-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
cochy
tag
Sziasztok,
G Astra 1.4 , 2005.
Olajsapka gondom van. Mostanában kinyomja az olajsapkát a nyomás (vagy nem tudom mi) és persze szivárog a motorra az olaj és szépen füstöl. Vettem új sapkát (szép sárga), töltöttem rá olajat és már az első úton kinyomta. Van / volt valakinek hasonló gondja? Milyen sapkát vegyek rá? Esetleg nagyobb tömítést rakjak bele? Nem vicces hogy állok a lámpánál és füstöl az autó eleje. -
mohabá 007
aktív tag
-
SPeti1984
senior tag
Sziasztok!
Vettünk egy 2003-as Corsa C 1.2 75 le-s autót amiben 176 ezer km van. Milyen olajat célszerű tölteni bele olajcserekot? 10W-40 vagy 5w-40? A km miatt gondoltam igaz még semmit nem tudok, hogy eszi-e vagy sem.
-
félisten
Családon belül feleslegessé vált egy G Astra kombi, de nem akartam, hogy idegen kezébe kerüljön, mert úgysem fizette volna meg. ~200k km az első bő 10 évben csak márkaszervizben járt, azóta se kókányoltak rajta.
Hozzám került második autónak, de azért váltották le, mert már a karosszéria igen foglalkozós(hátsó ívek), itt-ott kapott is szegény, de törve sosem volt.
Amire szükségem lenne:
1. 2 db elsőlámpa (valami utángyártottra gondoltam, ami kicsit gusztusosabb mint a gyári, de nem racing)
2. 2db fekete tükör(az egyik borítása törött, de nem akarom színrefújatni, szóval cserélem inkább mindkettőt)
3. első-hátsó lökhárító, mindkettő igen törött, az első olykor lóg is, itt lehet gyárival azonosat vennék, de ha tudtok fejből olyat ami kicsit jobban néz ki, de nem nagyon racing, az is jó. (megnézem persze mennyiért tennék rendbe)
4. 4 db könnyűfém felni 15-16"
5. váltó és kézifék szoknya(vaterán találtam igazi bőrt, valami 6600Ft)
6. hűtőmaszk, lehet embléma nélkülit vennék, az olcsóbb (ez is törött)
7. tetőkárpit (teljesen lóg, ahogy olvastam vehetek bontóból, ami megint szét fog esni, szóval inkább megcsinálom)
8. ha már leszedem a tetőkárpitot, akkor akkor levenném gyári tetősínt is, mivel tudom ezt gusztusosan letakarni?
9. 4db lengéscsillapító( gyárival azonosat vennék, kivéve, ha valakinek van jobb ötlete)
10. a kormánykerék oldalán a duda részen ez is szakadt, cserélnémHa bármelyikhez valakinek van ötlete, azt megköszönném.
"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."
-
robi-k
őstag
Sziasztok,
Székesfehérváron rendelkezik valaki Carprog-gal vagy Opel Scanner Pro-val? Egy Opel Delco HSFI-2.5 ECU-ból kellene kiolvasni a carpass (security) 4 digites kódot (ECU csere volt egy Meriván, de a csere ECU nincs reset-lve, ehhez kell kiolvasni belőle a kódot).
Természetesen meghálálom, nem kérem ingyen. -
_seth_
veterán
Tegnap tettem egy kört csepelen jó fotós helyszíneket keresve és elsőre ezeket sikerült összehozni: [link]
Nem volt jó ötlet pénteken menni, ez inkább egy vasárnapi helyszín ideális esetben. A csőhegesztő utcában a rámpát beépítették.Ma sem tétlenkedtem, a vectra kapott egy teljesen új gyári szelepfedelet szintén gyári tömítéssel: [link]
Kicseréltem az alábbi izzókat cob ledekre:
-4 kilépőfény
-2 hátsó utas belsőtér világítás
-első belsőtér világítás
-kesztyűtartó
-csomagtér
-rendszámtáblaMég talán túl erősek is lettek, este majd csinálok képet ezekről is.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Petyyyyy
addikt
válasz D1Rect #77305 üzenetére
A nagybevásárláshoz azt tudom csak tanácsolni, hogy támadd meg az FB-s csoportokat és lakóhelytől függően az alábbi arcokat keresd:
Horváth Zsolt
Szojka Peti
Dobra Róbert
esetleg Tóth Szabolcs10-ből 9 alkalommal minden IS van náluk raktáron.
_seth_ - Damn bruh, ezek kiba jó képek lettek. Kár hogy mocsok a járgány, pedig elgurulhattunk volna holnap Csepelre, úgyis mennem kell délután.
Szörnyen kíváncsi vagyok a LED-ekre, akár most ilyen szürkületben is lőhetnél képet egy-két lámpicsekről.Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Skizz
addikt
Van bevált bőrápolószer, nem aranyáron? Nem kell komoly mennyiség, mivel bőr/szövet ülésekről van szó (hastra).
-
Kommy
veterán
Sziasztok!
Nemrég tulajdonosa lettem egy Astra G 1.6-nak 103 lovas, és egy olyan gondom lenne, hogy a távirányító nem működik. Az elemtartót már újraforrasztottam, megpróbáltam a tanítás de így sem, meg mit lehet még megpróbálni? -
_seth_
veterán
válasz Petyyyyy #77308 üzenetére
Egér úti mosó megoldás mindenre
LEDekről fogok, de már csak később, belefogtam még elpakolni a rengeteg autós cuccot a lakásban, nem egyszerű feladatIntel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
-
Petyyyyy
addikt
válasz D1Rect #77314 üzenetére
Kieg.: Leipold Péter is a listára tartozik (BP - Győr vonalon mocorog)
MunezXBK - Próbáltam én is, rendszám fölé, de szürke autón jobban tetszik így kiszedtem. Próbálok a #hajjakmeggyári vonalon maradni.
[ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Petyyyyy
addikt
Jelen tudásom szerint ez egy nagy kérdőjel egyelőre. Nem tudok olyanról, akit amiatt szedtek volna ki.
Van az a LED ami vállalható fényerejű és van a reptérvilágítás, nem mindegy melyik van fent. Az autóban kell tartani egy pár szofitát meg egy csillagost és kicseréled ha leintenek miatta.
Talán egy hónapig jártam egy szerintem reptérvilágítással, nem volt gond.Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Szada85
aktív tag
-
AMD Power
titán
Ugy latszik egy "jo" autot fogok lassan meghirdetni. Megnezettem ma a hatso fekemet. Pofakat kell majd csereltetni rajta. El vannak mar kopva. Igy se en sem a jovobeli tulajnak nem akarom igy eladni. Remelem mar mas nem lesz.
-
-
AMD Power
titán
válasz Luck Dragon #77322 üzenetére
Koszi! De elotte meg vennem kell majd egy autot. Majd ha az uj itt lesz a haz elott akkor majd lesz idom hirdetni es szepen lassan eladni.
-
-
AMD Power
titán
válasz Luck Dragon #77325 üzenetére
Egyenlore a gomboc Swift - Ignis paros kozul keresek. Ha nem tetszik, kicsi stb... Akkor marad FF meg a G Astra.
Igen
[ Szerkesztve ]
-
-
xtevo
őstag
Sziasztok!
Családi autónak szeretnénk egy H Astra Caravan-t, pénzügyileg kb. 1,2-1,5M lenne a projektre, éves szinten kb. 20.000 km-t ha megyünk.
Melyik motorral ajánlanátok, és milyen felszereltséggel?Előre is köszi a segítséget.
-
Szia, Erre bőven elegendő a benzines, 1.6-ból a 116-pacis válaszd ami 2007-től volt gyártás alatt, vagy 1.8-as 125 pacist ez 2004-től 2007-ig volt. Vagy a másik 1.8-al ami 140 pacis. Ez 2007-től volt gyártásban.
Ha csak városban lesz használva akkor elég az 1.6-os is. Rövid ötfokozatú kézivel van felvértezve. Ha többet használod főúton-autópályán akkor 1.8-as hatos kézivel tessék választani.
A hat sebességes váltó az egésznek a gyenge pontja. Szegény a csapágyakkal szokott gond lenni. De 60-ezrenkénti váltó olaj cseréje megtoldja az élettartalmát.2007-től volt ráncfelvarrás mint karosszéria és motorok terén, hátsó lámpák,
lökhárítók (elöl és hátul).Felszereltség. Itt azt kell megtudni mik azok az alap dolgok amikre valóban nélkülözhetetlen a vezetési élményednél.
Magyarországon a következő felszereltségi szinteket kínáltak:Essentia
Enjoy
Elegance
Cosmo
Sport
OPC
ESSENTIA: blokkolásgátló fékrendszer (ABS), elektromos ablakemelők elöl, távirányítású központi zár, állítható kormányoszlop, három szövet fejtámla hátul, szervokormány, dohányos csomag, légzsák a vezető és utasoldalon, oldallégzsákok, rádió előkészítés 2 hangszóróval, három funkciós kijelző, kézi állítású külső tükrök fekete borítással, osztott kesztyűtartó, lökhárítók a karosszéria színében fekete betétekkel, fekete hűtőrács króm díszcsíkkal, elektronikus indításgátló, akkumulátor lemerülés elleni védelem, acél keréktárcsák 15x6.5 méretben, 195/65 R15 gumiabroncsok, teljes méretű acél pótkerék.ENJOY: Essentia alapfelszereltség + légkondicionáló berendezés, elektromos fűthető külső tükrök kézi behajthatósággal, tükörborítás a karosszéria színében, állítható magasságú vezetőülés, lábtér fűtés/hűtés a hátsó utastérben, kormánykerék 3-küllős 2 szénfekete küllőbetéttel, CD30 rádió 6 hangszóróval, fekete műszerhátlapok fekete gyűrűkkel és króm borítással, színezett betétek a lökhárítókon elöl és hátul, külső ajtókilincsek a karosszéria színében, színezett oldalvédő díszléc, behajtható indító kulcs, fekete hosszanti tetősínek (Caravan esetén), acél keréktárcsák 16x6.5 méretben, 205/55 R16 gumiabroncsok, világítás csomag.
ELEGANCE: Enjoy+ légkondicionáló, 16x6,5 Elegance típusú alufelni, 205/55 R16-91H gumiabroncs, krómozott küszöbborítás, gumicsík az ajtók alsó peremén a küszöb védelmére, 3 küllős bőr kormánykerék 3 db szénfekete betéttel, szemüvegtartó, kesztyűtartó hűtés, lábtér fűtés-hűtés a hátsó utastérben, belső világítás az utastér tetején és az első ajtókon, többszólamú kürt, színre fényezett lökhárító betétek, színre fényezett oldalvédő díszcsík, króm díszléc az oldalajtókon, fekete hűtőrács króm díszcsíkkal.
COSMO: Enjoy alapfelszereltség + első halogén kódfényszórók, bőrborítású kormánykerék 3 szénfekete küllőbetéttel, belső világítás a tetőn az első és hátsó utastérben, sminktükrök a napellenzőkben világítással, könnyűfém keréktárcsák 16x6.5 méretben, krómozott küszöbborítás, szemüvegtartó, többszólamú kürt, oldalvédő díszlécek a karosszéria színében, fekete oszlopok, ezüst hosszanti tetősínek (Caravan esetén), Alpha/Morrocana bőrrel kombinált szövet kárpit - sportüléssel elöl, deréktámasz a vezetőülésben, ezüst metál ajtó és középkonzol díszléc.
SPORT: Enjoy+ tárcsafék elől és hátul, ESP rendszer, 16x6,5 Sport típusú alufelni 5 lyukú, 205/55 R16-91H gumiabroncs, 4 irányban állítható sport ülések, bal és jobb oldali deréktámasz, 5db fejtámla, krómozott küszöbborítás, kiegészítő vízzáró csík az ajtók alján, könnyűfém pedálok, Sport üzemmód bekapcsoló, középkonzol matt króm, szemüvegtartó, 3 küllős bőr sport kormánykerék 3 db matt króm betéttel, fekete műszerhátlapok ezüst gyűrűkkel, sminktükör a napellenzőben világítással.
OPC: Sport+ 18x8 Y küllős OPC típusú alufelni, 225/40 ZR19 gumiabroncs, gumijavító készlet, Recaro első sport ülések, OPC króm küszöbborítás, OPC-Line bőrborítású kormánykerék, rádió működtetés a kormánykerékről, fekete műszerhátlapok króm gyűrűvel kék mutatóval, ködlámpák elől, hátsó spoiler, színezett küszöbvédő léc, sport első és hátsó lökhárító, fekete hűtőrács fekete króm díszléccel.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
xtevo
őstag
válasz Gergőke88 #77329 üzenetére
Mi a különbség a 105LE és 116LE modell között? Azon kívül, hogy utóbbi ajánlottabb.
Illetve a felszereltségekről van összefoglaló táblázat?upd.
Felszereltségre is köszönöm a választ.
@Luck Dragon & Gergőke88Lesz most egy kis olvasnivaló, keresgélnivaló.
Igények ezek voltak:
"Most állunk autóvásárlás előtt, jelenleg 2 fős a család, de ez később változni fog +2 fővel gyarapszunk remélhetőleg. Ehhez keresnénk már "családi" autót.
Igényeink:
klíma (lehetőleg digit, kétoldali - de ha nem az se tragédia)
elektromos ablak, légzsák, centrálzár, riasztó?, esetleg immobiliser
tempomat
nagy(obb) csomagtér, akár kombi
nagyon extra az ülésfűtés és a tolatóradar de ez nem feltételÉn diesel párti vagyok, feleségem benzin. De győzzétek meg, hogy jobb a diesel vagy engem, hogy nem...
Használat: főleg külvárosi, vidéki, vagy hosszabb utak 150 km+
Összeg: akár 1,5-1,7M Ft"[ Szerkesztve ]
-
-
Gergőke88
addikt
válasz Luck Dragon #77332 üzenetére
Pontosan. És talán annyira már az olajat se eszi.
-
válasz Gergőke88 #77333 üzenetére
Erről van egy részletes leírás is. Davee nevezetű személy leírása ez:
Aki H Astra vásárláson töri a fejét, ráadásul 1.6-os motorral biztos, hogy fel fogja tenni a kérdést, hogy melyik 1.6-os a jobb a 105 Le-s Z16XEP vagy a 116 Le-s Z16XER.
Nagyon sokszor felmerül ez a kérdés H Astra-s körökben, ezért készítem ezt a leírást amolyan hiánypótlóként.
Kezdjük a gyengébbik 105 Le-s Z16XEP motorral.
Ez volt az első alap 1.6-os motor a H Astra-ban, ez híres a Twinport szívósoráról, amit szépen reklámoz is az autó hátulján található felirat is.
A motorban van EGR szelep, ami már egy plusz gond az XER-hez képest, maga az EGR szelep és a visszatérő ága idővel tele lesz lerakódással, ami a motor égéstermékéből válik ki és lerakódik a csatornákba és a szelepre. Ez megakasztja a szelepet és nem fog tudni mozogni.
Jobb esetben segíthet egy alapos takarítás, rosszabb esetben tönkreteszi az EGR szelepet és csak cserélni lehet már.
Persze a csere közben szintén alaposan ki kell takarítani a hozzá tartozó járatokat, csatornákat, másképp semmi értelme feltenni az újat.
Továbbá van olyan lehetőség, hogy lefalazzák az EGR szelepet, ez azt jelenti, hogy a szelep és a hengerfej közé ahova fel van fogatva egy lemez kerül be, és a szoftveréből ki kell írni, másképp folyamatosan hibát fog adni.Ezen kívül, szelepfedélben található egy membrán, ami ha átszakad, az alapjárat megemelkedik és szabálytalan lesz, ezen kívül erősen kezdi csipegetni az olajat, ennek itthon a megoldása a szelepfedél csere ami szintén nem olcsó dolog, azonban külföldön lehet hozzá venni külön membrán is.
Személy szerint élőben még nem láttam a szelepfedelet, de a képek alapján szétszedhető a membrános rész és valószínűleg cserélhető, másképp nem lenne hozzá külön membrán. Így viszont olcsón ki lehet hozni a javítását.
Ez a membrán XER-ben is megtalálható, de a hiba valamiért csak az XEP motorra jellemző az eddigi tapasztalataim alapján.Másik szintén XEP "betegség" az elrepedő kipufogó leömlő, mivel együtt van a katalizátorral, ezért a cseréje újra nagyon drága 160-250 ezer ft és a csillagos ég. Hegesztést meg lehet próbálni, de az, hogy meddig bírja már kérdéses. Bontott jöhet szóba.
FONTOS!
XEP-nek volt egy beállítási hibája a kezdetekben. Ha nem volt bekapcsolva a klíma akkor a motor hűtése sem indult el. Mivel a motorhűtő ventilátor összeköttetésben áll a klímával így befolyásolja a működését.
A hiba megoldását anno a szervizekben elvégezték, mindössze egy beállítási problémáról volt szó, Tech2 segítségével át kell állítani, hogy termosztát MAP vezérelt legyen.
Ha nem vagyunk biztosak benne, hogy ez a beállítás helyes-e, szakszervizben mindenképpen érdemes ellenőriztetni, mert meg lehet főzni vele a motort.De folytassuk magával a Twinport szívósorral.
Magát a szívósort úgy kell elképzelni, hogy kettő szívócsatorna van bent, ebből az egyiket egy lamellával/zsaluval lezárták, ami a fordulatszám illetve motor terhelés függően nyit vagy zár (értsd.: mennyire tiprod a pedált).
A lényege a rendszernek, hogy alacsony fordulaton a lamellák lezárnak ezáltal a szívócsatornába beáramló keverék az égéstérben egyfajta örvényt hoz létre, így a motor alacsonyabb fordulaton sem veszít az erejéből.
A kezdeti 16 szelepes motorokról tudni lehet, hogy pörgetni kellett ahhoz, hogy menjen is, ezt volt hivatott kiküszöbölni ez a rendszer.
Ez eddig jól is hangzik, azonban itt közbeszóltak a műanyag gyártás remekei.
A szóban forgó szívósor műanyag, ezzel alapjában véve nincs is gond, mert nem mozog, viszont a lamellákat mozgató rendszer is teljesen műanyagból készült kivéve belül.
Ennek következménye, hogy akarva-akaratlanul egy idő után elkopik a mozgató szerkezet, rosszabb esetben szét is törik, és többé nem mozgatja a lamellákat semmi.
Emiatt az autó hibát fog adni, erőtlen lesz, többet fog enni, szélsőséges esetben le is állhat, illetve nem indulhat. (De ez tényleg szélsőséges eset).
Ennél a motornál ez a hiba előbb vagy utóbb előjön, kérdés az, hogy pont akkor, amikor nálunk van.A hiba annál gyorsabban jelentkezik, minél többet dolgozik az említett rendszer, ez pedig akkor van, ha folyamatosan gyorsítgatunk az autóval állandó terhelés változást előidézve. Tehát „BoyRacer” vezetőknek nem igen ajánlott!
Ha normálisan használjuk az autót ki lehet tolni ennek a rendszernek is az élettartamát.
Abban az esetben, ha mégis bekövetkezik a Twinport halál, két lehetőség van, venni egy bontottat és kicserélni, persze ez is megadhatja magát rövid időn belül, de azért ellenőrizhető a bontott szívósor állapota.
Másik megoldás, ha veszünk egy felújítottat, vannak erre szakosodott cégek, akik átveszik a hibás szívósort és adnak cserébe egy felújítottat garanciával.
Persze nem ingyen ez kb 40.000 Ft-ot emel ki a zsebünkből, plusz a ki és beszerelési munkadíj a szerelőnek.
Z16XEP Negatívumok:
- EGR szelep
- Twinport szívósor
- Magasabb fogyasztás Z16XER-hez képest.Létezik egy köztes motor, amit az Opel az XEP utódjának szánt, azonban ez a porózus hengerfej és egyéb problémák miatt csak kis darabszámban került be az autókba, így nem elterjedt, erről nem is írok bővebben, ez a motor egyébként a Z16XE1 volt.
Most pedig jöjjön az „ellenfél”, a Z16XER motor:
Az XER motor lett az XEP versenyképes utódja, annyira jól sikerült, hogy még mostanáig is gyártják egy frissített változatát az A16XER-t, lényegében a motor ugyan az csak a környezetvédelmi besorolás miatt (első betű jelöli) változtattak pár apróságot a motoron és a programon.
De térjünk vissza az eredeti Z16XER motorhoz.
Ennek a motornak az érdekessége az úgynevezett VVT – Variable Valve Timing, azaz váltakozó szelepvezérlés.
Ezt az Opel (és több másik gyártó) is úgy érte el, hogy a vezérműtengelyen a sima vezérlő kerekek úgynevezett „okos kerekekre” cserélte.
A vezérlés tövében található a szívó és kipufogó oldalon is 1-1 szolenoid (mágnes) szelep, ami a kereket hivatott vezérelni/állítani (másnéven vezérlés állító szelep).A működése lényegében hasonló, mint az XEP-ben található Twinport, tehát terheléstől függően állítja a vezérlés kerekeket, amik a vezérműtengelyeket állítják, ezáltal változik a szelepek nyitásának ideje is.
A másik fontos alkatrésze a rendszernek a két vezérlés kerék, amiről előzőleg írtam.
A szolenoidok és a két vezérlés kerék alkotja együttesen a váltózó vezérlés rendszerét.
Ennek a rendszernek az egyik hátránya, hogy a gyári szolenoid szelepeken a szűrőbetétek több darabból álltak még emiatt el tudtak fordulni, amivel részben lezárták az olaj útját, ilyenkor a vezérlés állítása nem volt megfelelő a terheléshez képest.
Az új verzión már egy darabból van, a szűrő ott nem tud elfordulni.
A másik hibája ami nagyobb gondot okoz, az egy apró visszacsapó szelep a blokk oldalában, ha ez tönkremegy akkor idővel tönkreteszi a vezérlés kerekeit is amiből az következett, hogy a vezérlés nem állítódott megfelelően, és idővel a vezérlés kerekek kikoptak.
Ha ez megtörténik, akkor hallható eredménye van, ugyanis indításkor Opel-es szlenggel élve „traktor” hangot ad, tehát úgy csattog, mint egy dízel.
Kezdetben csak indításkor hallani és 1-2 másodpercig tart, később, ha romlik a helyzet, akkor már folyamatosan adja a hangot és veszít az erejéből a motor.
Az esetek 99%-ban a szívó oldali kerék megy tönkre ilyenkor, ezeknek jelenleg darab ára 55-65 ezer ft között mozog kedvezmény nélkül, bolttól függően.Ennek hibának az egyik megoldása az, hogyha a képen látható szelepet kidobjuk a blokkból és üresen használjuk, vagy kicseréljük.
Maga a kerék is ellenőrizhető, le kell bontani hozzá a vezérlést, és kézzel mozgatva óra mutató járásával megegyezően és fordítva, ha nem áll stabilan, hanem kotyog/mozog akkor sajnos már megkoptak a kerekek és csak a csere segíthet.
Ez a motor kényes az olajra, nem lehet mindenféle Tesco Value motorolajat beleönteni.
Tapasztalatok alapján legjobban a 0W40-es olajat szereti abból is Mobil 1 márkát, és nem 30 ezrenként kell cserélni hanem maximum 10 ezer km-nél, de inkább 8000-nél.Ha már indításkor traktorozik a motor, akkor némileg segít enyhíteni a problémát, ugyanis a 0W-s olaj előbb felér a szelepekhez az 5W-s társaikkal szemben így előbb állítódnak a kerekek és megszűnik a hang, persze ez nem megoldás, csak javít valamit a helyzeten, amíg a tulajdonos összeszedi az ülés alól és a résekből a cserére az összeget.
Amíg viszont nem szól bele a motor működésébe nem szükséges feltétlenül cserélni, de ekkor már a fent említett olaj használata nagyon ajánlott.
Másik ismert hibája még ennek a motornak az olajhűtő. Sajnos megesik hogy az olajhűtő hibája miatt összefolyik a hűtővíz és az olaj.
Ennek szemmel látható nyomai vannak, egyrészt fogy a víz a kiegyenlítő tartályból de nincs nyoma az autó alatt, másrészt a kiegyenlítő tartályban olajfoltok nyomai találhatóak, rosszabb esetben a kupakon megjelenik a "kávéhab" ami a víz és olaj keverékének kicsapódása.Ilyenkor a legtöbb szerelő egyből hengerfejtömítés átszakadását mondja, azonban első körben a szóban forgó olajhűtőt kell ellenőrizni.
Maga az olajhűtő a leömlő/katalizátor mögött található felfogatva a blokkra.
Ha a hiba fennáll akkor cserélni kell a hűtőt és a későbbiekben már nem fog előfordulni ez a hiba, mert az új hűtőnél már kijavították a hiba okát.
A Z18XER motor, teljesen ugyan az mint a Z16XER, a fent leírtak ugyan úgy érvényesek rá.
Ezen kívül a 1.6 és 1.8 XER motorok hajtókarjai megegyeznek.
Abban az esetben ha turbósításon gondolkodnánk, az XER motor tökéletes alap, ugyanis a motor belseje teljesen megfelel a turbósításhoz!
Z16XER Negatívum:
- Visszacsapó szelep hiba
- Elforduló szűrő a gyári szolenoid szelepeken
- Hibás gyári olajhűtőRemélem a fenti leírás alapján közelebb jutottál a döntéshez, ha épp ezen gondolkozol!
Részemről a Z16XER-t tartom jobb választásnak minden tekintetben!
Ezúton is köszönöm Weisz Dániel segítségét és javítását a leírással kapcsolatban!
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Ezek a felszereltséggel lehet találni karavánt talán Cosmo néven már mind benne van. Ha dízel kell akkor az 1.7/125 CDTi ajánlanám, de van 1.9-es is a 120 és 150 pacis kivitelben.
[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
válasz Luck Dragon #77335 üzenetére
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Gergőke88
addikt
válasz Luck Dragon #77336 üzenetére
Szép de ez az ár kicsit húzós
-
válasz Gergőke88 #77337 üzenetére
Picit az, de megteheti az eladó, mert ha végignézzük a piacot, elég ritka, hogy Magyar E-F-H. Meg az 1.8-as motor. És a Cosmo felszereltségű, meg keveset is futott. Hidd el elfogják vinni hamarosan.
Mondjuk az ötös váltóért kár hogy nem hatos.[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Gergőke88
addikt
válasz Luck Dragon #77338 üzenetére
Biztos hogy volt 6-os váltó ehhez a motorhoz?
-
xtevo
őstag
válasz Luck Dragon #77335 üzenetére
-
-
xtevo
őstag
válasz Luck Dragon #77341 üzenetére
Hülye kérdés: de miből látszik így ennyire, hogy "pukkancs" ? Az a baj, hogy nem vagyok otthon kocsitémában (látszik, gondolom... )
-
Ezért az árért jóval felszereltebbet kapni arra gondoltam, akril fehér? Inkább valami metál fényezésűt, meg a nem gyári kerekek.Valahogy a céges autó mivoltját tükrözi "nekem" vissza. Aminek fiatal főnöke volt és egy általa jó választott garnitúrával akarta ki csinosítani.
Ezek helyet inkább ezeket javaslom: Persze itt is lehetnek olyanok amik nem fognak tetszeni.
Első.
Második.
Harmadik.Gergőke88
Ha jól látom, az automatás pedig. Ott van a kis autós gomb.[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Szada85
aktív tag
Például az anyós oldalt az ajtó alatt a küszöb meg van sérülve ( apróság persze, csak mégsem egyszerü javítani ), plusz, ahogy írták is, a vezetöülés fényesre ki van ülve, plusz ahol beülsz, a háttámla éle is viseltes. A kormány nem látszik tisztán, de a karimája, különösen az ajtó felöli oldala szintén elég viseltes. Az utolsó képen pedig mintha csálén állna a könyöklö, de lehet az Standard, H-m még nem Volt.
A linken van egy - ugyan elég hosszú, de - alapos leírás, nagyjából végighaladva az autóvásárlás pontjain. Nem leszel töle Mike Brewer, plusz nem minden szava arany, viszont egy picit segít egy kevésbé szakavatottnak, hogy mégis mi merre hány méter.
-
-
wwhy
veterán
Használt Astra J1,4T vásárlásakor mit kell kötelezően megnézni, figyelni, ellenőrizni?
ELADÓ <<Dell 7440 laptop>><<Újszerű, garis>><<i5-1345U, 16GB RAM, 256GB vagy 1TB SSD>>
-
Kommy
veterán
Most voltunk az autóval kicsit hosszabb úton. 40 perc után azt vettem észre, hogy falu után kigyorsítva közbe közbe rángat az autó, tempomattal gyorsítva is. Oda úton 5-6 szor csinálta, de hazafelé már elég sűrűn, sőt amikor beértünk városba már majdnem elviselhetetlen volt. Amit még észrevettem, hogy a vízhőfok mutató csak városban ment fel középállásba (90 fok), országúton 80 volt a maximum.
Amit tudni kell , hogy az autó nem ment az elmúlt 1 éveben 20km-nél többet összesen., és tele van a tank., tehát a benzin több mint 1 éves benne. Az autó 1.6-os Opel Astra G 2003-as Z16XE motorkódú. -
-
robi-k
őstag
Urak,
ki tudna segíteni Opel ECU motorvezérlő klónozásában (azaz a a régi - hardverhibás - vezérlő flashben lévő szoftverét kell átmásolni az új vezérlőre)? A flash olvasásával a régi vezérlőből nincs gond, csak sajnos az én MPPS adapterem nem olvassa csak a fash 50%.
Kellene egy Carprog, Galetto vagy BDM készülék.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest