-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lajos1966
tag
válasz dhavady #77796 üzenetére
Magam is sokat szenvedtem ilyen hibával,igaz nekem X12XE-s motorom volt,de csak 1 henger a különbség.A hibát ott vétetted,hogy gyári helyett utángyártott légtömegmérőt vettél (soha nem lesz jó).Csak és kizárólag gyári vagy Bosch légtömegmérőt kell venni!!Abból is kizárólag a te motorodhoz valót,mert ugyan elmegy a C Corsa légtömegmérőjével is,de nem lesz tökéletes!Ugyanez igaz a lambdaszondára is!!Bontókat és használtakat messze kerüld (én 3x futottam bontós légtömegmérőbe és 1 sem volt jó).Tudom,hogy kissé drága,de nincs jobb megoldás.Próbálj valakit keresni esetleg,akinek van kedvezménye.Én lehet,hogy visszatenném az eredeti lambdaszondát,mert a szegény keverék oka is nagy valószínűséggel a légtömegmérő lesz.
Plusz én még a helyedben az EGR szelepet is kitakarítanám.Az is szokott rángatást,kihagyásokat okozni.[ Szerkesztve ]
-
-
odorgg
addikt
válasz mohabá 007 #77792 üzenetére
Nekem is ez a célom vele. Múlt héten jártam úgy, hogy mire hazaértem fullra leengedett a jobb első, és elnyalta a gumi oldalát teljesen. Sötétben már nem volt kedvem az út mellet kereket cserélni, illetve a pótkerék is lapos volt mint utólag kiderült.
Mivel max 1 szezont bírt volna már csak a téli, így nem akartam már csak két társat venni a kopott polaris 3-ak mellé, így be kellett ruháznom egy új szettre. Hankook winter icept rs2 w452 lett. Eddig sokkal jobbnak érzem mint a polarist, sokkal stabilabb az úton, és nem nyávog minden körforgalomban. A többi majd télen kiderül.[ Szerkesztve ]
Origin/BF3/BF4/BF1/BF5: odorgg
-
lsebestyen
addikt
Tudja valaki esetleg, hogy F Astrán a hővédő lemez aluból van-e?
-
amargo
addikt
Bevallom én az utóbbi 5 évben Continentalt használtam, egyedül azzal volt bajom a TS850-al, hogy 3 év után már észrevehetően gyengébb tapadása volt. E-miatt még bizonytalan vagyok, de a Conti felé billen eddig a mérleg.
[ Szerkesztve ]
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
dhavady
csendes tag
válasz Lajos1966 #77803 üzenetére
Köszi a választ, a gyári lambdaszonda mindenképpen rossz, mert áramkör szakadást írt a vezérlő, az újjal ezt nem produkálja, a légtömegmérőre én is tippeltem, mert a gyári árnak konkrétan kevesebb, mint 1/5-öde volt. Viszont furcsa nekem, hogy fokozatosan lett jobb az alkatrészek cseréjével....
-
Lajos1966
tag
válasz dhavady #77811 üzenetére
Az természetes,hogy némileg jobbnak érzed a tüneteket,hisz a rossz alkatrészeknél még egy utángyártott is jobb.De 15 év Corsa használat (és rengeteg szerelő tanácsa után én azt tanácsolom) mindenképp gyárira (vagy Bosch-ra) kell váltani.Azért,mert ezek tudják a gyári paramétereket teljesíteni igazából.
Az Opel autók általában az alábbi alkatrészekből többnyire a gyárival teljesítenek a legjobban:
-gyertya
-légtömegmérő
-EGR szelep
-lambdaszonda
-trafó.
Biztos elmennek más gyártók termékeivel is,de sok-sok tapasztalat ezt mutatja.Valószínűleg az alkatrészek listája sem teljes. -
zolikaDB
veterán
Uraim!
Ket kerdesem van:
- Astra G-be fizikalisan max mekkora akku fer?
- miert mondjak, h a minel nagyobb inditoaram jo? -
Skizz
addikt
válasz zolikaDB #77813 üzenetére
Hát mert akkor vagy bebiztosítva, ha van erőtartalék. Ha az akku gyári kapacitása egészséges állapotában is épp csak elég, akkor hidegben, amikor csökken a leadható teljesítménye, vagy csak merülőfélben van használat módja miatt, akkor jöhet meglepi. Gondolom ezt laikusként.
Szerintem mérd le az akkutálcát, mekkora fér el. Általában írják webshopban a pontos méreteket. -
WZP
aktív tag
válasz zolikaDB #77813 üzenetére
Tuti hogy motortér kialakítástól függ, mert nekem a Z14XEP mellé legfeljebb 61Ah-s Exide Premium EA612 fért. Ez 242mm hosszú. De ebbe az autóba ugye gyárilag 44Ah-s van azthiszem...
Ellenben az OPC2-ben meg valami Varta van, ami nem tudom hány mm, de azt tudom hogy 72Ah-s... szóval ebben tuti nagyobb a tálca.
Indítóáram meg azért a nagyobb a jobb, mert ez mutatja mennyire hamar tudja leadni az akku a benne lévő kakaót. Főleg hogy nagy hidegben nem is tudja azt ami rá van írva. De amennyire tudom mint a kapacitásnál is, itt is inkább a nagyköbcentis benzin és dízel motoroknál van jelentősége(főleg dízelnél az izzítás miatt) mert ilyen kisköbcentis benzineseket kb minden beindít.
De majd a kollégák kijavítanak ha tévedek.
Inter Arma Enim Silent Leges
-
zolikaDB
veterán
Koszi mindenkinek, ertem
Megmerem a talcat holnap mindenkepp, de jelenleg egy 62-es Exide van bent, es van meg hely mellette, ez Z14XE.
Valaki Electric Power akksikkal kiserletezett mar, vagy felejtos? -
Tikakukac
titán
válasz zolikaDB #77813 üzenetére
Méretben egy idő után nincs értelme fentebb menni, mert töltéssel nem győzi majd a generátor. 65-öst vettem ősökébe, de a gyári is valami 45-ös volt. Bőven elég egy kis hurka benzines 1.4-es négyhengereshez. De hely az van még dögivel szerintem 2 lépcsőt még lehetne fentebb menni, bazi nagy a tálca.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
WZP
aktív tag
válasz zolikaDB #77821 üzenetére
72-eset egyébként tényleg csak akkor javasolok ha nagyon sokat égeted valami miatt a tompítottat, hallgatsz rádiót(esetleg mélyládával), töltesz telefont/notebookot álló autónál és/vagy nagyon sokat mész nagyon rövid utakat városban, és nincs lehetőséged otthon rátölteni néha konnektorból az akkura, mert amúgy szerintem erős overkill.
Inter Arma Enim Silent Leges
-
zolikaDB
veterán
Hááát
Nagyon sokat megyek rövid utakat városban, társasban lakunk, ott meg nem töltögetem
Hétvégente van egy oda-vissza összesen 70km főút. Tehát vidéken meg tudom tölteni, Lidl 3.6A-s okostöltővel.
Az 5 éves Exide-omon érzem indítózásnál, hogy van egy "döccenő" neki az elején, aztán indul.
Gondolom, a fenti üzem ennyi év után ezt okozza. -
mohabá 007
aktív tag
válasz Tikakukac #77819 üzenetére
"....Méretben egy idő után nincs értelme fentebb menni, mert töltéssel nem győzi majd a generátor..."
"....- Az új akku tárolóképessége nem lehet kissebb, mint a gépkocsiba gyárilag beépített akkumulátoré! Nagyobb viszont lehet, ha az edény méretei nem okoznak gondot beszereléskor. Akik nem ismerik a tárolóképesség fogalmát, azoktól gyakran hallani, hogy nem szabad nagyobb tárolóképességű akkumulátort betenni, mert az tönkreteszi a gépkocsi villamosberendezéseit, vagy a gépkocsi forgó áramforrása nem tudja utántölteni.Az ilyen tévhiteket könnyű eloszlatni. A gépkocsi villamos berendezéseit a névleges feszültségnél nagyobb átfolyó áram teszi tönkre. Ilyen nagyobb áramerőséget csak nagyobb feszültség és nem nagyobb tárolóképesség tud létrehozni. Szintén nem probléma az utántöltés...."
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
HoaryFox
Topikgazda
Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html
-
AMD Power
titán
válasz mohabá 007 #77827 üzenetére
Ennyi... Nekem az Astraba gyarilag 36Ah aksi kell. Kb 65Ah hasznalom.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
WZP
aktív tag
-
Tikakukac
titán
válasz mohabá 007 #77827 üzenetére
1. VIK-en szerinted mennyire ismertették meg az elektromosság fogalmát?
2. Értelmezd amit írtam. A szabad-lehet-érdemes, tudja-bírja-tilos és egyéb szavak közötti nagyon markáns részekre koncentráljHa példa kell, akkor pont a muterék brümmmbrümmje lesz a tökéletes, amibe a világ összes akksiját belerakhatod, télen mégis havonta rá kell tölteni, mert nem bír annyit visszatölteni szerencsétlen generátor, mint amit kivesz a fűtés, pilács és szó szerinti 100m-es indítózás
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
WP14
őstag
válasz Tikakukac #77831 üzenetére
Akkor ott a "szerencsétlen" generátornak véres a torka, mivel, ha az egyik leggyengébb, de egészséges generátor van is benne, akkor az 70 A-os, azaz egy 65Ah-s akkumulátort vígan tölt. De szerintem az 1.4-esekben 100A-s generátor van, ami a 100Ah-s akksival is elbír.
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
Tikakukac
titán
Akkor megint fussunk neki, hogy miről van szó és mit írtam, illetve a kolléga mit akar belemagyarázni abba, amit írtam.
A generátornak semmi baja, amúgy igen, a légkondisok az erősebbel jöttek.A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
WP14
őstag
válasz Tikakukac #77833 üzenetére
Akkor fussunk neki újra. Én a példádra reagáltam, nem másra. Ha pedig, a 100A-s generátor nem tudja a 65Ah-s akksit visszatölteni rendesen, akkor ott bizony gond van a generátorral. (Vagy az akksival (is) )
[ Szerkesztve ]
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
Tikakukac
titán
A generátort a 2 kicsi kezemmel mértem ki, tökéletesen működik Az akksinak sem volt még sosem jobb kedve.
Az ősök vezetési stílusával és autóhoz való hozzáállásával van a gond első körben. Második körben meg azzal, hogy egy kiló cukorhoz óránként hiába öntök --optimális esetben-- 65 dekát, ha kiveszek közben 66-ot is 50 pici részletben. Ha így jobban átmegy miért van szopó faterék flottájában is az új Rangerekkel, ami ráadásul csillaggarázsos és dízel is, tele tömve minden vacakkal és van, hogy meg van állítva 30 méterenként.vebbful:
Vagy túl rövideket mennek a géppel.Végre valaki aki elolvassa amit írok, nem write only
[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
WP14
őstag
válasz Tikakukac #77836 üzenetére
Igazad van, bocsánatot kérek, mert azt mertem feltételezni, hogy rendeltetésszerű használatról van szó.
Aki 30 m-ért képes beindítani egy autót, hogy ezt a kimondottan hatalmas távot megtegye, azt nem jellemzem. Életemben (fél évszázadnyi) nem találkoztam még hasonlóval sem, de lehet velem és ismeretségi körömmel van a baj."...és szó szerinti 100m-es indítózás" - Nem sejthettem, hogy ez alatt 100 m-nyi megtett utat kell érteni, azt hittem benzintakarékos üzemmód és önindító tekeri 100 m-en keresztül a verdát.
[ Szerkesztve ]
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
Tikakukac
titán
Ezt baromi sokan csinálják, tudok egy E mergát, ami naponta nem megy többet 500m-nél, ezt pedig szó szerint 3 köpés távokban többnyire. Annyi mák van nálunk is, hogy heti 1 nagyobb út befér és így 7-8 hónapig nem kell besegíteni akkuban. Nem véletlen lett már indítómotor gariban is cserélve és most rakom be a 3. szett gyújtáskapcsolót, mert szétkopott.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
WP14
őstag
válasz Tikakukac #77838 üzenetére
Számomra nem baj, ha valaki ennyire lusta, de akkor legyen a csomijában mindig egy feltöltött tartalék akksi és ne panaszkodjon, ha 2 havonta cserélnie kell pl. a gyújtáskapcsolót, vagy önindítót, esetleg generátort is fel kell újítani, nem beszélve szerencsétlen motorról, hogy sosem kerül üzemmeleg állapotba, ami ugye nem kicsit élettartam csökkentő...
Ellenben az autószerelők, szervizek áldják az ilyen jármű bitorlókat.(#77839) vebbful Hogy ez a jelző ne legyen rám jellemző, ezért van ám nekem egy bringám is, amit akár 8 km! távra is használok (én balga).
[ Szerkesztve ]
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
Tikakukac
titán
Nem tudok mit tenni. Amit ki lehet hozni a dologból, azt kihozom. Vettem robogót, megcsináltam azt is, rengeteg terhet le tudna venni a kocsiról, nyáron én is azzal mentem mindenhova a városon belül, kocsiba alig ültem. De nem tudom, nekik így lett megszokva, valamiért ez maradt meg. Nem azt mondom, belüket kidolgozzák, szóval nem sajnálom, csak nyáron is saját tárcából vertem bele egy csomót pénzt, hogy rendben legyen a kocsi, mert ők annyira nem akarják elfogadni, de ha kiesne a melóból a gépsas, akkor fater második melója ugri és esélyesen muter állása is karcolna, mivel a szocszolgáltatóknál nincs semmilyen jármű és azt is a miénk látja el. Szívem szerint rakatnék webastot, de jelenleg én is alig bírom a fejemet kint tartani a vízből, nem még haza is csorgatni.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
Én rengeteget, nagymuter másik utcában lakik, de nem messzebb, mint 120-130m. Rendszeresen menni kell kaját vinni-hozni, mindenféle vásárlások és egyebek. ez simán van napi 3 alkalom. Plusz a gyógyszertár, a 3 bolt, mert egyikbe az nincs emebben meg amaz és ezek szó szerint egymás mellett vannak, de átállnak egyikből a másikba. Ha én viszem pölö mutert, akkor ilyenkor le sem állítom a kocsit. Hiába fér a cucc a robeszba is amúgy, vettem rá szép nagy dobozt vagy egy brinyóra, autó lesz belőle, mert hát apámat én életemben nem láttam bringával, anyámat talán kétszer, valamiért a robogót akkor hajlandó mindenki használni, ha valaki elvitte a másik 2 kocsit. Ne kérdezd miért, nem tudom. Bukó fel, kapu villanyos, gombra indul a gép, de nem.
Ehhez képest ez a szegény Astra maximálisan bírja a tempót, de idéntől 0-as olajat öntök bele, főleg mert az a qrva Trabant még mindig ott áll felbakolva a garázsban.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
WP14
őstag
válasz Tikakukac #77843 üzenetére
Ezt mondom, számomra ez mind életszerűtlen. Szerintem kenyéren és egyéb péksüteményeken kívül minden mást elég több naponta vásárolni, ha pedig már a kis táv ellenére autóval mennek, akkor be kellene iktatni egy kicsit nagyobb kitérőt, hogy melegedjen fel legalább a motor és töltsön vissza generátor, az az 1-2 liter benzin még mindig olcsóbb, mint a szerelési- és anyagköltségek. Legalábbis szerintem.
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
Tikakukac
titán
Ezt prezentáld nekik. Én tudom. Legszívesebben turbotimer példára raknék a kocsiba is valamit, ami vízre és olajra mér, aztán úgy engedi csak leállítani a motort. De ugye az a hidegindításokat nem hatja meg, arra meg tényleg kéne egy melegítőt rakatni.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
HoaryFox
Topikgazda
Folytassátok kérlek privátban, de itt OFF-oljuk az OFF-ot! Köszönöm!
Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html
-
Willie
őstag
Sziasztok!
Astra G-nél (Z16XEP, 2006, Classic II) találtam egy sárga színű csatlakozót a kesztyűtartó kiszerelése után. Minek lenne a csatlakozója? Fotót esetleg holnap tudok készíteni, de hátha tudja valaki anélkül is.
szerk.: Googleben találtam: [link] [link]
A fotók bal felső sarkában látható a csati.
[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
válasz zolikaDB #77848 üzenetére
A sötét nem jelent semmit. Az csak a lebegő koromrészecske amit az olaj felvett, ami egyébként jobb is, hogy az olajban van és nem lerakódva máshol. Dízelben meg 5km után koromfekete
Az olajminőség mérésére szem-orr-2ujj és egyéb dolgok nem nagyon alkalmasak. Ha valódi eredményt akarsz akkor azt be kell vizsgáltatni Egyik égéstérben volt erről szó, Göbi ebből írt szakdolit és el is mondott pár klasszikus tévedést. Én ezért is kajtatok már egy ideje egy rendes autószerelőt aki ilyen vonalon ment el egyetemen akár, hogy átlássam végre miért pörögnek úgy a láncok a motorban, mintha szíjas lenne, mert eddig olajnyomásra panaszkodott mindenki, azt pedig 0-s olajjal lehet leghamarabb felépíteni.[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- További aktív témák...