-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tikakukac
titán
-
addikt
Astra h z16xe1, ki kell takarítani a szívósort és az egr-t. Azt látom hogy van szívósor tömítés, azt veszek egyet mert kitudja, de az egr-hez nem látok, oda nem is kell? Illetve jól sejtem, hogy semmilyen víz vagy olaj nincs bekötve ide, tehát azokat nem kell leengedni hozzá?
Mivel érdemes takarítani?5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008
-
addikt
válasz ricsi8800gt #98303 üzenetére
Én még nem néztem alá. Bár nekem is cserélni kell mert el van repedve..
5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008
-
Hachiko95
aktív tag
válasz dangerzone #98300 üzenetére
Szép kívülről a J GTC, bár én belül a "dupla" A oszlopot kisablakkal nem annyira kedvelem. Viszonylag nehéz, úgyhogy jobb ha minél nagyobb motor van benne, főleg hogy a menetdinamika felérjen a külsejéhez. Gondolom 1.4 turbót nézegeted, mert 1.4 szívó az tuti pusztulat. A 140 lovas 1.4 (A14NET) és 180 lovas 1.6 (A16LET) szerintem nem rossz motorok, ezek még szívócső befecskendezősek, tehát szívósor kokszolódás nem probléma.
Ugye a szokásos J astra / A insignia problémák ott vannak: Az M32-es 6 sebességes váltó, ülésfűtés, kilincsekről mállhat a króm, nyüszörgő kuplungpedál, stb. Alapvetően szerintem problémásabb, mint egy H astra / C vectra. J GTC-nek azt hiszem más fajta futóműve is van, mint egy sima J astrának, ideálisabb sportos vezetéshez.
Azt tudom, hogy az 1.4 turbó (A14NET) J-be, nem megy úgy, mint az 1.8 szívó (Z18XER) H-ba. Pedig mindkettő 140 ló és az 1.4 turbó 200Nm a 175Nm helyett. De annyival könnyebb a H astra, és a régi szívónak olyan karaktere van, hogy már 2000-es fordulat alatt ugrik. 1800-as fordulatnál már 150Nm nyomaték megvan. Viszont autópályára a hosszabb váltó miatt a turbósok jobbak lennének.
-
addikt
válasz ricsi8800gt #98305 üzenetére
Én maradok a gyári utángyártottnál.
5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008
-
zgospel
őstag
válasz Hachiko95 #98306 üzenetére
Az 1.8-as H-ban az a poén, hogy ugyanaz a váltója, mint az 1.4-es 90 lovasnak. Ami meg persze úgy van áttételezve, hogy az a nyomatékszegény 1.4-es tudja mozgatni az autót, ezért aztán az 1.8 egész jól viszi a bódét (persze a J-nél könnyebb is sokkal).
Cserébe 130-nál tök feleslegesen pörög 4 ezer körül, ugyanúgy mint az 1.4.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Hachiko95
aktív tag
válasz zgospel #98308 üzenetére
Hosszú löketű motor + változó hosszúságú szívósor és változó szelepvezérlés bőven ad nyomatékot. 1800-tól 6300-ig 150Nm+, gyakorlatilag egy nyomaték fennsík van. 2500-5700 fordulat között végig max. nyomaték közelébe tanyázik 170Nm+. Ugye ez az amit nem látunk, amikor megadnak egy max. teljesítmény és nyomaték értéket, pedig ez a fontos.
Igen, autópályán elég sokat forog kellene neki egy 6. fokozat.
-
AMD Power
titán
válasz dangerzone #98300 üzenetére
Én tuti ,hogy az újabb, kevesebb km autót venném meg.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
addikt
2 tömítés lesz a sornál mindenképp cseréld az alsót(az papír vagy miaz a felső fém azt nem fontos). Az egr-hez is vettem tömítést (még nem tudtam, h kiiktatom), az enyémhez fém volt:
Ilyene:
Nálam útba volt egy vízcső mikor szedtem le a sor így ugrott a víz a blokkból
Vannak erre mindenféle varázsszerek de én házi dolgokkal csináltam: Hideg zsíroldó, grill tisztító, nitro, fogkefe, ecset, lavór, gumikesztyű és jó sok idő (míg kiázik)Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
-
zgospel
őstag
válasz mohabá 007 #98316 üzenetére
hm, rosszul tudtam, köszönöm Akkor csak szimplán kéne bele egy hatodik. Na nem mintha az 1.6 egy erőgép lenne
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
addikt
válasz mohabá 007 #98316 üzenetére
És a z16xe?
Egyébként mi a különbség a z16xe1 és az között?Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
mohabá 007
aktív tag
válasz body007 #98318 üzenetére
Z16XE-ben is F17 váltó van, de azt a motort Astra H-ba nem tették, azért nincs a felsorolásban.
Az a különbség, hogy a Z16XE-nek sima szívósora van, a Z16XE1 Twinport szívósoros, tesója a Z16XEP-nek.
(Remélem nem arra gondoltál, hogy soroljam fel, mi a különbség a Z16XE, és a Z16XE1 között)
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
AMD Power
titán
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
addikt
válasz mohabá 007 #98319 üzenetére
Azt esetleg tudod mi a különbség az XEP és az XE1 között?
5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008
-
mohabá 007
aktív tag
Az XE1 et, az XEP utódjának szánták, állítólag azért nem készült sok belőle, mert a hengerfej anyagával voltak gubancok, ezért hamar leálltak a tipus sorozatgyártásával.
Külsőleg a blokk, hengerfej azonosnak tűnik.Más a fojtószelep egység. Szembetünőbb különbséget a szívósor anyagában, és kialakításában látok.
Mivel úgy döntöttél, hogy kiszeded a szívósort, nekem is lenne kérdésem, hogy mit nézzél meg, mert vannak dolgok amit nem tudok.(de majd csak holnap)
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
addikt
válasz mohabá 007 #98319 üzenetére
Csak úgy nagyvonalakban kíváncsi lennék
Meg arra is, h szerinted melyik a legjobban sikerült. Gondolná az ember, h az újabb (xe -> xep -> xe1) de ez lehet nincs ígyA váltóra visszakanyarodva, még az enyémben is rövidnek érzem. 130 az már ~3800as (140 ~4100) fordulat - ott már nem takarékos de még simán meglódul
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
addikt
Átlátszó olajdekli, szelepfedél
Tök jól látszik, h jár az olaj a motorbanMindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
addikt
válasz body007 #98324 üzenetére
Ezt néztem én is, poén, nem is gondolná az ember mennyi minden mozog ott.
Mohabá: még nem tudom mikor tudok rá időt szakítani, mert ezt vidéken akarom intézni, ott több a szerszám hozzá, de ha érdekel bármi csinálhatok képet róla.
5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008
-
mohabá 007
aktív tag
Az lenne a cél, hogy hasonló képes összeállítást lehessen készíteni a Z16XE1 szívósorról, mint a Z16XEP szívósoráról. Ilyen összeállítást csináltam a Z16XEP szívósorról:
twinportszelep: (a ház anyaga fém)
Jó lenne egy hasonló összeállítást készíteni a Z16XE1 szívósoráról is. Eddigi infóim elég hiányosak, ehhez kellene segítség.
Ebből annyi látszik, hogy a szívósor anyaga műanyag, nem tudni, hogy az alsó, felsőrész mivel, hogyan van egymáshoz rögzítve. A képről úgy tűnik, itt a twinportszelep nem külön egység, hanem egybe van építve a szívókamra felső részével. Más elrendezésüek az örvénylapátok. Nincs kép az örvénylapátokat működtető egységről.
EGR tipusa, rögzítési helye azonos. A Z16XEP nél látszik, hogy egy csövön keresztül van visszavezetve a kipu gáz a twinportszelep töltőcsatornáiba.
Itt hogyan, hova van visszavezetve a szívósorba?Előre is köszönöm a segítséget.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz body007 #98323 üzenetére
Lényeges különbség a szívósor. A Z16XE-nél a vezérműszíj hajtja a vízszivattyút, az XEP, és XE1-nél hosszbordásszíj. Az utóbbiknál ezért hosszabb idő után kell vez szettet cserélni.
A láncos vezérlés nem lenne rossz, a baj az, hogy alul van méretezve, és egy kicsit nyűgösebb is a rendszer.(több a hibalehetőség). Nekem nem tetszik, hogy az XEP, XE1 nem hidrotőkés, hanem tőkelapkás.
Gyakori a szelepfedél membrán szakadás.
Ha minden igaz, akkor az XEP, XE1 105 ló, az XE 101 ló. Kevesebb ló, váltó ugyanaz. Miért gondolod, hogy neked másképp kéne a motornak, váltónak viselkedni?
Nekem F18 váltó van, 140-nél forog 3500-at.
Nem lehet egyértelműen kijelenteni, hogy melyik jó, melyik nem, de lehetnek kedvencek. Kinek mi.(van aki szégyenli,hogy régi, de megbízható autóban ül, van aki büszke rá)
Az biztos, hogy a jelenlegi új autókkal több a hiba, mint a régi tipusokkal új korukban. (valszeg azért mert egyszerűbb technika van bennük)[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
addikt
válasz mohabá 007 #98327 üzenetére
Ez tényleg nagyon más és nem is találok tömítést, az a zöld lenne az, igaz?
Ráadásul itt mit pucoljak? Nincsenek is olyan vékony csatornák mint az xep-n.[ Szerkesztve ]
5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008
-
zolikaDB
veterán
Srácok, sedanba létezik olyan komplett ülésgarnitúra, aminek az első ülései sportülések (comb, gerinctámasz), és a hátsók is egyeznek mintájukban?
Oké, pecázok copue-ból egy pár első széket, szép kockásat, de az elüt a hátsóktól... -
addikt
válasz mohabá 007 #98328 üzenetére
Köszi az infókat. Én kimondottan szeretem, h régi - magam reszelgethetem, nem egy rakétatechnika
Pont azért írtam a váltót, h lehetne hosszabb (mint a tied, f18), h ne pörögjön már annyira a pályán.
Vezérléscseréről megvan az előző tulajtól a papír - rá is nézek, h mikor volt. Kb. mikor érdemes következőnek?Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
guftabi96
addikt
Sziasztok!
Tigra TwinTop-ot mennyire szabad venni?
1.8-as. Azzal tisztaban vagyok, hogy a teto zsebbenyúlós, ha rossz, de ettől eltekintve mennyire ajánlható? Nagyon nehéz ehhez alkatrészeket kapni?
Választ előre is köszi.#KeepFightingMichael
-
Tikakukac
titán
válasz guftabi96 #98333 üzenetére
Haver nővérének ilyenre van. Zseniálisan kicsi, tehát én ücsörögtem eleget Corsaban is, ez még engem is meglepett. De akinek tetszik annak biztosan jó, hát elvégre a legtöbb része alap opel cula.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
zgospel
őstag
válasz guftabi96 #98333 üzenetére
Ha ugyanaz a tetőnek a gyenge pontja mint a H Astra TT-nek, akkor talán mégsem annyira drága javítani. Pár éve szemezgettem a kabrióval, és akkor kis utánajárást követően azt találtam, hogy a mozgató mechanikában van pár műanyag fogaskerék ami eltörik. Ebayen, vagy itthon is specifikus fórumokon / csoportokban lehet hozzá találni ugyanilyen fogaskerekeket fémből, olyanra kell kicserélni, utána elvileg örök élet.
Ha beviszed márkaszervizbe akkor tényleg drága, 300 ezer körüli összegeket említettek a leírások amiket találtam, és ugyanúgy a gyárira cserélik, ami előbb vagy utóbb megadja magát.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
mohabá 007
aktív tag
válasz body007 #98332 üzenetére
Vezérlés csere: 60.000 Km/4év. [link]
Én is most akarom cserélni, csak megvárom a meleget.
A kartergáz szűrőt beszerelted, de nem üzemelted be. Miért dobtad ki?
Tempomat beszerelése nincs tervbe véve?Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
addikt
válasz mohabá 007 #98337 üzenetére
Akkor egy kérdés, valahogy tudnád nekem vizuálisan ábrázolni hol is található a twinport állító műanyag szerkezet? Mindkét motornál érdekelne, mert egyszerűen nem fér a fejembe hol is van.
5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008
-
addikt
válasz mohabá 007 #98336 üzenetére
Milyen jó megfigyelő vagy
Levettem a motor burkolatot (és nem szándékozom visszatenni) és arra van felszerelve a szűrő - így nézhetek neki új helyet. Csak nagy okosan a legnagyobb szűrőt kellett megvennem és nem nagyon látok neki helyet...Tempomatot ne is mond. 2 hete voltam hollandba (3k+ km) már azt se tudtam, h melyik lábammal nyomjam a gázt Szóval igen, jó volna
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
mohabá 007
aktív tag
válasz body007 #98339 üzenetére
Én nem vettem, hanem csináltam. Valóban nem sok olyan hely van a motortérben, ahol el is fér, és rögzíteni is lehet. Ez már az 5. változat, és ez már a végleges.
Az akkutartó alján találtam olyan furatot amibe 12-es menetes szárat tudtam rögzíteni. A többi meg már adta magát.
Ha jól tudom llwynog is szereltetett bele, ő pontosan tudja mennyire zsebbenyúlós. (kb: 50 ezer)[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mephi666
nagyúr
nézelődök továbbra is 1.6 benzin b zafikat, ezt találtam helyben ...ránézésre eleje-hátulja törve lehetett? ha csak szendvicsbe rakták egy ráfutásosban, akkor esélyes, hogy a lökhárítók tették a dolgukat és a karosszéria nem csavarodott, így vállalható? (ilyen esztétikai hibával tudnék együtt élni)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
Holnap felhívom őket és helyben van, személyesen is meg tudjuk nézni könnyen... csábító az ár és a friss motorfelújítás, de a km elég kamuszagú... ügyfélkapun ránéztem és a futásteljesítmény x éve normálisan lehetett rögzítve (hacsak nem felezték le a valóst minden rögzítés előtt? Digitális óránál ez mennyire nehéz mutatvány?)
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
válasz Tikakukac #98344 üzenetére
Mindegy, úgyis az állapot számít, de jobban tetszene a reális 300, mint a tekergetett 150... első úgyis az átnézetés lesz, ha erre adjuk a fejünket... az miatt mondjuk megnyugodtam, hogy helyben kereskedésben van 1.2 alatt b zafi... ha meg most van, lesz itt másik is előbb-utóbb és olyan is lesz, ami nekünk jó lesz ha nem az első, hanem a 10. lesz jó, kivárjuk...
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
#51970304
törölt tag
Valaki használ fks vezérléskészletet z14xep ben ? 30e a szett ára auto doc on. Nem tudom ha ezt teszem bele mennyi idő múlva kezd el megint csörögni :)
-
mephi666
nagyúr
válasz Tikakukac #98344 üzenetére
na, megnéztük 1 órája... kívül viseltes kicsit: ajtót rányitottak, enyhén meghúzták, de ezen kívül egyáltalán nem vészes... motortér kulturált, szerkezetileg egyben van, lámpák szimmetrikusan bemattultak... beltér nagyon szép, motor hidegen szépen jár... holnap elviszik a szerelőmhöz, az meg átnézi és lecsapunk rá, ha jónak találja 1179000-ből nem nagyon akar engedni, műszaki 4 hónap múlva lejár, de el tudják intézni, hogy frissen leműszakiztatják (bízok a holnapban nagyon)
ui: régi verda egyre féltékenyebb... ma beszorult a kulcs egy kicsit a gyújtáskapcsolóba, tegnap meg kilukadt a kipufogó kezd szórakozni így, hogy meg vannak számlálva a napjai és kezd szívatni (költeni már nem akarunk rá feleslegesen)
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris