-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
w333
félisten
válasz vzsryl #62803 üzenetére
nem tudom, Bp-n milyen idő volt akkor.
Tavasz ... legalább 10 éve nem láttam normális telet és -20C -t
Itt valahogy mindig elkerül minket a tél, míg az ország másik részein kemény tél v+ még hóviharok is vannak !
(#62804) Luck Dragon
Ezt nem vitatom, tényleg jobb a külön nyári és külön téli ...
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
#64118272
törölt tag
válasz vzsryl #63113 üzenetére
Akkor másképp mondom, a fontos nekem a hosszú csomagtér. Sűrűn van, hogy olyan gépeket szállítok, amihez nem árt a hosszú csomagtér. Pl egy A1-es plotter, vagy ilyesmi. Ezért szeretem a Vectrát is, ülés lehajt és befér egy kenu is majdnem...
Költözni úgyse autóval akarok.
-
-
mephi666
nagyúr
válasz vzsryl #69163 üzenetére
elég mazdás lett elölről nem rossz családi autó, elférne benne kényelmesen a horgászfelszerelés is ...csak valahogy nem jönnek be nekem a kombik
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
válasz vzsryl #69177 üzenetére
c vectra-n tanultam vezetni eredetileg valami kisebb polo-t, vagy golfot szerettem volna, de be voltak telve az oktatók, akit meg ajánlottak, annak c vectra-ja volt... így kb a város legnagyobb tanulóautóján tanulhattam ...mondjuk amennyire féltem tőle előre, nem volt semmi gond... jó kocsi az nagyon... 1.9cdti... pályáztunk is vele 6odikban... azóta nem is vezettem olyan gépet, amiben 5nél több fokozat lett volna
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Doggy dog
senior tag
válasz vzsryl #69177 üzenetére
Igaz H kombink van,de nagy szívfájdalmam,hogy a csomagtér rovására nem lett nagyobb a hely a mögöttem ülőnek.Jobb hátul a gyerek,mellette (mögöttem) párom.Helye nem sok,térde néha éri a vezetőülés hátulját.El tudtam volna viselni ha olyan lenne,mint A Zafirának az állítható hátsó ülése.1 sínen lehetne mozgatni előrébb,hátrébb.
APA LETTEM! Samsung Galaxy S4 Active GT-I9295
-
8th
addikt
válasz vzsryl #98846 üzenetére
Reális lehet az a fogyasztás amit írtál. Sógoromnak a kadett gsi-jében volt ilyen motor. A fővárosban 10 liter körül megállt a fogyasztása ha úgy autózott ahogy a forgalom haladt igaz a csepp kadett valamivel könnyebb autó az astra caravánnál. Motorja tartósságát passzolom. Ő hengerfejesre taposta de az semmit sem jelent mert nem százas.
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
,
addikt
válasz vzsryl #98856 üzenetére
Legendásan jó motor hírében állt a maga idejében, neten biztos sok infót találsz róla, de volt a Műhelypornóban is ilyen motorral szerelt GSI F Astra:
https://totalcar.hu/magazin/technika/2020/05/27/muhelyprn_opel_astra_gsi/Idézet:
"Az Opel Astra GSI 16V pontos bizonyítéka annak, hogy az Ecotec-korszak előtt mennyire határtalan volt a mérnöki szárnyalás, a C20XE motor története harminc éve tart, aki ismeri, tudja, hogy iszonyatosan tartós konstrukció, nátriumtöltésű szelepekkel, tuningolható alapokkal és az Astrában 150 lóerő teljesítménnyel."(Én ennek a motornak az utódját, az X20XEV-t használtam 16 éven át egy B Vectrában, nekem azzal se volt semmi gondom. Igaz, hogy ez már Ecotec volt, de ennek ellenére nekem soha nem kellett olajat rátöltenem két olajcsere között, pedig állítólag az Ecotec motorok szeretik enni az olajat.)
-
Szada85
aktív tag
válasz vzsryl #98846 üzenetére
Az a baj, erröl regényeket lehetne írni, röviden nem könnyü összefoglalni.
Csak nem a Fb-on is felbukkant "lilás-kékes" [96-os XE Caravan] a kinézett példány?Nekem mondjuk NE-s GSi-m van, de több, mint 10 éve mozgok a GSi-k körül, szóval elég jól ismerem a mocikat, egyebeket.
Alapvetöen szerintem nagyon érdekes projekt lehet, önmagában az XE-s Caravan is rettentö ritka, a FL-es változatok úgy egyébként is.Én a GSi-met otthon 6-7 évig nyúztam napi használósnak, mellette pályanapos élményautónak, és zokszó nélkül tette a dolgát, odafigyeltem rá, megkapott mindent idöben, és meg is hálálta.
Ha tényleg arról beszélünk, akkor azért a hirdetett darabot alaposan át kell nézni, bár a leírás nagyvonalú, de elég sok sebböl vérzönek tünik a gép, ettöl még jó alap lehet persze.
Ami - szerintem - a legfontosabb, az a kasztni általános állapota, azt nehezebb rendberakni, mint a motort/müszaki részeket. Nekem is most épül újjá az autó alja, szóval nagyjából tudom, miröl van szó.
Az XE talán az Opel egyik leghíresebb motorja már megjelenése óta, az ereje nyilván relatív, föleg a mai megfújt tejfölösdobozok korában, viszont a nem túl nehéz kasztnit böven feelingesen mozgatja, jól tuningolható/optimalizálható is a moci, és stabil is, ha rendesen meg van csinálva.
Ami "hátránya", hogy igényli a gondos tulajt, hidegen hajtással azért hamar meg lehet ölni, és sajnos a piacon felbukkanó autók többsége már ebben a fázisban jár.Viszont, ahogy írtad, projektautót keresel, így ilyen célokkal, fokozatosan rendberakva szerintem patent kis gépet lehet belöle varázsolni, szóval ha megvan a kitartás, és a kedv ($$$$), akkor hajrá.
Alkatrész ellátással alapvetöen egyetértek, sokmindent lehet kapni hozzá, viszont a kora miatt már elkezdödött a folyamat, hogy vannak komponensek, amik már kifutóban, fogyóban vannak, így azt a legjobb szívvel tudom tanácsolni, hogy az építés alatt gyüjtögess, raktározz el szinte mindenböl tarcsit, mi is így tettünk.
Kasztnielemeket, javítóelemeket, futómü, fék cuccokat, belsö tér elemeket, elektromos cuccokat, motorokat, szenzorokat mind-mind raktunk el több autónyit.
A "sima" Caravan kasztni talán hálásabb ilyen szempontból, ahhoz sokkal több motyó van még a piacon, de szemmel láthatóan megcsappant a kínálat azért az utóbbi években mindenböl. -
8th
addikt
válasz vzsryl #98867 üzenetére
Arra készülj fel, hogy mivel fiatal autó és elképesztően sok rója belőle az utakat (és fogja még 6-8év múlva is) a legutolsó kis jelentéktelen részletbe is belekötnek OT szemlén. Szerintem Magyarországon szinte esélytelen OT vizsgát rakatni egy f astrára. Irreálisan sok befektetett munka és pénz árán biztos lehetséges de egy f astrára ráborítani a vételára minimum tízszeresét...
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
Szada85
aktív tag
válasz vzsryl #98867 üzenetére
Nyilván mindenkinek más a "célja", viszont én azt gondolom, hogy ha ilyesmi "hobbi" projektbe fog az ember, akkor érdemes olyan változatot, olyan motorizáltságot választani, aminek az értéke a késöbbiekben nagyobb eséllyel fog emelkedni.
Mert a belefektetett összeg nagy része úgysem térül meg (kizárólag élmény, kaland formájában), de egész másképp fogsz ránézni, ha valami tényleg ritka áll a garázsban. Szerintem.Én sem bánom, hogy "csak" egy NE-s GSi-m van, mert már alakítottam rajta annyit müszakilag, hogy még "ritkább" is, másrészt mivel reszelt NE-böl meg aztán világszinten sincs túl sok.
-
mephi666
nagyúr
válasz vzsryl #98867 üzenetére
Vedd meg a miénket, igaz hogy csak c14nz, de motorilag fullra rendben és a karosszérián is lakatoltunk 6-7 éve.... a szárny gsi rajta 29 éves... 1 év és lehet ot-zni vele (foglalkozós amúgy, vannak apró szépséghibái, de nem akarunk mát többet költeni rá... alapnak lehet jó lenne)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Szada85
aktív tag
válasz vzsryl #98873 üzenetére
Amíg betonon áll, addig az csak a "közepesen végzetes" állapot lesz. Sajnos olyan helyeken is tud rohadni, ahol eszünkbe sem jut megnézni. Ezért is írtam, hogy az átnézés legbövebb pontja a kasztni csekkolása legyen, kopogtatva, hogy hol van, és hol nincs már fém.
Ennyiböl a FL GSi-k "jobbak", mert nincs pl. küszöbspoiler, ami gyakorlatilag idözített bomba rozsda szempontjából, ha már javítottad a küszöböt is.Ezzel szembesülünk most mi is (pontosabban cimbi, akinek a kezében van a taligám jövöje), már készült hozzá új nyúlvány hátra, most löttünk egy új hátsó tárcsafékes hidat is, plusz rengeteg apró felületinek látszó rozsda az éleken, amit megcsiszolva rögtön ujjnyi-tenyérnyi fém porladt el körülötte is.
Ettöl függetlenül én is örömmel hordom bele talicskával a pénzt most, mert mikor hajtom akkor annyi örömöt, adrenalint ad, és olyan emlékeket, amiket míg élek nem felejtem el.
-
mephi666
nagyúr
válasz vzsryl #98876 üzenetére
Ez nem kombi, a praktikusságot a tetőcsomagtartó képviseli a box-al [link]
...amúgy lehet hogy a box is mehet eladósorba a zafi 4személyes módban szerintem elvisz annyi cuccot, amivel fullra raktuk az F csomagtartóját meg a 320literes boxot... horgászbotok meg valószínű elférnek középen, ha a 2. sorban lehajtjuk a könyöklőt (boxra akkor lesz legközelebb szükség, ha 7személyes módban pár kistáskánál több cuccot kell vinni)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
ArthurShelby
addikt
-
-
mephi666
nagyúr
válasz vzsryl #99608 üzenetére
Befektetésnek? ha tényleg patika, pár év és mehet rá ot rendszám, majd vissza hahura?
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
8th
addikt
válasz vzsryl #99605 üzenetére
Hirdetésből: "Értelmiségi emberek hívását várom. Köszönöm." Rögtön ez a videó ugrott be erről.
Néhány hónapja dobta fel a yt ezt a videót. Jól áll neki ez a szín nagyon. Ezredfordulón a Szabadszállási AKK-ban szolgálati autóként volt két darab ilyenünk a sofőrök azzal hurcolták a fejesek seggét ha rendezvényen kellett megjelenniük vagy hivatalos ügyet intéztek. Utcán azóta sem nagyon láttam ilyen fényezéssel astrát.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
diablo1984
veterán
válasz vzsryl #99608 üzenetére
Nem az a kategória, de azokat vonzza be, mint a legyet a sz*rszag. Szép, szép, ez még nem a classic, talán még itthon is készült, a 82 lovas se motor is jó, de ezt ha valaki használósra veszi, pár év és ugyanúgy elkorhad mint a többi.
Lehet f astrán nosztalgiázni, de eljárt fölöttük az idő, kereslet is csak inkább egy rétegből kerül ki. -
Hachiko95
aktív tag
válasz vzsryl #99878 üzenetére
Viszont az csak egy "sima" 16 szelepesre igaz. Egy változó szelepvezérléses, twinportos Z18XER mindenhol megy, alul-középen-felül, főleg ha viszonylag kevés súly párosul hozzá. Nyomatékcsúcs 3800-on van megadva, de 1800-as fordulaton már elérhető annak 85%-a.
Egy C16NZ pedig középre van hangolva, alul-középen szépen megy, felül fáradt, de kellemes karaktere van és a közvetlenség kárpótolja az erőhiányt. -
mephi666
nagyúr
válasz vzsryl #99924 üzenetére
ebből a témából a kedvencem a bajszos-pocakos dél-amerikai tag (ránézésre escobar 2.0) a nissan maxima-val, ahogy odarak egyet a porsche-nek
ui: ez is vicces a maga nemében, de az ilyen füstokádó dögöket nem szeretem szinte monitoron keresztül marja a torkomat a szaguk
#99926: jaja, minimum az esmeralda-nak kellene mennie meg azért lifeg a kötelező rózsafűzér is
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
nagyúr
válasz vzsryl #99924 üzenetére
egy kocka Volvo, kettesgolf, vagy akár ez az F Astra megkúpolja a nagyfiúkat, akkor abban van egy kis érzelem.
Na igen. Épp ezért nem szabad lebecsülni egy kisautót sem.
(Kollégám kisautója 140-160LE-s volt - Fiat Punto talán első szériás, de 1-4 turbo. Hát... ment rendesen. Vagy egy régirégi szögletes Toyota Corolla, meg hát az örök kiskoporsó, a Honda CRX, vagy a Renault5 Alpine turbo.)De sajnos sokan úgy vannak, hogy ha Astra-ban ülök, akkor "nehogyá előzzön ez a kis szar... de ha merciben ülnék, akkor azt elengednék. Mondjuk ez már másik topik témája...
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
zgospel
őstag
válasz vzsryl #99943 üzenetére
Nekem kombiban van, és egy nagyon jól használható, rugalmas motor. Előtte Z14XE volt, ott 4 felnőttel vagy klíma használattal erősen romlottak az esélyek a forgalom ritmusának a tartására Az 1.8-nak semmi ilyen gondja nincs, nem is kell tapossam úgy mint az 1.4-et, ezért kb decire ugyanolyan fogyasztással eljárok vele.
Múlt héten voltunk vele nyaralni, csomagokkal fullra rakva + klíma, és ugyanolyan nyugalommal előztem ki a kamiont, mint mondjuk egymagam klíma nélkül. Ugyanezt a manővert az 1.4-gyel meg kellett gondolni 5x is, aztán visszakúrni legalább harmadikba és 5-6 ezer között taposni neki
Autópályán ha megtorpan a sor, akkor újra felvenni a 130-140-et nagyon hamar megvan ezzel, igazából váltogatni sem kell.
Az 1.8 kb 3300-nál már azt a teljesítményt hozza, amit az 1.4 tud 6 ezernél.Most az hogy "ugrik" meg "erős" az csak viszonyítás kérdése. A motoromhoz képest minden 400-500 LE alatti autó gyenge menetdinamikával rendelkezik, szóval ennyi erővel az összes OPC-re is mondhatnánk hogy gyenge
De ha onnan nézem, hogy a hétközi sűrű forgalom tempóját könnyedén és rugalmasan tudja kezelni, akkor szerintem nyugodtan beszélhetünk egy kellően erős (és nem feleslegesen erős) autóról.Ugye az alapüzenet az volt, hogy "mindenhol megy" ami szerintem ésszerű keretek között teljesen igaz rá: 1500-tól már teljesen jól húz az autó a 330 ezer km ellenére is. Na most ehhez képest az 1.4 az 2 ezer alatt semmit nem csinált, 2-3 ezer között 1 személlyel klíma nélkül oké volt, de inkább 3000 fölött kezdtek el történni a dolgok. Én értem, amit Hachiko95 írt, nem látok benne nagyzolást, sem pöcsméregetést. Megfelelő kontextusban egyetértek vele.
Jogsiszerzés után 54 lóerővel közlekedtem 5 évig, utána még 5 év a 90 lovas G-vel, szóval jól ismerem a különbséget a küzdelem és a kényelmes autózás között
TLDR: a hétköznapokban egy nagyon jól használható, kellemes karakterű és rugalmas motor az 1.8as, főleg egy H Astra tömegű bódéhoz, és pláne ezzel a váltóval
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
mephi666
nagyúr
válasz vzsryl #99981 üzenetére
Ha igaz, akkor 23 most az uni bosal ...gondolom párezerből fel is rakják
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
gban
Közösségépítő
Új hozzászólás Aktív témák
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- HBO Max & OD topic
- Milyen alaplapot vegyek?
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Melyik tápegységet vegyem?
- Közeleg a 3DMark Time Spy mérőalkalmazás utódja
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Bemutatkoztak a Microsoft aktuális Surface gépei
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest