-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tikakukac
titán
-
Tikakukac
titán
válasz kisapa #87100 üzenetére
Én sosem láttam, hogy beépítős vidiben H-ban húztak volna bármi mást a stekkerhez. Átalakító kábel, abba a simán bedug és cső. De ha kell is, nem tudom ezen mi akkora nagy művészet. Szerintem fut 10 darab gyújtáskapcsolt vezeték a biztitáblánál, hát nosza.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Petyyyyy
addikt
válasz kisapa #87451 üzenetére
Nem biztos hogy olyan jó a gyújtáskapcsolás. Indításkor nagyobb löketet kap minden fogyasztó, előbb utóbb kifektheti az eszköz tápját.
Az öregem navija volt állandóan szivargyújtón,ott tápáramkört hazavágta - bedugva indított.[ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
F_Gergely
őstag
válasz kisapa #89784 üzenetére
Igen, de igazából be lehet rakni egy kapcsolót és átkötni fix-re utána meg a kapcsolóval tudod ki-be kapcsolni gyújtástól függetlenül. Ez igazából nem nagy meló, csak a kapcsolót kell valahova rakni, én pl az erősítő ki-be kapcsolását a B vectrában a kipörgésgátló gombjára kötöttem be, így teljesen gyári volt a kinézet
-
-
Tikakukac
titán
válasz kisapa #89948 üzenetére
Anyám is foggal-körömmel ment ellene, de egyszer tartottam egy órát, ahol megmutattam neki a dolgokat. Hol a pótkerék, hogy veszed ki, mi van még ott. Vontatókötél-vonószem. Biztitábla. Akkusaruk és bikázási alapok. Guminyomást hol látom, mit csinálok a kerékkel, piktogramok mik jelentenek ha gond van. Ilyesmik.
Lehet mindenki laikus ezer területen, de szerintem ezek alap dolgok, amiket tudni kell onnantól, hogy az autóval jársz. Ritka szar ám télen a hóban agyalni rajta, hogy na akkor mit rakunk és hova és akkor mi lesz.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
ntomka
nagyúr
válasz kisapa #91373 üzenetére
Nekem sincs közel, de én már elterveztem, hogy ha jelentkeznek a twinporttal problémák, akkor fogom a kis családot és foglalunk egy szállást arrafelé, úgysem láttuk még a Sissi kastélyt pl. Csak időpontot kell egyeztetni, beviszem a kocsit és csinálják meg míg "nyaralunk".
ツ Headphones on - World off
-
cszolee79
csendes tag
válasz kisapa #91434 üzenetére
Meglesem.
Hibakód minden indítás után (előtte törlöm), talán ez okozza a nehéz indulást?
P1230 Fuel Pump Low Speed
Van valakinek ötlete mielőtt cseréltetem? (pénteken viszem benzinnyomást megmérni).
Néztem a reléket, kicseréltem az ECU-éval (két egyforma, lila, 12V/30A 4-lábú relé), nem változott.A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.
-
-
válasz kisapa #91707 üzenetére
Nem értek Cng & LPG dologhoz , de ahogyan olvasom ha nem gyári volt a rendszer nem kis munka ennek átalakítása, ráadásul H Astra minden 1.6-os motorja tiltó listán van ,hogy tilos ennek átalakítása. Nem hiába adtak ki gyárilag erre egy különálló motort z16 yng motorkóddal.
Az alábbiakban mivan kiszerelve és mi maradt meg?"Miből áll egy átszerelés?
Mindenek előtt szükség lesz egy tartályra. Ezt a legtöbb esetben be lehet szerelni a csomagtér fenéklemezében eredetileg a pótkerék számára kialakított mélyedésbe, ahol ez nem áll rendelkezésre, sajnos lopni fogja a helyet a tartály a csomagtartóból.
Van egy többfunkciós szelep is, amit multiszelepnek hívnak. Ez védelmi funkciókat lát el, hogy rendszerben ne keletkezhessen túlnyomás.
Kerül még az autóba egy gázvezérlő és egy elpárologtató is. A tartály kap egy szabványos betöltőnyílást, itt tudjuk majd tankolni a gáztartályt. Ezt a nyílást a hátsó vészhárítóban, vagy – ha erre lehetőség van – a benzin betöltő nyílása mellett helyezik el.
A motor befecskendező szelepeit is ki kell cserélni olyan speciális alkatrészekre, amelyek a gáz üzemmódot képesek kiszolgálni. Igazán erős autóknál (pl. négyhengeres motorok esetén 150 lóerő felett) némi felár keletkezik, mert ide különlegesebb injektorok kellenek."
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Tikakukac
titán
-
cszolee79
csendes tag
válasz kisapa #91714 üzenetére
Akkor jól benézte, az biza nem fals levegő szívás
https://www.obd-codes.com/p0170
P0170 Fuel Trim Malfunction (Bank 1)"What are the causes of the P0170 code?
Any condition that causes the engine to run lean such as a weak fuel pump, a clogged fuel filter, or a faulty fuel pressure regulatorAny condition that causes the engine to run rich such as a mass air flow sensor, manifold absolute pressure sensor, or a faulty fuel pressure regulator"
Illetve lehet az is, mármint hogy fals levegő, de akkor annyi történik hogy felmegy az alapjárati fordulatszám. És akkor mindig szar, 800 helyett több. Én fojtószelep csere során elfelejtettem visszadugni az EVAP szelep csövét (kb 7-8mm belső átmérő), és fix 2500-ra beállt az alapjárat. Na az a fals szívás.
Ott valami más gebasz lesz, szerintem. MAF vagy MAP szenzor (MAF tisztítás, van hozzá megfelelő spray), IAT, esetleg ECT (hűtőfolyadék hőmérséklet). Azon menjetek végig hogy mi csinálja a keverékképzést: MAF / MAP érzékeli a levegő mennyiségét, IAT, ECT a levegő / motor hőmérsékletét, és az O2 (lambda) meg az oxigéntartalmat, az ECU ezekből dolgozik hogy jó legyen a keverék.
Vagy a szokásos Opel nyűg, gyújtótrafó / gyertyák, de akkor sztem más hiba lenne (P03xx) vagy O2 szenzor (misfire, ilyesmik).
Esetleg EGR ha van benne.[ Szerkesztve ]
A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.
-
válasz kisapa #91716 üzenetére
Én azt nem értem, ha gázos vissza állítás történt, miért fektetett bele ennyi pénzt hogy mindent kiszereljenek, vissza programoznak, na meg a tartály helyét is eltüntessék meg a hátsó lökhárító csere is volt ha még a töltő nyilas sincs meg?
Meg a matricákat is lekaparták? Ennyire 100%-os vissza állítás esetén pont ezt a hibát nem orvosolták?Ugyan már, valahogyan én nem hiszem ezt el.
Szerintem ez soha nem volt gázos autó, inkább a fentebb írt hibák lesznek. Legalábbis ahogyan eddig leírtad.[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
cszolee79
csendes tag
válasz kisapa #91716 üzenetére
Nekem is volt ilyen alapjárati gondom, de csak félhideg (40-80fok) motornál, melegen tökéletes. Aztán elkezdtem utánaolvasni, mitől lehet ez (rough idle, stalling címszavak). Nálam nem volt hibakód, csak elkezdett alapjáraton fulladozni, leesett a fordulatszám, le is állt. Most nem tudom hogy áll, legutóbb nem fulladozott, de még csak 1-2 menetem volt vele hidegindításból.
Majdnem 2 hónapja ezt guglizom Opeles, Vauxhallos, általános autós topikokban, hogy mi a túrótól ingadozhat az alapjárat.
Sorban ezek okozhatják (meg még más is...):
- fals levegő (leesett egy cső, repedt valahol a vákuumrendszer)
- IAT (Intake Air Temp - beszívott levegő hőmérséklet érzékelő) ha van
- MAP (Manifold Absolute Pressure - szívócső nyomás érzékelő) ha van
- MAF (Mass Air Flow) - ha van (általában vagy IAT+MAP vagy csak MAF van, kivéve amikor nem)
- ECT (Engine Coolant Temp)
- Crankshaft sensor (felső holtpont jeladó)
- Camshaft sensor (főtengely jeladó)
- Throttle Position Sensor / Idle Throttle Valve (gyakorlatilag a fojtószelep)
- EGR szelep
- EVAP szelep
- O2 (lambdaszonda)
- gyújtás probléma (gyújtótrafó, gyertyák)
- injektorok
- üzemanyag szivattyú, szűrő, nyomásszabályzó szelep.Szóval kb bármi okozhatja
Én elkezdtem sorban cserélgetni a vackokat (IAT, MAP, fojtószelep), ezek mellett dobott EGR és EVAP hibakódot, akkor azokat is, erre végül most dobott egy ECT hibakódot, azt is majd cserélem ha lesz lelkierőm. Üzemanyag rendszert megmérettem, az tökéletes, tartja a nyomást, szivattyú jó, stb. Amikor fulladozik, akkor gázzal is fulladozik, így a benzines része (injektorok is) kizárható. Gyertyák, lambdaszonda, trafósor újak. Remélem most abbahagyta végre. Ha nem, akkor haladok tovább, ha már nincs mit kicserélni akkor kb marad az ECU
Szóval... bármi lehet és az ellenkezője is. Félig megtört kábel. Rossz földelés. Oxidálódott csatlakozó.A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz kisapa #92545 üzenetére
Mivel a hibát nem szüntetted meg, hiába törölnéd, újra jelezne. 99%, hogy az ülésfoglaltság érzékelőd adta meg magát. Ez az anyósoldali üléslapba van beépítve.
"...A 2000-es évektől egészen napjainkig sok autógyártó cég ülésfoglaltság érzékelő matrac szenzort épít be az utas oldali ülésbe, hogy a légzsákrendszer érzékelje ül-e utas a jobb egyes ülésben. Ezt azért teszik, hogy egy esetleges ütközés során ne nyíljanak ki feleslegesen az anyósülés felőli légzsákok, amennyiben nem ül benne senki. Ez az érzékelő matrac az ülőpárnába van beépítve a szivacs alá. Elhelyezkedéséből adódóan igen sérülékeny, egy pontra koncentrálódó nagy nyomás hatására tönkremehet pl: az ülésbe való beletérdeléstől, nehezebb kutya tappancsától. A hibás működésről hibaüzenetet küld a rendszer, amit a légzsák (Airbag) lámpa világítása jelez. Kevesen vannak azzal tisztában, hogy a sérült matracból eredő légzsákhiba az egész légzsákrendszer működésképtelenségét jelenti! Tehát, ha világít a légzsákvisszajelző lámpa a műszerfalon, akkor a teljes légzsákrendszer nem működik, nem csak az utas oldali légzsákok nem fognak nyílni..."
Alaposan meg kell nézni az ülés alját, kell lennie olyan vezetéknek, ami az üléspárnába vezet.Az ülés alatt ennek a vezetéknek kell lennie egy bontható csatinak. Ha ezt széthúzod, összedugod, de a helyzet változatlan, ő a bűnös.Villanyoshoz elviheted,de bődületes árat fog mondani. Van rá megoldás, és sk meg tudod csinálni. ( A lányomnak egy hete csináltam meg, tökéletes lett, igaz, nem opel)22e- be fájt.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz kisapa #92587 üzenetére
Megnézheted az utasoldali csatikat,és kiderül, hogy neked van e beépítve utasoldali ülésfoglaltság érzékelő. Az opcom szerint a vezetőoldalon van gubanc, és lehet, hogy csak kontakt hiba. Széthúzott csatinál gyújtást ne adj rá. Mivel nem tudom, hogy viselkedik az autód, ezért kérdezek:
- Amikor előjött a légzsák hiba, folyamatosan világított ,amig a szerelő nem törölte?
- Most, hogy újra előjött, folyamatosan világít, vagy pislog.? ( nincs kontakt – világít, van kontakt elalszik?)Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz kisapa #92607 üzenetére
Akkor otthon semmi értelme kutakodni, mivel akkor is jelez, ha éppen jó. A szakembernek mond meg, ne csak törölje a hibakódot, hanem keresse meg a hibaforrást. Nem tudom mennyire okosak ezek a műszerek, de ha a vezetőoldali légszákrendszert hozta ki hibásnak, azt is tudnia kellene, hogy mi a hibás cucc. Kérd meg a szerelőt, hogy a műszerrel ellenőrizze az utasoldali ülésfoglaltság érzékelő működőképességét.(mutassa meg hol van)
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Tikakukac
titán
válasz kisapa #92710 üzenetére
Kérdés hogyan értelmezed a navit. Ezek a navik egy alap okostelefonhoz képest is iszonyatosan bénák.
B Zafirában utaztunk és pötyögtem rajta, nos, olyan is a cucc, mint egy 10 éves okostelen. Mókás, de használni nem használnám semmi esetre sem. BT megint emiatt lesz necces. A kompatibilitás mindig érdekes kérdés.A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Petyyyyy
addikt
válasz kisapa #92730 üzenetére
Pontosan nem is tudom mire céloztam, nagyon távol állnak tőlem ezek az egységek.
Viszont van olyan cimborám aki - ugyan off autóba - de szerelt ilyesmit és teljesen boldog vele több mint egy éve. Hozzátenném nem hülye az arc.Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Noble Chair EPIC