-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
nagyúr
válasz VR6-Fan #10702 üzenetére
Én is lestem de azt mondta valamit elkúrtak a III-asnál ami 96 előtti.
Ezt lakatos ismerős is megerősítette, hogy a 96-utániak a jók.Látod néha én is tudok meglepetésekkel szolgálni.
A 95-ösöknek a küszöbét és taposólemezét a kasznis szerint 90%ban az összesnél cserélni rosszabb esetben foltozni kell.Renault power
-
Kickass
őstag
Sziasztok
Par honapja vettem ugye autot, Seat Cordoba, egy ideje feltunt hogy a motorterbol enyhe, hat hogy is mondjam talan 'kefezo' hang jon (nem felreerteni ), foleg mikor motorfekezek akkor lehet hallani, eloszor azt hittuk lehet a feszito gorgo van mar ki vagy vmi a vezerlesben (ekszij stb..) de a nagyszerviz utan is megmaradt ez a hang (mintha valami kefeszeru valami surolna valamit).
Lehet ez peldaul a valto? Az is kivan mar szegeny szerintem, elegge lotyogos bar a fokozatokat mindig beveszi csak neha nehez beletalani
Mindenesetre problema most nincs vele (kopp-kopp-kopp) de jo lenne megtudni a zaj forrasat nehogy kesobb nagyobb gond legyen amiatt mert elhanyagoltam.
Ja igen, van meg valami, hatulrol jon valami ciripeles csak nem tudom hogy a futomu vagz pedig szimplan a hatso ulessor cincog.
[ Szerkesztve ]
-
Kiskokó
veterán
Üdv
egy kérdés.
Kipufogógázzal ugye nemtud elindulnia motor csak nyögve nyelősen nehezen ugye?| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
VR6-Fan
veterán
válasz rob210 #10710 üzenetére
pontosan
hüm úgy néz ki lesz gyári centrál meg villanyos napfénytető a kocsiban
ha minden össze jön akkor jövő hónap közepére talán mer fent is lesz elől a 276mm-es dupla dugyattyús fék, no meg hátul gátlók és szilentek cseréje.
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
VR6-Fan
veterán
válasz fero02 #10712 üzenetére
amely nagyrészt meleg üzem állapotnál, és terhelésen van nyitva hivatalosan, azt azért tegyük hozzá.
a kolléga esetében egy adagoló előtőltést meg 4 izzitó gyertyát néznék.
esetleg EGR levesz kipucol megjárat.
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
VR6-Fan
veterán
válasz fero02 #10715 üzenetére
no igen csak amikor pár öntudatos tulajnak meg említed hogy esetleg kikéne iktatni a rendszerből, mert egy ordas nagy baromság akkor elkezd hápogni, amúgy igen legegyszerűbb és legjobb megoldás "levakolni" ahogy mondtad.
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
Kiskokó
veterán
Srácok köszi a helpet.
Azért kérdeztem mert mondtam hogy az EGR szelepre gyanakodok és szerintem egyre biztosabb vagyok benne.
Ma megint előjöt a vacakolása a kocsinak. hideg motor 2 perc alat 90fok viz 1 km forró minden. megállok fél óra múlva indulnék el a kocsi másodszora indul el de oylan nehezen mint az állat. És egyzser csak beugrotthogy a motor nem igazán tud működni kipufogógázzal ami megint csak abizonyiték arra hogy az EGR szelep nyitva tart midnig és löki tel ivissza a forró kipufogógázta motorba és ezrét is forró.
nos jövök haza megállok gonodolom terhelés nélkül kicsit adok neki prá gézfröcsöt hogy a motor uj levegőt kapjon. Leállit, kocsi beindit és tádám csodálatosan pöccre indult. Míg előt 3 percel amikor ugy álltam meg hogy terhelés után rögtön amikor valószinűleg tolta be a motorba a kipufogóázt és ugy indittam akkor a kocsi alig indult.
egyre biztosabb vagyok az EGR szelep hibájába csak az a hülyecomputer miért nem tudja kiirni..Nagy baromságot irtam ? :S vagy lehet benne valami?
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
VR6-Fan
veterán
válasz Kiskokó #10717 üzenetére
az órát ne vedd alapul a vízet mutatja, az ilyen autós nyugtató hogy jééé már be is melegeded, akkor már tolhatom is neki min dupla annyi idő kell neki, (ha nem úgy mész vele hidegen hogy inditás és padló gáz), de ilyen hidegbe nyilván mégtöbb.
melegítésre meg nem adna okot, elméletileg, mert annyi gáz nem megy át a szívó ágba, no meg akkor drámain lecsökkene a beszívót levegő oxigén tartalma, ergo a légfelesleges keverékből lesz gázolaj felesleges... (nem fűstől ilyenkor amikor szarakszik, feketén mint az állat?)
de levakolhatjátok az EGR-t ártani nem árt.
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
VR6-Fan
veterán
válasz rob210 #10719 üzenetére
hídat nem feltétlen kell cserélned, főleg ha elől nincs stabrudad.
hát igazából le kell kötni a gátlókat a hídnál meg oldalanként asszem 2-2 csavar tartja (ha nincs szerencséd akkor 4ből 4 is beleszakadhat).
meg kézifék kötelet kell cserélned.
lesz eladó motyó viszont a híd szerintem nem lesz jó golf alá ( fék része az ugyan az), mert passat alól jön ki, 1-2 hét és vihető lesz...
amire még figyelj hogy csak is úgy tegyél fel hátra tárcsát hogy fék erő szabályzót is teszel fel hozzá!!
(esetleg ha érdekel lesz előre eladó GTI fékem komplett, tárcsák kb 10e-t futottak, a betétek 5e-t (zimmermann racing+jurid betét), méretre ugyan akkora a Tied is, csak ez hűtőtt, meg lesz eladó 22-es főfék munkahenger is elvileg)
két dologra érdemes figyelni hogy a kézifék része szeret berohadni a hátsó nyergeknek (1-2 ezer forintból orvosolható), és ha ne adj isten ki kapsz egy NKH razziát, helybeni tarkon lövös jár, mert mi az hogy jobb féket akarsz a csavar kompatibilis kocsidra...
illetve ha a híd lent van automatikusan szilent csere benne!
szal nem macera kb 2 óra, ha minden kéznél van és jó.
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
rob210
nagyúr
válasz VR6-Fan #10720 üzenetére
Értem és ha csak az elsőket cserélem ki?
Mert igazából a hátsó hidam nem rég volt full felujjítva és nem dobnám el alólla.
Viszont komolyabb fékerőt szeretnék.Bár néha ígyis beblokkol a kerék elöl.
Hm....akkor még is csak hátul kell mókolniNem szeretem az ilyen költséges dolgokat.
Renault power
-
fero02
veterán
válasz VR6-Fan #10716 üzenetére
Így már másabb a leányzó fekvése...
Nekem erre a vakolás témára egyszer azt mondták, h "hát persze, a gyárban meg hülye mérnököket alkalmaznak és nem olyan okosakat, mint te".
Be kell valljam akkor qrva ideges lettem, de szócsata helyett beindítottam a kocsit nyomtam 2 padlót, h lássa így mennyire füstöl. Utána 10-es kulcs elő, bilincs lelazít, cső lehúz, vakoló lemez ki, cső vissza. Beindít 2 parketta, nagy fekete füst...egyből csak a pislogás, meg a "hátde, hátde" volt...
-
VR6-Fan
veterán
válasz rob210 #10722 üzenetére
elsőkbe komolyabb pénzt úgy lenne értelme feccölni, hogy váltasz 256-os fékre.
vagy azt tudod megcsinálni hogy veszel 86-os GTI tárcsát az összesen 8mm-el szélesebb, megveszed hozzá a betétet (az tökmindegy hogy a tiedhez vagy GTI-hez), fogsz szépen egy üveglapot rá teszel egy smirgli lapot és betétenként 4mm-et lecsiszolsz belőle és voálá kész van a hűtött GTI féked.
nos ez unixos utcai áron számolva durván 30e ft (ate tárcsa+betét), a 239-es GTI fékek csonkálvánnyal együtt szoktak 15-18 körül menni, csak azok össze vannak rohadva álltalába, én meg ahogy leveszem adnám is el igazából, szal ha úgy döntök, hogy nem fér el itthon akkor megbeszélhetünk rá egy árat.
a komplett hidak 25 ért mennek állt vagy 30 ért (amiket én adok 25k egységesen), elvileg mindegyik jó, (tárcsa, betétek, csapágyak, csak meg kell pucolni őket), max ha azt adom el épp a kocsimon van akkor a baloshoz kell egy felújító készlet, mert nem az igazi a kézifék része.
én hátulra a tárcsával kezdenék, mivel azt bármelyik fékezésnél érezni fogod, a hűtött elsőket meg csak a 3.-4. után.
viszont 18-as főfékkel semmi képpel ne rakd össze (neked már elvileg 20-as van), mert szar lesz.
nekem 20-assal is egy picit nyúlós volt a fék, most 22-essel (van most épp az is eladó), már elég jó lett így, alig kell hozzá érnem a pedálhoz, annyira figyelj hogy ehhez már egy GTI méretű vákum köcsög is kéne.
no lehet hogy most ez is cucc-ra sok, de igazából az első tárcsa csesztetés nélkül egész kellemes összeg és teljesen megváltozik a féked, az elejét meg rá ér majd egy fél év múlva vagy amikor úgy is esedékes lesz a betét+tárcsa csere elől akkor csesztetni.
az NKH-s csesztetéstől meg nem nagyon tartanék, mert a topikba senkinek sincs feltűnő kocsija
fero02:a gyárban tényleg okos mérnökök vannak, ők is megmondták hogy ez egy faszság.
de a márketing meg a zöldek ezt várják el.[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
VR6-Fan
veterán
válasz fero02 #10725 üzenetére
szerinted a veyron-nak minek kellett W16 henger és majd 6literes motor 4 turboval ?
a BMW 80s-ben 1500ccm-ből hozott ki 1300-1500le-t
jóval kisebb CCM-es (feltöltös) kocsik elegek lennének ha mondjuk ilyen EGR szelep meg ilyen olyan oxidációs kat. nem lenne bennük, ami szerintem (ez csak egy elgondolás!) 10év után miután eltömödött már kicsit össze tört benne a kerámia inkább többet árt mint használ...
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
rob210
nagyúr
válasz fero02 #10727 üzenetére
Nekem erre egy nagyon okos kis szerkezet van a kocsiba beszerelve.
Sajna a szabályozott katalizátoros autó fogalma megszünt az enyémben amikor vissza lett alakítva karburátorosra a kocsi.Viszont a zöld cimke megmaradt a zöldkártyázásnál.
Okok konkluziók:
1 a katalizátorom szerintem rég át volt égve.
2 a karburátor nem tudja vezérelni a lambdaszondát.
------innentől no zöldcimkés zöldkártya------
Hát gondoltam nekem csak kell a sárga helyett a zöld cimke.1 kartergázra egy speckó nem árulom el szűrőt felszereltem.
2 nem nyitottam ki a motorháztetőt zöldkártya alatt.Lás csodát a ház készítésű kartergáz szűrővel 0.2 mért az autó ami "bőven" határértéken belül van.
Ezt az eredményt sima katalizátor nélküli kipufogóval, lambdaszondás vezérlés nélkül hoztam ki egy 20 éves autóból.
Igaz a szűrőt 2havonta ki kell takarítani mert abba iszonyat mocsok gyűlik össze amit amúgy a motor égetne el és lőné ki a levegőbe.
Hol akkor a környezetvédelem?
Renault power
-
VR6-Fan
veterán
válasz rob210 #10728 üzenetére
kis helyesbítés, a lambda jel alapján befolyásolja a keveréket, itt épp az eco tronic karbi
de légy nyugott a sima mezei K-jetes VW-k tudják az euro kettőt is kipufogó gázok terén (az zaj kibocsáltás pl, nem, de az még nagyobb faszság).
de ennek ellenére sárga plakettesek, nem baj legalább legálisan tekerhetem fel a K-t benne
tehát ez egy vicc egy jól beállított pontos befecskendezésű kocsival is a megfelelő értékek alatt vagy, és ahogy Fero is mondta összeséggében kevésbé terheled valószínűleg így a környezetet mint minden lószart legyártatsz és mondjuk 10év után inkább többet árt egy katalizátor mint használ...
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
VR6-Fan
veterán
válasz fero02 #10730 üzenetére
azért az én féle szenzor mentes K-jetem elégé baltával vágott technologia.
az FSI (vagy nevezzük akár hogy, a közvetlen befecskendezées rétegzett keverék képzésű rendszer) nagyon jó kis dolog lenne, a sok baromság nélkül, mert nagyon pontosan hangolható, és jelenleg ezek a rendszerek biztosítják a legtökéletesebb égést.
egy 3,2-es VW motorból ha a sok fasszságott kiírtják belőle ki lehet hozni kicsivel többet mint 300lovat és még mindig nem szennyezi annyira a környezetet mint az enyém vagy rob kocsiaja...
tehát azoknak a szondákra szükség van hogy minél tökéletesebb legyen az egés
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
fero02
veterán
válasz VR6-Fan #10731 üzenetére
Igaz, de azt is vedd alapul, h amikor a Ti motorjaitokat csinálták, akkor milyen technika áll rendelkezésre, meg most milyen...
De legyenek valóban okosak a motorok, és ne legyenek környezetszennyezőek annyira, de akkor könyörgöm csinálják már meg úgy, h annyit bírjanak amennyit kell, h bírjanak. Kicsit néha félre kellene tenni azt a kiba* üzletpolitikát...
-
Senki9876
tag
Tudnátok nekem segíteni hogy a francba tudhatom meg az autómról hogy PD TDI vagy sima TDI motor ketyeg benne. Egy Škoda Octáviáról van szó ami 2007 elején lett gyártva.
Pár hete vettem, használtan de nagyon kíváncsi lennék rá hogy pontossan mi is ketyeg benne.
A motor tetején nem rendelkezik műanyag borítóval, és egy 1,9 es motorról van szó.előre is köszönöm az információkat
"Nem törődöm azzal, hogy az emberek nem ismernek, azzal törődöm, hogy nem ismerem az embereket." Kung Fu-Ce
-
Senki9876
tag
válasz fero02 #10734 üzenetére
105 le -s, és ami még biztos hogy tdi dpf dsg. csak a fránya PD be nem vagyok biztos. hmm
ja még egy kérdés.
Hogy tudom leellenőrizni hogy van e az autóba chip tuning? azt állították hogy van benne, de azert én kíváncsi is lennék rá[ Szerkesztve ]
"Nem törődöm azzal, hogy az emberek nem ismernek, azzal törődöm, hogy nem ismerem az embereket." Kung Fu-Ce
-
VR6-Fan
veterán
válasz Senki9876 #10733 üzenetére
TDI
így néz ki ha nem ilyen akkor PD.vagy megmondod hogy hány lovas...
szerk:aki ilyennel foglakozik elmész hozzá hogy nézze meg hogy gyári progi van az ecu-n vagy nem, vagy mész egy tuti 105lovassal.
fero02:tdiből volt csak 90 és 110le-s PD-ből meg 105-115-140
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
fero02
veterán
-
Senki9876
tag
válasz fero02 #10737 üzenetére
Köszi a válaszokat.
Úgytűnik hogy PD tdi m van. Igazat megvalva azt is mondták, de azert biztosra akartam menni.
Amúgy szerintetek melyik jobb chip tuning? amikor az agyat írják átt, vagy amikor egy plusz vezérlőt tesznek az agy után.
"Nem törődöm azzal, hogy az emberek nem ismernek, azzal törődöm, hogy nem ismerem az embereket." Kung Fu-Ce
-
tibi666
senior tag
válasz Kiskokó #10741 üzenetére
egy box közel nem olyan jó, mint egy egyénileg megírt program.
utóbbival sokkal több paramétert tudnak változtatni és az igényeidhez lehet állítani a motor karakterisztikáját. csak olvass utána, hogy mennyi különbség van a box és a rendes programátírás között, aztán rájössz, hogy a box egy kókler szar megoldás. -
Kiskokó
veterán
válasz tibi666 #10742 üzenetére
Én azt tudom
de a box akkor is jóval egyszerűbb és (bár ezt nem tudom de sztem egy program irás nem olcsó) sztem olcsóbb is.
Egyértelmű amit mondasz de egy átlag embernek egy box is bőven megteszi egy hétköznapi autóba.
szerintem.
üdv| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
VR6-Fan
veterán
válasz dragonfx #10738 üzenetére
sőt van belőle 70le-s változat is
Kiskokó:maradjunk annyiba hogy 1,9-ből még kamrás is volt.
Senki9876:felgurulsz egy fékpadra, szenzonorok, a kocsira, csóka beül laptoppal és terhelést alatt átírja, ennél tutibb nincs.
Kiskokó:a bosszúság meg mondjuk ha -12 dolog elpukkan miatta lehet hogy nem éri meg már
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
Mobi28
tag
válasz Senki9876 #10740 üzenetére
Egyik sem jó. Anno fekeandrassal beszéltünk erről. Nagyon el tud szállni a nyomaték a kis turbó miatt főleg alacsony fordulaton. Ez azt okozza, hogy előbb utóbb eltörik benne a hajtókar. Eleinte csak összenyomódik, változik a kompresszió majd évek alatt az eldeformált meggyengült hajtókar előbb utóbb a plusz terhelés miatt egyszerűen eltörik. Mindez egy szarul megírt chiptuning miatt. A 105 és a 115lovas motor alkatrészei nem bírják a úgy a strapát. Esetleg ha belerakatnád a 130 vagy a 150lovas pdtdi hajtókarjait dugókkal együtt azok sokkal erősebbek. De szerintem írj egy privátot fekeandrasnak. Ő sokkal inkább képben van.
[ Szerkesztve ]
-
VR6-Fan
veterán
válasz Mobi28 #10745 üzenetére
ez igaz hogy tuning terén ez a két motor nem egy jó konstrukció.
de egy minimális chipset elbír az is, ha jól van megírva..
de a legtutibb dizel tuning utcára ép eszű keretek közt, egy alap 1Z-s TDI motor a GT15-ös turboba bele lehet esztergáltatni a GT17-es belét és változó geometriáját, 502-es csúcsok, egy relatíve nyitott rendszer alá, fékpadon korigálni a a vezérlést és hello, utcára bőven elég.
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23