-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
AsusBoy
senior tag
válasz i-sti #127298 üzenetére
Olajhőfokot,hol tudom meglesni?
"car" beallitasi menupontban peldaul az olajszintet tudom megmezni de a hőfokot sehol sem.
Illetve arra lennék kivancsi,hogy îgy a hidegebb idoszakban ugyebár lassabban melegszik az autó de a kipufogó milyen hamar éri el azt a hőmérsékletet ami a megfelelő dpf szűrő működéséhez kell.
Gondolom a vîzhőfokbol nem tudunk rá következtetni.
Tudtommal a 2 ezres fordulat jól nyomja a kipufogónál a gázt.
Illetve az érdekelne,hogy te elszoktad váltani 2 ezernél az Audidat? Rég îrja a műszerfalon,hogy válts de akkor alig lenne a kocsi 2 ezres fordulat kozeleben.( Peldaul varosban 50 nel 4. Sebességet îrja, viszont en 3 asban használom. Akkor porog 2 ezretmost láttam a videót amit linkeltél. Sajnos nincs ilyen kábelem amivel ossze tudnam kotni laptoppal az audit.
[ Szerkesztve ]
-
i-sti
senior tag
válasz lenko #127296 üzenetére
Van. Lap timer néven.
[https://www.youtube.com/watch?v=1Y7DAVX4d4E]
AsusBoy, igen a víz vissza esik de az olaj nem. Illetve az is csökken de csak pár fokot. Én már láttam, hogy az olaj 82-83 fokos volt de a víz visszahűlt 70-75 körülire. De egy kis sportosság és kiegyenlítődnek.
Hidegen én sem nyomom neki.
Ahogy Lenko is mondta addig finomkodok amíg 60 fokot látok az olajnak. Ekkor kb a víz 70 körül mozog.
Ilyenkor már mérsékelten nyomom neki. Innen hamarabb felmelegszik. 75 fölött már megy a padló neki.[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
-
lenko
aktív tag
válasz Peetr86 #127294 üzenetére
Az adaléktól biztos nem oldódik meg, max. később kell lehet még nagyobb kárt javítani.
(#127295) AsusBoy Ezekbe már kéne lennie olajhőmérőnek. Ha az olaj legalább 60 fokos akkor már lehet nyomni, de mérsékelten. 80 foktól pedig ami a csövön kifér.
[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
AsusBoy
senior tag
Nálam ugyan ez a jelenség.
2012 b8 audi a4. 2.0 crtdi.
Elobb kocsikaztam vele 5-6 fokban kellett neki 20-25 km mire felmelegedett a vîz 90 fokra.
Sokszor tapasztalom,hogy megyek lakott területen kîvűl majd bérek egy városba ahol 40 a megengedett sebesség , mindenki lassan, felsorakozva megy. Sebességet 3asban tartva kb 2000-t forog a motor ( 45-50km/ó) és vissza esik a vîzhőfokmérő kb 70-75 fokra.
Viszont ha sportosabban ,pörgetve használod a kocsit akkor gyorsabban eléri a 90 fokot illetve meg is tartja. De én annak a hîve vagyok ,hogy inkább szép lassan melegedjen fel pörgetés nélkül majd ha egyszer beállt a vîzhőfok még autózok pluszba 5-10 km-t es akkor tutira az olaj is a megfelelő hőmérsékleten lesz. -
Peetr86
tag
Sziasztok! Segítségre van szükségem.
Van egy 2006-os Golf V 1.4i 16v autóm ami az utóbbi időben, kerregő, kávédarálóra emlékeztető hangot ad amikor 5. sebességbe váltok. Elvittem autószerelőhöz aki olajat cserélt a váltóban plusz valamilyen adalékot nyomott bele. Azt mondta adjunk neki 1-200 kilómétert, lehet megoldódik ennyitől.
Találkozott esetleg hasonlóval itt valaki? Mi lehet a hang oka/forrása?
Próbálok majd egy videót rögzíteni, hogy hallható legyen a hang.
Előre is köszönöm.
Üdv.: Péter -
Mágus2
Közösségépítő
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz lenko #127288 üzenetére
Olyat is tud, hogy 300km után a pályán a Tátrában egy 10km-es lejtőn(120km/h körül motorfékkel gurulva) -10ben visszahűl 70-re, ha 22 foktól feljebb van csavarva a fűtés. Ha 22 fokra van állítva, akkor soha nem hűl vissza. Elég 23-ra tenni és kezdődik. Nem a termostat hibája. Nem termel annyi hőt.
Akinek 0 fok körül is visszahűl, az cseréljen termostat-ot, és kitolja -10re a problémát.
DSG-nél van egy plusz termos, elég azt cserélni, ami a motor és a váltó hőcserélője között van.
[ Szerkesztve ]
-
kk831228
addikt
válasz lenko #127285 üzenetére
Ezen miért is nem lepődünk meg... Simán van olyn eset amikor visszahűlik... Pd - is, de ugyanúgy sze intem a cr is... Pl. - 10 fokba gurulsz lefelé üresbe egy nagy lejtőn jópár km - ert és nyomatod a fűtést... Simán visszahűlik 90 alá...
[ Szerkesztve ]
"Legjobb lesz ha elverem egy kis csalánnal... Az lesz a legjobb... " by Dallas parody az örök klasszikus!! : ----> https://youtu.be/HL7Wp9ltweo?t=317
-
i-sti
senior tag
válasz lord_devil #127277 üzenetére
Nyugi nincs azzal semmi baj.
Nekem is ez van és Piwi kollégának.
2000 rpm lassan melegedik.
Én egy kilométert megyek 2000 rpm utána 2200 2400. Felmelegedik.
Lejtőn igaz-hogy a víz vissza esik 70 fok körüle de az olaj nem hűl csak pár fokot.
Nekem elől a embléma fölött rész le is van takarva.Kérdezd meg Piwi-t is. Ahogy tudom ő is ezt fogja elmondani. Párszor már volt beszélve hogy ezeknek a #fosdiesel CRTDI-nek minimális a veszteséghőjük.
(#127283) lenko:
Nekem 15e lenne. OE VW 050121113B[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
-
lenko
aktív tag
válasz lord_devil #127282 üzenetére
Ha egyszer elérte a 90-et a mutató onnantól soha nem mozdulhat el menet közben.
Passz, nekem még nem kellett vennem egy autóba sem, de öcsém most vett a BMW-be 12e-ért gyárit. gondolom itt is lehet kb. ilyen árral számolni.Az embereknek fáj az igazság!
-
lenko
aktív tag
válasz molnarpeter #127280 üzenetére
A legjobb a gyári. Ha ez túl drága neki, akkor Wahler.
Az embereknek fáj az igazság!
-
molnarpeter
nagyúr
válasz lord_devil #127277 üzenetére
Termosztát bizony,Wahler illetve Gates szokott lenni az ajánlott.
[ Szerkesztve ]
-
lord_devil
tag
Sziasztok!
B8 CRDI tulajok tapasztalatára lennék kíváncsi:
5 fok alatti külső hőmérséklet esetén, normál tempóval (2000-es fordulat alatt), nem akarja elérni a 90 fokot a vízhőmérséklet (negyed óra alatt sem). Ha el is éri 5 perc alapjárat után 70 fok környékére esik vissza. Olvasgattam a neten, de nem lettem okosabb, hogy ez normális jelenség-e (esetleg termosztát hiba). -
Keef_Lee
senior tag
Kezd lemerülni az elem a távirányítóban. Legalábbis gondolom, mert már csak közelről érzékeli az autó.
Ezt simán kicserélhetem, vagy rizikós, hogy elfelejti a kódot? Ja és milyen van benne? (Jetta 2007) -
-
Morris
veterán
Jah, termosztát cserénél kell figyelni valamire?
Régen csináltam már és nem emlékszem, de volt valami...
Meg kell tekerni vagy valami ilyesmi rémlik. -
Logeeen
senior tag
válasz atos19881101 #127248 üzenetére
Értem. Megvárom Morris cseréjét, aztán ha az nem jó, akkor hétvégén játszok vele..
Valahogy a lyukra rá tudok tenni valami csövet, hogy ne menjen kárba a fagyálló?
#Xiaomi 13T#
-
Kiskokó
veterán
válasz GabN73 #127264 üzenetére
Helló
Nagyjából ugyan azok a bajai mint a többi 3.0TDI- nek
Facen az A6 4F Limo/Avant csoportban is kérdezhetsz.
De nagyjából tudok mondani.A tiptronic váltó nem rossz, persze ha tönkre megy akkor igy jártál az 400-500K egy komplett felújítás, nem javítás!
A 3.0TDI tipikus típushibái (gyár új alkatrész árat írok mindenre)
Fojtószelep - 65e
Szívósor fedél - 100/140e /db
porlasztók - 350-450e /6db
turbó állító motor - 65-80eEzek nagyjából a drágább típushibái a konstrukciónak, e mellet részecskeszűrő lehet, amit ki kell vágatni és kiírni a szoftverből (mágus itt csukd be a szemed ) ez olyan 40-80e
Ha légrugós akkor az drága tud lenni nagyon!
A vezérlés láncos ha nálad kell cserélni sajnos az is beleugrik 400e körül.A porlasztók ellenőrizhetőek, vétel előtt kötelező!
Egyéb apróbb hibák amik "típushibák" kormányzár elektronika- újra cserélni vagy 300e mert csak kormányoszloppal együtt van de van rá pár 10ezer ftos maszek megoldás.
Ezen kívül amúgy nagyon jó autók és megbízhatóak és szerintem ha egy 8-10 éves kitudja hány100e km-es autóra költeni kell ennyit amit az újkori ára durván 10-20%áért veszel meg szerintem igazán vállalható.
Nekem az A6 3.0 TDI ABT-s most már több mint 5 éve nálam van. 200e Kmel vettük most van benne 280.
Komplett váltó felújítással együtt költöttünk az autóra nagyjából 1,1Millió forintot.
Egy ilyen prémium autónál szerintem ez nem számottevő.. (mondom ezt úgy hogy aki ilyen kocsit akar az sztem tisztában van ezzel hogy durván Havi 20-at félretudjon rakni a kocsira ha bármi baja van)Nagyjából ennyi
[ Szerkesztve ]
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
GabN73
addikt
Sziasztok,
2004+-os Audi A8 3.0 TDI Tiptronicokról hol tudnék kicsit olvasni?
Kötelező kmhez kötött cserék érdekelnének, illetve a klasszikus típushibák. -
Mágus2
Közösségépítő
válasz [HUN]Dani #127259 üzenetére
Lehet buta kérdés, de problémás lehet, ha idén már nem foglalkozom vele, viszont még nagyobb utakat is tervezek?
Amire tudod a választ, azt fölösleges megkérdezni. Probléma lehet belőle, ne használd így az autót. Ha még jobban szivárogni fog, egyszer csak nem fog beindulni a motor. És ott helyben ezt nem oldja meg senki. Vidd el szerelőhöz, mihamarabb.
Az a baj, hogy azt a tömítést nem elég kicserélni, utána az adagoló fejet be kell is állítani. A tömítést bármelyik szerelő kicseréli, de beállítás nélkül be sem indul utána az autó.
[ Szerkesztve ]
-
[HUN]Dani
őstag
Sziasztok!
Tegnap elvittem az autót kormányműcserére. Ma reggel megyek érte és közölte az szaki, hogy az adagolómnál folyik a gázolaj?! Mondtam neki, hogy hát akkor megcsináltatnám itt ha lehet, de nem vállalta.. Ma felhívtam egy emberkét akit ő ajánlott, de egész évre be vannak táblázva. Nem tudtok valakit Komárom-Esztergom megyében vagy a környékén?
Lehet buta kérdés, de problémás lehet, ha idén már nem foglalkozom vele, viszont még nagyobb utakat is tervezek?
Köszi a választ előre is!
magyarsrac
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Gyula84 #127257 üzenetére
Az első az egyik befecskendező tűjének emelését hivatott mérni, kvázi egy elektromágnes segítségével mér.
Az egyik injektorra megy egy kábel a szelepfedél alá. Általában a sofőr oldali hengersoron a középsőhöz vagy utolsóhoz. Azt a kábelt kell megnézni, hogy be van-e dugva, nincs-e megszakadva, vagy maga az érzékelő a ludas, amit csak a befecskendezővel lehet cserélni.
[ Szerkesztve ]
-
Clain
tag
voltam megnézni egy autót, 2012 es VW , festék rétegvastagság 150-250 mikron körbe az autón
A motorháztetőn volt 150 körül a többi elem mind 200 - 250 ig
Ez szerintetek gyári lehet?
Úgy tudom 200 felett már festettek az autók ,de nem akarom elhinni hogy szinte a teljes autó körbefényezték -
-
AsusBoy
senior tag
Sziasztok!
Ma hazafele jövet egy kisebb robbanásra vagy talán az autó alja érhetett le és annak lehetett ilyen hangja.
Egybol felre álltam megvizsgáltam a kerekeket, kipufogóból jól fújta ki a cuccot, motortérbe nem láttam elváltozást.
Aztán elindultam ..turbó is jól működik.Mi okozhatta ezt a robbanó , nagyobb koppanó hangot?
Csak leérhetett az alja? Eddig azon a szakaszon sosem ért le.
Mi történhetett? -
Mágus2
Közösségépítő
[ Szerkesztve ]
-
i-sti
senior tag
Kíváncsi lennék mennyire bonyolult egy ilyen szellőző csövet beszerelni a B8-ba.
Etkán láttam, hogy a cső körbe öleli a váltókart és becsatlakozik a fő klíma dobozba (jobb nevet nem tudok rá).
Ott lehet valami gubanc? Ott ki lenne hagyva ennek a csőnek a hely vagy azt is kellene szerezzek bontóban?
Vagy esetleg ott csak le van dugva ennek a bemenet, egyszerűen kiszedném a dugókat és ez menne is be a helyére.
A középkonzol alatt végig meg kellene legyen ennek a helye vagy újabb alkatrészeket kellene cserélni?
A képen nem látom a 12V csatlakozott. Az kellene, hogy a ledek a 2 tekerőben működjenek. Gondolom azt is adják vele csak nem látszik a képen?Novum Forum Siculorum
-
atos19881101
senior tag
-
Logeeen
senior tag
válasz atos19881101 #127246 üzenetére
Próbáltam, igaz alapjáraton. Víz jött, de nem akartam sokat kiengedni. Engedjek ott le aztán töltsem fel szintig a vizet?
Szerk. Melyik a kijövő?
[ Szerkesztve ]
#Xiaomi 13T#
-
atos19881101
senior tag
Mi a helyzet a váltóval?
(#127244) Logeeen
Nem tudom nálad hogy van, de nálam az utastéri hőcserélő kijövő ágán van egy légtelenítő lyuk a csövön. Nálam is folyamatosan csordogált, kuruttyolt a víz vízcsere után. (még egy picit most is hallom néha)
Lehúztuk ezt a csövet annyira, hogy a légtelenítő lyuk szabad legyen, majd kb 1500-2000-es fordulaton járattam a motort, így nyomta ki a levegőt + vizet. Sokkal jobb lett mint volt, de még egyszer meg kell valószínűleg ejtenem.
Nálam a víztartály sajnos lejjebb van mint a hőcserélő felső pontja, így ott szépen megreked a levegő. (Skoda Superb)[ Szerkesztve ]
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
MunezXBK
nagyúr
válasz molnarpeter #127242 üzenetére
Én minden 2. lámpánál.
-
Logeeen
senior tag
válasz Mágus2 #127238 üzenetére
Érdekes...
Régebben küldtél egy videót a fűtőradiátor csöveiről... ott hugyozik, spriccel, folyik rendesen.. hogyan is kéne tovább? Olvastam a témában, csak olyan videót találok.. Az kimaradt, hogy ez már a FL verzió.
De akkor a termosztát utáni cső miért hideg folyamatosan?
[ Szerkesztve ]
#Xiaomi 13T#
-
TaaT
nagyúr
Am valamelyik nap először láttam élőben Porsche Macan-t, fehérben. Anyám borogass milyen állatul néz ki.
Clain: "1000ből 10 embernek romlott el az autója és ők hangot is adnak nemtetszésüknek"
Amit meghall 100ember és a továbbiakban mind fennhangon hirdeti hogy az márpedig szar, pedig lehet még csak nem is ültek olyan autóban.
Give them hell Ukraine!
-
Clain
tag
válasz Magnum_ #127237 üzenetére
nagyon kíváncsi lennék,hogy az eladott autók hány % -nál jön elő a lánc vagy egyéb hiba!?
lehethogy pl. 1000ből 10 embernek romlott el az autója és ők hangot is adnak nemtetszésüknek ,aki pedig megvan elégedve, az meg csak élvezi
Én TDI ről szeretnék átváltani TSI re.. Persze a legmegbízhatóbb egy sima 1.4 vagy 1.6 lenne ,de nagyon hiányolnám a turbót -
Magnum_
nagyúr
válasz Clain #127236 üzenetére
En hasznalok.
120.800km van benne es kotelezokon kivul meg nem volt baja.
Persze kimeletes uzemmodban megy, gyakori olajcsere, reggel melegitem, nem baszom neki a turbonak hidegen, stb.Most epp gyertyat kivanok cserelni rajta (preventiv alapon) de hat Magus ignore-ba rakott
Plusz kap uj akksit decemberben.
Elegedett vagyok vele, a teljesitmenyevel ES a fogyasztasaval is. Varosban, ebben a hidegben 9L alatti.Amugy a szerelom aszonta, szepen jar a motor, latszik, hogy jo gazdaja van, latott mar rosszat.
Reszerk: mondjuk fasz se tudja, hogy hasznaltan, ismeretlentol be mernem-e vallalni....
[ Szerkesztve ]
I humbly and respectfully decline™
-
Clain
tag
Sziasztok,
Használ valaki VW 1.2 Tsi motort? mi a véleményetek róla? sajnos az interneten és a fórumon és nagyon megoszlanak a vélemények, van aki szitkozódik a lánc probléma miatt ,de sokan dicsérik is..
egy közeli ismerősöm 1.4TSi -t használ ,octaviában és 140ekm nél még semm baja nem voltszóval inkább igen mint nem ? vagy fordítva?
üdv
-
-
Morris
veterán
válasz Logeeen #127225 üzenetére
Pont így jártam ma.
Ugyanez a tünet.
Egyik ismerősömmel elkezdtünk gondolkodni.
A vége az lett, hogy beszart a termosztátom.
Egyszerűen nem nyit.
90 fokos volt a víz (vcds szerint), de az alsó hűtőradiátorba menő vízcső még intenzív menet után is hideg.
Így viszont nem tudja légteleníteni a vízkört.
Szóval termosztát és fagyálló csere. Remélem tényleg ez lesz a baj... -
Logeeen
senior tag
Sziasztok!
Adott egy Audi A4 B5 '99 AFN 1.9 tdi
Következő jelenséget tapasztalom:
Járó motornál, (alapjárat, alacsony fordulatszám) ilyen kuruttyoló, kvartyoló (nem tudom másképp kifejezni) hangot hallani a műszerfal felől. Most ez lehet éppen a műszerfalban vagy az mögött, nem lehet egyértelműen megállapítani a hang forrását.Hétvégén cserélni kellett pár vízcsövet a motortérben, azóta hallani, azelőtt nem hallottuk.
Az autó önlégtelenítős, hűtővíz nem fogy, fűtéssel nincs gond.
A fűtőradiátor bemenő és kijövő csövei üzemmeleg állapotban forróak, próbáltam ott a légtelenítési procedúrát, hogy ott engedek ki levegőt, de haszontalan volt. Utána is hallani.
MIlyen tippeitek volnának?
Előre is köszönöm!#Xiaomi 13T#
-
g4bb3r
tag
Sajnos nem oldódott meg a vízpara.. (nem melegszik a víz). Ha városban mászkálok akkor OK amint kimegyek és tempósabb közlekedés van 90+ km/h víz hőmérséklet minimumra megy le és nem is megy fel csak ha beérek a városba és a lámpák belassítanak.. Ki lett cserélve a termosztát és a vízhőfok jeladó is. Jelenség maradt ugyanaz.
Mi lehet még?
Seat Toledo 2002 BCB 1.6 16v benya
-
martinkeet
aktív tag
Sziasztok!
2004-es sharanban ki van építve gyárilag a CD-tár helye?
Ha igen hol?Köszönöm!
-
tboldi
nagyúr
válasz gzbotii #127210 üzenetére
Az én haverom is felesbe nyomja az étolaj-gázolaj kombót az 1.7-es Isuzu dízeles A Vectrába, de volt már benne benzin (szándékosan, normál és prémium egyaránt), fűtőolaj, motorolaj, hajtóműolaj, kerozin (nem t'om, honnan szerezte) és tej. Még megy.
szerk.: Hopsz, azt hittem, hogy az autós topikban vagyok. Offba is tettem.
[ Szerkesztve ]
-
gzbotii
nagyúr
válasz molnarpeter #127212 üzenetére
Azt tudtam, hogy valahol MO van gyára..azt hittem hazai márka is a LUK.
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
-
gzbotii
nagyúr
Én azt hittem, hogy az ilyen csak urban legend, max a szoci időkben létezett: étolaj és W123.
Eltudom képzelni, akkor, hogy megkaphatta a törődést szűrők, stb cseréjén...When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
veterán
válasz molnarpeter #127208 üzenetére
Made in Szombathely, ha jól tudom. De termesztesen német tulajdonú vállalat.
-
K Norbi
addikt
Atyaég péklapátot neki amíg mozog! [link]
Új hozzászólás Aktív témák
- Diablo IV
- Politika
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Futás, futópályák
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- BestBuy topik
- PlayStation 5
- OLED TV topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest