-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
i-sti
senior tag
Állj át 10 ezer vagy 1 évre.
Itt a nagy többség így vágja a szakmát, motortípustól függetlenül.(#132698) zozoz: Én nem használok semmi adalékot és egy ideig nem is akarok.
Az én stílusom az, hogy ha minőségi gázolajat öntök bele jobb lesz mindennek, mintha rosszat adnék neki és utána öntenem az ilyen-olyan csodaszereket.Ez olyan mintha csak olcsó szalámit ennél, ami egy idő után csinál valamit benned és arra szednél gyógyszert, hogy takarítsa ki. Nem egyszerűbb minőségibb szalámit venni? Nem kell másra költeni.
[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
-
gzbotii
veterán
-
DRB
senior tag
válasz gzbotii #132700 üzenetére
(#132701) I-sty, (#132700) gzbotii:
Attól, hogy 10 ezret megyek egy olajjal még nem tudom kiolvasni azokat a szenzorokat amiket írtam tegnap, még akkor sem ha netán átállítanám vezérlőt a fix csereintervallumra(QG1-ről QG0 vagy 2-re), a kettő között semmi összefüggés nincs. Egyébként kb. 15 ezrenként cserélem a LL olajat, függetlenül, hogy mit jelez az elektronika, nyilván ha előbb jelez, akkor cserélem előbb. Természetesen cserénél nullázva van, mondjuk sok alkalom nem volt, alig van(még) kilométer a szekérben(#132703) Mágus2: Ebben az autóban mindent a központi elektronika vezérel, illetve minden eszköz/szenzor/akármi a can buszon lóg, pl. a ködlámpa/kanyarfény is(főfényszóró is, ha már lámpáról van szó, de még az elektromos ablak kapcsolója is, de ugyan úgy az ABS vagy a légzsák is, szóval anything and everythingn ), le is tiltotta nem rég a baloldalit egy kontakthiba miatt(kicsit lecsúszott a csati az égőről). Kellet egy óra mire rájöttem, hogy lehet újra működésre bírni a cuccot. Égőt kivettem, megnéztem, hibátlan, csatit visszatettem rendesen, plusz a vezetéket átnéztem(nekem forrasztva van egy helyen, mert kilopták a ködlámpát és vágták a kanócot), minden ok, de se ködlámpa, se kanyarfény, na WTF? Hát ki kellett törölni a hibatárolót, amit egyébként is ki kellet volna, mivel egyből jelezte a műszerfalon, hogy nincs kanyarfény, és addig nem tűnik el míg nem törlöm(tartós hibának könyveli). De gondoltam előbb a fizikai hibát megszüntetem és majd ha minden ok, akkor rádugom a gépre és törlöm(nyilván így is kell), na a végén már majdnem a Porsche Pest lett a az úti célom , de ugye csak sikerült megoldani. De ettől függetlenül utánajárok a felvetésednek , bár mint ahogy mondom, itt minden a központiról megy, illetve ugye a Can buson lóg kb. az egész autó, az a két szenzor is, úgyhogy ki lehet azt olvasni, csak a megfelelő szoftver kell hozzá. De egyébként nekem aztán tök mindegy, ha az óracsoportot kell kiolvasni, akkor azt kell, csak mivel?
[ Szerkesztve ]
-
S.Y.S.
aktív tag
válasz Speeedfire #132697 üzenetére
Nem. Csukott ajtónál locsold, lehet a küszöbdísz eltartja a gumit, lassabban tud kifolyni és szépen megtelik az ajtó.
-
laca71
aktív tag
Sziasztok
Hangminősegben lenne előrelépés ha 5-ös golfban a gyári hangszórókat meghagyva a gyári rcd 300- at kicserélném kenwood bt61-es 1 dines fejegységre..?
Kell vennem valami + kiegészitőt a csere miatt.?
Laca -
-
zolnagy
őstag
Sziasztok!
2012 Ibizánál a vezetőoldali belső kilincs kissé akad. Megnéztem és mozog a kilincs, mintha a tengely, amin elfordul nem lenne a helyén. A kilincset nem tudom kiszedni a helyéről, ezért elkezdtem megbontani a kárpitot, hátha azzal együtt jön csak. A belső kapaszkodót leszedtem és alul a két csavart is kitekertem. Jobb oldalt, ha megemelem jönne, de bal oldalt valami még fogja. Nem akarom eltörni, hogyan tovább? Vagy mégis le lehet venni a kilincset valahogy? Mindjárt csinálok pár képet, miről is van szó.
-
DRB
senior tag
válasz Mágus2 #132705 üzenetére
Igen, jól írtad, én tudtam rosszul! És kösz a infót, a VCDS-t ki fogom próbálni.
Egyébként a problémámra meg egy perce kaptam meg a tuti hiteles választ egy barátomtól(akit hete/hónapok óta keresek, de nem tudtam elérni mert kint van Hollandiában, és a kinti számát sehogy nem sikerült megszerezni, ne ez az emberke valamelyik holland vw partnernek az egyik kisebb vezetője, egyébként meg mérnők, illetve szoftverfejlesztő volt a cégnél), ő is megerősíti amit írtál, azaz a két szóban forgó szenzor tényleg nincs a can buszon, ezért nem tudom kiolvasni „hétköznapi” szoftverekkel. Ez a két érzékelő az óracsoporttal dedikált kapcsolatban van. A többi adatot(hidegindítás, terhelési értékek, meg akármi ami kell még neki) a központi vezérlőből kapja(vagy ahonnan akarna, bánom is én ) és a saját kis mikroprocesszora kalkulálja ki a még megtehető kilométerek számát és/vagy a hátralévő időt. Sajnos kissé elkeserített a srác, bár így fejből nem tudta 100%-ra megmondani, de lehet, hogy ha ki is olvasom az adatokat, ebből konkrét számszerű értéket nem fogok kapni, se az olajszintre, se az olaj hőmérsékletre(pl, hogy most épp 107 fokos vagy csak 38, mindegy). Azaz kb. annyit fogok látni, hogy az olajhőfok alacsony vagy magas, illetve e két „érték” között van, az olajszint detto, vagy kevés vagy sok, vagy a kettő között. Természetesen az „alacsony/kevés”, illetve a „magas/sok” fogalmát lehet számszerűsíteni, de ezzel csak hozzávetőleges értékeket fogok kapni, nade ez is több mint a semmi, de remélem erre nem jól emlékezett a srác.(#132709) bitpork:
Tudom, hogy hogy működik a can bus, és nem akarom én senkinek bemutatni. Mágus2 kollégát meg nem ismerem, honnan tudhattam volna, hogy ő itt can busszológus. És igen, ő jó írta, ez a két cucc nincs a can buszon, én tudtam rosszul, típusismereti hiányosság, illetve már kijöttem a gyakorlatból na, és nem ér röhögni.[ Szerkesztve ]
-
DRB
senior tag
válasz gzbotii #132706 üzenetére
Igen, közben rájöttem, amiatt írtad, hogy megemlítettem a LL csereintervallumot, és csak le akarnál beszélni róla. De nem kell, vágom én is mi van, és mint ahogy írtam volt, kb 15 ezrenként cserélek olajat. Meg is hálálja, kb. 60 ezer van a szekérben, ütöm-vágom új kora óta szegényt , és pl. az utolsó cserénél, amikor is 14300 kilométert menten az az előtti csere óta, kb 3 decit fogyasztott. Jó majd meglátjuk, hogy mondjuk 150e környékén mit mutat, bár ezt szerintem nem nálam fogja elérni.
-
brumi1024
veterán
válasz bitpork #132709 üzenetére
Kicsit fotelmérnökködnék, ha már fotelpihenőre vagyok utalva: Mondjuk a leírásnak semmi köze a CAN-hez, az nem egy "rendszer" az egy busz szabvány (Controller Area Network), ami az ECU-k közti kommunikációt teszi lehetővé. Kétvezetékes, csavart érpáron zajlik az adattovábbítás 120 Ohmos ajánlott lezáróellenállással, 0 domináns a huzalozott-ésnek köszönhetően, topológiát tekintve pedig multimaster. Üzenetalapú, szinkron és prioritásos.
De a mai autókban használatban van a LIN is (pl az ajtókban, ablaklehúzó, vagy klíma), illetve egy két modellben az utód Flexray is.
[ Szerkesztve ]
-
válasz bajnokpityu #132712 üzenetére
Láttam az AIDA-s sztorit Na fiatalság , lendület. Csak ott a fal
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
DRB
senior tag
válasz Mágus2 #132719 üzenetére
Na ez jó, köszi az infókat. Majd megírom mire jutottam a VCDS-el. Mondjuk ahogy írtam nem lét kérdés, kb. 4-5 havonta valamiért kidobja az agyam, hogy nekem kell olajhőfok(meg vízhőfok, meg olajnyomás, meg turbónyomás, meg bármi amit lehet mérni ). Na jó, a tegnapi fellángolásnak oka volt(lehet az 5 hónappal ezelőttinek is, csak arra már nem emlékszem). Szóval tegnap kicsit csapattam egy cimbim A1-esével(182Le/250Nm/S-tronic, asszem cavg motoros, az enyém picit gyengébb ennél ), nyomtam egy Bp. Csillaghegy-Szentendre-Pomáz-Pilisszentkereszt-Esztergom(meg később vissza) special stage-t(SS) , és elég meleg volt az olaj. Pomázig még okés volt, nagyjából 96 és 103 fok között, bár itt még annyira nem figyeltem, de utána ahogy jöttek a kanyarok, és ugye mentem fel a Pilisbe, kicsit elnehezül a jobb lábam, és hát volt, hogy 130 fok fölötti értéket láttam, már amikor lepillantottam a boxban lévő óracsoportra. Igaz nem a „sima” 5w-30-as olaj van benne, hanem valami jobb, nem tudom pontosan milyen, persze nem egy Castrol B353, de azért valami minőségi 10w-60-as, ahogy haveromat ismerem. Na ebből jött a fellángolás, de már „elmúlt” (vagy nem), főleg hogy két helyről is kaptam választ, ettől megnyugodtam. Egyébként meg a megoltás rendelkezésemre állt 5 hónappal ezelőtt is, de akár 15 évvel ez előtt is: kb. Google első találat [link]. De én valamiért szeretem a járt út helyett a járatlant(nehezebb/bonyolultabb) választani, de mindegy, már megszoktam.
(#132716) I-sty: Az jó, bár elvárható talán, hogy 200e alatti diesel motor ne egyen már meg ~ezer kilométer alatt szemmel látható mennyiségű olajat. Persze ez így nagyon általános, a motor előéletén(értsd: hogy tartotta karban a gazdája) múlik az egész. Egyébként melyik motor van a tiédben? Az MMI-ből arra következtetek, hogy valami Audiról van szó, mondjuk A1 1.6 TDI-ből van cayc motoros, ez lenne? Csak azért kérdem mert egy Polohoz talán egy ilyen Audit érdemes hasonlítani, mondjuk dízel vs. benzines kb. mint alma a körtéhez.
[ Szerkesztve ]
-
DRB
senior tag
válasz Mágus2 #132721 üzenetére
LOL Azt akkor inkább az A1-hez kell hasonlítani(legalább is teljesítmény alapján), bár így is erősen körte. Persze tegyük hozzá, a ~14e km/~3 deci vs. ~1e(de legyen 2e) km/MMI nem mutatja is durván alma vs körte, még ha tök ugyan olyan a két autó, akkor is.
De jut eszembe, milyen(protokollt támogató) interface kell nekem, hogy kiolvassam az óracsoportot? Gondolom egy sima ELM327 nem jó(itt egy lista miket támogat), ami apróbb baj(feltéve ha tényleg nem jó), mert nekem perpill csak ez van. Lehet az lesz, hogy veszek egy pár olyan műszert mint amit az előbb linkeltem, találtam is egy kicsit igényesebbet annál, és nem vészes az ára sem, pl egy ilyen nekem pont jó lenne: [link], de van olajnyomás is, vagy vízhőfok, meg minden ami kellhet
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Az ELM tudná olvasni, csak nincs hozzá szoftver amiben lehet válogatni az autóban a vezérlők között.
UDS-t és CAN-BUS-t kellene tudni olvasni. Nekemegy delphi DS150 van, meg a VCDS, azzal elég jól le lehet fedni az autók nagy részét, de csak azoknak ajánlom, akik tudják is, hogy mit csinálnak.
Az audi nem jelzi ki az olajhőfokot az MFA-n? Milyen évjárat ez? Ilyet még a skodák is tudnak.
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
Szerintetek mi okozhatja ezt a kopogó hangot? [link] Nem a tankszellőztetőre gondolok.
(#132727) Speeedfire A hidrotőke az inkább hidegen szokott jelentkezni. Meg annak magasabb a hangja.
Azért érdekel ez a jelenség, mert minap takarítottam az ékszíjat és én is kezdem hallani az enyémnél ezt a kopogó hangot a vezérlés felől. Igaz még halkan. De érdekel mert idővel biztos hangosabb lesz.
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
-
Qru
MODERÁTOR
Rossz hír: elzárták az olcsóalkatrész-csapot
VAG-osok, sziasztok.
#nincsbennetarcsi
-
K Norbi
addikt
-
golfvariant
aktív tag
Márkaszervizben mennyiért mérnek egy ózon klíma tisztítást?
-
válasz golfvariant #132731 üzenetére
Az ózon márkafüggetlen.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
DRB
senior tag
válasz Mágus2 #132724 üzenetére
Ha jól értem akkor az ELM327 + VCDS kombó nem jó? A VCDS-ben mintha lehetne válogatni a vezérlők között(eleve ezt ajánlottad nekem, igaz akkor interface-ről nem volt szó), mindegy nekem nincs meg, úgyhogy igazából ez csak úgy rémlik, de most nincs időm ilyeneket keresgélni a neten. De egyébként majd feltalálom magam, a lényeg, hogy most már tudom hol rontottam el eddig. Na majd beszerzek minden cuccot, aztán hasta luego Ha meg elakadok, akkor már tudom kihez forduljak. És köszi az eddigieket!
Az A1 2012-es, az MFA nem jelzi, max. az MMI-ben valahol, vagy esetleg ott be lehet állítani, hogy jelezze az MFA(is), de én nem foglalkoztam ezzel, nem az én autóm. A boxba meg úgy került olajhőfok, hogy a srác először vett bele egy turbónyomás mérőt, egy hármas műszertartót kapott hozzá(vagy azt külön vette, nem is tudom), és elég hülyén nézett ki, hogy csak egy műszer volt benne, pedig volt hozzá ilyen kupak, vagy mi, tudod, amit az üres helyekre lehetett betenni, de ezekkel együtt is béna volt. Az, hogy lent van sebességválasztó kar előtt a hamutáltartó tetején, de még rögzítve sincs rendesen, mivel igazából el sem fér ott, ehhh mindegy, a gazdája tudja. Szóval vett még egy digitális olajhőfokmérőt(feszültséget is mutat, ha átkapcsolod), meg egy olajnyomás mérőt, ami Psi-ben mutatja nyomást. Szerencsére a hőfokmérő az Celsius-ban mutatja és nem Fahrenheit-ben(a Fahrenheit-et fejben Celsius-ra átszámolni „kissé” macerásabb lenne mint a Psi-t Bar-ra).
[ Szerkesztve ]
-
mmdms
addikt
Tavaly áprilisban cseréltettem az összes lengőkart az első futóműben gyári lemförderre, nos, eddig bírta az egyik gömbcsukló. Olyan hangosan nyekereg a legapróbb úthibára is, nincs pofám közlekedni a kocsival. Lehet ezzel valamit ideiglenesen kezdeni, legalább hangja ne legyen, vagy mindenképp cserés?
ElGuRuLt a GyoGySzErEm...VaGy CsAk FoRDíTvA VeTtEm Be?
-
FrankMonzano
őstag
válasz FrankMonzano #132740 üzenetére
Szerk.: Olyan, mintha surlodna valami, ahhoz hasonlo a hang.
-
atos19881101
senior tag
válasz Mágus2 #132652 üzenetére
Szia,
Vettem ilyen csodát. Egyenest a szűrőre kötés után az üzemanyag szivattyú biztosítékát ki kellene venni? Az egész doboz tartalmát el kellene pöfögtetnem? Írtad, hogy emelt fordulatszámon ... mennyit jelent ez? 1500-2000?
Illetve a dolog végén cseréljek szűrőt?
[ Szerkesztve ]
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
Danex
addikt
válasz atos19881101 #132742 üzenetére
kicsit hagyni kell a végén, hogy ne kapjon levegőt a magasnyomású.
A videó amit meg néztem ott a sima üzemanyagpumpa és a tankba visszafolyó össze volt kötve. [link]
-
-
K Norbi
addikt
[link] Így ahogy van jöhetne. Fos Rotor nem menő.
molnarpeter február.
[ Szerkesztve ]
-
zeus_2k14
senior tag
válasz molnarpeter #132746 üzenetére
köszi
-
mihione
őstag
Sziasztok autovasarlas elott allok es nagyon szemezek az Audi a3-al, velemeny roluk?
1.8 vagy 1.8t nezegettem.
Elso generaciosak johetnek szoba 1996-2000 evjarat.
A motorral eddig azt hallottam hogy talan a legjobb vw motor es egyszeru a felepitese igy otthon is eleg jol szervizelheto.
Viszont magarol az autorol sokat nem tudok.Mennyire rohadosak ezek?Tenyleg draga az alkatresz hozza?Van aki azt irta h nagyon olcson szervizelheto.Nepiteletes tesztekbol okultam eddig amit tudtam...
600 ezer a keret autora,ennyibol talalhatok ertelmes peldanyt?
Valami tipp miket nezzek at rajtuk?Turbo motoroknal mire erdemes figyelni?Lenovo Legion 5 R7 5800H, Rtx3070, Poco F5 ,Samsung QE65QN90B