-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
csiga8
senior tag
válasz simonjoe #133280 üzenetére
Egy picit azért bonyolultabb, tudni kéne hogyan és miből készül a kenőolaj.
A bázisolaj(ok) határozza meg az alapvető minőséget. Az sem mindegy honnan termelték ki az ásványi olajat, mennyi a kén tartalma, stb. Ez az első különbség.
Szóval a bázisolajhoz vannak adalékcsomagok, nagyjából harmincegynéhány féle volt, amikor én anno utána olvasgattam. Valamely bázisolajhoz valamilyen adalék csomagot teszel, akkor különböző minősítésnek megfelelő olajat automatikusan kapsz. Ezeket a flakon oldalán el is tudod olvasni. ( API, ACEA) Ezeket hívhatjuk a kommersz olajoknak, de nem minden esetben jelenti a rossz minőséget.
Az alap a motorolaj felhasználásnál inkább a gyártóművi elvárás, ( autógyártó bevizsgálja az olajat)
Ma már minden a károsanyag kibocsájtásról szól. Csökkentett HTHS értékkel viszkózusabb olajokat ajánlanak, csakhogy az euro normákat tudják teljesíteni.A kénmentesítés és az olajokból a ZDDP adalék jelentős kivonása ( szintén környezetvédelem miatt) a kenés a vegyes súrlódási állapotban sokkal rosszabb lett. (hideg indítás, motormegállítás) A nagyobb olajgyártó cégek a ZDDP adalékot hol jobban, hol kevésbé jól tudták helyettesíteni No, itt a második jelentős különbség.
A marketing is erősen érezteti hatását, hogy bizony az én autóm az én általam javasolt olajjal AKÁR 30.000 km-t is elmegy. A lényeg az AKÁR-on van, ill volt.
A motorolaj cirka 30%-a adalék. ( az a max) Ezek módosítják az alapolajat, hogy a szennyeződéseket jobban feloldja, lebegtesse, súrlódáscsökkentő hatása nagyobb legyen ( ZDDP!!), korróziógátló, habzásgátló, viszkozitás módosító, tömítés regeneráló, stb…
Nagyjából annyiba kerül, mint az olaj, ezen nem spórolnak.Csak egy picit gondolkozz el. Ha eleve JÓ minőségű az alapolajad, akkor pl kevesebb viszkozitás módosító kell hozzá, ergo a többi adalékból lehet több!! Az olajból elsőként mindig az adalék kopik ki. Minél kopottabb egy motor, vagy minél forszírozottabb üzemben van hajtva, vagy sok a hidegindítás, rövid táv ( 25 km alattit hívunk annak), azok jelentősen ( akár a fele) km futásra rövidítik az olaj élettartamát.
A kikopott adalékú olaj is folyadékként viselkedik, de hát na…Érdekességképp a Lubrizol oldalán lehet böngészni, melyik gyártóművi előírásnak, vagy minősítések 1-10-es skálán különböző elvárásoknak hogyan kell megfelelnie ( iszapképződés, dugattyú tisztaság, kopás, korom megvastagodás, kipu gáz utókezelő kompatibilitás ( DPF), üza spórolás, stb..)
érdemes meghallgatni, mit is áldozunk a környezetvédelem oltárán:
Az előzmény tesztekben pl. az olajat gyorsított öregedésnek vetik alá 400 C fokon. A 4T motorban leginkább a tűzgát ( kompresszió gyűrű és dugattyú tető közti rész) részen van ekkora hőmérséklet.
Ha megég, kokszol, az bizony nem jó. ( Korom, koksz, iszap) Ez erősen függ az alapolaj minőségétől és az adalék minőségétől. A kevésbé kokszosodó olajból érdemes választani és még az ezelőtt lecserélni, mielőtt az adalék kikopik belőle.Igazából az olaj téma nem ennyi és nem ilyen egyszerű, csak egy morzsát hintettem el a könnyebb érthetőség kedvéért.
Külön téma, hogy egyazon motor olajcsere periódusa pl akár országonként is változhat ( rosszabb üza minőség), aztán a környezetvédelem és a kipu utókezelő miatt egy teljesen más olajjal kell járnia. Szóval nem a motor érdekében és nem annak az élettartam meghosszabbítása miatt...
Igaz bő 25 éve volt mikor tanították, de akkor úgy tanították, hogy motorolajat nem akkor cserélünk amikor elhasználódott, hanem előtte. Én ehhez tartom magam.
[ Szerkesztve ]
-
#38314240
törölt tag
Sziasztok!
Van a családban egy VW Jetta 1.6 benzines (2008). Első tulajok vagyunk, így garantáltan ~100 ezer km-t futott.
Kb. 1-2 hónapja érdekes jelenséget tapasztalunk, amivel egyelőre egyetlen autószerelő sem tudott mit kezdeni. A probléma az, hogy mikor leállítjuk az autót, valamilyen porszívó zajhoz hasonló zúgás hallatszik a motortérben. Ez úgy fél percig zúg, aztán leáll, majd pár perc után megint elkezd zúgni, aztán leáll... Akár 4-6-szor is megismétlődik, de teljesen kiszámíthatatlanul. Ez a jelenség nem mindig tapasztalható... Random módon jön elő, nem mindennapos. A műszarfalon is megjelent már a narancssárga motor jelzés, aztán kint volt egy darabig, majd eltűnt magától... Szerintem a hűtőventilátort ki is lehet zárni, mert azt az autószerelők is észrevették volna.
Ti mit gondoltok erről? Mi okozhatja?[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz #38314240 #133302 üzenetére
Porzsákot kell cseérlni...
Ha írtál volna motorkódot, akkor tudnánk például, hogy van-e benne a szekunder körnek a hajszárítója, ami pontosan ilyen hangot ad.
amivel egyelőre egyetlen autószerelő sem tudott mit kezdeni. Hány mester látta, és közülik kik voltak a nem zsigulira szakosodott olacserélő arcok?
A 40 HD kép regéjéről hallottál már? Ennyi a belépő, utána lehet kérdezni, mivel megelőlegeztem a bizalmat, 80 képet kérünk az autódról.
[ Szerkesztve ]
-
zsolt19900
őstag
válasz Sur1G #133305 üzenetére
hát az lehet, hogy elírás, de az utcsó kettő adat elég furcsa (de lehet, hogy csak nekem) 225k-ról ezek szerint a szerencsekerék visszapörgött 93k-ra? vagy hogy is van ez?
szerk.: jajj megvan.... hátrafelé mentek vele abban az évben
[ Szerkesztve ]
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
válasz Kiskokó #133307 üzenetére
Márkaszerviz is jelentheti a km-t minden szerviznél, nem?
MOD
A legjobbak azok a bejegyzesek- mar nem eloszor latni ilyet - amikor azonos napon azonos oraallasok vannak benne. Nemtom kinek es mire jo, de biztos sokat szamit egy kopi-peszt.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
válasz bitpork #133308 üzenetére
Nem, csak műszaki meg eredetvizsga, de ez is rávilágít a hihetetlen mennyiségű adminisztrációs hibára a rednszerben. 3 hónap alatt 800e km-t "ment" az autó, tuti elírás, majd 3 hónap alatt megint 100 ezret futott már kevesebb futással. Az autó típusa is helytelen.
[ Szerkesztve ]
-
-
Sur1G
aktív tag
válasz Kiskokó #133307 üzenetére
Beszéltem vele telefonon. Nem is megyünk el megnézni, attól függeltenül lehet jó a kocsi. Állítása szerint a Porsche Óbudánál vásárolta az előző tulaja újan a kocsit. Ő egy nagyobb értékű autót cserélt el vele, mert kellett a pénz neki. Minden számla, szervizkönyv rendelkezésére áll, azt is vállalta volna, hogy bemegyünk a szakszervizbe és kikérjük közösen a papírjait. Nem tudja mik ezek a bejegyzések, nem tudja miért van egy 5-6 éves kocsinak N-es rendszáma stb... Keresgélek inkább tovább
-
-
RocknRoller
aktív tag
válasz molnarpeter #133222 üzenetére
6 éves téli gumi van rajta, 4mm elől 5mm hátul. el akarom koptatni nyáron, télen majd veszek rá új garnitúrát.
ÁjfÓn 13 | "A szép nők vetetik a sört, a csúnya nők pedig itatják a sört" - Al Bundy
-
Kiskokó
veterán
válasz bitpork #133308 üzenetére
Hát nem tudom, az új rendszer hogy működik. Pár évvel ezelőtt még tuti nem küldött KM-állást a márkaszerviz!
Ja érdekesek ezek a dupla bejegyzések is...
Én még nem kértem le olyan autót igy ahol rendben lett volna a KM.
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
csiga8
senior tag
válasz molnarpeter #133303 üzenetére
Nem egészen.
A viszkózusabb ( kisebb viszkozitású, folyékonyabb, kisebb belső ellenállással - csúsztató feszültséggel - bíró ) olajok többnyire alacsonyabb HTHS értékkel ( ugye azt 150 C fokon mérjük) bírnak ( ACEA A1/B1, A5/B5). Sokáig csak megengedhető kategóriába sorolták őket, de ma már ebbe az irányba haladunk, hogy ezt ajánlják a motorokhoz.
A magasabb HTHS jobb csapágy és motorvédelmet ad, ( viszont vagy 2 dl-el többet fogyaszt az autó) az alacsonyabb kisebb ellenállású ( nyírófeszültségű) olajjal némileg nő a leadott teljesítmény és csökken a károsanyag kibocsájtás.
Egy (általam megítélt) jobb olajnak 4 mPas körüli a HTHS értéke a cst értéke 14 körüli. Konyhanyelvre fordítva a magasabb HTHS értékű nehezebben préselődik ki a kenendő felületek közül, a magasabb cst érték "vastagabb" olajfilmet alkot. Nagyobb jelentősége kb 150-200 ezer km után van a kopás miatt.
Új autónál még elmegy, de ott is jobb a picit vastagabb olaj. Az új autót vásárlók pont leejtik magasról az egészet, mert mire el kezdene kopni a motor, addigra eladják az autót, aztán a második tulaj majd azt csinál a verdával amit akar. Kevesebb olajcsere=kevesebb nyűg= rövidebb élettartam.
Erre (is) épít a marketing is. Az úja autó vásárlót nem érdekli a másod tulaj, de az autógyártót sem, sőt, neki érdeke, hogy minél több alkatrészt vásároljon. A rövidebb élettartam miatt előbb vesznek új autót.Az étettartamra tervezés ma nagyjából 250.000-300.000 km jelent, amit akár 30-40%al ki lehet tolni némi gondossággal.
A (hideg)szivattyúzhatóság, a viszkozitás index az más, de a fentiekkel valamelyest azért összefügg.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz csiga8 #133317 üzenetére
Egyfelől köszönöm a további kifejtést Valószínű azon a vonalon értettem mást, hogy viszkózus=sűrű, tehát viszkózusabb=sűrűbb=magasabb viszkozitású; ennek megfelelően régen pl. 5W40 sűrűbb/magasabb viszkozitási értékű/viszkózusabb/magasabb belső súrlódású, mint egy mai, "híg" 0W30.
-
Kiskokó
veterán
válasz Speeedfire #133319 üzenetére
Nem olyan rossz... de nekem nem jön be főleg a hátulja...
Általában Kombi mániás vagyok. legalább is az Audi tud kombit csinálni... de az Insignia sedananba sokkal szebb mint kombiban...
merci kombikról ne is beszéljünk| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
válasz diablo1984 #133322 üzenetére
Akkor sem a gyári kódjának kellene ott lennie.
(#133321) Speeedfire: Azt osztom, meg mellé jöhet a CLS Shooting Brake
[ Szerkesztve ]
-
simonjoe
senior tag
válasz csiga8 #133301 üzenetére
..nagy tisztelettel köszönöm a bővebb instrukciót, ebből a kifejtésből sem lettem azért okosabb. Magam is mérnökember vagyok tudom mit jelentenek a papírra vetett számok, statisztikák, és azt is, h sok fontos dolog alapját képzik mindezek összessége. DE! A gyakorlat sokszor átírja a sémát. Én pontosan azért dobtam be ezt a témát, nem közhely és csontként, mert itt komoly vezetési tapasztalattal és autóhasználattal rendelkező fórumlakó osztja meg megélt tapasztalatait. Tehát az alap kérdés továbbra is az, h az általatok felvázolt standard 10k-s olajcsere periódus alatt ki milyen pozitív (a favorizált olaj márka miatt) tapasztalatra tett szert. Avagy negatív a "rosszabb" netán hamisított olaj miatt. Én a napokban láttam szétszedve a motorblokk alját, amikor az olajszivattyú hajtása módosításra került. Azt tapasztaltam, h semmilyen kosz szmötyi lerakódás nem volt benne, amit a szerelők meg is jegyeztek. Tiszta fémes felület a rajta cseppekben aranyló olajjal. Sajnálom, h nem készítettem képet róla. Azt mondát, ez betudható a Castrol olajnak és a 10k-s periódusnak. No, meg az is hozzátartozik, h a kocsi bár 9. évébe lépett az össz. valós km állása 120k.
Annak ellenére, h idáig minden kocsimba Mobil1-et toltam, a látottak meggyőztek arról, h nem váltok olajat, pedig az utolsó percben is a cserén gondolkodtam.
focvis: Én is nagyon hajlok a 15k-s cserére, már csak azért is mert egy hónapja cseréltük az olajat és közel négyezret mentünk már azóta. Az előző gazdája nem sokat ment a kocsival, majd mi bepótoljuk.
Kiskokó: Láttad már "élőben" az új Insigniát??? Meglepődnék ha igen, és így nyilatkoznál ennek ellenére róla!Joe
-
Kiskokó
veterán
válasz simonjoe #133325 üzenetére
Természetesen nem a legújabbról beszéltünk, mivel az A6 al lett keverve...
Mellesleg láttam az újat is már! Az valóban elég jó lett. Kb akkorát dobott mint a Ford az új Aston Mondeo-val.
Belülről még mindig kicsit csicsa opel, de ez már csak ízlés kérdése.
Kicsit Teslas.
De sajnos az Opel már pözsó lett és amúgy se prémium autó| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
Kiskokó
veterán
válasz MunezXBK #133327 üzenetére
Hát kb az egyetlen "kombi" merci ami még jól is néz ki. De ez ugye nem is sima kombi.
ShúútíngbrékkAmúgy nem tudom a merci miért erőlteti az Ezüst színt... tudom nekik ez jelkép. ezüst nyíl blabla... de sztem akkor is mindegyik szebb feketébe mint ezüstben.
[ Szerkesztve ]
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
(baphomet)
tag
Sziasztok!
Bács megyében tud valaki olyan helyet, vagy személyt, aki VTN fóliával foglalkozik?
Köszönöm -
tigomigocika
senior tag
Jelentem alakul az autóm.
Fék le légtelenítve, most már nem esik be a pedál....
És még fog isJobbos ablakemelő megcsinálva(juhuuuu)
Szerelő viszont elszomorított:
Lengőkar cserék tömkelege és külső féltengely "csiklók" cserések(rázás miatt 5.be nyomaték alatt)Szóval jövő hó közepéig műszakira ezeknek meg kell lennie.....
Fizu után valag lóvé megint plussz szerelési költség,és a műszaki vizsga
És utánna ha minden jól megy kész az autóm mehetek végre nyaralni vele júliusban[ Szerkesztve ]
XBOX LIVE: rolandinho007
-
csiga8
senior tag
válasz simonjoe #133325 üzenetére
"semmilyen kosz szmötyi lerakódás nem volt benne, amit a szerelők meg is jegyeztek. Tiszta fémes felület a rajta cseppekben aranyló olajjal. Sajnálom, h nem készítettem képet róla. Azt mondát, ez betudható a Castrol olajnak és a 10k-s periódusnak"
Szerintem ehhez már nincs mit hozzáfűzni. Egy olajcsere ára 10-15 ezer pénz között van, attól függ magadnak csinálod, vagy sem. Ha baj van, a szerelő ( + pl a turbó) nem ennyibe kerül, hanem a sokszorosába.
Hogy Castrol, vagy nem Castrol, ebbe nem mennék bele. Castrolból is van kifejezetten jó, meg kevésbé jó motorolaj, meg van egy csomó más márka is ami jó.
-
atos19881101
senior tag
kk
Megejtettem én is ezt a csoda Liqui molly motoröblítést. Nem lett rosszabb mint volt./** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
i-sti
senior tag
Mai akció. [27db sok megapixeles kép]
Teljes galéria: [link]
Szent kedvéért lekaptam az első sárvédőket.
Novum Forum Siculorum
-
borocsik
újonc
Üdv.fórum/márka társak.A tapasztalotokra/szaktudásotokra van szükségem.Adott egy 2004.10 Skoda Octavia I. BFQ 1.6 benzin/gáz 270.000 km. octi.Egy éve van nállam,akadtak gondok eddig vele,de a legutóbbira nem találok magyarázatot és ismerősök is furcsán pislognak mikor elmondon mi történt.Az esemény a következő:de. jártam vele semmi mgond,du. a nejem ment vele kb. 4 km.majd visszafele vízhőfok jelző villog/sípol majd 2-3 perc után a hűtő radiátor jobb oldala (a műanyagból)egy 12 cm hosszú és 3 cm széles rész szó szerint kirobbant.Szerintetek mi az ok vagy okozat erre a jelenségre?
További kellemes napot. -
tigomigocika
senior tag
válasz Magnum_ #133343 üzenetére
Nekem egy audi embléma és a cég ahol dolgozom(autóalkatrész forgalmazó) nyakbaakasztó van rajta
Párom kulcsát látnád...kb fél kiloI-sty
Szerintem tapasz a szellőzőn jobbat mutatna,de ez csak a saját véleményem...
Zsír a gép amúgy[ Szerkesztve ]
XBOX LIVE: rolandinho007
-
ACAB95
tag
Üdv
Mik a tapasztalatok az Audi A2 1.4 TDi 55kw motorokkal? Előre is köszönöm!"Ami nem öl meg, az megerősít."
-
gzbotii
veterán
válasz i-sti #133342 üzenetére
Én a biztonsági öv csatijára akasztom. Az, ami az üllés mellett van. Tud is lógni függőlegesen, szem előtt sincs.
[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
máyköl
veterán
Sziasztok
Esetleg nem tudja valaki, hogy a ferdehátú I -es Fabia ülései megegyeznek -e a kombi I -es Fabia üléseivel? -
oszy
veterán
Leon 1M!
Nem mutatatta rendesen a vízhőfokot. Ki cseréltem a vízhőfok jeladót (utángyártott). Nem közvetlen ezután jött elő egy probléma. Beindítottam az autót, járt fel percet és kivillant az epc és a check lámpa.Ami még történt ezen kívül.
Ráadom a gyújtást (nekem úgy tűnik sokáig megy az üzemanyag szivattyú. Hány mp-ig kellene kb.?), beindítom és leállt. Kétszeri próba után, harmadszorra beindult. Kicseréltem az üzemanyagszűrőt és ez a dolog megszűnt.Ki lett törölve a hiba, de ma ismét visszajött. Az epc egy idő után elalszik. Lehet, hogy az utángyártott vízhőfok jeladó okozza? Esetleg az üzemanyag szivattyú döglődik?
Köszönöm!!!
Szinte ÚJ Xiaomi légmosó E L A D Ó!
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Időjárás állomás - keress napi 5 dollárt!