-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-v-
addikt
Aha nekem nem jött be, de tyrereview-n és teszteken is teljesen jól szerepel és ajánlott, szóval ez lehet csak szubjektív ... viszont messze ez a legolcsóbb. Kb. darabonként +4-5k ha más értelmeset akarok, plusz egy huszast rohadtul nem ér nekem.
(#6499) hdman: aha Blizzak LM32 ... nem kopott el gyorsan, alig mentem vele és azt is lassan mert szar a méret és forszírozott kanyarokban beleér a sárvédőbe szóval inkább csak szüttyögtem vele. Most eladnám és vennék ugyanilyet csak jó méretben

-
giigz
veterán
HI!
a nyari gyarilag micseliny, az is nagyon jo, hat legyne az teli is az
szerontem egyebkint jo leszen nagyon eza alpin 5
persze kivancis vagyok mi lesznek a veleminyek, habar a micseliny es a vredi uj gumija is boritikolhato hogy utosre sikerdedett
udv
duddukki
mod. rvilike: megint a bridgestone leszen vagy mi? ugye emlexem nem nagyon vot tapadsas... ha ujjat veszel ott a conti, vredi, nokian, micseliny, gy, dunlop, mind nagyon jo tapadasbna
-
giigz
veterán
HI!
megvettuk mi is a telit a krokuszra, micseliny alpin 5
udv
duddukki
-
155/65R14 helyett mennyire necces a 175/65/R14?
Tudom, hogy nem a váltóméret, ~ 5 km/h csal majd az óra, viszont ez lehet nagyon nagyon baráti áron meglenne, nem is öreg, tavalyi gyártású Kleber. A másik lehetőség a 165/70/R14, de az régebbi 1 évvel és plusz budget márka.Fogyasztásban nagyon megdobná az a +2 cm felület? Nem csúszkálna nagyon télen ekkora pacskeren az autó?
-
giigz
veterán
válasz
norrberth
#6480
üzenetére
HI!
barmelyiket veszed jol jarsz, TS850 elegge jo gummedli, tehat ha van ra piz azt eredemes megvenni, de nokian, goodyear, michelin, dunlop, vredestein is jo
Fulda KM3 12k
Barum P3 12,5k
Hankook W442 14,5k
Nokian WR D3 15k
Dunlop SP WS 4D 16k
Goodyear UG8 16,1k
Dunlop SP WR2 16,6k
Conti TS850 16,9k
Goodyear UG9 16,9k
Michelin A4 16,9kezeket nyugodtan veheted, barmelyiket valasztod jol jarsz
ha a kis kulonbseg nem szamit akkor vedd a TS850-et, egyebkent meg csukd be a szemed es bokj ra vmelyikre
udv
duddukki
-
giigz
veterán
HI!
ez igy szokott lenni, most jelent meg par uj gumi, majd jovore lesz promo/teszt/velemeny ezerrel, bar most sincsenek feledesben az uj gummedlik a megfelelo korokben
micselinyt nem kell felteni, igy is van rola anyag boven, mas markanak ennyi sincs igy vadi ujan
middenki ezzel foglalatoskodik
udv
duddukki
-
norrberth
addikt
Sziasztok!
új vagyok a topicba [link] a véleményeket szeretném kikérni a Nokian W+ téli gumiról, valakinek tapasztalat? Michelin Alpin A3 van most, de nagyon nem vagyok megelégedve vele.. 
-
hdman
őstag
Kicsit keresgéltem az Alpin5 után, hát nem sok infó van
Azt hittem ilyenkorra már tolják a promot ezerrel.Nem tudom belevágjak-e vagy maradjon-e a 4.
-
LógaGéza
veterán
Üdv!
Találtam otthon 4 lemezfelnit, egy régi Caddyn (2gen) volt, azóta újra lett cserélve, de a felni megmaradt.
Ez van rajta: 5 1/2 J14H2A ET35
Ahogy utánnanéztem, a régi Caddynek is 4x100-as felni kellett, viszont több paramétert nem találtam. Nekem ha jól tudom 5 1/2 4x100 ET45-ös kell (Civic 7gen 3D)
Kérdés, hogy tudom-e ezt használni, esetleg kell-e hozzá valamit vennem még? -
-
neduddki
nagyúr
-
raczger
őstag
Első generációs Mazda 6-hoz szeretnék lassan már téli gumit (és lemezfelnit) venni.
Eddig nekem a legszimpatikusabb a Firestone Winterhawk 3 (60k-ba kerülne 4db), tesztek alapján jónak tűnik, vagy esetleg van ezen az áron jobb?
195/65 R15 méretbe lenne.
Illetve egy másik kérdés, amit nem sikerült megtalálnom, hogy milyen széles felnit kellene vennem ehhez a gumihoz? 6, 6.5?
Illetve vegyek nyugodtan hozzá kevésbé szép lemezfelni, vagy inkább felújítottat (vagy csak újrafújt)?:
[link]
[link]
[link]Érdemes mielőbb megvenni, tehát ilyenkor mennek fel az árak, vagy pont ellenkezőleg, kezdődnek az akciók?
-
rob83
aktív tag
Leszűkölt a kör mélyéket a három közül?
Hankook W442 82T Barum Polaris 3 Fulda Kristal Montero 3
Az árban 6-800 ft eltérés van.
-
Srácok!
2-3 hete már kértem a véleményetek egy barátom téli gumivásárlásához 205/55R16-ban, abban maradtunk, hogy menjen rá a Misire, Contira. Ő végül a Hankook W310-et választotta. (Most vett nagyobb lakást, bár nem hiszem, hogy a +25 ezer Ft osztott-szorzott volna a lakáscserénél...).
Ma kérdezett egy másik jó barátom, szintén 205/55R16. Két autót használ, a hobby gépet csak szép időben veszi elő télen. A másik autójára kell a téli; télen Bp-en belül közlekedik, ill. 1-2 alkalommal elmegy síelni, vélhetően hamarabb öregszik el a téli gumi, mint elkopna, ezért ő is sajnálná kifizetni a Michelint.
Mit ajánlanátok:
1. Kumho KW23 18 500Ft
2. Hankook W442 20 000Ft
3. Hankook W310 20 500Ft
4. Firestone W3 21 000FtEsetleg mást? Nokian? Köszönöm előre a javaslatokat!

-
rob83
aktív tag
Hali.
Egy pár téli gumi kellene a járgányra.Elől Barum polaris2 van kuka nind2. Hátul pedig Kormoran snowpro van szinte új állapotban pedig 2006-os gumik. Így vettem az autót.
Kormoran snowpro-t néztem elég jó árban van érdemes lenne ilyet venni?
165/65 R14 de a 175/65 R14 még olcsóbb.
-
giigz
veterán
-
-v-
addikt
Figyúzzatok ... mi a leggyorsabb / legegyszerűbb / legfájdalommentesebb módja, hogy elpasszoljam a régi szet gumijamat és újakra cseréljem? Úgy értem most gumihotelben van a felnire szerelve, nem tudom van-e hely ahol tudok is venni új gumit meg odaviszem a régit is beveszik, bukok pár ezret mert lehet máshol többért eladom de cserébe gyors és egyszerű ... vagy hahu gumis részén hirdessem meg vagy hogy érdemes?
Értitek a problémát, szeretném minél kevesebb körből megoldani ... -
Az előző Matadoros témához írnék egy szösszenetet.
Nálunk a cégnél is sokáig használtunk Matador téli abroncsokat - ár/teljesítményben jó volt és átlag 2 év alatt elkoptak a futásteljesítmény alatt, így nem volt gond az öregedés -, egészen legutóbbi enyhe télig, ahol kb az összes ilyen abronccsal szerelt autó sofőrje (~150 autó) panaszkodott, hogy a nyálkás úton gyakorlatilag irányíthatatlanul siklik az autó. Gyakorlatilag az összes, kivéve azokat, akik 0 km abroncsot kaptak Az abroncsok nem voltak kopottak, sötét helyen tároltuk, és rendes hidegben/hóban nem is volt velük gond, de az enyhe tél mér kifogott a 2.+ szezonos Matador abroncsokon.
Azóta ugrottunk feljebb egy kategóriát (Kleber), probléma még nem volt velük eddig.
Nem lebeszélés a Matadorról, mert magánemberként tudom mennyit számít az a pár ezres, de ha valaki hosszútávra vesz, akkor jó ha tud arról, ilyen előfordul a budget abroncsokkal.
-
Tomics
addikt
Idei adac teligumi teszt mikor lesz? Lehet megvarnam a vasarlas elott
-
Nordik
őstag
Meddig érdemes várni téli gumi vásárlással? Egyrészt az árak miatt kérdezem, hogy hátha csúsznak még lejjebb illetve, hogy friss gyártású gumikat kapjak.
-
giigz
veterán
csak kiproblalom mijen leet duddukkinek leinn, de beavlomm nagyon jo, rejtotorokszltn
tisztelomegalazo leszek mostntol neha en siprsze cska ott ahun duddukki is irsogat
-
hdman
őstag
Vajon az Alpin A5-ös megéri a többletet a 4-hez képest?
-
Viszlát
addikt
válasz
GumisPeter
#6385
üzenetére
Szia! Run-flat 245/45 R18 gyári méretű gumi 225-ös szélességű váltóméretében (talán 225/50 R18) mit tudsz ajánlani? Téli és nyári is érdekelne, 250-es sebességindexxel. Köszi!
-
neduddki
nagyúr
válasz
solport
#6424
üzenetére
HI!
ha megvettd akkor ellenben ne sajnald a pizt a jo apolor aha maegint on es kozveszejesse kivansz valni:- )
akorabban emegettet sargarettent pokolian jo szer, de itthon nehezkesebb hozzajutni, habar Atilla ad kisebb kiszerelest is, masik jeloltem pedig trimcoat, errol is van egyt erdekes infoudv
neduddki
-
giigz
veterán
válasz
solport
#6422
üzenetére
Természetesen azért is nem neked írtam, és nem rád értettem, mert rajtad látszik, hogy nem csak a hülyeségeket lököd magadból kényed kedved szerint, hanem a realitások talaján maradva gondolkozol.
Én nem vagyok a témában szakértő, csak szeretek olvasgatni a gumikról, adott típusokról, felhasználói véleményeket, teszteket, stb., és ez alapján mondtam neked a Hankook gumit, de pl. a Barum, Matador, Nokian, Fulda, stb. is jó választás, nem csak mindig a legdrágább, legsztároltabb.
Ettől függetlenül tény és való, a Conti TS850 nagyon jó gumi, de nem csak abból áll a világ.
-
solport
újonc
Bár nem hozzám szólt a kérdés...
Fontos, de nem gyakran hangoztatott szempontokról írtál.
Valóban, sokkal több tényezőt is lehet (üdvös lenne!) mérlegelni az összevetések terén.Éppen ezért voltam kissé bőbeszédű, amikor első bejegyzésemben (18:07) arról is írtam, milyen kategóriájú az autó, mekkora a saját tömege..., később még az eltalált konstrukciójú futóművet, s magát a vezetési stílust is emlegettem.
S még számtalan aspektus létezik, ahonnan értékelhetünk egy gumimárkát/típust minőség, tulajdonság, cél, autó, környezeti időjárási jellemzők, földrajzi viszonyok..., és ember harmóniájában a mindennapok használatakor...
A költséghatárokat ezúttal nem említem
-
neduddki
nagyúr
válasz
solport
#6419
üzenetére
I!
nem, szamomar a tavajji tesztzonalapjan van a ts850, es igen dramai volt GumisPeterunk commingoutja is:- ) ezenkivul szamolok meg az aktualsi ug-vel /klaszikusan: komfort es viz/, micslen /kimegyen a vialgbol es komfort/, dunlop /de nekme tul kemeny/ es neha felkapom a fejem a nokian-ra es semperit-re, ill. meg szende szuzlyam koromban kialakult az ereteti p4 okan a pirelli-re is odafigyelkek /nem mintha az uj nem eltt volna egy baba/, valamint tudom ertekelni a hankook utobbi idei erofesziteseit
udv
neduddki
-
solport
újonc
válasz
neduddki
#6417
üzenetére
Ezzel teljesen egyetértek.
Tisztában vagyok vele, hogy az öreg gumik kemények (évről évre keményebbek lesznek összetételüktől függetlenül is, mert a múló idő ezt teszi velük...), és fokozatosan elveszítik mindazt a várt és remélt hatásukat, amiért alkalmazzuk őket.Nem példamutatásnak szántam, hogy túlhasználtam egy garnitúrát... ez így adódott nálam, ezen a helyen érdektelen okból. Még csak nem is reklámnak szántam X márka "kitartását", korábbi jegyzetemben meg is említettem jól bevált gumiszerelőm fejcsóválását ezügyben.
Az is tény, hogy aki ügyel saját gépkörnyékét, mozgását biztonságosra alakítani, rosszallóan tekint azokra, akik elhanyagolják az alapvetőt is, amivel veszélyeztetik a figyelmesebb felkészültebbeket.
Amúgy a Kumho KW 23 és a Kleber Krisalp HP2-ről tudnál valami gyakorlati pluszt, vagy mínuszt megemlíteni? Nedves útfelület, havas talajon kapaszkodás, fékezési jellemzők, stb... ezeken.?
-
giigz
veterán
válasz
neduddki
#6417
üzenetére
Csak azt kellene már megérteni neked, és a sok nagytudásúnak, hogy a gumi tapadása egy autó fékezésekor/kanyarodásakor csak egy tényező, viszont ennél sokkal több tényező van jelen az adott esetben.
Tehát most mondok egy példát, a Matador 35m alatt áll meg, míg mondjuk egy "fullos" conti 32m alatt. Ez a 3m ugye rengeteg lehet, viszont ez minden?
Adott X autó, a Matador gumin 35m alatt áll meg. Adott Y autó, a Matador gumin 32m alatt áll meg...
Hmm?!!! (Remélem ennyiből le lehet vonni a következtetéseket, nem kell ezt is szarrá ragozni)
-
neduddki
nagyúr
válasz
solport
#6416
üzenetére
hI!
ey teli gumink a legnagyobb ellensege a vizes aszfalt, /es ha amr az elejn cska ozepes.../ es a mi klimankra nem ok nelkul mongyak, hogy a viz a lenyeg, tehat nekm ez az elsodleges prioritas es nagyon sokszor nem csak magamtol fugg hogy mikor es hogyan kell meglalani, nekm a legfontosabb a biztosang amit em azon az 1-2-3-etc tizezresen mulik
udv
neduddki
-
solport
újonc
válasz
neduddki
#6413
üzenetére
Tizenegy télen át át volt felrakva, igen.
(ezt nem a büszkeség mondja belőlem, hidd el)Nem írtam, hogy nincs semmi baja. Éppen a kora a problémája, profilmérete szerint még könnyedén megfelelne a rendőrszemnek.
Tény, hogy 6-8 év után elvesztik az abroncsok a rendeltetés szerinti tulajdonságaik javát, bármennyire is egyben vannak ránézésre. Nem a futófelület látványa minősíti a gumi használhatóságát.
Ennek ellenére, az elmúlt télen is ez az elaggott garnitúra volt szerelve az autómra, és a röpke, pár hetes havas és mínuszos időszakban is hozta azt, ami több volt, mint ami a nyári gumival lett volna.
Azt nem állítom, hogy különösebb próbáltatásoknak volt kitéve, de ennek az lájtos télnek még megtette.
Megismétlem: az éves (arányosan beleértve a téli időszakot is) átlagos futásszint alatt használom az autót.A továbbiakban már valóban nem használnám, váltanom kell, éppen ezért kértem véleményeteket, de inkább tapasztalataitokat a lehetőségeim engedte kategóriában a felsorolt termékekről.
Köszönöm mindenkinek, aki véleményt, ötletet adott, Neked is, amiért felhívtad a figyelmem a W3 egyik jellemzőjére. -
solport
újonc
válasz
neduddki
#6408
üzenetére
Üdv, neduddki!
Nálam lassabban öregszik az abroncs, mint az általában ki van találva.

Amennyire rajtam múlik, nem teszem ki a gumikat passzív elhasználódásnak, napfény okozta uv elől garázsba menekítem a verdát, a kavicsszemcséket is kipiszkálom a bordázat közül évente, vagy kétszer, s télen a fűtött garázsban korrodál a lemez, miután slaggal leverettem a sós trutymóval áldott gumikat, kerekeket.
Felnik cseréje után is próbálok ügyelni a helyes tárolásra, igaz, nem forgatom őket a következő cseréig.
Szilikon helyett "tuskós" gumiápolót is bevetek, jókedvem szerint évente kétszer-háromszor.(persze, előfordul, hogy tévedek, és belelépek valami nem kívántba
)Aktívan pedig tényleg szedált módon közlekedem, kerülöm a kipörgető indulásokat, aszfaltszaggató fékezéseket, járdaszegélyeket, murvás parkolókat.
Mindezekhez meg eléggé szerény az éves futásom, 8-10 ezer km alatt kijövök télen-nyáron összesen.Ezért nem izgat különösebben a kopás és az öregedés, de tény, hogy az miatt valóban szégyellem magam, hogy 11 év elteltével cserélem a gumigarnitúrákat.
A Firestone, ha jellemzője is anyagának az idő előtti öregedés, nem tántorítana el jó vétel esetén a vásárlástól.
Hat évet csak kibírna (ha már a Matador 11-et eltűrt velem) közelemben, és ennyit a jelen igényeim összetevőinek okán előre aláírnék.
A választ, a jelzést köszönöm és figyelembe veszem, amennyiben ez a szempont lesz a mérleg nyelve egy másik, hasonló adottságú gumi kiválasztásakor.
Üdv
-
solport
újonc
Városban elkéri a 8,2-8,6 litert, sztrádán (120-140 között) 7 liter/100 km alá vihető, igazán a 90-120-as sebességtartományban spórolós (5,8-6,5 100 km/liter)
Ennél érezhetőbb értéke, hogy 11 év alatt egyetlen fillért nem költöttem rá a benzinen túl és szerviz-díjakon (bár azok is ritkábbak az utóbbi években), s a beavatkozásokat mellőző műszaki vizsga alapdíjakon kívül...
Na jó, egyszer cserélték a légszűrő betétet, meg egy aksicsere alatt kinyírta a szerelő a gyári rádiót.Szinte szokatlan, hogy most gumivásárlás költsége fenyeget...

De itt az idő, hogy gyertyát cseréljek, váltómű olajat, talán a klímát is ellenőrizni kéne, stb...Sok jobb gép fut már ennél, tudom... de ez valahogy amolyan "hozzám mért". (az ötödik autóm)
Megőrizném a gépet mindvégig, gyermekeimnek, unokáimnak.
Egy évtized és kultikus (minimum retro) cucc lesz nálunk, nincs belőle tömegautónyi mennyiség.
-
Vélhetően azért mert a 175/65 R14 elterjedtebb méret, korabban sok autón ez volt a gyári méret (pl. a 14-essel szerelt {nem alapfelszereltségű} Astra F-en is).
Van jelentősége, meg kell nézni a kezelési könyvben, hogy engedélyezett méret-e az autódra, mert valamivel nagyobb lesz az átmérője.
-
rob83
aktív tag
Az miért van,hogy a gyári méretű gumim 165/65 R14 drágább 1500 ft-al mint a 175/65 R14?
Használat szempontjából van jelentősége?
-
solport
újonc
A meglátásaid jók, egy olcsóbb kategóriás gumival is tökéletesen el lehet közlekedni, csak nem ralizni kell.
A Barum Polaris 3 egy jó gumi, nem kompromisszummentes, de mindenféleképpen használható. 13.000 Ft-tól van.
A régi Matador-hoz képest egy új gumi annyival lesz jobb, amivel bármelyik új gumi jobb lenne, viszont ebben a kategóriában számottevő különbség nincs, egyik egy picit ebben jobb, a másik egy picit másban, de nagyjából hasonló a tudásuk, ráadásul minden autón máshogy viselkedik egy adott abroncs. Ha a Matador márka bevált, akár az MP52 is jó vétel lehet 13.200 Ft-tól kezdődik.
Én személy szerint nem szimpatizálok a Hankook gumikkal, de egyrészt nem vagyok szakmabeli, másrészt elismerem, hogy egész jó gumikat tudnak csinálni. A W442 13.500 Ft-tól kezdődik, én személy szerint a Barum és Matador helyett ezt a Hankook-ot választanám.
Szintén jó gumi a Fulda KM3, 14.400-tól kezdődik.
Ami talán kiemelkedik ezen kategóriás gumik közül az a Nokian WRD3, szintén egy nagyon jó gumi, viszont az ára is már "borsos" 16 ezer Ft fölött van.Nem emlékszem, tettem-e már valaha ilyet, de ebben a helyzetben kiemelten ajánlom a Hankook W442 gumit, azért a 13.500 Ft-ért talán a legjobb vételnek lehet nevezni. A Barum és Matador-nál jobb, talán a Fuldánál is, a Nokian viszont jobb, de az ugye egyértelmű, hogy mindig lesz egy jobb és jobb. Az a kérdés, hogy melyik az ami már elegendő. Ez szerintem a Hankook, nem azért, mert a Barum vagy Matador nem lenne tökéletesen használható, de az árban olyan jelentéktelen különbség van, hogy akkor már inkább a Hankook legyen.
Üdv!
Kösz' a válaszod!
Megfogtad a kérdést: "...melyik az, ami már elegendő..."
Amit kerülnék, alul méretezni minőségben, és ezzel potya pénzt kiadni valami vacakra. (na jó, finomítok: marketinges kitüntetéssel címkézett, két szezont sem kibíró használhatatlanra)Ezért vadászok egy kategóriával fentebb, ahol már a vezetési stílusomhoz és az autó sajátságos elvárásaihoz lehetőségeim szerint legjobban közelítenek az igények.
A Barum Polaris3 lenne az, amivel számolnék még.
De...előtte van viszont a Hankook, és még a Fulda Kristall M3 is (ha realizáltak az akciók)Igazad van, a megtett kilométerek tekintetében a Matador is kiszolgálna, de megnyugtatóbb egy minimális szinten felül "feszíteni".

Ha néhány száz forint/db az árkülönbség, ehhez beszámítva a tesztmutatókat is, talán nem tűnök dőzsölőnek a szabott határomig.
Jelenleg a Hankook, Firestone és a Barum trióra szűkítettem a kiemelt érdeklődési kört. -
giigz
veterán
-
solport
újonc
A Firestone és a Vredestein is a látókörömben van (vagy lenne).
A Winterhawk3 is tetszene a lelkemnek, az utóbbiról meg olyan értesüléseim vannak, hogy a nálunknál keményebb telekhez optimálisabb.
Amit én kifizetnék ebben a kategóriában, ezek a felső határértékeken mozognak, tényleg egy jól kifogott akció elcsípése kell hozzájuk.
Köszönöm a javaslataid, és a linket!Amúgy Liana 1.6-os az autóm, váltóméretes felniket/gumikat nem használnék hozzá. Kezesbárány a futóműve, útfekvése, partner az eltúlzott kanyarsebességeknél, hirtelen manővereknél, persze mindehhez kell (elengedhetetlen) a korrekt, idényeknek megfelelő abroncsgarnitúra is.
Nem utolsó sorban a lehiggadt vezető is...
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós kamera eladó
- Akciós kisWorkstation! Dell Precision 3570 i7-1255U 4.7GHz / 32GB / 1000GB / Quadro T550 4GB FHD 15"
- BESZÁMÍTÁS! MSI Thin GF63 12VF-1279XHU Gamer notebook-i5 12450H 16GB DDR4 512GB SSD RTX 4060 8GB W11
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- Telefon felvásárlás!! Honor 400 Lite, Honor 400, Honor 400 Pro
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi

Mondjuk a 190 km/h is elég lesz talán 

Tudom, hogy nem a váltóméret, ~ 5 km/h csal majd az óra, viszont ez lehet nagyon nagyon baráti áron meglenne, nem is öreg, tavalyi gyártású Kleber. A másik lehetőség a 165/70/R14, de az régebbi 1 évvel és plusz budget márka.









