-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
m3tr0
őstag
Van egy 2012-es 320d BMW,ezen gyárilag defekttűrő van. - Erre vehetek mást?

Egy 2010-es Lexus GS450h, és egy 2016-os Passat GTE.
Ezeket meg nem tudom,hogy gyárilag hogyan adják...mert ugye egyikben sincs se mankókerék, se kompresszor se semmi.Mert azt se csinálhatom,hogy veszek defekttűrőt és gyárilag nem azzal jött ki akkor meg kárt is tehetek benne, mert szétütni a futóművet.

-
m3tr0
őstag
Sziasztok,
itt valaki biztosan jobban tudja, ha van egy autó ami gyárilag defekttűrő gumival jön ki a gyárból, de nem defekttűrő gumit szeretnék rá vásárolni,akkor az megoldás,hogy egy sima XL-es gumit veszek és felszerelkezek defektjavító készlettel?
Nem saját autó,hanem céges és most 3 komolyabb szettet is kellene vennem de a defekttűrő gumik jóval drágábbak.
Köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat előre is!

-
2ozzmexy
senior tag
válasz
focvis
#42088
üzenetére
Ez van, öregszünk, én sem néztem meg mit megy a Vitara, nem is érdekel nagyon, 150 fölé úgysem hajtom óra szerint sehol, szükségtelen. De a corolla 19 évesen óra szerint 190-et ment.
(hivatalos gyári végsebessége 185 km/h, de ugye csal az óra meg a nem váltóméretű gumi miatt fénykorában 2kiló fölött is volt a mutató, ezért kellett rá a H sebességindexű gumi mindig, télen meg a T-s) -
Qru
MODERÁTOR
válasz
zolee3000
#42077
üzenetére
Ha nem engedélyezett méret van akkor nem fizet a biztosító, tehát ha nekimész valakinek akkor neked kell őt kártalanítanod. Ezen kívül nyugaton ezt nagyon szigorúan veszik, büntethet is érte a rendőr (ha balesetet okozol így akkor biztosan). Jah és ha nem engedélyezett méret van a kocsin még műszakin sem engedik át a gépet.
Ha kisebb méretet tedd fel az engedélyezett 16-ost. -
2ozzmexy
senior tag
válasz
zolee3000
#42077
üzenetére
Tetszik tudni kezitcsókolom ezt autóvásárlás előtt kellett volna megnézni...
Prémium autóhoz prémium fizetés is kellene és akkor nem fájna a gumi ára... kinek majomra van igénye ne a banán árán sírjon.
De komolyra fordítva a szót: ez annyira elfuserált egy méret, hogy váltója sem lesz vagy ha lesz sem olcsóbb annyival hogy megérje a rizikót. Ilyenkor kell nyelni egy nagyot és elindulni a középkategóriás abroncsok irányába, ha ott sincsen akkor lejjebb egy kategóriát, vagy elgondolkozni azokon az alufelniken, kivágni a malomkereket alóla és nézni rá 16"-os lemezfelnit télre valami kultúráltabb dísztárcsával, vagy ha már Ford akkor megnézni hátha valamelyik "tesójának" van struktúrált gyári acélfelnije, azok is tisztességesen néznek ki. Ha felnit cserélsz akkor már mindegy milyen gumit húzol rá. De ha ennyire félsz a műszakitól (indokolatlanul szerintem) akkor intézd úgy h a nyári szettel vizsgázzon. A tuningosok szerinted mit csinálnak? Visszaalakítják vizsgára az autót, mennek vissza a "vizsgázós kerekek", kijön a nyomtávszélesítő, az ültetőrugó vagy visszaállítják a felfüggesztést, kamu xenon-led-hid marad a garázsban, izzókészletből vissza a gyári halogén. Egy erős fél nap mire egy komolyabban megépített autót visszaalakítasz "vizsgára", aztán mégssincsen tele a net h nem fizet ennek-annak a biztosító, mert az okozó autóján nem homológ gyári méretű gumi volt...
-
válasz
MasterMark
#42068
üzenetére
Na majd ránézek.
Lehet félrebeszéltek.
-
-
thesound
addikt
Webshopos rendeléseknél mi a tapasztalat? Mikor gyártott gumikat hoznak ki? Tudom blőd kérdés, de nálam is hamarabb öregszik el a gumi, mint elkopik.
-
zolee3000
tag
válasz
focvis
#42074
üzenetére
Ezt a 96-os LI-t is csak egy netes oldalról vettem, ez sem hivatalos forrás. A gépkönyvben elég kevés konkrétum van, csak a nyomásértékeket adja meg, itt pedig összesen 3 abroncsméretet tüntet fel ehhez a hibrid kivitelhez: 17-es méretben csak a 235/50-est írja, azt viszont tuti nem veszek, mert alig van ilyen gumi, és indokolatlanul drága szerintem. Tudom, biztosító beleköthet, de még ezer másba is.... Az autón jelenleg nem tudom megnézni, mert nincs idehaza.
A könyv a Mondeo többi kiviteléhez is ugyanezeket a gumiméreteket adja meg egyébként csak a sima benzineshez még egy R19-est is.
-
válasz
zolee3000
#42072
üzenetére
Röviden: nagyon.
A 98 bőven jó, túlteljesíti a 96-ot
A V, azaz 240 kmh belefér, nem tud többet a jármű.A mérettel már inkább lehet probléma. Rendben, hogy váltóméret, de gyárilag homológ, engedélyezett méret az autódhoz?
Szerk:
Sehol nem írja a méreteket a kezelési útmutató? Tanksapka belseje? B oszlop tövében matrica? Semmi?Nekem 235/45R17 és 235/45R18 a gyárilag jóváhagyott, nem is váltóméretei egymásnak. Ehhez képest a "téli" 225/45R17 XL, nem merek vele Vmax-ot nyomni.
-
zolee3000
tag
válasz
focvis
#42027
üzenetére
Ha már szóba került a tömeg.... A súly- és sebességindexre mennyire kell szerinted figyelnem gumiválasztásnál? A kezelésiben erre vonatkozó infót egyáltalán nem találtam. A wheel-size.com-on 96W-t írtak a 235/50R17-es gumihoz. Igaz, nekem a váltó 215/55 lesz, amikből 98V-seket látok általában a kinézettek között. Nem szoktam száguldozni, a sebmérő meg amúgy is csak 200-ig van skálázva, inkább a tömeg, ami kardinális. Önsúly 1600 kg papíron, de valójában ez inkább egy 1,9t-s autó mindent egybevéve.
-
dn7z
csendes tag
Sziasztok. Legtöbbet a feleségem által használt 2. Autóra vásárolnék Nexen N'Blue 4 Season WH17 185/65 R15 négyévszakos gumit. Kérdésem az lenne, hogy hasonló árkategóriában véleményetek szerint van-e jobb? Melyiket ajánlanátok még. Köszönöm a segítséget.
Szerk.: Ezeket néztém még: Apollo Alnac 4G All Season, Maxxis AP2 all season xl-t
-
MasterMark
titán
válasz
grizlisandor
#42067
üzenetére
Hogy-hogy új súlyt nem láttál rajta? A centírozást úgy kezdik, hogy leveszik az összeset. Mindegyiknek ami rajta van újnak kéne lennie.
-
Megnéztem a másik gumist a faluban, tegnap megbeszéltem, hogy reggel otthagyom a téli gumikat, majd meló után jövök. Egyedül kellett pakolnom mindkétszer, a másik a gumisnál legalább segítettek.
6k volt számlásan, új súlyt nem láttam rajta, most a folyosón várja a rosszabb időt, hogy felkerülhessen a kocsira. -
ANDROID???
addikt
A Continental promó hogy van, ha nem szereltetem fel partnerszervizzel, akkor nincs rá garancia, vagy csak Lego nincs hozzá?
-
ngaba
aktív tag
válasz
Dare2Live
#42062
üzenetére
Igen, a tesztek alapján most a Goodyear a legjobb, és friss fejlesztés (csak kevesebb tapasztalat).
A Conti is jó (régebbi fejlesztés, sok rosszat nem lehet olvasni róla, max annyit, hogy hangos, de városban nem lesz az). Az is vállalható, ha épp azt találsz olcsóbban.
Ha a hó és a víz érdekel, akkor CC+ tényleg nem neked való.A Nexent ár/érték-bajnoknak szokták mondani, azért arról lehet itt-ott egy-két negatívumot olvasni. (Normál felhasználásra szerintem teljesen OK.)
-
sfefe
addikt
Oks azért írtam, hogy egy normális gumis cégnél...
Akkor mondjam neki a 205 ezer + szerelési díj rendben van?Azt nem tudom milyen gumival számolták ezt az összeget.
-
Dare2Live
félisten
185/60 R15ös méretben mik az ajánlott 4évszakosak? Van vmi bestbuy?
Évi ~4000kmre kell, 90%város lesz és kiskocsira (2es 86les yaris). Tehát nem gond ha gyorsan kopik.
Amiket néztem:
-Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 27.000Ft
-Continental AllSeasonContact 28.000Ft
-Michelin nagy kedvenc de ide nem kell, hogy kibírjon 60kkmet, crossclimate + régi, 2es meg még ahogy látom nincs.Nexen N-Blue4S WH17 milyen? Volt aki ajánlotta. Főleg a vízes út és tél izgat nyáron városra egy kiskocsit bármi megállít.
Van még vmi ami ajánlott?
-
-
-
válasz
MasterMark
#42055
üzenetére
Igen, van 10e/db, de igazából a Michelin is belefér árban, hosszú távú befektetés, meg sokat járok Ausztriában.

Végül az Alpin 6-ra esett a választás, és a sokak által javasolt Lurdy-s gumipark. Elég közel vannak hozzám
-
válasz
szabonagyur
#42048
üzenetére
-
Sziasztok!
Szerintetek érdemes több pénzt kiadni egy Michelin Alpin 6-ra a Kleber Krisalp HP3-al szemben? Kettő között valicálok, de lehet hosszabb távon 5-6 év érdemesebb a Michelin.
Nem tudom mennyire kopnak.. -
A netes infók alapján a gyári mérete (vagy [link] ):
175/65 - R15 - 4x100 - ET39 - 5Jx15 - 54,1175/70 - R14 - 4x100 - ET39 - 5Jx14 - 54,1
(175/65 - R15 - 4x100 - ET45 - 5.5Jx15 - 54,1)Szóval ehhez kell legközelebbi váltóméretet nézni, ha nincs ugyanilyen méretben acél felni.
[Az ilyen kalkulátor segítsége] alapján [ez] jó/jobb rá pl 175/70 - R14 - 4x100 - ET39 - 5Jx14 - 54,1
de amúgy a lista alapján azis jó amit néztél.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
szabonagyur
#42048
üzenetére
Nem a specifikussagon mulik, hanem sokkal tobb a user a fb-on.
-
sfefe
addikt
Sziasztok!
Kolléganő venne az autójára acélfelnit meg téligumit.
2020as 1.5ös Toyota Yarist vett.
Toyotánál ajánlottak neki acélfelni+téli gumi szettet akcióban 205 ezer szerelés nélkül. Mondtam neki szerintem az kicsit sok.
175/65 r15ös a mostani gumi a gyári alufelnin.
Milyen acélfelnit lehet rá venni? Értem itt az ET számít vagy mit kell nézni.
Egy gumis oldalon ha jól írtam be akkor ET45-ös acélfelnit lehet rá venni de az oldal ir ET46ot is, meg ET39...
Bár találat csak az ET45re és 46ra van 21500ert és 19k-ért.
[link]
Ez jó lenne?
Plusz téligumit milyet? Nem akar olcsót de a legdrágábbat sem, azt mondja jó/biztonságos legyen.Köszi
Sfefe -
Sziasztok!
Budapesten tudtok ajánlani megbízható gumist - akár olyan is szóba jöhet ahonnan lehet venni téli gumit is?

Jövőhéten néztem eléggé lehűl az idő, és megyünk a Bükkbe, kicsit tartok tőle, hogy a hideg miatt neki induljak-e nyári gumival.. -
Használt gumit a Jófogáson kívül hol hirdetnétek még meg?
-
Willie
őstag
válasz
szabonagyur
#42039
üzenetére

R14-es mérettel a fekvőrendőrökön nem tud majd könnyebben felakadni? -
Willie
őstag
Sziasztok!
Barátnőm a 2020-as évjáratú Kia Picantojára téligumit szeretne venni felnivel együtt. A nyárigumi mérete 185/55 R15, a télit is ebben a méretben gondoltam. A nyári maradna a gyári könnyűfém felnin, a télit pedig acélfelnire rakatnánk. Nem tudom, hogy milyen felnit és gumit kellene vennünk, segítsetek kérlek.
Előre is köszönjük szépen.

-
Ádám16
addikt
válasz
2ozzmexy
#42031
üzenetére
Hát, az MX5 nem egy tökéletesen zajszigetelt autó, szerintem nem halnék bele egy kis zúgásba.
Jelenleg egy elég fasza Conti van a téli alun, de már 6 éves, a minta jó, de kemény lett, fékezésnél párszor bizonytalan volt az autó. 2-3 évnél tovább nem hiszem, hogy marad nálam a kicsikocsi, ezért is nem megyek el egy prémium garni felé.Ránézek erre a Polarisra.
Qru mester, neked van tanácsod?
-
Ádám16
addikt
MX5 NB-m alá keresnék 14"-os 185/60 téli gumit.
Árban a középkategóriából választanék (kb. 12-15k/db).Ebben a sávban ti mit választanátok?
-
alázógyík
addikt
Közel 500km után, a Good Year Vector Gen3 is bekopott. Remek a tapadás, és komfortos, halk. Remélem így is marad.
-
válasz
rbalint88
#42026
üzenetére
Gondolom erre találták ki a Quatrac Pro-t, ill. az SUV-ra optimalizált változatokat. Egy Goodyear vagy egy Michelin, de valószínűleg egy Conti négyévszakos is jobban remekel nagyobb mértékben, mivel a fejlesztői célcsoport inkább a középkategóriás autósok közül került ki. Németországban már 10 éve is jónéhány Insignián vagy Passaton volt négyévszakos, amíg itthon pláne ebben a kategóriában eléggé idegenkedtek tőle.
-
rbalint88
veterán
válasz
focvis
#42024
üzenetére
Tul nehez a te autod a nexennek. Kisebb kategoriara van az kitalalva, ott tud villantani, de egy 2tonnas kocsi tul nagy falat neki. De a v60 (meg a sima is) nehez auto, meg top teligumin is erzed, hogy ott a tomeg, ami le akarja rancigalni a nyomvonalrol. Michelin pilot alpin valamivel es hatul pirello sottozeroval vettuk, volt kuzdelem azokkal is. A dunlop wintersport 5 nagyon jo, de ha elered a tapadashatart, akkor esznel kell lenni, nehez osszeszedni kis temponal is havon. De haver e60-as bmw-je is ilyen volt a falkenekkel. Ha egyszer megindult, akkor meg volt indulva es johetett a miatyank...
szoval kivacsi lennek, mit mutat a v60 egy nagyobb meretosztalyokban ugyes negyevszakossal
tippre azzal kevesbe lenne fanyalgos, de minel nagyobb-nehezebb egy auto, annal kompromisszumosabb egy 4s a szezongumikhoz kepest
-
válasz
zolee3000
#42023
üzenetére
Télen, esőben (magyarán plusz néhány Celsius fokban) a télihez hasonló teljesítményt nyújt. Szárazon egészen jó, téli "melegben" meg pláne jobb a télinél. Hóban gyenge. Nexen 4S. (A nyári nagymelegben is gyenge - ez téged nem érint, ha nyárra maradsz a nyárinál.)
Szerintem.
-
zolee3000
tag
válasz
focvis
#42022
üzenetére
Én a 4S-től leginkább csak azért tartok, mert még sosem használtam. Korábban fel sem merült volna bennem, hogy télre ne téli gumit vegyek, de az elmúlt évek tapasztalatai alapján (meg ugye a 4S gumik is rengeteget fejlődtek a tesztek szerint), komolyan elgondolkoztam. Pedig Bükk-térség (Miskolc, és járok Ózd/Putnok felé is), de ha egyszer nincs vagy alig van hó és tartós fagy, ellenben sok az eső, akkor az inkább a 4S terepe, legalábbis nekem ez jött le.
-
válasz
zolee3000
#42020
üzenetére
Hogy teátrális legyek; döntésedet az idő(járás) fogja megítélni. Ha nem lesz hó, jól választottál, ha sok lesz, szidni fogod magad.
A tavaly nyáron vásárolt autómhoz 1 szett nyári és 1 szett négyévszakos gumit kaptam*. Egy napon volt hó (2019.12.01.) Budapesten, akkor nagyon utáltam. A téli félév többi napján jól szuperált.
Az idei télnek hasonló felállásban indulok neki, a héten tervezem a kerékcserét.* Magyarán spúr voltam eladni az újszerű négyévszakos szettet, hogy vegyek helyette egy téli szettet. Idén télen ismét tapasztaltabb leszek, ennek fényében döntök a jövőbeni helyes stratégiáról.
-
Én kb. 10-12 éve a Bükkön keresztul jártam a Hankook Centum H720-szal később Optimo 4S H730 és ment a 60 ló 175/70 R13 gumikon.

Amúgy igen, öcsémék Dunlop Winter Sport 5 és Continental TS 860 abroncsai tátrabiztosak. Lánc még egyikhez sem kellett.Ettől függetlenül egy Goodyear, de még egy Nexen vagy Kleber négyévszakossal is vállalnám ma a küldetést.

-
zolee3000
tag
válasz
molnarpeter
#42013
üzenetére
Nekem HEV kivitel van, de igazából egyik változatnál sem látok alternatív 17-es méretet a kezelésiben, mindegy... amit írtál, annak jónak kell lennie.
Nem csúnya a kapott alufelni, télre tökéletes lesz. A gyári 17-es gumiméret (235/50) az, amitől agyfrászt kapok, mert ritka és indokolatlanul drága. Nem szoktam és nem is szeretek eltérni az előírtaktól, de most mégis meglépem. Esetleg a kapott nyári gumit adnám el, bár nem tudom kinek kellene egy 2 éves használt így október közepén
A nyári mellé először nyilván én is télit gondoltam, de pont a topik olvasgatása során bizonytalanodtam el. Az itthoni enyhe telekhez (kevés fagy, szinte nuku hó, sok eső, nálam: főleg város, kevés hegyvidék) egy jó 4S tényleg jobb lehet, kiegyensúlyozottabb teljesítményt nyújthat.Qru (#42014): Én is azt hittem, hogy nagyobb az árdifi, és persze van olyan is, de amiket én néztem, 2-3 ezer Ft különbségek vannak csak (pl.: UltraGrip Performance+ 50k vs. Vector 4Seasons Gen-2 52k). Nyilván én sem akarok mindenáron költekezni, de az elsődleges kérdés nekem, hogy az adott körülményekhez melyik gumi passzolna leginkább, és azért a téi gumikat elsődlegesen mégiscsak hóra/fagyra fejlesztik, nem?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
zolee3000
#42009
üzenetére
215/55R17 volt gyárilag motor függvényében, azt vegyél inkább a kettő közül

Továbbiakra pár gondolat:
-nyári mellé télit vennék mindenképp
-ha nem tetszik a mostani felni, akkor vadásznék 16" acél bontott garnitúrát használt télivel, olcsón megvan, aztán el lehet adni a mostanit; majd tavaszig pedig egy tetszetős szettet újítani
-ugyanez pepitában: téli acél venni most, gyárira új gumi majd tavasszal (ha mégsem kell új felni nyárihoz)
-ha megbékélsz a jelenlegi gyári felnivel, akkor km függvényében megfontolnám a négyévszakos gumit, onnantól kezdve le van tudva a gond, csak hajtani kell a vasat. -
GasBang
csendes tag
Üdv
Valaki próbálta már furgonon a Hankook Vantra R30 négyévszakos abroncsot? -
zolee3000
tag
Üdv,
Vettem egy 1,5 éves Mondeot még az eredeti 235/50ZR17 nyári Conti gumikkal. Eddig mindig két garnitúra kereket (felnit+szezonális gumi) használtam, ettől továbbra sem szeretnék eltérni, max. annyiban, hogy téli helyett a(z őszi-)téli(-tavaszi) időszakra 4évszakosat tennék majd fel, ezen még gondolkodom, hogy azt rendeljek-e vagy téli szettet, de most más miatt kérnék Tőletek segítséget, mielőtt elköltök 200k-t gumira...
A "gyári" 7.5Jx17 ET55 felnikre tenném most fel az új gumikat (nyárra vennék majd új felniket), amikben viszont szeretnék kicsit eltérni a gyári mérettől. Váltóméret kalkulátor szerint a 215/55R17 mellett a 225/50R17 is elfogadható, bár itt nagyobb a difi (-1,5%). Én az utóbbi felé hajlok. Mehet szerintetek, nem lesz vele gondom? -
Tompie
őstag
Valakinek van tapasztalata ezzel a céggel?
http://vps.autogumimarket.hu/webshop/kleber/kleber-185-65r14-86t-krisalp-hp3-452376.html
Az ár is elég jó + ingyenes szállítás.
A mintázat más mint máshol a Kleber Krisalp HP3-on, vagy itt a kép csak illusztráció?Köszönöm
-
blakey
titán
válasz
rothfb
#42001
üzenetére
Nem azt írtad, hogy sz@r hanem, hogy rosszakat olvastál. Amiről rosszat olvasol az már a szemedben nem jó, ergo sz@r. Hidd el, qrva jó a Quatrac5, de nem fogok minden nap vagy minden héten idejönni és dicsérgetni. Biztos jó a Nexen is, nem használtam és amikor vennem kellett akkor a megfelelő méretben nem is volt, most több lehetőség van, épp ezért majd amikor cserélni kell akkor meglátom, hogy milyet veszek. Tetszik az új Quatrac, de a Goddyear sem megvetendő, Nexen, Apollo sem rossz, de ez a jelenlegi helyzet, 1,5-2 év múlva lehet, hogy még nagyobb lesz a választék.
-
válasz
blakey
#41994
üzenetére
Nem mondtam, illetve nem használtam a sz@r kifejezést a Quatrac 5-re. Csak azt mondtam, hogy rosszakat olvastam róla. A Pro-ról meg néhány tesztet kivéve, hosszabbtávú tapasztalat nincsen. Ahhoz viszont meg eléggé drága. Ahogy mondtam is, azért nézegettem a Quatrac Prot, mert asszimetrikus gumi. Nem forgásirányos.
Új hozzászólás Aktív témák
- Új Apple iPhone 16 Pro Max 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- LG 27GS95QE - 27" OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1000 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 64GB White -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3849
- Eladó Xiaomi Redmi 10 64GB / 12 hó jótállás
- BESZÁMÍTÁS! MSI Katana15 HX B14WEK notebook - i7 14650HX 16GB DDR5 1TB SSD nVidia RTX 5050 8GB WIN11
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Valóban.


![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Az utolsó 5 autómból 4-nek nem néztem meg a (leg)végét (amit megnéztem, annak 210-es Vmax limitere volt).




