-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
teszt345
tag
Sziasztok!
Bridgestone Turanza T005-tel van valakinek tapasztalata, véleménye? 195/65 R15-öst szándékozom venni.
Évi max. 10ezer km. Főleg városi használattal, de néha persze autópálya is játszik.
Érdemes XL-est venni, megéri a többletet?Köszönöm az esetleges válaszokat.
-
válasz
athomi
#26085
üzenetére
Köszi a bőséges infót, amúgy az ehavi Bildben van egy teszt a négyévszakosok tartós tesztjéről. Ott elég jól szerepelt havon a CC+, a többi időjárási helyzetben kvázi agyonverte a mezőnyt, és 50eKm-t adtak meg becsült kopásnak. Németországban figyeltem fel arra, hogy egyre több középkategóriáson is ott virít a Ganzjahresreifen..

-
athomi
veterán
válasz
athomi
#26085
üzenetére
Chat Józsival beszéltem a Michelin oldalán, szerintem csak összeollózta valahonnan az adott infókat. Próbálok majd helytállóbb információkat szerezni, a 30-40.000 km-es élettartam szerintem baromság, de majd ha rámérsz a tiedre akkor kiderül. Biztos csak megtalálta az autónavigátoros tesztet.

-
-
athomi
veterán
válasz
athomi
#26080
üzenetére
Michelin-től az alábbi választ kaptam.
"A két gumiabroncs teljesítménye nagyon hasonló.
Különbségként a MICHELIN CrossClimate+ jobban teljesít havon, tehát jobb a tapadása, míg a MICHELIN CrossClimate egy kicsit jobb nedves úton való fékezésben."Élettartamra vonatkozó információkat nem is közöltek, úgyhogy kértem kiegészítést, amire jött a válasz.
"A MICHELIN gumiabroncsok átlag élettartama 30 - 40.000 km, ami igaz az Ön által említett két gumiabroncsra is.
Arról, hogy a két gumiabroncs élattartama különböző lenne, nincs információnk." -
Tomek0108
csendes tag
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni a tisztelt hozzáértőktől, hogy mekkora "Istenkáromlás" lenne 195/60R15-ről átállni 185/65R15-re? Az előző méret természetesen a gyári méret.
Lenne-e számottevő különbség a kocsi (Mitsubishi Carisma 2002) irányírásában, vagy csak elhanyagolható?
Előre is köszi a válaszokat. -
athomi
veterán
A Crossclimate+ -nak elvileg csak az élettartalmát növelték (mind kopásban, mind az eredeti tulajdonságai megőrzésének tekintetében az idő és kopás teltével), egyéb tulajdonságai nem változtak, bár találtam olyan forrást is, ami szerint téli körülmények között is jobban teljesít.
-
válasz
molnarpeter
#26075
üzenetére
Ha sokat áll napon az autó, nincs esetleg valami UV védő kence a gumik oldalára?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
molnarpeter
#26073
üzenetére
Yokohama nekem kibírt elég sokat az is budget gumi de garázsos autón volt így elég kevés UV-t kapott.
-
Qru
MODERÁTOR
Ez még a sima CC, 3 éve használom. Szárazon melegben jó, azért a +40 foknál érzed, hogy tempós kanyarban nyúlik picit de nem vészes és tényleg csak forszírozott tempónál. Vízen nagyon király, atom stabil. M1/M7 bevezetőn esőben elkaptam egy nagy vízátfolyást akkor sem úszott meg vagy fel a kocsi (pedig nagyon berezeltem, hogy elszállok).
Voltam vele vezetési tréningen, vizes fékútban meg a műgyantán mindenkit leiskoláztam vele (a többiek nyári gumin voltak). A vizes szlalompályán meg a 30 lóval erősebb friss szerelésű Conti SC5-ös autóval másodpercre azonos köröket mentem (szárazon persze jól elvert
).
Igazából még az instruktor is kiröhögött mikor meglátta, hogy egy egész napos tréningre a 4 évszakossal jöttem de a végén azt mondta hogy ha kopásban is tudja egy "rendes" nyári gumi szintjét akkor még ő is bevállalná.mod:
Nem csodafegyver de amire én használom mindenre elég, így 3 év használat után is maradok majd a CC-nél. Pedig a másik autón Conti PC5 van, télen meg TS850 (azonos méretben) tehát van azért összehasonlítási alapom. Jobb a téli télen és a nyári nyáron de kevés kompromisszumot követel ez a CC, ami még számomra bőven elfogadható.
-
Astery
senior tag
válasz
tboy93
#25873
üzenetére
Felkerültek a kocsira a CC+ abroncsok - 11 éves gyári Dunlop gumit váltott ... Hát mit mondjak - mintha a kocsit is kicserélték volna - sokkal lágyabb rugózás, stabilitás ... Hétvégén átkeltem vele a Pilisen - volt zivatar is ... kiválóan viselkedett a szerpentineken mind száraz, mind vizes úton.
-
Qru
MODERÁTOR
205/55R16
Hóban azért nem olyan ász, igaz nekem 4wd-s autón van ami azért hóban induláskor sokat segít. Oldalra hajlamos kitörni a kocsi fara (az esp fogott meg többször) ha nem nagypapásan mész de közel sem életveszélyes. Szvsz bőven vállaható arra a pár havas napra amit itt van.
Azért választottam a CC-t mert nyáron sokkal többet megyek mint télen és van B járgány amin van rendes téligumi.
-
apple87
senior tag
Sziasztok!
Erről a gumiről mi a véleményetek ?[link]
70E-ért van 4 db szinte új 2017 es 500km futott 8mm es, megéri?
-
válasz
Kornel
#26052
üzenetére
Michelin CrossClimate+ esetleg? Drága persze, de magas a futásteljesítménye és kopottan elvileg üti a konkurenseket. Szárazon és vízen verhetetlen a kategóriában, havon fékezésnél gyengélkedik. A "+" jelöléssel amúgy finomítottak a télies nyári gumin..
Munkatársam Michelin CC+ és a GoodYear 4Seasons Gen2 között vacillál.A családban van Vredestein Quatrac 5 Swiften (175/65 R14), szépen tette a dolgát hóban is.
-
-
-
Kornel
veterán
válasz
Motion_Blur
#26049
üzenetére
Kicsit nyúlósabb, illetve végre sikerült elkapartatni a gumikat...
20 fok alatt bekapcsolt menetstabilizátorral esélytelen, szerintem ez mindent el is mond a gumi tapadásáról.
Viszont még mindig jobb 30 fokban is, mint az EC5, de az ideális időszaka szeptembertől májusig kb.Brumi: az nem rossz.
Mod: kíváncsian várom az idei all season teszteket, hogy sikerült-e az allseason contact kopásán javítani, mert következő guminak nem lenne rossz, úgyis nagyker áron tudok lőni

-
Motion_Blur
félisten
-
Morris
veterán
No, megrendeltem végre az Apollo Alnac 4G all season garnitúrát.
Remélem jók lesznek és 5 évre letudom a gumis dolgokat. -
válasz
apple87
#26011
üzenetére
Csatlakozom az előttem szólóhoz. Ha haladni szeretnél felejtős. Nekem 1.6 Turbo GTC-n van gyári 19-es felni, de azon felül, hogy szép és jól tapad, a 17-es felnis J Astra1.6 Turbo lelép, ha nem figyelek oda.
Többet is fogyaszt, zajosabb lesz a kocsi és kisebb lesz a végsebessége. -
-
válasz
Motion_Blur
#26031
üzenetére
Na ja, néztem rá Hankook Ventus S1 evo2-t, potom 20eFt-tal többért gumiként..
Remélem 4 évet kibír a Barum. Elvileg a Conti csoportban Conti, Semperit, Barum, Matador a minőségi sorrend. Na majd meglátjuk. Amúgy a Bridgestone 3 év után vízen és szárazon is elkúszott. Ez még akkor is fura, ha az új abroncs 10mm-rel szélesebb és kisebb átmérőjű.Annak idején a régi F Astrámon 3 év alatt öregedtek el a Hankook négyévszakosaim a H720 és az Optimo 4S H730.
-
Kornel
veterán
válasz
kisza25
#26035
üzenetére
10 évvel ezelőtti Barum-al, ha jól emlékszem.
Felnivel együtt adtam el, aki megvette mondta is, hogy a gumik eldobósak lesznek, hiába 80%-osak.
Nem vagyok szakértő, de szerintem a természetes kaucsuk hiánya miatt a helyettesítő műanyagok egyáltalán nem viselik jól a különböző behatásokat, mint a só, UV, nagyon hideg / meleg, stb.
Valószínű emiatt is hamarabb öregszenek az újabb abrocsok.
-
kisza25
félisten
válasz
Kornel
#26034
üzenetére
Az fura, mert nekem is van ts 830 és 2011-es és még tök puha, igaz az első 5 évben télen -5 és -20 fok között 70%hóban mentem vele, köztes időben egy pincében pihent, nem tudom ez mennyire befolyásolja az öregedést.
Meg világos is rövidebb ideig volt, mert körben 2000 méteres hegyek voltak, de még puha
A barummal meg én is pont így jártam, hogy első 2-3 évben tök jó volt aztán meg megkeményedett -
DeFranco
nagyúr
nekem barum brillantisom volt, az hozta azt a formát amit jósoltak neki mint korrekt bugyetguminak. első két szezonban tök jó volt, aztán szépen ahogy kezdett bekopni meg öregedni egyre inkább felkeményedett, már nem volt meggyőző a fékúja sem és a menetkomfort is romlott erősen.
ezek ilyenek sokszor, hogy eleinte tok jók csak csúnyán öregednek, csúnyábban mint egy prémium.
-
Kornel
veterán
válasz
molnarpeter
#26030
üzenetére
Semmivel nem jobb a Hankook mint egy Barum.
Akkor már mindenkinek PC6 vagy PS4(S)
-
Motion_Blur
félisten
válasz
molnarpeter
#26030
üzenetére
A K125 fölött is van gumi, akkor miért kockáztatnánk?
Mindenkinek Sport Pilot 4-et, vagy AD08R-t.
TFSi: GTC-re pedig illene valami prémium gumit rakni...
amúgy szerintem jó választás a Barum és a Matador is 
-
válasz
Motion_Blur
#26021
üzenetére
Én nemrég hasonlóan a Conti csoporttól egy 245/40 R19 XL paraméterű Barum Bravuris 3HM-et vettem a GTC-mre és így az első egy hétben feltűnt, hogy észrevehetően csendesebb és kevésbé üt, mint az eddigi Bridgestone Potenza S001. Másrészt, mivel az eddigi 235/45-ös mérettől némileg "peresebb" és szélesebb nagyon jó az útfekvése és kevésbé magas a kocsi vele, -16mm kerékátmérő. Ja és feleannyiba került, mint a Bridgestone.. A kollégámnak ugyancsak Hectorra van és elégedett.

-
apple87
senior tag
válasz
Motion_Blur
#26027
üzenetére
Renden köszi a választ

-
Motion_Blur
félisten
válasz
apple87
#26026
üzenetére
Jól tapad, bár pont pályán nem igazán tudom értelmezni a tapadásra vonatkozó kérdést, mert ott azért jó esetben tempomat 150, oszt gurul az autó

Mivel nem úgy vezetek hogy padlógáz-satufék + nem úgy megyek a körforgalmakban, pálya fel-lejárókon mint egy állat, ezért én soha nem éreztem azt hogy gyenge lenne a gumi. Egy vészfékezésem volt kb. 100km/h-ról nullára, + 1-2 erősebb féktávom.
De itt a topikban és szervízben is ajánlották mások ezt a gumit.
-
apple87
senior tag
válasz
Motion_Blur
#26025
üzenetére
Figy nekem 80% város, meg pályán megyek néha 150km/h
Elgondolkodtam lehet matador mellett döntök.Neked pályán jól tapad?
-
apple87
senior tag
válasz
Motion_Blur
#26021
üzenetére
És megvagy vele elégedve?
-
DeFranco
nagyúr
válasz
rbalint88
#26008
üzenetére
szia a külső oldaláról tudok, a belsőhöz alá kellene mászni: [kép]
amúgy 1: nálam nem nagyon kopik a gumi, a 4 szezont futott nyárikat 6,5mm-es profillal adtam el. egyformán kopnak egyébként, mert szezononként cseréltetem az első-hátsót.
2: lásd kép@focvis: 1: thx 2: thx, ilyenről még nem is hallottam, hogy van olyan hogy semmi megkötés nincs.
-
apple87
senior tag
válasz
Motion_Blur
#26018
üzenetére
Gumi fajtát tudnál ajánlani? Nagyon drágát se akarok.
Ezt néztem ki [link]
-
BigBlackDog
veterán
válasz
apple87
#26016
üzenetére
Én biztos nem tenném fel a 17-est, ha nincs különösebb gondod a 16-al. Ugyan egy 140 lovas, 1.8 szívóbenzinesen volt tapasztalatom mindkét mérettel (UFO Civicen), de itthonra szerintem a 16-os célszerűbb és kellemesebb, ha csak normálisan közlekedsz. Pl. kanyarvadász üzemmódhoz érdemes lehet váltani a szélesebb, 17-es méretre, de készülj fel, hogy azért jobban fogod érezni a kátyúkat, a kormányon a nyomvájukat és azért nálam az UFO Civicet érezhetően vissza is fogta. Viszont a 17-es értelemszerűen jobban be tud tapadni, ha kicsit dinamikusabban vezetsz.
-
Motion_Blur
félisten
válasz
apple87
#26016
üzenetére
Nekem MK6 Jetta-n 205/55 R16 a gyári méret, ezen van a téli, ennek a váltómérete a 225/45 R17, ezen a nyári gumi: [link]
Abban nem tudok nyilatkozni hogy mennyire fogja meg, nálam 1.2 TSI van, illetve a téli szett még nem volt fent az autón.
Én biztos feltenném a helyedben a 17-est, Golf se sokkal kisebb autó. választék
Amúgy:
-
apple87
senior tag
Egyébként ha már guminál járunk , milyet ajánlanátok R17 225/45 ben?
-
apple87
senior tag
válasz
Motion_Blur
#26014
üzenetére
A váltóméret miatt ez a párja?
Mert úgy van hogy , r15 195/65, r16 205/55
Szerintetek vissza fogja fogni a kocsit vagy többet fog enni a szélesebb gumi 225?
1,4 szivó 80LE autó golf 6
-
apple87
senior tag
válasz
molnarpeter
#26012
üzenetére
R16 205/55
-
apple87
senior tag
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem hozzátok hogy, van egy 1,4 es szivó benzines golf 6 os autóm. Tenni akarok alá egy 17 es felnit, milyen gumit érdemes rá venni? 215/45 vagy 225/45? Egyébként nagyon visszafogná a kocsit nagy lenne rá ez a méretű felni?
választ előre is köszönöm.
-
válasz
DeFranco
#26007
üzenetére
1. A gumi külső válla gömbölyűbbre kopik, a belső válla sokkal közelebb áll a gyári állapothoz. Amúgy bárhová mehet, míg a forgásirány nem változik.
Lehet, hogy felcserélném a bal és a jobb oldalt, pont az egyenletes kopás érdekében a vállakon.2. Ha nincs rajta outside és így néz ki a mintája, mint a lenti képen, akkor se nem kötött forgásirányos, se nem asszimetrikus. Úgy teszed fel első alkalommal, ahogy tetszik.

-
DeFranco
nagyúr
srácok, két kérdésem lenne:
1: forgásirányos guminál tök mindegy hogy honnan vették le, bárhova visszamehet majd? (a jelölt forgásiránynak megfelelően persze). amikor levették a felniről, nem írták rá honnan vették le, szóltam és utólag ráírták de amekkora tökkelütött bagázs volt, lehet csak rákamuztak valamit. nincs felnin, tehát a felni sem segít az oldal eldöntésében. agyaltam rajta, végül is itt nem kellene hogy számítson hogy jobb elölről vagy bal hátulról vették le. de lehet valamit nem veszek figyelembe.
2: semperit comfort life 2 ment fel, jól látom, hogy nem látok rajta sem forgásirány, sem külső-belső oldal megkötést? ezeknek tök mindegy hogy első alkalommal hova és hogyan rakják fel? (aztán persze meg kell tartani a forgásirányt majd, de ez más kérdés)
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
molnarpeter
#26000
üzenetére
K125 215/55 R16, de ez a méret volt mindegyikből.
A renault topikban leírtam, hogy rendelkezésünkre állt egy napon ez a 4 gumi, le is írtam véleményem csak ott valamiért a "motor" bekavart, ezért mind a két linket iderakom.
De a lényeg, a fenti méretű Hankook gumival a Mecseki kanyarokban életveszélyes autózni, ahol az említett másik 3 röhögve tette a dolgát. Emiatt is nem szeretem az ilyen teszteket, mert egyszerűen nem valós és életszerű, sokszor csak fizetett reklám érzésem van. Én nem tatás vezető vagyok, régen versenyeztem is, szeretek gyorsan (is) menni, vezetni, számomra a tapadás nem azt jelenti, amiket a neten kihánynak az "agytrösztök". Ettől függetlenül a kisebb 195-ös méretűeket nagyon sokan dicsérik, és valószínűleg úgy is van ezeket a méreteket én nem ismerem, amiiknek szintén autóként változhat a viselkedése,Szüleim kocsijára ezt rakattam fel, ami ajánlva is lett K125 (195/60 r15 méretben), mert gyorsan kellett, hazavezettem, semmi különös, jól tapadt, de eszembe sem jutott, hogy ezt most én vigyem és meggyilkoljam a kanyarokban, mert ők amúgy sem olyan helyeken járkálnak és a méret, az autó is más, könnyebb, ezáltal simán lehet, hogy még ott is helyt állt volna.

-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Motion_Blur
#26004
üzenetére
+1, nem lesz érezhető előnye, de legalább drágább is

-
MaTpr0F
senior tag
válasz
molnarpeter
#26000
üzenetére
Passz. Miért ne?

Viccet félretéve gondoltam egy szélesebb nem árthat.
Új hozzászólás Aktív témák
- KARÁCSONYI AKCIÓK! GARANCIA, SZÁMLA - Windows 10 11, Office 2016 2019 2021,2024, vírusírtók, VPN
- HIBÁTLAN iPhone 15 Pro Max 256GB Natural Titanium -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, 100% Akkumulátor
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H510M i3 10100F 8GB DDR4 120GB SSD 1TB HDD GTX 1050Ti 4GB Fractal Design 500W
- Új, Aktiválatlan iPhone 16e 128GB - (rendelhető)
- PC konfig /Ryzen 7 9800X3D, 32GB RAM, 1TB SSD/ akciós áron eladó! BeszámítOK!
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest





![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)

)))





