-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
sagesz93
addikt
Sziasztok, márkatopikból átjövök ide, mivel konkrétan Abarth témára nem fog nagyon reagálni senki, nyári gumi keresőben vagyok egy Abarth 595C-re, a méret 205/40 R17, ki mit ajánlana? Michelin PS5 volt az eredeti cél, mostanában 50-60k körül / db valahogy elment tőle a kedvem, főleg úgy, hogy valószínű pályanapozni nem fogok a kocsival, meg max 3-5 ezer km teszek majd bele a szezonban(és max 2 nyárra tervezek az autóval). FB csoportban pl. a Matador Hectorra 5-t ajánlották a kocsira, fele annyi lenne a Michelin, kérdés teljesítményben és tartósságban hol áll a michelin-hez képest..
[link]
Valaki mondjon valami okosat.
-
Sasi82
csendes tag
válasz
szabonagyur
#66088
üzenetére
2 hét múlva jön meg az új kocsi, addigra kellene valamit szereznem, hogy 0km-esként tudjam eladni a nyárit.
-
deny330
senior tag
válasz
Sasi82
#66081
üzenetére
Ugyan így jártam a Falken FK520-szal. Ma akartam megrendelni, mert volt 215/40 r17-ben 37k ért, gondoltam akkor nem váltóméretezek, megrendelem azt. Ma meg nézem, hogy már csak 47k ért lehet kapni 2-3 webshopban, előtte volt 5 vagy 6 helyen is raktáron, ráadásul elég jó áron. A /45 lenne közel 37k ért, ami előtte aligha volt 31-32k. Vagy bevállalom a /45-öt, vagy nézek más gumit..

-
-
Sasi82
csendes tag
Eldöntöttem, hogy Pirelli SF3at veszek 4 èvszakosból, erre sehol nem lehet kapni, csak 80e fölött. Néztem a Conti ASC2-t, de az is 75-80 között. Mindenhol csak szállítással működik, sehol nincs személyes átvétel? Raktár készlet szinte sehol. Tudnátok ajánlani valami jó boltot?
-
t1
veterán
Sziasztok. 4 éves Quatrack mi lehet ez a 2 csík a gumiban?
-
tboldi
nagyúr
válasz
Tom1939
#66075
üzenetére
Csak belegondoltam, hogy a WagonR 165/60-ja és a MiTo 215/45-je mm-ben kifejezve közel azonos oldalfalmagasságot jelent (96 és 96,75), de nem biztos, hogy ezt mindenki tudja (most nem az aktív topiklakókra gondolok), és arra következtethet, hogy a nagyobb szám egyenesen nagyobb oldalfalat is jelent.

-
No.01
addikt
/45-t akartam irni...
Egyebkent en nyomtam sokaig 225/40R18-al illetve 225/45R17-el is. Utobbi valoban kenyelmesebb volt, de sajnos nagyon konnyen talaltam olyan utszakaszt ahol lehetett volna akar /60 is az sem lett volna lenyegesen jobb.
Hiaba utalnak erte en ilyenkor lassitok
-
tboldi
nagyúr
válasz
Akos1994
#66068
üzenetére
3-4 hónap erejéig 205/45R17-en volt nálunk a MiTo, amikor még anyum próbált megbarátkozni vele, belehajtott egy megsüllyedt csatornafedőbe. Nagyon nem volt kellemes élmény, de megúszta a gumi/felni/autó egésze.
Én már 215/45-öt vettem rá (szintén gyári méret Alfáéknál), egy fokkal elviselhetőbb lett.
-
Akos1994
aktív tag
Sziasztok!
205/45 R17 mennyire vészes sérülés szempontjából?
(Ez is) gyári méret, jelenleg ilyen van az autómon, de elég sok meghajlított eladó felnit láttam ilyen peres gumival. Ha van guminyomás ellenőrző, meg én is igyekszemn odafigyelni akkor is egy sötétben benézett kráter jóval könnyebben hazavághatja mint egy 205/50 R16-ot vagy inkább csak leeresztett (1.5 bar és lefelé..) gumival lehet felnit hazavágni?
Alig mentem még vele, de a gumi kopott rajta, így hamarosan döntenem kellene. Érzetre elég jó sportos, az egyedül nem tetszett, hogy a nyomvályuk nagyon 'megvezetik'.
Az alany egy Mini Cooper cabrio, nem egy vadállat, de bizsergeti az embert a gokart érzéssel, hogy minnél lendületessebben kanyarogjon vele, így azért valami virslit se szeretnék rá.. -
-
És sajna éghajlatváltozás is van, nem csak a 4 évszakos gumik fejlődtek. Azaz simán vannak januárban 15 fokos napok amikor biztosan jobb egy jó 4 évszakos mint a téli. És napon belül is simán van hogy reggel 2 fok, délután meg 12... Szóval ha nem szereled naponta 2-szer át a gumikat összességében nem lesz semmi ideális. 17 évig nyári/téli szettel nyomtam, 8 éve van 4 évszakos. Ha hegyekbe jársz sokat akkor vennék télit. Nekem 1.65 tonnás hybrid rav4-en van Conti ASC2, elvagyok vele. 2.5-3 évente csere, annyi alatt el is megyek 50-60k kilométert.
-
No.01
addikt
A gumis meg nyilvan ugyis lebeszel majd rola, hisz nem mesz majd annyit hozza.
Egyebkent a tengelyenkenti csere ~10e km-kent azert ajanlott.
Ja es ahogy BaLee is irta ne valassz alsopolcos 4S-t. En ugyan normal guminal sem tennem soha, de ez negyevszakosnal hatvanyozottan igaz. -
den89
tag
Köszönöm. Teljesen egyetértek veletek. Ha nem bizonytalanítanak el 3-an is egy nap leforgása alatt, akkor nem kérdés, hogy 4S lenne. A saját és az itteni pozitív tapasztalatokból is kiindulva. Gumist meg sem kérdezem, ő is tuti lebeszélne róla.

Még átgondolom. Autópálya nyáron 1x lenne, ha megyünk nyaralni , meg mondjuk még egy BP egy évben 1x (Dél-Dunántúlról). Plussz gyorsforgalmi, ahol azért egy 120-130 könnyedén beficcen, az pár hetente 1x (de csak 2x30 km). Amúgy meg 60-70% város.
Egyébként rossz, illetve "idegbeteg" sofőrnek sem tartom magam.
Szeretek dinamikusan haladni, de ésszel. -
No.01
addikt
válasz
svedmalac
#66061
üzenetére
Ezt adom! Aki nem a nyomulos, sportosabb stilusban vezet annak osszesegeben a 4S siman lefedi a normal kozlekedes 90%-at. hegyekbe sielni en sem mennek vele feltetlenul.
...bar ez is lehozhato ha az ember megfontolt es korultekinto.
Ami nekem feltunt az epp a kanukulaban valo autopalyazas. Nem mondom, h nem biztonsagos mert nem igaz (bar ilynekor erezhetoen kenodik kisse) de hogy ilyenkor nagyon kopik az tuti. En elettartam szempontjabol ezt neveznem meg a 4S gumik legfobb ellensegenek. -
svedmalac
tag
Súly és teljesítmény alapján simán mehet 4S.
A többi rajtad és a használaton múlik.
Ha hegyekbe is jártok, síelés, meredekebb domb esik útba rendszeresen, akkor téli.
Ha ezek nincsenek és tudsz ésszel vezetni (nem mászol rá a másikra, csak jó időben vagy sumaher esetleg pl.), akkor meg bőven jó a 4S is.Az enyém 110LE dízel, 1,5t és 3 év/65Ekm-t bírt a Quatrac.
Sokat városoztam vele, pálya is volt 150 körül elég sok a 40 fokban is, meg országút bőven, de az is sokszor 130-140 környékén, ha üres (este-éjszaka).
Volt pár erősebb fékezésem is, még egy hónappal ezelőtt is, egy az út közepén sétáló őz miatt. Semmi gond nem volt vele. Mármint a gumikkal.
Szóval te érzed, milyen sofőr vagy, kb. hogy és milyen stílusban nyomod a dolgot...
-
den89
tag
Köszi a válaszokat! Közben elbizonytalanodtam. A lényeg röviden, most veszek autót, jövő hét közepe-vége körül vehetem át. Nyári gumi van rajta. Én már egy jó ideje úgy gondoltam, ha lecseréljük a családi autót, 4 évszakost rakok erre is, mint az asszony autójára. Mivel amúgy teljesen elégedettek vagyunk a GY-GEN3-al, és soha nem éreztünk 2 év alatt bizonytalanságot.
De egy nap alatt 3 ember próbált meg lebeszélni a 4 évszakosról (családtagok és az értékesítő is). Persze én döntök, nyilván. De ez a családi autó, minden körülmények között kell télen-nyáron, hosszabb utakra is, meg hát elég drága autó ahhoz, hogy ha 10 centin is múlik, hogy meg tudjak állni... Na szóval még morfondírozok. Nem akartam pár hét miatt téli gumit rakni rá, de elég hideg időt mondanak továbbra is, meg hát márciusban is ki tudja milyen idő lesz.
Szóval elég gyorsan kellene döntenem, hogy nyári-téli, vagy 4 évszakos. Na nem is tőletek várom, hogy döntsetek helyettem. Kérdés, hogy téliből ár-érték arányban mit ajánlanátok? Drága ez a méret (205/50 R17, a váltóméret sem olcsóbb 215/45 R17, meg azt én egy kicsit már túl "peresnek" érzem, maradnék az eredeti méretnél). Hankook RS3 W462, GY Perform. 3. 55-60k/db közötti áron vannak. A GY most egy helyen elég jó áron van (garazsmesternél, 55k/db), ezért hajlanék inkább utóbbi felé. Már ha ennél maradok, hogy téli-nyári.

-
Bacusuz
őstag
Sziasztok,
dísztárcsa választásban kérném a segítségetek. Olyan gyártót keresnék amely hasonlít minőségben a gyárira, nincs szükségem gyári emblémára sem. Régen volt Renault és Ford is nálam használatban és emlékszem sokkal jobb, erősebb és rugalmasabb volt a gyári dísztárcsa mint amiket most nyúzok (Jestic 16" Fox Ring (Prestige). Tudom hogy nem ajánlott és odarohad meg rozsdásodik de anélkül nem ül be a család :-(
tudtok nekem ennek tudatában ajánlani? -
deny330
senior tag
válasz
focvis
#66015
üzenetére
Így már értem, köszi!
A műszaki miatt amúgy okos dolog gyári kereket tartani. Nekem Alfa felnik vannak az egyik astrán, rendőr sosem szólt még érte lekopogom (*kopp*kopp*), de előműszakin jelezték, hogy ezzel biztos nem fog átmenni. Ismerőstől kértem el egy gyári opel kerékszettet amit ő is csak erre tart, a gumik is olyanok rajta, amilyenek.. Nem tudom a DOT számot nézhetik-e, de tavaly is már 8 éves volt a gumi, viszont a mintamélység több mint 6mm, szóval elfogadják.
-
BossBoss
őstag
válasz
BossBoss
#65917
üzenetére
Még elmélkedem a gumi kérdésen. 4 évszak a terv de, ha maradnék a téli/nyári kombónál, akkor az alábbiakat néztem nyárra 225/50/R17-ben:
Falken AZENIS FK520
Hankook Ventus S1 evo3 K127S1 EVO 3-am volt már e92 325i-n. Nagyon szerettem. Viszont most látom jön valami Ventus EVO(K137). Tudni erről valamit a sajtóanyagon túl?

Sajnos egy elég meredek dob tetején lakunk, kb 600 m szerpentin 15%-os emelkedőkkel. Télen nem a legjobb, sokszor nem is takarítják, így elbizonytalanodtam a 4 évszakosban. Bár havat szerencsére nem sűrűn látni erre(Vas megye).
Plussz nálunk még nincsenek utak a dobtetőn, murvás részen kell jönni a házig, igaz az csak pár 100 méter. Ezért nagyon drága prémiumokkal sem kínlódnék itt.
A 16" kerék meg kapna egy Dunlop WS5-mondjuk.Vagy ilyen körülményekre még mindig azt mondjátok oké a 4S, Pirelli Cinturato AllSeason SF3,Vredestein Quatrac Pro+, Conti ASC2?
Szerk.: Most látom, Ventus EVO nem is lesz a méretemben.
-
Sasi82
csendes tag
Sziasztok!
2023 Toyota C-HR-re keresnék, 4 évszakos gumit. (225/50 R18)
Szerintetek melyik a legmegbízhatóbb és leghalkabb? (Hátha esetleg van aki tapasztaltabb)
Teszteket olvastam, de hátha vannak ily olyanok, akik valóban használták őket.Ezt a 4-et mondják a legjobbnak, de szívesen hajlok másik márka felé is

- Pirelli Cinturato AllSeason SF3
- Hankook Kinergy 4S2 X H750A
- Michelin Cross Climate2
- Continental AllSeasonContact2Előre is köszi a segítséget!
-
kolo01
csendes újonc
sziasztok,
Év 3-4 ezer km-re keresek (90%-ban városi használat) négyévszakost 205/55 R16-os méretben, középkategóriát megcélozva (nincs preferált téliesebb, vagy nyáriasabb).
A következők közül a melyik az inkább ajánlható:
Nexen N Blue 4 Season
Kleber Quadraxer 3Köszönöm.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
szabonagyur
#66032
üzenetére
De van, ez az EU cimke lenyege, hogy korrekten osszehasonlithato legyenek az ertekek.
-
-
szabonagyur
félisten
-
den89
tag
Köszi. Jól látom és ez reális lehet, hogy gördülési zaj tekintetében a CC2 69 dB, az ASC2 pedig 72 dB? Ekkora különbség lenne? Mondjuk vélemények között olvasok néhány olyat, hogy egész halk a CC2.
-
den89
tag
Sziasztok!
205/50 R17 méretben milyen 4 évszakos gumit ajánlanátok? Nem óccó méret, azt látom. Prémiumot szeretnék, viszont GY-GEN3-at kizárnám, az van a Clionkon és kicsit hangosnak érzem, valamint akkor már kipróbálnék másikat, ettől függetlenül nincs rá panasz, nagyon jó gumi.
Nem úszom meg 55-60k/db alatt, szóval akkor már az egyik legjobb legyen, azon a 20k/garnitúra különbségen már nem múlik. Ezekben gondolkodom: Conti AS2, Michelin CC2, Pirelli SF3, esetleg Vredi Q.
Évi 10-12k km, télen-nyáron, minden időjárási körülmények között kell az autó. 4-5 évre tervezek azért vele, ha esetleg van tapasztalat ilyen téren, hogy melyik öregszik a legkevésbé, azt is megköszönöm.Segítséget köszönöm!
-
rbalint88
veterán
válasz
tasiadam
#66019
üzenetére
Ha ugyis ritkan hasznalod az autot, akkor nem opcio egy negyevszakos szett?
Arra mar nem emlekszem, hogy a nagy vesszofutasban a felnik meg lettek vizsgalva mindehogy es tokeletesek, nincs bennuk utes semmilyen iranyba? Mintha remlene valami olyasmi, hogy az agy felol meg volt utve talan… -
tasiadam
veterán
gumis mizéria tovább: Megpróbálta a gumis hova járok a nokianokat még egyszer, hogy mit kezdenek vele, de zsákutca a dolog, viszont azt mondta, a 2 hátsóban kicsi a radiális ütés, és az első kettőt kéne kicserélni elsősorban. Kizárt, hogy nokiant vegyek újra. Mit tennétek mellé, ami hasonlóan "jó"(?????????)? 215 55 r16 méret, és kb 30 ezertől indulnak, plusz szállítás, de ugye ritkán használom az autót, akkor is főleg autopályán
-
eron009
tag
Sziasztok.
Remélem jó helyre írok, Hóláncot vagy valami az EU-ban mindenhol elfogadott alternatívát (müanyag/textil) keresek.
Csalásban két autó van:
- Suzuki SX4 S-cross, 1.4T benzines, első kerekes, lemezfelnin 215/60R16
- VW Golf7 kombi, 1.6TDi, első kerekses, alufelnin 195/65/R15Van esetleg olyan univerzális, ami mindkét autóra is jó lehet?
Alufelni esetén mire kell figyelnem, hogy a felni ne karcolja össze?
Valami jól beváltat tudtok esetleg ajánlani?
A barkács áruházas temékekhez képest egy többször (2-4-10x annyiba) kerülő érdemben jobb?(Alkalmankénti, szükség eseti használatra kellene, viszont olyat szeretnék, amit laikusként is könnyen fel lehet szerelni és használható is, nem csak a rendőr miatt dísznek a kocsiba kell)
-
válasz
deny330
#66009
üzenetére
Feleslegesen van a 4S szett, télen csak szép időben veszem elő az autót.
A sztori röviden; vettem egy szett gyári felnit, ezek voltak rajta, 2 félre volt kopva (tippre sokat drifteltek vele), azok helyett vettem újat (darabja 20 K), télen ezeken áll. Műszakira szintén ezen viszem, gyári méretű felni és gyári méretű gumi.
-
Richard!
addikt
Üdv!
Vw Golf 6-ra keresek 17-es 4évszakos gummát (225/45)
Még mindig a Michelin, Goodyear, Conti, Hankuki az ajánlott, vagy van esetleg egy titkos favorit, mint anno a Vredestein?
1.4 TSI, 140 nyiha -
-
tasiadam
veterán
Egy kicsi autora a laufenn nyari untig eleg, fuggetlenul, hogy S fit vagy G fit. En a G fit-et nem tudom megnyikkantani, annyival jobban tapad. Teli I fitjuk meg stabilan vizes uton rosszabb, mint a tobbi hankook, de (meg mindig sokkalta jobb, mint az igazi also polcosak, mint a kingstar, vagy westlake, taurus (kiveve UHP) es tarsai. azok meg ujonnan is rosszak.) szarazon meg hoban van olyan jo, mint egy RS2. Mondjuk az meg igaz ra, hogy veszettul kopik mind.
-
No.01
addikt
válasz
dokee78
#66002
üzenetére
Nem leszek nepszeru, de a Lauffen eleve egy erossen alsopolcos termek... Amit linkeltel hasonlo lesz, Tan egy kicsit jobb vagy kicsit rosszabb, de szignifikansan nem lesz mas.
Az, h volt egy olyan teszt ahol jol teljesitett az meg ne vedd feltetlenul szamitasba mert a meret amit linkeltel es amit teszteltek az nem egyezik.
Ha az a lenyeg, h olcso legyen akkor vedd batran azt a ketto kozul amelyik olcsobb. Ezen a szinten nincsennek csodak. -
svedmalac
tag
Conti UC gumit merem ajánlani, a Volvo szereti
Stabil, azt csinálja, amit akarok.
Nyáron megkínozom, akkor lesz 2,5 éves.
Új hozzászólás Aktív témák
- A nagy Szóda, Szódakészítés topic - legyen egy kis fröccs is! :-)
- Windows 11
- Milyen robotporszívót vegyek karácsonyra? (2025)
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- Milyen házat vegyek?
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Nikon DSLR topik
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- Milyen processzort vegyek?
- További aktív témák...
- SZUPER Akcióban Új Bontatlan Dyson V15 Origin 3 év gyártói garanciával Azonnal Átvehető
- LG mosógép és hőszivattyús szárító összeszerelő konzollal
- Olcsóbb! Új, felbontott Bosch GWX 17-125 PSB 1700 W X-lock prof. sarokcsiszoló flex - 1,5 év gari!
- Nespresso AEROCCINO XL Fekete tejhabosító, nagyobb kapacítású
- Saeco Talea Giro Automata kávégép 6 hónap Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- ÚJ HP Victus 15 - 15.6" FHD IPS 144Hz - Ryzen 5 8645HS - 16GB - 512GB - RTX 4050 - Win11 - 3 év gari
- Lenovo LOQ 15IRH8 - 15.6"FHD IPS 144Hz - i5-12450H - 16GB - 512GB - RTX 4050 - Win11 PRO - 1 év gari
- BESZÁMÍTÁS! Sony PlayStation VR2 virtuális valóság szemüveg garanciával hibátlan működéssel
- GYÖNYÖRŰ iPhone XR 128GB Red-1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3984, 100% Akkumulátor
- ÚJ Lenovo ThinkPad X13 Gen 5 - 13.3" WUXGA IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2,5 év gari
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest




Szeretek dinamikusan haladni, de ésszel.

