-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ránéztem nem olcsó méret. Budgetben nexen 4season 2 generációját venném (előző generáció volt feleségem jazzén, scrossomon régebben, tudni kell hogy télies de nekem tetszett), Prémiumban Conti allseason contact 2-öt (nekem eddig 18-as méretben jobban tetszik mint a GY vector 3 ami előtte volt).
-
6030D
addikt
2008-ad 1,6 benzin Mondeora keresünk 4 évszakos 215/55R16-ot. A CC és Conti mindenévszakon kívül szóba jött most a Goodyear 4Seasons, mint valami tesztgyőztes (nem én néztem). Jó az? Más? Nem baj, ha budget áron van.
-
ULPIUS
őstag
-
ULPIUS
őstag
válasz
tasiadam
#65892
üzenetére
Ja azt lehagytam, kb 9000 Km van benne.
A maxigumi webshopból rendeltem, egyelőre semmit nem találtam a garanica érvényesítés menetéről, csak kapcsolatfelvétel van, ezért is érdekelne, hogyan zajlanak ezek kb. Le kell szereltetni a gumit amíg bevizsgálják én meg addig mankókerékkel járok vagy hogy? -
ULPIUS
őstag
Üdv!
Észrevettem a minap egy puklit a jobb első gumin, amit tavaly augusztus közepén vettem, tehát kb 5-6 hónapos. Gondolom szálszakadás.
Az lenne a kérdésem, hogy van értelme garanciáztatni ilyen esetben, mi ennek a menete, valakinek van tapasztalata ilyen jelenséggel?
Mert ha azt mutatja a tendencia, hogy elhajtják az embert mondván, hogy biztos az én hibám akkor nem érdekel az egész. A gumin szemmel nem látok egyéb sérülést, repedést, szakadást és semmi durva kátyura sem emlékszem a közelmúltból, csak a szokásos magyar utak de ez nyilván nem szakvélemény sem tüzetes átvizsgálás.
Egy 35 ezer ft-os Gripmax AT gumi az alany egyébként, félig-meddig kíváncsiságból vettem ezt a típust, hogy mit tud, yokohama geolandart váltott. Kavicsos, földutakon szoktam használni de semmi durva terep, az autó se bírná (volvo xc90).

-
atee_13
őstag
Ha már most úgyis feljött a téma. 159 en 17" y felnin van a nyári, ha elkopik akkor lehet 4 évszakos lesz már helyette. Gondolkodom, hogy megcsináltatom a felniket is akkor. Hol érdemes ilyen projektbe belefogni. Nincs tragikus baja, de akkor legyen patika. Elsősorban Heves megyében gondolkodnék, de ha csak Bp akkor az is belefér, de Dunántúlra nem mennék már.
Személyes élmények/tapasztalatok?
-
tasiadam
veterán
ha odacammogok bármelyik gumishoz, pl hungarogumi, hogy nézzék meg nekem az 5 felnit, hogy mennyire jók/rosszak, akkor simán meglesik, nem?
Elhoztam a 4 nyárit a marsotol, és ez tény, hogy ütnek. most elvinném az 5 felnit, hogy milyen az állapotuk, azok görbék-e -
tboldi
nagyúr
Ma ellenőriztem mindkét digónk guminyomásait és arra az egyáltalán nem meglepő megállapításra jutottam, hogy a MiTo esetén +0,2 bar sokkal markánsabb változást hoz, mint az Ypsilonnál a +0,4. Nyilván az Alfa keményebb, sportosabb futóművel rendelkezik, és merevebb oldalfalú abroncs is van rajta, míg a Lancia ennek mind az ellentéte, persze, hogy hamarabb észreveszem a hiányt az egyiken, mint a másikon. Ahogy írtam, semmi meglepő.

-
válasz
focvis
#65874
üzenetére
Ja, ez sajna így van, hiába drága a 205/60 16 még pozitívum is volt a t-cross mellett mert egy csomó új autóra kb nincs gumi vagy nagyon kevés féle. És ez igaz a honda jazz crosstartól a Lexus RX-ig... Nekem az volt az érzésem a 2-3 éves mi legyen a következő autó majd a feleségnek nézelődés közben hogy direkt szívatnak az autógyártók...
-
#214
aktív tag
Én is folyamat filózom a Passatra a 18-ban.
Amikor elhoztam kész tényként kezeltem, hogy megy rá a 18-as tavasszal, de lehet várok vele amíg elkopik a mostani nyárija. Conti PremiumContact, még van benne 1-2 szezon, tehát a kidobni még kár, eladni már felesleg kategória.focvis: Erős nekünk is a gyanúnk, hogy jelenleg Magyarországon ezzel a gyári mérettel csak az új LC van forgalomban. De igazából a Toyota a Yokohamával "házon belül" meg is oldja ezt a kérdést, más kérdés, hogy az nem téli Európa kompatibilis a minősítései miatt.
-
válasz
svedmalac
#65873
üzenetére
Meglátásom szerint egyes autógyártók a sarasak az idióta gumiméretekkel, amit kvázi senki más nem használ, ezért nehezen kapsz hozzá gumit. Suzuki Ignis 175/60R16. Renault Scenic utolsó verziója 195/55R20. BMW i3. Most itt ez a Toyota. Stb.
Sok másik országban ott virít a forgalmiban a gyári méret, egyből lebuksz ha "optimalizálsz".
(Én a 2. autóként tartott, csak szép időben használt Mazdámra tettem 1 centivel szélesebb gumit, a kutyát nem érdekli, de azért műszakira a téli parkoláshoz vásárolt (kínai) négyévszakossal viszem.) -
svedmalac
tag
Azért ez nem szánalmas, hogy megáldanak egy krva mérettel, ami ráadásul a kínálat szempontjából kritikán aluli (sok noname és kínai gumi), amúgy meg tudod, hogy bőven mehetne rá más is sokkal jobb gumikkal (biztonság!), de hivatalosan meg nem tehetnéd rá?

Hol van ilyenkor a közlekedésbiztonság, mint fogalom???
Mert le van írva, hogy létezik, de a valósághoz semmi köze...
Már azon gondolkoztam, hogy a műszakira felteszek mindig egy X éves jó méretet, úgyse érdekel senkit a kora, utána meg felteszem azt, amivel biztonságosan lehet közlekedni.Miért pont ilyen b@lf@sz országba élünk a hülye különleges szabályainkkal?
A Becsületesnepper oldalán erre számtalan példát lehet találni sajnos... -
#214
aktív tag
Persze, én a sajátomon anno simán átálltam télire 17-re a 19-ről. Nem volt a legesztétikusabb, de ki lehetett bírni, cserében komfortosabb lett. De itt most csak a fegyverhordó vagyok.

Mindenesetre köszönöm a tippeket, még futunk pár kört, meg aztán hátha közben a Toyota is kitalál valamit.
-
#214
aktív tag
Igen, egyből beugrott tboldi megoldása és a 18-ra váltás is, fel is vázoltam, de ez csak az utolsó utáni opció -se nagyon- lehet.
Azért kértem 20-assal, mert így tetszik
, nem egyszerű.
-
#214
aktív tag
válasz
rbalint88
#65861
üzenetére
& Qru: Köszi, továbbítom.
Esélyes egy osztrák kör, előtte lehet átnyálazzuk az ottani webshopokat, hogy ne legyen lyukra futás. Maxigumit már kilőttük, van ami nem is szimpatikus alapból, illetve náluk sincs mindenből egy szettnyi készleten, amit zölddel jelölnek. Sőt a legtöbbnek itt sincs minősítése.
275/60-ból van valamivel nagyobb választék, arra is hajlik a tulaj. -
Qru
MODERÁTOR
Gratula! Nagyom baba vas. Telekre járósnak jó lenne nekem is.

Igen ez USA piacra szánt gumi. Ez a klasszikus 3 évszakos gumi, itthon nem is árulnak ilyeneket.A méretéből adódóan nehéz lesz aszfaltgumit találni, ugyanis aki ilyet vesz az nem csak a ovi/bolt kört teszi meg (vagy ha igen akkor sivatagban/sarkkörön).
Itt van hozzá 3PMSF-es 4S de ezek is AT gumik: [link] -
#214
aktív tag
Sziasztok! Az esélytelenek nyugalmával, de megpróbálom.
Érkezett a családba egy új Toyota Land Cruiser 265/60 R20-as gumikkal. Az autó gyárilag Yokohama Geolandar X-CV 4 évszakos gumival van szerelve. Tulaj elmondása szerint az első párszáz kilométer alapján jól is teljesít még ebben a 0 fok körüli, nedves, ködös időben is, viszont ez valami nem EU piacos gumi lehet(?), mert sem a hegycsúcs, sem az M+S jelölés nincs rajta. Így most külföldön nem használható, illetve a kgfb/ casco évszaknak megfelelő gumi része is kérdőjeles. Márkakereskedés érti a problémát, utánajár, de nincs azonnali megoldásuk rá.
Utcai, téligumi lenne az elsődleges cél, a mostani maradna nyárinak. Yokohama Bluearth*Winter V906 létezik ebben a méretben, jelölések rendben, de a magyar webshopoknál nincs készleten. Yokohama Geolandar A/T lenne még a jelölésekkel, ez 4S, terep gumi, de ez sem elérhető még ott sem, ahol a webshopban fent is van.
Van bármi ötletetek, hogy merre lenne érdemes még nézelődni, ki tudna esetleg ilyet meghozatni? Már szóba jött az is, hogy másik autóval személyesen elmenni a fentiek egyikéért Németországba vagy Ausztriába, ha ott van egyáltalán raktáron. C opció pedig valami más, elterjedtebb méret R20-ban legalább a téli szezonra.
-
svedmalac
tag
Csak ez egy elég fura eljárás.
Nálam is alig van értelmes gumi értelmes áron abban az egy méretben, ami engedve van.
Ha mehetne más méret, gumik özöne lenne elérhető.
Azért is lett anno a Quatrac a kiszemelt, mert ez alatt a gagyi van, ez felett meg az értelmetlenül drága.
Bzik
-
rbalint88
veterán
válasz
bara17
#65849
üzenetére
Conti AllSeasonContact 2-bol van EVC jelolesu a meretedben, valamint a Bridgestone Turanza All Season 6 is ENLITEN jelolesu, igy gyarilag alkalmasnak tartjak EV-re. De utobbi gumi teli teljesitmenye nem igazan eros, raadasul dragabb is a Continal.
Picit olcsobban Pirelli SF3, meg olcsobban Vredestein Quatrac Pro+. Utobbibol is letezik EV valtozat, csak sajnos nem ebben a meretben.
Ha elsokerekhajtasu, akkor erdemes 5000km-kent megcserelni a gumikat a tengelyek kozott, nagyon eszik az elsoket. -
bara17
tag
sziasztok, 215/55 R17 -es méretben milyen prémium négyévszakost ajánlotok (Eletrkomos autóra lenne)?
Köszi előre is.
-
alphaville
aktív tag
Köszönöm mindenkinek!
-
szőröscica
addikt
válasz
alphaville
#65842
üzenetére
En szivbol gyuloltem, nagyon zajos.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
alphaville
#65845
üzenetére
Falken FK520, Vredestein Ultrac vagy Hankook Ventus Prime 4.
-
alphaville
aktív tag
Köszönöm a segítséget!
Vásárlás előtt állok, 225/55 R17-es méretet keresek. Fontos még, nincs szükségem erősített gumira.
'97V' esetleg '97W' elegendő, illetve az előbbi a gyári gumi paramétere is. 200.000.ft-ot szánok a négy darab gumira, ennyiért melyiket ajánljátok? -
Qru
MODERÁTOR
válasz
alphaville
#65842
üzenetére
Az egy nem tul acelos turagumi. Inkabb figyasztasra hangolt. Ha mar megvan hasznald ha most venned akkor viszont ne tedd.
-
rbalint88
veterán
válasz
alphaville
#65842
üzenetére
Skodakon gyari szereles, alapvetoen nem tapad nagyon rosszul, de eleg hangos. Szerintem van jobb vetel.
-
alphaville
aktív tag
Sziasztok!
Kumho Ecsta PS71-ről mi a véleményetek? Olvasni ezt is, azt is. Próbáltam a topikban fellelhető keresővel információhoz jutni, mérsékelt sikerrel.
Méret: 225/55 R17. Köszönöm a válaszokat! -
csibor
addikt
Renault Senic 185/65r15 négy évszakos gumi mi javasolt most költséghatékonyan? Szerintem a tulaj 25k/db árnál nem szeretne többet költeni
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
grizlisandor
#65831
üzenetére
Igen.
Illetve a rendőr is (főleg nyugaton vannak erre kihegyezve). -
-
Huroq
senior tag
Sziasztok!
Első körben leszögezem nem néztem utána így az én hibám, hogy nem a gyári méretet vásroltam az autóhoz, de kérdésem, hogy kicseréltessem -e vagy el lesz ezzel is az autó (Citroen C2 1.4 2004)?
Jelenleg az autóval együtt vásárolt téli gumik mérete 185/60 R15.
Ezzel mentem már majdnem 10 ezer km -t.
Gondoltam balgán vásárolok ugyan ilyen méretű új szetett.
Most megnéztem és a gyári méret 185/55 R15.Lehet belőle gond?
Köszi előre is!
-
svedmalac
tag
válasz
szőröscica
#65823
üzenetére
Lehet, hogy 32-ben visszasírjuk még a mai gumikat is...
-
konci79
őstag
válasz
szőröscica
#65823
üzenetére
Marty, aki egy fura DeLorean- al hozta, azt mondta akkor gyártották
-
AndrewTdi
addikt
Sziasztok!
Eljött az ideje, hogy nyári gumi után kutassak. Abban a szerencsétlen helyzetben vagyok, hogy az autómon a gyári méret elöl és hátul más, mint ahogyan a felni is más méret elöl és hátul.
Előre 215 50 17, hátulra 235 45 17 megy. Hankook ventus Prime 4 K135 -öt néztem, ebből is az XL-t (ami nem tudom mennyire kell, 1715kg maga az autó forgalmi szerint). 44 illetve 46K lenne darabja. Van esetleg más ajánlatotok hasonló árban? Évi kb 15-20K km-t megyünk az autóval.
-
tasiadam
veterán
válasz
szőröscica
#65814
üzenetére
X=6?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
szőröscica
#65814
üzenetére
Valószínűleg egy random webshop elküld a gyártóhoz, "vívjál velük meg te" alapon.
-
szőröscica
addikt
Beirom ide is, lezarult a szivasom.
Megkaptam a cseregumit vegre (Continental TS870). 20 gramm sullyal kicentrirozva, x55-ig tesztelve az M3 kivezeton, tokeletes, suhan az auto, nincs razas hatulrol, nincs vibracio a gazpedalon.A Hungarogumi nagyon normalisan kezelte vegig az ugyet, pedig a Continental forgalmazoja nem konnyitette meg a dolgokat nekik, kettejuk kozt nincs meg leboxolva a dolog. Nagyon orulok, hogy naluk vettem, igaz picit dragabb volt igy, de hasonlo esetben egy webshoppal sokkal nehezebb lett volna ezt vegigjarni.
-
-
tboldi
nagyúr
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Tom1939
#65799
üzenetére
Jah annyi, hogy lemezfelni szóval nem ragasztott súly van sima felütős (az olcsób) és nem volt szelep csere sem (aktív TPMS miatt).
Infláció, rezsiárak, alapanyagárak, ezek mind benne vannak. És igen, most már azért szemmel láthatóan terjed a 4S, így a bevételük is csökken amit kompenzálnak. Most voltam gumicsererén, előtte 5 évig a közelükbe sem mentem. Miközben 4S éra előtt évi 2x mentem fixen a szezonális cserék miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Elektromos autók - motorok
- Gumi és felni topik
- Apple iPhone 17 - alap
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- DJI topic
- CPU léghűtés kibeszélő
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Óra topik
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- Pánik a memóriapiacon
- További aktív témák...
- Vadonatúj, bontatlan iScooter i9 elektromos roller, 1 év gari 30 km/h
- SZUPER Akcióban Új Bontatlan Dyson V15 Origin 3 év gyártói garanciával Azonnal Átvehető
- Dyson Supersonic Origin (Fekete/Nikkel)
- Netatmo Presence okos kültéri kamera / 12 hó jótállás
- Nespresso AEROCCINO XL Fekete tejhabosító, nagyobb kapacítású
- Xiaomi 14T 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciaval
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3846
- Hutt C6 ablaktisztító robot / 12 hó jótállás
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- Apple iPhone Xs 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest


Amikor elhoztam kész tényként kezeltem, hogy megy rá a 18-as tavasszal, de lehet várok vele amíg elkopik a mostani nyárija. Conti PremiumContact, még van benne 1-2 szezon, tehát a kidobni még kár, eladni már felesleg kategória.




