-
Fototrend
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dorian
félisten
válasz
Tamoo #162298 üzenetére
Èpp Fapacit foglalta össze nemrèg:
"Nagyobb membrán -> nagyobb mozgó tömeg -> nagyobb közegellenállás -> nagyobb tehetetlenség. Ez eddig a negatív oldal, de azt is vegyük észre, hogy a nagyobb hangszórókon jóval erősebb motor is van, ami általában jól ellensúlyozza a felsorolt hátrányokat. Maradnak a pozitívumok: nagyobb membránfelület -> nagyobb hangnyomás -> nagyobb érzékenység -> alacsonyabb határfrekvencia. Ezekhez persze még jön a magasabb ár is, szóval a kérdés elég összetett."
Egyszòval a hangsugárzò minősègètől függ az egèsz. A Dali Concept 16 cm-es mèlye is sokkal lassabb volt, mint a T12 30 cm-ese, annál meg gyorsabb egy nagyobb de jobb.
-
válasz
alphamooncam #162202 üzenetére
Úgy tűnik, mégsem lett ide túlságosan bő.
Szóval egy subnak nagyon nagy vonalakban (ha nem akarunk az ismerősebb paraméterekről, mint Le, Vas, Qms, stb.-ről beszélni) három jellegzetes vonása van, amiről te beszélsz, az a tranziens válasz, vagyis kvázi a sub süketszobai impulzusválasza, amit úgy 90%-ban a driver határoz meg, 10%-ban a reflex (ha van). Kizárólag ettől függ, hogy hallás-érzet egyensúly melyik irányba tolódik. Biztos lehetsz benne, hogy a subokat alkotó mérnökök ezzel tökéletesen tisztában vannak, és az ő döntésük volt a végleges hang attól függően, hogy milyen rendszerhez szánják az adott darabot. Általában minél gyengébb a rendszer (minél magasabb a vágás), annál lassabb lecsengés a cél (lágyabb lengés), ami egy erős impulzus helyett elnyújtottan, hallhatóan adja elő a hangot, ha már nincs meg a szükséges teljesítmény, hogy ütni tudjon. Ez a tulajdonság később csak rontható, nincs bármiféle EQ, ami a tranziens választ gyorsítaná. Picit lehet javítani érzetre (phattening), de objektíven nem.
Sokszor úgy készülnek a driverek, hogy vágási pont alatt teszik csak tönkre a hangot, például a Klipsch driverek 60-80 Hz körül hibátlan tranziensből átcsapnak csapnivalóba, hogy az átkevert hangok stílusa megmaradjon. Ezt a házimozis gyártók közül mindenki így csinálja, mert vágásra épül az ipar, és nagyon fura lenne, ha a mélyek zengése teljesen megszűnne egy adott ponttól egy túl jó sub miatt. A pro suboknak ilyen kötöttsége nincs, általában gyerekjáték velük a chest slam, és jól tervezett rendszerben a legolcsóbb pro is veri a legjobb házimozisat, mert a filmeket is így keverték: moziban nincs vágás, minden frontnak van egy elég jó képességű mély útja, ami a hagyományos, "meleg" sub hangra van tervezve. Az LFE sáv célja pont az, hogy a drasztikus légnyomással járó effekteket előhozza, és frekvencia függvényében az ember adott részét üsse meg. Ezeket az effekteket nem szabadna hallani, rendes mozis subokkal nem is hallod. Otthon egyszerűen nincs meg a lehetőség egy AVR-ben sem, hogy két subot használj, egyet egy tiszta LFE subra, egyet pedig crossoverre. PC-n igen, ezért is lehet röhögve felvenni a versenyt olcsón a high-enddel, ha vannak crossover subjaid.
Példákkal élve kb. ezt jelenti: nekem egy Eminence LAB 12 driverem van, kicsi és portzajos reflexes ládában, de ilyen gyors subot máshol nem igazán hallottam, pedig a szobám botrányosan rossz akusztikájú. Okkal használják ezt a darabot a legjobb egyedi gyártmányokban, köztük az IMAX-nél is. Miután beszereltem, azonnal megjelent egyrészt a chest slam, másrészt tud külön fejet, mellkast, és ülést támadni, amikor az effekt épp úgy kívánja. Ilyet csak jobb mozikban hallottam, illetve azon a rendszeren, amin a Schönherzben filmezünk, ehhez van két RCF S-8028. Ezek után az egyik legjobb rendszer ez a JBL 4641-es szoba, teljesen jól megférnek ketten ilyen kis helyen, az erősítők alsó LED-je épp, hogy felvillan, és már érzed is. Ami viszont nagyon rossz, az a házimozis vonal: a legnagyobb nevek, amiket hallottam, a Paradigm Signature Sub 25 (párban), SVS SB16 Ultra, és a Velodyne SPL-1200 Ultra (szintén párban). Eszméletlen szenvedés volt belőlük vállalható hangot kicsalni, csak a Velodyne volt barát abban, hogy ne lehessen hallani, csak érezni. Az SVS egy vadállat, annyira szék még nem remegett alattam, de a fejfájás-faktora sem alacsony, olyan szinten a hallhatóság felé van hangolva, és egy pro subhoz képest rendkívül lassú. A Paradigm csak úgy volt. Tök jó, hogy az erejétől már kvázi fúj körülöttem a szél, de impulzusa a legkevésbé sincs.
A reflexnek ezekhez semmi köze, ahogy annak sem, hogy van-e vagy nincs. Az impulzus csúcsaihoz képest egy minimális ellentétes irányú, de nagyon lassan lecsengő csúcsot csap hozzá, de ez nem feltétlenül jelent rosszat, csak azt, hogy hajlamos a hangolási pontja környékén csúnyán torzítani, de az extra hangnyomás és kiterjesztett mélytartomány mellé azokon a helyeken, ahová szánják, ez szükséges kompromisszum, és egy minőségi reflexes darabnál mindez minimális. Azt se felejtsük el, hogy frekvenciától függően adott teljesítmény alatt a reflexes ládák kvázi zártként viselkednek, és ez a teljesítmény nem kevés. A doboz méretei az itt produkált értékeket tolja el valamelyik irányba.
A harmadik faktor egy sub hangjában valóban a szoba, de a szoba lecsengésének kiszűrését az emberi agy nagyon jól kompenzálja. Fejhallgatóra szánt zenekeverésekben simán megúsznak akár 3-5 másodperces(!) zengetéseket, olyan szinten ehhez fejlődött ki a hallásunk. Éppen ezért mérésnél tisztán a spektrummal foglalkozunk suboknál, akkor is, ha az EQ-val a lecsengés nő. Természetesen más hangszórókkal nem ez a helyzet, mert ott a szoba zengése az irányérzetet drasztikusan tönkreteszi, de ilyenünk a mélytartományban eleve nincs.
(#162205) ctrlaltdel13: Az "alaphelyzetbe álláshoz" nem hagyatkozunk fizikai hatásokra, ez az erősítőre van hárítva, úgy hívják, hogy csillapítási faktor. Viszont olyan magas számokat produkálnak a mai erősítők (500-tól indulunk, a házimozi kb. 1000-nél áll meg, egy jobb pro darab 2000 fölé is megy), hogy csak a legjobb subokon jön elő tranziens válaszra mért hatásként. A potenciál szinte kizárólag a driverben van, és olyan erős mágneses térrel dolgozunk, hogy ahhoz képest a közeg nyomása megközelítőleg semmi. Pontosan ugyanilyen hatékonyan működnének víz alatt is, ha vízállóak lennének, ugyanezeket mérnénk.
(#162216) Tamoo: A hangszóró lecsengése és a szoba lecsengése két külön dolog, nincs közük egymáshoz, és teljesen másban nyilvánul meg a hangban. Egy hosszan zengő szoba szólhat jól, néha cél is (például hangversenytermekben, a MüPában még állítható is), de egy hosszan zengő sub csak akkor, ha nem kell impulzusokkal dolgoznia. Mélyebb vonós hangszerek például ugyanúgy szólhatnak lassú subokon jól.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
BBéci #162295 üzenetére
Az a baj hogy én lusta vagyok tanulmányokat meg ellenpéldákat keresni, hogy miért nincs igazad.
A fizika a nagyobb membrán mellett szól (minőségi hangszórót és meghajtást feltételezve), a nappali, feleségtűrő faktor, könnyebb eladhatóság pedig a kisebb mellett. Én így látom.Ezt a nagy lassú lesz hülyeséget szajkóztam én is (talán önigazolásból), de már elengedtem.
Két különböző méretnél ugyanazt a hangszórószériát és hozzá méretezett dobozt kellene összehasonlítani, nem különböző típusokat. -
BBéci
legenda
válasz
Quetz #162294 üzenetére
Amikor ezt írtam:
"Az általam említett DSP nem csak mér, és ekvalizál, hanem folyamatosan vezérli az erősítőt, miközben figyeli a beérkező jelet és a membrán mozgását."
Akkor erre a mondatodra válaszoltam:
"A subba épített korrekciónak akkor van létjogosultsága, ha más DSP nincs a rendszerbe kötve, minden egyéb esetben csak kolonc, amire fölöslegesen költöttél."
Tehát nem a JL Audio megoldására utaltam, hanem azokra, amik ezt tudják.
Viszont az a 18 sávos EQ annyira pontos, hogy feltétlenül szerepet kell neki adni, mert semelyik AVR vagy processzor nem tud olyat. De még az SVS háromsávos parametrikusa sem kihagyható. Éppen ezért az automatikus EQ-zás után műszerrel végigmértem a szubtartományt és ahol kellett ott belenyúltam. Vagyis nem felesleges és nem kolonc. -
BBéci
legenda
válasz
Tamoo #162291 üzenetére
Egyéni ízlés dolga, hogy nem kedvelem a nagyméretű hangszórókat. Vannak kivételek, mint például a Focal Grande Utopia 40 centise, ám az a hatalmas egyéb méretek miatt indokolt. Ugyanakkor szubládáikban a legnagyobb hangszóróméret a 13 colos.
Sok elismert gyártó nem készít még szubládákat sem 14 colosnál nagyobb hangszóróval. A JL Audio megállt 13,5 colnál, akinek kevés, választhatja a dupla hangszórós változatokat. A REL csak a limitált darabszámú, 6500 fontba kerülő No.25-be tesz 15 colost, az összes többi 12-es és nekik is van duplázottjuk.
Az ultra high end MBL 400000 eurós rendszerében, amiből a hangsugárzók ára több mint 200000 euró, 2 db szub-oszlop adja a mélyhangokat, mindkettőben 6 db 12 colos hangszóróval. Lehetne nagyobból kevesebb, de nem véletlenül álltak meg 30 centinél. [link]
Bárkik bármit mond, tapasztalatom és számos gyártó tervezőinek hitvallása szerint a 12 col az a méret, amiben optimálisan ötvöződik a mélyátvitel és a gyorsaság, pontosság, részletező képesség.
Volt nálam Velodyne DD15, ami összességében tetszett, de közel sem okozott akkora élményt, mint az SPL 1200 Ultra. Teszteltem itthon más 15 colosokat is, autómban volt ugyanakkora, sőt, Magnat Agressor is ami 24 colos. Végül mekkorát választottam? 12 colost, éppen a fent leírtak miatt.
A "velős megjegyzéseknek" ez a magyarázata.
Természetesen, akinek a 18 colosok hangja tetszik, használjon olyat.
Valamint soha nem becsültem le az olyan szubládákat, mint amilyen neked van. Sőt, talán elkerülte a figyelmedet, éppen azt írtam, hogy magamnak is alighanem olyat választanék, éppen a zseniális ár/érték arány miatt. De csakis 12 colos hangszóróval. -
Quetz
őstag
válasz
BBéci #162290 üzenetére
Amire gondolsz, az a Rythmik Audio Direct Servo technológiája: http://www.rythmikaudio.com/DirectServo.html
A JL Audio D.A.R.O. egy szimpla parametrikus EQ:
The D.A.R.O. system self-generates a series of calibration tones, measures the frequency response at the listening position, and automatically configures an 18-band, 1/6 octave equalizer for a flat end-result.Linkeltem a részletek, hogy el tudd olvasni, ha érdekelne
-
mpo
veterán
Milyen fillérről beszéltek?
Az elmúlt 63 évben volt alkalmam a 10, 20, 50 fillért, az 1, 2, 5 Forintot gyűjtögetni.
A kifli, zsömle 40 fillér volt gyerekkoromban.
Most a legkisebb az 5 Ft.
Ha a futár kihozza a 800000 Ft-os tévét, a "fillérkufircoló" azon gondolkodik, hogy adjon-e borravalót és ha igen, mi lenne a legkisebb összeg, amit nem ad vissza a futár.
A 100000 Ft az nem fillér, még a csókosoknak sem, legfeljebb a 100 leggazdagabbnak. -
Tamoo
nagyúr
válasz
BBéci #162290 üzenetére
Kár hogy ez a két velős megjegyzés kimaradt a tesztekből! Végszónak jól mutatott volna!
Ezek szerint a JL sokkal jobb, nem vitatom, nyilván szívesen hallgatnám itthon. Akkor bele kell törődnöm a gondolatba, hogy az Ultimax "csak" 2x-es 3x-os árú ládákkal tud érdemben versenyezni. Valahogy majdcsak megemésztem a dolgot.(Viccelek, az fel sem merült bennem, hogy jobb mint a JL)
(Hozzáteszem az SB4000-t is szívesen hallgatnám itthon, mielőtt az SVS tulajok felhördülnek.)Lényeg a lényeg, én azt akartam mondani, hogy pl. egy nagyobb Ultimaxot (de van még sok egyéb jó ezen kívül is), legyen a 18"-os zárt vagy reflex dobozban, bármi mellé oda lehetne rakni és nem vallana szégyent, ahhoz már nagyon elvakult sznobnak kellene lenni, hogy valaki "leköpködje" akár egy JL mellett is. Főleg ha még az árcédulát is figyelembe vesszük. Aki a legjobbat akarja megveszi a legjobbat, csak vastagon meg kell fizetni. Ott már nem az ár/érték arány a szempont. Nincs ezzel baj. Mi meg páran valószínűleg maradunk "fillérkufircolók", én vállalom a titulust.
-
BBéci
legenda
válasz
Quetz #162288 üzenetére
Az általam említett DSP nem csak mér, és ekvalizál, hanem folyamatosan vezérli az erősítőt, miközben figyeli a beérkező jelet és a membrán mozgását.
(#162289) Tamoo
Hagyjuk az SB16 Ultrát, mert az inkább nagy és hangos, mint bármi más! SB-4000 volt nálam, nem fájt a szívem, amikor vissza kellett adni.
Viszont a JL Audio e12 rögtön a kedvencemmé vált, szívesen megtartottam volna. Számomra százszor több élményt nyújtott, mint az említett SVS. Tehát ahhoz hasonlíthatják amennyiszer akarják, nem fogok elájulni. -
Tamoo
nagyúr
válasz
szly01 #162287 üzenetére
AVX-ről idézve olyantól akinek SB16 Ultra is volt:
"Jobb, mint az SB4000, bizonyos szempontból még az SB16 Ultra-nál is: a group delay sokkal alacsonyabb 30Hz alatt is, jóval 1 periódus alatt van. Reflex dobozban (az viszont min. 160l kell legyen) pedig nagyobb hangnyomást is tud, ráadásul a group delay még mindig 1 periódus alatt lesz egészen 20Hz-ig lefelé." -
Quetz
őstag
válasz
BBéci #162279 üzenetére
A sub DSP rendszere az AVR-től független dolog, saját maga generálja a mérőjelet. Beállítja magát egy optimálisnak gondolt állapotra és örülünk. Ezután jön az AVR, megküldi a beállított Subot a mérőjellel, és beállítja a saját DSP szrendszerét egy otpimálisnak gondolt állapotra. Ha szerencséd van, akkor nem nagyon piszkálja meg azt, amit a Sub rendszere alkotott, ha peched és nagyon félre mér, akkor egy random káosz lesz a vége. Egy olyan kimeneti jel, ami két egymástól független forrásból van EQ-zva, amik nem tudnak egymásról és megjósolhatatlan eredményt okoznak.
Ennél nagyságrendekkel jobb eredmény érsz el, ha jelút így néz ki:
AVR - AVR DSP - MiniDSP - Sub. Ebben az esetben megméred, hogy mit alkotott az AVR és a miniDSP-vel belenyúlsz, ahol még kell.A subba épített korrekciónak akkor van létjogosultsága, ha más DSP nincs a rendszerbe kötve, minden egyéb esetben csak kolonc, amire fölöslegesen költöttél.
-
szly01
csendes tag
válasz
BBéci #162281 üzenetére
Amikor Tamoo nálam járt meghallgatni az Ultimax-ot, rohant haza megrendelni az övét.(no, jó, nem, mert akkor már megrendelte
)
Látva a Phyton által készített dobozt biztos vagyok benne, hogy csak a Mester fantáziája szab határt a kinézetnek.
Az általam, általunk készített láda hangja véleményem szerint eléri, vagy talán meghaladja egy SVS SB4000 szintjét annak árának kevesebb, mint a feléből.
A JL árának meg kb. a hatoda. Szerintem nincs az az összehasonlítás, amikor valaki azt mondja, hogy 6x-os, de akár 2x-es hangminőséget hall.
Amíg valaki nem hallott egy Ultimaxot, addig nincs értelme vitázni róla. Szigorúan SZVSZ! -
Tamoo
nagyúr
válasz
BBéci #162281 üzenetére
Senki nem írta, hogy ugyanolyat. Én azt írtam megközelíteni, Quetz pedig azt írta, hogy összehasonlítható minőséget elérni (mondjuk egy túlárazott középszerű SVS reflex árából pl. PB-2000 330eFt). Persze ez részemről feltételezés, de pont ugyanannyira mint annak az ellenvéleménye aki nem hallott Ultimaxot vagy más hasonló kategóriájú épített dobozt.
Biztos referencia szintű szuper mélynyomó a JL, egy percig sem kérdés. Azt hogy másként látnám-e a szubládás világot nem tudom, nem hiszem. A DIY Dayton óta viszont valóban másképp látom, főleg ár/érték viszonylatban.
-
BBéci
legenda
válasz
Tamoo #162280 üzenetére
Közben gondolkoztam és rájöttem, félreértetted a fillérkufircolást.
Arra értettem, hogy szánalmas elkezdeni boncolgatni, hogy melyik alkatrész mennyibe kerül és mennyi a gyártó, importőr, kiskereskedő haszna. Annyi amennyi, nem kötelező JL Audio terméket venni. Én is csak álmodozom róla, de egy pillanatig sem agyalok a fentieken. Számomra is jelentős tétel 100000 Ft, pláne ennek többszöröse. Ezért beérem azokkal, amiket tesztelek, például az egy hónapja nálam lévő reflexes Klipsch-sel. Viszont tisztában vagyok azzal, mennyivel jobbak voltak és remélhetőleg lesznek is a rendszeremben. Ha vennem kellene, alighanem én is az általad választott útra lépnék. Hacsak nem esne be valami extra engedményes vétel. -
BBéci
legenda
válasz
Tamoo #162280 üzenetére
Rendben.
Viszont ha meg tudnál hallgatni egy JL Audio Fathomot, akkor jelentősen megváltozna a véleményed, egészen másként látnád a szubládás világot. Azt elhiszem, hogy a feléből/harmadából kiváló hangot lehet kihozni, de hogy ugyanolyat, azt kizártnak tartom. Nem mellesleg olyan elképesztően mesteri a kivitelezése és a kinézete, hogy elé leülve órákig lehet csodálni.
Nem mellékesen az önbemérője is csúcskategóriás. -
Tamoo
nagyúr
válasz
ctrlaltdel13 #162277 üzenetére
Mindent lehet, én a leggazdaságosabb megoldást írtam.
[link] -
Tamoo
nagyúr
válasz
ctrlaltdel13 #162274 üzenetére
Két láda hangszóróval legyen kb. 400e és akkor az már egy igen szép doboz és nem számoltam vékonyan, a meghajtás is meglehet 170-ből 1db Behringer NX6000D-vel (Noctua venticserével) vagy ugyanennyiből használtan két Crown XLS.
Aztán még számolhatsz hozzá egy miniDSP HD-t 90ért, meg egy UMIK1-et 40ért ha tutira akarsz menni és profin összehangolni a kettőt.
-
Quetz
őstag
válasz
BBéci #162272 üzenetére
Kalibrált mikrofont 100 euroért kapsz, 20 csatornás DSP-t 200-ért és tovább tudod upgradelni Dirac-ra ha szeretnéd, a zongora lakk felület meg csak türelem kérdése, a hangzásba nem szól bele.
A sub DSP-t haszontalan, mert az AVR szobakorrekció a bemérés után kinulláza azt. A DIY megoldás ebből a szempontból is jobb, mert az AVR által elkövetett korrekciót tudod finomítani.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
BBéci #162272 üzenetére
Ha ezeket hozzáveszed még úgy is borzalmasan túlárazott, rajta van a hájend' szorzó. Nincs ezzel baj ha valakinek a legjobb kell és a pénz nem számít. Gondolom túl sok "DIY láda" nem járt még ott tesztelésen, mert ugye kinek érné meg...
Tetszik vagy sem, töredék áron a felső kategória közelébe lehet érni, csak a marketingfelület jellegű fórumokon megy a népbutítás, hozzáteszem hatékonyan. De nem mindenhol divat ez szerencsére, csak szét kell nézni külföldi oldalakon.Na meg ez a DIY is elég idézőjeles, mert a hangszóró gyári, csak egy doboz kell és kész. Sok mindent nem lehet elbaltázni egy zárt szubon. Nem kell elektronikát tervezni, nem kell keresztváltót tervezni amitől esetleg kérdőjeles lehetne a kapott eredmény. Erre az sem igaz hogy majd csak féláron lehet eladni, a szubomat szerintem bármikor elvinnék bekerülési költségen, de meghallgatás után még fölötte is.
-
-
Quetz
őstag
válasz
BBéci #162270 üzenetére
Az árat nem nézném, mert pl az említett JL Audio F113 V2 ára $5000, a benne levő hangszóró (13W7AE-D1.5) meg csak $1500. Az 1500W-os végfokuk $700 körül van, szóval 100% haszonkulccsal számolhatunk. Összehasonlítható minőséget lehet elérni $1000 elköltésével.
Zárójelben jegyzem meg, hogy az elmélet és gyakorlat találkozásának szépsége, hogy visszaszámolva a gyári sub méretéből a liter térfogatot 79.6l jön ki, WinISD-vel modellezve pedig 78.2.
-
BBéci
legenda
válasz
fehér_ember #162267 üzenetére
Sosem a kereskedők oldalán nézünk műszaki adatokat, hanem a gyártókén.
Nem semmi, hogy kapásból elhitted a 20-86-ot.(#162269) Quetz
Csak egy mondatoddal nem értek egyet.
"A hangminősége mindkét típusú mélynyomónak ugyanolyan jó, ha megfelelően tervezték és készítették el."
A maguk nemében, mert egy reflexes soha nem lehet olyan gyors, pontos, megfogott és részletező, mint egy zárt. Azonos ár és minőségi kategóriákat tekintve. -
Quetz
őstag
válasz
Ear001 #162264 üzenetére
Tehát miután körbejártuk a témát, a konklúzió az, hogy ugyanarról beszélünk:
- A jó mélynyomó drága
- A reflexes mélynyomó a tuning frekvencia környékén jóval magasabb hangnyomást biztosít azonos teljesítmény felvétel mellett. Kb 50 Hz+ ugyanazt hangnyomást tudja biztosítani egy zárt, mint egy reflexes.
- A zárt láda hangnyomás esése kevésbé meredek, ezért a szoba kiemelő hatása miatt mélyebb frekvenciák megszólaltatására alkalmas, bár nem akkor hangnyomással mint a reflexes
- A zárt ládák kevesebb helyet foglalnak el
- A hangminősége mindkét típusú mélynyomónak ugyanolyan jó, ha megfelelően tervezték és készítették el.Miután a jó hangminőség adott, a többi tulajdonság figyelembe vételével mindenki ki tudja választani mire van szüksége.
Én például zárt subokat építettem a moziszobámba, mert
- Egyerű modellezni és szinte lehetetlen elrontani
- A cél az 50Hz körüli chest slam volt, a többit rábíztam a roo gain-re, lesz ami lesz
- Olcsóbb volt mint egy SVS sb2000 pro, miközben egy SB16-al vetekszikAz eredmény teljesítette az elvárásokat, sőt volt aki rákérdezett, hogy bass shakert-t raktam a kanapéba, vagy csak a subok működnek.
-
ctrlaltdel13
őstag
Jól emlékszem hogy ennek 4,5 cm a menbrán útja?
Az nem semmi. -
fehér_ember
addikt
válasz
fehér_ember #162266 üzenetére
Oké már [látom].
Ezek a honi kereskedők ... (legyintés emoji) -
BBéci
legenda
válasz
mandju #162260 üzenetére
Amit idéztél, az így önmagában, kiragadva azt jelentené, hogy a reflexes szubládákra csak ezek a jellemzőek. De nem így van és nem ezt állítottam. Hanem azt, hogy egy azonos árkategóriájú és minőségű zárthoz viszonyítva.
Volt lehetőségem összehasonlítani ugyanannak a szériának a zártját a reflexes testvérével és egyértelműen, tisztán, világosan hallható volt az idézett tulajdonságok tényszerűsége. A zárt megfogottabb, gyorsabb, pontosabb, részletezőbb hangú.
Ettől még szuperjó házimozit lehet összehozni basszreflex szubládákkal is. Példa erre az általam eddig hallott rendszerek legjobbjai közé tartozó Synthesis One Array. De koncertfilmekhez tutira nem azt választanám, sztereó zenéhez pláne nem.
A nálam szintén dobogós helyezésű rendszerben JL Audio Fathom f113 típusú zárt mélyládák dolgoztak, na, az a műsorra tűzött összes filmet olyan hangzással szólaltatta meg, amiről csak szuperlatívuszokban lehet beszélni. Kizártnak tartom, hogy bármelyik basszreflex képes lenne megközelíteni.
A személyeskedő részt visszautasítom, mindig csakis a saját, szubjektív véleményemet írom le, mint szinte mindenki. Kivételek azok, akik más fórumokról leszedett képeket, szövegeket tesznek be ide, vagyis más tollával ékeskednek. Illetve próbálnak ékeskedni, kevés sikerrel. -
Ear001
addikt
válasz
Quetz #162261 üzenetére
Ez pont olyan, mint azt mondani, hogy a négyévszakos gumi összehasonlítható a téli meg nyári abroncsokkal. Persze, csak erős kompromisszumokkal.
A zárt ládába való jó mélynyomók drágák, mert muszáj erős mágnes, erős mechanika, így nem is tudnak érzékenyek lenni, vagyis még nagy teljesítményű és korrekt erősítő is kell hozzájuk.
Ehhez képest a reflexládába való hangszórók olcsóbbak lehetnek, egyszerűbb erősítéssel is hangosabbak. Ennyi.
Hogy vannak olyan hangszóró, amik mindkét dobozfajtában működhetnek, az egy dolog. Ez még nem írja felül a zárt meg a reflex dobozok alapvető fizikai tulajdonságat, a hozzájuk ideálisan passzoló hangszórók paramétereit.
-
python1
veterán
válasz
Quetz #162261 üzenetére
Hangnyomás szinten vitathatatlan a reflexes előnye, egyébként lakószobába akkora monstrumot betenni khm. Dedikált moziszobába, ahol akinek lényeges a nagy hangnyomás ott elmennek, de láttam már ellenpéldát is. Maradjunk annyiban, hogy van választék mindkettődől, és a szobához, és igényekhez hangoltan kell választani, méretben és minőségben is.
Más:
Viszont láttam a német moziszobát ami i8gencsak megtetszett, lehet élek az elképzeléssel, és így oldom meg a hangsugárzók elhelyezését. [link] -
Quetz
őstag
válasz
BBéci #162255 üzenetére
Igen, közismert tény, hogy a T/S paraméterek alapján tervezik a mélynyomókat. Az ökölszabály pedig az, hogy az EBP mondja meg, zárt vagy reflexes legyen.
EBP > 100 - reflexes
EBP < 50 - zárt
50 < EBP < 100 - mindkét fajta láda megfelelőAz általad lefitymált "rajzocskákon" pont egy olyan hangszóró szerepel, aminek az EBP-je 69, tehát összehasonlítható.
-
mandju
senior tag
válasz
BBéci #162255 üzenetére
"de attól még a reflexes elfolyós, lötyögős, pontatlan, részlettelen, egysíkú."
azért (szívesen) beültetnélek hozzám, ahol 4 darab 18" reflexes lötyögős, részlettelen, egysikú subwoofer szolgáltatja az alsó frekvenciákat...
a szívesent tessék zárójebe tenni.... van ilyen alkalmazottam, aki mindig, mindenkinél mindent jobban tud... :-) sokszor eszembe jut, amikor feljövök ide a házimozis topikba...
-
BBéci
legenda
válasz
Quetz #162247 üzenetére
Arra alkalmas, hogy a saját álláspontodat erősítse és vitatkozhass. Semmi másra.
Ráadásul a frekvencia-görbe (a valóságban messze nem olyan, mint amit ide beillesztettél) csak egy dolog, de attól még a reflexes elfolyós, lötyögős, pontatlan, részlettelen, egysíkú.(#162254) Quetz
A hanszórók Thiele-Small paraméterei mutatják meg, hogy zárt vagy reflex dobozba valók. Nagyon ritka az olyan, amelyik mindkettőben jól teljesít. Ezért ezekkel a rajzocskákkal sem jutottunk közelebb az igazsághoz. -
Quetz
őstag
válasz
Ear001 #162250 üzenetére
Érdekes, a mérések amiket látok, ellentmondanak neked. Gyakorlati mérés eredménye, ugyanaz a hangszóró zárt illetve bass reflex dobozban:
-
Dorian
félisten
válasz
alphamooncam #162252 üzenetére
Mièrt, szted utòzengèst csak állòhullámok okoznak?
-
alphamooncam
őstag
válasz
Dorian #162245 üzenetére
"Csakhogy nem állòhullámròl volt szò, hanem mèyfrekvenciákròl."
(#162232) Dorian alphamooncam (#162223)
Dorian
nagyúr
Nem értem a kérdést. A természetben is jobban / gyorsabban csillapodnak a magasabb hangok, hiszen a természetes tereptárgyak, felületek is jobban nyelik a magasakat. Pusztán fizika. Éppen ezért érezzük természetesnek (bárhol, bármikor, moziban is), ha egy kicsit (na nem annyira, mint egy lakószobában) magasabb a mélyek utózengése."
Biztos én értettem félre valamit...Arra reflektáltam végig, hogy hibás a gondolatmeneted, amikor a mélyek utózengéséről beszélsz a természetben, mert az egyáltalán nem gyakori, sőt meglehetősen ritka.
Amennyiben ritka jelenség nem is szokhatunk hozzá, és akkor nem beszélhetünk természetességről sem. Szerintem.
-
Ear001
addikt
válasz
Quetz #162247 üzenetére
Nem alkalmas. Ez azt mutatja, hogy ugyan azon elméleti hangszóró hogy viselkedne a különböző dobozokban. Egyáltalán nem lehetetlen olyan hangszórót tervezni, és zárt dobozba építeni, ahol a töréspont 20-30 Hz köré esik. Ja, és az ábrán nem szerepel a basszreflexek kettős csúcsa, ugye egyszer a hangszóróé, a másik ahová a doboz van hangolva.
A basszreflexnek egy előnye van szuboknál - ugyan azt a hangnyomást kisebb erősítőteljesítménnyel lehet elérni.
-
python1
veterán
válasz
Quetz #162247 üzenetére
Kb +3dB-es kiemelés jellemző a reflexes dobozokra,de csak kb 30Hz környékétől jelentkezik a + hatás és szépen végigköveti a legalsó tartományokig, de ez is csak akkor jellemző, ha a hangszóró ilyen paraméterekkel van gyártva,így valóban van különbség a reflexes doboz javára. De ahogy látom a 3 doboz vágása sem egyezik meg.A zárté egy elsőrendű váltás a többi 2v 4.
-
allein
addikt
Sziasztok. Nem találtam a PH-án akítv fórumot ami sztereó erősítőkkel kapcsolatos, ezért itt kérdezek. Sztereó erősítő vs. elő-végfok erősítő páros esetében melyik ajánlotabb és miért?
Dali Helicon 400 pároshoz keresek erősítőt.
-
-
Dorian
félisten
válasz
alphamooncam #162240 üzenetére
"speciális helyre kell menned a természetben, hogy állóhullámot hallhass"
Èrtem èn, ès ez ìgy van. Csakhogy nem állòhullámròl volt szò, hanem mèyfrekvenciákròl.
-
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam #162214 üzenetére
Hogy állítod a lecsengési időt? Illetve mi köze a lecsengésnek a hangnyomáshoz?
-
Quetz
őstag
válasz
BBéci #162236 üzenetére
Én azért vitatom a zárt dobozok felsőbbrendűségét. Vegyük pl. a Quiet Place című film hangsávját, ami referencia minőségű hang keveréssel rendelkezik és nézzük meg a mély szekciót:
Majd nézzük meg, hogy viselkednek a különböző típusú mélynyomók:
Jól látszik, hogy 3-4 zárt láda kell, hogy kiválts 1 bass reflext-t. A zártakat azért marketingelik manapság, mert egyszerűbb azokat tervezni és legyártani, a vevőknek meg jobban bejön a kis méretű doboz. De aki kicsit is rajong a mozikért, az ilyet használna, ha tehetné:
-
alphamooncam
őstag
válasz
#09634560 #162238 üzenetére
Ne máááááááá !
Állóhullám egyfajta rezonancia. Villám, pontosabban a dörgés okoz mélyfrekvenciás hullámot, de önmagában ez nem okoz rezonanciát, ahhoz visszaverődések kellenek, és az pedig a természetben a legritkább.
Ha a dörgést, mondjuk házak között hallod, akkor kialakulhat állóhullám, de akkor az már nem természetes, hanem épített környezet, éppen ezért mondtam, hogy a természetben nemigazán lehet találkozni állóhullámmal.
Szélzúgás nemhogy nem állóhullám, hanem mégcsak szubtartományba se nagyon megy le szerintem.
Dorien:
Ne mérgesíccs !
Ki a túrótól olvastad, hogy nem léteznek szubfrekvenciák a természetben?!
Azt állítom, hogy speciális helyre kell menned a természetben, hogy állóhullámot hallhass !
-
#09634560
törölt tag
válasz
alphamooncam #162234 üzenetére
Példák állóhullámokra és mélyfrekvenciákra is: szélzúgás fák között, villám, vihar.
-
Dorian
félisten
válasz
alphamooncam #162234 üzenetére
Hibás / felesleges az egész okfejtésed, mert nem állóhullámokról volt szó, hanem mélyfrekvenciákról és azok csillapodásáról.
De igen, a természetben is léteznek szubfrekvenciák.
-
BBéci
legenda
válasz
Morris #162235 üzenetére
"Nem tudom egy komolyabb zárt ( komolyabb a taga tsw120-nál) mennyire hozná a reflexes kicsit elnyújtott hangját."
Semennyire, mert pont az a hátrányuk a reflexeseknek a zártakkal szemben. A jó zártak képesek azt visszaadni, amit a hangsáv tartalmaz, nem többet és nem kevesebbet.
A Cambridge Audio elektronikákat kedvelem, de hangsugárzót nem tőlük választanék, nem az erősségük, átcímkézett OEM termékek. -
Morris
veterán
válasz
BBéci #162233 üzenetére
Igazából nem ragaszkodom hozzá, bár a legutóbbi passzív reflexes sub után, jó érzés volt visszatérni a reflexeshez.
Nem tudom egy komolyabb zárt ( komolyabb a taga tsw120-nál) mennyire hozná a reflexes kicsit elnyújtott hangját.Zsoikával kipróbáltunk egy passzív membrános Cambridge Audio sub-ot, de én zenénél kevésnek éreztem. Filmnél pedig pont jó volt.
Pont a taga ellentéte. A taga fél óra után filmél már fárasztó, idegesítő. Viszont zenénél nagyon kellemes. -
alphamooncam
őstag
válasz
Dorian #162232 üzenetére
"Éppen ezért érezzük természetesnek (bárhol, bármikor, moziban is), ha egy kicsit (na nem annyira, mint egy lakószobában) magasabb a mélyek utózengése."
Természetben nincsenek falak ahonnan visszaverődhetnének (Kivéve, értsd pl. tihanyi viszhang stb. ) a nagy energiájú mély hanghullámok, amíg a mozikban van - kivéve természetesen szabadtéri mozi.Hol hallottál a természetben "állóhullámokat", és mitől természetes ez?
Amiket hallhattál visszaverődéseket a természetben, azok gyakorlatilag kevés kivétellel a magasabb frekvenciatartományban mozognak.
Gondolj a denevérekre, vagy a vak emberek csettintős tájékozódására. Miért olyan frekvenciatartományt használnak, amilyet, miért nem a szubtartományt használják?
Természetben egyáltalán nem természetes a szubtartomány rezonanciája, ezért nem is beszélhetünk természetességről.
Épített környezetben igen, de természetben nem. Szerintem.
Lényeg az elmaszkolásról szól. Ha a basszus hosszabban zeng mint kéne, el fogja nyomni az ugyanazt a frekvenciát használó egyéb hangszert, és nem fogod tudni megkülönböztetni, hogy most egy vonóst hallgatsz, vagy egy pengetőst, vagy egy dobot..
Ezért kell a rövidebb utózengés, kellene kézben tartani a dolgokat a pincében, mert ezek energiái arányaiban nagyobb szeletet képviselnek a zenében, mint a magasabb frekvenciákat használó hangszerek.
-
BBéci
legenda
válasz
Morris #162229 üzenetére
Próbáld megoldani zárttal!
Ha mindenképpen ragaszkodsz a reflexeshez, akkor tutira nem csalódnál az SVS PB-2000 Pro-ban, a maga nemében kiváló darab.
Nekem a DALI SUB K-14F is határozottan tetszett. Előnye a 14 colos hangszóró, a 650 W teljesítményfelvétel, a variálható magasság. Utóbbi a mellékelt tüskék becsavarozásával vihető végbe, de nélkülük is használható. -
Dorian
félisten
válasz
alphamooncam #162223 üzenetére
Nem értem a kérdést. A természetben is jobban / gyorsabban csillapodnak a magasabb hangok, hiszen a természetes tereptárgyak, felületek is jobban nyelik a magasakat. Pusztán fizika. Éppen ezért érezzük természetesnek (bárhol, bármikor, moziban is), ha egy kicsit (na nem annyira, mint egy lakószobában) magasabb a mélyek utózengése.
-
Dorian
félisten
válasz
Tamoo #162227 üzenetére
Na igen, a kioltás olyan dolog, amit nem igazán lehet elektronikusan korrigálni. Leggyakoribb, hogy a hangfal mögötti falról visszaverődő negyedhullám okozza. Megoldás lehet a falfelület kezelése, és/vagy frontok esetében azokat esetleg el lehet húzni annyira, hogy a kioltás 80 Hz alá essen, és azt a tartományt úgyis a jól elhelyezett mélynyomó adja majd le.
-
python1
veterán
válasz
Dorian #162225 üzenetére
Nálam is még régi a kazán 27-éves, de mivel 9e forintot fizetek fűtés,főzés és melegvízért nem várom a cseréjét az is igaz,hogy tavaly dupla szigetelést kapott a padlás, de még a nyílászárók cseréjével ez az összeg is megy lejjebb. Új kazán az életben nem hozza vissza az árát majd.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
Dorian #162226 üzenetére
Persze, az. 40Hz-en durva kiemelésem van, átraktam a szubot egy másik helyre ott javult, de még ott is nagy volt, aztán jött a grafikus EQ. Majd rakok be képet EQ nélkül is.
De még így is vannak bajok, 100-150Hz közt szinte minden csatornán van valami nagyobb kioltás amivel nem tudok mit kezdeni. Majd próbálom kinyomozni mi lehet, csak egyelőre túltoltam a témát, kicsit visszaveszek. -
Dorian
félisten
válasz
BBéci #162192 üzenetére
Van egy ázásom ès most tudott jönni a fűtèsszerelő, akkor már át is mosattam a rendszert, ès már nem kapcsoltam vissza.
20 fok ìgy is van bent hajnalban, az elèg a 2 hònaposnak is.Ez egy 25 èves kazán, pár ève volt vezèrlőpanel cserèje ami gondolom nem tökèletesen kompatibilis, ès gondolom ezèrt van az, h a szivattyù folyamatosan megy.
Viszont mivel mèg nyìlt ègèsterű, nem is zárhatom be rendesen a kazánhelyisèget.
Várom is, még nem is, h meghaljon ès cserèlhessem 1,5 milkáèrt -
alphamooncam
őstag
válasz
Dorian #162220 üzenetére
"A termèszetben is hosszabb egy mèlyebb hang utòzengèse.
A magasak magas utòzengèse pedig az egyik legzavaròbb dolog, csörömpölès. Szerencsère könnyen kezelhető."
Ok !Mire gondolsz, amikor a természetre hivatkozol, és főleg mekkora távolságokról és energiákról beszélünk?
Mozi nem természetes környezet, a 400Hz alatti tartományt célszerűbb elnyeletni, 4000Hz fölöttieket szétoszlatni - már ha a bennük uralkodó energiák ezt megkövetelik. Szerintem.
Így rendben van?
-
-
alphamooncam
őstag
válasz
Tamoo #162217 üzenetére
Koncert az nem zene
hallgatás?
Az emberi hangtartományban 400-4000Hz között 400ms. lenne az ideális, mert kb ezt hallanánk természetesnek.
400Hz alatti nagy energiájú hangnak szerintem ennél rövidebb lecsengési idő lenne az ideális, hogy ne egy nagy maszatot, (Basszus és a dob sávok folyton versengenek a hallhatóságért ) katyvaszt halljunk, 4000Hz fölött meg kb. mindegy mert ott már jelentősen kisebb energiák vannak jelen.
-
python1
veterán
válasz
Tamoo #162216 üzenetére
Az integrálhatóság miatt is jobb, mert valamivel gyorsabb, és jobban illeszthető a kis membránfelületű dobozokzoz, leghamarabb a centersugárzónál hallani az előnyöket. Tehát magát a sugárzót hallod gyorsabbnak, a szobában a lecsengési idők maradnak, míg nem kezeled őket akusztikailag. De nálad nincs nagy probléma ezzel, sokan örülnének ilyen értékeknek.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
alphamooncam #162214 üzenetére
Nem sztereózok itt, csak többcsatornás koncert + mozi.
Ez egy nappali, nyitott folyosó, nagy poszter előtétfal, cserépkályha. Örülök hogy ilyen is lett, azt hittem sokkal tragikusabb. Látnád korrekció nélkül.
Az átlag 120-150ms tudtommal már kevés, 300ms jó, a 400ms is egész jó és még az 500ms sem számít soknak (főleg mélytartományban) ilyen körülmények közt és úgy általában sem.
Ez nem referencia szoba, sohasem lesz az.(Fapacitól idézve: Tapasztalati érték, hogy zenehallgatásra használt helyiségek utózengési idejét 0,4 másodperc környékére célszerű beállítani.)
-
-
python1
veterán
válasz
ctrlaltdel13 #162210 üzenetére
Lesznek majd képek a folyamatról igen.
A kb az a térfogata lett volna, csak telóról vagyok, és nehezebben megy az írás. -
alphamooncam
őstag
válasz
Tamoo #162203 üzenetére
Igen, ezeket.
20-40-80Hz-nél látod a rezonanciát?
30-60-120Hz-nél?75dB-es átlag hangnyomáshoz 150-180ms idő tartozik.
Hallásunk átfogása emlékeim szerint olyan max. 40dB körül lehet zenehallgatáskor, de a spektrum diagram (szín) skálája is ekkora értékekkel dolgozik, mutat ( jobb oldalon ) .
A mérés szerint, fent írt rezonanciacsúcsokon 600 ill. 400ms is eltelik, amíg már nem lesz hallható a hang.
Ez nagyon-nagyon sok, már ha komolyan veszed a zenehallgatást. Filmnél nem annyira zavaró, de ott sem kimondottan jó.
Nincs köze hozzá, de amikor itthon játszom a dinamikával, akkor a leghosszabb lecsengési idő, amit beállítok az 300ms, de átlag inkább 120-150ms.
Azt gondolom, hogy egy 300ms már jó érték lehet.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
ctrlaltdel13 #162210 üzenetére
Csak azért kb. zárt mert az egyik csavarnál először kifújt.
De szerintem nem erre gondolt Python. Szóval nem kb. zárt.
Zárt.
-
python1
veterán
válasz
ctrlaltdel13 #162205 üzenetére
Jól gondolod. de sajnos, hogy egy zárt konstrukció közelébe kerülj, dupla méretű reflexes kivitelű dobozra van szükség, és ilyen dobozokat még gyári kivitelben nem láttam, mondjuk nappaliba. Tamó doboza 40cm -es hangszórót rejt és 85literes kb zárt doboz, reflexes kivitelben ez minimum 140-160 literes lenne. Elképzelhetjük, hogy ezekből több darab, hogy nézne ki nappaliban, tehát marad alternatívának a jó zárt rendszerű doboz, gyors, torzításoktól mentes feszes hanggal.
-
BBéci
legenda
válasz
#98221312 #162199 üzenetére
Az nagyon jó darab és annyiért ajándék.
(#162198) ctrlaltdel13
Igen, a jó reflexes az lehet jó, de sosem annyira, mint a szintén jó zárt. Persze csak akkor, ha a tulajdonságok közül nem a maximális hangnyomás a legfontosabb, hanem a pontosság, gyorsaság, megfogottság, részletező képesség.
Inkább egy nagyobb és erősebb zártat vennék, mint reflexeset, ha nagy a légtér. Nálam, mivel csak 22 négyzetméteres a szoba, a tesztelt, kipróbált szubládák döntő többsége a teljesítménye 30-60 százaléka között produkált annyi szubbasszust, amennyi bőven elegendő volt. -
Tamoo
nagyúr
válasz
ctrlaltdel13 #162205 üzenetére
Szerintem nem írsz hülyeségeket.
Nekem 15"-os a hangszóró, 1500W-os Crown végfok hajtja. Így utólag már simán bevállalnám a 18"-os hangszórót is. Zártban nem lett volna vészesen nagy.Python Audio! Hosszú hetek vergődése után nagy nehezen kitaláltam mekkora legyen a doboz aztán kevesebb anyag lett levágva.
De nem baj, örülök hogy végül kocka lett.
-
ctrlaltdel13
őstag
válasz
Tamoo #162203 üzenetére
Sok tényezős ez is.
Adott hangnyomáson nézve, a zártnak nagyobb utat kell megtennie, viszont mivel zárt, ezért a vákum végett gyorsabban alap helyzetbe ál a membrán.
Viszont erős motor kell hozzá ami meg is tudja mozgatni a membránokat.
Nagyobb hangnyomás eléréséhez vagy membrán felületet, vagy kilengést(löketet)kell növelni.
De egy adott löket hossz után, szerintem a zárt is "lassú" lesz, ilyenkor jön a nagyobb membrán kisebb lökethossz.Reflexes-nél mivel nyitott, lassabban áll vissza a membrán, viszont nagyobb membránnal kisebb kilengéssel is meglesz az adott hangnyomás.
Így kvázi egyforma gyors mint egy zárt.Szvsz.
Javítsatok ha rossz az elgondolás, csak logikusan próbálom megközelíteni. -
python1
veterán
válasz
Tamoo #162203 üzenetére
Nálad a szubot profi mérnök alkotta meg, verejtékes munkával.
Egyébként, tényleg a szoba határozza meg a lecsengési időt, de a hangsugárzóból jövő gyorsaságot már a kialakítása határozza meg, és a használt hangszóró minősége. Én most a készülő mozimhoz, gondos tervezéssel készítem a hangsugárzókat, tulajdonképpen falat készítek, melyben 30cm-es hangszórók kapnak helyet a vászon mögött. Tehát az egész szoba adja az egységet, teljes falfelületek adják az akusztikus elemeket. Kíváncsi leszek az így elkészített mozi-nappali hangjára, ha egyszer végre elkészült. -
Tamoo
nagyúr
válasz
alphamooncam #162202 üzenetére
-
alphamooncam
őstag
válasz
Tamoo #162200 üzenetére
Szerintem a szoba búgásához nem sok köze ahhoz, hogy zárt, vagy reflex, avagy más tipusú a hangsugárzód. Annak a szoba módusokhoz van köze.
Amire Te gondolsz az az, hogy a hangszórók hogy vannak méretezve, mekkora a "visszahúzóerejük", - értsd ekkora erőre van szükségük a kónuszuk alaphelyzetből való kimozdítására,- és ezzel egyidőben mekkora erő igyekszik azt visszatéríteni az alaphelyzetbe.
Ezek alapján a gyártók ajánlásokat tesznek, hogy mely termékeik valók zárt, és melyik nyitott rendszerekbe.
Amennyiben nem sikerül jól a méretezés, úgy előfordulhat, hogy a kelleténél tovább, hosszabb ideig tart a "lecsengés".
De ez így önmagában megint kevés, mert ez is nagyban függ a meghajtó erősítő minőségétől is, mennyire tudja "megfogni" a hangszórót.
Lehetne még erről bőven beszélni, de túlságosan bőnek érzem ide most ezt a témát most.
-
Morris
veterán
Létezik olyan reflexes sub ami ajánlott?
(30cm-es hangszóróval)
Új hozzászólás Aktív témák
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic
- Dell és HP szerver HDD caddy keretek, adapterek. Több száz darab készleten, szállítás akár másnapra
- Lenovo ThinkPad X270 (16) - i5-7300U, 16GB, 512GB SSD, 12" FULL HD
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R 5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 12GB Rampage SHIVA Corsair 650W
- Eladó szép állapotban levő Apple iPhone 12 Pro Max 128GB / 12 hó jótállás
- AKCIÓ! Gigabyte H610M i5 12400F 16GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB Zalman S2 TG Seasonic 650W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest