-
Fototrend
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tamoo
nagyúr
válasz
robi-k
#162399
üzenetére
Házimozis skálán lehet gyors egyik-másik amiről itt általában beszélgetünk, de amit VoidXs ért LFE szub alatt az már annyira gyors, hogy házimozi/zene kategóriára magában alkalmatlan lenne. Ez lenne a mondandó lényege. Az hogy ez miért sérti valakinek az önérzetét nem értem. Kiderül hogy ezen a szélesebb skálán az Ultimaxom lassú. Na bumm, ettől még jó szub. Csak mondjuk nem LFE szubnak való hanem egy jó köztes... De erre a célra is tervezhették ahogy kb. az összes házimozi szubot.
-
robi-k
őstag
válasz
fehér_ember
#162395
üzenetére
Bár én nagyon amatőr vagyok a hangtechnika terén, de a saját szakterületemből kiindulva tisztában vagyok azzal, hogy az univerzális megoldás mindig - általában erősen - kompromisszumos.
Én másként oldottam meg a zene-mozi követelmények lehatárolását:
- mozihoz választottam egy nem drága de gyros sub-ot (SVS SB-12NSD),
- zenéhez viszont nem használok sub-ot, ellenben a frontok mély szekciója 300 mm-es mély hangszórókra épül, amik saját dobozt kaptak. Így zenén megvan a szükség mélységű mély tartomány is.(#162392) VoidXs
Örülnék, ha egy kicsit megosztanád a szakmai tapasztalataidat, és még inkább kíváncsi vagyok, mi is lesz az építés alatt lévő célhardver
-
alphamooncam
őstag
válasz
VoidXs
#162391
üzenetére
Lenne itt pár dolog, amivel kapcsolatban súlyos fenntartásaim vannak.
"Zenéhez nem kell gyors sub, mert nincs benne mély impulzus. Egy dob például közel nem impulzus. Közelében nincs annak, amit egy fegyver hangja kelt, zs-kategóriás rapszámokon kívül pedig az zenében nincs. "
Zenéhez nem kell gyors sub, kijelentés nevezzük úgy hogy hibás.
Zenéhez gyors szub kell, olyan, ami legalább 40Hz-ig, úgy megy le, hogy akár az 5ms-os tranzienseket is le tudja követni ( kompresszorokon be lehet állítani ilyen értéket, és ezeket is kell tudnia kezelni. )
De ezt már korábban is elmondtam, ezek szerint nem figyeltél.
Zenében nem csak egy dob szól önmagában, amivel "indokoltad", hogy miért nem kell, hanem ugyenezen a frekvencián, több hangszer is szól. Na ahhoz, hogy ez ne egy massza legyen, hogy ezeket el lehessen különíteni, ahhoz kell az igazán gyors sub.
Mi ez ZS-kategóriás utalgatás?!
Tapasztalhattad már, hogy engem érvekkel lehet meggyőzni, ez a lefitymáló megjegyzés nem méltó egy nagytudású szakemberhez.
Mintahogy az sem amikor kijelentetted, hogy 430 ezer Ft-nál drágább mélysugárzók tulajdonosainak összehasonlíthatatlanul rosszabb a rendszerük, mint amit Te össze tudnál rakni.
"...mondjuk ha szeretnél cserélni egy Velodyne SPL-1200 Ultrát: egy 700k-s sub, aminek az árán megveheted a következőket: JBL 4641, ami egy sokkal gyorsabb, minőségi LFE (280k), Crown XLS 1502 (150k), bal és jobb crossover subnak 1-1 db JBL LSR310S (240k), és még maradt is egy kevés pénzünk egy összehasonlíthatatlanul jobb rendszer mellett. "
Meglehetősen biztos vagyok abban, hogy a kijelentésed miatt pár fórumozó társamnak a tarkójáig szaladt fel a szemöldöke.
Soroljam még?
#162349 "Akkor most a beszédtartomány mettől-meddig terjed?
Kb. 50 Hz - 15 kHz, biztonsági keverésnél 100 Hz-7 kHz. Egy átlagos 80 Hz-es crossover 120 Hz-ig még hallhatóan (-6 dB) visz át hangot a subra, szóval még utóbbinál is bőven jut oda. "Ez az általad említett 50Hz mégis mekkora amplitúdót képvisel?!
Átlagos hosszú távú beszéd spektrum (egy perc időtartam ). A maximális energia a 250Hz és az 500Hz sávban van. Ezek az alacsonyabb frekvenciájú sávok a magánhangzóknak felelnek meg.
A mássalhangzó hangoknak a 2k és 4k tartományban a magasabb frekvencia sávok felelnek meg. [link]
typical human male speech spectrum
80Hz alatt minden vokált le kell vágni... [oktatóanyag]
Magyarul [oktatóanyag] ott nem található semmi értékelhető.Nemcsak a szakmaiságoddal vannak problémák.
"A hangerőről mindig is a koncertek szóltak, a filmek a dinamikáról, ami mára a zenéből (tisztelet a kivételnek) szinte teljesen kiveszett."
Azt gondolom, rajtam kívül is vannak itt zenekedvelők, és nem hiszem, hogy meg kéne osztani, lekezelő megjegyzésekkel a házimozis és a zenekedvelő tábort.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
fehér_ember
#162395
üzenetére
Sajnos csak az impulzusválaszon látszik, összehasonlítási alap kell. Lehet a driver és a doboz paraméterei alapján szimulálni (szigorúan csak megközelítőleg), de nem tudom, mennyi köze lehet a valósághoz. Láttam nagyon pontos és teljesen téves szimulációkat is. Egy valóban részletes szimuláció átlagos PC-ken eleve napokig fut, szóval a kísérletezés házilag ki van zárva, a gyártók adatfarmokon csinálják.
Azért mondják sokan házimozis fórumokon, hogy elég egy jó, gyors darab, mert nem az igazán gyosakhoz vannak szokva (házimozis piacon nincs is ilyen darab), hanem azokhoz, amik megállják a helyüket moderáltan gyors LFE-ként, és picit hangjuk is van. Ha csak egy subra van pénzed, természetesen ez a legjobb út, viszont ahogy kezded karcolgatni a prémium kategóriát (mondjuk félmillió felett szánsz subra), már nem érdemes házimozis felszerelésben gondolkoznod, a legkevésbé sem. Ha megnézed, a JBL például nem is gyárt 200k felett nagyon házimozis darabot, onnan 2-3 millióig minden pro (hogy legyen igazi LFE a rendszeredben, ha rájuk szeretnél számítani), aztán jön a luxus vonal, annak minden sztereotípiájával.
-
fehér_ember
addikt
válasz
fehér_ember
#162395
üzenetére
"De azért személyes megfülelés
mellőzésenélkül is jó lenne tudni." -
fehér_ember
addikt
válasz
VoidXs
#162391
üzenetére
És tudnál említeni néhány zenére és mozira is megfelelő nem mozitermekben hanem otthon használatos szubot.
Amúgy milyen paraméterekből következtessen a hétköznapi ember arra, hogy az ő szubja elég jó-e vagy sem? Lehet ezt valahogyan mérni?
Csak azért kérdem, mert szerintem nagyon nem látom át amit mondasz. Persze ez lehet azért van, mert eddig azt szajkózták hogy a jó pontos szub az gyors is. Pedig lehet akkor ez nem mindig igaz alapból sem. Tehát eddig amiket jónak halottunk lehetséges hogy akkor nem is voltak gyorsak, csak nem tudtunk erről a paraméteréről?
Amúgy persze az is igaz hogy valóban tökmindegy egy felhasználónak pl. nekem, hogy pl. egy olcsón megvehető ősrégi rel q200e miért picsáz el mozin és zenén is egy szintén régi rel stratát vagy egy svs sb12-nsd-t. De azért személyes megfülelés mellőzése nélkül is jó lenne tudni. -
VoidXs
nagyúr
válasz
alphamooncam
#162374
üzenetére
Ajajj, de vad feltételezés. Egyáltalán nem bevételi forrásom a mozi, sosem kaptam pénzt a munkáimért. Ingyen tartok workshopokat a magyar mozisoknak és hangmérnököknek, ahogy a szobakorrekcióm kódját is szabadon elérheted, és tehetsz javaslatot az alapján a módosítására. Nem érdekel a pénz, pláne nem egy olyan iparé, ami mindennél undorítóbb lehúzásra épül. Készül egy egyelőre nem leleplezett kommersz hardverem, de annak is az lesz a célja, hogy felkavarja kicsit az állóvizet, nem a nyereség. Az én célom csak annyi, hogy segítsem előre ezt az évtizedek óta lényegében nulla fejlődést és annál több hülyeséget felmutató ipart.
A napi betevőmet valóban egy elég nagy audio cég adja, de mivel szerződés köt, hogy ha a mi termékünket ajánlom, akkor írjam mellé, hogy itt dolgozom, és nem kötelességem ajánlani, de úgyse hinné el senki, szóval nem ajánlok közvetlenül, pedig nagyon jó cuccaink vannak, amiket élmény megalkotni és hallgatni.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
alphamooncam
#162358
üzenetére
Zenéhez nem kell gyors sub, mert nincs benne mély impulzus. Egy dob például közel nem impulzus. Közelében nincs annak, amit egy fegyver hangja kelt, zs-kategóriás rapszámokon kívül pedig az zenében nincs. Egy LFE-nek szánt subon majdnem nem is hallani zenét, ezért alkalmatlan is a célra, olyan gyors. A házimozi egy gigantikus kompromisszum. Valahova a kettő közé kell esnie, különben a zene élvezhetetlen lesz, vagy a film erőtlen.
A korábbi kommenthez: mozi sosem ment mennyiségi mélyre, 115 dB minden, csak nem az. Nem költenének milliárdos beruhazások tetemes részéből lassú subokra szándékosan, ha nem lenne oka. Egy Dolby Cinema belépő szinten előírás szerint csak lassú subokból 27 millió Forintnak megfelelő összeget vár el, a 24 milliónyi LFE-n túl. Ők pedig valószínűleg értenek a hanghoz. Nem hangnyomásra van 32 sub egy IMAX-ben sem, hiába tudna gyilkos mennyiséget belőle, hanem egyszerűen azért, mert így jön ki az a gyorsaság, amit sehol máshol nem hoznak össze. Onnan úgy jössz ki, hogy a füleddel szinte semmi mélyet nem hallottál, pedig még a szomszéd termekben is érezni. A hangerőről mindig is a koncertek szóltak, a filmek a dinamikáról, ami mára a zenéből (tisztelet a kivételnek) szinte teljesen kiveszett.
-
BBéci
legenda
válasz
python1
#162380
üzenetére
Nem a kábelek között van különbség, hanem kimenő jelek között. Az XLR egyértelműen jobb, amennyiben a készülék valóban szimmetrikus, nem csak kamu.
Több változatban kipróbáltam és a tapasztaltak miatt ragaszkodom az XLR-hez, szóba sem jöhet RCA összeköttetés.(#162381) z4zelda
Van létjogosultsága, nem véletlenül XLR-es (szinte) az összes csúcskategóriás és high end processzor, végfok és integrált erősítő. -
python1
veterán
válasz
z4zelda
#162381
üzenetére
Tulajdonképpen ki mire esküszik, nekem van néhány készülékem XLR ill RCA val, nem tudnám azt mondani, hogy egyik jobb lenne a másiknál, vagyis az XLR kábelem egy igen jó minőségű kábel, de másik láncom ami zenére lenne, azon nincs XLR, de mégis jobb RCA kábellel igaz ott előerősítő/végfok azonos gyártótól van, tehát össze van lőve. Nálam konkrétan a mozis végfokok RCA kábelekkel vannak összekötve, de ha olyan végfokot veszel amin van XLR bemenet és a processzoron is lesz, vehetsz hozzá XLR kábelt mindjárt, mellé nem tudsz nyúlni.
Amúgy jól döntöttél! -
python1
veterán
-
z4zelda
tag
Végül elengedtem a csúcs Avr-ket és Proci+végfok lesz!
Kérdésem ,hogy a két készülék közötti összekötő ic kábelnél mennyi különbség van az xlr javára az rca-s összekötéssel szemben?
Hallható vagy csak szinte minimális különbség van? -
Tamoo
nagyúr
válasz
alphamooncam
#162374
üzenetére
"Az meg, hogy másra hivatkozol nem mentség!"
Nem is akartam mentegetőzni, ugyan mi okom lenne rá.
Én nem így látom a dolgokat ahogy Te, de ezen nem veszünk össze. -
alphamooncam
őstag
válasz
Tamoo
#162373
üzenetére
Így rendben van!
Első blikkre írtam, amit írtam, később javítottam volna, de sajnos kicsúsztam az időből.
Az meg, hogy másra hivatkozol nem mentség!
Én értem, hogy Void miért crossover subnak ajánlgatta a 310-est.
Ő felteszem moziban gondolkodik, nagy terekben, meg hát fényezi is magát egy kicsit, ami nem baj.
Neki ez egy bevételi forrás, ha kihívják, hogy csináljon egy ilyet.
Nekem meg nincs semmi hasonló ami motiválhatna, csak a józan ész, meg talán az, hogy megosszam a tapasztalataim, mások érdekében.
A JBL LSR 310S-t is 100 órán keresztül tesztelik maximális hangerőn, és nem tudom van-e még ilyen cég, aki ilyen szinten ügyel a minőségre, mindenesetre ez meglehetősen biztató. [link]
Ennek ellenére, nem gondolom, hogy mozi méretű helyiségbe elég lenne a teljesítménye, ezért gondolhatott Void pl. egy viszonylag olcsó, de minőségből nem engedő alternatívára, amikor crossover szubként aposztrofálta a 310-t.
Szerintem.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
alphamooncam
#162372
üzenetére
Én nem ajánlok semmit, főleg nem bőszen. Nem tűnsz annak a típusnak akit bármiről is megpróbálnék meggyőzni.
Csak elmélkedtünk.
VoidXs említette az LSR310S-t crossover szubnak a nagy JBL mellé. Persze az nem házimozi szub, oké. Te azt írod a házimozi szubok közt nincs tőle gyorsabb. Nem feltételezed hanem kijelentetted. Én nem jelentem ki hogy nem ez a leggyorsabb, csak feltételezem. Van különbség a kettő közt. Sajnos nem hallottam még ilyen JBL-t, ahogy az összes házimozi szubot sem amit viszonyítási alapnak tekintesz. -
alphamooncam
őstag
válasz
Tamoo
#162368
üzenetére
"Ha az LSR310 lenne a crossover szub és mellé vennél egy gyorsabb szubot, nem a minőség kárára menne hanem elérné a célját (az elmélet szerint)"
Nekem meg azzal vannak fenntartásaim, hogy egy számomra idegen, Te aki, vélelmezem semmilyen első kézből szerzett információval nem rendelkezel a JBL LSR310S. szub képességeiről, bőszen ajánlgatod, hogy vegyek egy gyorsabb szubot.
Ezt mégis hogyan gondoltad?!
Akkor lenne alapja ennek az elmélkedésnek, ha bármivel, de tényleg, bármivel alá tudnád támasztani, hogy létezik a házimozira tervezett szubok között, olyan ami legalább ilyen gyors, mint az én zenére tervezett szubom.
Szerintem nem kéne ezt tovább feszegetni.
-
python1
veterán
Teljesen rosszul látjátok.
Pontosan azért készítek olyan mozit amilyet, hogy élveztem azt, hogy láthatatlanul megbújik a teknika a nappaliban, még akusztikai elemek sem emlékeztetnek mozira hegyezett szobára. Csak beülünk ész úgy szól ahogyan kell, nincsenek felesleges sallangok, kábelrendetegek csak egy igényes tágas nappali. Nincs itt semmi extra, csak igényszintem jóval magasabb az átlagnál.,fílm meg millíónyi van, régebbi új, rengeteg sorozat, mit egyébként is vetítőn néz a család, úgyhogy van bőven mit nézni, csak nézném már. -
mpo
veterán
válasz
ctrlaltdel13
#162369
üzenetére
Már linkeltem az Atmos, a DTS:X, illetve a real 4K-fake 4K oldalakat.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
alphamooncam
#162358
üzenetére
"Ezzel a feltételezéssel az a probléma, hogy házimozi kategóriába nem létezik gyorsabb szub nála, de ha az ellenkezőjéről van bármilyen információd, kérlek oszd meg velem."
Ezt mire alapozod? Nincs hitelesített pecséttel ellátott információm az ellenkezőjéről, de mivel ezt egy számomra idegen írta le az interneten, engedd meg hogy fenntartásokkal kezeljem.

(#162367) Quetz: Nekem is rengeteg film van amit szívesen újranéznék a jelenlegi rendszeren, csak nincs rá idő.
-
Quetz
őstag
válasz
ctrlaltdel13
#162359
üzenetére
Irigyellek benneteket! Annyi tartalom van, amit meg kellene nézni, hogy nem is látom a végét.
-
Morris
veterán
válasz
ctrlaltdel13
#162365
üzenetére
Igyekezz kérlek, engem is érdekel
-
Dorian
félisten
válasz
BBéci
#162361
üzenetére
Rollerekre a biciklikkel azonos szabályok a logikusak, hiszen pont ugyanolyan sebességgel, max 25-30 km/h- val képesek közlekedni, na persze nem a tuningolt extrém példányok (azokra pedig vonatkozzon 30 km/h sebességhatár).
Egy kezemen meg tudom számolni hányszor ittam 1500-2000 közti sört, de engem ízélményre kielégít a 6-700 Ft / 3 dl-es kategória, ivósörnek pedig a jól kiválasztott 300 Ft / 0,5 dl-es.
-
zsoika
addikt
válasz
ctrlaltdel13
#162359
üzenetére
Én próbálkoztam egy másik subbal ,de csak oldalazás lett a vége.
Hiába, a feljebb lépéshez mélyebben a zsebünkbe kell nyúlni.
Voltál már meghallgatni az XTZ sub 12.17 est? -
BBéci
legenda
válasz
Dorian
#162360
üzenetére
Remélem a rollerekre alkotnak szabályt, nagyjából ugyanazokat kelljen betartaniuk, mint a segédmotor-kerékpárosoknak!
Sörből láttam 1600 forintos angol stoutot, egyszer megkóstolok egy olyat, de ki vagyok akadva az utóbbi évek durva, 30-40 százalékos drágulásán. Felháborító, hogy a silány HB és Lövenbrau ára meghaladta a 200 forintot, a jobbak közelítenek a 300-hoz.
Házimozizáshoz - sokunknál - szorosan kötődik a sörözgetés, ezért nem teljesen off a téma. -
Dorian
félisten
válasz
mettek
#162357
üzenetére
Pont ugyanaz, mint a zenehallgatás-hifizés. De bármi témában ugyanígy vannak hétköznapi felhasználókon kívül elvetemültek. akárhová nézek.
Rolleresben brutál teljesítményre tuningolás, sörösben a sokezer Ft-os sörök, autósban akik annyit foglalkoznak vele, mintha a szeretőjük lenne, stb. -
ctrlaltdel13
őstag
válasz
mettek
#162357
üzenetére
Teljes mértékben egyet értek a gondolataiddal.
Én is rengeteget agyalok ezen, hogy miért fejlesszek?
Mihez? Tartalom egyre kevesebb.
Jó ha havi 2 filmet tudok a rendszer végett élvezni, a többihez nem kell komoly technika.
Azért 100 szor meg nem fogom a régi filmeket újra nézni, mert egy picivel jobb lesz a hang a fejlesztés végett. -
alphamooncam
őstag
válasz
Tamoo
#162353
üzenetére
"Ha az LSR310 lenne a crossover szub és mellé vennél egy gyorsabb szubot, nem a minőség kárára menne hanem elérné a célját (az elmélet szerint)."
Elmélet szerint !
Feltételezve azt, hogy az LSR310 egy lassú házimozi szub. !Ezzel a feltételezéssel az a probléma, hogy házimozi kategóriába nem létezik gyorsabb szub nála, de ha az ellenkezőjéről van bármilyen információd, kérlek oszd meg velem.
Azt sem kellene figyelmen kívül hagyni, hogy nem házimozira, hanem zenekészítésre tervezték, és a kiválasztásakor pont hogy kiemelt szempont volt a gyorsasága.
Nem tudom mennyire vagy otthon a zenekészítés világában, de ha van egy kis rálátásod, akkor Te is tudod itt nincs helye taknyolásnak, csak precíz, gyors hangvisszaadásnak - különben nem lehetne vele dolgozni.
-
mettek
addikt
válasz
python1
#162356
üzenetére
Ezzel az a gond hogy az ilyen fajta építkezés már nem a filmekről és azok élvezetéről szól hanem magáról az építésről, annak az élvezeti értékéről amit néha magamon is észre veszek mert kevés a jó film és a jó hangú film.
Én azért igyekszem egy ponton megállni ami nem mindig jön össze de most pl a prociról avr-re visszaállással eldöntöttem hogy amíg nem 50-60 négyzetméteres a mozi addig nekem elég lesz ez az avr. Ugyanez igaz a projektoromra is...megállok a feljebb lépéssel. -
python1
veterán
válasz
Tamoo
#162355
üzenetére
Mind egy rack szekrényben fogja végezni, a hifinek marad 2-3 technika, de már most rájöttem, hogy iszonyat nagy meló, és rengeteg agyalással jár, de remélhetőleg visszaköszön majd élvezeti faktor formájában. A sok végfok kelleni fog, az utankénti erősítéshez, szubok hajtásához.
-
python1
veterán
Ahogy készítem elő a helyiséget nappali moziváshoz, és nézegetem a rengeteg Német, amcsi barátainak mozijait, és gyűjtöm az információkat, egyre jobban távolodom a klasszikusnak mondható felállástól. Gondolok itt arra, hogy bepakolok a nappaliba néhány hangsugárzót, egy vásznat AVR -t és hadszóljon, nem, tervezek, játszom a színekkel, a hangsugárzók a szobához hangolása, egyedileg elkészítve, aktív váltás, akusztikailag áteresztő vászon használata, autómatizálás és ami még mindig a leglényegesebb a számomra, hogy megmaradjon az igényes nappali dizájn,funkcionalitás. Egészfalas akusztikai kezelésék beleértve a plafont is, mind mind a helyiséghez alakítva, én ebben látom egy következő szint meglépését.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
alphamooncam
#162352
üzenetére
Ha az LSR310 lenne a crossover szub és mellé vennél egy gyorsabb szubot, nem a minőség kárára menne hanem elérné a célját (az elmélet szerint).
-
alphamooncam
őstag
válasz
VoidXs
#162351
üzenetére
Crossover sub téma részemről utoljára.
Az a határozott véleményem alakult ki, hogy sosem lesz szükségem crossover subra, mert azért jött létre ez a kategória, hogy a mozik olcsón jussanak mennyiségi mélyekhez.
Házi mozimban nincs szükségem nagy volumenre a minőség kárára, úgyhogy részemről zárom a témát,
-
VoidXs
nagyúr
válasz
alphamooncam
#162350
üzenetére
Láttam már a 4641-et 20 m2-en párban, de kisebb (50 fős) moziteremben is egyedül, mindkét helyen kiválóan szólt. Párban az LSR jó crossover sub lehet az utóbbiba is, szerintem az ott szükséges hangerőt (102 dB 8 méterről) gond nélkül viseli.
Egy LFE-nek készült sub nagyon ritkán bizsergeti a hátsód, csak ha az effekt úgy kívánja. Inkább mellkason és fejen érezni. Egy normális moziban (most az IMAX, Korda, Spielberg szintre gondolok) sem rezeg alattad a szék.
-
alphamooncam
őstag
-
VoidXs
nagyúr
válasz
alphamooncam
#162346
üzenetére
Akkor most a beszédtartomány mettől-meddig terjed?
Kb. 50 Hz - 15 kHz, biztonsági keverésnél 100 Hz-7 kHz. Egy átlagos 80 Hz-es crossover 120 Hz-ig még hallhatóan (-6 dB) visz át hangot a subra, szóval még utóbbinál is bőven jut oda.Oda nem kell gyors tranziens ez igaz, de csak ezért kialakítani egy ilyen rendszert szerintem luxus, ha a főszub ezt egyébként meg tudná oldani.
Egyáltalán nem luxus, vegyünk egy példát, mondjuk ha szeretnél cserélni egy Velodyne SPL-1200 Ultrát: egy 700k-s sub, aminek az árán megveheted a következőket: JBL 4641, ami egy sokkal gyorsabb, minőségi LFE (280k), Crown XLS 1502 (150k), bal és jobb crossover subnak 1-1 db JBL LSR310S (240k), és még maradt is egy kevés pénzünk egy összehasonlíthatatlanul jobb rendszer mellett.Miért nem lehet egy gyors szubbal ezt megoldani?! Fordítva, lassúval megérteném, de így?!
A térszimuláció a mennyiségről szól, nem a minőségről. Jó subból már tényleg luxus annyit venni.Ha el tudja végezni egy jó szub, akkor a crossover szub felesleges pénzkidobás, csak rontja a minőséget.
A lassúságot el tudja végezni, ha megszerzed a megfelelő impulzust, amivel rá tudod keverni, de a vágott anyag fázishibái miatti minőségromlásod még mindig ott van. -
alphamooncam
őstag
válasz
VoidXs
#162345
üzenetére
"A rosszabb tranzienseknek fenntartott subnak pedig, mint mondtam, az a lényege, hogy ami nem impulzusszerű vagy nagy teljesítményű mély hang (vagyis LFE), azt szándékosan lassabb subokra keverik a main-ek alatt, mert azokkal jobb az összhang, ha eleve lassú mikrofont használtak (márpedig pl. beszédre szinte kizárólag azt használnak)..."
Nehari ! Akkor most a beszédtartomány mettől-meddig terjed? Ha meg nem beszédre, akkor ezt meg csak valami spec igény indokolhatja.pl. Szőnyeghangok - vonós alapú háttér.Oda nem kell gyors tranziens ez igaz, de csak ezért kialakítani egy ilyen rendszert szerintem luxus, ha a főszub ezt egyébként meg tudná oldani.
"...és ezekkel lehet olyan tereket szimulálni mélytartományban, amit LFE-vel, főleg egy darabbal nem."
Miért nem lehet egy gyors szubbal ezt megoldani?! Fordítva, lassúval megérteném, de így?!"Az utolsó bekezdésedre pedig elmondom akkor harmadszor is, hogy nem a frontokra mennek, mert a kimenet után rögtön van crossover a crossover subok és a frontok közt."
"Pont, hogy az LFE-re vágás okoz nagyon csúnya összeakadásokat, ha ugyanabból az effektből egy picit másképp van a vágott csatornákon."
Ha el tudja végezni egy jó szub, akkor a crossover szub felesleges pénzkidobás, csak rontja a minőséget.
Kb. ugyanarról beszélünk más felfogásban. 120Hz alatt nincs iránykarakterisztika, mi a töknek kevernek ez alatt bármit is a main és surround csatornákra, csak a baj van vele !
-
VoidXs
nagyúr
válasz
alphamooncam
#162328
üzenetére
A kérdés ez volt: (#162315): Miből gondoltad ezt az EQ dolgot, a tranzienssel?
Azt hittem, tudod, mi az a phattening, ha már kompresszort használsz. Lényegében egy nagyon lassú attack és gyors release. Egy normális kompresszorban azért sokkal több dologgal lehet játszani, mint abban, amit mutattál, minimum a teljes ADSR-t lehet állítani. Kompresszort nyilván nem viszel át konvolúciós szűrőbe, csak EQ-t és konvolúciós szoftvertől függően limitert, de mint mondtam mindkettőre, egyik sem alkalmas tranzienst rontani.A rosszabb tranzienseknek fenntartott subnak pedig, mint mondtam, az a lényege, hogy ami nem impulzusszerű vagy nagy teljesítményű mély hang (vagyis LFE), azt szándékosan lassabb subokra keverik a main-ek alatt, mert azokkal jobb az összhang, ha eleve lassú mikrofont használtak (márpedig pl. beszédre szinte kizárólag azt használnak), és ezekkel lehet olyan tereket szimulálni mélytartományban, amit LFE-vel, főleg egy darabbal nem. Nézd meg a TRON End of the Line jelenetét, vagy a Point Break buliját, utóbbiban konkrétan meg sem szólal az LFE, ha nyitsz egy kivezérlésjelzőt, pont ezért.
Az utolsó bekezdésedre pedig elmondom akkor harmadszor is, hogy nem a frontokra mennek, mert a kimenet után rögtön van crossover a crossover subok és a frontok közt.
(#162331) alphamooncam: Még egyszer: annak nem monósítás a célja, két külön subra megy ki, az L/R utáni crossoverrel, külön vannak EQ-zva. Azon az ábrán nincs semmi hiba, de valóban jó tesztelése volt a közösségnek, mert negyedjére sem olvastad el.
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
(#162333) alphamooncam: Pont, hogy az LFE-re vágás okoz nagyon csúnya összeakadásokat, ha ugyanabból az effektből egy picit másképp van a vágott csatornákon. Márpedig a hangmérnökök, akiket ismerek, mindig teljesen függetlenül kevernek LFE-t. Ha véletlenül ugyanaz az effekt szól a main-ekből, az lehet, hogy szét van PEQ-zva, zengetve, stb, és már tönkre is tetted az impulzus komponensét, ha keresztezted őket egy subon. És ez már nem is az eredeti téma, ami miatt minden mozi crossover subokra épül, csak egy újabb, csak házimoziban tapasztalható, vágással bevezetett hiba.
(#162335) alphamooncam: Szép lenne nem ugyanazt a frekit használni az utólagos crossoverben, olyan hibát csak szándékosan lehet összehozni. Az egész crossover karakter is oda van igazítva a valóságban, hogy fázishelyes legyen, bár ez moziból kezd kiesni, miután az Atmos crossover subokat nagy teremben kötelező a hátsó sarkakban elhelyezni.
(#162344) alphamooncam: Igen, nem véletlenül van LFE, ahogy nem véletlenül van még nélküle is rengeteg mély a többin, beleértve a surroundokat is. Próbáld meg lejátszóból lenémítani az LFE-t, meglepődsz, hogy alig szűnnek majd meg hangok. Ugyanígy a legtöbb filmben, ha kiszólózod az LFE-t, néha zene alatt meg sem szólal. A JBL LSR egy zenés széria, ezáltal nincsnek felvonultatva LFE subok. Egy jobb házimozis darab szintjén vannak tranziensekben, de egy igazi LFE teljesen más szint. Azon hangszert meg sem hallasz, ezért kell mellé egy lomhább.
-
alphamooncam
őstag
válasz
BBéci
#162311
üzenetére
"Ezt remek ötletnek tartom, évek óta gondolkozom azon, hogy ezt kellene valahogy megoldani.
Amennyire nem szerencsés az LFE jelét a frontsugárzókra keverni, hiszen azoknak megvan a saját 20 Hz-ig lemenő frekvencia-tartománya, az ugyanúgy zavarhatja az LFE megszólaltatását."Van rá megoldás, pl. az én szubom is ilyen. JBL LSR310S.
Az egyik funkciója szerint bekötöd frontok helyére (XLR) egy-egyet. Magának levágja ami kell, ami meg nem kell, továbbküldi a frontra. Csak ezzel az a baj, hogy aktívnak kell lennie a frontoknak.
Meg szerintem nem szerencsés, mert nem véletlenül van külön LFE csatorna.
Ha nincs külön szub az a baj (nincs kihasználva az LFE csatorna), ha van, akkor meg az (összeveszhetnek a szub frekvenciákon, kioltások, kiemelések, fázisproblémák szóval nem jó ötlet) Szerintem.
-
-
alphamooncam
őstag
válasz
alphamooncam
#162341
üzenetére
Ha a szubok fűzhetőségére gondolsz, akkor az enyém olyan, JBL LSR 310S. Nekem még csak egy van, de akármennyi ilyet tovább lehet fűzni, csak legyen elég lé...
-
python1
veterán
válasz
Tamoo
#162338
üzenetére
Nem jó úton jártok.
A hangsugárzók fizikai méretei nem egyenlőek az átvitt frekvencia értékekkel, lehet 10 m-es a hangsugárzód.Mcintosh,mbl hasonló nagy márkák így dolgoznak, van egy külön extra csatorna a szub sugárzásnak, azért is vannak úgy kialakítva, hogy van vagy 20db mélysugárzó. Amit linkeltem Német mozit, ott ezt az eljárást alkalmazzák 32 szubcsatornával.
Én pontosan emiatt vettem a 4db minidsp-t. -
Tamoo
nagyúr
válasz
alphamooncam
#162337
üzenetére
Azt is úgy kell érteni, hogy pro szubokhoz képest lassabb. Házimozis szub.
Nálam tényleg fölösleges az álló. Akusztika miatt nem hagyhatom rajta a mélyet.
-
alphamooncam
őstag
válasz
Tamoo
#162336
üzenetére
Nem Te beszéltél lassú szubról, csak átvetted Void szavait:
"

VoidXs
veteránBenne volt a hosszú írásban, egy lassabb, hagyományos hangú sub, amire a main-ek vágott mélyei kerülnek..."
Az pozitív, hogy levesszük a frontokról a terhet és monósítjuk, de nem látom be mi értelme van egy plusz, gyengébb minőségű szubnak.Kövezettek meg, de a logikát követve, tök feleslegesek házimozira az álló frontok...
-
Tamoo
nagyúr
válasz
alphamooncam
#162335
üzenetére
A lomhát csak én írtam extra idézőjelesen, nyilván nem akarok lomha szubot a rendszerbe.
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Én perpillanat odáig látok, hogy legyen egy LFE meg legyen egy a levágott mélyekre. A lomha témát felejtsük el inkább, mert nem volt szerencsés megfogalmazás részemről, sejtettem is hogy egyből ki lesz ragadva.
A két külön dolgozó szub nem hiszem hogy nagyobb galibát okozna mintha egyre keversz rá mindent. De nem is elmélkedek ezen, meg kellene hallgatni meg mérni, aztán kiderül.
De nincs most fölös szubom a spájzban. -
alphamooncam
őstag
válasz
Tamoo
#162334
üzenetére
Ez az egész crossover, lomha szub egy nagy BS szerintem.
Ha van egy gyors, tranzienseket pontosan lekövetni képes szubom, akkor minek egy olyan másik szub mellé, ami meg nem képes mondjuk gyors szub 80Hz feletti tartományában lévő frekvenciák tranzienseit lekövetni, nem egyszerűbb felengedni a gyors szubot addig, aztán minden szépen el van intézve?
A demo EQ APO képnél a teljes 80Hz-alatti ( megjegyzem 120 Hz helyesebb lenne ) tartomány van ráengedve a frontokra ( feltételezve, hogy azt később levágják róla ) abból nem derül ki, hogy később co.szub milyen frekvenciasávért fog felelni, 20-120, vagy 80-120 ( ezek elméleti értékek a szemléltetés kedvéért ), mert nagyon nem mindegy.
Ha az előbbi, akkor még a fő szub tranzienseit is elrontja, ha utóbbi, akkor "csak" 80-120Hz közötti tartomány lesz fos.
Egyszerűen nem látom benne a logikát.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
alphamooncam
#162333
üzenetére
Az a célja, hogy az LFE szub csatorna érintetlen legyen egy villámgyors pontos szubbal, a crossover szub amire minden egyéb mély megy pedig esetlegesen """""lomhább""""" darab (vagy nem tudom minek nevezem, talán nem ez a legjobb szó) jobban igazodjon a frontokhoz illetve a filmek keveréséhez. Én így értettem. Nem tudom crossover szubnak mi lenne ideális, azért bennem is vannak még kérdőjelek bőven, de az alap elgondolás tetszik.
Szerintem én ha esetleg meg is próbálnám első körben, úgy csinálnám, hogy beáldoznám az egyik surround back csatornámat a crossover szubnak. Úgy egyszerűbb a dolog. Nem is kellene "csak" egy második szub hogy kipróbáljam.

-
alphamooncam
őstag
válasz
Tamoo
#162332
üzenetére
Jójó, utólagos magyarázattal már érthető, hogy hogyan lehet 8.1 csatornából 8.
1,5*csatornát csinálni külső eszközökkel.Az még mindíg nem világos számomra, hogy mi a célja a crossover szubcsatornának, mit nyerek vele? Meg ez mibe kerül?
Nem egyszerűbb felengedni a szubot, szóljon amennyire csak lehet? Minek ezt bonyolítani?
Az a problem a *.1,5 csatornával, hogy a váltások nem lesznek simák, és lehetnek olyan frekvenciák, amik egymás ellen, vagy dupla hangosan szólnak, tetőzve a az időzítési, fázis problémákkal.
Lelked rajta, csináld meg aztán számolj be róla. Sok sikert, remélem tényleg sikerül és élvezheted.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
alphamooncam
#162331
üzenetére
Lehet hogy nem az volt a legszerencsésebb szemléltetés, de ne a hibát keresd benne mert csak a töredékét látod az EQ APO-s setupnak rajta, fennakadsz a részleteken.
Utólagos magyarázatával én értem mit akart mondani vele.
PC-n ugye csak 8 csatornád van, hogy viszel ki plusz egy (crossover) szubcsatornát anélkül hogy beáldoznál a 8-ból egy csatornát is, teszem azt egy surroundot. Másik csatorna jelén megteheted, csak utána egy külső crossoverrel megint szét kell választani amire pl. egy miniDSP képes.Vágsz teszem azt minden csatornát 80Hz alatt, azt "monósítod" és mondjuk visszarakod a centerre (alsó rész 80Hz alatt üres ugye mert levágtad). A center kimenet után raksz egy miniDSP-t ahol egy crossoverrel megint szétszeded külön kimenetre a 80Hz alatti és fölötti részt, megkapod a crossover szub csatornát meg a vágott center csatornát. LFE szub csatorna meg érintetlen és nincs rákeverve pluszba semmi.
-
alphamooncam
őstag
-
python1
veterán
válasz
alphamooncam
#162328
üzenetére
Voidxs pont azt írta, hogy egy extra szub csatornára kellene keverni, mert így pontosabb, torzításmentesebb hangot kapunk, ami logikus, zenénél használják, és egyre több mozinál is láttam már ezt a megoldást csak nem tudtam hová tenni. A monósítás ebben az esetben jó, és használják is.
-
alphamooncam
őstag
válasz
#09634560
#162327
üzenetére
Alapvetés, hogy csak problémát okozhat a 100-120Hz alatti sok csatorna, amikor ebben a sávban már nincs is irányérzékelésünk.
Legegyszerűbb azt 100-120Hz alatt monósítani, nem pedig, minél több csatornára osztani hangokat, hátha majd jó ellendrukkere lesz a jobb front a bal hátsó sorroundnak. pl., a Te esetedben meg a két szub veszhet össze.
Minek bonyolítani?
-
alphamooncam
őstag
válasz
VoidXs
#162326
üzenetére
Nem tudom, miért forszírozod ezt az EQ témát, amikor én nem arról beszéltem.
Azt reméltem Te legalább tudod, hogy mi a különbség egy EQ és egy kompresszor között.

Kompresszor funkcióit, hogyan viszed át egy konvolúciós szűrőbe?
Ha megmutatod hogyan lehet, és még működik is, megígérem hogy használni fogom.
Tranzienseket házimoziban én nem bántanám, nem látom sok értelmét, leginkább csak rontani lehet rajta.
Amennyiben hangkarakter beállításáról beszélünk, azt viszont kompresszorral/több kompresszorral és EQ/több EQ-val teszem, de azt sztereó rendszernél. ( kompresszor egyik hatása lehet, amellett hogy elértem azt a hangzást ami a célom volt, hogy a zene betompul, ilyenkor legegyszerűbb EQ-val visszaállítani azt az eredeti szintre )
EQ APO mintád, crossover:
Hogy valami jót is mondjak erről a konfigről... 80 (100-120)Hz alatt monósítani jó dolog,
de ezzel kb. ki is merült hasznossága.Előző hsz-ben már indokoltam, hogy miért felesleges, és káros ez a fajta beállítás, és szvsz ezt itt, ebben a formában nem kellene annyira terjeszteni.( Frontokra keverni a surround csatornákról levágott szubfrekvenciákat, amikor van külön mélynyomó, szvsz komoly hiba. Ha meg máshova lenne szükséges keverni, pl. másik szub csatornára akkor azt viszont jelezni kéne, de így ez inkább csak árt mint tanít )
-
#09634560
törölt tag
válasz
alphamooncam
#162324
üzenetére
Pedig lenne benne fantázia.. akár ugy hogy monjuk 2 kimenetes AVR-nek egyik lenne LFE, másik pedig a hangfalak 80 Hz alatti frekije,,, magamban elgondolkodtam rajta, de ehez szoftveres támogatás kellene az avr-ban..
-
VoidXs
nagyúr
válasz
mettek
#162308
üzenetére
Persze, ez is opció, de ne egy csatornánként 30 Wattos AVR-ről hajtsd, azt végig limiterben fogja tartani. Volt, akinél végül így hagytam egy nagyon jó full Focal rendszert, mert bőven volt 30 Hz körülig szufla a frontokban, és erősítő is mögöttük, az a 10 Hz pedig nem éri meg a torzítást, amit a házimoziprocis kezelése okozna.
(#162315) alphamooncam: Hosszabban Garry tölcséreseket hallottam csak, kísérleti darabokat. Nem igazán állták meg a helyüket a saját árkategóriájukban, sokkal jobbak (reflexes Dynák) kerültek a helyükre. Ellenben egyszer koncerten hallottam Void high-endet, az maradandó élmény marad, nem ok nélkül ők a pro hangszórók prémium gyártói. Ebben a szegmensben viszont egész más szinten kell gondolkodni, egy olyan sub darabja 12-16 millió, a 8 kW-os erősítő, ami kell hozzá, még fele ennyi, és a Papp Lászlóba ebből pakoltak 12-t.
Tranzienst drasztikusan nem EQ-val tudsz befolyásolni, hanem konvolúcióval, amiben egy tetszőleges hangkaraktert szimulálhatsz, amennyiben az rosszabb a te hangszóród képességeinél.
(#162324) alphamooncam: Semmi más nincs azon a képen, csak egy hagyományos 80 Hz-es crossover, természetesen jó az úgy. Azért a frontra kever, mert azt szemlélteti, hogy hogyan lehet csatornaveszteség nélkül kivinni egy extra vágós láda csatornát, mégpedig valamelyik másik (jelen esetben két másik) útján, ami után utólag egy másik crossover (mondjuk MiniDSP) kerül.
-
python1
veterán
-
alphamooncam
őstag
válasz
VoidXs
#162302
üzenetére
Ez nem tetszik.
Nem sok értelmét látom egy lassú zengetőnek? mélytartományban. Mi értelme van ennek?
Amiket itt összehuzogattál csatornákat, kapnak egyáltalán bármilyen 80Hz alatti hangot?
Ha meg kapnak, akkor meg összeadódnak.
Jó lesz az úgy? Meg ha jól látom nem külön mélynyomóra, hanem egyszerűen a frontra keverted vissza a többi csatornáról leválasztott mélyeket ????
Ez nekem nem bejön, hacsak nem találsz valamilyen eddig általam ismeretlen okot ami ezt így indokolná.
-
alphamooncam
őstag
válasz
mettek
#162318
üzenetére
Tökéletesen jól látod !
Hálóban ( pc ) a zenét is monósítom 80Hz alatt, azon egyszerű oknál fogva, mert így biztosan nem okoz fázishibát, és nem cseszi szét a sztereó képet.
Kizárólag hátránya van ráengedni a teljes frekvenciát, rákeverni az amúgy különálló LFE sávot, kivéve, ha nincs mélynyomód.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
python1
#162317
üzenetére
Ha kiveszem a jumpert és rámérek vágás mellett úgy az elvileg informatív lenne...
(#162318) mettek: Ha újrakezdeném nem is ezeket venném ide hanem valami LCR-t. Teljesen fölösleges nekem ide a GS60. Sztereóra szerettem őket, csak a jelenlegi nappaliban az sajnos élvezhetetlen a klasszikus felállásban.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
mettek
#162308
üzenetére
Nekem a GS60-ak elég komoly mélyre képesek, viszont jelenlegi helyükön olyan beszakadás meg kiemelés van hogy borzalom. Muszáj vagyok vágni. Napokban megint azon gondolkoztam, hogy csak jó lenne megtámogatni őket egy sztereó végfokkal és lentebb engedni, valahogy összhangba hozni, de nincs az az EQ/korrekció ami nálam rendbetenné a frekimenetét. Így meg ott vannak a nagy dobozok aztán a két-két mélysugárzó kb. meg se mukkan a jelenlegi vágás mellett. A magas meg a mélyközép egy kis zárt kamrában van benne, a doboznak a bass reflex része nem is dolgozik. Pazarlás.
-
alphamooncam
őstag
válasz
VoidXs
#162299
üzenetére
Köszi hogy leírtad (helyettem)
.Voltak benne új dolgok is de a nagyjával azért tisztában vagyok/voltam.
Egyébként meg Pro szériás JBL mélynyomóm van. [link]
Amire még kiváncsi lennék, hogy hallottál-e már tölcséres mélysugárzót, és ha igen mik a benyomásaid.
P.S.: Miből gondoltad, ezt az EQ dolgot a tranzienssel? Nem értem. Én nem emlékszem, hogy mégcsak hasonlóról is beszéltem volna.
Amivel "játszani" lehet, az a kompresszor ( Attack-Release) Pl. ez a VST.

-
Nem tudom, mit szóljak mint SVS4000-es tulaj, de reflexesről váltani ilyen zárt konstrukciójú subra, életem legjobb döntése volt. Röhögve leadja azokat a mélypokolból eredő basszusokat, amiket csak kívánhat az ember. Egy teljesen más dimenzió nyílt meg előttem, és sorra nézem meg újra a régebbi filmeket ezen ismét, mert így érdemes is. Konkrétan "lélegzik" tőle a nappali. Persze ez csak egy sarki bolti SVS SB4000-es sub... Nyilván ennél is van jobb, de az nem az én ligám. Én roppant boldog vagyok a fullextrás subommal.
-
BBéci
legenda
válasz
python1
#162306
üzenetére
Ezt remek ötletnek tartom, évek óta gondolkozom azon, hogy ezt kellene valahogy megoldani.
Amennyire nem szerencsés az LFE jelét a frontsugárzókra keverni, hiszen azoknak megvan a saját 20 Hz-ig lemenő frekvencia-tartománya, az ugyanúgy zavarhatja az LFE megszólaltatását.(#162308) mettek
Kipróbáltam párszor és nem vált be. Már az AVR-re háruló plusz terhelés miatt sem. -
mettek
addikt
válasz
VoidXs
#162305
üzenetére
Vagy minőségi álló frontok kellenek és akkor nem kell levágni 80hz-en hanem lemehet ameddig tud. Nem?
Nekem legalábbis ezt ajánlották a stream audiosok hogy ha birja a cucc és nincs hatalmas akusztikai anomália akkor mehet a front large-ra. Pl az én platinum m40 frontjaimmal.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
python1
#162303
üzenetére
Benne volt a hosszú írásban, egy lassabb, hagyományos hangú sub, amire a main-ek vágott mélyei kerülnek, lényegében kárpótol azért, ha az LFE gyorsasága miatt elvesznek többek közt a filmre kevert géphangok/járművek/mélyebb hangszerek hosszan kitartott mélyei. Egyszerűen lassú subokra keverik ezeket a stúdióban, ha hirtelen átvágod egy minőségi (nem házimozis) LFE-re, akkor tompulnak ezek a hangok, mert eleve halkabbra voltak véve a stúdió crossover subjainak zengése miatt. Ott a vágás szóba sem került. Természetesen lehet egy jó subból lassú darabot csinálni (generálni olyan konvolúciót), de ehhez annyi teljesítmény kell, amit összesen nem használ fel a teljes Audyssey vagy Dirac, így ez megint olyan dolog, amit kizárólag PC-n érsz el.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
python1
#162303
üzenetére
Hát ha jól értem és egyről beszélünk VoidXs-el, akkor a többi csatornáról levágott alsó frekiket nem az LFE-re tolod hanem egy külön szubra. Szóval van egy szub a levágott frekiknek meg egy külön az eredeti LFE csatornára amire nem teszel rá pluszban semmit.

Ha lenne most egy második szubom, az egyik surround back csatornát simán beáldoznám rá. (Hátul úgyis két bipól van egymáshoz túl közel, elég lenne egy is.)
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Tamoo
#162301
üzenetére
Azért nem hallhattál róla, mert házimoziban szinte senki nem replikálta, leginkább azért, mert csak PC képes rá, és ott is veszítesz vele egy csatornát (az amúgy is kevésből), ha nem kevered össze a levágott mélyeket, hogy valamelyik kimeneten egy második proci vágja tovább. A csatornahack igazából ennyi, ha a beépített (amúgy fázishibás) crossoverre lenne építve, de körvonalakban a ReaPlugs crossoverrel (amit ide bevetnék, ha így használnám) is ugyanez:

Új hozzászólás Aktív témák
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic
- Eladó Sony CS-széria házimozi szett hibátlan működéssel, megkímélt állapotban
- Akció - Új, 2 év garancia! Sencor SSS 6300 NYX 2 hangszóró
- NEUTRINO MINI HYPEX NC252MP 2x250W 4Ohm (2x150W 8Ohm) sztereó erősítő
- Marantz Model M1 hálózatos sztereó erősítő eladó
- Pylon Audo Pearl 27 - háromutas hangfalpár eladó
- ÚJ BONTATLAN Apple Macbook Air 15,3 M4 10C CPU/10C GPU/16GB/256GB - Égkék - HUN - mc7a4mg/a 3 év gar
- LG 27MR400 - 27" IPS LED - 1920x1080 FHD - 100hz 5ms - AMD FreeSync - Villódzásmentes
- Önerő nélkül is elvihető! RÉSZLETRE .OPCIONÁLIS. Gamer szék noblechairs HERO Valódi Bőr Fekete
- AKCIÓ! Apple Pro Display XDR 32 6K Nanotexturált üveg monitor garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Lenovo Legion Go S 32GB/1TB kézikonzol garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest

Rolleresben brutál teljesítményre tuningolás, sörösben a sokezer Ft-os sörök, autósban akik annyit foglalkoznak vele, mintha a szeretőjük lenne, stb.
)
![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)


( JBL LSR305 )- és problem solved !

