-
Fototrend
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
VoidXs
nagyúr
válasz
bajnokpityu
#163896
üzenetére
Ezt mindig vicces olvasni, tekintve, hogy sokszor ugyanannak a cégnek a legjobb DAC-i vannak mind a hangkártyákban, mind a procikban, csak más évjáratból, de ez nem jelent akkora különbséget, hogy a régi hitvány legyen. Példának okáért ugyanaz a DAC szériája egy Xonar DX-ben (egy 10+ éves, újonnan 10k-s hangkártyában), mint az Arcam többmilliós csúcsmodelljében. Itt azért elég drasztikus ár/érték aránybeli különbségről beszélünk. És igen, tud úgy szólni, sőt, tisztább és zajmentesebb.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
bajnokpityu
#163896
üzenetére
Én egyszer sem mondtam hogy prociverő, procim se volt még. Viszont ahogy felkonfigurálható EQ APO-val az mondhatni egyedülálló.
Ha hitvány akkor a Denon is hitvány vagy az Arcam is hitvány amik nekem voltak, mert azoktól nem rosszabb a hangja. Mind más, de nem rosszabb. Oda-vissza váltogattam a Denonnal is. Lehet mondani, hogy nincs fülem hozzá, de ez is csak egy vélemény."másik ilyen dolog volt, amikor azt állították, hogy bármilyen hangszóróból tökéletes hangot tudnak csinálni, mert az EQ megoldja. aha.."
Ezzel én sem értek egyet, egy sz@r hangszóró EQ-val sem fog jól szólni. -
bajnokpityu
félisten
válasz
Tamoo
#163890
üzenetére
nézd az stx használt ára 30-40e Ft. 30-40ezerért tök jó külső dacokat lehet kapni, akár újonnan is. ugyanezekből az alkatrészekből készül a 7.1 verzió. nyilván ugyanolyan hitvány.
itt én elakadtam, hogy ebből nem lesz prociverő hang, akárki akármit mond. pláne nem árértékben jó cucc, stb...másik ilyen dolog volt, amikor azt állították, hogy bármilyen hangszóróból tökéletes hangot tudnak csinálni, mert az EQ megoldja. aha..
-
mettek
addikt
Amugy 2 hete kipróbáltam hogy milyen ha a PC-ről megy a lejátszás (hdmi-n). Csak egy mpc be-t használok, semmi extra. Egy androidos boxot váltottam ezzel. Végül így maradt mert a hang kb ugyanúgy szól de lehet jobban, hiába pcm-ben megy ki. A kép meg határozottan szebb, ez projektoron tisztán látszik.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
mettek
#163891
üzenetére
Az az eredeti Atmos renderer, ami az első lépcsője volt annak, hogy az emberek kisírták a PC-s Atmost, pont így, fórumokon hangot adva az igénynek. Ez játékra készült, és az OpenAL-nek köszönhetjük, hogy kierőszakolta a Microsoftból. Még csináltak egy saját, ingyenes verziót is (Windows Sonic), hogy a Dolbyt is erre sarkalják. Ezzel sikerült azt elérni, hogy a havidíjas konstrukcióból egyszeri fizetés lett.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
#98221312
#163887
üzenetére
A tápkábel és hasonló témák mindenhol flame-et generálnak, nem csak itt.
(#163889) bajnokpityu: Szerinted. Más szerint meg a Denon egy kalap sz@r. (Szerintem meg egyik sem.) Volt már nálam is pár dac, jól hallottam a különbségeket köztük, de egyikre se mondanám hogy katasztrófálisan szar volt. Beleértve a hangkártyát is. Nem mondom, hogy ez a legjobb hang mozira, de nekem a legjobb ár/érték arányú és nálam ez számít, nem az abszolút legjobbat keresem. Te a digitális oldalra átlagtól sokkal érzékenyebb vagy valószínűleg.
-
bajnokpityu
félisten
válasz
#98221312
#163887
üzenetére
igen, ez is megtörtént. és az 1-2 évvel ezelőtti PCs agymenés ismétlődni látszik, ami miatt anno leléptem. mert a saját tapasztalatom az, hogy ha valami katasztrofálisan szarul szól sztereoban, abból nem lehet jó mozit se csinálni. (lsd STX)
és pont nem érdekel, hogy mérve 0.00000% a torzitása, és sokkal rosszabb akár egy denoné a 0.05%al, ha utóbbit sokkal jobb hallgatni. ez meg az én álláspontom.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
#98221312
#163879
üzenetére
Nem az a lényeg, hogy kinek van igaza, hanem hogy köztudatban maradjon a téma. Ez viszi előre a fejlődést, és ha például eljut a PC-s OEM-ekhez, hogy sír a nép az Atmos hiánya miatt, akkor lehet, hogy megoldják az olyan hangkártyákat okosan, és azonnal bedöntik vele a procik piacát. Vagy épp sikerül elérni, hogy a házimozis dolgok annyiba kerüljenek, amennyit tényleg érnek. Ezek nem álmodozások, mert értek már el nem kis eredményt hasonlókkal, például amikor egy kicsi, 100k körüli feliratkozós csatorna felhívta a figyelmet, hogy kezdenek elszállni az AMD árai, a beszélgetések elterjedtek más platformokra, ami bedöntötte az árazást úgy 40%-kal. Lehet, hogy egy kis szivárogtatási zsarolás is volt a dologban, de ettől még elvágtak egy csúnyán vevőellenes gyakorlatot.
-
#98221312
törölt tag
Oké, mondok (írok) egy konkrét példát!
Tételezzük fel beírom, hogy kipróbáltam egy Isotek tápkábelt és rendkívűl jó hatással volt a hangra!
El sem merem képzelni milyen okádást kapnék emiatt, hogy placebo, meg a mérések stb..
És most ne kérdezzen vissza senki, hogy hol volt ilyen, mert konkrétan több ember ment el a fórumról emiatt!
Nincs igazad, mert néhányan itt kitűzött célpontnak, ellenségnek tekintenek bizonyos dolgokat, s nem egy másik lehetőségnek!
-
gab1ka
senior tag
Én is érdeklődve olvasgatom ezeket a mélyebbre nyúló háttérinformációkat még úgy is hogy csomó dolgot nem is nagyon értek.Inkább ezt, mint a rendszeresen visszatérők szajkózásait a saját meggyőződéseikről.
-
Tamoo
nagyúr
Én speciel örülök hogy olyan ember is ír ide akinek szakmailag van rálátása a dolgokra és olyanokat is átlát amit én speciel nem. Nem muszáj mindenben egyetérteni, én sem értek mindenben egyet, de elvitathatatlanul építő jellegű, sokat lehet belőle tanulni. Végre valami előremutató is történik itt a berögzött hülyeségek szajkózásán kívül.
Az meg hogy ki milyen utat választ a mozi építésénél a saját dolga, szerintem itt különösebb ellentétek nincsenek ilyen téren. -
#98221312
törölt tag
Rémesen túltoljátok ezt a dolgot!
Nem értem miért nem férnek el egymás mellett a különböző megoldások, álláspontok? Miért kell idegbejönni, és görcsösen bizonygatni?
Oké, ki lett tárgyalva millioszor, hogy marketing, meg pénzlehúzás meg így sz@r úgy sz@r minden.
Elismerem a tudást ami itt néhány ember mögött van, sőt engem is érdekel, és ha lehetőségem/élethelyzetem úgy engedi szívesen kipróbálnám én is a PC-s témát.
Viszont nem értem miért kell a torkának esni annak aki mégsem ezen az úton szeretne haladni?!
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Quetz
#163877
üzenetére
Igen, az AV kódok szinte mindig katasztrofálisak, de ennek is megvan az oka, illetve azt is ki szabad mondani, hogy ezért nem kár. Igen, rémesen optimalizálatlan és ronda kódjaik vannak, a Dolbynak is, de szériatermékeknél nem kár, úgyse fogják támogatni. Sok cégnél a CMMI semmilyen szintet nem ér el, de mégis rekordidő alatt képesek előállni működő eszközökkel, mert úgy hagyják dolgozni a programozókat, ahogy az nekik éppen tetszik. Úgyse lesz továbbfejlesztve, legalább szeressen rajt dolgozni szegény kezdő, és így véti a legkevesebb hibát, a tesztcsapat tudja támogatni.
És itt volt egy fontos szó, a kezdő. Aki szakmai kihívást keres programozóként, az nem az AV világában találja ezt meg, a profik nem maradnak soha fél-egy évnél tovább, ha véletlenül ide csöppennek. Egy procifejlesztés egy tapasztalt programozónak ujjgyakorlat, és csak azok foglalkoznak vele hosszabban, akiknek moderáltan büdös a munka, vagy tényleg eddig terjedt ki a képzésük. Én is megkaptam azt a beszólást teljesen jogosan, hogy "miért nem szeretsz gondolkozni?". Szerencsére már nem ez a munkám. Itt csak annyit kell csinálni, amit az akusztikai mérnökök leírnak képletekben, ők adják az igazi tudást ezekhez az eszközökhöz. Két ilyen emberrel volt szerencsém együtt dolgozni, és volt, hogy 2 óra alatt értették meg velem, amit az egyetem akkor még 3 félév alatt nem tudott. Miattuk csinálok kis részben akusztika doktorit, de így is attól tartok, hogy soha nem érem utol őket, hiába csak 4 évvel idősebb nálam (azaz 27) az egyikük.
A valóság az, hogy a programozó itt csak grafikonokat simogat, és esetleg StackOverflow-ról szemezget egy-két bonyolultabb képletet, mert azzal már az akusztikust idegesítené, hogy ennyire hülye hozzá, mint én pár éve. Példaként a Cavern-ről tudok mesélni, hogy szakmailag milyen keveset is jelent, és mennyire egyszerű matek van mögötte, egész pontosan középiskolás szint. Örülök, hogy ennyire dicséritek, de nem a Cavern a jó, hanem az ipar épül lehúzásra, és szándékosan szar. Eleve azért kezdtem bele, hogy ne kelljen fizetnem ilyen alap dolgokért. És duplán rossz, hogy ennyi energiát öltem bele, mert a barátaim ilyen idősen már egyedül húznak fel nulláról űrkutatási projekteket, vagy épp az 5G-n, esetleg önvezető autókon dolgoznak. Épp ezért fogom én is hátrahagyni ezt a projektet, mert nem tanít már, csak simán élvezem hallgatni az eredményét.
-
Quetz
őstag
válasz
bajnokpityu
#163874
üzenetére
Nem kell jobb hangot csinálnom ahhoz, hogy észrevegyek nyilvánvaló szoftvermérnöki hibákat.
Minél több feature-t próbálnak begyömöszölni egy dobozba, annál inkább válik informatikai kihívassa az audio processzor. És nem csak a butik márkák esetében, hanem az olyan "tömegtermelőknél" is mint a Yamaha vagy D+M csoport. Förtelem ami kiadnak a kezükből. Ha kiadnák az API dokumentációt, akkor egy egyetemista jobb appokat készítene. -
VoidXs
nagyúr
válasz
bajnokpityu
#163872
üzenetére
Rengeteg filmet mondtak példaként (pl. minden Marvelt), ahol egyiket vagy másikat dicsérték, valahol proci utáni méréssel is igazolták a különbséget. Összevetettem mindet, és bitre pontosan egyeztek libavcodec-ből dekódolva. MPC-ben lejátszva sem volt különbség, de ugyanúgy libavcodec van mögötte.
A probléma a "mi úgyis jobban tudjuk, mi a jó hang" hozzáállása szinte mindenkinek, aki procikat tervez. Sok gyártónál a Dolby és a DTS dekóderekért más csapat, de minimum más programozó felel, még akkor is, ha az alap ugyanaz, a legnagyobbaknál még teljesen másnak is felelnek. Itt két helyzet kerül elő. Az integrálási útmutatóban lehet ajánlott előfoki szűrés (pl. DTS:X Pro-nál a saját görbéik), amitől már teljesen más lesz a hang, de a problémásabb, amikor az adott csapat például úgy érzi, hogy szerinte az ő sávain nem elég a basszus, és egyszerűen bekerül egy lowshelf. Mértem olyat, ahol pont erre mutató jeleket produkáltak a fázisgörbék. Ezt könnyen ki tudod próbálni, a Cavernnel lehet TrueHD-ként vagy HD-MA-ként mérni, sok procin tanulságos.
Az Altitude amúgy tényleg PC, az Atmos motorjuk a procin fut. Ha keresel a belsejéről képeket, nagyon látszik, hogy a bővítőkártyákon csak egy IO illesztés van a DAC áramkörökön kívül.
-
ctrlaltdel13
őstag
válasz
bajnokpityu
#163874
üzenetére
Minél?
Annál amit te annak érzel?, Vagy minél? -
Quetz
őstag
válasz
bajnokpityu
#163872
üzenetére
Ha pedig a nagymamám füstöt eregetne és kerekeken gurulna, akkor ő lenne a gőzmozdony.
Ha PC proci intézi a DSP-t akkor az PC processzor, ha egy SOC, akkor meg célhardver. Az Emotiva amit csinál az pedig a programfejlesztés tankönyvi esete, hogyan ne csináld. Ha nem lenne ennyi elvakult hívő, már rég bedöltek volna, amit meg is érdemelnének. Vicc, hogy egy RPI-t kell kiküldeni mindenkinek, mert elszámolták magukat és nem férnek el a SOC flash-en. -
bajnokpityu
félisten
válasz
VoidXs
#163867
üzenetére
egyébként nekem is ez a tapasztalatom. nemrég épitettem új PCt, egyelőre VGA nélkül, hdplex lin táppal, és új install közben kipróbáltam, amikor még nem bitperfekt volt, csak pcm 7.1nem irta ki a proci. Elsőre nem tünt fel semmi különös. De azért a bitperfekt azért hozza a logot.

illetve, mi viszont feltünt, hogy valamiért a trueHD akármit csinálok, jobban szól, mint a DTSma. ennek még nem olvastam utána, h mi a két szabvány közötti difi, de a tendencia ez. ez is furi nekem, amikor irjátok, h nálatok PCs átkódolóknak mindegy, ugyanúgy szól.
Quetz: ennyi erővel az emotivas diracos proci is egy pc. nagyjából annyira kell neki a linuxos PC, hogy bekonfigolja a dedikált DSPs procit, és onnastól a DSP dolgozik.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Hohocali
#163868
üzenetére
Az akusztikának minimális befolyása van erre. A beforgatásnak annál inkább, mert azzal adod meg azt a térbeli ívet, ahol a fejed szabadon mozgathatod, és nagyjából ugyanazt hallod. Ezt a magassugárzó szórási karakterisztikájából ki lehet számolni (mozikban csinálják is, például az IMAX székek ezért vannak olyan ívben, amilyenben), de annyira bonyolult, hogy otthon inkább érzésre vagy ökölszabályokra építve szokták. Én nagyon kevés sztereó rendszert hallottam, ahol tökéletes volt a korreláció, és mindig a késleltetés volt a megoldás.
Az 1 cm nem elég, az 0.03 ms. Annyit érsz el vele, hogy a mélyek nem oltják ki egymást, ami valóban valami, de jobb tered nem attól lesz. 0.01-re van szükség minimum, hogy magasakra is illeszteni lehessen. Az automata nem pontosabb ennél, ezt a menüt állítja át. A távolságokat hatalmas hiba kézzel beírni, még ha ki is tudod számolni, mert nem ettől függ, hogy mennyit kell késleltetni, hanem a hangszóró/erősítő különböző hibáit is bele kell számolni, és nem csak az adott csatornáét, hanem a többiét is.
A Dolby és a PC helyzete nem ilyen egyszerű, és amúgy a használt hardverre vonatkozott. Az igazi (mozis) Atmoshoz akkora teljesítmény kell, ami akkor még konzumer procikban egyáltalán nem volt elérhető, ezért a Dolby CP850 egy Xeon-alapú 28 magos szerver. Az is épp arra volt elég, hogy 3 másodperccel előre kellett etetni, és akkor "valós időben" renderelt, aztán nap végére felgyulladt. Konkrétan erre dedikált légkondival kellett hűteni, hogy megmaradjon. Szerencsére azóta sokat fejlődött a világ.
A dekódolás egy más dolog. A Vision-t gyorsan lezárom az elején, semmi spéci nincs benne, volt PC-n régóta, én is írtam rá shadert. Az Atmosból a Dolby viszont pénzt is akar látni, és miután innen nincs felfelé, minél tovább távol akarják tartani tőle a PC-t. Ha egyszer az open source közösség megold valamit, abból már nincs pénz soha. Ez volt a DD-vel, a DD+-szal, és a sima TrueHD-vel is, ETSI doksikból és IC-csiszolásokból lettek olyanok, mint pl. a libavcodec.
Miután ez visszafejtéssel készült, és nem volt ezt tiltó szerződés, a libavcodec, aminek valamelyik verziójára épül ma lényegében minden legacy dekóder, kinyírta az összes jogdíjszerzési lehetőségüket a házimoziban, méghozzá teljesen legálisan. Ha egy gyártó választhat, hogy fizet a Dolbynak, vagy megoldja nélkülük a támogatást ingyen, az utóbbit fogja meglépni. Onnan tudod, hogy a gyártó ezt tette, hogy valamelyik Dolby logó nincs rajt a termékén, de mégis ismeri a formátumot. A Dolby szerint minden egyes hivatalosan támogatott formátumot jelölni kell, de DD-t mégse mutogat ma már senki.
Az Atmos helyzete más. Tanultak a múlt hibáiból, és letolják a licenszet a torkodon így vagy úgy, és tettek bele olyan dolgokat, amikből rájöhetnek, hogy te nem teljesen magadtól csináltál dekódert. Emellett kihagyták a szabványosítást teljesen, csak az AC-4-et tették nyilvánossá, amiből az lett, hogy előbb került dekóder GitHubra, mint AVR-be, és innentől eldobták a fejlesztést, mert tudták, hogy egy centet nem fognak belőle látni soha. Vannak kiskapuk, pl. buherált MLP-s toolokkal nagyon sokat játszottak, és innen tudjuk többek között, hogy az otthoni Atmos csatornaalapú, de a meta még mindig jobbára ismeretlen. Ha le tudják úgy dokumentálni, hogy csak egy kapott Atmos sávból dolgoznak, és semmi másból, akkor eljön a PC-s Atmos, vele együtt a hangkártyák, de ez egy nagyon nehéz munka.
-
Hohocali
aktív tag
válasz
VoidXs
#163840
üzenetére
"A tér helyessége egyedül az átlagos időbeli helyességtől, vagyis a csatornák egymáshoz képesti késleltetéséből adódik."
Ez így nagyon le van egyszerűsítve. A szoba akusztika (pl. visszaverődések) nagyban befolyásolja ezt. Sztereó rendszerek között durva különbséget tapasztaltam ezekben, pedig ott távolság állítás sincs. Eleve lehetetlen, hogy cm-en belül tartsam a fejem hallgatás közben, de még 5cm-en belül se. És nem hullik szét a tér pár cm fej mozdítás esetén.
Nálam a Marantz prociban (7703) 1cm-enként állítható a távolság. Ez már pontosabb, mint amiket felsoroltál. És az is benne van a pakliban, hogy az automata ennél pontosabb. Kézi állításnál még az 1cm is necces, mert az átlagpolgár (nem a profi szaki!) hogy méri ki ilyen pontosan, meg hogy veszed rá, hogy cm pontosan tartsa a fejét mozizás közben.
És örülök, hogy összehoztad a PC-t meg a Dolby-t, akkor biztos nemsokára jön PC-re az Atmos, meg a Dolby Vision is. Mert úgy gondolom, hogy amelyik cég tiltja a PC-től a cuccait, az nem PC-n képzeli el a jövőt.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
bajnokpityu
#163864
üzenetére
De, az. Azoknak az időknek rég vége, hogy ha nem ASIO-ztál, akkor a Windows csúnyán belenyúl. A dekóder szabványos, még akkor is, ha valamennyire zárt. Egy HD-MA vagy TrueHD sáv pontosan ugyanúgy szól. Extra információk lehetnek a revíziók miatt, a DD pl. már v3.0 felett jár, az viszont előny, mert magasabban vág egy régebbi dekóder IC-hez képest (megint a DD példájával élve, néhány régi chip csak 7k-t tud kiadni maximum surroundon).
-
-
Tamoo
nagyúr
válasz
#98221312
#163859
üzenetére
Utólag egyszerű azt mondom, legalábbis addig a mélységig amíg én mentem. Én is ódzkodtam tőle, eltartott egy darabig amíg rávettem magam hogy hozzáfogjak, mert elsőre ijesztőnek tűnt.
Nekem kb. két hetembe került, de ebben benne van a REW-es kínlódásom meg az amíg nagyjából megtanultam értelmezni a grafikonokat. Erre viszont nincs szüksége annak aki csak egyszerűen használni akarja és a szobaakusztika rész vagy a miértek nem érdeklik.
Dorian még nem mélyedt el benne, de gyakorlatilag ugyanolyan setupot használ mint én, nekem sincs benne semmi egyéb varázslat. Azt beállítani meg nem kerül sok időbe és nem is bonyolult, csak kell pár instrukció.VoidXs-nek is van útmutatója hozzá, de ha más nem majd valamikor írok én is egy kicsit szájbarágósabbat logout-ra. Amolyan step by step. Bár én közel sem vagyok szaktekintély a témában.
-
#98221312
törölt tag
válasz
mettek
#163855
üzenetére
Pontosan ezek miatt a kínlódások miatt óckodom tőle.
Ha valaki idejönne megmondaná mit vegyek, aztán beállítaná/megmutatná azt mondanám oké.
Így viszont, se időm, sem idegzetem az egészhez.Most pedig ne jöjjön senki azzal, hogy "pedig egyszerű, meg csak annyi, hogy...."
Aki még életében nem foglalkozott ilyesmivel annak nem az..
-
mettek
addikt
válasz
Tamoo
#163854
üzenetére
A bajság itt kezdődik nem a PC építésnél. Én otthon vagyok a programokban felhasználói szinten, már mérni is tudok a rew-vel de az eq apot mai napig nem látom át teljesen.
Most pl a PC a lejátszom, hdmi-n megy ki az anyag és akartam kicsit erősíteni a centeren az eq apot használva. Feltelepítettem, bepipáltam hogy ismerje fel a hdmi kimenetet, beállítottam hogy 5.1-es a rendszer, betettem egy compresszort amit center csatornára állítottam de hiába tekergettem semmit nem csinált.A lejátszom mpc-be. Szóval nem olyan egyszerű.
-
#98221312
törölt tag
válasz
VoidXs
#163845
üzenetére
Esküszöm meghallgatnám mit csinálna a rendszeremmel a programod, mivel egy kalap sz@r az akusztikám, de mivel fogalmam nincs a HTPC építéséről, illetve annak használatáról, így lőve vagyok...
Nagyon sokan így vannak vele, és éppen emiatt maradnak a dedikált eszközöknél.
-
Quetz
őstag
válasz
bajnokpityu
#163844
üzenetére
Ez egy alap zenélgetésre jó Intel I3 PC

-
VoidXs
nagyúr
válasz
python1
#163848
üzenetére
Hát, az életed végéig ki tudja tölteni minden szabadidődet.
Ez az ember annyi tudást összegyűjt a publikációiba, hogy a Cavern QuickEQ konkrétan egyetlen papírján alapszik, illetve annak is csak a felén. És akkor még van 174 másik csak ezen az oldalon, majd még ennyi AES tanulmány... -
VoidXs
nagyúr
válasz
bajnokpityu
#163844
üzenetére
Semmi necces nincs benne. Hasonlítsunk csak össze pár elég drága cuccot:
- Emotiva RMC-1: 0.3 ms (10 cm lépcsős) pontosság. Ez olyan gyenge, mintha nem is tudna késleltetést.
- StormAudio procik: 0.1 ms pontosság. Szebb szám, de ugyanúgy használhatatlan.
- IMAX nXos: 0.1 ms pontosság. Az egyik legerősebb dedikált proci, mégsem ér sokat korrelációra. Annyi mentsége van, hogy nagy teremre elég.
- MiniDSP 2x4 HD: 0.1 ms pontosság. Ha ügyes vagy és tudsz írni egy jó FIR-t, akkor van 0.01 ms pontos, viszont maximum 5.3 ms-ig, aminél úgyis többre lesz szükséged szinte mindenhol.
- Bármelyik PC, amin legalább egy Windows 7 elindul: 0.005 ms pontosság (192 kHz-re állítva).Nem lesz sosem képre jó asztali, amíg egy belépő PC-s GPU anyagköltsége többszöröse, R&D költsége pedig többezerszerese még a legmagasabb kategóriás playereknek is. Még egy Intel is annyi pénzt nyom bele az IGP fejlesztésbe évente, amennyit pl. az Oppo fennállása óta összesen nem szedett össze. Ezzel nem tudsz versenyezni, csak a konkurenciát alkalmazni. És míg a házimozisok már egy PC-s gyártó nevét meglátva elkezdenek városokat felégetni, egy értelmes cég (és itt példaként a Dolby-t említem meg, aki ugye lényegében kitalálta a mozihangot, csak hogy el tudjuk helyezni) simán PC alapra épít. Ugyanez a jelenség ott van a hangfeldolgozási teljesítmény mögött is, egy bizonyos szint felett már nincs sehogy tovább, csak PC-vel.
-
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Squirrel
#163841
üzenetére
Egy ilyet a Hestore-ból maximum 3000 forintért raksz össze céleszközök nélkül (nyilván nem olyan szépen):
1. 12V táp, vágd le a végét, lazán blankolható ollóval is.
2. Ventilátor, vegyél annyit, amennyit jónak látsz, és kösd rá őket párhuzamosan a tápra, majd ragaszd le, és kész a hűtőd. Csendes is. Ha még csendesebbet akarsz, akkor kicsit drágábban van állítható táp is. Másik trükk, hogy USB adaptert használsz 12V-ra, az is elbír vele. De még mindig felesleges az egész. -
VoidXs
nagyúr
válasz
bajnokpityu
#163838
üzenetére
Ilyen leírást még sosem láttam, ha egy pontban marad a hang, hogy jut el a füledhez?
A fázishelyesség semmi más, csak a frekvenciák időbeli eltolódása (referencia nélkül, tehát önmagában nem is lehet helyesen értelmezni), és ha nem PEQ-val tekergeted el őket (mint az Audyssey), akkor ez az egyik legkevésbé fontos paraméter. Az impulzusválasz természetesen helyes válasz, de mivel mindent leír egy rendszerről és eleve ebből számoljuk vissza az összes többi mérést, mégsem egy okozó tényező. A tér helyessége egyedül az átlagos időbeli helyességtől, vagyis a csatornák egymáshoz képesti késleltetéséből adódik. Mondanám, hogy próbáld ki század ms pontossággal beállítani a késleltetéseket, és ahogy szépen lassan tekergeted +0.1 ms-ig az egyik csatornát, hallhatod teljesen szétesni a hangképet, de mivel megveted a PC-t, ami az egyetlen eszköz ekkora pontossággal, ez a demó kiesik.(#163839) Squirrel: Az a link a semmibe mutat, de amin rajt tudod hagyni a kezed, azzal nincs gond. A problémák 100 fok felett indulnak, de a legtöbb eszköz ilyenkor egyszerűen elvágja a tápot, ami elég egyértelmű jelző, hogy jobban kellene hűteni. Általában a rossz hűtés még garanciális probléma is szokott lenni, elég gyorsan előjön. Nekem például az új projektorom két ventije közül meghalt az egyik, de mivel LCD, és már kinyitottam pucolni, terveznem kellett rá saját hűtést.
-
Squirrel
őstag
Szerintetek ez mennyire hűtené az erősítőm? Nekem érzetre nagyon meleg, kezem rajta tudom hagyni, de kényelmetlenül meleg, inkább forrónak mondanám. De még pont annyira, hogy feszengjek, de ne vegyem el.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
Dorian
#163834
üzenetére
Én sem írtam nagyobb beszámolót.
Nálam nagy lett a difi mert évek óta korrekció nélkül moziztam, így meg azért teljesen máshogy szól a cucc. Meg eddig a szubom sem volt jól illeszve, mikrofon nélkül csak a hátulján fázist csavargatva nem ment. Annyira tudtam csak figyelni, hogy a kettő ne oltsa ki egymást, de hogy a frontokhoz képest ms-re rendben legyen, az nekem nem ment fülre. 
-
Dorian
félisten
válasz
Tamoo
#163829
üzenetére
Nagy beszámolóra ne számítsatok, mert
- Mire lenne időm ismerős filmrészleteket nézegetni az összehasonlításhoz, addigra elfelejtem milyen is volt;
- Függöny a nappali - étkező közt is kb. egy hete került fel, a középsávban elég nagy hatású javulást adva (Itt érdekes, hogy a Fapaci által mért diagramokon ebben a sávban nem látszott jelentős probléma, rákérdezve mondta, hogy itt a fülünk nagyon érzékeny, és kis eltérések is sokat számítanak);
- Eleve elég normális volt az akusztikai helyzet nálam, tehát nem kellett a programnak csodákat tennie;
- Meg amúgy sem vagyok jó az ilyen leírásokban.Amúgy lehet, hogy nagyon nem áradoztam, de az, hogy pontosabb a tér, és túlterjed a helyiségen, az azért nem kis dolog. Ha jól tudom, ez a fázispontos hang jellemzője. Nos ezek szerint az Audyssey MultEQ XT32 nem igazán az, vagy nemtom.
A másik nagyobb változást a mélyek (33 és 49 Hz-es módusok) tekintetében várom... már ha lesz lehetőségen vmelyik este rombolósabb filmet nézni. -
Thom!
veterán
3.1 rendszert szeretnék építeni.
XTZ Spirit vagy az új Elac Debut reference sorozatra építve...
Sub XTZ Edge 10.17 lenne. -
Quetz
őstag
válasz
bajnokpityu
#163825
üzenetére
Nem is tudom mire számítottál, miből rak össze egy JBL 4722-t, mint JBL alkatrészekből?
-
Dorian
félisten
válasz
#98221312
#163824
üzenetére
Nem igazán tesztelgettem, csak este ledőltünk és néztünk egy magyar, DD sávos filmet. Legeslegelsősorban a tér pontosabb, ill. "helyiségen kívül is kiterjed". A beszédhang is valóságosabb, meg az egészet lehet hangosabban hallgatni zavaró érzés nélkül. A mélyfrekvenciák még kérdés, mert egyelőre csak annyi,h jóval halkabb. Tudom, hogy volt egy nagyobb 31 Hz-es kiemelésem, gondolom ez csökkent, de a film jellege nem olyan volt, amiben a mélyek különösebb szerephez jutottak, így megítélni ezt még nem tudom.
-
Quetz
őstag
válasz
bajnokpityu
#163814
üzenetére
Ha már Rythmik:

És igazi Bi-amping a JBL Pro 4722-nek (ACA + Crown XLS1502).
-
Quetz
őstag
válasz
Squirrel
#163817
üzenetére
Formátum demok itt találhatók: https://thedigitaltheater.com/category/audio-format-trailers/
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Squirrel
#163819
üzenetére
Van 5.1 YouTube-on, de nagyon-nagyon ritka, és én is csak egy spéci letöltővel látom. Itt egy példa. A hagyományos feltöltések közt viszont hiába fogod keresni, amit nem a YouTube csinált, az nem lesz surround (nem "pazarolják" rá a tárhelyet, csak a Redesekre), ezért is nem használjuk demókra.
(#163820) Dorian: Örömmel hallom
Ha már régen töltötted le, próbáld ki a tegnapelőtti verziót, került bele egy állítható crossover, aminek van egy 48 dB/Hz-es (igen, jól írtam) fázishelyes módja, ami sokat adhat még hozzá. -
Dorian
félisten
Megvolt az első pròba Umik-1 + Cavern bemèrèssel, EQ-APO + alapra tett AVR-rel.
Hang elèg kafa
Ezùton is köszönet Tamoo-nak a sok segìtsègèrt, meg persze VoidXs-nek a progièrt.
De mùltkor a függöny miatt emeltem 6dB-t, most a korrekciò miatt mèg 8-at. Ès mehetne mèg feljebb zavarò èrzès nèlkül, örülök, ha majd egy izmosabb filmezèsnèl pozitìvban maradok
-
Squirrel
őstag
válasz
mettek
#163818
üzenetére
Lejátszón okė a dolog, ezt a youtube-ot nem tudtam hova tenni. Csak azért néztem, mert ott van sok összehasonlító teszt videó, kíváncsi voltam a különbségekre (leggyorsabb forrás), de nekem rohadtul csak pcm hangsávként jelent meg az erősítőn és mindegyik ugyanúgy sztereoban szólt. Ezért nem tudtam, hogy én vagyok a hülye (részben igen, hogy youtube-on próbálkozok dts hangsávot...), a hdmi arc a ludas vagy a youtube a szar forrás. Ezek szerint az utóbbi. Köszönöm!
-
Squirrel
őstag
Sziasztok!
Próbálnám tesztelni a végre összerakott 7.2-es rendszerem (CA+focalok). Lenne egy kérdésem (ne röhögjetek ki). A youtube-on van sok különböző dolby teszt. A youtube-ot a tv -n nézem (panasonic vt60) arc-on megy a hang ki az erősítőbe. Az viszont rohadtul nem dolby digitalnak, dts-nek vagy egyéb formátumnak látja a jelet, hanem pcm-nek. Mit b.szok el?
1. Én állítottam valami nem jól be a rendszeren
2. A hdmi arc nem viszi át a dd, dts jelet (mintha valahol az új X-es lg oledekről olvastam volna hogy ott ez a helyzet, lehet akkor hasonló a régi pana plazmánál is)
3. Akármit állít a youtube, az nem dd, dts vagy atmos hangsáv? -
Tamoo
nagyúr
válasz
bajnokpityu
#163814
üzenetére
Igaz nem HTA, de nekem is volt a Standart Obelisk páros, kíváncsi voltam miért van rajongótábora, rajta volt a hifis bakancslistámon. Értem hogy miért szeretik, én is szerettem de az sem mindenevő. Obelisk után a Nuprime IDA8-as D osztályú erősítő viszont sokkal jobban tetszett.
-
-KP-
veterán
válasz
bajnokpityu
#163814
üzenetére
Rythmik szubot kb. 1,5 évig használtam, az említett elektronikák is hónapokig nálam voltak, volt ami többször is, mert könnyen eladhatóak... Az én véleményem se fog változni. Ráadásul olyan dolgokat hasonlítok össze, amit egyaránt használtam, és birtokoltam.
Jelenleg a 15-ös Rythmik kit 800 dolcsi, ez behozatva minimum 1100-1200 dolcsi és ez még csak egy hangszóró meg egy erősítő. A végösszed dobozzal annyi,hogy két darab Ultimax szubot lehet építeni ugyanannyiból. Ez nem egyéni vélemény, hanem tény. De nem kell ragaszkodni az Ultihoz, kismillió hangszóróból lehet választani.
Aztán ha bekrepa az erősítőd, vagy a hangszóród, lehet amerikából/amerikába postázgatni horror pénzért.
-
bajnokpityu
félisten
A hta az egy kapcsolás. Lehet belőle jót és kevéssé jót csinálni. De hiába hallottam több nullával drágább cuccot, és van is itthon, a hta bizony jó erősítő. Csak jól kell megepiteni. Vagy nemtom, min múlik. Nem tudok olyan d osztályról, amit hallottam, és szólna így... Akár rockon, akár bármin.
Rythmik dettó. Anno amikor először hallottam, kicsit se estem tőle hanyatt. Aztán úgy adódott, hogy jó áron vehettem két kötet, és Python jól megepitette. Es baromi jól szól, használtan többszörös használt áru cuccokkal hallgatták össze, miután eladtam, és Rythmik maradt. Majd vettem egy meg jobb rythmiket, és ezt meg tovább okositottam, és hát ha nem is f113, de azért elég jó.
Szóval minden tisztelettel továbbra is tartom a véleményem.
Servo pedig igencsak jó dolog, tizedeli a torzítást. Meg elméleti szinten is...
-
Dorian
félisten
Izlèsek ès pofonok esete. HTA-ra sztem igencsak nem áll meg az, h nem mozgatja meg a lábát ès nem bòlogat tőle az ember, amikor kb. folyèkony zene jön belőle.
Ès igen, èn pl. "jó D osztályú"-ra váltottam ròla, de tök más jellegű "hangú jobbságok" miatt, mert a fentiek kifejezett erènyei a HTA-nak. -
-KP-
veterán
válasz
bajnokpityu
#163801
üzenetére
Örökké ezzel a HTA-val jössz. Mintha az lenne valami. Nekem meg volt HTA és az nem kellene. Kellemesnek kellemes, de pl. rockzenén vagy elektronikus zenén nem tudott rendesen megindulni. Szólni szólt, de nem táncoltatta a lábat. Rockzenén meg nem headbangeltem. Valami egyszerűen hiányzott belőle a pergősebb műfajokon. A vicc az volt, mikor a Linn Sneaky DS médialejátszó beépített vicc 2*20W 4 Ohm erősítője szó szerint lezenélte. A luna canopus párost is, az Elixirt is és az obelisk+x2 párost is. Kicsit kevésbé érzelmes, kicsit hűvösebb hangkarakter hangszeres műfajokon, de elektronikus és zúzós műfajokon meg dimenzóugrás volt. Nálam itt ért véget a Heed meg a HTA korszak, hiába ajnározzák annyian. Pedig még ráadásul magyar is, H.ZS. pedig egy igazi úriember. Szóval én nagyon akartam szeretni, de be kellett látni, hogy nem az én műfajom. Ezerszer inkább egy jó D osztályú, mert van. Ha csak és kizárólag jazz-t meg klasszikust hallgatnék, akkor ok, de mindenevőként sajnos nem az.
Korábban használtam Rythmik Audio szubot is, és szervó ide vagy oda, azért hasra esni nem kell tőle. Jobbnak lehet jobb a szervós erősítő, de árban is sokszorosa. Nem véletlen, hogy egyre kevesebb gyártó alkalmazza. És nem biztos, hogy mindenki ki akar fizetni 3x árkülönbséget hangyafaroknyi különbségekért.
Egy Tamoo által használt Ultimax szub majdnem SVS SB16 szint, kevesebb mint az SB4000 árának a feléből, végfokkal kábellel mindennel. Az általad használt Rythmik kit behozatva megépítve lenne simán 500.000. Ebből a pénzből két darab Ultimax alapú szubot lehet építeni szintén végfokkal kábellel mindennel. Hiába szúrja a szemeteket, szubhoz igenis jó a PA végfok ár/érték arányban meg egyenesen verhetetlen. Sokkal strapabíróbb is, ezek a tálcás erősítők hullanak, mint a legyek márkától függetlenül. Persze nem hangoztatják. Ráadásul egyszer kell megvenni a végfokot és sok esetben meg tud hajtani 2 vagy akár 4 szubot is.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
BBéci
#163806
üzenetére
Ahogy a Crown XLS se kiemelkedő, csak hifi cuccokhoz mérten olcsó és jó ár/érték arányú mozira, szubhoz. Nem hifizéshez, meleg csöves hangot nyilván ne várjon tőle senki. Vagy ki mit szeret. mettek-et is szerintem éppen lebeszéltem róla tegnap.
Helyén kell kezelni, ki kell próbálni, nem eltartott kisujjal - előítéletekkel leszólni.
Jó nyilván a próba részét kihúzhatom, azt vegyétek úgy hogy nem írtam. Maradjunk a realitás talaján. -
Quetz
őstag
válasz
bajnokpityu
#163807
üzenetére
Most megragadtad a lényeget! Nem a class A/B vagy D a lényeg, és nem is az, hogy PA/Pro/Hifi, hanem milyen minőségben tervezik és gyártják le az adott eszközt.
-
-
python1
veterán
válasz
Tamoo
#163802
üzenetére
Nincs azzal semmi probléma, fel kell kötni sok "gyárinak" azt a bizonyos gatyát, hogy közelítsék minőségben. Mikor megkerestek, hogy építsek köré ládát, sokat nem vártam tőle, de ahogy megszólalt, tényleg van benne potenciál, mérve is tökéletes, torzítás szinte semmi.
Mondjuk én töredék teljesítménnyel hajtottam "250W" A/B osztályú erősítővel, de szépen kirajzolódtak az erényei, én is elfogadnám.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
bajnokpityu
#163801
üzenetére
Csak egy szervós többszörös áron van.
Akkor sem győztök meg hogy sz@r amit hallgatok.
Mármint a Crown a szubbal így az összhatást nézve.
Az meg nem kérdés, hogy egy HTA vagy Obelisk kellemesebb a fülnek zenére mint egy PA végfok. Nekem is. De ez is ízlés kérdése, sokan meg azt rühellik és valami élesebb hangot keresnek. -
bajnokpityu
félisten
Ár értékben jó? Hát nemtom, nekem nagyon könnyű volt visszaadni a k2t is sztereó üzem esetén. Akár egy hta is kellemesebb fülnek, olcsóbban. Pedig olcsóbban jött volna.. Engem egyáltalán nem győztek meg ezek a hangosítási cuccok otthoni üzemben...
Subhoz meg servos erősítő kell, kitben hangszóróval. Vagy sokkal sokkal jobb erősítő..
Új hozzászólás Aktív témák
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic
- TCL LCD és LED TV-k
- Hisense LCD és LED TV-k
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Jövedelem
- One mobilszolgáltatások
- A Cherry többé nem gyárt kapcsolókat
- Kezünkben a OnePlus 15 és az Oppo Find X9-ek
- Feketelista, avagy a rossz boltok topicja
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- További aktív témák...
- Apple iPhone 12 Pro Max / 128GB / Kártyafüggetlen / 12Hó garancia
- Samsung Galaxy A26 5G 256GB,Újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
- BESZÁMÍTÁS! MSI Thin GF63 12VF-1279XHU Gamer notebook-i5 12450H 16GB DDR4 512GB SSD RTX 4060 8GB W11
- Samsung Galaxy A33 5G / 6/128GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia /
- BESZÁMÍTÁS! LENOVO ThinkPad P15 Gen2 - i7 11800H 32GB DDR4 1TB SSD Quadro A2000 4GB WIN11
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest





De nem baj, mert Tamoo elmagyarázta, hogy az automata mód hogyan működik, és ennyi. Biztos manuálisan állítgatva egy csomó mindent még egy kicsit jobb lenne, de így is bőven-bőven megéri.
A fázishelyesség semmi más, csak a frekvenciák időbeli eltolódása (referencia nélkül, tehát önmagában nem is lehet helyesen értelmezni), és ha nem PEQ-val tekergeted el őket (mint az Audyssey), akkor ez az egyik legkevésbé fontos paraméter. Az impulzusválasz természetesen helyes válasz, de mivel mindent leír egy rendszerről és eleve ebből számoljuk vissza az összes többi mérést, mégsem egy okozó tényező. A tér helyessége egyedül az átlagos időbeli helyességtől, vagyis a csatornák egymáshoz képesti késleltetéséből adódik. Mondanám, hogy próbáld ki század ms pontossággal beállítani a késleltetéseket, és ahogy szépen lassan tekergeted +0.1 ms-ig az egyik csatornát, hallhatod teljesen szétesni a hangképet, de mivel megveted a PC-t, ami az egyetlen eszköz ekkora pontossággal, ez a demó kiesik.
Ha már régen töltötted le, próbáld ki a tegnapelőtti verziót, került bele egy állítható crossover, aminek van egy 48 dB/Hz-es (igen, jól írtam) fázishelyes módja, ami sokat adhat még hozzá.

