Új hozzászólás Aktív témák

  • gooool

    őstag

    válasz EQMontoya #172377 üzenetére

    Igen, akartam is írni egy szösszenetet erről, ha már megadatott a dolog. :)
    A két autó:

    1999-es Mazda MX-5 NB 1,8, Torsen sperr, klíma
    2001-es Toyota MR2 mk3 1,8 VVT-i, sperr, klíma

    Alapvető különbség ugye a középmotoros elrendezés, ami miatt kétszéles a felni/gumi páros is, ez alapvetően sok mindent meghatároz érzéseim szerint. A kormánya sokkal könnyebb, mint az Emikszé, hiszen elöl nem sok súly nyomja a tengelyt, emiatt kanyarban még tanulni kell, hogy miként kanyarodjak (kell jobb gumi is, mert a mostani nem az igazi), baromi közvetlen, de sokkal könnyebb túlkormányozni, mint a Mazdát.
    Kanyarban a gázelvételnél kiegyenesíti a kanyart...tehát vagy gáz nélkül nagyanyóba kanyarodsz vagy nyomod neki végig, akkor a sperr behúzza, nagyon jó az egyensúlya, bár a Mazda alatti Tein stabilitása azért hiányzik, elférne egy kicsivel kevesebb dőlés, de ezen lehet itt is javítani.
    A beltér nagyobb, magasabb emberek is kényelmesebben elférnek benne, állítható magasságában az ülőlap és a kormányoszlop is, ami nagy segítség, szó szerint a padlón lehet helyet foglalni, Nem mellesleg a szélzaj is kisebb, nem kavar úgy be a szél, pedig volt nagy szélfogó az Emikszben is. A váltó hasonlóan kattanós és rövid, bár más az érzet, hiszen itt bowdenes a szerkezet, nem közvetlen a fogaskerekeket rakod arrébb.
    A motor varázslat...bár még nem érzem 100-asnak, de így is meglepő amit produkál, gyanítom a VVT-i és a 100 kg súlykülönbség ami segít, de hiába a barom hosszú váltója (100-nál 2800-at forog, szemben a Mazdával, ami 90-nél tartott 3000-nél...) alulról is igen kellemes nyomatékot produkál, lehet vele előzni, nem feltétlen kell olyan hevesen visszagangolni, hogy bármi is történjen.
    Összességében ad olyan élményt, csak másképp, mint az MX-5, nem annyira magától értetődő az első perctől kezdve, hogy ezzel Fittipaldi lehetek büntetlenül, mert kevésbé engedékeny. Pl. jómagam is még eddig 2x mertem rálegyezni a gázra kanyarban, hogy megindítsa a seggét, míg az MX-5-nél az volt a csoda, ha nem így tettem. :D Persze ez idővel változni fog, teljesen jóindulatúan csinálja, amit csinál, és azért annak van egy feelingje, amikor mögötted morog a blokk :))
    Ja és ami nekem fontos:
    A rozsda teljes hiánya és a szintén átgondolt japán tervezés miatt alapvető szervizes feladatokat gyerekjáték végezni rajta (értsd: futómű kiszedése kompletten, hosszbordás csere, olajcsere, fékek, beltéri elemek).

    Úgyhogy ha valaki ezen gondolkodik én bátran merem ajánlani, de csak miután volt MX-5-öse, mert a klubélet ott létező dolog és nagyon bírom őket, csomó jó haver/ismerős lett már ennyi idő után is, amit nem kívánok megszakítani, szerencsére ők is szívesen látnak ezzel is bárhol. :)
    Az MR2 itthon ritka, klubélet is visszafogott, ha vidéki vagy, akkor szinte nincs is, viszont ez is drágul és nem mellesleg odakint is van értéke, ami azért az MX-5-nél nem feltétlen jellemző.

    Nagyjából ennyi első levegőre. :D

    tboldi:
    Ezeket megnézem, köszi! :D

    vilike:
    Eddig 2:0.. :R

    [ Szerkesztve ]

    Üdv, Balázs

Új hozzászólás Aktív témák