-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
CactuS
Arcképgyáros
Szerintem csak túl puha volt a célpont, egyszerűen nem nyomta össze az érzékelőt. Ami kijön felhő, az gondolom az energiaelnyelőből jött ki. Videó alapján kb. sértetlen maradt a Renault.
Nekünk anno a B vectránkkal volt olyan balesetünk, hogy jeges úton balról belecsúszott egy másik autó. Fater haladt a főúton és bekötő útról túlcsúszott valami suhanc, mert feljegyesedett a kereszteződés. Valahogy a B oszlopba csapódott be a másik autó és ahogy befordult, belevert a bal első sárvédőbe, végighúzta az egész oldalát. Az első ülések kicsit elmozdultak egymás felé, mert a könyöklő már nem nyílott ki, viszont a légzsákok nem durrantak el. Fater be volt kötve, de azt mondta, hogy kb. olyan érzés volt, mintha valami gumival ütközött volna. Ugye nem volt tapadás a jeges úton, így kb, mint két gumilabda, továbbpattantak egymásról, fatert meg megfogta a sövény az út szélén. Fényképeim már nincsenek meg, de nem volt szép látvány, az egész oldala befelé horpadt, GTK lett, légzsák durranás nélkül is.
Amúgy mi a tökömért nem kerülte ki? Szabad volt a másik sáv az utolsó pillanatig. Tipikus becsukom a szemem, taposom a féket, szorítom a kormányt és sikítok balesetnek tűnik.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
tboldi
nagyúr
válasz i-sti #170784 üzenetére
1, Elég 1 szerintem is, max. átállsz a másik autóval.
2, Szerintem nincs szabványos méret, nálunk a Volvo 343-ashoz és apum magasságához (184 cm) lett igazítva. Részemről lehetne egy kicsit nagyobb is.
3, Ahol amúgy is állna az autó.
4, A fa tökéletes.(#170757) 3L1T3: Grat!
[ Szerkesztve ]
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #170790 üzenetére
Mert (már) nem volt benne gondolom vagy a légzsák vezérlő/üléspozíció érzékelő nem jó... Jaja telibe verni vmit sokkal biztonságosabb, mint félátfedésesen (vagy még kisebb felületen) ütközni.
#nincsbennetarcsi
-
CactuS
Arcképgyáros
Pofátlanítás 13 megvolt (fb)? Azért furcsa, hogy ennyi levezetett km után én még azon is izgulok, hogy a sárgán átszaladok néha, itt meg, amikor épp piroson megy át az autó azt még elengedik, majd jön a bóbita és átmegy még ő is kb. 3-4 másodperccel a váltás után. Vasúti átjárónál kb 10-15 másodperce villogott a piros. Egyik sem normális...
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz i-sti #170784 üzenetére
Szerintem:
1) Szerelőakna legyen mindegyik hely alá vagy elég csak az egyik alá?
Ha nem szerel az asszony is autót folyamatosan, akkor elég egy.
2) Mekkora egy "standard" szerelőakna? Ki hogyan oldotta meg, tuti-tippek, stbEz passz, én a saját magasságomhoz igazítanám, mert a legtöbb aknában nekem görnyednem kell, szélességben meg úgy, hogy tutira be tudjak állni bármilyen autómmal.
3) Ha egy lesz, legyen kicsit a garázs közepe felé eltolva, hogy legyen több hely a faltól? Vagy jobb párhuzamosan az oldal falakkal?Szerintem párhuzamosan, az egyik beálló alá, hogy eleve ne álljon rajta terhelve egyik kerék sem.
4) Mivel legyen lefedve? Fa vagy (rozsdamentes) acél lapok?
Nagyfaternál fa volt anno (emlékeim szerint kb. 5 centi vastag palló feldarabolva), faternál acélból van a takaró. Egyikkel sem volt különösebb gond. Én szerintem fával csinálnám, de csak azért, mert jobban szeretek azzal dolgozni és szerintem szebb is.Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
i-sti
senior tag
válasz i-sti #165075 üzenetére
Sziasztok,
2 állásos garázs téma folytatódik:
1) Szerelőakna legyen mindegyik hely alá vagy elég csak az egyik alá?
2) Mekkora egy "standard" szerelőakna? Ki hogyan oldotta meg, tuti-tippek, stb
3) Ha egy lesz, legyen kicsit a garázs közepe felé eltolva, hogy legyen több hely a faltól? Vagy jobb párhuzamosan az oldal falakkal?
4) Mivel legyen lefedve? Fa vagy (rozsdamentes) acél lapok?Novum Forum Siculorum
-
Qru
MODERÁTOR
-
Brandynew
őstag
Sziasztok,
Egy kettes Ford Focusban mennyi egy komplett vezérlés cseréjének a reális díja nem márkaszervizben (anyagköltség+munkadíj)?
-
gergo5991
őstag
válasz parandroid #170777 üzenetére
én multéven voltam életembe először szlovéniába (4 nap szlovén, 4 nap horvát haverokkal ilyen trip), és annyira bejött ez a szlovénia, hogy mai napig vissza vágyok oda. Bled környékén járkáltunk sokat, zipline dolinka bledben nagyon ajánlom, bohijni tónál is voltunk 1 napot - kajak kölcsönzés ott stb,vagy 5-10 szurdokot végig jártunk, dovjeban volt a szállásunk nagyon szép kis falu a falu 50. vagy 100. szülinapját ünnepelték, vagy valami ilyesmi volt, vagy a tűzoltóságot nem tudom, de kb egy évszázadnyi tűzoltótechnikai fejlődés bemutató volt.
amit még megtudnék emliteni a Dovje-bol a Fort Hermann útvonal (vele szembe Fort kluze) ami olaszországon keresztűl vezet (itt valami nagyon nagy kiapadt folyó mentén (Koritnica) vezet az út, útközben elhagyatott olasz faluk, nagyon feelinges az egész) útközben azért van pár látnivaló is pld a Lago del Predilnem csoda, hogy nagyon sok a turista, mondhatni olcsó és nagyon szép ország szlovénia
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
#nincsbennetarcsi
-
Magnum_
nagyúr
-
parandroid
félisten
válasz focvis #170774 üzenetére
Mostnica Gorge egyedül majdnem egy nap, ha végigmész rajta, és szerintem megéri. Mintha egy western-film díszletén kirándulnál végig. Maga a bohinji tó nem egy nagy program, ha csak megnéznéd, viszont nagyon szép, a sétahajózást oda-vissza érdemes letolni. Savica vízesés kicsit csalódás vokt, akkora tömeg volt, hogy alig lehetett haladni az ösvényen. Amúgy bled és bohinj között a 2x1 sávos úton is akkora dugó tud lenni, hogy az önmagában fél nap. Sajnos Szlovénia kinőtte magát, annyira népszerű lett az utóbbi években, hogy alig lehet benne megmozdulni. Piran mellett a sólepárló-skanzent is érdemes még megnézni, a bejárat (a skanzenhez, mert a múzeum maga a szlovén oldalon van) a szlovén-horvát határ közötti senkiföldjén. Némi gyalogtúra, mire odaér az ember, de jó móka. Ja, Bohinjban a Vogelen is el lehet tölteni legalább egy fél napot. Ha meg nagyon merész vagy, akkor meg mászás fel a hegyre a tengerszemhez. Az nagyon kemény, rendesen kikészített, pedig kardióban ott voltam épp egy őszi maratonra felkészülés közepén. Amúgy mi pihenni mentünk, reggelente körbefutottuk a tavat, utána meg nagyokat túráztunk, közben kipróbáltunk pár éttermet. 5 napot voltunk csak, de kevés lett, még volt pár dolog, amit ki szerettünk volna próbálni, de nem maradt idő. A fürdés, a kajakozás, meg a sup pl teljesen kimaradtak, pedig arra készültünk.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
3L1T3
addikt
Nekem csak a DSG váltóval nem sikerült kibékülnöm, lassú és sok esetben nem tudta , hogy hova vagy mikor kellene kapcsolnia. Összeségében egy nagyon jó utazó autó ami minden igényt kitud elégíteni!
(#170769) Fehér Farkas Rendben megnézem a héten a 145 km/h hatótávot Bp-Nyíregyháza M3 Beszámolok arról is szívesen! Kedd-Szerda magasságában!
“I am the Saiyan who came from earth to defeat you. Despite my calm, quiet heart, I am the legendary warrior awakened by intense anger."
-
-
-
3L1T3
addikt
Sziasztok, mivel a TESLA csoport elégég kihalt, ezért gondoltam itt is jelentkezem, hátha van bárkinek kérdése. Teljes egészében onnan másoltam be a hozzászólásomat!
2020 Tesla Model 3 Long Range szubjektív ismertető így 3 hét után!
Fontos leszögeznem, hogy az előző autóim és autók amikhez hosszabb távon közöm volt
- 2016 Volkswagen Jetta 2.0 TDI
- 2016 BMW X6M
- 2018 Skoda Superb 2.0 TDI
- 2018 BMW i3 120ah
- 2017 Tesla Model X p100D
Ezekkel az autókkal mentem huzamosabb ideig 150-200k km.
Szóval ő itt LUNA mert , hogy ezt a nevet kapta és minden autóm esetében női nevet választok. Csak hát itt ugye át is tudom írni a nevét!
A megrendelésről, várakozásról nem szívesen írnék, mert marha fárasztó és körülményes volt pár dolog.
Átvétel után az első 300m-en sikerült összebarátkoznunk. A kormányzás, nagyon direkt és először érzem azt mintha egy 3. kezem lenne amit teljesen rám szabtak. Nagyon szeretem vezetni (3.500km van benne jelenleg 15km volt benne amikor átvettem. Valószínűleg a hajóra fel-le állás és a kikötőben való mozgatás közben került bele) Összeszerelési minőségben is sokat javult, nem zörög, nem csörög semmi. Persze ez elvárható egy új autótól, de sokszor lehet belefutni ilyen véleményekbe, hogy van még mit tanulnia a többi autógyártótól. Ez tény és való, de amikor átvettem a szalonból az i3 120ah-t ott már akkor fityegtek a gumi borítások a szélvédő és az ajtók mentén. Hézagok és egyéb megoldások minden autó esetében megtalálhatóak még mindig.
Volt egy szoftveres problémám, mert hiába volt az autó wi-fi-n egyszerűen nem akarta updatelni. Szerencsére Norvégiában Tesla szervizben dolgozó honfitársunk, azonnal újraindította a letöltést távolról, így megoldódott ez a problémám is.Hatótáv mert mindenkit ez szokott a legjobban érdekelni. Édesanyám születésnapja alkalmából mentünk egy Bp-Szeged-Bp távot mert van egy nagyon jól bevált halászlé amit nagyon kedvelünk. 4 fővel autópályán 23 fokos klímával sikerült az alábbi fogyasztás 95%-ról. 340 km és még maradt benne 150 km megtehető hatótáv. 340 km alatt 50kWh energiát fogyasztott el, az akkumulátor pedig nettó 70kWh kivehető energiával rendelkezik. Az átlag fogyasztás 14,7kWh volt mivel otthon töltöttem ez az 50kW 1765 forintomba került, ami azért nem rossz 340 km-re. 520 ft / 100 km
Nagyon reggel van még így a gondolataimat se tudom összeszedni. Ha bármilyen kérdésetek van, nagyon szívesen válaszolok. Egy biztos valamilyen szintű elfogultság is van bennem , mert a bemutatása óta ez volt az álom autóm. Ettől függetlenül maximálisan elégedett vagyok.
“I am the Saiyan who came from earth to defeat you. Despite my calm, quiet heart, I am the legendary warrior awakened by intense anger."
-
Chereiose
addikt
válasz Zoli-bácsi #170753 üzenetére
Így van csak vízben csinálja, ezért nem értem.
-
vans?
őstag
-
Szada85
aktív tag
válasz Magnum_ #170698 üzenetére
Jellemzöen magyar, német, osztrák pályákon autózunk, de sok más országban is jártam, gyakori a másik oldalra átterelés, de eddig mindenhol volt összefüggö fizikai elválasztás ilyen esetben.
Amit mondjuk már csak a józan paraszti ész szerint sem kis fényvisszaverös bizbaszokkal kellene megoldani akkor sem, ha "csak" 80-nal lehet menni.
Az egyik Fb poszt alatt is felmerült a kommentek között, hogy ilyen esetben miért nincs felelössége a közútkezelönek, de kb tömeges kiröhögés lett erre a reakció. Fura. -
Chereiose
addikt
válasz Zoli-bácsi #170745 üzenetére
De akkor szárazon miért nincs ilyen hangja? Ha beleér a fém akkor száraz időben is jelentkeznie kéne ennek.
-
EQMontoya
veterán
Gondolkodtam W204 kombin egy időben en is, aztan inkabb maradtam az IS300-nal, két okból:
-A 2JZ igy szivo formában tényleg kb megölhetetlen, és ennyire jo konstrukció nincs a 204-ben
-Ehhez azert mar értek en is valamennyire, illetve ismerek hozzáértő szerelőtutobbi nyilvan teljesen szubjektív szempont, az előbbire meg fórumok, YouTube videók alapján jutottam, talán a 220 cdi tűnt a legmegbízhatóbbnak, de évi 8000km-re hova vegyek dízelt?
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
Chereiose
addikt
válasz Zoli-bácsi #170740 üzenetére
Többször is ránézettem, legutóbb januárban, sosem tudnak semmi értelmeset csinálni, azt mondták nincsen elkopva. Akitől vettem az is mondta, hogy főleg hidegen csinálja ezt, üzemmelegen elmúlik, de hidegen, illetve esőben mindig csinálja ezt a jelenséget. Az meg a másik, hogy elől az a klassszikus cicergés vinnyogás is jelen van, amikor fékezek, pedig szintén januárban cserélték a féktárcsát+ betétet, egy ideig jó volt utána mostanában megint nyikorog/cicereg. Szerelő szerint valami zsír volt rajta, és amiatt csinálta, de akkor megint beszennyeződött volna vagy mi? Szóval remek, elől cicereg, hátul meg ilyen hangokat ad esőben
-
EQMontoya
veterán
Állítólag nem nagyon van bele jo motor.
a konpresszorosokhoz nem ért senki, ha baja van, a v6-okkal alapbol vannak konstrukciós hibák, a dízelek között van 1-2 vállalható, de a 4 henger csattogasa eléggé megöli nekem a premium feelinget.Ezt leszámítva tudtommal jo, elektronika nem kényes, szépnek szerintem is szép, és a beltér is igényes, illetve nem is öregszik Volvósan.
Integrale: 203-nak eleg borzasztó hire van, népítélet is másfél ponttal rosszabb átlagot hoz, mint a 202-re.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
tboldi
nagyúr
Az ígért képek a lemezről: [link]
A két lyukban, amik a hátsó csavarokhoz vannak közel, eredetileg volt két gumidugó, de vagy 1 centi magasak, nagyon eltartották a lemezt az autótól, úgyhogy inkább kivettem őket. Szerencsére így sem zörög egyáltalán.
[ Szerkesztve ]
-
EQMontoya
veterán
-
Chereiose
addikt
Sziasztok, másik topikban feltettem kérdésem ide is belinkelném, hát ha itt tud valaki mondani rá valamit
[link]Valamint [erre] azt mondják a vw topikban, hogy a féktárcsához súrlódik a hővédő lemez, vagy valami beleér ott, 2 napja rakattam rá az alufelnit, és tegnap jött elő ez a probléma a semmiből.
[ Szerkesztve ]
-
Integrale
veterán
-
EQMontoya
veterán
válasz CactuS #170727 üzenetére
Ebben igazad van.
Itt van az en IS-em tesztje, az utascella itt is tok epp marad mar, pedig ez egy '99-ben megjelent konstrukcio. Ezzel szemben az 5 evvel korabbi C osztaly ugyanilyan utkozesnel ugy csavarodik ossze, mint ha gumibol volna: [link] . Pedig a maga koraban az a C Merci egy abszolut biztonsagos autonak szamitott, csak pont a ketto kozotti 5 evben fekudtek ra nagyon erre a temara.A Lexusos a videoban csak az a fura, hogy nem nyilik a fuggonylegzsak. Vagy nem volt mindegyikben (de ez meglepne), vagy valamiert ilyen utkozesnel nem nyilik, de ez aztan vegkepp meglepne.
Same rules apply!
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz anorche1 #170731 üzenetére
A legegyszerűbben úgy tudod "megnézni", hogy beírod a googlebe, az autó nevét, gyártási évét és, hogy crash test. Az NCAP vagy az IIHS nagy valószínűséggel tesztelte és fent lesz. Fabia I itt van: [link] . Ha van tervezett utascella védelem, akkor frontális ütközésnél jól láthatóan az A és B oszlop közötti tetőív nem, vagy kevésbé hajlik meg, főleg nem rogy befelé a tető a vezető feje felett, a motortér sokkal jobban gyűrődik, és valószínűleg nyitható marad az első ajtó is. Szemléletes példa a 5th Gear tesztje: Renault Modus vs "biztonságos" Volvo 940.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz EQMontoya #170725 üzenetére
Kérdés, hogy mennyire bontható le az autó, főleg az energiaelnyelő elemek egy ilyen esetében. A modern autóknál azért viszonylag nagyobb sérülésből is vissza lehet úgy állítani, hogy gyári állapotú legyen (majdnem azt írtam, hogy légzsák durranásos baleset esetén is, de ez nagyon nem jó mérce manapság, pont kb. 1 hónapja láttam egy Golfot a lakatosoknál, amit megkoccoltak a meki parkolóban kb. 45 fokban (kitolattak elé), max. 15 km/h-val koccantak, de pont eltalálták a légzsák érzékelőt = minden lufi eldurrant, még a függönylégzsákok is). Persze nem olcsó és bontani kell hozzá rendesen az autót, ami viszi a munkaórákat. A puruttya zugszerviz nyilván visszahúzza az elemeket kb. a helyére és kész van, na az valóban nem lesz jó.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz barnam_ #170721 üzenetére
Elég jó volt annak idején, sőt, a merci ezekbe már tervezett utascella védelmet, ami akkor ritkaság volt, viszont anno jóval kisebb sebességgel is tesztelték az ütközéseket, mint manapság. Ezt ugye kb. a 80-as évek közepén kezdték el gyártani, és kb. a 2000- években zárkózott fel az autóipar. Onnantól gyakorlatilag szerintem nincs olyan kiemelkedő ugrás az autók passzív, fizikai védelmében, az NCAP is már már inkább valami geek eye-candy mérő lett. Gyakorlatilag, ha nincs 80 féle elektronikus baleset megelőző rendszered, akkor a legjobb fizikai védelem is csak kettő, talán max három csillagot ér.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
stickermajom
addikt
válasz EQMontoya #170725 üzenetére
"Mert azokat a gyurodesi zonakat egy utkozesre terveztek, es lehet, hogy ket-harom kisebb utan meg lehet belole autonak latszo targyat hajtogatni, de az mar nem ugy fog mukodni kesobb."
Ezért nem tennénk be jó szívvel a gyereket jobb hátulra a J-ben. Hiába javították, mindig ott lesz a "mi van ha" érzés.
-
EQMontoya
veterán
Errol meselt Mazda szerelo, hogy hiaba rohadnak az MX5-ok is, mint a szar, ami tartoelem, az olyan vastag acelbol van, hogy soha az eletben nem fog strulturalisan meggyengulni a rozsdatol. Persze, szarul nez ki, mikor mar at tudod tolni a csavarhuzot a kuszobon meg a sarvedon, de az szerkezetileg nem gyengiti az autot.
A problema szerintem inkabb ott van, hogy egy 20+ eves Merci vajon hanyat kapott korabban frontalisan, ami utan allitottak helyre igy-ugy... Mert azokat a gyurodesi zonakat egy utkozesre terveztek, es lehet, hogy ket-harom kisebb utan meg lehet belole autonak latszo targyat hajtogatni, de az mar nem ugy fog mukodni kesobb.Same rules apply!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz grizlisandor #170717 üzenetére
Na akkor meg ennyit elmegy ha gyári lesz benne. Ha rendesen kikormolod néha akkor meg még többet.
#nincsbennetarcsi
-
kisza25
félisten
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
barnam_
nagyúr
Sajnos a frontális ütközés az mindig cumi, főleg ha nagy a sebesség. A w124 a maga idejében jónak számított törés szempontjából, van ütközéselnyelő zóna, csak ugye kérdés hogy 25+ év eltelte óta milyen állapotban van a vas...
Igyekszem mindig éberen vezetni, figyelem a barmokat -
CactuS
Arcképgyáros
válasz #89309696 #170719 üzenetére
Szerintem ilyen gyorsulásnál már érzed a belső szerveidet, pl: vesédet bepréselődni a hátadba. Előbb utóbb elérik azt a határt, amikor már inkább fájdalmas, mint kellemes érzés egy 0-100-as sprint.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
kisza25
félisten
A toyota legalább felvállalja: Hibás a Prius hibrid rendszere, visszahívják őket
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
kisza25
félisten
válasz EQMontoya #170712 üzenetére
Amikor valami a megszokottól eltérő, az okoz egyeseknek problémát, lásd r67 építése, rendszerint az átterelésnél egymásnak mentek, mert 2x2 sávosként használták.
Más:
Ismét egy Ferrari lesz a legjobban gyorsuló sorozatgyártású autó?[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
Qru
MODERÁTOR
válasz grizlisandor #170711 üzenetére
Gyári, az sokáig jó lesz. Mennyi km van benne?
#nincsbennetarcsi
-
EQMontoya
veterán
válasz BigBlackDog #170699 üzenetére
Szerintem senki nem tartja be.
Egyébként a 60 nem is életszerű. Normál országúton is 90-nel lehet menni, és ott sem történnek minden nap frontális balesetek azért, mert valaki átmegy szembe.
A keskenyebb sávok okán 80 talán indokolható lenne. Kb annyival is megy a sor, 80-100 körül.Same rules apply!
-
grizlisandor
veterán
válasz #89309696 #170705 üzenetére
Most ki kell dobni a felesleges dolgokat a kocsiból, vagy a 47-es lábamból kell levágni.
(#170706) Qru:
Gondolkoztam rajta párszor, de van hova költeni jelenleg. Úgy néz ki, hogy az EGR szelep megadta magát, szerelő azt mondta, hogy #csakagyári 45k-ért. Meg jobb elől valami néha kopog, azt is meg kell oldani az EGR-es móka során. Színazonos bal első sárvédőt vadászok, szeptemberig van időm, ha nem találok, akkor marad a nem színazonos és fényezés. -
AMD Power
titán
Egy újabb agyhalott!
Ésszel hajtott olvasónk a trágya minőségű út miatt. A skodásnak ez nem tetszett mert sietett volna, de erre azért ráért…
Szegény lány. Én biztos levertem volna egyet ennek a dagadt disznónak.[ Szerkesztve ]
-
CactuS
Arcképgyáros
Jaja, azért írtam, hogy ütközéskor már biztos kevesebbel mentek. Volt olyan autónk is, amit kb éppen érintőre vettek, ott kiszakadt a futómű ajtó borítás stb., nem volt szép.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Qru
MODERÁTOR
válasz grizlisandor #170703 üzenetére
A fólia nagyon sokat javít ezen. Nem egy mozgó szauna tőle a kocsi. Amúgy nem nagyon klímázok, mert annyira nem szeretem de a fehérnép miatt most muszáj volt.
Műszaki az nekem is lassan esedékes lesz. Már jött róla az emlékeztető.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
#89309696
törölt tag
válasz grizlisandor #170695 üzenetére
Ez a fogyasztás ebben a topikban rengeteg, ki leszel tiltva, ha nem csökkented le.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz CactuS #170702 üzenetére
Félárfedés (vagy kevesebb) a legrosszabb ilyen téren, mert kisebb felületen adódik át az ütközés ereje. Az oszlop/fa ezért ilyen veszélyes.
Másrészt frontális ütközésnél az ellentétes irányú sebességek összeadódnak. Tehát ha csak mind a ketten 60-60-al mentek akkor 120 km/h-s erejűnek felel meg az ütközési energia.Amúgy ilyenről mindig az újabb Rav4 jut eszembe ami megbukott a részátfedéses IIHS teszten anno. Ha a vető oldalát törték ott jól szerepelt de anyós oldalról törve bukta volt. Ezt javították is a FL-kor ha jól tudom.
#nincsbennetarcsi
-
grizlisandor
veterán
Tényleg a klímázás, az is dob a fogyin.
Ne is mond, múlt héten, vittem műszakira, ki lett f@százva, szerelőm meg is dícsért, hogy ez a hét elején, mikor az EGR-t takarította nem így nézett ki.
A héten a céges parkolóban kicsit nyitva hagyom az első ablakokat, ha nem áll esőre az idő, hogy ne főjjek meg saját levembe. Azon segített valamennyire, de cserébe jó poros lett már megint a műszerfal. -
CactuS
Arcképgyáros
válasz BigBlackDog #170699 üzenetére
Ahogy néztem a bal eleje kapta a nagyobbat a hyundainál és ott is éppen csak rácsúszott a sárvédő az ajtó élére. Az ütközés pillanatában már biztos nem mentek 50-60-nál többel fejenként. Láttam már flottánkban focust álló kocsisort letarolni ~80-90-es tempóval, az ennél kicsivel szarabbul nézett ki. Igaz, regebbi focus volt (mk3).
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
#89309696
törölt tag
válasz CactuS #170700 üzenetére
Farkam se ülne bele Megane alatti autóba többet, de kénytelen vagyok, mert anyám mindkét autója 2000 előtti. Nem is nagyon megyek sehova. Most akar egy ismerősöm mindenáron Golf 3-at venni én meg mindenáron lebeszélni róla...
A van benne anyag az addig volt előny mikor 50-nel mentek, '59--ben nem voltak ennyire idegromhalmazok az emberek.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest