Új hozzászólás Aktív témák
-
Throme
veterán
válasz aginor #94530 üzenetére
A G80-nak nem az em10 a vetélytársa? Az EM5-nek alapból jobbnak kéne lenni. Az EM10 II-vel tapasztalom hogy ennek se jó igazán a követőfókusza. Most tudtam itthon (szabadban ) tesztelgetni. Még próbálgatom milyen beállítással lehet a legjobb eredményt kicsikarni belőle... Biztos, hogy számít a lencse is. Abból csak budget van. Egy pro lencsével gyanítom a követő fókusz ís magára találhat...
-
totálkezdő
tag
válasz aginor #94545 üzenetére
Mindenekelőtt köszönöm a választ. Nem véletlenül írtam azt, hogy blur. A megfelelő oldalon ugyanis van egy ábra, amely blur elnevezés alatt fut. Azután a teszt szöveges részében nincs ilyen szó, van viszont olyan szöveg, ami összhangban van az említett ábrával: "Sharpness:
The Panasonic 14mm ƒ/2.5G produces very sharp images. Used at its widest aperture of ƒ/2.5, the resulting image is sharp throughout the majority of the center of the image, moving only to slight softness in the very corners. Stopping down reduces the impact of corner softness; even by ƒ/2.8, corner softness becomes very slight. At ƒ/4 and smaller, the lens is practically tack-sharp across the frame ."
Hát így. -
Throme
veterán
válasz aginor #94545 üzenetére
Nekem EM10 MKII van, ehhez is létezik valaim AF finomhangolás? Bár addig nem kezdenék bele, amíg pár opciót végig nem próbáltam (AF mezők, záridők, kereső vs hátsó LCD....stb ezek kombinációja, és néhány feles kézremegés ellen ), mert addig simán lehet user error is.
Múltkor benéztem, a G80 helyett a GX80-ra gondoltam az EM5-tel való összehasonlításkor . Az a fránya "X" ...
#94544) topikk
41 'megapikszel', anyám ..... fele akkora pixelméret...
Azt memóriakártyával is meg kell támogatni gondolom... -
Throme
veterán
válasz aginor #94588 üzenetére
Nekem ez a "más fxával verjük a csalánt" esete. Bosszant, hogy mintának kapott eszközt "zúz", ráadásul nem életszerű (ha csak vízesésben nem fotózik).
(ezek a minták nem kézről - kézre járnak? nem hinném, minden YT huszár kapna egyet)Ezek időjárás álló vázak, igaz? Még ha az új EM1 kapott egy magasabb besorolást is, nem jelenti azt, hogy vízálló. Lehet tévedek...
A milcem nem , de a dslr vázam és egyik obi időjárásálló (nem olyan szintű, mint az EM1), mégsem használtam esőben (folyó vízben, medencében pláne nem...).
Kíváncsi lennék a fickóra, hogy a saját cuccával (ha egyáltalán van ilyen) hogyan bánik?
Viccből felragasztgatnék azokra is "sample" matricát..... -
lugosi
MODERÁTOR
válasz aginor #94608 üzenetére
Most nézem, hogy az olympus E-M1 MK III-at a 2.8-as 12-40 200e-rel dobja meg, így ha ez az obi is lesz kitben (valahol mintha láttam volna pár hete a neten, de nem találom), akkor lehet, hogy nem irreális a 100e körüli ár (értem úgy, hogy ennyivel több a kit a váznál). De lehet hogy az újdonság miatt inkább egy kicsit több, de pl. 130e-t is bőven megér (nekem legalábbis) egy ilyen jó obi.
Két gépet nézegettem amúgy komolyabban tavasszal, az EM-1 MKIII-at és a Fuji x100v-t, de sajnos nem nagyon van most lehetőségem menni fényképezni, így teljesen felesleges lenne még egy gépet venni. -
lugosi
MODERÁTOR
válasz aginor #94614 üzenetére
Nem igazán szeretek használt dolgokat venni, csak ha nagyon muszáj. Én most a 12-40/2.8-at 300-ért látom, ez a 12-40 214e, az sokkal barátibb, plusz a tesztekben amiket láttam, a közelpontját nagyon dicsérték a 2.8-hoz képest, és azokban a tesztekben, amiket én láttam, az élességét is jobbnak hozták ki mint a 2.8. Ezen meglepődtem, de örülök neki. Igazából a fényerő, hogy 2.8 vagy 4 nekem nem sokat jelent, totál amatőr felhasználásra nekem majdnem mindegy. Ellenben az időjárásállósága egy szimpatikus dolog, jó a közelpont, jó az élesség, szóval nekem tetszik. Az egyetlen dolog ami nem szimpatikus benne, hogy nincs rajta az a hátrahúzható manuális fókusz megoldás, ezt sajnálom de ez van. Ez most nettó 170 újonnan, az nem olyan rossz. Kár hogy mindez csak elmélkedés a részemről, mert se időm nincs fényképezni mostanában, se lehetőségem nincs mit.
Az E-M1 MKIII-mal egy nagyon baró kis páros lenne szerintem. -
jaanoo89
aktív tag
válasz aginor #94626 üzenetére
" amúgysem vagyok olyan jó fotós, hogy a jelenlegi technika érdemben korlátozzon"
Én is így vagyok vele, nálam még bejön a képbe az Olympus Worskspace is, rém egyszerű és olyan színeket kapok, amiket máshol meglehetősen sok csúszka tologatással tudnék csak elérni. Ahhoz meg se időm, se kedvem.
Ha ők gyártanának FF gépet, akkor talán elgondolkodnék, egy ekv. 18mm és 135mm-es páros (ott a crop mód is játszik) nekem mindenre elég lenne. -
ZephX
senior tag
válasz aginor #94631 üzenetére
Igen a Heliosnál hallottam, hogy M4/3-on sajnos a crop miatt nem lesz olyan szép, mint egy full-frame gépen. Nem is ajánlott akkor annyira M4/3-ra? Igen a 7art alatt a 7Artisans 55mm f/1.4-et értettem. Nem tudom mennyivel lehet másabb pl ennél a Yi ami ugyan úgy kínai lencse, csak műanyag, de auto fókuszos.
-
Throme
veterán
válasz aginor #94637 üzenetére
Én sem vagyok lovász de azt gondolom, ha a váz a ludas, pláne szenzor mozgatás miatt, akkor minden obival (nem decenteressel is) produkálnia kellene a jelenséget, hibát, mert nem hiszem, hogy csak a 12-60 esetében rezgetné/mozgatná a szenzort másképpen.
Amúgy a szervizek véleményével én már jobban vigyázok. Ugyan a pana szervizhez nem volt szerencsém - és ne is legyen - de nikotól már kaptam bullshit dumát decenterre.
Nem vagyok biztos benne, hogy dizájn szintű, vagy gyártó szintű az ismereteik.
Ez is, amit leírtál, tűnik inkább találgatásnak, lehetséges oknak, mintsem konkrétumnak számomra.szvsz
-
asdf_
veterán
válasz aginor #94642 üzenetére
Az a gond, hogy hiaba van kikapcsolva a stabi, ha menet kozben felre van szamolva valami, es emiatt nincs sikban a szenzor az obival, kikapcsolva is siman elofordulhat ugyanez (stabi kikapcsolasa eseten ugye csak annyi tortenik, hogy tovabbra is "lebeg" a szenzor, csak most nem kompenzal, es ez a lebeges ugyanugy lehet rossz pozicioban).
De igazabol mindegy is, juzer szempontbol azt mondja az ember, hogy 10+ eves az MFT rendszer es pont leszarom miert nem mukodik az A gyarto objektivje a B gyarto gepevel helyesen (ha egyaltalan ez a helyzet), oldjak meg, az o dolguk.[ Szerkesztve ]
-
Terapeuta
őstag
válasz aginor #94662 üzenetére
Persze, hogy kell a nagy nagyítás. Nekem ezek az extrém nagy nagyítások tetszenek (álló célpontra természetesen, kényelmesen megkomponálva az LCD-n...ez lenne a fő irány). Arra gondoltam, hogy a lehető legolcsóbban csillapítsam a vélhetően impulzus-vágyamat, ezért gondolnék erre a fordítóra.
@trlala: köszi, most ahogy írod ránéztem, rákérdezek, nem drágább sokkal. Köszi.Egyszerűen gondolkodni nagyon nehéz...
-
MrChris
nagyúr
válasz aginor #94763 üzenetére
Nekem is Cullmann van, neomax 240, még egyszerűbb lábrögzítővel, hogy még egy kicsit könnyebb legyen. G9-hez már határeset, jobb ha nem mozog nagyon a levegő.
lugosi: Dinamikához hozzászólva, nekem GX80 és G9 között nem tűnt fel lényeges különbség, pár kísérleti közös képen tök ugyan olyannak tűnt, aztán eladtam a kicsit. Az említett helyzetben zaj annyira nem jelentkezhet, mert eleve alacsony ISO értékkel fotózol, így utólag jobban bele lehet nyúlni. Van egy nyári verőfényes képem felhőkkel, valszeg figyeltem a zebrát ahogy szoktam és úgy lőttem be az expó értéket. Persze kicsit megadjusztáltam, szerintem a dinamikával nincs nagy baj, benne vannak a felhők is meg az fák közti árnyék is. [link] így már kissé hdr fílingje is van.
Lightroommal rawozol?[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
válasz aginor #94771 üzenetére
Igen látom, csak nem akartam azokat a csatos gübicseket. Jó a fogós része.
Egy régi Cullmann állvány volt az ötletadó aminek teleszkópos antennaszerű a lába, kicsi bepattanó golyócska ezek zárja. Vagyis semmi nem látszik belőle. Egyetlen mozdulattal kirántható, vagy összecsukható. A neomax-t már tekerni kell, de szintén gyors, ami család mellett elengedhetetlen. A GX80-hoz bevált, G9-el még csak egyszer vittem bevetésre. Az OM180-assal nem volt olyan jó kombó. Ebben a szélben ezzel az obival makrózni se tudtam. -
philoxenia
MODERÁTOR
válasz aginor #94763 üzenetére
Alap kis obival simán elbírja az kis állványom is, komolyabb telével szerintem a Tiéd is felborul. Persze ezt még vagy 2005 körül vettem, ma nem vennék ilyet, de a Minolta Z2-höz még elég volt. A lényeg a kis méret volt amiért linkeltem. Van egy monopodom, de azt is lusta vagyok legtöbbször magammal vinni, pedig túrabotnak is használható akár. Viszont sikerült vennem, (akkor olcsóbb volt (21 990) ) egy ilyet a GX9-hez, így már kisebb sátrat is magammal vihetek benne akár... (nem tűnt ennyire nagynak a neten)
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
topikk
senior tag
válasz aginor #94816 üzenetére
+1 erre a zsákra. Nekem is ilyen van, de még nem szembesültem a felsorolt hátrányok kal. A hát fele nyíló rész nagyon jól jön ha tömegbe mész vele, ellenben nem lehet egyből kikapni semmit belőle. Éppen ezért túra közben a vállpántra csatolom a vázat, így már nagyon praktikus. Obicsere szinten hosszabb művelet (deréköv bekapcsolva, előre fordítod a zsákot, így a hátsó részéhez hozzá lehet férni)
-
forceberg
veterán
válasz aginor #94823 üzenetére
1. ne legyen fekete
2. el kell férjen benne, ez a jelenlegi "töltet":
M10iii, M.ZD9-18, Pana 14-140, Mavic Air+táv, 2l víz belül, 2x0,5l víz a külső oldalsó zsebekben, kaja-bicska-esőköpeny, stb. Picit átrendezve a M43 rendszer helyett Nikon D600+S12-24ii+egy alapzoom.
Szóval nem rossz az a 400AW, sok éve szolgál, csak múltkor már egy helyen meg kellett varrnom, mert az aljában lévő műanyag erősítés kivágta az anyagot.
Szerintem az AWii lesz az utód, hisz egy bevált rendszer.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
INTELligent
senior tag
válasz aginor #94831 üzenetére
aginor: no problem . Én is hasonlót vettem
topikk: és megéri a peak design? Mert ami nekem van, azzal az volt a gondom, hogy a rögzítőcsavarok alja hozzáér a gépváz aljához. Ezzel ilyen gond nincs? Meg őszintén én alig tudtam valamilyen pántra rárakni az enyémet, a PD "mindenre" rámegy? Meg a lényeg: könnyű kioldani a kamerát - mert nekem még ezzel a kínaival az volt a gondom, hogy mindig beragadt.Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
zsolt734
tag
válasz aginor #94816 üzenetére
Persze, nem az a lényeg, hogy iskolatáskának tűnjön, hanem az, hogy ne fotóstáska megjelenése legyen.
Köszönöm az ajánlást, ez már jobbnak tűnik, mint az átlag fekete táska!
Igazából a 30eFt lehet 40-50eFt is, csak nem szeretnék 100eFt+ dizájner táskát venni, mert ahhoz nagyon sváb vagyok. -
ZephX
senior tag
válasz aginor #94859 üzenetére
Már mindegy, pont az előbb jött meg a fekete verzió Vanguardokkal eddig jó tapasztaltom van (válltáska, állvány). Elsőre elég jónak néz ki, praktikus felosztás, az alja meg beton kemény, biztos nem törik benne össze semmi. A melegedés meg majd elválik. Bár az állványom nem fér bele az állvány tartójába, pedig az is Vanguard...
-
ZephX
senior tag
válasz aginor #94865 üzenetére
Első tapasztalatom alapján amúgy egész jó táska, belepakoltam mindent és jól elférnek benne a dolgok és nagyon erősen párnázott is. Az állványos dolog meg alapvetően ilyen, amibe féloldalasan kell állványt rakni az úgy is elhúzza az ember vállát egyik irányba. De ha lesz rá időm meg pár nap tapsztalatom vele akkor majd írok egy hosszabb beszámolót
-
mpierre
veterán
válasz aginor #94940 üzenetére
Ahogy az em5 mk3 követő af-e is tud értékelhetetlen képeket produkálni. Pdaf ide, vagy oda. S-af beállításon sokkal pontosabb képek születnek. Ráadásul a régi 4/3-os üvegekkel is megmaradt a fókuszvadászat, csökkent ugyan az em10 nk1-hez viszonyítva, de megmaradt. Legalább az 50-200 használható lett. Még a pentax mz-5 is gyorsabb néha, pedig az 3 ponton mér, azt is középen...
#### Scythe Kama Bay AMP 2000 Rev.B + Overnight Sensation hangdobozok + Kanto S6 #### Eladó cuccok: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mpierre/index.html ####
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz aginor #94961 üzenetére
Nem vagyok benne biztos, hogy a Panasonic fizet, vagy ha igen az olyan sok lenne. Ismerek egy másik Panasonic nagykövetet, de az ő elmondása szerint amit kap, az csak a felszerelés, abból viszont bármire rábökhet (nem örökbe kapja, ha már nem lesz nagykövet, mindent vissza kell szolgáltatnia), nyilván ha valahova elhívják szerepelni, hogy egy expón vagy workshopon tartson egy előadást, azért fizetnek, de nincs ebben a nagykövetesdiben olyan hű de sok pénz, hogy bevállalj érte egy olyan a felszerelést, amivel dolgozni sem tudsz.
Azt konkrétan tudom, hogy a Sony nagyköveti programja is így működik, de a Fujifilm sem sokkal különb.
-
MrChris
nagyúr
válasz aginor #94966 üzenetére
A biznisz ámerikában is biznisz, gondolj a tengeri-óceáni horgászatra, ahol befizethetsz ezernyi luxushorgászatra és luxushajón kivisznek a vízre, kb ráakasztják a halat akár cápát is és tekerheted a nagy orsót, közben készülnek rólad a sztárfotók. De van ilyen szafariban is, az gondolom mégy kegyetlenebb. Fotóshoz csalogatott, beállított állatok és azok fotózása egészen bocsánatos ezekhez képest.
Majd minden évben hallani, hogy megbuknak a fotóriporterek, természetfotósok... a képeikkel, pl a végtelenül hiteles NatGeo a leltári számos elefántagyarral, a vadi új Auchanban kapható textilbe öltözött afrikai természeti nép, tetovált állatfotó, állatkerti csalogatott farkasugrás, már húsz éve retusálták a villanyoszlopokat, kábeleket a képekről, szerencsétlen halott kisfiú a tengerparton akit ide-oda rakosgattak a szívszorító fotó kedvéért, rengeteg hamisított háborús kép... Nemtom Máté Bence hogyan moddolja a környezetet, de szerintem ez nagyon általános, szinte alap és nem lehet ellene tenni.
Nézegettem egy már nemtom milyen nagy természetfotós csóka képeit és volt pár olyan ami a fotózás helyéről készült, hát ott vagy kétszázan álltak csúcstechnikával és mindenki ugyan azt a madárcsapatot fotózta. Gondolom aki jól helyezkedik (nem a leshelyen) hanem a fotót vásárlók iparában annak a képe kerül webre, újságba. Ez is egy teljesen eltömegesedett tevékenység. -
kovsol
titán
válasz aginor #94978 üzenetére
Igen, a képei nagy része fekete-fehér, de ez nála egy stílus jegy. Egyébként a kompozíciók, a kivitelezés, az elhivatottság az ami miatt szimpatikus.
Nem csak Máté Bence aki remek természetfotós hazánkban.
A természet magyar fotósai lejátszási listán találtok 16 magyar természetfotóssal készült kis videót. 5 perc kb darabja. Ezek egy része csak a lejátszási listáról elérhető, mert nem nyilvános.
[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
MrChris
nagyúr
válasz aginor #94978 üzenetére
Kikérem magamnak, az "azzal viszont nem tudok azonosulni, hogy valaki elkattintgat párezer "képkockát", aztán abból kiválogat néhány tucatot" #94974peppe79 írta! Nekem nincs bajom a sorozattal, másképp egy csomó dolgot nem lehet lefotózni, kell hozzá a technika. Engem a pusztító tömegesedés zavar amivel meg nem lehet mit kezdeni.
-
Hi!King
őstag
válasz aginor #94978 üzenetére
Én másodlagos hobbistaként (értsd: elsősorban túrázok, és közben fotózok) nem értem a motivációt, hogy valaki fizet azért, hogy szabadidejében megrendezett keretek között lefotózzon egy állatot. Ahogy a Mona Lisa vagy valamely agyonhype-olt műemléki vagy természeti látványosság agyonfotózását sem értem. Ha amúgy sem vagyok profi, akkor úgysem tudom ott a profikat túlszárnyalni, ellenben amit csinálok képeket, azoknak az egyediségét növeli az, hogy nem legfelkapottabb helyeken, nem megrendezett környezetben, nem tülekedés közben készülnek. De úgy egyáltalán magára a turizmusra is vonatkoztatom ezt, a felkapott helyeket, csak szezonon kívül szeretem, ugyanakkor a nem felkapott helyek között is milliónyi gyönyörű akad, sok esetben akár szebb is, mint a közelében lévő felkapott hely, csak az infrastruktúra nincs annyira kiépítve, így az ember is kevés, szerencsére.
-
Hi!King
őstag
válasz aginor #94987 üzenetére
Néha aztán mégis sikerül ilyenkor, mert nem egyszer ránk sötétedett, vagy nagyon korán indultunk, igaz akkor sok idő fotózni sem volt. Olyan is előfordult, hogy mikor mi mentünk le a hegyről, a túra utolsó km-én találkoztunk össze fotósokkal, akik épp a parkolóból jöttek fel, és ugyanott, ugyanabban a "golden hour"-ban fotóztunk, mint ők. Vagy volt olyan, hogy megáztunk a Gemencben, majd mikor elállt, és kisütött a nap, tele volt minden növény cseppekkel, ahogy feleségem mondja, "cseppmennyország" volt, és akkor készültek a legjobb makró képei.
Ilyen szempontból amúgy is jobban szeretem a random helyzeteket, már csak azért is, mert vannak bizonyos időjárási helyzetek, amikor alapból nem is gondolná az ember, hogy adott helyen milyen látvány tud fogadni, pedig sok esetben ezek csak "kényszer túrák" póthelyszíneken, mert oda kevesebb esőt mondtak, vagy mikor járvány alatt az eredeti útvonal tömegessé vált, és keresni kellett másikat.
-
ZephX
senior tag
válasz aginor #95066 üzenetére
Köszönöm, gondolkodtam azon is, bár lehet az nekem, az én szintemhez overkill lenne.
Tin_Shield: Most hogy tegnap felraktam a gépre és járkáltam vele a városban, rájöttem, hogy hiányzik a 17 mm-s. A 25-ös nagylátónak szűk, telének meg kevés. Ugyan ez a helyzet a 30-as makróval. Viszont már akkor inkább a makró, mert annak jó a közelképe. A 45-öst és a Panát is nézem, lehet kihozom valamikor. A Panával lehetne szép portrékat csinálni, meg koca makrózni is a képek alapján. Lehet vágül az utolsó mondatod lesz a nyerő.
Throme: Ismerem azt a videót és értem mire gondolt benne. De ő nagyon sokat fotózik embereket én meg szeretem ha nincsenek a képen. Én nem is vágyok annyira pro lencslre csak a kit obi helyett szertnék valami éles alternatívát. Cserélgetni annyira nem szeretek. Főleg jövős menős alkalmakkor. Tudom, hogy a csereélhetős rendszerek előnye a csere, de azért 10 percenként nem szeretek cserélgetni.
-
totálkezdő
tag
válasz aginor #95100 üzenetére
Ha ez vigasztal, nem vagy egyedül. Igaz nincs ilyen objektívem (csak a régi jó Panasonic FZ30, amit pont ezért imádok és nem adom el), de folyton az jár az eszemben, hogy kéne egy 45-175. De van, aki azt állítja, hogy: "The lens suffers from a relatively high degree of lateral CAs - despite two extra low dispersion lenses - which is mainly a problem for Olympus users.", én pedig az vagyok.
-
vond
MODERÁTOR
válasz aginor #95155 üzenetére
Igen, pontosan erre gondolok. A fullframe S1-ekben menüből választható, hogy sebességre is érzékeny legyen, vagy csak a tekerés mértékére (ezzel szimulálva a rendes, mechanikus manual focus-t), és még konfigurálható is a sebessége. Szuper feature. Kár, hogy csak a milliós vázakban elérhető.
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
vond
MODERÁTOR
válasz aginor #95157 üzenetére
Igen, pont ezekkel lehetne kicsit visszakapaszkodni, vagy akár csöppet meg is lépni. De maguk alatt vágják a fát.
Sírnak, hogy kevés a natív objektív eladás, hogy majd' minden MFT videós manuál, meg direkt Cine lencséket vesz, hogy legyen normális focus pull. Ott van a megoldás a kezükben, de csak nem lépik meg.
(#95158) INTELligent: Azta! Kíváncsi vagyok, mi lesz így az MFT-vel.
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
nozs23
addikt
válasz aginor #95162 üzenetére
a Pana az új Nikon, ha sznobizmusról és reakcióképességről van szó.
Szerintem a G9 frissítése azért példamutató volt. Nem csak GH5-ból kapott meg sok funkciót, hanem S1 szériából is, ez kvázi tényleg ajándék volt a tulajoknak. És ezt mind a megjelenése után 2 évvel (félreértés ne essék, addig sokat csiszoltak rajta fw-ekkel, főleg AF-on).
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest