-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tom5
addikt
Megane 1. 1,4 16V - ha benyomom a klímát a fordulatszámnak mennyire kell felmennie?
-
Gyurike
tag
Sziasztok!
Szerelt valaki mostanság fejegységet Megane2-be?
Vettem egy Pioneer MVH-180UI fejegységet, de az útmutatója ír egy olyan dolgot, amire nem tudom, hogy mi a megfelelő.A bekötési csatlakozásán van egy üres szál, amire azt írja, hogy a "gyújtáskapcsoló működtetésével összekötött csatlakozópontra" kell kötni, ha a gyújtáskapcsoló nem rendelkezik ACC (accessory) állással.
A Megane 2 rendelkezik ilyen ACC állással? (Én abból indulnék ki, hogy igen, mivel ha a Start gombot megnyomom kuplung/fék nélkül, akkor ilyesmi állapotba kerül az autó (elektronika bekapcsol).
(elvileg ha nincs és nem kötöm be, akkor "az akkumulátor lemerülhet". De úgyis mindig leveszem az előlapot, gondolom akkor csak nem meríti le az akksit)Remélem tud valaki segíteni!
Előre is köszönöm! -
üszök
őstag
Egy dízel autó,mondjuk egy Megane méretű mennyivel eszik többet automatával mint kézi váltóval?
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
diablo1984
veterán
-
üszök
őstag
válasz diablo1984 #42861 üzenetére
Unom már a sok váltogatást,főleg városban. Következő autónak automatát vennék,(lehetőleg újat)most még csak tájékozódom mik a különbségek nagyjából.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
Ronin-
senior tag
Sziasztok.
Nekem a napokban jött fel egy Service due üzenet, viszont nagyon nem értem a dolgot, legutolsó nagyszerviz kb 1 éve volt, olajcsere,szíj stb. , akkor nulláztam a számlálót is, ami ugye 30ezerről számol visszafelé és csak kb 8000km pörgött le belőle, mégis jelez. Érdekesség, hogy a villáskulcs nem világít, csak az üzenetet dobja.
Most ez mi lehet ? Cseréljek olajat meg szűrőt ? Azt hittem 10-15 ezrenként kell.
Renault megane limousine 1.4 benzin. -
vatoloco26
tag
Sziasztok
Friss laguna tulajdonos vagyok,és tudnátok abban segíeni hogy kell betanitani a kártyát??
Milyen opciók vannak?
Hálás köszönet
Üdv
-
Tom5
addikt
Úgynézki új jószágomnál az elektromos ablak fog szopatni. Ma reggelre már a vezető oldali sem jött le, azaz indulás után 10 percel megjavult. De a jobbos ugyanúgy nem jo. Biztosíték oké, megnéztük. Remélem csak a kapcsoló szivat.
Teljes belső kárpit tisztítás is megtörtént, ha lesz időm a hétvégén lövök képeket. Az Alufelniket is felkell rakni csak megkell mérnem milyen tehermentesítő gyűrű kell, mert a téli gumik cefet állapotúak.
[ Szerkesztve ]
-
Ronin-
senior tag
válasz diablo1984 #42867 üzenetére
Ésilyenkor cseréljek olajat,vagy megvárhatom a 15e km-t?
-
tresh
addikt
válasz vatoloco26 #42865 üzenetére
Hello!
Ha írsz évjáratot akkor lehet hogy tudunk segíteni
-
megane76
csendes tag
Sziasztok!
2002-es k4j750 meganom vezérlés cseréjéhez kértem árajánlatot márkaszervíztől (vezérműszíj, hosszúbordás szíj, vezető- feszítő görgők, vízpumpa, fagyálló, főtengely és vezérműtengely szimmeringcsere) munkadíjjal, anyaggal garanciával 165.000. Ez mennyire reális ár? -
mihione
őstag
Na elvileg ma meglesz a kocsi kicserélik a hajtókarcsapágyat.Viszont nektek van ötletetek hogy mitől marhatott bele a főtengelybe?Kétlem hogy a szíjszakadásnak köze van ehhez ha csak míg 120-ról meg nem álltam addig olajnyomás nélkül ment ugye de akkor is inkább kopnia kellene nem?
Használom így aztán kiderül mikor lesz megint hangja aztán akkor mehet a főtengely csere.Lenovo Legion 5 R7 5800H, Rtx3070, Poco F5 ,Samsung QE65QN90B
-
rob210
Topikgazda
Kiveszed a kapcsolót és megnézed van-e benne áram ilyen egyszerű.
Ha van benne akkor lehet a motor szarakodik ez a rosszabbik eset.
Lehet, hogy meg kéne kenni a mechanikát.
De én élek a gyanúperrel, hogy nem lesz benne áram, mert az ajtó átvezetőd el van törve.
Akkor át kell vezetékelni, vagy szerezni egy bontott kábelkorbácsot.Renault power
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
Lenne vagy 4 rögtön.
És ha nem kérnék ilyen pofátlanul sokat érte tulajdon képen vissza is jönne a szett ára már 2 csere alatt.
Az a baj, hogy nincs vállalkozó kedvem.
Én valahogy alkalmazott beállÍtottságú vagyok, lehet ezért követ vetni rám, de valahogy nekem nem profilom a vállalkozósdi.Renault power
-
gooool
őstag
Az létezik, hogy a fűtőradiátor két kis gumi tömítését ne lehessen külön kapni?
Felhívtam az Omcar Renault-t, hogy ilyenre lenne szükségem (mint kiderült, szerencsére nem a radiátor lyukas, hanem a csövek csatlakozásánál csöpög).
Kis keresgélés után arra jutottak, hogy egy 6-os szettben lehet kapni, amiből 2db valószínűleg az amire nekem szükségem van. Beírva a cikkszámot csakis gyáriból létezik ilyen, az meg 5600 Ft...6 kis gumidarabért.Van valami ötletetek vagy rendeljem meg és tán csak jó lesz.
Üdv, Balázs
-
diablo1984
veterán
válasz gooool #42883 üzenetére
mennyire speciális? kérd el a méretét és keress simán méret alapján boltban! olyan helyeken ahol hidraulikához árulnak cuccokat, ott tömítést is csak lehet venni.....
(#42875) mihione: áh, ahhoz több kell, gondold meg, az 1,5 dci-knél mikor hajtókar csapágyat cserélnek már csattog a motor, mégsem rágódik be a főtengelybe! itt inkább vagy régóta felálló gond lehet, de akkor már keresztben a dugó kikoptatta volna a hengert és a szelepekbe belevert volna a dugó, vagy valamikor szétszedték és sz@rul rakták össze, bár ha valaki szétszedte, akkor illene újat vissza rakni ha kopott, ha meg nem, akkor megoldották, túlhúzták, nem húzták meg és a tengelyen elfordult a csapágy kenés nélkül..... sokminden okozhatja, de akár a kenés nélküliség is, bár az a része pont olajban áll, arra a szivattyű nem folyatja az olajat.....
[ Szerkesztve ]
-
gooool
őstag
válasz diablo1984 #42884 üzenetére
Az a problem, hogy nem tudnak méretet ők sem, vagy csak nem akarnak tudni...
Most azon gondolkozom, hogy hétvégén szétkapom, valszeg az összes fagyálló úgyse folyik ki onnan, lévén a héten nem is kapcsoltam fűtést, hogy zárva maradjon ez a kör (ami benne lehetett az már tuti kifolyt a kárpitra, mert azóta nem érzem nedvesnek) és elnézek valami boltba, ez lett volna eddig is a B tervem.
Így néznek ki amúgy, nagyobb kép nincs róluk cikkszám alapján gugliban:[ Szerkesztve ]
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz diablo1984 #42886 üzenetére
Útba esik nem egy profinak mondott üzlet, hidraulika, szerelvények, miegymás, majd kopogtatok párat vele, ha kiszedtem.
Köszönöm!Üdv, Balázs
-
mihione
őstag
válasz diablo1984 #42884 üzenetére
Megvan a gep csendes most nagyon,mutatta a regi csapagyakat .Egy volt belole gaz amibol levaltak ilyen kis femszalak es bekerult a fotengely es a csapagy koze aztan az marta bele magat.most megyek vele igy aztan jovoheten a bontobol beszerzem hozza a fotengelyt egy szerelovel csak h ne valami szart vegyek mivel nem ertek hozza.Aztan ki lesz cserelve es motorikusan mar tobb hiba csak nem lesz vele.
Lenovo Legion 5 R7 5800H, Rtx3070, Poco F5 ,Samsung QE65QN90B
-
tresh
addikt
válasz vatoloco26 #42874 üzenetére
No akkor már csak az maradt hátra hogy teljesen új a kártya vagy csak elemcsere volt. (utóbbinál nem szabadna hogy eldobja.)Ha vadi új a kártya akkor gyári clippel(saját diag progija renaultnak) tudják hozzá tanítani. De van sok maszek cég aki 4-5k körül megcsinálja ezt neked.
-
diablo1984
veterán
válasz mihione #42888 üzenetére
csak az az érdekes, hogy eddig nem csinálta. a tőtengelyen forog a csúszócsapágy, hogy mitől kezdte most ki a főtengelyt, lehet a szelepet míg elütötte, akkor kapott a hajtókar, a csapszeg, így az által a csapágy is! biztosra veszem, hogy a dugattyú teteje is szelepmintás(mint nálam a régi motorban volt), de ha tényleg az ütéstől lett, akkor kapott ott minden szépen, mert a csapágy a legvége ami kaphat, az a legalsó pont!
remélhetőleg nem lesz több baja már a kocsidnak, még a főtengely csere is elég nagy szopás tud lenni, lassan az egész kocsi nem ér annyit, mint amennyiben ez a motor van már neked!
-
mihione
őstag
válasz diablo1984 #42890 üzenetére
A dugattyuk feljottek mind egy magassagra szal a hajtokarok elvileg okesak.egyebkent igen a fotengely cserevel mar kb 300 ezret koltok majd az autora ami tobb mint a fele mint amennyiert vettem,de hiaba adnam el 500 korul nem kapok semmi normalisabbat es ugyanugy ra kell kolteni kapasbol 50 et plusz atiras,eredetvizsga...inkabb rendbe rakom ezt es akkor tudom h ez tuti.Amiket akartam azokhoz meg hozza se tudtam kezdeni jobb belso feltengely,csomi teleszkop,ket elso lampa.
Lenovo Legion 5 R7 5800H, Rtx3070, Poco F5 ,Samsung QE65QN90B
-
Szendwich
tag
1 hete csereltunk a Megane2on teljes vezerlest, vizpumpat, feszitoket, szijakat, stb. Az elso 300 km hiba mentes volt. Aztan most hidegen visitani kezdett a hosszbordas szij. Megfujom WD40el es elhallgat. Illetve ha bemelegszik az auto akkoris elhalkul. Skf szett lett beepitve, szij eleg feszes.
Csereljek szijat? -
diablo1984
veterán
válasz mihione #42892 üzenetére
én szurkolok neked, hogy legyen már jó a motorod, azért egy benzinesben ilyet szopni nem gyenge mutatvány!
de legalább a többieknek(használt autó vásárlóknak) legyen tanulság a te eseted, megvétel után a teljes vezérléscserével kell kezdeni, mert sokba tud fájni a dolog(igaz ez téged nem vigasztal, de vannak akik elbagatelizálják a dolgot)
(#42893) Szendwich: rugós szíjfeszítőd van? ha igen, akkor sikerült hosszabb szíjat rátenni és nem feszít eléggé rá így megcsúszik! klíma bekapcsolásakor is tud ilyet. vegyél rá rövidebb(rávaló) szíjat, ha megvan az előző szíj, ami nem csúszott, nézd meg a méretét annak! én is jártam úgy, hogy a szerelő a passatban lecserélte a szíjat, klíma bekapcsoláskor sípolt mint a sakál, mert hosszabb szíjat vett rá, mert a rá való méret pont nem volt polcon és várni kellett volna rá fél napot.... persze utána megvettem a rá való méretet....
[ Szerkesztve ]
-
Tosee
őstag
válasz rob210 #42807 üzenetére
Megvettük a tömítéseket (szívósor, pillangószelep) és kicseréltük itthon az összeset! Öröm bódottá minden a legnagyobb rendben!
Nem is értem a márkaszervizben miért nem cserélték ki a pillangószelep tömítéseket, mikor kitisztították pár hete (azt mondták, hogy azok jók )! Annyira rossz állapotban voltak, hogy minden erőfeszítés nélkül bementek a helyükre! Ezek az újak már illeszkednek rendesen! A magas alapjárat, és az ingadozás probléma is megszűnt! Olyan amilyen a nagykönyvben le van írva! Alapjáratot nem kellett újra pozicionálni, mert azt alaphelyzetbe állították mikor kipucolták! De egy szónak is száz a vége, köszönöm szépen mindenkinek a segítséget és a tanácsokat!Ha esetleg valakinek szüksége lenne rá, leírom a gyári cikkszámokat:
- Szívósor légbeömlő tömítés (4db): 8200052312
- Kartergáz visszavezető tömítés (1 db): 8200052311
- Pillangószelep tömítés (2db): 8200068566 + 8200068583.Az autó pedig:
Renault Megane 2 ph1.
Évjárat: 2004
Motor: 1.4 16V 98LeA4-es rajzlapom, hasonló típusú Audira cserélném!
-
vatoloco26
tag
Erdkes mert ablak felhuzas bezzeg megy
-
Ronin-
senior tag
hány littyó olaj megy a motorba megane 2 esetén ?
-
Ronin-
senior tag
válasz Ronin- #42897 üzenetére
még valami eszembe jutott közben. az mitől lehet, hogy indítás után, ha elindulok, minden váltás után leesik a fordulatszám 400 körülre, szinte majdnem lefullad, de mégse. Ha adom a gázt, akkor is leesik, de már megy is felfelé, ha csak gurulok, akkor meg visszaáll alapjáratra 800 körülre. Kb az első km-en csinálja ezt, utána semmi baja,ha megállok 1-2 órára, akkor se csinálja. Van, amikor 1-2-3 napig nem megyünk vele, de nem hinném,hogy ez okozná a gondot, mert nemrég kezde ezt a hülyeséget.
Benzin 1.4 16v megane limousine -
Tosee
őstag
válasz rob210 #42899 üzenetére
Igen... Kb ezen a véleményén vagyok én is! Ha a diag nem mutat semmit akkor nincs baja az autónak szerintük! Vagy annyival megoldják, hogy ez ilyen... Már 12 evés cseréljem le! Bezzeg mikor a számlázásra kerül a sor nem szégyenlősek! Arany áron dolgoznak! Kabaré...
A4-es rajzlapom, hasonló típusú Audira cserélném!
Új hozzászólás Aktív témák
- Sorozatok
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- OLED TV topic
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Peugeot, Citroën topik
- További aktív témák...