-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
tresh
addikt
válasz PowerBuldog #42450 üzenetére
Legtöbb autószerelőnek 50% kedvezménye van , senki se vásárol ott listaárakon. Tehát ha a szerelőd mondott 48k-t akkor hajtsd el melegebb éghajlatra Kivéve ha munkadíjjal együtt tette ezt. Mivel a cseréhez elég sokat kell bontani.Anyagba kb 30-35k körül reális ha kér, a melóért meg 10-15k attól függ mennyire normális.
-
diablo1984
veterán
válasz PowerBuldog #42450 üzenetére
van az 30700 is kedvezménnyel, keress egy szerelőt akinak az unix-nál van fullos kedvezménye!
tresh: én eddig csak 46%-ról tudtam, hogy az a fullos, de vezérlésre pl annyit nem adnak!
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
válasz diablo1984 #42452 üzenetére
Forgalom függő a dolog.
-
diablo1984
veterán
azt tudom, de a fullos 46%, attól nagyobb nincs(illetve 1-2 cikknél eltérhet, mint a vezérlés és asszem valamelyik futómű cuccra 48%-ot is kaptam, de akkor is 46%-al lehet számolni és az a max, nincs az felett, legalábbis a helyi szerelők, a helyi unix szerint biztosan nincs)
nálunk a főnök is a cégnél "beregelt" náluk, vett 1-2 cuccot a teherautókhoz és azonnal 20%kedvezménye lett, ha hirtelen nem tudok leakasztani valaki mást, akkor azt szoktam használni.
magánember ha unix kártyát csináltat, akkor 10%kedvezményt már elér vele.....
[ Szerkesztve ]
-
Tom5
addikt
Elf Evolution 900 SRX 5W30 vagy 40- legyen?
-
-
tresh
addikt
válasz diablo1984 #42454 üzenetére
Van egyedi megállapodás ami forgalom függő és ott már van 50% kedvezmény is bőven.Ne a kis maszekokból indulj ki. Haver szervize havi szinten majdnem 2-3 milliót vert el a unixba fénykorában
-
gooool
őstag
Ez igaz.
Most néztem motortartó bakot a Lagu-hoz meg anyum Pözsijébe vezérlést és cirka 92%-os árrés van rajta, szóval tuti innen veszek meg mindent, csak nem rakjuk be a cégbe.
Gates vezérlés 206-osba pl. 30 helyett 19.700, vagy a Laguba TRW fékbetét szett előre 13 helyett 6.500.Üdv, Balázs
-
FerNandor
őstag
Azt vettem most már észre, hogy esőben valami huhog, nem folyamatosan, hanem össze vissza, mintha a szél fujna, ilyen huhogó, búgó hang, talán a jobb oldalról? Mi lehet ez, kerékcsapágy? De eddig azt hiszem mindig csak esőben hallottam.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
speedydb23
senior tag
Viszkozitásról beszélünk, ami a hőterhelésre változó kenési képességet adja meg, elviekben az 5w-30 és 40 között semmi észrevehető különbség nincs hétköznapi használatnál... Aki szereti nyúzni az autóját annak mindenképpen az 5W-40 olajat kellene vennie, mivel ez magas hőmérsékleten jobb kenést biztosít mint a 30-as.
Én így tudom, aztán ha hülyeséget írtam javítsatok ki nyugodtan.
[ Szerkesztve ]
-
Tom5
addikt
válasz speedydb23 #42463 üzenetére
40-est rendeltem, jelenleg is az van benne (utánajártam), plusz egy 170K km-es motornak biztos jobb a 40-es.
-
Cane
őstag
válasz speedydb23 #42463 üzenetére
A 30-as "vékonyabb" olaj, hígabb. A 40-es sűrűbb. Könnyebben jár a motor a 30-assal, halkabb és fogyasztásban is jobb értékeket hozhat, jobb az olaj áramlása. Természetesen mindenki azt vesz amit akar. ☺
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
tresh
addikt
Ne keverjük a hideg oldali viszkot a meleg oldalival. A hideg oldali, jelen esetben pl 0w,5w,10w az olaj szivattyúzhatóságát befolyásolja indításkor és logikusan ami vékonyabb az hamarabb tud eljutni a megfelelő helyekre (pl henger fal), ez által biztosítva a kenést. A meleg oldali üzemi hőmérsékleten történő állapotot jelöl 30,40,60 minél jobban van terhelve a motor annál fontosabb a magasabb viszko szám mert így tudja védeni a motort.
Saját véleményem szerint sima benyás szívó gépbe : 5w40/10w40 vagy kicsit újabbakba 5w30 (de szerintem felesleges)
-
diablo1984
veterán
azért egy 10w40 és 5w30 között van 1 jelentős diffi! az egyik félszintetikus(részszintetikus, szintetikus alapú ki hogy hívja, a másik meg szintetikus! nem tudom, hogy az mit is befolyásol pontosan, de valszeg a szintetikus kevésbé használódik el, a hosszú csereperiódust is jobban bírja!
Minőségben egyértelműen a teljesen szintetikus a legjobb, ár/érték arányban - rövid és középtávon - pedig a félszintetikus.
A szintetikus olajok tisztábban tartják a motort, mert nem hajlamosak a kokszosodásra; jobban tartják a viszkozitásukat a csereperiódus során, mert nincs bennük viszkozitásmódosító adalék, ami elnyíródhatna, és jobban ellenállnak a hőterhelésnek. De a félszintetikus olaj is rendelkezik hasonló tulajdonságokkal, csak annak mértéke nem éri el a szintetikusét. Viszont lényegesen kevesebbe kerül, ezért a teljesen szintetikus olaj használata inkább hosszú távon - az autó várható élettartamára vetítve - kifizetődő.
forrás: TC[ Szerkesztve ]
-
Cane
őstag
"A meleg oldali üzemi hőmérsékleten történő állapotot jelöl 30,40,60 minél jobban van terhelve a motor annál fontosabb a magasabb viszko szám mert így tudja védeni a motort."
Inkább:
Pl. a 60-as olaj versenykörülmények között használt autóban válik az üzemi hőfoknak megfelelő felmelegedés után "normálissá", megfelelő kenést eredményező viszkozitásúvá. Ha normál használatú autóban használják ezt az olajat, az kopást és magas fogyasztást idéz elő, mivel az üzemi hőfoknak megfelelő felmelegedés után a belső ellenállásának mértéke viszonylag magas (sűrű) marad.A táblázatban látszik hogy a 30-as olaj minimum és maximum viszkozitási értéke alacsonyabb a 40-nél, azaz a belső ellenállásának mértéke alacsonyabb ---> jobban áramlik, hideg motornál (és ismét írom most sem a W0-, W5-, stb. jelzés!) folyékonyabb az olaj, akár télen is, emiatt a hideg okozta kopás is kisebb mértékű.
Mondjuk azért az sem elhanyagolható, hogy olaj és olaj között is lehetnek különbségek.
(Mindjárt megpróbálok keresni egy alacsonyabb hőfokon mért viszkozitási táblázatot is.)a belső ellenállásának mértéke viszonylag magas marad.)
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
a W0-, W5-, stb. jelzés ---> 0W-, 5W
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Sgt. Chris
aktív tag
válasz Mr.Minyi #42437 üzenetére
Na, megvolt a márkaszervíz. Olajnyomás mérés, diagnosztika...olajnyomás terhelésen 3,6, alapjáraton 1,2...ergó a pumpa okés, az olajgomba cserélve lett...problem solved
Jövő héten megszabadulok a régi olajtól és a szűrőktől, átállok a 10e Km/csere ciklusra.
(Elf Evo 900 SXR 5W40+Purflux levegő és klíma+Mann olajszűrő)ASUS ROG Strix B350-F, AMD Ryzen 5 1600, 2*8GB DDR4 Corsair Vengeance LPX, ASUS RX470 4GB STRIX, Samsung EVO 970 250GB+Adata SP920 128GB SSD, 1TB+2TB WD HDD, FSP Hyper 600W
-
rob210
Topikgazda
Na végre valaki!!!
Már ezerszer leírtam, hogy a 16v-s Renault motorokba az 5w30-as olaj kell gyárilag is azzal adták. De mindig mindenki lenyomta a torkomon, hogy ez nem így van meg, hogy nyáron jobb a 40-es.
Persze ha Afrikában lennénk én is a 40-est tenném bele. De itt nem "jó" úgy írom előnyösebb a 30-as.Nagy pacsi én is mindig azt teszem és mindenki másnak is azt rendelem ha csinálom a kocsiját.
Renault power
-
Predator2
addikt
Helló
Renault Megane limuzinnal van esetleg valamelyikőtöknek tapasztalata?
Van pár kiszemeltem, de nem tudom milyen típushibái vannak, illetve mely motorok ajánlottak, esetleg kerülendők.Ha van valahol ezzel kapcsolatban, "kötelező olvasmány" annak a linkjét is szívesen venném.
De a személyes beszámoló is megfelelő természetesen.THX
[ Szerkesztve ]
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
gooool
őstag
Na sracok most ki vagyok akadva...
Elindultam haza a munkabol, Szolnok fo utjan elsokent eljottem a lampatol, beteszem kettesbe es elszallt a hajtas...motor megy, de valami erdekes mellekzaj van, ha sebessegbe teszem akkor hangosabb. De nem megy semerre...szerencsere munkatarsam bevontatott a melohely parkolojaba, de legalabb Martfuig el kellene jussak, hogy ertelmes szerelo lassa...
Es meg holnap munkanap...egyszeruen csodalatos, remelem nem fog sokba kerulni, mert akkor oda minden megtakaritasom.Üdv, Balázs
-
DonLaca@
senior tag
válasz rob210 #42472 üzenetére
+1
Azt még hozzátenném hogy a w40 és vastagabb olaj a DPF szűrőnek és a katalizátornak sem tesz jót. Pl láncos vezérléshez sem véletlenül nem használjuk. A kopott motornak meg a vastagabb olajjal csak a kegyelem döfést adjuk meg.Évszaktól függetlenül a motornak az üzemi hőmérséklete ugyanaz. Hideg motorba, rövidtávra megint jobb a vékonyabb olaj.
[ Szerkesztve ]
-
Cane
őstag
válasz speedydb23 #42474 üzenetére
Az akár lehet normális jelenség, hogy bizonyos mértékben fogy az olaj. Ha nagyon fogyna az szinte kizárt, hogy az 5W-30 vs 5W-40 közötti eltérések miatt van!
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
diablo1984
veterán
válasz Sgt. Chris #42471 üzenetére
az a szerencsésebb eset, további probléma mentes kocsibirtoklást!
(#42476) gooool: a fórumtárs megírta a frankót, indítsd be, tedd sebességbe és nézz alá! lehet az ütéstől amitől szétment a gumid elrepedt a féltengelyed és eltört. az is lehet, hogy kicsúszott a féltengely a váltóból, azt is szemre meg tudod állapítani. váltó összeszakadást már valszeg hallottad volna előre, nem eszik olyan forrón szerintem!
[ Szerkesztve ]
-
roberto211
őstag
Hölgyek/Urak!
Ha minden igaz hétfőn kiderül h Renault tulajdoos leszek e. Hétfőn dől el..
Renault Laguna II 1.8, 16v sedane, magas felszereltség,magyarországi,szervizkönyves,2002es,újonnan vásárolt...
És ahogy beültem egy swift után(pedig nem a legfapadosabb swiftem volt) mint egy álom.. Beleszerettem egyből autóba...
Úgy néz ki meglesz de előre nem szeretek semmit mondani.. Nagyon nagyon tetszik az autó, remélem meglesz és ha lesz ilyen renault tali akkor már tudok vele menni,találkozóra...
Ha meglesz lövök róla képeket
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
diablo1984
veterán
válasz roberto211 #42481 üzenetére
A legjobb motor szerintem a laguna 2esek közül, bár mikor èn próbáltam, a 2 lityis 114lovas laguna1 után lomhábnak tünt, de tisztessègesen mozgatta a vasat, full csendben. Tetszik nekem az az autó, de az èn mostani keresztem a dízel lagu 1!
-
roberto211
őstag
válasz diablo1984 #42482 üzenetére
Szerintem is legjobb/optimalisabb.
Nem versenyautó de azert tud lépni ha kell,szepen jartcsendes,stb.
Én ugy voltam vele nem akarok renaultot mert szerettem a japo vonalat de a laguna megváltoztatta ezt bennem . 100nal sem volt semmi hangja pedig nem 5ös be volt ,húzott csak hát mondom legyen meg mert tényleg nagyon szerelmes lettem belé Irok majd mi a fejlemény.
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Sgt. Chris
aktív tag
válasz diablo1984 #42480 üzenetére
Jaja, már csak ebben bízom én is, hogy az ijedtség után kicsivel nyugodtabb időszak következik!
Apropó...egyenlőre nem égető, de van tippetek arra, hogy mit lehet kezdeni egy kattogó vezető oldali ajtóval? Valószínűleg a határoló a bibis, a WD40 holnap bemegy neki, de sejtésem szerint annál azért majd több kell a hang alapján.
Egy ilyen cseréje bontóból származó darabbal nagyon macerás? Mibe fájhat??
ASUS ROG Strix B350-F, AMD Ryzen 5 1600, 2*8GB DDR4 Corsair Vengeance LPX, ASUS RX470 4GB STRIX, Samsung EVO 970 250GB+Adata SP920 128GB SSD, 1TB+2TB WD HDD, FSP Hyper 600W
-
diablo1984
veterán
válasz Sgt. Chris #42484 üzenetére
mármint nyitás közben kattog?
(#42483) roberto211: várom majd az élménybeszámolót!
[ Szerkesztve ]
-
Cane
őstag
válasz Sgt. Chris #42484 üzenetére
A wd40 csupán gyorsmegoldás. Zsírozni kellene.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
mihione
őstag
Nekem hetfon vagy kedden jon vissza a gep,de most hogy olvasgattam ezt az olaj temat szolok neki h 30-ast rakjon bele foleg mert 8 km-re jarok csak melozni.Kivancsi leszek milyen lesz az "uj" hengerfejjel.Paran mondtak h talan erosebb lesz picit mivel lekapnak a hengerfejbol es nagyobb lesz ezaltal a kompresszio bar a hengerurtartalom meg csokken ugye szal nem hiszem h ez annyit szamitana.Meg majd egy bal belso feltengely csere,csomagterajto telo csere,elso lampak csere es egy karpittisztitas van tervben de ezekmar szerencsere nem olyan huzos tetelek.
Utangyartott lampaba belemegy a gyari magassagallito motor?Lenovo Legion 5 R7 5800H, Rtx3070, Poco F5 ,Samsung QE65QN90B
-
rob210
Topikgazda
válasz speedydb23 #42474 üzenetére
Ártani akkor sem tud ha fogy max sűrűbben kell utána tölteni.
Ha olaj nélkül megy mert megette akkor úgy is jelzi, hogy tegyen már bele a gazdi.
Ráadásul ez csak 10w40 5w40 esetén lenne igaz.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz mihione #42487 üzenetére
Húha.
Ezt a baromságot ki mondta neked?
Nem véletlen vannak az 1,2,3, as jelölésű hengerfej tömÍtések.
HA sÍkolás után összerakják neked az alapméretes hengerfejtömÍtéssel akkor el se hozd a kocsit, mert sokat úgy se fogsz vele menni.
Pont ezért vannak a "magasabb" hengerfejtömÍtések, hogy amit levettek az anyagából azt a tömÍtés "pótolja"Azért most elkezdtem aggódni, hogy hova vitted te gépmunkára?
Renault power
-
Cane
őstag
Öreg benzines nem vén benzines!
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Sgt. Chris
aktív tag
válasz diablo1984 #42485 üzenetére
:-) Igen, ahogy nyitom, két határozott acélos kattanás/pattanás hallatszik...
ASUS ROG Strix B350-F, AMD Ryzen 5 1600, 2*8GB DDR4 Corsair Vengeance LPX, ASUS RX470 4GB STRIX, Samsung EVO 970 250GB+Adata SP920 128GB SSD, 1TB+2TB WD HDD, FSP Hyper 600W
-
diablo1984
veterán
válasz Sgt. Chris #42491 üzenetére
áztasd be wd40el, az a rozsdát is megáztatja, utána ha kiengedett kend meg zsírral. jó lesz az, egyszerű szerkezet, nem tud megpusztulni, max széthullani, a benzines lagunámban én is az ajtóba széthullva találtam meg, 1 csavar kellett bele és jó is lett.
-
mihione
őstag
válasz rob210 #42489 üzenetére
Egy idosebb faszi mondta a cegnel ahol dolgozom aki raadasul szokott motorokat szetszedni es osszerakni.de en nem tudtam h igy mukodik mostmar ezt is tudom
Szerelo nem mondott ilyet es bizom benne h ok jobban kepben vannakLenovo Legion 5 R7 5800H, Rtx3070, Poco F5 ,Samsung QE65QN90B
-
speedydb23
senior tag
válasz diablo1984 #42494 üzenetére
Azért egy hengerfej síkolásnál nem szednek le annyit, hogy beleérhessen a szelep a dugóba, itt ezred mm beszélhetünk.
Egyébként ez új nekem, hogy a hengerfej pakolásból több méret van... Sose hallottam még ilyenről, pedig jó pár szerelő ismerősöm van, de persze nem állítom, hogy nincs, mindig tanul az ember.
[ Szerkesztve ]
-
-=Tiger=-
tag
Sziasztok!
Meg tudja valaki mondani, hogy a 90LE-s Megane motorban van kettőstömegű? 5gangos.
-
diablo1984
veterán
válasz speedydb23 #42495 üzenetére
eléggé ki van centizve minden, akár az is számíthat! igen, gyárilag 3 méret van, a dugó kinyúlása mondja meg, hogy melyik kell a motorra! és arról nem is beszélve, hogy csinálnak még ezektől is eltérő méreteket.....
(#42496) -=Tiger=-: gyanítom, hogy valami 1-es vagy 2-es megane-ról lehet szó és benzinesről, mert abban természetesen nincs! benzines fronton a kis turbós motorokban van a kettőstömegű meg minden földi jó![ Szerkesztve ]
-
DonLaca@
senior tag
válasz mihione #42493 üzenetére
Igaza volt a szerelődnek. Hengerfej síkólás a legegyszerűbb módja a tuningnak. Ezzel a kompresszió arány növeléssel 5-6 LE lehet nyerni minimum. DE!!! Szakértőre szabad csak bízni mert komoly számítást és tapasztalatot igényel a kiszámolása a megfelelő marási mélységnek. Túl nagy marásnál a szelepek hozzáérnek a dugattyúhoz! 0,2-0,3mm szoktak leszedni. Ezt általában még gond nélkül lekezeli a gyári ECU.
-
-=Tiger=-
tag
válasz diablo1984 #42497 üzenetére
Megane 3 1.5dCI
-
diablo1984
veterán
válasz -=Tiger=- #42499 üzenetére
ja, az más. abban szinte biztos hogy már van.
egy próbát megér, nem tudom, hogy mindegyiknél így van-e, de próbáld úgy, hogy ha járó motornál egy helyben kinyomod a kuplungot akkor enyhe lüktető érzésnek kellene lennie kettőstömegűnél, vagyis a sprinternél az volt még új kettőstömegűnél is. nem nagy dologra kell koncentrálni, enyhe dolgokra!
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Megérkezett Európába a Nubia Z60 Ultra Photographer Edition
- Trollok komolyan
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- EA Sports WRC '23
- PlayStation 5
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- PlayStation 3
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...