-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
zsizsef
senior tag
válasz rob210 #43647 üzenetére
Korai volt az örömöm. Valószínűleg igazad lesz: "Azaz egy foggal elteszik akkor még megy a kocsi, de ezt produkálja."
A műszerfalról eltűnt a hibaüzenet és a környezetvédelmi lámpa se világít, de P0010 (BANK 1, szívósoroldali vezérműtengely pozicionálási hiba) tárolódik. Törlések után is visszatér, ha megy a kocsi. Aki a hibakódot kiolvasta, azt állítja, hogy tűréshatáron belül van a hiba, az elektronika kompenzál, ezért nincs a műszerfalon hibajelzés. De a vezérlést helyre kell rakni.
Pedig azért vittem Z-hez majd 280km-t hogy minden pöpec legyen. Kellemetlen a szitu.
Remélem holnap tudjuk megtekintésre bontani. Állítólag lehet látni a jelekből, ha el van csúszva a vezérlés. Valóban látható? -
Doki16
addikt
-
rob210
Topikgazda
válasz zsizsef #43751 üzenetére
Akkor mondok mást is nem Zoli hibája.
Ha nem a teflon erősített szíjat vetted akkor sajnos az nyúlt meg és ugrott át egy fogat.
Egyre több ilyen van faceen is most volt egy srác aki ugyan így járt.
Megvette a conti szíjkészletet aztán csere után ~200 kilométerrel fura hangja lett a kocsinak, meg nem minden tartományban húzott rendesen.
Mondtam neki mizu, vissza vitte áttették jelre után állítottak és minden frankó azóta.
Ez van sajna én ezért veszem a dayco szíjat azzal még nem volt gondom.
Bár ezekkel sincs ha utána van állítva.Renault power
-
-=Tiger=-
tag
válasz zsizsef #43755 üzenetére
Én is általában Gates szíjjakat használok, de ilyenről még nem is hallottam...
Ha valakit viszont érdekel most olcsón olaj, a kovacsautóban az 5W40ELF 5L 5990HUF.
Barátnőmnek kell majd a Clióban cserélni, így egy füst alatt rendeltem még 1-et, ha majd az újban is kell cserélni, de még bőven van benne, bár lehet ebbe más olaj megy, így hirtelen ennek még utána sem néztem a részecskeszűrő miatt. Ha nem lesz jó, akkor tökéletes lesz az M2-be. Ennyit bőven megér.
@Diablo: Neeem, ez teljesen végig márkaszervizes, majd idővel kiderül, hogy ez előny volt e vagy hátrány. De az tuti, hogy a km az annyi amennyi.
Más: Starline terméket vett már valaki? Berendeltem két lengőkart az M2-be, meg két külső kormányösszekötőt, mert ezeket én is kitudom cserélni könnyen.
-
zsizsef
senior tag
válasz Doki16 #43753 üzenetére
Egyeztettem Zolival. Nem lesz bontás.
Ha az autó megy, pörög és a műszerfalon nem jelez vissza "nagy gond" nincs. Inkább szoftveres probléma lesz vagy jeladós. Ha ugrani fog a vezérlés, akkor az nem egy fogat fog. Gyári diagnosztika és törlés kell. Nem lehet, tudni, hogy a bejegyzés mikor került bele, csere előtt vagy után, mert diagnosztika nem volt. Ismert probléma a részéről, találkozott már vele, szoftverfrissítés oldotta meg. Ha mégis újra bontatni szeretném akkor lehetőleg hozzá vigyem a garancia végett. Hétvégén lesz időm hajtani a gépet, meglátjuk.
Nekem is Elf NF olajat rakott bele. Ja és okoskerekesbe csakis 5w-40-t. -
diablo1984
veterán
óratekerésről inyenceknek van benne egy dci megane 418e@148e km-rel....
-
PeterPH
senior tag
válasz diablo1984 #43760 üzenetére
A pozitív oldalát kell nézni. A fosch 1.5DCI még mindig megy.
-
diablo1984
veterán
válasz PeterPH #43761 üzenetére
mondjuk ennek éppen a torka véres, nem kicsit, de legalább "őszintén" akarják eladni....
azért 418ezer az nem kevés, és hozzá adhatjuk az azóta belevert 30 ezret, az 450ezer, vajon hogy nézhet az ki most? bennem felveti a kérdést, hogy a többi ilyesmi km-el hírdetettben mennyi van?
-
Tom5
addikt
Nekem is hamarosan vezérlés csere. Megane 1. Ph2. Ezek fényében fosok rendesen. Szerelőm nagy skf párti, állítólag abban gates szij van?! Nem fogok mellé az skf-el? Más, Gyújtógyertyát milyent? 1,4 16V. Benyaszűrőből a Mannról hallotam rosszakat. Abból milyent?
-
diablo1984
veterán
szerintem az skf, gates, contik jók, én azoktól nem félnék, az enyém is contit kapott, megfelelően kell spanolni, nem nyúlik az, azért a gyár tudja, hogy mire csinálnak cuccot, az már a vég kezdete lenne, ha nyúlós lenne a szíj, max szarul van spanolva és mire megtalálja a helyét a görgőkön akkor tudhat ugrani, de ez nem gyártó specifikus, hanem emberi hülyeségből elkövetett hiba(jópárszor át kell forgatni a vezérlést, a spanolást megfelelően beállítani, lazára semmiképp sem hagyni), erről egy gyár nem tehet!
gyertyára: NGK teljesen jó a célra én az összes benzinesembe azt toltam, olcsó is(persze van olcsóbb), teszi is a dolgát, csak ajánlani tudom!
[ Szerkesztve ]
-
Tom5
addikt
válasz diablo1984 #43766 üzenetére
Feliciámban három pólusú NGK-voltak. A héten megvették. Egyelőre lezárult a Feliciás korszakom.
-
rwin5
őstag
Kész lett a cliom 400k-lett a végösszeg kicsit kíváncsi vagyok, hogy sikerült ennyire, most megyek 3 fele elhozni + kapok róla számlát is.. (haver csinálta, kicsit fennakadt a szemem az összegen)
-
rwin5
őstag
válasz diablo1984 #43769 üzenetére
nem-nem ez az 1.6 1.6V Clio, most vettem 2 hónapja, kértem rá teljes szervizt (olaj, szűrők, stb) + műszaki + vezérműszíj csere, klímát nézzék meg, meg amit ugye találnak mondtam, hogy cseréljék ki. De jelzem, ismerem a srácot régóta, tehát nem rajtam akar meggazdagodni az biztos, akkor nem vittem volna oda.
Majd megírom ha hazahoztam, hogy mi volt ennyibe.
Magamtól 200 körül saccoltam ezért is akadt fent a szemem A pénz félre volt rá rakva, tehát nem az vág földhöz, csak ugye másként kalkuláltam, pláne, hogy 2002-es az autó, tehát annyira azért nem lehetett hulladék, mert menni ment a lábán.
-
rwin5
őstag
válasz diablo1984 #43771 üzenetére
Na erre vagyok kíváncsi én is, mert nem egy roncsként vettem az autót, féktárcsa is cserés volt + elől a teleszkóp (vagy minek hívják) is érdekes hangot adott ki egy nagyobb huppanásnál, ennyi jutott még eszembe.. na majd megírom, most fuvarra várnék du 2 óta aki kivisz oda, mer nincs kedvem taxizni
[ Szerkesztve ]
-
rwin5
őstag
válasz diablo1984 #43773 üzenetére
590e ft, először új autót kerestem utána 2,5m ft körülit, majd mikor rátaláltam erre lett ez, ezért is mondom, hogy nem vág földhöz jelenleg az ára, csak sokallom ennyi. 5 perc és jön értem autó utána majd leírom mi mennyi, bár attól már nem alszok jobbat, ha még a fórum rátesz egy lapáttal, hogy le lettem húzva
-
Josi
aktív tag
Na ilyent nem szabad mondani szerelőnek:
meg amit ugye találnak mondtam, hogy cseréljék ki.
Műszakira, vezérléscserére tud adni árat kapásból, a többi hibára meg adjon ajánlatot.
De most már késő.
Gondolom az alkatrészeket meg listaáron számlázza.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
rwin5
őstag
Mint mondtam ismerem akinél volt az autó így ezért mondtam + amit cserélni kell minek halogassam:
Nem listaáron számlázta egyébként, 2 oldalnyi cucc lett cserélni, kicsit mérges vagyok magamra mert mégis sikerült belenyúlni a használt autó témánál, ahogy ez családi hagyomány nálunk, hogy nem a legjobb, ezért is volt gondolkodás, hogy teljesen új autó legyen.
össz 38 tétel volt cserés
és még a kuplung mindig nem százas, plusz a váltó ereszti valahol az olajat..
plusz néztem mintha az alapjárat se volna teljesen százas + motortérben a blokk mintha rezegne a helyén..
ilyenkor szokott elmenni a kedvem az "új" autótól
-
-
Pecc
őstag
Van valahol konkrét tutorial vagy leírás képekkel, hogyan és mit kell csinálni a műszerfal bontás után, ha kerreg minden gyújtás ráadás után kb 5másodpercig a szellőző rendszer terelő lapátjának valamilyen fogaskereke? Valamit kezdenem kéne vele, amíg rosszabb nem lesz.
Illetve, akinek ph2 classic van meg tudná mérni nekem a földtől egy mérőszalaggal, hogy nagyjából üres csomagtérrel hány centinél van a sárvédőív teteje? Valamiért nem tetszenek nekem ezek az új bilstein lengéscsillapítók.
Köszi előre is srácok
MI PH2 Classic -
rwin5
őstag
hú jó begépelem, de az árát nem írom oda mert akkor reggelig itt maradok..
most kicsit fel vagyok spanolódva rossz értelemben, de csak azért mert csalódás lett a kocsi .. aztán ilyenkor pesszimista leszek az egész vétellel és gondolkozom, hogy mik fognak még rajta kijönni. (volt már egy hasonló vételem ami rémálom volt, remélem ha itt megállnak a költségek akkor azt mondom jó.. az vitte fel, az árát, hogy nem csak azért húzott jobbra mert rosszul volt beállítva a futómű.. )
srác azt mondta, hogy azért adták téli gumival el nekem, hogy ne tűnjön fel, hogy ennyire sok a gondja (elvileg erre lehet fogni, hogy ezért rossz a menet, vagy mittomén, nem is érdekel már..)
motorolaj, olajszűrő, levegőszűrő, üzemanyagszűrő, pollenszűrő, váltóolaj, fagyálló, fékolaj (eresztette), vezérműszíjkészlet, hosszbordaszíj, hosszbordaszíj feszítő, hosszbordaszíj görgő, gyújtógyertya (4db) vezérműtengelyszim, főtengelyszim, féktárcsa, fékbetét, axiálcsukló, kormánymű gumiharang, kormány gömbfej, trapézgömbfej, trapézcsapágy, lengőkar szilent, stabilizátor, lengés csillapító pervédő?, fékcső, kerékcsapágykészlet, fékmunkahenger, fékpofa, fékpofa rögzítő készlet, fékdobszabályozás, spirálrugó ( el volt törve) izzó, menetjavító, csavaralátét, féktisztító, klimatömítés, futómúállítás
1 év garancia az egészre ennyi jó hír, más nincshát ennyi + munkadíj
még a kuplung 1x cserés leszlegszívesebben holnap eladnám az autót[ Szerkesztve ]
-
speedydb23
senior tag
Nem akarlak elkeseríteni, de ez így ebben a formában még ránézésre se lehetne 400k.
Szerintem csúnyán túláraztak mindent!
Gyorsan végig néztem Bárdiban kedvezménnyel mennyibe lenne ez a lista amit leírtál, nekem 150-nél kb megáll cakk-pakk, és ebben már nekem vízpumpa is volt amit nálad úgy látom lefelejtettek...
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
hát én egy komplett motort rendbe tetettem, az első futóműre rávertem 60ezret(egyik rugó nálam is törött volt, így mindkettő cserés lett, talpasok, toronycsapágyak, stabilizátorok), féket szabályoztattam+betét+vettem 4 új gumit a vasra és ezzel nem költöttem még 400at az autómra, konkrétan 360-370 körül tartok, pedig mint írtam komplett motorfelújítás(dízel a drágaság), vezérlés csere összes görgővel, hosszúbordással, adagolóval, önindítóval......
szerintem is vastagon fogott a ceruza, de ha ennyi mindent kellet cserélni, akkor tényleg romot vettél, nálam annyival volt más a helyzet, hogy össze 50 ezer munkadíjat fizettem erre, mert egy sráccal együtt csináltuk a motor dolgot a ki-berakással, összeszereléssel(azért volt szívás vele), a futóműnél meg ott sem voltam....
nézd a dolog jó oldalát, még egy kuplungszett csere(anyagár kb 40 körül+munkadíj), plusz egy szimmering és utána van egy műszakilag tökéletes autód! jobbat nem tudsz, szabad kezet adtál a srácnak mérlegelés nélkül, az ilyen gazda a szerelők álma, nem görcsölt, cserélt.....
a rugótörés miatt húzott a kormány, nálam is ezért húzott jobbra....
-
rwin5
őstag
válasz speedydb23 #43781 üzenetére
Én is utánanéztem kíváncsiságból mert ugye árakat is láttam, úgy alkatrészenként +2-3-4ezer az átlag plusz ugye majdnem 40 tételnél azért az már nem gyenge, na mindegy úgy látszik ilyen világot élünk, hogy már mindenki lehúz mindenkit ..
Még pár napig szúrni fogja a szemem aztán túllépek rajta..
(#43782) diablo1984: igen a kuplung meg még azt mondták, hogy a váltó ereszti az olajat ez a kettő.. + vennem kell még rá egy nyári gumiszettet aztán remélem egy darabig csak tankolni kell..
szerk: + keresnem kell egy új autószerelőt..
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
váltóból sok helyen nem folyhat az olaj, majd kuplungozáskor lekerül, kap egy szimmeringet és az is jó lesz(remélhetőleg nem a ház repedt).
és gondold el, a szerelőknek még lehet közel 50% kedvezményük a cuccok árából, amit szintén te nyeltél be, gondolom a munkadíj is combos volt, így valakinek karácsonya lett április végén....
akárki akármilyen jó ismerős autószerelésben, átcseszni lehet ugyanúgy vagy még úgyabban át tud cseszni, ismerősként meg lehet szóvá sem teszed, remélhetőleg a cuccok tényleg benne is vannak amiket felírt...
-
rwin5
őstag
válasz diablo1984 #43784 üzenetére
Hát amit magamtól láttam, a rugók biztos benne vannak, max nagyon drágák voltak ha más nem lett cserélve Garanciát vállalt talán ez biztosíték, hogy cseréltek mindent..
Anyámnak van egy nagyon rendes autószerelője, az ő autóját oda is visszük, majd szerintem elviszem egyszer oda a cliot, csak ő is inkább a régi autókat szereti szerelni, majd rákérdezek, hogy a clioval hogyan áll..
Őszintén szólva nem gondoltam, hogy túl lesz árazva, de hát ez van, meg ugye az áfa is felveri.
Na a témámat itt zárjuk le drága tanulópénz vót ez van.off: egyébként mindenki üldözi a pénzt már észrevettem, volt főnököm még lóg nem sokkal (30ezer ft-tal) azóta sem keresett.. Egyszer meg adtam kölcsön középiskolás havernak pénzt, na ő sem keresett pedig rendes melója van. (bár ez olyan piti pénz, hogy nekem kellemetlen felhozni) Pedig nincs egy madár külsőm 8 éve sportolok, inkább kihasználják egyes emberek a jólelkűséget
Egyébként Renaultot mennyire szeretik szerelni az autószerelők? Most ebben reménykedem, hogy ezt a váltóolaj témát + kuplungot sikerülne anyám szerelőjével összehozni
na lezártam
-
diablo1984
veterán
Egyébként Renaultot mennyire szeretik szerelni az autószerelők?
tudtommal kifejezetten rühellik, speckós kulcsok(extra torx csavarok), kevés hely a motortérben(ez tapasztalat, az önindítóval nem gyengén szoptam cserekor, a blokkon térdeltem, hogy hozzáférjek, persze előtte lebontottam mindent és a kocsi alól is kellett szerelni),elektronikája furcsa dolgokat tud produkálni, amire nincs egyszerű megfejtés, szerintem sok szerelőnek összeszorul a gyomra ha annyit hall, hogy gond van a renaulttal....
-
rwin5
őstag
válasz diablo1984 #43786 üzenetére
szebb nem is lehetne a mai este
-
diablo1984
veterán
ha vígasztal a tudat, sógoromék 1,4 16V-es thaliaja 3 hengerezett néha, a helyi szaki cserélt benne 2 trafót, nem javult meg, bevinnék a renaulthoz, ott cseréltek benne 4 trafót(a 2db újat is) és kértek tőlük 98ezret és nem lett jó akkor sem. visszavitték reklamációba, visszarakták a régi trafókat, azóta nincs gond vele.....
mikor megvették egy nyíregyi szakihoz vitték olaj+szűrők+vezérlés cserére 102ezer lett a számla, mikor meghallottam majdnem agyvérzést kaptam......
úgyhogy járt már így más is, ne aggódj, csak keserű pirula, de le kell nyelni.....
-
pècsimunkás
addikt
válasz diablo1984 #43788 üzenetére
Nekem Megane I 1.4 , 16v : vezérlés csere , olaj + szűrők cseréje , főtengely ékszíjtárcsa , ékszíj került 83.000.- forintba kb 1 hónapja , ha jól emlékszem ...
Én viszont nem váltok szerelőt !Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
diablo1984
veterán
válasz pècsimunkás #43789 üzenetére
20ezer előnyben vagy hozzájuk képest
-
dhgm
tag
Ismét segítségre volna szükségem.
Létezik olyan hibakód, amit, csak clippel lehet törölni? Köszönöm.
1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7
-
Josi
aktív tag
Rossz helyen keresel.
A motortér felől kell nekiállni.
Mivel nagyon macerás javítani, a legegyszerűbb kikötni az állítási lehetőséget.
Így nincs belső keringetésed, cserébe nincs költség.
Leveszed a bal oldali ablaktörlőt. (Lehúzató célszerű hozzá)
Kiveszed alóla óvatosan a műanyag rácsot, és hozzáférsz a csatlakozóhoz.
Széthúzód külső állásban és kész.
Ha meg szeretnéd rendesen csinálni akkor a klímát is ki kell kötni.
Szóval iszonyatosan szopós munka lenne, nem ismerek olyant aki megcsinálta volna.
Nálam is csak kikötve lett.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
pècsimunkás
addikt
válasz diablo1984 #43790 üzenetére
Igen ,és nekem az ékszíjat meg az ékszíjtárcsát is számold . Fel is hívott a szerelő , h 17 a tárcsa , cserélje -e . Mondtam ,neki ,h te látod ,te értesz hozzá , ha úgy ítéled meg , persze . Nem a világ az a pénz , nincs kedvem lerobbani sem itt németben sem az oda -vissza utakon ! Az kicsit többe fájna . Megkap mindent a Röncsi ! Jó kis autó ez , meg is érdemli ...
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
speedydb23
senior tag
Maradjunk annyiban, hogy a mai világban egy valóban megbízható és jó szerelőt találni majdnem lehetetlen.
Kedden én is megyek vissza Csabához akit tresh ajánlott, remélem lesz megoldás a csúszó ékszíjamra, mert bosszantó, hogy új szíj + szabadonfutóval is megcsúszik indítás után...
-
rwin5
őstag
válasz speedydb23 #43795 üzenetére
Ott a pont! Plusz cserben hagyott az emberismerő képességem .. Mentem viszont most egy rövidebb kört városhatáron kívül szépen ment az autó, plusz végre megszűnt az a rázás (ennyi pénzért mondjuk még szép )
-
rob210
Topikgazda
Nagyon sajnálom ami veled történt, de a rugó törést pont mondtuk neked, hogy vételkor azt meg kell nézni.
Mindegy most már fog fel úgy, hogy ennyiért vettél egy "új" autót, mert ennyi csere után ez újnak számít.
Azt viszont le kell írjam a reális szervízköltség 260.000.- lett volna a felsorolt tételek allapján, de élek a gyanúval, hogy sok mindent nem kellett volna cserélni.
Pl. Stabilizátor??? Azt minek cserélni, elég a szilentjeit, ami pár ezres tétel max 5000.- egyben cserélni 30000
Szóval ahogy írtad keress másik szerelőt !!!Illetve a váltó olaj miatt ne aggódj az mindegyikből szivárog, amíg nem ereszt komolyabban nem könnyezik, csak szemetel, addig nem érdemes vele foglalkozni.
Jah és ha már itt vagy fórumon először járj utána mire számíthatsz, akkor nem jársz így.
De nézd azt, hogy most valóban van egy új autódRenault power
-
Adonimus
aktív tag
Sziasztok. Renault Megane CLassic 1999 1.6 8v rángat (még mindig) nagyobb fokozatban rángat, pl 40-50-nél 4.
2-3 40-50-nél pedig nem akar menni. De van, hogy elkezd, majd megint megtorpan és így tovább. Levegő, üzemanyag szabályzóra tippel a szerelő. Esetleg alapjárati motor. Mi lehet?
adonimus felhasználónak 41 pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! - http://www.phmegbizhatosag.atw.hu