-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
atosan
addikt
Egy kis csemege [link]
Maine coon
-
Csatravi
senior tag
Bontókban látok 5k-ért, de nagyobb boltokban újonnan semmi.
Rosszul kerestél. Máskor a gyári Renault számmal keress és akkor találni fogsz a boltokban is mert volt és van is (pld a KA-nál). Vagy nézd meg a Valeo katalógusát az autótipusra keresve és azzal a számmal keress a webáruházakban. -
Csatravi
senior tag
Nincs mit.
Még jó hogy nem vettél bele használtan 5 ezerért mikor 7k-8,5k között lehet venni az újat. Ezt nem szabad használtba venni mert nem tudod hogy mennyiszer rakták gyújtásra az autót így az előélet kétséges. Ezek a léptetőmotorok nem végálláskapcsolóval működnek hanem hanem a számítógép nézi hogy a motor mekkora áramot vesz fel és annak alapján kapcsol végállásban. Minden gyújtásráadásnál az UCH elindítja a léptetőmotort és végállásba küldi amikor a terelőlap megfeszül, növekszik az áramfelvétele. Ebből a pozícióból indítja a terelőlap vezérlését. Minden megfeszülésnél a fogaskerekek veszik fel a terhelést. Nem véletlen, hogy nem csak 2 kerék van benne hanem több hogy a nyomatékteher leosztódjon. Ennek ellenére egy idő után megpurcan valamelyik foga a keréknek. Főleg azoknak amelyek rövid utakon használt autók és rengeteg indítást kaptak. -
brodorics
csendes tag
Üdv!
Szeretném megkérdezni, hogy a következő típusnál (2014 megane 3 1.2Tce 132Le)
- ha olajat cserélni kell ír figyelmeztetést az autó?
- Illetve a turbó miatt javasolt az évenkénti csere?
- Olaj típusra tudnátok adni javaslatot?
- Ha kicserélem az olajat kell valamit csinálni, hogy befrissüljön a csere időpont/Km állás?Még nem volt ilyen gépkocsink, egy 20 éves Zafiráról váltottunk, ott aztán nem volt kérdés!
Más:
Szervizben kérdeztem mért kapcsol folyton a hűtőventi,(klíma használat nélkül) azt mondták a turbó hűtése miatt 1-es, illetve 2-es fordulaton bármikor mehet. Tapasztalat, illetve ez így okés?Köszi előre is a segítséget!
-
emre
veterán
válasz rob210 #74450 üzenetére
Scenic 1/2-eshez 7700428470 cikkszámú festetlen hátsó lökhárító betétről tudsz kicsi pénzért? A 70euro /50 Font-ot kicsit sokallom egy darab bal hátsóért.
Innentől még a bontós javított hátsó kpl. lökhárító is jó árnak tűnik 20k-ért.A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
#89309696
törölt tag
-
ilyenezalaci
tag
Polifenolos (barna/sárga színű) pollenszűrővel van valakinek tapasztalata? Egyre több gyártónál látom megjelenni. Megéri a plusz pénzt?
[ Szerkesztve ]
-
salieri.
őstag
Sziasztok,1.4 8v thaliaba ez jó lehet? [link]
-
brodorics
csendes tag
És a venti működése? Arra tudnátok valami okosat? Esetleg akinek hasonló autója van?
Előre is köszi! -
gabor9991
őstag
Sziasztok 2004-es 1.4 75 lovas Thalia vásárlásakor mik azok a tipushibák amikre érdemes odafigyelni?
Nyilván ilyen idős autónál örüljünk annak, ha gurul de olvastam a kilyukadó fűtőradiátorról ami tipikus Thalia hiba amit nem könnyű és olcsó javítani.
Vannak még olyan típushibák amit vásárlás előtt egy murvás telepen műszerek nélkül fel lehet fedezni?
Egyszer régen volt a családban egy dízel Clio amin elszakadt a vezérműszíj úgyhogy a franciák ki voltak zárva eddig, de most képbe került egy Thalia pusztán a csomagtartó méret miatt.
Konkrétan ez a 1.4 75 lovas motor láncos vagy szijas?
Ha jól olvastam akkor az első sárvédő műanyag, például eddig ezt sem tudtam így ezen nyilván felesleges bohóckodás a festékméregetés.
Megköszönném a tanácsokat.[ Szerkesztve ]
-
#27216896
törölt tag
Sziasztok!
Végre kész az olajcserém (MEGANE II lépcsőshátú (LM0/1) 1.6m, K4M 760): ELF 900 SXR 5W-30 ment bele, új szűrő, és új csavarral-alátéttel (a régi el volt már nyalva).
Természetesen továbbra is ugat, hogy cseréljek már olajat...mennyit megy így el egyébként? Max. havi 500km amit használom, napi szinten a cégeset nyúzom (abba havi 2 ezer beleszalad ).
Viszont alulnézetben találtam egy kipufogóbak szakadást. Azon kívül, hogy minden tiszta olaj. Lehet váltóolaj is? Mert a motor olajat nem eszi. 220.000 km van most benne. Csörög, ciripel valami - mikor kinyomom a kuplungot megszűnik...
Erre lenne szükségem?
Köszönöm a segítséget! -
rob210
Topikgazda
válasz gabor9991 #74462 üzenetére
Én inkább venném az 1.4 16v -t
Amit néztetek egy szög egyszerű szívó motor szíjas vezérléssel, amit 5 évente illik cserélni.
Nem azért szakad el a szíj, mert szar francia, hanem mert nincs betartva a csere intervallum.
A rugókat nézzétek meg, hogy mind ép legyen.
Fékezéskor nem pislogjon, a ködfényszóró visszajelzője.
Ne szivárogjon a váltóolaj a kapcsoló rudazat tengelyénél.
és a felxicső a kipufogónál ne fújjon ki.Renault power
-
#27216896
törölt tag
-
Jaded
senior tag
válasz #27216896 #74470 üzenetére
Milyen autó ez? M2 ph1-nél van nullázó gomb az óracsoporton, ph2-nél nincs. Ph2-nél odalapozol a szerviz számlálóhoz (ha jól emlékszem talán elég gyújtáson is) és a bajuszkapcsolón addig nyomod a gombot, ameddig nem villog, ha kiírja a beállított intervallumot (pl 30ezer km), akkor elengeded.
FC gondolom a Board Computer akar lenni flansziásanRenault Megane IV Limited
-
brodorics
csendes tag
Szia! A csere után hogy tudom nullázni a számlálót? Az olaj csere során természetesen a szűrőt is cserélném, annak a típusában is tudnál segíteni? Ha leszedem az alsó borítást látható lesz a szűrő? Most felülről nem látom hol lehet.
Köszi! -
polonic
félisten
válasz ilyenezalaci #74459 üzenetére
Nekem már a második van benn. Mann. Ezzel az a gond szerintem, hogy nincs körbe szivacs a szélén, így talán nem illeszkedik a helyére tökéletesen.
De egyébként a szűrő nekem bejött. Nagyon jól ki tudja szűrni pl a bűzt a füstöt okádó gépek mögött. De azért nem teljesen, nagyon picit érezni. Jobb, mint a sima aktívszensek.
-
gabor9991
őstag
válasz rob210 #74467 üzenetére
Nincs túl nagy választék itt a környéken egy ilyen árkategóriájú autóért meg nem kocsikáznék többszáz kilométert, mert benne van az is, hogy nem is olyan mint a képen.Egyébként [ezt] mennék megnézni, ha a kisebb 1.4-es csak annyival rosszabb, hogy gyengébb az nem probléma.
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #74475 üzenetére
Lassan esedékesnek érzem a motorban levő km-ekkel a kuplung cserét, így párban a kettőstömegűvel, és egyben akkor a váltó átnézést, felújítást, ha már lekerül (és úgyis szóba került a nyelestengely csapágy kérdés). Tudsz egy megbízható váltóst ajánlani? Ahol érdeklődtem, ott inkább csak kuplung csere, váltóból meg adnak felújított cseredarabot, azt meg vagy elhiszem, hogy jó, vagy nem.
(#74463) sztruhar : a kép alapján igencsak ideje lenne. Mondjuk érdekes, nekem előbb szakadt el a heveder, mint maga a gumi az egyik tartónál, az meg csak lógott, és táncolt.
Kettő van, nagyon-nagyon hasonlóak, a két felfogató csavarok helyeiben különböznek. Egyik a hátsó, a másik a középső. Legigényesebb párban cserélni. 8200035447, és 8200035448. Időben gyorsabb mint rezonátor csövet cserélni. Most úgyis olyan szép idő van, hogy végre parkolóban is alá lehet feküdni, és cserélni.(#74476) polonic köszi a tippet, ezekre a polifenolos szűrőkre lehet én is ránézek. Olyan kellene ami filckeretes, és tökéletes lenne. Az egyik polyjet működésű 3d nyomtatónkba tettek polifenolos szűrőt, sokkal jobban megfogja a bűzt amit a nyomtató csinál, amit eddig a csak aktív szenes nem fogott meg.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
válasz ilyenezalaci #74483 üzenetére
blue print és minőség egy mondaton belül?
Ez nekem új, de legyen vele szerencséd.
Renault power
-
ilyenezalaci
tag
válasz rob210 #74484 üzenetére
Még nincs vele tapasztalatom, pollenszűrőt gondoltam csak abból. Egyébként eddig a legolcsóbb SCT aktív szenes egész jó volt, a minőséginek mondott Hengst pollenszűrő cseréje horror volt 3- as Megane-ban a merevsége és a kemény habszivacs teteje miatt. Plusz fogta a levegő áramlását is nagyon. Érdekes, hogy Megane 3-hoz kétféle pollenszűrő van, vízszintesen és függőlegesen hajtogatott. Pl a Purflux is vízszintes, sokkal könnyebb lent/fent összenyomni és betenni a szűrőnél jóval kisebb szűrőház nyílásba.
-
rob210
Topikgazda
-
ilyenezalaci
tag
-
válasz ilyenezalaci #74485 üzenetére
Pollenszűrőből már nagyon sokat kipróbáltam, a párezrestől a tizenezresig, simát, szenest. Nulla különbség...
Egy időben a legolcsóbbat vettem (talán JC premium)
Ami olcsó, de jó és méretpontos (laguna), az a würtemberg, ezt tavaly, vagy előtte ajánlották egy autós boltban, bejött.Ezeket az új, antibakteriális csodaszűrőket nemrég láttam én is, de egyelőre lagunához még nem találtam. Majd még esetleg erre rápróbálok valamikor.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Csatravi
senior tag
válasz ilyenezalaci #74487 üzenetére
Nézz körül a KaufFer-nél is mert ott is elég jó árak vannak.
-
ilyenezalaci
tag
Én is próbáltam a JC-t, az előző Megane 2 ben nem volt gondom vele nekem sem. Aktívszenesben még nem tapasztaltam különbséget gyártók között. Több évig Fram gyártmányút is használtam. Lehet, hogy inkább a helyes klímahasználat, pl. hosszú utak végén a rendszer meleg levegővel való kiszárítása ér a legtöbbet. Én mindig óvatosan kiporszívózóm a szűrőházat is - ezt youtube videókból hiányolom - aztán klímatisztító hab a házba, ami átmegy a lamellákon, majd viszem ózonoztatni.
-
#89309696
törölt tag
-
ilyenezalaci
tag
válasz Csatravi #74489 üzenetére
Igen, köszi, vásároltam már náluk. Én az olajra, olajszűrőre, üzemanyag szűrőre figyelek leginkább. Mondjuk az olajon soha nem agyalok, belevaló Elf és kész. Előző 1.4 benzines Meganeba egyszer próbáltam Mannol Renault OEM-et, de morgósabb volt tőle, nem tetszett. Levegő és pollenszűrőből szoktam olcsóbbat. Csak idén figyeltem fel erre az antibakteriális őrületre a pollenszűrőknél.
-
Csatravi
senior tag
válasz ilyenezalaci #74493 üzenetére
Én az olajat is onnan veszem az utóbbi időben mert talán ők nem szélhámoskodni a fekete importos hamis löttyökkel. Az ELF és a Motul is jó árban van náluk.
-
#89309696
törölt tag
válasz ilyenezalaci #74493 üzenetére
A légszűrőből sem árt jobbat venni, elvégre az szűri ki a motornak a levegőből a szart.
Mondom ezt én mikor ma cseréltem egy traktorban olajat, de nem volt szűrő hozzá, úgyhogy a régit csepegtettem ki és raktam vissza, bele az új olajjal.
-
Csatravi
senior tag
válasz ilyenezalaci #74493 üzenetére
Csak idén figyeltem fel erre az antibakteriális őrületre a pollenszűrőknél.
Elmagyarázhatná nekem valaki hogy mi ez az antibakteriális szűrés és hol találkozni ezekkel a baktériumokkal amúgy az utakon. Még soha nem hallottam arról, hogy valaki az autóban úgy betegedett volna meg hogy autózott és kintről az autóba jutó baktérium megfertőzte.
Mert, hogy port, kormot, pollent szűrnek az rendben van hisz ez mind ott van az utakon. De hogy baktériumot ? -
veterán
Az olajwebshop meg a kauffer kozott ugyanannal az olajnal es kiszerelesnel van ekkora elteres, vagy valami parametert rosszul nezek?
olajwebshop 5w40 elf 900sxr 8190 huf
kauffer 5w40 elf 900 sxr 6900 huf
Az, hogy a kepen nincs rajta a matrica meg a zarjegy a kauffernel, gondolom sokat nem jelent.
[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Elite: Dangerous
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Gaming notebook topik
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- LEGO klub
- Na, még egyszer, csak ezúttal OnePlus Open néven
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...