-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Csatravi
senior tag
válasz rob210 #74501 üzenetére
Rendben. De milyen baktériumok ? Honnan jönnek ezek a baktériumok ? Ha a városban gyalog közlekedik az ember és nem tüsszent valaki közvetlen a képébe akkor soha nem lesz beteg az ember. Tehát még egyszer. Milyen baktériumokat kell megszűrnie ? Sok tíz éve közlekedek autóval de még a kocsiban ülve soha nem betegedtem meg pedig régen még kabinszűrő sem volt a kocsiban.
Mert hogy egy lakásklíma antibakteriális szűrővel rendelkezik az rendben is lenne. Kis légköbméterben a beteg ember teletüsszögheti a lakást. De ennek sincs igazából érezhető védőhatása. De hogy a szabadban közlekedő autó hol találkozik a baktériummal arra nagyon kíváncsi lennék.
És nem kötözködésből kérdezem, hanem mert szeretném én is tudni hogy milyen szöveggel sikerül megint pénzt lehúzni a gyártóknak a vevőktől.[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
-
rob210
Topikgazda
válasz Csatravi #74502 üzenetére
A nedves környezetben nagyon jól elszaporodnak a baktériumok és gombák. A filter a hőcserélő előtt van ami környezeti levegő nedvességét jól kiválasztja, ez kicsapódik rajta, ez a kondenzvíz. Ahol kondenzvíz van ott nedvesség van. Ott pedig szaporodnak a kórokozók.
Renault power
-
harry
veterán
válasz polonic #74506 üzenetére
De tényleg vízhűtéses turbós, elektromos vízpumpás konstrukcióról van szó (említett 2014 megane 3 1.2Tce 132Le) ?
Mert ha nem, akkor nem igazán állja meg a helyét az indoklás, hogy a turbó miatt kapcsolhat ventilátort bármikor.
Ha csak járó motor mellett jelentkezik, akkor nem fontos az elektromos vízpumpa és ok. Vagy ha csak a motor hűtéséről van szó, akkor is stimmel és nem is feltétel az elektromos vízpumpa (gondolom mert ott a motor a ventilátor / radiátor mögött amúgy is, Megane1-nél is az van, hogy leállított motor után bekapcsol a ventilátor ha szükségét érzi).De mennyire jellemző, hogy turbókon vízhűtés van? Én úgy tudtam a kenési / hűtési szerepet a motorolaj látja el.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz rob210 #74510 üzenetére
Igen; viszont ha úgy számolok, hogy ~2M Ft egy Megane3, és mondjuk 100k egy turbó javítás (?), akkor pusztán ezért lehet nem zárnám ki a turbós verziókat...
Alapvetően inkább szívót vennék, de azért megvizsgálnám a turbóval járó kockázatokat is.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
MC Pite
veterán
A benzineseken jellemzően van (direkt) vízhűtés a törzscsoporban (és néha van hozzá elektromos vízpumpa is), ill néha a nagy teljesítményű dízelen is. Az 1.2 TCE turbóján nem tudom, azt nem mi gyártjuk; de ott is látok 3 lukat, (azaz valószínű négy van).
harry: Bőven visszajön egy turbófelújítás ára (üzemanyagban, lásd autopult normakörök például). Sajna általában GDI a legtöbb turbós motor, és ebből adódnak a gondok; de a mai szívók is főként ilyenek.
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
harry
veterán
válasz MC Pite #74512 üzenetére
Szóval csak a turbójavítástól nem érdemes félni...? Tudom nagyobb nyomáson üzemel az egész rendszer, és mindent nagyobb terhelés ér, de egyre inkább azt látom, nehéz lesz szívót találni. Tudom M3-ból még pont van, csak mondjuk egy kombihoz, pályára annyira nem optimális, de együtt lehet élni vele.
A közvetlen befecskendezés szintén nem tetszik, bár már ott is láttam olyat aki annyival elintézte, hogy egyszer ki kell takarítani a lerakódást, aztán jól elvan egy darabig megint...? Ezt megint nem tudom megítélni, mennyire problémás terület.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
brodorics
csendes tag
válasz rob210 #74474 üzenetére
Milyen kocsi?
srácok, ha kérdeztek írjátok már be miről kérdeztek, én nem tudok ennyi kocsit fejben tartani és nem is akarok.
Üdv!
Szeretném megkérdezni, hogy a következő típusnál (2014 megane 3 1.2Tce 132Le).....Szia! A csere után hogy tudom nullázni a számlálót? Az olaj csere során természetesen a szűrőt is cserélném, annak a típusában is tudnál segíteni? Ha leszedem az alsó borítást látható lesz a szűrő? Most felülről nem látom hol lehet.
Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
harry
veterán
Ma pár hónap szünet után gondoltam megjáratom a klímát, s működik is, ellenben korábban nem ilyen volt a hangja (decemberben tuti használtam párátlanításnál, nem ilyenre emlékszem. Mondjuk akkor nem full-hideg levegőt toltam be, akkor lehet jobban feltűnt volna...).
Motortérből nem hallok igazán különbséget / új zajt, beltérből nagyon is.
Megane1, 1.4 benzin. Klíma nyáron volt takarítva, feltöltve. Ősszel pollenszűrő csere, kondenzvíz elvezető tisztítás.Beltér, klíma ki / bekapcsolgatás: videó
Motortér, klíma off videó
Motortér, klíma on videóIlletve még egy beltér, ezt sajna annyira nem adja vissza jól, de full-hideg befújásnál hallani azt, amit az első videó esetén, ha full melegre állítom, akkor sokkal kevésbé (nem tudom hol a lezárás, hogy milyen hangot szigetelhet el, de hátha van jelentősége). videó
A fenti videók azután készültek, hogy hazaértem ~40p városi autózásból, addig végig ment, s végig kb. ezt tapasztaltam.
Érdemes / meg lehet-e még fogni most valami komolyabb hibát? Csapágy, szabadonfutó gond? Vagy a kompresszorral lehet valami?
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
#89309696
törölt tag
A fűtéspanel világítós? Nekem korom sötét, nem is tudtam, hogy lámpás.
A hangja a motornak 101% olyan, mint az enyémnek, ez jó jel. Hogy az enyémnek is jó a hangja.Morgó hangja van a klímának, de mintha sziszegős hőcserélő hangja is lenne. Hűt és szedi a párát rendesen? De a morgás az egyértelmű.
Nem tudok többet mondani a klímákról, én két év után bekapcsoltam fél órára és ment, hűtött, most újabb két évig nem fogom bekapcsolni. -
harry
veterán
válasz #89309696 #74519 üzenetére
Az persze Véletlen lőttem egy képet videók előtt, a lényeg látszik.
Hideget nyomott (bár most annyira azért nem nehéz), télen szedte a párát is, funkcionális gondom nem volt vele, de nem is várnám meg
Ezt már lehet csak képzelem, de mintha a motortér-hang is kicsit más lett volna most, mint amikor hidegindítás után szoktam vizslatni itthon, ez a videón megint nem annyira jött át, de ezt most talán hagyjuk egyelőre.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz LamerGyuri #74523 üzenetére
Pontosan nem tudom, a naptáram szerint 8:30-kor adtam le és 16:30-kor mentem érte. Szóval elvileg több óra. Mondtam nekik ezt, hogy többször volt töltve már, szóval menet közben csináltak egy nyomáspróbát feltöltés előtt. Felhívtak, akkor azt mondták, kb 20 perce (ha jól emlékszem) tartja a nyomást így jó lehet, mehet bele a hűtőközeg. Mivel június közepe volt, nem nagyon volt kapacitásuk több próbára, nekem meg jó volt így.
Ha minden igaz ezek történtek: 0-800 gramm klímagáz között, 4.000Ft.-os nyomáspróbával és komplett fertőtlenítés (ózon és hab): 22.000Ft.
Vagy legalábbis ennyibe kerültNote: a kocsit most nyáron vettem, de ismerőstől, az ő feljegyzéseit értem 'szerviztörténet' alatt.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
-
#89309696
törölt tag
válasz LamerGyuri #74525 üzenetére
Nekem gyanús, hogy pont zárási időre végeztek a kocsival. Szerintem meg jóval korábban, csak akkor telefonáltak. Ettől még persze csinálhattak jó munkát és lehet a kompi fog beszarni.
A lényeg az, hogy klímáshoz kell vinni ígyis-úgyis. -
LamerGyuri
senior tag
válasz #89309696 #74526 üzenetére
Nem mondtam szóval sem, hogy rossz munkát végeztek, de szezonban nem szabad full szervizre menni klímáshoz, arra olyankor nincs idejük.
Mondjuk én pont fordítva jártam meg. Szezonon kívül mentem időpontra, "persze, megvárhatja nyugodtan, csak ez az autó van", gáz le-szelepcsere-nyomáspróba-felolajozás-feltöltés-hűtéspróba ózonnal összekötve. És tényleg megcsinálták, mert az ablakon keresztül láttam végig az autót. 3 óra hosszát olvasgattam a színes prospektusokat a váróban"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
harry
veterán
Nem persze, csak én úgy tudtam, hogy ha leszívják / töltik, az automatikusan az olaj cseréjét is jelenti - nem?
Időpontok: 16-kor hívtak, de ezt nyilván nem tudom megmondani, hogy mikor-mit-hogy csináltak a kocsival. Számlát adtak meg korrekt csapatnak tűnik, hát felhívhatom őket, de nem tudom van-e valami munkalap amit eltárolnak egy-egy szervizről, vagy csak vigyem el a kocsit, hogy füleljék meg ők...?Nem akartam volna én sem nyáron menni, csak hát akkor vettem a kocsit
Ami kicsit gyanús amúgy, hogy pollenszűrő cserét is kértem (meg fizettem), de amikor ősszel ránéztünk másik szervizben (mert klímázás után néha büdös volt, ezért is kértem ez elfolyók kitisztítását, az meg is oldotta amúgy), akkor egy kissé szürkés színű, 2017-es gyártási dátumú szűrőt találtak. Szóval vagy találtak egy két éves szűrőt, és ennyire koszolódott, vagy az valahogy kimaradt. Mindegy, a klímatöltéshez végül is nincs köze.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
LamerGyuri
senior tag
Nem; vagy gáz, vagy olajozás és aztán gáz. Gázcserét-töltést lehet végezni az olajozás nélkül is.
Ott a képen az a kukaforma gép az autók előtt csinál mindent, amit épp beállítanak rajta. Nyomáspróba, gáz le, gáz fel, olajozás."Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
harry
veterán
Na remek, lehet felhívom megkérdezni, aztán rákérdezek mit javasolnak. Feltételezem csak az olajozást nem lehet megcsinálni, csak gázcserével...
UV jelölést nem hiszem, ez gondolom plusz költség. Nyáron nyomozgatni nem is lett volna idő (max ha 1-2 hónappal később viszem), és amennyibe került volna (csak a feltárás), abból megvan a töltés is. Mivel nem tervezek hosszútávra, ezért nem volt fontos, de azt azért nem akarom, hogy tönkremenjen.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
rob210
Topikgazda
Ha zörög akkor már nem elég a töltetcsere az is lehet, hogy valóban be kell olajozni a kompresszort, ehhez van külön olajozó nyílás, és pagos olaj kell mindenképpen a kompresszornak megfelelő, mert a multi olajoktól pontosan ilyen lesz a hangja.
Most még menthető egy olajozás töltetcserével, nem zörög még olyan csúnyán, e később már csak a kompresszor csere vagy felújítás fog segíteni.Renault power
-
Csatravi
senior tag
válasz rob210 #74505 üzenetére
Pontosan leírtad a helyzetet csak rossz következtetést vonsz le belőle
Az összes gomba és baktérium röhög a szűrőn mert azok a kis ganék már a szűrő belső oldala mögött vannak így a szűrővel nem fognak találkozni.
Szóval tényleg lecsapódik a párás levegő a klíma elpárologtatón és a felületén kialakuló kondenzvízben és főképp a csepptálcán maradó vízben alakulhat ki a fertőzés forrása de ez mind a szűrő mögött van és az utastér felé fog terjedni.
Nem szép de látványosAz MII-nél pld. közel van a párologtatóhoz a pollenszűrő és rosszabb (trehány szervizelés) esetben még a szűrő belső felületére is kerülhet de ezen az ilyen-olyan hiper-szuper szűrő sem segíthet mer nem lesz szűrve. Addig míg a szűrő van legelöl aminek ott is a helye addig szerintem felejtsük el ezeket a marketing maszlagokat a gombával meg a baktériummal kapcsolatosan
Évente cserélem a szűrőt de még soha nem kellett kivennem ótvaros szűrőt az autóból. Persze láttam már szűrőt amin a szöget is alig lehetett volna átverni de az nem a normális használat következménye volt.
Szóval egy a vége szerintem. Évente SZAKSZERŰEN cserélt alap pollenszűrő és a klímatakarítás mellett nem hiszem hogy aggódni kellene a kis genyók miatt.[ Szerkesztve ]
-
-
harry
veterán
válasz atosan #74534 üzenetére
"milyen karbantartást igényel?"
Hogy használod Pár hetente érdemes megjáratni (nem tudom mennyit, 10p?), ha más nem akkor, ha egyedül autózol, hogy a benne lévő olaj átkenje az alkatrészeket. Vagy egyszerűen keverj hozzá meleg levegőt és akkor gondolom nem zavaró. Motor leállítása előtt pár perccel érdemes lekapcsolni a klímát, gondolom így kicsit kiszárítja a párologtatót és kevésbé telepednek meg bacik, gombák. Pár évente érdemes lehet kitisztíttatni, vagy ha nem elég hatásos (hideg), akkor leszívni és újratölteni a rendszert. De sok ilyesmi cikk van, pl linkTheoretically, this damn thing oughta work now.
-
#89309696
törölt tag
válasz Csatravi #74533 üzenetére
Szerintem ott van keverés, hogy a pollenszűrő az hepa szűrő képességűnek van nézve. Ég és föld a kettő. A baktériumok jóval kisebbek, mint a pollenszűrők szűrési képessége, szóval simán átmennek rajta és a klíma hőcserélőn megtelepszenek. Ez a réteg a szűrőn max arra jó, ha valami miatt át tud vizesedni a szűrő akkor nem kezd el szétpenészesedni, legalábbis nem olyan gyorsan. Meg marketing. Viszont nem képes baktérium ölésre és fertőtlenítésre, szimplán csak nem poshad szét a papír, de ha valakinek ilyen gondjai vannak akkor ott hiba van.
Nekem a házban a légtisztító H13-as, ez az első szint ami igazi hepa, de még a baktériumokat ez sem szűri ki. A merv skálán ez 10 körül van, míg egy pollenszűrő 8-as körül, úgyhogy sosem fog baktériumot kiszűrni, a baktérium szűrés az 13-tól felfele van, de ez már olyan ellenállású, hogy sima autóventilátor sosem szívja át rajta a levegőt.
[ Szerkesztve ]
-
Csatravi
senior tag
Motor leállítása előtt pár perccel érdemes lekapcsolni a klímát.....
Ennek kb annyi időnek kell lenni hogy a párologtató hőmérséklete harmatpont fölé emelkedjen mert ha ez nem történik meg akkor hiába van menet közben leállítva és szárítva. Amint leáll az autó és egyben a leszárítás is megszűnik de még nincs harmatpont felett akkor újra megkezdődik a kondenzvíz termelődés. Én tapasztalatom szerint kell legalább
~ 6-10 perc kell a klíma kikapcsolása és az autó leállítása között hőfoktól és ventilátor sebességtől függően.[ Szerkesztve ]
-
atosan
veterán
Köszi mindenkinek a választ és tanácsokat
Maine coon
-
-
Csatravi
senior tag
válasz #89309696 #74537 üzenetére
Hát még ha azt is hozzátesszük hogy a levegő nem csak az pollenszűrőn keresztül jut az autóba hanem a nyitott ablakon és a nyitott ajtókon keresztül is. Vele együtt a feltételezett gombák, baktériumok és minden "kellemes" kórság.
Feltételezzük azt hogy a szűrő mindent megfog és tényleg nem megy át rajta semmi ártalmas. De amint belső levegőkeringetésre kapcsolod a levegőkeringetést abban a pillanatban az ajtón, ablakon bejutott a genyóca bekerül a rendszerbe és máris ott vigyorognak a kondenzvíz után maradt nedves felületen.
Márpedig ajánlás az is hogy nagyon nagy melegben érdemes a klímát belső keringetésre kapcsolni a hatékonyság növelése érdekében mert nem mindegy hogy az 40 fokos levegőt kell hűteni hanem a bentre beállított 24 fokos hőmérsékletet kell szinten tartani.
Figyelem ! Belső keringetés használatának is van írott szabálya. -
#89309696
törölt tag
válasz Csatravi #74543 üzenetére
Pont a rések miatt már az aktív szenes is luxus kb., bár azért valamennyit ér. Aki fél életét az autóban tölti annak érdemes azt vennie, de amúgy bőven elég a sima is. Meg értelem szerűen aki mindig résre húzott ablakkal közlekedik (ahogy én is) annak sincs semmi szüksége aktív szenesre.
[ Szerkesztve ]
-
harry
veterán
válasz #89309696 #74545 üzenetére
Azért az a (csukott ablak mellett lévő) pár 'rés' bőven elhanyagolható a befújt légmennyiséggel szemben. Városi közlekedésnél azért fontos lehet egy aktív szenes szűrés. Én pl. a legritkább esetben húzok ablakot, nem szeretem a forgalom zaját.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
Cyborg
őstag
Sziasztok,
Laguna 1, 1,9dci 107LE (F9Q718 mororkód) common rail nem indul tegnap óta.
Indulás után , menet közben egyszercsak leállt a motor pár perc múlva, és nem indult el. Ma haza akartam vontatni, de beindult elsőre, hazahoztam, járattam szépen, leállítottam, ujra próbálom indítani, megint nem indul, majd pár perc mulva beindult, de megint leállt 3 perc mulva.
Izzítás után nem alszik el a motor lámpa, vagyis nem mindig.
Az AC pumpára gyanakszom, volt már hasonló hibám, csak akkor totál nem indult a kocsi, ment a pumpa, de nem csinált elég nyomást.Az első AC-nek mennyi tápnyomást kellene produkálnia, meg tudná valami mondani?
-
MC Pite
veterán
válasz atosan #74534 üzenetére
Mert rosszul használjátok a klímát.
Klíma(hőcserélő)tisztítás az amúgy sem árt, plusz havonta bekapcsolni.Leírhatom hogy kéne használni hogy a ne bírja helyett szeresse a család ha érdekel, de nem szokta az embereket...
(Röviden: nem jeges, hanem hűvös levegőt kell befújni, de ez az emberek 90%ának nem megy át, és széthűti magát, fázás, fejfájás, torokfájás, szédelgés lesz belőle, plusz mivel nem kapcsolják percekkel korábban ki a klímát, még büdös is lesz.)Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
atosan
veterán
válasz MC Pite #74549 üzenetére
Eddig sehogy nem használtuk. Mikor még nem volt autóm, néha béreltem ha olyan helyre mentünk. Volt közte klímás, próbáltam az 5 max 10 fok külömbséget a kinti hőmérséklethez képest betartani. Úgy is teszteltem sunyiban, hogy annyira állítottam mint a külső hőmérséklet, de néhány percen belül elkezdett a feleségem feje fájni picit. Több autónál is ugyan ezek a tünetek. Szívesen fogadok minden tanácsot. Mint írtam nekem még nem volt klímás autóm.
Maine coon
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen notebookot vegyek?
- Sorozatok
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Black Friday november 29. / Cyber Monday december 2.
- Filmvilág
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- HDD probléma (nem adatmentés)
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Építő/felújító topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest