-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
robertka
tag
Sziasztok, egy hónapos Megane 2 motorhibás lett. Beragadt az olajpumpa nyomásszabályozó és kifújta az olajat kb 100m-t mentem még így vele majd olajcsere után beindul de kis kopogó hangja van sajnos. Szerelő azt mondta, hogy minimum hajtókarcsapágy de lehet hogy lesz más is lenne.
Most beindul de szeretnék tőle megválni és a segítségeteket kérem a beárazásban.
Ezek voltak cserélve: 165 000 turbó, 195 000 légtömegmérő, 196 000 EGR, 198 000 izzótó gy., olajszűrő, első féktárcsák fékbetétek, hátul betét, vezrélés vízpumpával, motortartóbak vez. oldal, hátul rugók és lengéscsillapítók, elől szilentek, talpas gömbfejek, hátsó bal féknyereg, kormány légzsák szalagkábel, bal toronycsapágy, rugó, axiálcsukló, kormányösszekötő JE ablakemelő mec. első szélvédő. JFJ398 a rendszám most 202 000 km van benne.
2020.09.30. ig van műszaki a javításokról számla is van. Tudok videót küldeni a motorjárásról.Szerintetek mennyiért tudnám eladni így? Köszönöm szépen.
-
rob210
Topikgazda
válasz robertka #75351 üzenetére
Miért akkor adod el amikor már az alagút végén vagy?
Konkrétan 30e egy csapágycsere amit nem is értek miért nem csinált meg a szerelő.
Így eladni nem fogod tudni még a nyomott diesel áron se.
Azt ugyanis senki nem fizeti ki neked amit már rálocsoltál, azt viszont lealkudják amit még rákell.Renault power
-
robertka
tag
válasz rob210 #75352 üzenetére
Nekem a szerelő nagyságrendileg többet mondott erre a cserére ha valóban ennyi akkor ezt megcsináltatnám. Esetleg te vállalsz is ilyet? Ha ezek után eladnám nem akarok senkit becsapni nem akarok letagadni semmit mennyi lehetne az ára. Feljebb váltanék már egy kategóriával.
-
#89309696
törölt tag
válasz robertka #75351 üzenetére
A hajtókarcsapágy amúgy is típushiba ezeknél tehát cserélned kellene mindenképp. Nem drága, azt érdemes megcsináltatnod. Ha csere után is kopog az a szarabbik helyzet.
Ha megcsinálják sokkal könnyebben el tudod adni vagy használni addig. Jelen helyzetben egyébként is áll az autópiac, a jó állapotúakat se akarják megvenni, mindenki fél kimozdulni a házból meg félnek a gazdasági válságtól.100 méter alatt amúgy nagy kár elvileg nem keletkezhetett, főleg ha nem nagy tempónál vagy terhelésnél történt.
-
veréb
tag
sziasztok
ma délután indítom az autót és ez a 3 hiba üzenet jelenik meg:
1: check injection ssystem
2: menet stabilizátor narancssárga ikonja a műszerfalon
felnyitom a motorház tetőt és a légtömeg mérő csatija lóg a levegőbe nem tudom , hogy hogyan , de visszadugom de a hiba megmarad levettem az akku sarukat de csak 2 hiba tűnik el
ami a képen van az maradt meg a kérdés csak műszerrel lehet eltüntetni?
üdv[ Szerkesztve ]
nézzél jobban szét hátha csak a fától nem látod az erdőt
-
brodorics
csendes tag
(#75337) harry
azt a leugrott gumit mindenképp ildomos volna visszatenni, de előtte kiteker letisztít, beken, ( szép sorjában az összeset) mert ha beáll a fékednek végleg annyi lesz.[ Szerkesztve ]
-
harry
veterán
Utólagos könyöktámasszal mik a tapasztalatok? link
Stabil? Kényelmes? Nem éri meg az árát?Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz #89309696 #75370 üzenetére
Csak mondjuk ez 15k, igaz direkt írják a meganehoz. Még formára is gondolom illeszkedik valahogy a kézifékkar mögé (nem tudom a kart lehet-e használni simán, vagy fel kell hajtani hozzá). Mert más univerzális csodák 6-7k körül vannak, bár nem igazán látom ezt az oldalsó konzolt mihez kéne rögzíteni ami a legtöbbnél van. link
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
-
Xantomas
őstag
válasz robertka #75363 üzenetére
Akkor ebbe beletrafáltam
Ahogy Robi is írja, nem kell kiszedni a főtengelyt. Pont a főtengely csapágy csere nem nagy ördöngösség, bár a szopás a részletekben alszik, mint hogy bakolod fel a motort, vagy mikor a végén itt-ott ereszt utána az olajtálca tömítés, mert rosszul ment a helyére, vagy túlhúzod a csavarokat, de ezekre pont elég jól kitér a szerviz manual. Szimplán csak roppant mocskos buli egy dci-nél. Nekem mondjuk minden 4x annyi idő, mert ha már szétszedek valamit a kocsin, akkor mindig megnézem, hogy ez meg ez micsoda, hogy működik, mire való, biztos jó-e az úgy, majd kétszer leellenőrzöm, hogy nyomatékra húztam-e mindent. Ettől függetlenül gányolás amit művelek, de élvezem, más autójához nem merek nyúlni.
Ha nem mersz nekiállni, ne tedd, de ha valaki megcsinálja, olyanhoz vidd, aki engedi, hogy nézd, mert jobb alkalmad nem lesz belenézni a motorba alulról. Szerintem tök jó ilyenkor belenézni a motorba, látni a működését, ahogy mozog, mi mivel van összekötve.
Mire összeszedsz mindent ami kell hozzá, vagy csak elviszed a szereld magadhoz úgyis többe fog fájni mintha elvinnéd szervizbe."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
MC Pite
veterán
válasz MC Pite #75222 üzenetére
5,56 lett végül az átlag, majd meglátom ebből mennyi az olaj, ha újra átlagos forgalom lesz. 1, max 2 deci sztem.
Xantomas: Ismerős, ha már valamit szétszedek (ma fék volt a soros) akkor eltakarítom, rozsdátlanítom, kenem, rendesen beállítom a dolgokat, ill ha valami gyanús, utánajárok inkább (vegyes csavarok alsó motorburkoatnál, múltkor az olajszűrő, stb) Az úgy meg sose gyors
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rob210 #75365 üzenetére
Nekünk is volt egy olajmérgezéses mókánk korábban. Karter kilyukadt, nem sokkal messzebb lassulást érzékelve azonnal lett állítva. Műhelyben kiderült, hogy megszorult a motor, de dízel lévén az alacsony fordulat és a nyomaték szinte csak a csapágyakat nyalta le, szóval egy főtengely köszörülés, új csapágyszett, és vezérműtengely polír után semmi különbség nincs gyakorlatilag, hengerfal megúszta. Így ebben az esetben is bizakodó lennék, hátha a nyomaték csinált csak rendetlenséget B tervként bontott motor lehetne opció még.
-
robertka
tag
válasz molnarpeter #75378 üzenetére
Köszönöm szépen. Igaz, rontani biztos nem fogok, megpróbálom. Az olajpumpa nyomásszabályozó szelepét sem nagy kihívás kicserélni?
[ Szerkesztve ]
-
Xantomas
őstag
válasz robertka #75380 üzenetére
Egy adag motorolaj, olajszűrű, csapágy, olajteknő tömítés.
Nekem a következő módon nézett ki:
500: Vitaflush motoröblítő koncentrátum: kauffer
200: leeresztőcsavar tömítés: kauffer
17000: gyári 1.9dci csapágykészlet Garo
13000: olaj + szűrő kauffer
600: egy flakon féktisztító kauffer
6000: Corteco, és Elring olajteknőtömítés
2 rossz póló törölgetniNekem duplán figyelt be az olajteknő tömítés. Nem akartam pasztázni, az elsőt elbarmoltam. Valahol 12 körül lett volna a gyári.
Elvileg, ha nem régi az olaj, visszatöltheted, gyakorlatilag mire összekopik a csapágy, akkor tudtommal úgyis cserélni érdemes. Én pl mindig belelógatom a mágnesemet, kiváncsian, hogy mennyi vasat szedett össze az olaj, de az alut úgysem fogom látni.
Az öblítő elhagyható, sőt, ha nem használtad, lehet többet ártasz vele, én minden olajcsere előtt rakok bele egy adagot, és úgy időzítem, hogy az m0-n járassam kicsit a motort. Az első olajcserénél negyedet, másodiknál felet, utána teljes adagot toltam bele.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
robertka
tag
válasz Xantomas #75383 üzenetére
Köszönöm, neked is rob210, igen fejben nekem is ekörül állt össze csak azt hittem valamit nem számolok bele.
Mivel még nem csináltam ilyet a hajtókarokhoz vagy az olajteknőhöz kelleni fog E-torx kulcs vagy sima hatlap kell oda is?
Illetve ami most tönkrement az olajnyomás kapcsoló, ez egy érzékelő vagy egy olyan szelep mint a termosztát?[ Szerkesztve ]
-
Plero
tag
válasz rob210 #75387 üzenetére
Pedig van 1.2 + csiga egy fekete 2-es Clioban.
[clio 2.0 + T]"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu
-
-
rem1
újonc
válasz atosan #75159 üzenetére
Sikerült, kiiktatták az immot, pöccre indul🤣viszont az a problémám még mindig fennál,hogy újratanítom a kulcsot-a központi zárat-,de amint, berakom a kulcsot a gyújtáskapcsolóba, ugyanúgy nem működik,hiába tanítom újra. Egyszer talaltam valami kulcs tanítást,ami több lépés volt, de most az istenért se jön elő. Most ezzel a központi zár benyom-lezár-kinyit-kulcson gomb benyom- módszerrel lett tanítva,addig működik, míg be nem rakom a kulcsot. Valami ötlet?
-
MC Pite
veterán
Izé, lehet hogy hetes imbusz kellene a fékbetétem kiszabadításához
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz rob210 #75396 üzenetére
Ok. Kösszer . (Fasza, tegnap voltam TX55ös fejért 40km-re szerszámos boltban, de k..a fel sem merült bennrm, hogy a Megannal is beszopom vmi nem szokásos kötőelemmel )
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
brodorics
csendes tag
tudnátok segíteni, hogy olajcsere után a szerviz menü hogy jön elő a kijelzőn? Tehát hogy tudnám nullázni a rendszert? Nekem semmit nem csinál, hiába nyomom a gombokat.
Kiengedtem az olajat, amit visszatöltöttem a 4l-es kannába. Pont megtelt. Előtte a nívó 3/4 ig volt a pálcán. Most 4,6L-t beletöltve van ugyan addig. Nem értem -
MC Pite
veterán
válasz MC Pite #75397 üzenetére
Gyanús volt a hátsó betét, 4,5mm (10 a minimum), és 6,5 a tárcsa (7 a minimum). És úgy rémlik húzós lesz a tárcsa csere, plusz TX60-ast is vehetek
Eszem a k...tt szervizek zuzáját, ezt faszán ellenőrizték (tavaly nem szedtem ki, fuck).Textar tárcsa plusz ha van hozzá epad betét ajánlottak?
Szerk: Öhm, ajánlott olcsóbb eszköz a hátsó dugattyú visszatekerésére?
Szerk2: bassz, az agyhoz már nincs nyomatékkulcsom[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
szaja11
újonc
Rámész a szerviz intervallumra és nyomva tartod a gombot, amíg megszűnik a villogás és kész.