-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
harry
veterán
Most, hogy nincs napi használatban a kocsi, lehet megnézek rajta pár dolgot amihez szerelni kell.
Fékek (?): mind a négy keréknél hallottam egy kis fémes súrlódó hangot, normális ez?
Jobb-első Jobb-hátsó Bal-első Bal-hátsó
Hallgatózás alapján mi a véleményetek?
A bal elsőt elég erősen hallani, arra meg csak most lettem figyelmes, hogy mintha valami kotyogó hangja is lenne.Váltó:
Kicsit lötyög a kar, korábban beszéltünk róla, hogy egy javítókészlet segíthet. Videó
Rob válasza alapján, javítókészlet (gyári) + rudazatra persely csere megoldaná? Meg a rugót nézzem meg (bár nem szívesen szedném szét kétszer :\ )
(Ezekre meg akkor ugye NINCS szükség? link1 link2 )Illetve ideje lassan az olaj / szűrők cseréjének is, 1.4 16V benzin K4J750 motor (2003 Megane Classic)
Purflux légszűrő
Purflux LS932 olajszűrő
Elf Evolution 900 SXR 5W-30 5L olaj
Réz gyűrű leeresztőcsavarhoz (csavart cseréltem múltkor, gondolom most nem kell)
Purflux aktívszenes, klímás kocsihoz pollenszűrő (a klíma a keret kialakítása miatt érdekes, kell hely a csöveknek - nem a szűrő miatt)
Négyszögkulcsom van a leeresztőcsavarhoz. Más talán nem kell.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
zeon.hu
nagyúr
Clio 2, benzin:
indítás után (hidegen) fel-le ugrál a fordulatszám.
Mi lehet az oka?#?*@&!
-
#89309696
törölt tag
Robi, az nem jó ha leveszem a kormány mögött a burkolatot és nem teszem vissza? Akkor nincs mibe beleérnie a drótnak. Engem nem zavar a látvány, beleakadni semmi nem tud, működik minden.
Vagy túl Mad Max? -
-
eTrade
tag
válasz zeon.hu #75102 üzenetére
Fojtószelepház, vagy/és szívósor tömítetlenségére tippelnék elsőre. Én annó a Megane 1 1.4 16v autóval szívtam ezzel egy ideig és a végén az O tömítő gyűrűk cseréjével megszűnt a hiba. Ezek a gumi tömítések 10+ év után olyan kemények mint a műanyag, csoda hogy bármit is tömítenek.
-
LamerGyuri
senior tag
-
#89309696
törölt tag
válasz LamerGyuri #75110 üzenetére
Jaaa, értem. Egy olasz videót néztem tegnap, de ott a médiás bajuszkapcsoló vezetékét csesztette, azzal kevertem össze. A légzsáké meg ha jól látom egy fűnyíró berántóhoz hasonló szerkezetben van belül. Totál szét kell kapni.
Értelem szerűen ez már meghaladja a képességeimet (illetve nem, csak ennyire lusta szar vagyok), úgyhogy a következő tulajnak a problémája lesz, én nálam még ki fogja bírni amilyen keveset megyek vele. Én is rengeteg hibáját kijavítottam mikor megvettem, hagyok a következő tulajnak is munkát...
Amúgy jól sejtem, hogy az összes légzsák és övfeszítő is letilt ha ez a kábel kitörik teljesen?
-
FRENK1988
veterán
Kinek van már fent a nyári papucsok?
Érdemes már a nyariakat feltenni?Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
MC Pite
veterán
válasz FRENK1988 #75113 üzenetére
-5°volt reggel, az nem túl fasza nyárival, nem tudom felétek mi van vagy miért gondolkozol a cserén.
Ezért sem értem hogy sokan miért ragaszkodnak túlhaladott* dolgokhoz a tények figyelembevétele helyett (főként téli abroncs választáshoz, vagy egyáltalán a bármikorra a gumiválasztáshoz).
Amíg reggelente beeshet 5-6°alá a hőmérséklet, addig egyértelműen a télit érdemes fenthagyni. Amikor visszahűlések vannak (és nem régóta fagyok) akkor előfordul reggelente, főleg árnyákban/fehér aszfalton, hogy a ráfagy a pára/zuzmara féle az aszfaltra; ezt a nyári nem nagyon csipázza.
*: Már régen nem fekete meg fehér, hogy egy abroncs mire való, hanem vagy ilyenre, vagy olyanra, vagy amolyanra állítják be. Pl : [link] De mivel az emberek nem akarnak ezzel foglalkozni, muszáj nevet adni a gyereknek (téli, nyári, négy évszakos), nem úgy megy mint pl egy montiguminál, ahol ábrázolják 6-8 paraméter szerint hogy melyik milyen.
Ezek péládul csak téligumik: [link] Ezen az éghajlaton pedig ez a legideálisabb a gyártó kínálatából: [link] Elég előkelő helyen végez a téli(t is felvonultató) gumiteszteken, amellett hogy az esős, meg huszon sokfokos időben jobb azoknál, és hozza egy középkategóriás téli teljesítményét havon meg jégen.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
FRENK1988
veterán
Nem tudok mit csinálni magammal, bár az egészről ablakmosó tartályt meg kellene nézni...
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
harry
veterán
-
#89309696
törölt tag
válasz MC Pite #75117 üzenetére
Ezt már írtam én is régebben, hogy téli és téli, meg nyári és nyári között is nagy különbség van. És 4S meg 4S között is.
Ahogy 4S-ből van télies meg nyárias, úgy van nyáriból is kismintás városi környezetre, nagyobb mintás nagy sebességű vízelvezetéshez pl. stb., téliből van hóra, latyakra, sárra ami nekem is van Hankook, meg vannak nagyobb blokkos, keskenyebb árkú téligumik is amik majdnem hasonlítanak egy nyárira csak a blokkban van egy lamella vágás, ezek meg száraz vagy nedves (mint ami itthon van) környezetre jók, a telibe havas vagy kásás környezetben csúsznak már. Persze nem annyira, mint egy nyári.Egyébként az autós topikban már a két vagy három héttel ezelőtti jóidőben felrakták a többiek a nyárit. Mondtam nekik reggel azért még óvatosan.
Van nyárigumi ami nem 7 hanem 0 fokig bírja, de szerintem senki nem használ itt ilyet. -
#89309696
törölt tag
Van egy érzésem, hogy a lámpáim voltak polírozva és nem kezelték le semmivel. Mert amióta nem takargatom, elég gyorsan sárgulnak. Mikor megvettem szépek voltak, első nyarán takargattam, második nyarán már csak félig mert meguntam, második félben szemmel láthatóan sárgultak, most a pár hétnyi napsütésben pedig megint mintha fél árnyalattal sárgábbak lennének.
Ilyen ütemben akkor szokott, ha polírozza valaki aztán nem ken rá semmi fix védelmet utána. Vagy az előző tulaj kenegette viasszal mikor mosta és az védte, de én meg ugye nem kenegetem ilyenekkel. -
#89309696
törölt tag
Elől a betét hozzáér a tárcsához. Nem tragikus, de ha zavar akkor szét kell szedni, megpucolni, lekenni a csúszórészeit, megjáratni a munkahengert és összerakni.
Hátul az a kevéske hang még normális.
Én nem piszkálnám. Esetleg néha nézz rá kézzel, normális vezetés mellett ha nem kellett nagyot fékezned akkor langyi lesz a fék vagy akár tök hideg.
Öszeellenőrizhető a másik oldalival is, ha a hangos az forró a másik oldali meg hideg akkor egyértelmű. De szerintem ez nem durva. Mondjuk én elég széles skálán látom a világot.Múltkor a Ladát megracsingoltam, ott már az utastérben is szag volt, nem kellett sokat gondolkozni rajta a fék vajon meleg-e. De azóta sokkal jobban fog ugyanakkora pedálerőre. Nem sokat van használva, kellett már neki az élet.
[ Szerkesztve ]
-
harry
veterán
válasz #89309696 #75123 üzenetére
Egyszer volt, hogy későn értem a céghez, és már csak kint tudtam parkolni az utcán, meg is ázott a kocsi. Aznap később beálltam a mélygarázsba (ez egy kb 2 perces utat jelent). Itt a bal első felni közepe száraz, de sajnos nem néztem, hogy a meleg miatt-e, illetve a túloldalról nincs képem, csak a hátsóról (amúgy decemberi képek): link
Lehet majd felbakolom aztán járatom egy kicsit, kíváncsi vagyok mi a helyzet, köszi a tippet.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz rob210 #75125 üzenetére
Komolyan fel kene venni a jogsiszerzes kovetelmenyeihez az elmeletbe nem csak a kozlekedesi, hanem a karbantartasi szabalyokat is. Tudom, hogy van rola szo, de hat latszik mire eleg.
Legszivesebben csinaltatnek gyakorlatot is pl. kerek- meg izzocserevel, olajszint ellenorzessel. De akar elmelet szintjen is lehetne javitani...
Aztan persze a lustasagre meg hulyesegre nincs orvossag. Csak szomoru, hogy sokan azt sem tudjak, hogy hasznalati utmutato letezik, nem, hogy esetleg el is olvassak.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz rob210 #75128 üzenetére
Azt a maradek taknyot ami benne volt, ki kellett / lehetett mosni valahogy? Vagy mit lehet csinalni ilyen allapotban? Eleg a teknot elmosni? Mi lehet a kisebb jaratokkal, vagy azt nem engedte at a szuro?
Illetve hogyhogy betoltes, nem lett leengedve egybol amit lehetett? Vagy pont az atmosas miatt toltottel ra egybol?[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz FRENK1988 #75113 üzenetére
Talán 10. után nem lesznek már nagyobb hidegek reggel. Flottát nálunk már cserélik, én a nyárival várok, úgyis bent áll az udvaron már lassan 1, hete - na jó gyerekek miatt néha ki kell állni az utcára -. Asszonynak fent van a 4S, de olyat a Twingora nem akarnék, visítana, mint egy kismalac.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
rob210
Topikgazda
Az autóhoz címre mentem.
Nem indult. Önindító csere, biztosíték csere 2 és gyertyacsere. Most pöcc röff, de nincs fék le van szakadva a kipufogó dob és hát azt a habot vizsgálni kéne, hogy hogy jött létre. Olaj ugye hiányzik hab van erős a gyanúm. Minden esetre nem mennek az autóval megtiltottam, hogyha élni akarnak.Mivel címre mentem így csak a nálam lévő "mentőolaj" 2 litert tudtam ráönteni.
Renault power
-
#89309696
törölt tag
Ma már kereket sem kell cserélni. Már nekem is anno csak a nívópálcát mutatták meg, hogy legyen a két vonal között és lecsuktuk a motorteret.
Szerintem nem igazán javulna ez a helyzet, ha oktatnák a jogsival az alapvető autóismereteket, ez a fajta elhanyagolás nem emiatt van. Majd az elektromos autóknál enyhülni fog. -
harry
veterán
válasz rob210 #75131 üzenetére
"Nem indult."
Nem is értem miértFehér Farkas:
Na jó, de ha nem is mondják, még annyira sem fog róla tudni senki, hisz honnan tudná. Jó persze akinek van vagy egy kis műszaki affinitása, vagy úgy általában törődik a holmijaival, az csak utánajár, hogy tudná karbantartani. De ez meg kocsitól függetlenül igaz mindenre. De ez már kicsit off.Ja amúgy fékek, mondtam van ez a súrlódó hang: most játszásból felbakoltam a kocsit és hagytam járni a kerekeket, de percek után sem változott a hőmérséklete (infrás hőmérővel néztem felnit is, féket is ahogy tudtam, nem volt különbség, 12°C mint kint). Bár nem tudom mennyivel kellett volna melegednie ha gond van.
Mindenesetre majd leveszem a kereket aztán megnézem jobban is a fékeket, mi a helyzet, de csak holnap.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
sanyi0224
újonc
Srácok! Nem tudja valaki, hogy a szívósort hogyan tudom kitakarítani? 1,5 dci Thália
[ Szerkesztve ]
-
-
#89309696
törölt tag
[link]
Autómosás. -
#89309696
törölt tag
válasz LamerGyuri #75141 üzenetére
Ja, azokon a köveken is áttolta a fűnyírót, de a kocsi felé nézett a fűkidobó is közben.
Viccesen kicsik a hátsó fékek ekkora felni alatt. -
harry
veterán
Ma volt időm leszedni a kerekeket és ránézni a fékekre. Egy érdekesség, hogy a bal oldali féktárcsa lötyögött, nem volt meghúzva a két csavar (cserébe el vannak nyalva kicsit).
Januárban cseréltek kuplungot, nem tudom, hogy ott nem lett rendesen meghúzva, vagy azóta lelazult...?
Jól gondolom, hogy ha a kerék odanyomta mindenképp, szóval igazából nem volt ez akkora gond, és menet közben stabilan állt? Az a két csavar kb. arra kell, hogy ha leveszem a kereket, akkor az azért tartsa a tárcsát? (Sikerült amúgy kivenni, áthajtani 8-as anyán s így némi menetet visszanyerni, majd menetrögzítővel teljesen betekerni).Tárcsák vastagsága 20mm, analóg tolómérővel nézve. Külső peremén nem igazán volt válla, belül egy kicsit, mindenesetre lecsiszoltam róla kicsit a rozsdát (betétek szélét szintén). Amikről mint kiderült Zimmermann, kb ~8.5mm vastag lehet a kopóréteg (de van is rajta kopásjelző is).
Viszont amit furcsálltam, hogy a képen látható fém lapok, amiken csúszna a betét a féknyeregben, nincsenek link. Nem kéne azt pótolni? Mindenesetre itt szintén megcsiszoltam azt a részt, amiben csúszik a betét - érdemes ide venni valami kenőanyagot? Mifélét? Máshova esetleg? Kivettem a két csavart is, amin mozog a nyereg, ott a gumiharangba kentem szilikont, de az amúgy is szépen mozgott.A csiszolgatás és takarítás ellenére nem érzem azt, hogy különösebben javult volna : \ link Igaz ez a jobb oldal, a balt el is felejtettem ellenőrizni, holnap folytatom úgyis a matatást.
Jól van ez így, vagy érdemes bármit cserélni, javítani, tisztítani?
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
Bass
addikt
Sziasztok az alany az asszony kocsija ami egy clio 2 1.2 benzin. Kérdés h mit kell ilyenkor cserélni? Szimering,esetleg komplett belső részt? A harangon nem látni repedést pedig még gyári minden. Elég rendesen jön az olaj a váltóból ,ez a menet irány szerinti bal oldal.Köszönöm
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
Bass
addikt
válasz rob210 #75145 üzenetére
Akkor még is csak a gumiharang a ludas,mondjuk szimeringet nem is találtam ezen a felén,21 éves ,szavam nem lehet rá. Gyárin kívül milyen márkát érdemes még venni ami nem fél évet megy el? Kalapálni??? Általában faterral csináljuk fejbe is verne 😃 Köszönöm
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"