-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
MC Pite
veterán
Rob: Köszi! Lehet így inkább megnézem a tatabányai szereld maga műhelyt.
Torx fejekből van sok, imbuszból csak kisebb készlet hatig, a sima L alakúakban meg nincs hetes. Hátul is Torx is meg hatlapfejű is, nem is értem ez miért imbusz (miért nem Torx, vagy méginkább olyan mint a hátsó csavar). Na mindegy, de így arra is rámérek vmikor, bár ott látszik hogy tényleg cseréltek tárcsát (és vszínű betétet) 40e km-el ezelőt, ellenben a hátsó betétekkel, amit csak papíron cseréltek.
Amúgy ilyen szintű kopás nem extrém 120e km-nél?<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
#89309696
törölt tag
válasz atosan #75404 üzenetére
Szelepfedél lesz, az ilyen korú autók nagy része ereszti, az enyém is ereszti bár a teknőig nem ér le, de a kipura rámelegszik néha.
Majd a vezérléscserével együtt csináltasd meg ha akarod, külön leszedni felesleges. Kivéve akkor ha ömlik belőle, de ez nem vészes egyáltalán.[ Szerkesztve ]
-
atosan
addikt
Köszi mindkettőtöknek!
Tűzfal szigetelést nagy macera leszedni? Valamit kell vele kezdenem.Maine coon
-
brodorics
csendes tag
Bocs hülye kérdés, hogy jön elő a szervizmenü?
-
brodorics
csendes tag
válasz rob210 #75403 üzenetére
láttam videót, a srác visszafordított egy laposat a kettő körmösre, és simán visszanyomatta.
https://www.youtube.com/watch?v=mA6GFMpVIFo[ Szerkesztve ]
-
brodorics
csendes tag
én is csak visszanyomtam, igaz az ABS miatt kicsit aggódtam hogy veszi, de nem volt gond. igaz elsőre hibát írt, de aztán jó lett.
No ez nekem nem jön elő:
[kép]
Tudnátok segíteni hogy lehet eelőcsalogatni? -
-
#89309696
törölt tag
Rob, mennyi a normális fogyasztása az 1.4 kombinak? Nekem az országúti 1-2 falun áthaladva 6.5-6.7 körül van 3000-nél váltogatva és 80-90-et tartva. Sky viszont azt mondja, hogy ennél egy literrel kevesebbet kéne ennie és neki nem volt ilyen alacsony fordulati nyomaték baja, mint nekem.
Ebből kiindulva kezd gyanús lenni 2+ év után, hogy az én kocsimnak valami baja van.
Túl messze vagy élő diaghoz úgyhogy jósolni kéne, valamit tipp? A blokk tiszta, a vezérműtengely bütykei épek, tehát olaj volt cserélgetve és nem nyektették egész életében 1500-as fordulaton, elvileg nem kopott.
Gyorsulása és végsebessége is gyári, a kibocsátása jó volt műszakin, magas fordulaton megvan ami kell, csak 3000 alatt halott, de főleg 2000 alatt. Kapuból kiállás, kereszteződésben kikanyarodás, ha nem indulok meg 1800-as fordulatról, fülre is feleslegesen sok amúgy, akkor visszaesik a fordulat alapjáratig és úgy szenved fel vagy mindig visszanyomom neki a kuplungot.Amit tudok, hogy a fojtószelep nálam is koszos, de ennyire azért nem, hogy ezt produkálná. Injektor vagy nyomásprobléma lehet? Vagy csak valamelyik szenzor küld rossz adatot? Gyanús, hogy az előző tulaj eladta 9 hónap után a kocsit...
-
MC Pite
veterán
válasz #89309696 #75414 üzenetére
Ez még lehet normál fogyi is, de valóban majd egy litert lehetne faragni. Általad leírt módon most az enyém evett 1 lityivel kevesebbet(haverom 1.8 Leonjával alig ennyit, nejem 1.4 8V jével egy másfél literrel kevesebbel elkrúzolok településekán át és köztük) - igaz, nem ma kezdtem az autóra figyelést.
Ennyitől nem gondolnám még hogy baja lenne
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
-
rob210
Topikgazda
válasz #89309696 #75414 üzenetére
Vagy csak nem ehhez vagy szokva.
7 liter alatt minden fogyasztás normális.
7 liter felett pedig ellenőrizni kell a humanoid lábát, hol és mit tankol, kompresszió, egyébb dolgok.
Nem mindig hibás a kocsi, ha "sokat" fogyaszt.Nekem az 1.6 7 körül fogyaszt.
De csináltam már vele 5.6 ot is meg 13.1 et is. (mondjuk az betyáros volt)Renault power
-
jansky1
senior tag
Üdv
Nem tudjátok mi okozza, hogy egy renault scenic kártyakulcs nem működteti a központi zárat? Elemcserét próbáltam, de az nem segített. Indulni indul vele az autó. -
brodorics
csendes tag
oke de régebbi hozzászólásokban olvasva NGK-t javasoltok. meg aztán sw14-es a gyertya
224012047R 224019133R gyertya a szervíz számlán lévő
Megan III 1.2 tce 132le[ Szerkesztve ]
-
Xantomas
őstag
válasz robertka #75388 üzenetére
Próbáltam előtúrni a fotókat, de nem találom. Nekem úgy rémlik, hogy teknő E-torx, a hajtókar csapágy pedig sima hatlapfejű. De nem emlékszek méretekre. :S
Olajnyomás kapcsoló pedig egy mechanikus, rugós nyomáskapcsoló.Tegnapelőtt lekaptam egy totál lemerült, brute force módszerrel, labortápról töltést nem felvevő aksi tetejét, hogy belenézzek. Gondoltam jó lesz barkács szünetmentesnek az inverter elé.
Én ilyet még nem láttam. Elpárolgott belőle az elektrolit jórésze, az ólom lapok fehéredve, ólom dioxid lapok bebarnulva.
Amúgy márkája Excide, 2 csillagos, 62Ah-s. Kódok alapján 4 éves. Míg nem jött ki a burkolatból, azt hittük még gyári aksi lesz a kocsiban, de nem. Valójában egy egyel kisebb (méretre, és kapacitásra is), így olcsóbb aksi került bele, mint kellene. Végül is csak 20%-kal kellene bele nagyobb gyárilag..."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
#89309696
törölt tag
válasz Xantomas #75426 üzenetére
Pedig gyakori jelenség a gondozásmentes, zárt akkuknál. Van rajtuk szellőző ami elvileg úgy van kialakítva, hogy a pára kicsapódjon és visszajusson az akkuba, de a gyakorlatban sokan írták Hobbielektronikán is, hogy kiszáradnak, mint a szar. Ki kell fúrni a tetejüket a gariidő lejárta után és ellenőrizni, tölteni desztvízzel ha kell és gumidugóval lezárni.
-
#89309696
törölt tag
Rob, milyen tömítésekre lesz szükségem, ha a fojtószelepet/alapjárati motort kipucolom? Szerintem még gyári, úgyhogy biztos, hogy szét fognak porladni, ha leveszem. Gondolom kell 4 ovális kicsi a motor elejénél és kell egy nagyobb kör alakú a fojtószelepnél?
Kerestem Kauffernél, de nem találom. -
Plero
tag
Megan 2 CC aljáról tudna nekem valaki képet mutatni? Főleg a merevítők érdekelnének, mert ha a tető a csoamgtartóban van akkor az eleje nagyon könnyű és pattogós.
"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu
-
MC Pite
veterán
válasz #89309696 #75427 üzenetére
Nem fúrnám.meg mert belehullik a cucc. De 95%ban egyben levehető a tömítés a lukakról, és ott vannak a szintjelző pöckök is, és igen, kell is pótolni. "Élettartam feltöltésű"... Ja, a gyárival nem is lesz hosszú az élettartam, lásd váltók.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
gabee576
csendes tag
Sziasztok! Kíváncsi vagyok a véleményetekre.! Újként írok ide, legyetek szívesek segíteni. Adott egy Meane II. 2.0 DCI (150Hp) 292.000km-el, 2008-as 7.havi autó. 10 ezrenként olaj-szűrők cserélve, ez idáig Renault márka szervízben végezve. Egyetlen nagyobb javítást kapott motorikusan, 150 ezernél turbó javítás volt esedékes rajta, a saját feltöltője lett vissza rakva és az óta is üzemel benne, valamint nem régiben első kerék csapágyak lettek cserélve. Ezen kívül az autó a gyári alkatrészeivel gurul szerencsére minden féle hiba nélkül (gondolok a befecskendező elemekre és a kettős tömegűre vezérlés stb)... viszont közeleg a 'bűvös' 300e KM. Ajánlatos-e ekkor át nézetni erre a motorra vonatkozóan alkatrészeket, esetleg hiba jelenség nélkül KM után indokoltan cserélni alkatrészeket!? Ha igen, melyikek ezek? Köszönöm a segítségetek!
"Ha mindönki úgy tösz, ahogy tönni köll, akkó' mindön úgy lössz ahogy lönni köll! "
-
-
diablo1984
veterán
Würtemberg lengéscsillapítókról valakinek van gyakorlati tapasztalata?
-
rob210
Topikgazda
válasz gabee576 #75433 üzenetére
A vízpumpa ennyinél mindenképpen cserés a hosszbordás és társaival.
A vezérlés ellenőrizendő láncnyúlás mérővel.
Az összes folyadék fékek dpf ha van benne diaggal hamutartalom mérés.
300 nál igényel egy kis törődést, de megéri.
Sajnos a vízpumpa csere nem lesz olcsó. (sokan nem is vállalják)Renault power
-
MC Pite
veterán
Skacok, hátsó fék csere... Hátul úgy látom 3 féle betét is van, enyém az elektromos kézifékes, széles, kopásjelző és rugó nélküli. Lehetőleg harapós, nem (túl) hangos, kivételesen puhább betétes szettet keresnék.
1; Ha van, akkor mart tárcsát (régóta használat martakat; szeretnék most is ha tudok) - ha nem, akkor csak bevonatolt és lehetőleg magasabb szénacéltartalmút (idáig nem találtam csak bevonatoltat).
ATE hátsó tárcsa: 24.0108-0118.2, ATE hátsó betét 13.0460-2756.2
Textar betét 2482001, Textar tárcsa 92195903
LPR betét 05P1484LPR (bevágásos), LPR tárcsa R1055PRCA2; Ha már csak sima tárcsa van, akkor van tapasztalat a bevágásos fékbetéttel? (jobb tisztulást várok főként). A normálisabb általam ismert márkából(ami az átlag nagykerekben is beszerezhető) LPR-ből van ilyen, de az rohadt tartós, hamarabb eszi meg
a párban listaáron 100 rongyostárcsát minthogy elkopna . Legalábbis előző autón így volt.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
rob210
Topikgazda
válasz MC Pite #75437 üzenetére
TRW, Zimmermann a betétre, TRW ből a kerámia poros kell!
El kell keserítselek, hátsó tárcsából nincs "civil" forgalomból mart.
Mart luggatott a zimmermannak van de csak előre.
Az rs féke mart hátul, de olyat nem kapsz sehol.
Illetve a tiédre nem is megy fel.Renault power
-
MC Pite
veterán
válasz rob210 #75438 üzenetére
Köszi, nézem!
TRW nem bevonatos, legalábbis a DF6190BS (Olyan helyekre is járunk ahol agresszíven sóznak, illetve azon vagyok hogy munkahelyet váltsak, ahova bringával járnék, így sokat állna a Megane.)
Kerámiaporos betétre, a DTEC-re gondolsz? Az enyémhez csak OTEC-est látok, GDB1791. Azok (kerámiás) általában tartósak, de a tárcsával nem túl kíméletesek, itt is ez a felállás? Textar epadot használtam a Picassonál hátul (ahhoz volt), és valóban kevesebb volt a fékpor, fékerőben nem volt difi, kopásban passz.
A Zimmerman oldalán németesennemműködik az online katalógus elérése , viszont úgy látom a 470.5401.00 szintén nem bevonatolt.
Furcsa hogy a pár napja dobtam fel a C3-ra a tömör kis csíra tárcsát, de abból is voltak martak; igaz, az első.
Szal nem kell mindenáron mart, csak ha lenne 'civil', azt vennék. Így maradnak a simák, de a bevonatból nem engednék, még tömör tárcsánál sem szívesen (belső hűtésűnél meg végképp nem).[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
-
MC Pite
veterán
Nem jó hozzá. Amiből van többféle szint, az a rugós, rövidebb betét; ami elvileg a nem elektromos kézifékesekhez van. Van a kopásjelzős rugós, jelző nélküli rugós; és a harmadik az enyém (amit fentebb is linkeltem újra, a 8660000779), a rugó és jelző nélküli hosszú (106mm). Na ebből nincs nagy felhozatal, JP Group és LPR-ből van vágott betét és cső. De ezt az LPR betétet (sima, nem tudok róla hogy kerámiás lenne) nem tudom merjem-e egyéb tárcsával párosítani, nem-e fogja hamarább megenni mint egy sima betét: [link] Talán itt jobban látszik mennyi lehet még hátra, de így se nagyon; kb 2,5mm a koptató részből.
2015 márciusában került be a mart Brembo Max tárcsa (akkor 106.000 volt) az autóba, és a fékező rétegből még 10mm a sima LPR betétből, amibe közel 30.000 km volt akkor. 2019 árpilisában 212.000nél már lassacskán csereérett a betét, de már a tárcsa is (minden évben 1-2× kiszedtem, megcsiszoltam simára, megkentem és ment vissza). Azóta még beletekerek egy bő tizest, és még mindig nem ér neki a lemez hogy jelezze a cserét, de szóltam az új tulajnak hogy legkésőbb idén ezért ezt is kalkulálja be.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
veterán
2004-es utolso facelift elotti 16 szelepes 1-es twingo, 75 loerovel.
Honnan tudnam kideriteni, milyen legszuro kell bele azon kivul, hogy kiszedem a benne levot es lemerem? Kaufferen tobb meretet is feldob a kereso ra.[Hossz [mm]: 188
Szélesség [mm]: 77
Magasság [mm]: 57]
vagy
[Hossz [mm]: 361
Szélesség [mm]: 81
Magasság [mm]: 59]Everybody lies.
-
veterán
válasz molnarpeter #75447 üzenetére
En arra gondoltam, hogy valahogy be van hajtva ala, de majd kiszedem es kiderul.
Everybody lies.
-
rob210
Topikgazda
srácok erre a cikkszámú szelephimbára lenne szükségem.
Ha bárki tud beszerzési forrást sikítson!!!
7701681690[ Szerkesztve ]
Renault power
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Noble Chair EPIC
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!