-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cane
őstag
válasz rob210 #73100 üzenetére
Náluk van az autó, kipufogósnál. Elvileg megoldják de nem heftelésekkel, mert el van kissé vékonyodva az anyag.
Utána megy autószerelőhöz eKézifék miatt.
Azt mondta amúgy az autószerelő laptopra kötötte az espace-t, hogy a fékkapcsolóm is rossz, a műszer mutatja. Megnéztem amikor nyomta, tényleg nem világított. Mondtam neki, hogy a mögöttem lévő autósok lámpájából látom tükörben, hogy világít a féklámpám. Garázsba beállva is mindig világított. Mondta hogy most pedig nem világít. Vigyem vissza majd később, azt is megcsinálja. Nehogy műszakin gond legyen. Mondom oké. Hazafelé betolattam a pékséghez, a kiralat üvegében láttam, hogy világít fékezéskor, mint mindig. X-akta..?.▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
lsebestyen
addikt
Halódik a féklámpakapcsoló. Műszer is azért látta, mert ha már egyszer nem helyes jelet küld a kapcsoló, akkor azt eltárolja az autó. Skodánkon volt hasonló, ott világított is az EPC pilács, viszont a márkaszerviz csak 1 hétre rá tudott volna adni új kapcsolót, pont karácsony volt. Kiszedtem, befújtam kontaktspray-vel, s amíg meg nem érkezett meg az új alkatrész nem is volt vele baj.
-
zeon.hu
nagyúr
Asszony nem tudja lezárni az autót.
Hallja a kattanást, de mégis nyitva marad.
Mi lehet a gond?#?*@&!
-
Cane
őstag
válasz lsebestyen #73103 üzenetére
Köszi! Nem tudtam, hogy ennyire komolyan naplózza a gép a dolgokat.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Smith Ügynök
tag
válasz baluka6 #73083 üzenetére
Köszi az infókat mindenkinek!
Rob befo.atott ezzel az 1.4Tce vezérlés cserével, de ha mondjuk 150k km-rel veszek egyet, megtartom 5 évig, ami nálam olyan 75k km, akkor még a gyári 300 000km-es vezérlés cserén bőven belül vagyok...
Mi a tapasztalat, 1.4Tce rögtön vásárlás után nem kell ugye vezérlést cserélni, elég 300k környékén? -
harry
veterán
válasz zeon.hu #73109 üzenetére
Most kell hirtelen gyors megoldas?
Megane1-nel pl. volt az ajto zarszerkezetenel egy 'nyilas', amit pl. egy csavarhuzo segitsegevel elforditva be lehet zarni az ajtot (kellett is, amikor 0-re merult az aksim), gondolom itt is van valami hasonlo szerviz megoldas.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
#89309696
törölt tag
válasz CactuS #73086 üzenetére
Klasszikus értelemben a pofa/betét/nyereg odafagyhat a levegő páratartalma miatt a felülethez, de az autó ahogy megmozdul egy pattanással ennek oldania is kell, mert nem elég erős.
Ha meg tudja fogni az autót az már nem ilyen jellegű, hanem bovden, durván öreg fékfolyadék, fékszerkezet koszolódás stb. Szóval szét kell szedni megpucolni, lekenni amit kell, bovdeneket cserélni stb. Utána sima ügy bármikor, bárhol.Ma reggel -8 volt és a kocsi pöccre indult. Mondjuk egy benzinesnél ez nem egy nagy dolog.
-
harry
veterán
Ha esetleg az autós szakik rá tudnának nézni a másik kocsinkkal kapcsolatos problémára, azt megköszönném - akár privátban is. link
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
rob210
Topikgazda
Önindító felújítás.
Ha legközelebb ilyen van elég megkocogtatni az önindítót, valami nem vezető dologgal, pl. kalapácsnyél és menni fog.
Addig vigyétek el felújítani amíg nem áll be teljesen és esetleg indítás közben nem enged vissza, mert olyan is volt már a praxisomban, onnantól válik felújíthatatlanná és egy új indító motor drágább, int felújítani.Renault power
-
rob210
Topikgazda
-
harry
veterán
Köszönöm holnap mennek majd a kocsival, remélem akkor nem jön elő semmi. Pesten tudtok javasolni villamosságist felújításhoz?
(Ha mást nem, elviszem a Focust is oda ahova én járok, ők is leadták valahova a generátort javításra. Mivel ez nem az én kocsim, még annyira sem szívesen szerelném.)Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
Kronos3000
senior tag
Tiszteletem Urak.
Nemrég vettem egy thalia-t,2003-as,1,4-16v. Nagyon szép tip-top állapotban.Indulásnak kapott négy új téli gumit.Majd mivel itt futómű állítás is van kértem azt is,nem húzott semerre meg a régi gumi sem volt szabálytalanul kopott,csak mintha egy picit nem állt volna egyenesen a kormány.A futóműves szerelő megemelte,megvizsgálta,közölte nem tudja beállítani,mert axiál csuklót kell cserélni.Jövő hét szerdára kaptam idő pontot.20-25 ezer forintot mondott anyag és munkadíjjal együtt.Kérdésem ez reális ár?Ennyiért jó minőségű alkatrészt fog beépíteni?Wasabi...
-
rob210
Topikgazda
válasz lsebestyen #73122 üzenetére
Még dolgozik a kisöreg?
Vagy már csak a fia viszi a boltot?Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz Kronos3000 #73123 üzenetére
Ennyiért remélem, hogy lemfördert rak bele.
Mert brutál drága.
Vagy ez a futómű állítással együtt ennyi?Én spidannal szoktam szerelni, az 12000 munkadíjjal együtt.
Ebben az új porvédő harang is benne van.
De a futómű állítás az 9 és 12 ezer között mozog.
Tehát azzal együtt jó ár, anélkül kifejezetten drága.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz Kronos3000 #73127 üzenetére
Akkor a választ megkaptad nettó lehúzás.
Az anyag 8e teljes áron a prémium minőségű!Renault power
-
abteam2008
tag
Sziasztok! Van itt valakinek Megane III 1.5 dCi (78kW), 6-os váltóval szerelt? Engem az érdekelne, hogy hogyan váltotok? 2000-es fordulat felé pörgetitek-e, vagy még előtte elváltotok? Mikor teszitek általában a 6. sebességi fokozatot? Én azt vettem észre, hogy 5-ben 85-90 km/h-s sebességnél már ugye bőven 2000 felett pörög, de a pillanatnyi fogyasztás mérő jobb értéket mutat, mint amikor már 90-nél elváltok, és 2000 alatt van a fordulat. Előre is köszi a válaszokat!
Xbox Series X
-
Gombinyó
őstag
válasz abteam2008 #73129 üzenetére
Igaz nem dci-m volt, de én a hdi-t nem nyüstöltem 2000 alatt. Gyorsításnál 3000 alatt nem igazán váltottam el üzem melegen, de tempót tartani se nagyon engedtem 2000 alá.
-
rob210
Topikgazda
válasz abteam2008 #73129 üzenetére
Ha nem viszed 2000 fölé hamar kinyírod a főtengely kettőstömegű párost.
Renault power
-
kisgyerek85
senior tag
"A nyomaték öl, nem a fordulat.
Vályi István"
Én hideg motornál 2500nél váltok el, amikor már üzem meleg, akkor meg 3 ezer vagy még följebb, hangulat függő.Parton fölfelé inkább pörgetem végig 3 ezren mint feljebb váltsak. -
#89309696
törölt tag
válasz abteam2008 #73129 üzenetére
2500-nál válthatsz, de nyugodtan belekergethető 3000-be is akár, pörgetni kell a dízelt is, szereti. A dízelek koromnyűgjeit a sok 1500-on krúzolok generálja ki.
Hatodikat 90-es országúton nem rakunk, nem arra való. -
atosan
addikt
Ezt csak úgy [link]
Maine coon
-
#89309696
törölt tag
válasz kisgyerek85 #73133 üzenetére
Nehezen képzelik el az emberek, hogy mi a különbség a kettő között egy motornál.
Nekem is van ismerősöm aki imád az utcákban 40-nel negyedikbe menni, mert a TDI bírja és azok nyomatékosabbak is a DCI-nél, csak épp kiszakadni akar már a remegéstől, ráadásul a 110 lovas kettőstömegűs is (igaz a 90 is, csak az 1Z kódos nem). Mondtam neki, de hiába. Ugyanúgy ötödikben mászik dombokat 60-nal, meg főleg amíg hideg váltogat 1500-nál, merthogy ezzel kíméli. Nagy a kavar a fejekben.
Itt vidéken rengeteg a pickup, a tipikus 2.5-ös japó dízelek, ezekkel is imádnak a gazdáik 2000 alatt kullogni...Én is szeretem a nagy alacsony fordulati nyomatékot, de nem az utcán végigkullogni. Én csak simán visszaváltani vagyok lusta, bemászok egy kereszteződésbe, körforgalomba másodikban és ugorjon a gép. Ha előznöm kell ugorjon a gép alulról is, de amúgy nem vagyok rest pörgetni, a dci is pörög nálam annyit, mint a Megane, teljes mértékben benzinesen hajtom azt is. Csak az legalább meg is mozdul egy piros lámpánál ha odalépek neki, a Megane meg óbégat egy darabig mire megtalálja hol a nyomatékgörbéjének csúcsa.
Kéziváltóval csak dízel, vagy közepes méretű turbóbenzin, de inkább dízel. Automatába jobban csípem a szívóbenzint, de kétségtelen, hogy kúszni a dízel tud ott is normálisan, benzines az visszagurul emelkedőnek és irritáló.
Mondjuk én világ életemben dízelpárti voltam, f#szomnak se kéne benzines, csak más téma kinek mire van pénze... -
MC Pite
veterán
1,6 6V 110; Ma kb másfél hónap után megint úgy indult az autó, hogy ingadozott 3-4 másodpercig az alapjárat. Most vártam még, nem indítottam újra, aztán utána jó lett. Csattogás, hibaüzenet most sem volt (még 40es olajjal amivel elhizgam voltak). Fojtószelepet ősszel takarítottam mikor hidegen kitartott gáznál lüktetett, azóta ezzel nincs gond.
Tipp hogy mit nézzek meg? :R
Szerk: Sokan nem értik hogy nyomaték váltó a 'sebváltó', s hogy alacsony fordulaton van szétcseszve a hajtáslánc meg a motor. Igaz, akik meg sosem engedik 2-3k alá, vagy fél napig nem váltanak fel, azok se nagyon érzik. Pedig nem bonyolult szvsz, plusz tanulható (a legjobb befektetéd a tréningek között).
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
harry
veterán
válasz lsebestyen #73122 üzenetére
Köszi, továbbítom az infót Ráadásul itt vannak tőlünk kocsival ~6 percre.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
#89309696
törölt tag
válasz Smith Ügynök #73108 üzenetére
Azért panaszkodik Robi a vezérlésre, mert nem bírja ki a gyári 300ezret. Ha kibírná nem lenne rá panasz.
Láncot nem kell azonnal cserélni vásárlás után, mert vétel előtt úgy is át kell nézetni az autót és ha szar akkor ott kell hagyni.Egyébként én nem tudom miért megy ez a rettegés a vezérlés csere árán, 2 millás autókról beszélünk. Mintha egy egyes Megane szíjcseréje az autó 3-400 ezres értékéhez mérten nem lenne horrorisztikusan drága.
[ Szerkesztve ]
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz #89309696 #73114 üzenetére
Az indítással nem volt gond, dec 23 óta állt a hörcsög 01.06-ig. Első indítás után pici gáz kellett pár másodpercig és annyi, pedig első alkalom volt, hogy ennyi ideig állni hagytam ilyen hidegben.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
polonic
félisten
válasz abteam2008 #73129 üzenetére
Én igyekszem 2 ezer felett tartani a fordulatot. Elpörgetem simán 3 ezer fölé is, akár 4 ezerig is. Ha meleg a motor. A motor pedig akkor meleg, amikor az olaj is, nem csak a hűtőfolyadék.
Emelkedőn inkább alacsonyabb fokozatban magasabb fordulattal megyek fel, ott különösen figyelek arra, hogy ne essen 2 ezer alá a fordulat.
Ahogy írták korábban is, a nyomaték öl, nem a fordulat!Ez hideg üzemre is igaz, amíg nem melegszik be. Csak ott annyi, hogy max 3 ezerig pörgetem. És kerülve a nagy gázadást, nagyon finom gázzal, nagyon lassan gyorsítva.
-
polonic
félisten
Az üzemanyag témához hozzászólva, azon belül is maxxmotion.
Az OMV honlapján megtalálhatók az adatlapok.
Két maxxmotion diesel adatlap is van. Az egyik csak simán a neve, a másikhoz oda van bigyesztve a B0.Ezek alapján egyikben sincs FAME. Úgyhogy megnyugodtam.
Viszont azt nem tudom, miért van kettő. A jelzés nélküliben van HVO, szintetikus bioüzemanyag. Ezzel érték el a jobb hidegindíthatóságot és a magasabb cetánszámot, erről korábban olvastam.
A B0 jelzésűben még a HVO sincs. Csak a gázolaj és az adalékjavító csomag.Mondjuk két különböző termékszáma van. Lehet a jelzés nélküli volt a korábbi prémium cucc, aztán mióta kötelező a B-s felcímkézés, azóta ez B0 az újabb.
-
Cane
őstag
Műszaki napján,napjáig lehet hosszabbítást kérni? Ha igeny mennyiért és hány napra?
(A szerelő azt mondta, hogy elutazik, műszaki napjáig nem ér rá, így az eKézifék továbbra is hibát dob diaggal. Fék2 kapcsolóhibát írt. Törlés után visszajön a diagba a hiba. Fék kapcsoló a pedálnál próbából újra lett cserélve de továbbra is hibát ír. Fék munkahenger bal, jobb hátsó működik, nincs berohadva.)▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
hz0917
tag
Sziasztok B.U.É.K!
Robi a Renault ezres SCe és TCe motorok műszaki adatait leírásokból tesztekből nagyjából lehet ismerni, de melyik a megbízhatóbb, olcsóbban szervizelhető és fenntarható a kettő közül?
Van e már ilyen irányú tapasztalat? -
Flitter
tag
Üdv! BUEK mindenkinek.
Van egy renault laguna II 2005 2L16V kombim. 2 kulcs van hozzá.
1es kulcs minden gombnyomásra villannak a ledek épp csak az autóhoz nem jó,nem indít,nem nyit nem zár.
2es kulcs egy darab led se vílágit nem nyit nem zár,viszont indul az autó vele aminek hála istennek nincs baja. A renault szervizeket végig jártam-horror áron adnak újat,javítani meg nem javítanak.
Mind kettő kulcs 3 gombos.
Tud e valaki mestert aki javítással vagy esetleg plusz kulcsot tudna csinálni. Nem ingyen kérem. De (Gyöngyös-i)renaultnak nem adok /db/50.000ftot.
Köszönöm a segítséget.Állampolgári jogom hülyének lenni! By:Flitter