-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#89309696
törölt tag
válasz Predator2 #73032 üzenetére
Pedig ezek ennyibe kerülnek, Kangoo is ugyanennyibe került, bevizsgálva, jegyzőkönyvezve, 1 év garanciával, szereléssel, feltanítással. Tökéletes volt a kocsi, egy picit ércesebben járt csak ennyit vettem észre.
Ez három éve volt kb., de most padlóra kormol egy kicsit, nem durván, de kormol. Normál használattal nem. Mondjuk ennek ezer oka lehet. Hidegen 10 fok alatt kicsit dadog, de csak hangra hallani, mintha kihagyna kicsit 1-1 alkalommal. Az izzítók nem jók azt tudom, ezt betudom annak. -15-ben tavaly hajszárítóval tudtam csak elindítani, de azzal simán. Meg motorfékezés közben van egy kis morgó hangja, de az is ezer ok lehet. A turbó is kicsit hangosan sípol, bár az igaz nincs bent tűzfal szigetelés, mert lemállott és kitéptük az egészet, lehet azét hallani be.
Azt nem tudom melyik rendszer dolgozik benne, azt se tudom hol kell megnézni. -
johnny_b
csendes tag
válasz rob210 #73015 üzenetére
Nem igazán használom a f.szbukot, de nem sikerült olyan embert felhajtani, aki 200km-es körön belül található. Pedig próbáltam a létező összes releváns kulcsszó minden permutációját és kombinációját Tudnál legalább egy konkrét embert linkelni?
''Don't Think Different, Be Different.'' BeOS forever
-
sparklyth
csendes tag
válasz sparklyth #73050 üzenetére
Hali!
Ez a nem semmi. Meló végeztével indulunk haza, mondom akkor be megyünk renault-ékhoz és meg nézzük milyen hibakódot ír ki. Alig, hogy elindultunk, pár méter után elaludtak a lámpák és úgy is maradtak. Mentünk több felé, de nem világított ki újra egyszer sem. Így nem vittem szervízbe.
Kíváncsi leszek holnap reggel jelezni fog-e megint vagy nem... -
Smith Ügynök
tag
Üdv újra!
Valaki ránézne pls ezekre:
[Laguna]
[Scenic 1.6]
[Scenic Tce]Mit néznétek meg rajta vásárlás előtt?
Ezekhez a Scenikekhez elég az 1.6? Tudom az 1.4TCE vállalható, de törődést igényel, viszont egy előzésnél mondjuk nem ártana egy kis erő...Köszi előre is
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz Smith Ügynök #73057 üzenetére
Az 1.6 szívót ki is ejtheted 1300 Kilós autónál, főleg mivel K4M. Az 1000 Kilóban szépet villant, de fölé nem való. A szerkezet elpusztíthatatlan amúgy, de nem való akármekkora kaszniba.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz Smith Ügynök #73057 üzenetére
Ezek közül én a lagunát venném, de a TCE a korszerűbb újabb!
Viszont a laguna nagyon kereskedős.
Ezek azok a kocsik amikre ha felteszem a diagot rögtön nem olyan megkímélt, vagy ha meglátja a kezemben a diagot a kereskedő közli, hogy most jut eszébe ezt már lefoglalózták.De legyen szerencséd.
M3 6 os váltós az egy elpusztíthatatlan csatahajó.
Ha az is képben van akkor azt vedd hiába régi motor az 1.6 6 os váltóval az egy igazi családtag lesz nem egy kolonc![ Szerkesztve ]
Renault power
-
#89309696
törölt tag
válasz Smith Ügynök #73059 üzenetére
Régi, egyszerű, megbízható és elpusztíthatatlan, csak nyomatékszegény, halott alacsony fordulaton. Igazából minden szívó 1.6 kevés egy 1320 Kg-os autóba. Beül még két ember aztán vége is van.
M3 egy fokkal jobb szerintem picit könnyebb meg alacsonyabb ami kedvez a motornak, de én abba se venném meg. Az M1-en meg Clion, Thalian meg más 1000 Kilós kocsin kívül egyikbe se venném meg az 1.6-ot, mert sovány. Cserébe nagyon megbízható, ha 10 évre tervezel vele és nem akarsz szerelőhöz menni egyszer sem akkor az 1.6 M3 jó megoldás. Én mondjuk akármilyen rossz hírük van vagy dízelt vagy valamelyik 1.4 tce-t venném ezerszer inkább.[ Szerkesztve ]
-
Smith Ügynök
tag
válasz #89309696 #73061 üzenetére
Nehéz helyzet...
Az a baj más márkánál se jobb a helyzet, szívók halottak, aztán TSI meg társai... hagyjuk
dízel nekem évi 15 000km-re talán fölösleges, úgyhogy akkor mi a manó legyen...
1.4TCE-nél a fogyaszás miatt is félek.Rob 1.4TCE karbantartása horror? Tudom azt írtad korábban vállalható, na de milyen áron?
2 millió felső plafonig mondjatok valami jót, ami megbízható is, megy is, jó is, szép is
[ Szerkesztve ]
-
Smith Ügynök
tag
Esetleg?
[M3] -
#89309696
törölt tag
válasz Smith Ügynök #73062 üzenetére
Ha nem anyuüzemben van használva (minden butiknál megáll) akkor évi 5ezerre is lehet dízelt venni. Az egy bullshit, hogy 20ezer alatt nem lehet dízelt venni, csak ne 1-2 Km-t menjen egyben. Vagy ha igen akkor minden hétvégén el kell vele menni valahova. Tehát több tervezést igényel az kétségtelen, meg eleve vásárlásnál is jobban meg kell nézni, mint egy benzinest.
[ Szerkesztve ]
-
shifty!
senior tag
válasz rob210 #73060 üzenetére
Nekem már annyiszor mondta ezt a főnök, hogy másba bele se merek ülni
Valószínűleg tavasz végén-ny-ron lesz esedékes a családi generációfrissítés, és minden bizonnyal M3 lesz az esetem, Grandtour vagy a sima, de mindenképp az 1.6-os.
[ Szerkesztve ]
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
SPeti1984
senior tag
Szombaton vettünk egy 2009-es Magyarországi 2 tulajos Mégane 3 1.5 DCI 106le autót garantaltnak tűnő 130 ezer km-rel, szép állapotban. Tegnap meg ma reggel is elég nehezen indult csak 3.-ra indult el.
Ma rámilyesztett picit egy volt renault szerelő, hogy a nehézkes reggeli indulás lehet a porlasztók miatt van ami legalább 240 ezres tétel ha cserélni kell. Milyen jelei vannak a porlasztócsúcs hibának? Vagy annak nem kellene minden indulásnál akkor jelentkeznie, hogy nehezen indul az autó, mert nálam csak reggel volt tegnap meg ma is hogy 3.-ra indult el. Azóta egész nap simán indult megy szépen az autó nem rángat semmi. Holnap reggel meglátom megint mit csinál a kocsi aztán kimérjük az izzisztógyertyákat, esetleg üzemanyagszűrőt kellene cseréltetni még ami kb 1-1,5 éve volt cserélve. Előző tulaj az elmúlt 2 évben főleg hosszú utakon használta. Most eléggé beparáztam, mert azért olcsó sem volt az autó meg szép is tetszik is magyarországi 2. tulaj végigvezetve a szervízkönyv erre meg ilyen gondom van vele és nem lenne jó egyből visszavinni vagy javíttást kérni rá az ex tulajnál. Esetleg még megcserélem a másik kocsival beállok vele a garázsba, hogy ott mit csinál reggelre + 6-7 fokban.
Milyen jelei vannak a porlasztó csúcs hibának? -
shifty!
senior tag
válasz SPeti1984 #73066 üzenetére
Vásárlás után üzemanyag szűrő (a kötelező olaj+vezérlés csere mellett) szerintem, főleg a 106 lovasnál, kötelező! (ugyanezzel a 106 lovassal rendelkezőm van nekem is, csak M2) Jó minőségű szűrőre! (Hengst / Purflux) És ha valóban a 106 lovas, nem 110, akkor egy hajtókarcsapágy csere ellenőrzést is ajánlok olajcserével egybekötötten. Jobb félni, mint besz4rni...
Izzítógyertyák, akkufeszültség, indítómotor ki lettek mérve, ellenőrizve vannak? Mielőtt belefogtok egy nagyságrenddel drágább műveletbe.
[ Szerkesztve ]
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
rob210
Topikgazda
válasz Smith Ügynök #73062 üzenetére
M3 2.0 gradtour.
Csak itthon nem találsz.
Ha nem száguldozni veszed akkor én továbbra is M3 1.6 6 gangos azaz 110Le verziót javaslok.
Az 1.4 tce vezérlés cseréje nem akarod megtudni mennyibe kerül, de annyit segítek ki kell venni hozzá a motort, gondolom így sejted.
Ott a turbó ami ha szerencséd van és gondos gazdától van elmegy 300-400ezret, de nincs szerencséd akkor te fogod cseréltetni rajta. Szerintem sejted, hogy az se 20 forintba kerül.Míg egy 1.6 16v kiforrott konstrukció, már a gyújtástrafó se érinti.
A vezérlést meg egy nap alatt kicserélik rajta 130-150e között ha valami rabló szervizbe viszed 220e. eddig ez volt a legtöbb amit el mertek kérni érte.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz SPeti1984 #73066 üzenetére
Vezetett szervízkönyv, remek, mi volt eddig csináltatva rajta?
Próbáld ki, hogy indítás előtt a kézi pumpicskuval rápumpálsz párat, ha úgy indul könnyen akkor csak fellevegősödik a rendszer ami az üzemanyag szűrő csatlakozóinak hibája is lehet akár. Kikeményedik, mert nem kenik be szilikonzsírral.Szóval a filléres hibától a sokszázezresig bármi lehet.
De amikor vettétek akkor könnyen indult?
Vagy meleg motorral vettétek?Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz shifty! #73065 üzenetére
Amit te nézel az már nem az az 1.6 amit én javasolok mindenkinek, ezek 4 es meganeok.
Amikben már a láncos 1.6 nissan motor van, ezeknél az olajfogyasztás probléma szokott lenni, nem is sokba tették, hamar kivezetésre került.
Maradtak a tce meg dci motorok.
Ha ilyet akarsz venni motorkódot alaposan tessék megnézni!!!!!!!Renault power
-
Smith Ügynök
tag
válasz rob210 #73069 üzenetére
Jobb híján akkor valszeg az lesz.
Autópálya tempót lazán értelmezve (140-150km/h) kellemesen tudja egy ilyen Megane? Vagy ahhoz már inkább Laguna kellene? Most a kis Cliommal 120 körül szoktam csordogálni, mert bár az 1.4 16v bőven bírná 150 körül, csak hát hangos mint állat...
-
diablo1984
veterán
válasz eTrade #73076 üzenetére
Jaja!
A megane 3-ban a 110 és 101 lovas még a régi 1,6-s renault motor a megane 2es időszakból(annak egy frissítése), ahogy te is írod.
Az 1,6-os láncos nissan motor a lebetűzhetetlen nevű Quashqai-okban is benne van, ott sem hírhedt az olajevésről, haver céges dokkerében is az van, igaz csak 100e km-nél jár, de nem kell egy kicsi olajat sem rátölteni, annyira nem fogy belőle. Az euro normák nyírták ki ezt a szívó motort is, nem a rossz konstrukció.(#73077) Fehér Farkas: én el szeretném nézegetni azt a "rondaságot", igaz nálunk a kutya kilátása nem opció, mert be nem teszi a lábát a kocsiba, és a m3-as faceliftje szerintem jól sikerült, bár a hátsó lámpát is hozzáigazíthatták volna az első dizájn-jához kissé....
[ Szerkesztve ]
-
eTrade
tag
válasz diablo1984 #73078 üzenetére
Így van, a 3-as Megane-ban még K4M motor van, az új 4-es Mégane kocsikban és jópár más autóban is (Dacia Dokker, Nissan Qashqai stb.) már a Nissan féle 1.6 Sce motor van.
-
baluka6
aktív tag
válasz Smith Ügynök #73062 üzenetére
Szia
Én kb 3 hónapja vettem Megane 3 Grandtour-t 1.4 Tce motorral, előtte Megane 2 sedan volt 1.6-al és sógoromnak van Megane 3 5 ajtós 1.6 110 ló. Szóval van tapasztalatom ezeknek a vezethetőségével.Az 5 ajtós 3-as Megane teljesen vállalható 1.6 motorral, viszont kombiba, ha telepakolod/4 ültök benne, már valószínű hogy kevés lesz, főleg egy Grand Scenic-be. Az 1.4 Tce azért izmosabb, nyomatékosabb jóval, ugyan azokat a teljesítmény értékeket tudja, mint egy 2.0 szívó benzin, csak itt már alacsony fordulaton van nyomaték.
Ahogy Rob is írta, ennek a dinamizmusnak ára lehet, vagy nagyon alaposan át kell nézni, vagy el kell vinni állapotfelmérésre.Más téma: új Espace és Talisman megbízhatósága. Mindkettő 1.6 dci motorral van a cégünknél, az Espace-ban 100.000 km-nél eltört a főtengely, a Talisman-ban még csak 60.000 km körül van, de komplett műszerfalat kell benne cserélni. Havi szinten legalább 1-szer megy mindkettő szervizbe.
Viszont érdekes módon Megane 4, Clio, új Dacia-kal semmi probléma nincs, talán még annyi se, mint a kategória társaival. (Golf, Leon stb..) -
CactuS
Arcképgyáros
Skacok, befagyott kézifék utalhat valami hibára? Ház mellett parkolok és távolabbi oldala az autónak mindig fagyos. Ma reggelre viszont elég combosan befagyott a kézi is, hintázással ki sem jött, menni kellett vele egy picit. Tudom, sík terepen ne húzzam be a kézit télen, de ezen kívül csinálhatok vele valamit?
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
rob210
Topikgazda
válasz CactuS #73086 üzenetére
Karbantartod!
Egy jó kézifék nem fagy be ez valami népi baromság, hogy n húzd be.
20 éves idén a kocsim, de még sose fagyott be a kézifékem, igaz ezen még dob van és 2 éve kicseréltem a kézifékkötelet, mert repedezett volt a háza.
Befagyni az a fék tud, amelyik nincs kenve, vagy magas a fékfolyadék víztartalma, ez más miatt is veszélyes, illetve amelyiknek sérült a kézifék kötele. Ezeket kell megnézni és utána használható a kézifék minusz 30 ban is.
Renault power
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz rob210 #73088 üzenetére
Auris is hasonló jelenséget produkál sajnos, szintén a háztól távolabbi oldalán szokott megfagyni, bár az eddig az első forgásra elengedett (az nyáron volt márkaszervizben közepes szervizen, aminek része a fékfolyadék csere, bár manapság már a márkaszerviz sem garancia semmire, sőt. ) Sajna télen nem túl előnyös, hogy csak 1 telekszomszéd van, így olyan, mintha valami jeges szélcsatornában laknánk.
Te meddig tetted le a
lantotvilláskulcsot?Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
MM
őstag
válasz Smith Ügynök #73074 üzenetére
Több százezer km-t tekertem M3-al, igaz 5 ajtóssal, de simával és facelifttel is pályán, 154-es tempomattal élhető gépek. Igaz, 1.5dci volt mindkettő. Mindenképpen facelifttel venném, sok apróság javult.
M4 Grandtour azért érezhetően jobb most, 1.5 110-es dci-vel 170 utazó is OK.
(Persze csak német autópályán... )
[ Szerkesztve ]
-
Cane
őstag
Na a középdob kifúj... Hangja elég szar, mondom oké, legyen megcsináltattva. Csakhogy azt mondja a szerelő, Espace IV 2.0-hoz nincs sehol, max 2.2d-hez de végül azt sem talált a beszállítóknál. Van univerzális új dob ami paraméterek terén nagyon hasonló viszont a régi csöveit kellene ráhegeszteni. Ez 45e körül lenne vagy bontott dobot keresni, ami megint lutri lehet + munkadíj. Inkább az első megoldás felé hajlok, főleg hogy közeleg a műszaki.
Nem gondoltam, hogy nincs ilyen nem gyári alkatrész a piacon...
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Xantomas
őstag
válasz polonic #73095 üzenetére
Schrödinger pora. Amíg nem szeded szét nem tudod meg mi az.
Hámló foncsor, lakk, galván bevonat, "belélegzett" por, valamelyik műanyag alkatrész rázkódik, és darálódik, csavar alól kipörgő menetrögzítő, vezeték szigetelése alól tapadásgátló púder, atomjaira hullott kitinpáncél.
Ilyenek minden lámpában vannak, nincs hermetikusan lezárva, ne foglalkozz vele, ha csak nem lesz zavaróan sok, vagy nem úgy működik mint azelőtt.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Cane
őstag
válasz molnarpeter #73097 üzenetére
Alsó része. Tuti korrodált már belül. Az a baj, hogy benzinesnek más a bejövő, kimenő cső átmérője, mint a dízeleknek. Benzines végig 50mm, dízel 65mm dob után 50mm. Ha kapnék is "vélhetően jó állapotú" kipufogót, az dízelé lenne, ott is mókolni kellene a szűkítéssel. Időm sem sok van, ha ez megvan, időpontra megy autószerelőhöz az elektromos kézifék visszajelző lámpa miatt. Aztán meg műszaki. Nem gondoltam, hogy ez a kipugogó ilyen kemény dió lesz.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- SSD kibeszélő
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- EAFC 24
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Házimozi belépő szinten
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- További aktív témák...