-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
mdav88
senior tag
Sziasztok!
Lerohadtam. Alany Scenic II 1.6b K4M.
Robbal már folyt levelezés korábban róla, hogy olykor hidegindítás után meg-meg torpan. Hidegindítás és rövid táv megtétele után nehezen akar újra beindulni. Ezt nagyjából betudtam a túldúsításnak és az ovijáratos használatnak.
Tegnap a feleségem arra panaszkodott, hogy kanyarodás után leállta az autó, kvázi menet közben, de velem még ilyen nem fordult elő, majd ma három gyerekkel hazafele (szerencsére nem annyira messze otthontól) szépen kigurulta magát, és leállt. Nem tudtam újraindítani.
Beszívott levegő hőmérséklet érzékelő jó, gyertyákat tegnap vettem ki és pucoltam meg biztos ami biztos alapon, nemrég mértem a trafókat, ellenállás szerint mind kiváló volt.Szerelő ismerőshöz elhúzott egy segítőkész embertársam, ahol gyors hibamegállapításba kezdtünk. AC pumpa nem működik, pontosabban működik direktben, de a csatlakozón csak 8-10V jelenik meg, és sem gyújtásra, sem indítózásra nem moccan.
Neki csak Delphi diagja volt, ami biztos vagyok benne hogy fals kódokat dobott, mert két trafót is hibásnak ítélt. (ha szükséges van tartalékban próbához)Keresgéltem, hogy van-e neki reléje, biztosítéka, de nem találtam, gondolom a motortéri biztitáblán lehet valami....
Jelenleg itt tartok, ha valaki tud hathatós megoldást, megköszönöm
-
Urak, akiknek xenon lámpája van, milyen izzót érdemes venni (D1S)?
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz molnarpeter #73854 üzenetére
Mondjuk most, hogy keresgéltem nem nagy választék van.
CBI 40.000
NB Laser 46.000Illetve philipsek, egy jó tizessel drágábban.
Illetve ha már kérdezősködök, itt is megkérdezném, amit a gumisban:
Nyárigumit kellene vennem, 245/35R20 méretben.
3 féle elképzelés van:
- olcsóbb 40 alatti kategória (matador, apollo, barum)
- 40-50 között (kumho, nexen, hankook, toyo)
- 40-50 közöt dot 16-17, de új (dunlop, pirelli)
Ami biztos, hogy 3, de nagyon max 4 szezon után csere, e miatt egyébkén hajlanék az olcsóbbak felé...
Viszont a pár éves prémium is vonzó.
Sok esetben találok, nem XL gumit, van különösebb jelentősége az erősített oldalfalnak, egy középkategóriás személyautón?[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
harry
veterán
Alap kérdés, tankolás: többnyire ~félig használom el a tankot, aztán teletöltöm, kb 25l-t. Jó ez így hosszútávon, vagy érdemes néha jobban kiüríteni, és kvázi az egész üzemanyagot cserélni? Nyilván keveredik töltésnél, de másfelől meg egész 'régi' anyag is van / lehet még benne.
M1, 1.4 benzin, hétköznap 2*20km -t járok vele városban, OMV MaxxMotion 95 szoktam tankolni. Pár havonta hosszabb út pályán. Tankolni így ~1.5 hetente szoktam.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
MC Pite
veterán
Dunlop, Pirelli (ha legalább P7) nexen/hankook ezek közül a sorrend.
XL itthon kátyúállóság miatt fontos, meg ha ez az előírt - hiába lesz rajta úthenger, nyúlósabb lesz a sima ha itt XL az előírt.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
molnarpeter
nagyúr
Nem túl kék? Nightbreaker hátránya is csak a színhőmérséklet, esős időben sárgásabb jobb némileg. Majd kíváncsi lennék, hogy bírja
-
Annó, ezt ajánlották, valami 10.000ft-ba került: [link]
Viszont közel 1.5 év használat után valahogy nem az igazi. Új korában brutál jó volt.
Ezért gondoltam, hogy beruházok egy minőségibb darabra.MC Pite: köszi, akkor mindenképp XL irányba nézelődök.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
just
aktív tag
@mycso: Laguna III-hoz gumiabroncs nyomásérzékelőhöz van jóárasított linked?
Two things what i hate. People that can't count...
-
kova1
csendes újonc
válasz molnarpeter #73863 üzenetére
Köszi a linkkészítést!
Direkt 4300K-t rendeltem, nekem csak kicsit tűnik kékebbnek mint az eredeti, -
MC Pite
veterán
válasz molnarpeter #73863 üzenetére
Urban legend.
Abból indulhatot ki, hogy sok * berakta a gagyixenont, aminek sok szórt fénye volt, és szarabbul látott esőben. Ugyanaabban az autóban próbáltam több fényforrást 3000 és 6500K között. Eső, köd esetén nincs érdemi különbség amíg elvilágítunk az elnyelődésben.
Az új autókon a ködlámpa is 6000K. Ha ez így lenne, akkor 3-4000K-est kérne bele a gyár. (Ködlámpában is próbáltuk, nem volt különbség, azért raktam bele 4300K-est, hogy véletlenül se kelljen kicserélnem ha kötözködős ember lenne műszakin).mycso: Ilyesmiket néztél?
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
válasz MC Pite #73870 üzenetére
Ilyet nem. Nem is tudtam, hogy van D1S helyére rakható led. Igazából a xenonnal teljesen elégedett vagyok, csak a gyári 8éves izzók már nem világítottak 100%-osan.
Aztán most gondoltam rászánom a nagyobb összeget, aztán veszek valami minőségibb izzót bele.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
harry
veterán
Fehér Farkas, molnarpeter,
Oksa, köszi Hazafelé benzinkút mellett megyek el, 0 kitérő, ezért sem zavar a gyakoribb tankolás. Üzemanyag szűrőt is cseréltettem benne talán fél éve.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
mdav88
senior tag
válasz rob210 #73874 üzenetére
Lenne, ha hallanám De eddig sosem hallottam dolgozni. Napközben ráakadtam a válaszra. akkor valószínűleg a relé tájékán vagy kontakban lehet a baj.
Mivel volt kint a biztitábla, és a relék alatt volt oxidáció így én bármit el tudok képzelni, de külön relét tuti nem kapok... -
janez89
csendes tag
Mai tapasztalat... Kicseréltem egy izzót... Gondoltam megnézem a többi világít-e... és azt tapasztaltam, hogy a ködfényzőrők nem működnek. Sem az első sem a hátsó. Megnéztem a motortéri biztosítéktáblát ott minden rendben volt megvan a 20-as biztosíték és ép is. A műszerfalon vissza is jelzi, hogy működik a fényszóró, de az izzó nem világít rámértem de mindenhol nulla a feszültség. Mi lehet a gond?
Köszönöm!
-
dik
őstag
válasz rob210 #73878 üzenetére
Nem szerinted a berlingoban 22 év után gondoltam lecserélem az szervó olajat. Hát az nem nézett ki ennyire veszetten persze nem maradt el sokban. A fék folyadék az volt frissítve mikor elfosta magát hátul... Bajaim eddig sosem voltak ilyenből minden működik tökéletesen. Biztosan nem ártott azért... Régi francia bírja. Újrakra már ezt nem merném mondani...
"A hülyékkel nem lehet mit kezdeni!"
-
dik
őstag
válasz diablo1984 #73886 üzenetére
Úgy van, de gondolom 22 évente nem árt. A fék sem sűrűn van háborgatva és a világon semmi gondja nincs(eddig sosem volt legalábbis). Mivel hamarosan kiesni az alján történet van meg úgy vélem kiszolgált minket! De nem árt annak sem a csere az tény.
"A hülyékkel nem lehet mit kezdeni!"
-
dik
őstag
-
veterán
Sziasztok!
A farmotoros Twingot melyik motorral érdemes venni; 1.0 Sce vagy 0.9 Tce? (A szokásos turbó-megóváson túl.)
Esetleg mindkettő problémás?
Direkt befecskendezéses az 1.0 Sce is?Köszönöm!
Még egy kérdés: a felszereltségi szintek helyes sorrendje Life > Intens > Zen?
[ Szerkesztve ]
-
-
Mortein
tag
3-as Megane-on az egyes fényszórók magasságát, hol tudom állítani?
-
gixxergabi
senior tag
-
SPeti1984
senior tag
2009-es Megane 3 esetében a sima H7-es izzók helyett milyen erősebbet célszerű választani? Olvastam, hogy többen próbálkoznak a LED-es izzókkal, de nem tudom, hogy az első fázisnál is lehet-e ilyet bele tenni vagy csak a későbbiekben volt olyan kialakítású a lámpabúra, hogy ahhoz passzol. Egyáltaán szabályos a led ezeknél az autóknál?
-
veterán
válasz rob210 #73893 üzenetére
Esetleg városba ha a mostani autót (majd) eladnám, vagy feleségnek is.
2/3-ad áron van egy modern Ignishez / Swifthez képest; jól néz ki, nekem legalábbis tetszik, itthon nem jön szembe minden sarkon; farmotor, hátsókerék.
Kvázi dögös
Bónusz: ismerek egy vaspina-specialistát, Gazdagréten!A motorok milyenek?
@ mycso: Köszönöm! Akkor Intenst
nézeknézegetek, minimális az árkülönbség.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
A szervofolyadék és a fékfolyadék különböző. A fékfolyadék maróbb hatású és erősebben köti a vizet. A csere fő oka a vizesedés, 2 év után annyi víz kerül már bele a levegő páratartalmából (mivel a kupakja lyukas, hogy tudjon benne tágulni/süllyedni a folyadékszint), hogy erős fékezés sorozatok hatására már forrni kezdhet a víz benne, amitől levegős lesz és elkezd felpuhulni a pedál, csökkenni a fékerő. Ugyanez előfordulhat, ha valamelyik fék befog kicsit és nem veszi észre a sofőr, szétmelegszik.
Ritkán van ilyen igénybevételnek kitéve egy átlagos autó + nagyon függ magának a féknek a felépítésétől is mennyi idő után adja át a hőt a folyadéknak, ezért ki lehet tolni 4 évre a cserét akinek úgy tetszik.
4 évnél tovább azért nem ajánlott, mert ennyi idő után már félő, hogy a légtelenítő csavarok berohadnak, az ABS tömbben a szelepek megkophatnak, a fékcső falának belsejéről a réteg leválhat és eldugíthat mindent, a fékdugattyúk szimeringje is kikophat tőle (mármint a bekerült víz rozsdásító hatása miatt). Bár a tapasztalatok alapján ezek ritkán esnek meg és röhögve mennek az autók 6-8-10 éves folyadékokkal is (újak és régiek is, pár érzékeny típust leszámtva), de mivel elég drága egy fékfelújítás, olcsóbb kicseréltetni 4 évente, max 10ezer Ft az egész és fél óra (ha még nincs szétrohadva).
Manapság már egyre kevesebben tartanak meg sok évre autót, így megvétel után csere, majd használni amíg gurul, aztán foglalkozzon vele a következő tulaj kategória is eljátszható.A régi autó ne tévesszen meg, mert azok a fékfolyadékok még olaj alapúak voltak amik nem kötik meg olyan könnyen a vizet, ezért nem látni rondának egy 27 éves Ladában a gyári fékfolyadékot és nem rohasztotta szét a féket sem pl. Ennyit a mai folyadék nem bírna ki, de azért 4-et simán.
Szervot elég 8-10 évente kicserélni.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
SXR900 5W30-ból van longlife verzió? Vagy van valami longlife olaj ami helyettesítője és mehet K4J-be? Mert következő olajcserénél longlifeot akarok belerakni, amit benne lehet hagyni 24 hónapra (~5000Km). Nem mintha a simát nem hagynám benne szívbaj nélkül, de ha még nálam lesz a kocsi és kicserélem, akkor még egyszer nem rakok bele sima olajat már, csak longlifeot, elvégre erre lett kitalálva.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- BestBuy topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Suzuki topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Milyen routert?
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- További aktív témák...