-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
shifty!
senior tag
válasz rob210 #81150 üzenetére
Wunderbar, ez a leírás meg az eredeti felállás, hogy a csillivilli szervíz miket nem csinált meg, mehetne egy Totalcar-os cikkbe, nagyobb publicitás elé. Minden elismerésem Robi.
Megkaptad a Covid, vagy más nyavalya?
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
-
AthlonXP
őstag
Sziasztok!
Szeretnék venni szívósor tömítést az autómba, de nem tudom melyik kellene, ehhez kéne segítség.
Megane 1 ph2 2001 1.4 16v, k4j-750-es motorkód.
Kétfélét találok hozzá, van egy ovális gyűrű alakú, amiből 4 kell ugye és van egy olyan, amin egyben van a 4 cső tömítése...
Ezek a szívósor alsó részéhez volnának, a fenti részhez, nem találtam külön tömítést, gondolom, oda a felső gyűrűhöz hasonló kellene, de csak ez a két féle találat van.
A másik kérdésem pedig az lenne, hogy a fojtószelep házának a két tömítő gyűrűjét azt lehet kapni külön, vagy csak egybe a házzal? Ha külön lehet, akkor milyen néven keressek rá, mert eddig még nem találtam őket... -
tusi74
őstag
válasz Somatom #81159 üzenetére
Az önindító felújítóját egy kisváros Facebook csoportjában ajánlgatják, mint kiváló szakember. A "ki tud jó villamossági szerelő kérdésnél XXXX városban" ő az első helyezett. Én is így kerültem hozzá. Meg is lett az eredménye.
Visszaadta úgy a kocsit, hogy a műhelyben pöccre indult. 10-szer is. Erre felbuzdulva elmentem a szomszéd városba tankolni (3 km), és ott maradt a kocsi a benzinkúton a kutas epés megjegyzéseit hallgatva, hgy feltartom a forgalmat, vigyem a kocsit szerelőhöz. Mondtam, onnan jön.[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz tusi74 #81160 üzenetére
Nem is értem. Ahhoz rendes műhely kell, eszterga paddal. Általában a szerelő kiszedi és külön műhelyben csinálják a felújítást. Persze, ha a szerelő nagyot akar keresni, akkor egy szénkefe-cserét még ő is meg tud csinálni. De, attól a kommutátorok még nem lesznek felszabályozva. A bendix perselyeiről nem is beszélve. A simlis megfordítja a bendix érintkező tárcsáját, oszt jóvan.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
AthlonXP
őstag
Oké, köszönöm, az jó lenne!
-
tusi74
őstag
válasz AthlonXP #81163 üzenetére
Ja és az utolsó, aztán befejezem a lelkendezést. Tavaly június óta először elmentem szombaton! tankolni és boltba. Eddig azt mondta az autóvillamosságos, hogy hétvégén csak úgy használjam a kocsit, ha nem kell útközben megállni, boltba tankolni, és minden máshová, csak hétköznap 8-17 óra között menjek (ami egybe esik a munkaidőmmel, igaz itthonról dolgozom a vírus alatt, de mégsem mondhatom egy online értekezlet alatt, bocs, megyek boltba, mert most lehet), mert csak ekkor tud odajönni a helyszínre. Nem volt 200 a pulzusom, hogy mi lesz, ha nem tudok kiállni a kútról, nem azon járt a fejem, hogy mit szól a kutas). Szinte felszabadultam.
[ Szerkesztve ]
-
kisgyerek85
senior tag
Sziasztok!
Vásároltam egy 2016/07 Clio 4 Grandtourt. Tegnap elvittem szerelőhöz, hogy dobjuk le az olajat és a szűrőket is cseréljük + nézze át az autót, futóművet. Nagyon pici kopogást lehetett hallani lassú tempónál ha kanyarodtam. Most hívott, hogy jobb oldali lengéscsillapító folyik, de nem emiatt írok.
Féltengely csuklót kellene cserélni, de egyik bolt sem listázza ki ezt az alkatrészt. Ő mondta, hogy vannak olyan autó típusok ahol csak komplett féltengelyt lehet cserélni. Én is beleszaladtam volna ilyenbe? K9K 628 a motorkódom. -
molnarpeter
nagyúr
válasz kisgyerek85 #81166 üzenetére
Hatgolyo.hu, TeamTWork felújítja a féltengelyt, aztán jóidő.
-
rob210
Topikgazda
válasz kisgyerek85 #81166 üzenetére
Hát nem tudom nekem akár 2 percbe is tellett mire megtaláltam.
egyébként a hatgolyó valóban jó és megbízható cég, ha Pesti vagy.Renault power
-
kisgyerek85
senior tag
válasz rob210 #81168 üzenetére
Hol keresgéltél?
Vidéki vagyok (Romhány) Budakalászon dolgozom. Jó lenne Pest, de északi része inkább, főleg ha nem lehet megvárni.
Meteor autósboltot (Balassagyarmat) kérdeztem, ők tudnak csuklót rendelni (38e Ft külső). Most ebben az állapotban elhozom az autót, még megbeszélem a szerelővel a dolgokat, aztán majd lesz valahogy. -
rob210
Topikgazda
-
kisgyerek85
senior tag
válasz kisgyerek85 #81172 üzenetére
Megjártam a szerelőt, hát majdnem dobtam egy hátast az alkatrész áraktól. Úgy voltam vele, hogy nem rendelem meg, mert más szerelőnél volt már gond belőle (üzemanyagszűrő mérete nem egyezett). Mutatta a szállítólevelet, láng autó. ELF EVOLUTION FULL-TECH FE 5W30 5L 16e FT , filterabc-től ha megveszem 11200. Minden szűrő ilyen 6-9e Ft közötti, mahle. Szóval az alkatrész 45e.
Megbeszéltem vele a lengéscsillapítókat (zsu-nál a meyle, monroe 15-16e/db, melyiket érdemes?) lángba valami gyengébb minőség 20e. Plusz amit linkeltél rob a féltengelycsukló készletet is én fogom megvenni.
Én legszívesebben hozzád vinném az autót, csak az hátráltat, hogy elvinni a kocsit majd újra elmenni érte már nem olyan buli. Tudom van aki még messzebbről is jár hozzád (naprakészen olvasom a topicot), de ezzel a gondolattal még nem barátkoztam meg. -
molnarpeter
nagyúr
válasz kisgyerek85 #81174 üzenetére
Melyik szervizbe jársz?
Bgy-n még ott az Unix és a Bárdi is, vagy Becskén is van egy manus, akinél kapsz olcsóbban Unix cuccot, ha nincs kedvezményed.
Tereskén ismerem a szerelőket, náluk kb 40% kedvezmény rémlik az anyagból (szintén Unix). Mondjuk inkább a német vonalat szeretik[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz kisgyerek85 #81174 üzenetére
Meyle kyb a monroe hulladékot gyárt az utóbbi időben.
Renault power
-
kisgyerek85
senior tag
válasz molnarpeter #81175 üzenetére
Szia! Berkenyère járok jelenleg.
Règen èn is Tereskère hordtam a Gyurihoz.
Rob, akkor mi az ajánlott márka? Sachs? -
lsebestyen
addikt
válasz kisgyerek85 #81177 üzenetére
Szerintem egy vesszőt kihagyott Robi a kyb után.
-
rob210
Topikgazda
-
kisgyerek85
senior tag
válasz rob210 #81179 üzenetére
Utolsó kérdés, japanparts? Elég jó árban van Zsu-nál.
Ő lenne az autó. Bő 1 hónapja írtam ide, leírtam a Carnext-es csalódottságomat. Aztán egy munka alkalmával Tatabányán jártam, ahol volt egy kiszemelt példány. El is mentünk megnézni. Kívülről sehol semmi, tényleg patika. Beindítás után szépen járt a motor, kereskedő nem tudta, hogy megyek. Hétvégén szintén Tatabányán jártunk, így az egész család szemrevételezte és meg is történt a foglaló rá. 170e km-rel vettem, flottából jött.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
-
t.imi
addikt
Sziasztok!
El lehet mondani egy akkuról hogy k.o, ha délelőtt 11-kor menet után 12.63-ról 12.59-re kb 30mp alatt esik a fesz és most 17.50-kor 12.11v van benne?
-
forceberg
veterán
A 12,12V is kevés 1 nap állás után. Az milyen kocsi?
Ez 2014-es M3? Akkor abba szinte biztos, hogy AGM aksi kell, mert nem tölti telire...
Diaggal meg kell nézni, hogy az Energy Smart Management aktív-e?
+ ehhez kapcsolódik, start-stop funkció van?Ha aktív, akkor a FedComp nem mindig tölti telire az aksit. Feltölti, majd a generátor helyett az aksiról mennek a fogyasztók. Ha merül az aksi, vagy motorfék üzem van, akkor meg elkezdi nyélgázon tölteni. Meríti, majd töltögeti a kocsi az aksit, van, hogy épp úgy áll le, hogy nincs feltöltve. Egy szint alá persze nem engedi, hogy nehogy indítási gond legyen. Az AGM meg sokkal jobban bírja ezt az üzemet, mint a sima. A sima aksikat ez a használat kinyírja!
Diag sw-rel kikapcsolható ez a funkció, akkor jó a kocsiba sima aksi is.
A Lagunámban nemrég kapcsoltam ezt ki, azóta nem merítgeti menet közben az aksit a kocsi.[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
t.imi
addikt
válasz forceberg #81185 üzenetére
A szóban forgó amiről kérdeztem egy ignis ddis, de rá mértem már rönére is. 2013.07 havi, szerintem utolsó a start stop rendszer előtt.
Majdnem egyforma feszültség értékek.
Nem akartam másik topikba írni, itt bőven van szürkeállomány.Diag a környéken se :)
Előbb utóbb muszáj lesz egy, már látom. Jól tele vannak pakolva minden földi jóval az újabb autók -
forceberg
veterán
Meg kellene mérni a kocsi nyugalmi áramfelvételét, hogy mennyivel szívja az aksit, amikor a kocsi be van zárva? 20-30, max. 60mA felett már biztos nem egészséges.
+ feltölteni az aksit, majd állva hagyva megmérni a feszültségét.
Az egyéb tesztelések már nem könnyen kivitelezhetőek.
[Itt leírtam, link]A 12,12V a Meganeban is kevés, azt jelenti, hogy az aksi, vagy a töltése(pl. a Smart Management miatt) nincs rendben.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
-
forceberg
veterán
válasz rob210 #81190 üzenetére
A 100-200mA az már leszívja, de 100mA egy jó aksi és jó töltés esetén több hét, mire leszívja. Csakhát pl. télen nem mindegy, hogy 90-100 vagy 50-60%-os aksi áll neki az indítózásnak.
Szerintem ez a kibocsátás normák miatt is van.
A kibocsátás méréseket hidd el, hogy fullra feltöltött aksival kezdték. Azaz a tesztkör alatt az aksit nem kellett a kocsinak töltenie és amennyire lehet, a generátor helyett is az aksiról mentek a fogyasztók. 1-2g CO2-t lehet, hogy elcsaltak ezzel
Ezt a beépített voltmérőm meg is erősítette.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
t.imi
addikt
válasz forceberg #81188 üzenetére
Köszi a liket!
Áramfejvételt úgy tudnék mérni - amennyire nem értek hozzá - hogy egyik akkusaru le, közé digi méter és úgy zárás után figyelni.
Napi használatban van az autó, 40-40 km. Kb 5 km lámpa nélkül, utána 35 világítással. Ennyi idő alatt azért rendbe kéne hogy tegye a feszültség értékeket, mégha 100-200mA elcsúszna, nem? Pl 6.30-7.00 között jár a motor, 8 óra pihi, 30 perc üzem utána ~14 óra pihenés. Egy töltést mérek holnap, azt nem néztem.
[ Szerkesztve ]
-
Cane
őstag
Sziasztok!
Tegnap bele akartam tenni a pótüléseket (kampós) az Espace 4-be azonban azt tapasztaltam, hogy az öv mindkét ülésnél befeszült, nem lehetett kihúzni. Volt az ülés aljában egy ővvisszatekerő "guriga" erre tekeredett az öv, mintha az akadt volna. Van valami trükk hogy ismét jó legyen. Az állásban (kb fél éve nem használtam őket) történik ilyen?
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
forceberg
veterán
Mérés közben ne szakadjon meg az áramkör, úgy mérd meg!
Ha csak simán saru levesz, műszer rá, akkor a műszer is elfüstölhet.
Egy pár A-es rúgás olyankor van.
Autó leállít, bezár, de géptető nyitva hagyva.
Vársz egy negyed órát, hogy tuti minden kapcsoljon le.
Sarut meglazítod, de nem veszed le. Műszer egyik kanócát rá a kábel sarura, a másikat a kábelsaru alatt az aksi kivezetésére. Saru így leemel. Mikor leemeled a sarut, az áram a műszeren fog folyni.
Először nagy áramhatárra állított műszerrel csinálod, ha nem túl nagy az áram, akkor utána új mérés kisebb méréshatárra állítva a műszer.
Csak saját felelősségre! Zárlatot ne csinálj közbenhttp://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Somatom
veterán
válasz kisgyerek85 #81166 üzenetére
Több féltengelyt is csináltattam már és az a tapasztalatom, hogy ilyet legfeljebb eladásra érdemes. A módszer az, hogy felmarják a lyukakat és nagyobb golyót tesznek bele. A bibi az, hogy a hornyok gyárilag felületileg edzettek. Vagyis, a féltengely rugalmas, de a hornyok felülete üveg kemény a kopásállóság miatt. Ezt a felületi edzést nem tudják reprodukálni a felújításnál. Egy gyári féltengely elmegy 100 -ezer fölött, míg a felújítottak nálam olyan 25 ezer után megint kopogni kezdtek.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
t.imi
addikt
válasz forceberg #81194 üzenetére
Vödör víz alap, az jó zárlat ellen, arra emlékszem
Gyári riasztó van, nem fog zárni a központi, ha bármi nyitva van. Egy csippenéssel jelzi, hogy ajtó nyitva maradt. A bal egy ajtózár sem zár mindig a hidegen, akkor is jelez.
Másik autón megoldható amit írsz.
Vagy kivezetékezni nyitott állapotban, aztán amit írtál. Krokodil csipeszes mérővezeték sem ártana, a sima tű végűvel ezt nehéz előadni. -
Nordik
őstag
Amikor megvettem az autót 3 éve kicsereltettem a kábel átvezető gumi csövet a csomagtartonal majd rá fel évre ugyanúgy kiszakadt az új. Ezek tényleg ennyit bírnak? Vagy mi lehetett a baj?
Gondolkodom, hogy megint kicsereltetem de ha újra kiszakad semmi értelme, inkább hagyom kiszakadva aztán a kábeleket körbe tekerem szövetes szalaggal. Vagy van valami olcsó de hatásos megoldás?
M2 Limousine.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest