-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
7Sony7
addikt
válasz Markizmark #34400 üzenetére
Elöl és hátul van két-két köröm. Beülsz, megfogod elöl, húzod magad felé.
-
-
gzbotii
veterán
Az milyen, ha mérőpálca optimális állast jelző részének 3/4-ig van most az olaj szint, 1500 km után - olaj cserekor majdnem teljesen a maximum (optimális) pontnál volt.
Ez még elfogadható egy EcoTecnél:
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
Mikuland
tag
válasz Blue Eagle #34403 üzenetére
Nálam az " optimális " a két szint között van.
Ha az alsót éri, megszünt az optimális, tölteni kell akármennyit ment...
Ez van! Ez az ECOTEC csodája!Pollenszűrő csere megvolt. Szenesre váltottam, már úgy párásodott, mint állat, pedig páragátlóval is kezeltem, de semmi haszna!
[ Szerkesztve ]
mike...ahogy azt az a bizonyos Winnetou nevű egzotikus kisebbségi regényhős mondaná: UFF! STAR N9000, MIZ Z2, H9503...Opel Zafira 1,6 x16xel 99'
-
gzbotii
veterán
válasz Blue Eagle #34403 üzenetére
A kettő között az az optimális rész
Akkor mennyire vészes?
Erről a szenes pollen szűrőről tudnál mesélni. Mennyivel drágább? "Párásodás ellen" jobb?
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
Blue Eagle
őstag
válasz Mikuland #34404 üzenetére
Milyen opel ez, ami ennyire párásodik?
Nekem egy Zafi-m (Y20DTI) van, 197ezer km-rel. Szószerint egy csepp olajat sem fogyaszt. A traverz gyűrűk természetesen jók.
Szerk. Az aktívszenes pollenszűrő a kellemetlen szagok megkötésére való. Ennél több extrát nem nyújt.
Az Eco motorok gyári adatokban szereplő olajfogyasztás mértéke 0,6 l/1000 km. Meg is őrülnék ha a kocsim ennyit enne. A 25 éves román ARO-m eszik ennyit....
[ Szerkesztve ]
-
gzbotii
veterán
válasz Blue Eagle #34406 üzenetére
Azt ne felejtsd el, hogy ez EcoTec, erről híres
0,6L/1000km gyári adat? 3,5L olaj megy bele. Akkor ez nem is olyan rossz a helyzet nálam.
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
#81556480
törölt tag
B vectra kapcsolási rajzra lenne szükségem!
-
horvathkrisz
addikt
válasz Blue Eagle #34410 üzenetére
2 üteműre gondolhattak a gyári adatok megadásánál...
-
Blue Eagle
őstag
válasz horvathkrisz #34411 üzenetére
Jah! Lehet volt NDK mérnök állította össze a műszaki adatok részt.
[ Szerkesztve ]
-
Mikuland
tag
válasz Blue Eagle #34406 üzenetére
Aláírásban, Zafi.
Azt hiszem az a páragátló spicni nem ér semmit! A pollenszűrő nem volt nedves,az új 2000 pénz körül volt az Unixban.
Hamár Zafi, tudod hol találni a homlokfalon a klímacsepegőt? Eddig még nem találtam meg.
A ventim már csak külsőben nyomja, mert a mozgatómotor feladta a harcot.
A termosztát is rosszalkodik! Vazze! Megint cseréltethetem ki!mike...ahogy azt az a bizonyos Winnetou nevű egzotikus kisebbségi regényhős mondaná: UFF! STAR N9000, MIZ Z2, H9503...Opel Zafira 1,6 x16xel 99'
-
Blue Eagle
őstag
válasz Mikuland #34413 üzenetére
Vizesedik a szőnyeg, hogy a eldugult kondenzvíz kivezetőre gondolsz?
A belső keringetés átállító egység nekem is tönkre ment, akkor jöttem rá amikor mevjött a hűvös idő és baromira kezdtek az üvegek párásodni. Persze azért mert belső keringetésben rekedt a mozgatás. Ha külső befújás van, akkor nálam semmi párásodás nincs. A motoros mozgatót megcsináltam, azóta jól teszi a dolgát.[ Szerkesztve ]
-
Mikuland
tag
válasz Blue Eagle #34414 üzenetére
Az még csak a szélvédő szigetelés hiány miatt fordult elő.
Akkor gondoltam és olvastam, hogy ott dugul el a kivezető és nem tud kifolyni a víz.
Jó ez az idős ató, mert megmozgatja az embert, mindig van valami bütykölni való!
Nálam a mozgató motort kéne javítani, azt a szintet nem ütöm meg.[ Szerkesztve ]
mike...ahogy azt az a bizonyos Winnetou nevű egzotikus kisebbségi regényhős mondaná: UFF! STAR N9000, MIZ Z2, H9503...Opel Zafira 1,6 x16xel 99'
-
AMD Power
titán
válasz Blue Eagle #34414 üzenetére
Az első szélvédő nekem sem szokott , de hátúl.... de ez csak akkor ilyen jó ha egyedül ülök az autóban.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
gzbotii
veterán
válasz Markizmark #34418 üzenetére
más 0,6-ot mondott, de nem lényeg. Egy kicsit pillogtam, hogy ez lehet akár sok is...aztán ott a nívópálcával a kezemben megláttam, hogy a motoron azt írja EcoTec és megnyugodtam
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
gzbotii
veterán
válasz Markizmark #34420 üzenetére
Én most 27 óráj, kb 5 fokban álló motornál néztem meg az olaj szintet. Gondolom akkor még kevesebbet mutat így...
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
AMD Power
titán
válasz Markizmark #34420 üzenetére
Ennyi. De ne aggódjál a VW-re is ez van írva.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
bajaki
őstag
Na srácok, eddig tartott a gondmentes kocsikázás.
Most olyat csinál a járgány, hogy néha, ha menet közben kiveszed üresbe nincs alapjárat és konkrétan leáll a motor. Indítózásra egyből indul, szóval gondolom nem az akksi a ludas.
Kicsit olvasgatva úgy látom, hogy nem egyedi az eset, más Astra tulajoknak is volt ilyen. EGR szelep takarítást, pillangószelep takarítást, illetve alapjárati motor takarítást írnak. De olvastam lambda szonda hibáról is, szóval ez szép menet lesz. Az EGR szelep egyébként pár hete volt takarítva, de a hibakód nem lett törölve. Ami még biztos, hogy termosztátot is cserélni kell. Jövő héten amúgy is vittük volna a kocsit a szerelőhöz, de most már biztos, hogy megy.(Astra G 1.6_16V '98)
-
AMD Power
titán
Amúgy ez a Cromax nagyon olcsó.
Bardiauto:
INA Vezérműszíj készlet INA530000410 15.800 Ft
SKF Vezérműszíj készlet MVKMA05121 18.375 FtCromax:
INA 11 026 Ft
SKF 11 811 FtEladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
AMD Power
titán
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
AMD Power
titán
válasz diablo1984 #34433 üzenetére
Nekem is ez az Automega van és jó.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Blue Eagle
őstag
válasz Markizmark #34420 üzenetére
Nyilván Te egy régebbi doksiból, régebbi motor olajfogyasztási adatát adtad meg, én pedig a Zafira A manuálból:
De nem is ez a lényeg, hisz nem vitázni akarok. Arra gondoltam csupán ha a motor 0,9 liter olajat fogyaszt el ezer km -en ("nem haladhatja meg az 1 litert"), az rengeteg, nem normális dolog. Gondoljunk csak bele ha 10.000 km-es olajcsere periódust nézzük akkor átlagban 2,5-szer, míg 15.000 km-es periódusnál, 3,5-szer "cseréljük" le az olajat a két előírt olajcsere között.
[ Szerkesztve ]
-
7Sony7
addikt
válasz Blue Eagle #34435 üzenetére
Sajnos némelyik opel benzines ilyen. Én is csak pislogtam, de ez van.
-
-
Markizmark
addikt
válasz Blue Eagle #34435 üzenetére
Ha "csak" 0.6-ot fogyaszt akkor 10000-en másfélszer annyit töltesz bele, mint egy teljes csere. Ez is sok.
Amúgy az enyém (X14NZ) most a hidegben elkezdte kajálni, úgy látom. Vagy a szelepfedél megbontása óta ereszt valahol ... De a lényeg, hogy maximumról a közepére esett. Ez fél liter. Általában rövid távokon használom, éppen csak eléri a víz a 95 fokot és már le is állítom.
Viszont a családban van egy X14XE (ecotec), az meg pont nem eszik semmit. Vagy amennyit eszik azt benzinnel pótolja. Az is ugyanekkora távokon van használva.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Blue Eagle
őstag
válasz Markizmark #34437 üzenetére
A benzinesnek olajfogyasztás szempontjából nem jó a sok rövid táv, az alacsony hőfok sem, de a túl magas sem (olaj kipárolgás), a hosszú percekig alapjáraton járó motor, a túl alacsony fordulaton üzemeltetve sem jó. A henger falán lecsapódó benzin hígítja fel az olajat, ezzel okozva nagyobb mértékű olajfogyást, ami a motornak sem tesz jót kopás szempontjából. Azt is kéne tudni, hogy az általad említett két motor egyformán kopott-e, ill. az alkalmazott motorolaj megegyezik vagy eltérő?
[ Szerkesztve ]
-
gzbotii
veterán
válasz Blue Eagle #34438 üzenetére
Akkor a sokáig egy helyben járatás, indítás után sem tesz jót?
Én szoktam hagyni kb egy percet, hogy ne a hideg motort erőltessemWhen every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
Blue Eagle
őstag
-
Markizmark
addikt
válasz Blue Eagle #34438 üzenetére
Az ecotecben GM olaj van, 10w40 és 200k alatt van, pontosan nem tudom. Az x14nz-ben Q8. Az is 10w40 és 215000km.
Amúgy alapjáraton sohasem melegítem. Beindítom és megyek. 2000-es fordulat körül tartom. Min 1500 max 2500 amíg nem éri el a 95 fokot.
Gyanítom a hideg miatt fogy az olajam. Nyáron semmit sem evett. Ha meg annyi lenne a benzin, hogy lefolyik a hengerfalon akkor nem látnék fogyást, szerintem.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
diablo1984
veterán
válasz Blue Eagle #34438 üzenetére
hozzáteszem, nem csak a benzinesnél, a dízelné is ugyanez van, dettó a gázosnál is! ezek a belső égésű motorok már csak ilyenek!
vebbfula 95 fok már kicsit magas! járatni 2-3 percig nem árt, hideg motorral(jellemzően városi közlekedés) jobban ki lehet nyírni egy motort 100e km alatt is, mint pályázva 400ezer alatt!
[ Szerkesztve ]
-
Blue Eagle
őstag
válasz diablo1984 #34443 üzenetére
Persze, hiszen minden motorfajta hidegen üzemanyagban dúsabb ellátást kell kapjon.
(#34442) vebbful Nem úgy értem a benzin és a henger dolgot, hogy annyit kap ill annyi csapódik le, hogy lefolyik, hanem a henger falán az olaj elhígul, vékony lesz és ezért a lehúzógyűrűk nem tudnak a helyzet magaslatán állni. Több olaj ottmarad a henger falán és elég. Hasonlóan egy öreg, kopott motorba nem jó dolog finom, szintetikus olajat tenni, mert már az olajlehozás elmarad a megfelelőtől.
-
Markizmark
addikt
válasz diablo1984 #34443 üzenetére
95 fok nálam fix. Sosem megy följebb, max ha melegen sokat áll, akkor 100ig elkúszik és azonnal lehűti a ventilátor.
Amúgy benne van az autó kezelési könyvében, hogy ezeket a benzines motorokat egyáltalán nem ajánlott alapjáraton melegíteni. Menni kell vele, mert az a legjobb, ha minél hamarabb eléri az üzemi hőfokot. Ez pedig az általam említett fordulatszámokon lehetséges. Ilyenkor van már elegendő olajnyomás is és erőltetve sincs a motor.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
mephi666
nagyúr
válasz mohabá 007 #34393 üzenetére
na, majd megnézem hátha ennyi itt is a gond...
apropó benzintéma: szombaton piros határára ment a mutató, épp bevásárlónapot tartottunk és oda-vissza jártuk a várost... már utolsó körről hazafelé tartottunk, amikor kb utolsó előtti lámpánál üresben kezdtem érezni, hogy le fog állni a gép... váltott lámpa zöldre, nagygáz, kuplung szépen fel, gép lefullad... próbáltam újraindítgatni, de folyamatosan leállt, ahogy indultam volna: elakadásjelzőt kitettük, mondtam asszonynak, hogy cseréljünk és eltolom a következő buszmegállóig... szerencsénkre egy nő meg egy fickó is odaugrott segíteni és lazán eltoltuk egy pillanat alatt... úgy felment a fejemben az adrenalin, hogy akár hazáig is toltam volna próbálkoztunk a megállóban is elindulással, de semmi eredménye... gondoltam hagyjuk ott a kocsit elakadásjelzővel és hozzunk egy kanna benzint az út túloldalán levő kútról, hátha csak ennyi a baj... 5perc alatt megjártuk az utat, betöltöttem és már indult is gond nélkül... jól megszívatott, mert még pirosba se ment teljesen a mutató, csak határon volt és sík terepen voltunk végig... na mindegy, most is tanultunk valamit (azonnal tettünk is egy kört még és +25literrel idén már nem kell többet tankolni, az fix)
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Markizmark
addikt
válasz mephi666 #34446 üzenetére
Kb így én is jártam már. Nálam már pirosban volt, és én hülye emelkedőn parkoltam. Hát persze, hogy nem indult el. Szerencsére vissza tudtam gurulni vízszintesre és ott beindult. Aztán alaposan nekifutottam az emelkedőnek és tankoltam egyet a legközelebbi kúton.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
diablo1984
veterán
válasz Markizmark #34445 üzenetére
én még nem hallottam ezelőtt olyanról, hogy bárminek is használ, ha hidegen veretjük, hogy bemelegedjen! de ha te mondod, ám legyen úgy!
-
Markizmark
addikt
válasz diablo1984 #34448 üzenetére
1500-2500 mióta veretés? Én eddig csak olyat hallottam, és a kézikönyvek is ezt írják, hogy a motornak az a jó, ha minél előbb eléri az üzemi hőmérsékletét. Alapjáraton nyilván nem fogja hamar elérni.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Blue Eagle
őstag
válasz diablo1984 #34448 üzenetére
hidegen veretjük, hogy bemelegedjen
Nem azt írta, hogy nyomni ész nélkül, hanem néhány perc ketyegés után, kímélő módon, kb 1500-2000 ford/perc közötti tartományban megkezdi a közlekedést és később folyamatosan emelni a terhelést. Így értette.