-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kickass
őstag
válasz Remekelek28 #34873 üzenetére
Az a baj,hogy álló helyzetbe,itthon parkolva tünt el belőle 7 deci viz percek alatt.
Ezt csak én értelmezem úgy hogy álló helyzetben parkolva, motort leállítva is fogy belőle a víz? Mert az akor bizony nem motorikus probléma hanem vhol ereszt a rendszer.
Egyébként ekkora mennyiségnél ha átégett a tömítés vagy gátas elég szépen füstölnie kéne fehéren.
-
AMD Power
titán
válasz #81556480 #34900 üzenetére
Azert vannak olyan értékek ami alatt mar nem eleg. Fuggetlenul a km ora alasatol. Es igen. En az Astr vásárlásakor egy nap 3-4 különböző Aatrat probaltam ki. Ugyan azzal a motorral.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Declare
őstag
válasz Markizmark #34899 üzenetére
Nekem is ez volt az elsö gondolatom. Pont ez a lutri a hasznaltautoban, hogy akar mikor elöjöhet barmi.
Nekem ugye tovabbra is ez a turbo tultöltesi hiba, ami lehet csak valami pucolas, lehet kisebb javitas. Most utanakerdeztem, akar ilyen 30-50k huf bol meg lehet uszni. Siman el tudom kepzelni, hogy az elado nem tudott rola es nekem jött elö elöször.
bajaki Nagyon sajnalatos Remelem azert valami kedvezö aru javitas es utana sok sok gondtalan km lesz a vege!!!
-
haddent
addikt
Na egy kis vérfrissítés: Astra OPC Extreme nem semmi azért
Egyébként arról mit tudtok, hogy USA -ban van olyan, hogy "Saturn Astra" (a Saturn elvileg Opel meg Chevi "átmatricázások"), viszont van Chevi Astra is Mit művelnek ezek odaát? Egyáltalán minek átnevezni, és hogy lehet egyszerre két átnevezett verzió... Értem, hogy General Motors és szinte mindegy dehát azért namár
-
-
gban
Közösségépítő
válasz Declare #34908 üzenetére
De, kerülhet
Egyben, használtan egy nehezen eladható valami, ráadásul igen távol a hibátlan állapottól.
Alkatrészenként megvéve a "felújítókészletet" tuti többe jön ki, és akkor még nem beszéltünk a munkadíjról - eleve több felújítani egy motort, mint kicserélni, szerintem a munkadíj többe kerül egy felújításnál mint egy 50 ezres motor. Persze ha jól és kompletten meg van csinálva.Postázást nem vállalok.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz #81556480 #34900 üzenetére
Én azért felhívnám az előző tulajt. felajánlani neki hogy vagy vegye vissza vagy szálljon be a felújításba. Ugyanis ez bizonyíthatóan az ő eltitkolt hibája. ( szerintem)
Nem védeni akarom az eladót. Korábbi hozzászólásokból néhány mondat:
- Ma apa használta a kocsit, kicsit meg is hajtotta.
- Amikor elhoztuk nem füstölt, ment mint az állat.
- Jól húz, jól megy, menet közben nincs gond. Szerencsére nekünk nem kell vezérlést cserélni. Vezetve volt a szervizkönyv is, 10k kilométerenként olajcsere volt, 25k kilométerrel ezelőtt vezérléscsere. Le is van matricázva a motor. Amikor elhoztuk akkor már mondta az eladó, hogy EGR-t takarítsuk ki.Úgy őszintén Te visszavennéd? Amikor eladta ezek a hibák nem voltak.Mit titkolt el?
Más: a GPS teszi a dolgát?
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
adorjant
senior tag
Nem lehet,hogy csak szelepszár-szimmering a gond?
Bár akkor is nagyobb tétel,ha már szét van szedve... -
Declare
őstag
Akkor nem erdemesebb venni neki egy uj motort es beszereltetni?
(#34909) haddent : Azert ez a benzin dolog ez csak politikai kerdes semmi mas. Nem azert dragabb a gazolaj, mert annak magasabb az ara, hanem mert a kormanyunk ugy döntött, hogy több penzt tud behuzni, ha dragabban adja a gazolajat.....(fuvarozok, buszok, stb...)
Itt Nemetorszagban 60-70 ft/l el olcsobb a gazolaj, mint a benzin
Az àfa vilagpiaci erteke sem 27% ...arra is kerdezhetned, hogy miert is?
-
gban
Közösségépítő
válasz Declare #34913 üzenetére
Érdemes lehet, ha egy 50 ezret futott példányra ráesik egy fa a csomagtartónál, és megkapja a motort
Az a gáz, hogy honnan tudod beszerelés nélkül hogy milyen állapotú?
Lehet méricskélni, de kipufogó meg minden nélkül beindítva sem hiszem hogy 100% biztonsággal meg lehet mondani hogy milyen.
Honnan lehet bontott motor? Sokat ment autóból, ami szétrohadt, állapot nem túl jó ekkor szerintem.
Balesetesből - ki tudja mit kapott a motor ha totálkáros az autó, még ha nem is ott találta el, de az erőhatásoktól simán megrepedhetett / eldeformálódhatott bármi, ami csak később derül ki.
Kintről behozottból - ha bontani hozzák, még jó is lehet.
De összességében nagyon lutri, és ha jól tudom, vizsgáztatni is kell (nem tudom pontosan a menetét, de ha ugyanolyan kerül bele, az az egyszerűbb eset), mert ugye megváltozott a motorszám.Postázást nem vállalok.
-
bajaki
őstag
válasz mohabá 007 #34911 üzenetére
Na ez az, ezért nem tudom én sem összerakni a képet, hogy most akkor mi van. Olaj volt benne, néztük gyakran. A vízzel volt gond az elején, mert az fogyott, de mint kiderült lyukas volt a hűtő. Utána nem is használtuk, ment a szerelőhöz, cserélve lett a termosztáttal együtt. Utána kezdte a rángatózást, a szerelő is csak tanácstalanul nézett.
Az meg, hogy olaj volt a hengerben az nem most jött elő, mert volt a kocsiban 2 gyertya is amik szintén olajosak voltak, tehát már ez eladó is nyilván cserélgette a 4. hengernél a gyertyát.Az alacsony kompresszió ellenére is, amikor vittem a szerelőhöz még mindig úgy éreztem, hogy a kocsi erejével nincsen gond, csak ha egy bizonyos sebességet próbálsz tartani akkor elkezd rángatni az autó. És ezt a hűtő és termosztátcsere után kezdte csinálni.
-
gban
Közösségépítő
válasz bajaki #34915 üzenetére
Nekem gyanús, hogy kilukadt a hűtője, elment a vize, picit megfőtt a motorja, de nem annyira hogy elsőre mindenki kiszúrja, szerelő mondta, adja el mielőbb - és így is tett.
Vagyis előtte valóban minden oké volt, csak közbejött a hűtő kilukadása.
De simán lehet hogy nincs igazam, és lehet, sosem derül ki az élettörténete, hacsak le nem itatod az eladót, és el nem meséli véletlenül[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
gban
Közösségépítő
válasz Kickass #34917 üzenetére
Igen, ez is lehet, bennem is motoszkált valami, hogy a csere előtt nem jelentkezett a gond, az is árulkodó lehet, csak ennyire nem vagyok nagy májer hogy ezt tudtam volna így pontosan
Bár az olajos tartalék gyertyák lehet hogy másról árulkodnak.[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
bajaki
őstag
No. Most beszéltem a szerelővel. Csak visszavitte a diagnosztikára (múlt héten volt ugyebár ott is és EGR takarítás után törölték a kódot - ugyebár ezután jelentkezett a rángatás is, ezért nem láttam az összefüggést az olajos gyertyák és a rángatás között). Szar az az EGR ami benne van, de a szerelő csak állítgatta még a héten, hogy jó az. Kivette, nem volt beállva, mozgott. Már akkor is gondolkoztam rajta, hogy mi van ha az elektronika nem vezérli rendesen. Valószínűleg erről van szó, mert most talán levakították és nem rángat a kocsi. De még nem voltam a szerelőnél, szóval ezt majd akkor hiszem el ha mentem vele. Ma valamikor visszanézek.
De ez akkor is szomorú, hogy közben egy ilyen mértékű hibát kell feltárnunk, hogy nincs rendes kompresszió. Na már most. Az EGR szelep és a kompresszió között lehet összefüggés? (laikusként kérdezem) Bár akkor sem kellene füstölnie, szóval ott más gondnak is kell lenni.
Nem is az a kérdés most, hogy leszedjük-e a hengerfejet ezek után... hanem az, hogy mikor. Mert ha most megbontjuk és "csak" gyűrűzni kell akkor oké. Na de mennyi ennek az esélye?
-
sziada5925
aktív tag
válasz bajaki #34919 üzenetére
Ha jól emlékszem, akkor 3 hengerben közel azonos volt a kompresszió. Írtad, hogy eszi az olajat, én arra gondoltam, hogy a szelepek nem tudnak rendesen zárni a ráégett olajkoksztól. X16XEL motornál ez nem meglepő jelenség.
A gyertyánál lévő olaj meg a szelepfedél tömítés hibája.Üdv: Ádám
-
Markizmark
addikt
válasz bajaki #34919 üzenetére
A kompressziót csak a szelepek, szelepülések, hengerfal és a gyűrűk állapota befolyásolja.
Az egr valóban csak a szelepekre ráégett koszon keresztül (nem zár rendesen a szelep) tudja befolyásolni.
De ez az olajzabálást nem befolyásolhatja szerintem. Ha fogy az olaj és közben füstöl is szépen, akkor vagy szelepszár szimering , vagy kopott gyűrű vagy talán rossz hengerfejtömítés.Érdekes dolgok ezek, faterral sokat szerelgettük a munka autóinkat. Minden nyáron volt pár olyan nap amikor könyékig olajos voltam. Idén NEGYEDSZERRE hengerfejes az egyik francia kisbuszunk. Mennie kell ... többször nem szedjük szét a motort. Negyedik garnitúra gyűrűkészlet van benne. Visszaállunk szépen Ford Transitra. Azokhoz a motorokhoz sohasem kell hozzányúlni
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz bajaki #34919 üzenetére
Én a helyedben a következőket tenném: szerelőnek megmondani,hogy hengerfej le,szelepek ki,ezek tisztítása,becsiszolása, új,minőségi szelepszár szimmeringek,szelepfedél pakolás beszerelése,és ennyi.
Azért csak halkan kérdezem:milyen spéci szerelő az,aki simán kiveszi a gyertyát úgy,hogy az ott lévő olajat nem törli ki,hagyja,hogy a trutyi simán becsorogjon a hengerbe.
Hengerfej levétellel gyűrűket nem tudsz cserélni,ahhoz motort kell bontani.
A kompresszióval Én nem jelenleg nem foglalkoznék.Annyi,amenyi,de mindegyikben azonos. Hisz eddig,ugyanennyi kompresszióval "ment mint az állat"
Motor beindítása után a gyertyakábeleket a gyertyakupaknál, cimbászold meg rendesen,lehet,hogy ott lesz a dadogás oka.(Nekem is volt dadogós .A kábel belsejében lévő vékony szál el volt porladva.Nagyobb fordulatnál már nem bírta az iramot,ezért kihagyott,dadogott)A lefalazott EGR-el a vezérlés megmarad,ami esetlegesen a motorhiba lámpát felvillantja hosszabb motorfék esetén,de a hiba a következő indulásnál eltűnik a műszerfalról és semmilyen más problémát nem okoz.
Az EGR-szelep működésének a lényege az , hogy a szívócsőbe visszavezeti a kipufogógáz egy részét.Tehát a kipufogógáz egy része újra elég az égéstérben .Erre a szelepre kizárólag a környezetvédelem miatt van szükség. A motornak tulajdonképpen nem kell EGR-szelep!Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
gban
Közösségépítő
válasz mohabá 007 #34923 üzenetére
Gyertyakábelt legjobb sima multiméterrel bemérni, ellenállásilag.
Ha az egyik kilóg a sorból, az cserés.Postázást nem vállalok.
-
Remekelek28
őstag
válasz Kickass #34901 üzenetére
első....4.. második Itt lesz 2 video,most vettem fel.Reggel 1 szerelő előtt töltöttünk bele fél liter vizet,egy része megmaradt a tartály alján .Utána fűtött is.
Egy szerelő se vállalta már el a teljes kivizsgálást,de az egyik,a hengerfej,vagy annak a tömitését rebesgette.
A 2 videó előtt töltöttem bele vagy 2 decit. de utána kis járatásnál megint lement az első videón látható szintig. De most érdekesmód nem tünt el teljesen.
Fater szerint gőz jön ki a kipufogóból és ennél kormosabbnak kellene lenni alapjáraton is. Nekem nem rémlik,hogy alapjáraton ettől sötétebbet lövelt volna ki bármikor is. Ha 2-esbe 3-asba meghúzattam,akkor láttam magam mögött feketébb füstöt.
Az olajszint meg olaj,az rendbe.[ Szerkesztve ]
-
Remekelek28
őstag
válasz Remekelek28 #34925 üzenetére
Most nézem és megint teljesen eltünt a viz.
-
Findzs
addikt
válasz Remekelek28 #34926 üzenetére
nekem f astránál volt hasonló és ott hengerfejtömítés volt a baj
2x cserélte az akkori szerelőm fél éven belül mikor is meguntam elvittem egy jobb szerelőhöz aki észrevette, hogy az egyik cső rossz volt és állítólag amiatt nyomta ki mindig a tömítéstakkoriban nemigen foglalkoztam a kocsival nem volt időm, csak beültem és mentem meg a kötelező dolgokat megcsináltattam rajta
mai napig nem tudom, hogy tényleg az a cső hibája miatt volt mindig hengerfeltömítéses a kocsi de az tény hogy miután a fószer megcsinálta többet nem jött elő míg nálam volt a kocsi"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
Markizmark
addikt
válasz Remekelek28 #34925 üzenetére
Télen fölösleges a kipuffot nézni. Minden autó párát hány ilyenkor.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
mephi666
nagyúr
hazafele elmentem asszonyért belvárosba, amit ilyenkor pénteken kimondottan rühellek az idegbeteg forgalom miatt, de egyik lámpánál egy ilyen manta sr-t csodálhattam meg slégan hátulról sárga volt, ránézésre meg lehetett volna reggelizni a fényezésről, olyan polír állapotban volt a gép... kipufogó is úgy csillogott a krómtól, mint salamon töke
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
yoleeka
tag
válasz Markizmark #34921 üzenetére
Ha nincs füst, csak kormos hátul a kipufogó szépen körben, akkor tuti megeszi, aminek 90%-ban a rossz kompresszió az oka. Ez pedig Opelnél a legtöbb esetben dugattyúgyűrű kopás, és a maradék 10% szelepszár szimering. Ha már hengerfej lejön, sztem onnét csak egy ugrás a gyűrűzés. aki szerelőhöz viszi, annak nem mindegy hányszor szedik szét+rakják össze. Munkadíj, meg minden miegymás. Egyszer szét, csinálják meg rendesen (gyűrű, szelepszár szimmering csere, vezérlés csere) aztán mehet össze, és nincs vele gond vagy 200k kilométerig... Persze, fontos, hogy legyen rá elég zseton!
Better to reign in hell, than serve in heaven...
-
SPF
senior tag
Az mitol lehet, hogy menet kozben leesik a fordulatszam, es leall a kocsi? Astra G.
-
SPF
senior tag
válasz mohabá 007 #34937 üzenetére
Akkor elvileg egy benzinszuro csere megoldhatja a problemat?
-
mohabá 007
aktív tag
Elvileg igen,de először azt kellene ellenőrizni,hogy a szivattyú nyom e kellő mennyiségű benzint,működik e rendesen.Ha ez oké, utána ellenőrizni,hogy a szűrőn jön e át a benzin,vagy csak épp hogy folydogál.Azaz:folydogál,de az kevés.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
gban
Közösségépítő
válasz Remekelek28 #34940 üzenetére
Szerintem akkora számot mi itt nem ismmerünk
Meg azt sem hiszem, hogy felelősségteljesen bevállalják ez önmagában.Postázást nem vállalok.
-
7Sony7
addikt
válasz Remekelek28 #34940 üzenetére
És az sem biztos, hogy jobbak, mint egy jó maszek. Láttam már nem egy kókány márkaszervízt, és olyan maszekot is, akihez be kell jelentkezni, mert olyan sokan járnak hozzá, mert jó a munkája.
Melyik részén vagy az országnak?
[ Szerkesztve ]
-
-
Kickass
őstag
válasz Remekelek28 #34943 üzenetére
Debrecenben tudok neked ajánlani nagyon jó maszek szerelőt, mechanikai szerelés terén mindent rá lehet bízni és nem drága. Én ha bármi nem elektronikai jellegű gondom van hozzá viszem az autót, az időszaki szervízekre is. Maximálisan alapos és megbízható.
Ha érdekel priviben átküldöm az elérhetőségét.
-
7Sony7
addikt
válasz Remekelek28 #34943 üzenetére
Én is tudok egy jót, lehet, hogy ugyanazt. Vagyis olyat, amivel sokan meg vannak elégedve. Nem tudom be szabad-e íde írni, de ha kell szintén privát.
Kickass: Eszemben sincs rád tromfolni, csak ha esetleg az nem ér rá, vagy ilyesmi.
-
-
amargo
addikt
válasz amargo #34860 üzenetére
Most csak röviden, de előzetesben mindenkinek akik valódi télben nyári gumival közlekedik, mert a körülményeknek megfelelően hajt, üzenem, hogy a nagy francokat, csak azt hiszi. Persze biztos ez a pálya is eléggé kivolt helyezve a csúszásra, de az audi tt nyári gumival tehetetlen volt, szemlélője volt csak az eseményeknek. A végén mondta, hogy 9 éves a kocsi soha semmi balesete nem volt, de ez durva élmény volt neki is..
Továbbá az autó egy dolog a vezető rengeteget számít (persze ezt mindenki tudja), de amikor egy minden szarral felszerelt új golf úgy pörög, mintha direkt akarná vagy a jetta 26 mer csak neki menni a pályának, mert a 95m pályán nem tud megállni és már 2x forgott körbe.
Az viszont kiderült, hogy persze itt is rengeteget oktattak az alapcsomagban, de a nagyobbakban sokkal jobban kitudják hegyezni. No majd holnap folyt köv“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Pitu
aktív tag
Végül 4db zsír új Barum Polaris 3-t vettem a kátyúgarancia miatt. Az alufelniket/nyári gumikat át kell majd nézetnem, mert most 100x stabilabb a futómű, a kormány sem remeg. A biztonság kedvéért kerékőrt is vettem.
Vezérlés csere óta visító hangot hallok a motortérből, ami melegen megszűnik [az összes szíj cserélve lett]. Mi lehet ez szerintetek?
-
yoleeka
tag
Biztos, hogy nem lelkiismeretesen csinálják meg. Nekem van gondom egy hivatalos győri Opel szalonnal/szervízzel (kettő van Győrben). Nem akkora gond, de gond. C-s Corsa gyári lámpa van feltüntetve a végszámlán, persze kárigény esetén vittük oda az autót biztosító fizette, de utángyártottat kaptunk... és látszik a különbség.
Szóval remélem jól keresel, mert amúgy simán hatszámjegyű a dolog.
Better to reign in hell, than serve in heaven...
-
gzbotii
veterán
Szerintetek ez működik? Lámpa politizás spray-vel
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.