-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
AMD Power
titán
válasz haddent #35350 üzenetére
Igen nehéz megtalálni az arany középutat. De tolni kell nekik. Én ezért szeretem néha az M0. Ott azért lehet tolni neki néha. És az eltunyult városi motoroknak erre nagy szükségük van.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Declare
őstag
válasz haddent #35350 üzenetére
Nem az a lenyeg, hogy mindig 3000 en pörögjön csak ha hideg akkor inkabb 2000 - 3000 között hasznald a motor. Ha bemelegszik es haladsz folyamatosan nem kell pörgetni, plane ha neha meg-meg van hajtva. Erröl multkor talaltam is egy cikket, ott is ezt irjak az okosok
En is amig hideg a dizel 2000-2500 örül hasznalom ha gyorsitani kell. Ha csak haladok egyenesen 90-100 al egyenes uton akkor azert a 6. at mar elvaltom es akkor 1800 kb.
A lenyeg, hogy ha erö kell a motornak emelkedön vagy gyorsitaskor ne alacsony fordulaton morogjon, mert az allitolag nagyon artalmas
(#35348) gban : Pont erre valo a forum hogy leirod a velemenyed es en lehet, hogy elöbb utobb elhiszem mint ahogy jopar dologgal volt mar, amiben nem hittem masoknak, aztan elöbb utobb belatam, hogy valoszinüleg igaza van. Egyelöre ezzel a mutatos dologgal nem vagyok meggyözve, mert en nem hiszek benne, hogy az pontos ....mint ahogy a 4 literes varosi fogyasztas es a 160 km/h tetöboxos autopalya haladas mellett mert 6 liter/100 km fogyasztasban sem hiszek....egyelöre
[ Szerkesztve ]
-
_seth_
veterán
Exide akkun már régóta fekete volt a visszajelző, most már fixen fehér, suzukiról kellett bikázni reggel -10 fokban, végleg kukás az akku?
Szerk: tudom, hogy a visszajelző csak egy celláról ad infót.
[ Szerkesztve ]
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
amargo
addikt
-
Declare
őstag
válasz tboy93 #35354 üzenetére
Es mondom, brutal szel volt, biztos, hogy az dob rajta meg plusszba.... hat ugye ez a dizel vs benzin örök csapda helyzet szamomra.... ha auto csere aktualis lesz valamikor is, biztos hogy nagy dilemmaban leszek....ebbe a dizel vasarlasba kevesebb tudassal ugrottam bele, mint amit azota összeszedtem....egyelöre kopp-kopp szerencsem volt, mert van ez a turbo elkoszolodas amit ki kellene tisztitatni, de az ilyen 15 ezer forintos tetel, nem egy nagy valami azert ha azt nezzük, hogy azt en üzemanyagon 1 utam soran megsporolom....mas plussz költsegem eddig nem volt.
Ja de ez is szivas egyebkent. Elküldtem kb 6-7 ceghez a problemam es a kerdesem, hogy mennyiert pucolnak ki a turbot. Ebböl 3 valaszolt ( ) es azok is mind ugy vallaljak, hogy csak a turboval foglalkoznak, szoval ök nem szerelik ki a kocsibol, meg vissza, csak a turbot vigyem oda.....hat mondom ez igy igen kiraly.....
-
haddent
addikt
válasz Declare #35357 üzenetére
35352 az világos, ha érezni/hallani, hogy erőlködik akkor az semminek nem jó (beleértve a fogyasztást). Ezért nem szerettem volna semmiképp 1.6 alá menni
Régen (illetve inkább régi autókkal tapasztalva) nagyon tetszett a dízel, a nagy, "lassú" mély de hangos hangja, hogy milyen szép egyszerű vészhelyzetben tulajdonképpen egy kis szeméttel is elmegy , esetleg régen még a kaszni is másabb, nagyobb erősebb volt mivel a motor 2x olyan nehéz volt stb... És bevallom még az is tetszett, hogy egészében lökte ki a szenet hátul Na mára ebből konkrétan semmi nem maradt csak a nyűg a turbóval, ilyen-olyan feltöltő szűrő anyámkínja, a benzintől egyerűbb szerkezetből lett egy 2x olyan bonyolult és sokkal drágábban szervizelhető (kettős lendkerék akkor inkább kuka az autó ) stb..
Persze, biztos, hogy ebből is sok túlzás van, és nem személyesen tapasztaltam, de szerelő(k) mondták illetve olvastak más fórumokon is. Illetve valamelyik opelnél azt hiszem Fiat motor van benne ami megintcsak "városi legendás előítélet" de inkább nem ha lehet választani.
Az viszont biztos, hogy csak tátom a számat, hogy miket mennek (mármint fogyasztás ügyileg) ezek a kis dízelek.[ Szerkesztve ]
-
adidas4death
aktív tag
válasz haddent #35359 üzenetére
(HA) jól tudom akkor a C Corsában levő 1.3CDTI is eredetileg Fiat motor. Azokról egész jókat olvastam, ismerősi körben nem nagyon volt vele eddig gond. Vagy lehet, hogy csak jót fogtak ki?
Bár egyéb tapasztalatom viszont nincs a Fiatokkal eddig.
Nekem az Opel egy örök szerelem marad Pláne a B Vectra. A maga kis olajcsipegetésével együtt[ Szerkesztve ]
Xiaomi 11T Pro 256GB | Huawei P20 Pro | HTC HD2 EU | LG G2 Black 32GB 5.0.2 v30d | HTC U11 Black 64GB | Opel Insignia B GSI 4x4 2.0CDTI |
-
Markizmark
addikt
Úgy senki nem tankol, hogy tele veszi, majd megy legalább 100 km-t és utána bármikor tankolhat?
Én így csinálom. Múltkor kb 24,6 literrel mentem 309 km-t. Ebből is simán ki lehet számolni. 24,6/3,09.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
haddent
addikt
válasz adidas4death #35360 üzenetére
Tényleg fogalmam sincs, csak Opel volt eddig a családban mióta eszemet tudom (előtte pedig ahogy írtam valami öreg renault dízel). Viszont nem szeretném német és amerikai gyártmányon (értsd: tervezés, gyártás tudjuk hol van.. ) kívül másmilyet (persze, hülyeség, honda stb.. de akkor sem.) Úgyhogy amí nem vagyok milliomos addig csak az Opel, akkor
talán nagy szemforgatás közepette egy Audit is elfogadokInsignia OPC[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz haddent #35359 üzenetére
Azert a modern dizelek eleg jok. Jol huznak, nem bocsatanak ki annyi karos anyagot, mint a regi füstokadok....de persze bonyolultabb. De nem csak ez, nezd meg a benzineseket is. A vw konszernnel, meg fordnal, meg kitudja, talan lassan mindenhol (kiveve a japanokat) csak turbos kis köbcentis benzinesek vannak, sima szivo benzin az teljesen eltünt/tünik. Ugyan azok a hibaforrasok megjelennek (jo nem mind, azert a benzin mindig picit kevesbe kenyes szerkezet lesz persze)
Sajna a dizelnel a reszecskeszürö (altalaban), koszolodas....stb ezek vele jarnak. Amit en vettem kocsit az nem volt 6 eves amikor vettem, eleg korrekt eladom volt, szamlakkal, minden fele bizonylatokkal együtt kaptam az autot. Egyszer döglött le a kocsi a kettöstömegü miatt, amivel egyidöben valto felujitast is csinaltak, de ez ugye valto gond, mert köztudottan ennek az evjaratnak ez a motorja (H astra, 1.7cdti, 6 gangos valtoval) szethullik 140k km körül. Ezt csak az opelnek lehet megköszönni nem a dizel technikanak.
Ha azt nezem, hogy minimum 2 literrel kevesebbet eszik 100 km en es itt Nemetorszagban 60-70 ft/l el olcsobb a gazolaj....en egyelöre bevallalom a rizikot aztan ahogy irtam is mar regebben, ha eljön a kocsicsree ideje szummazom a dolgokat es minden kiderül
mod: jah az 1.3 cdti olasz, de jokat hallottam en is rola, az 1.7 az meg isuzu, de arrol meg megjobbakat
(#35361) vebbful: En is teletankolok mindig .....kiveve most, amikor elsö kattanasaig tankoltam, de annal a kutnal az elsö kattanas az 3/4 tankot jelentett, ami jol be is szopatott...ezert kellet autopalyan a 10x dragabb benyabol belelöttyintenem....
[ Szerkesztve ]
-
haddent
addikt
válasz Declare #35363 üzenetére
Aki sokat jár vagy gyakran cserél autót, annak egyértelműen dízel. Én pénz hiányában sokáig fogok használni egy autót egy ideig biztosan, akkor pedig annyi idős lesz, hogy eladni nem érdemes, inkább megtartom. Ezért nyilván szeretném, ha nem zombiautó lenne. A tankolást/fogyasztást/mennyit megyek egyelőre tudom adagolni/befolyásolni mert nem hivatásból megyek napi x száz km -t.
És igen, látom, hogy kezd eltűnni ez a kategória (bármelyik is legyen/volt ez). Vagy 3-4 és fölfele literes autók vannak (de ezt kicsit sem nevezném hétköznapinak, ez már hobbiautó és abból is tehetősebb embereké), vagy ezek a kis 1 literesek. Én fiatal vagyok tehát még annyira sokat sem láttam, de amikor nézem ezeket, hogy "1.0 D" háta húzom a számat, hogy az mi akar lenni.. Kár ezért az 1.5-1.6-1.7-1.9 -ért, szerintem átlagember erőgépei ezek. -
Declare
őstag
En nem vagyok ennyire pesszimista ezekkel a turbos benzinesekkel kapcsolatban
1.4 , 1.2 turbok pl mar regota vannak a vw konszernnel is, es ugyan az elsö generaciosoknal volt lancnyulas, ami konstrukcios hiba volt, de azok is futnak mar 5-6-7 eve szerintem. Ha ezeket szepen fejlesztgetik jok lehetnek ezek....szvsz
dizelböl is, regen ugye voltak a szivok, amik okadtak a fekete füstöt es 3 literes motorok tudtak 70 loeröt ....aztan belepakoltak a turbokat, jo ideje nincs is turbo nelküli dizeles es azert nagyon kulturalt hangu, fogyasztasu, karosanyagkibocsatasu, nagy nyomatekos, sok loerös 1,8-2,0-3,0 dizelek vannak elg regota.
Jooo a csippes 1,9 dizelek nyomjak a füstöt ma is
-
nagyúr
válasz Declare #35370 üzenetére
A nem chip-es dízelek is tudnak kegyetlenül füstölni... Nem technológia, hanem jobb láb kérdése.
Az 1.9-es CDTi-m is gyárkéménnyé változott, ha kirúgtam belőle mind a 100 lovat (a mostani kocsimról nem is beszélve, beceneve: ködgyertya )Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
kamiKZ
csendes tag
Úristen, mekkora lúzer vagyok !!! Csak felületesen néztem rá az akksira és a sarutakaró műanyag lemez a polaritásjelzővel fordítva volt rajta. Mondjuk a piros színű kábelről feltűnhetett volna... Még jó, hogy nem találtam és vettem meg egy bal pozitívosat. Köszönöm a képeket és az infót, innentől könnyebb dolgom lesz.
-
7Sony7
addikt
-
fater69
csendes tag
válasz diablo1984 #35380 üzenetére
Amíg nem éget. Majd akkor...
-
hdman
őstag
válasz diablo1984 #35382 üzenetére
Nekem gyárilag nincs szűrőm De tényleg minimális pamacs van!
Sopron city :)
-
Declare
őstag
Hat es ugye az vitatott kerdes is, hogy most a reszecskeszürö az jo vagy sem? Mert allitolag a dpf kiszüri a nagy szemcses fekete kormot, ez nagyon jo, de az egeszen apro szemcseket nem tudja, amik igy kikerülnek a legkörbe es egeszen az ember veraramaba kerülhetnek. Ha nincs dpf, akkor a nagyobb szemcseken megtapadnak ezek a kis karos szemcsek es azok vagy az orrban, vagy a tüdöben fennakadnak, ahonnan ki tud tisztulni es nem jut be a veraramba. Multkor pont ilyeneket talaltam a dpf röl.....
Turbo benzin a tuti ott van nyomatek, van loerö, van hang, turbo fütyüles es nincs korom
-
factis
tag
Guruk ! Egyik pillanatról a másikra kèpes a fűtèsem nem működni , de van mikor jó , random váltogatja az állapotát. Szerintem az előtèt ellenállása nem rossz ! Tippek?
-
haddent
addikt
válasz Declare #35384 üzenetére
Megint csak egy személyes tapasztalat, de ez mostmár biztosan így van (nekem, másnak lehet, hogy máshogy): a régi dízelek amik gyárkémények nem zavarnak. Jó persze, nem kellemes a szaga, és tiszta korom szar de nem köhögök tőle, nem érzek furcsa szagot semmi extra tényleg. (Épp tegnap sikerült több km -en keresztül egy olyan mögött menni ami alapjáraton is okádta a szmogot de olyan szinten hogy amikor gyorsított egyesben nem láttam az utat szó szerint ).
A másik, hogy pár éve néha mindig éreztem valami furcsa szagot. Kissé folytogató, de nem eléggé ahhoz, hogy említésre méltó legyen, de teljesen észrevehető, vakteszten biztos vagyok benne, hogy kiszúrom 100% pontossággal. Gondoltam ezek az autók épp szarok. Aztán egy ideig volt a családban egy vállalati kis dízel clio és még belül is éreztem néha ezt a furcsa szagot. És ez bizony ezek az új, "szép, tiszta levegőt kipufogó" dízelek. Egy kicsit ammóniához tudnám hasonlítani a szagát, csak enyhébb de cserébe sokkal károsabb
Nekem személy szerint ez az egyetlen autókhoz kapcsolható dolog ami nagyon bántja az érzékszerveimet. Se a benzingőz, se a dízel kéményfüst semmi, ez nagyon. És jöhet felőlem bármilyen NASA tudós, hogy ezt nem érzékelhetem, akkor is Főleg, hogy mint írtam előbb érzékeltem a dolgot, mint hogy rájöttem volna, hogy ez bizony a modern dízel átka.[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
-
Declare
őstag
válasz haddent #35387 üzenetére
Ez igy van! En is erzem ha megallok es kiszallok, plane ha hideg a motor es ugy allitom le. Ez van...mindenesetre a regi füstokadoknal nem hiszem, hogy roszabb, nem jo egyiket sem szagolni az a blue adalek, ami a komolyabb merci/bmw stb ben an az allitolag jo, mert (talan ) a katalizatorba fecskendezi a rendszer, ahol ezaltal sokkal nagyobb hö lesz es megsemmisülnek az aprobb karosanyagok is...vagy valami ilyesmi de egyelöre nem fenyeget az a veszely, hogy a 20 millios automba ha tankolok ilyen kutat kell keresnem, ahol van ez a blue adalaek
(#35388) AMD Power en is volt annak varazsa, amikor tavasszal tel utan bepöffentettük a Simsont es jött a jo kis kekes ketütemü szag a meleg elsö tavaszi napsütesben
Nekem tetszenek a kis turbos benzines karakteres tulajdonsagai....tovabbra is azt mondom, ha kiforrja magat jo lehet en remelem legalabbis menj el egy opel szalonba probald ki most ugyis el vannak eresztve loveval, most adtak el egy OPC t, nem fognak beleroppanni 10 km benzines tesztvezetesbe
-
nagyúr
válasz haddent #35387 üzenetére
Nekem régi füstokádó dízelem van, ami alapjáraton olajkályha szagú, taposva ködgyertya... Mondhatnánk hogy ez így jó, mert a korom leülepszik és a bébifókák megint boldogok, semmi orrfacsaró vegyszeres ammóniaszag...
DE! Amíg az ártatlannak tűnő korom ha bejut a szervezetedbe -igaz, hogy nem fájdul meg a fejed tőle, meg ne kapsz hányingert- az nem ürül ki és szép lassan rákkeltő hatású lesz, 10-20 év múlva meg nézel, hogy miért nőtt harmadik lábad A vegyszeres-ammóniás cucc viszont (feltételezhetően) okoz egy enyhébb mérgezést (mondjuk mint pár feles ) és amikor kiürült akkor ugyanolyan egészséges vagy mint előtte.
Szóval ezért megy a részecskeszűrő-para... Állítólag...Aztán lehet, hogy egy rohadt nagy kamu az egész; egy haverom 30 éve mozdonyvezető, szerintem már gázolajat is pisál, annyit szagolta és semmi baja; szép szál 2 méteres 120 kilós apróság; vidám figura, nem úgy néz ki mint akiben lerakódás van
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
Declare
őstag
válasz KillHates #35392 üzenetére
"nem úgy néz ki mint akiben lerakódás van"
Tehat megvan a megoldas: Fel kell talalni a turbo benzines auot, ami annyit fogyaszt mint a dizel
Bar lassan ugyis atkanyarodik a vilag az "i" hajtasra, gazpedal helyett rinyapedal lesz es loerök helyett kw okrol beszelünk majd es akkor lesz olcso autozni, ha süt nap
-
Markizmark
addikt
válasz haddent #35387 üzenetére
Haverommal mi is kiszagoljuk a common rail motorokat. Tényleg más. Van egy furcsa szaga.
Egyébként nálunk van egy tdci (2007) és egy tddi (2001) autó is. Egyik sem füstöl egy halványat sem hirtelen padlóra se. A tdci kipuff rendszerén 2 cucc van. Egy közel a motorhoz és egy sima dob leghátul. Elvileg nincs részecske szűrő, de mégsem füstöl. Ebben 250e km van, tddi-ben 380e.
Hihetetlen...[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Kickass
őstag
válasz Markizmark #35394 üzenetére
Egy dízelnek sem szabad füstölnie.
A füst az elégtelen égés miatt keletkezik, tehát ha valami konstans füstöl akkor ott valami nincs rendben. Egy sima adagolós dízelnél padlós gyorsításnál max egy pamacsot dobhat. Közös befecsisnél is, legalábbis a Merci CDI se okádja. -
haddent
addikt
válasz Markizmark #35394 üzenetére
Nem vagyok szakértő, nem leszólni akartam a dízeleket alaptalanul, de az tény, hogy van olyan (mondhatnám úgyis, hogy sajnos a legtöbb) ami engem baromira zavar. Nem annyira, mint az éjjel kettőkor kerékcsikorgatós tuningsuttyókis sztrítrészerek (próbálj meg Bp. külkerület főút nagy kanyar mellett lakni ), de saját használatra nem szeretnék olyat.
Aztán lehet, hogy ez a nagy dízel mizéria azért jön elő, mert sokan megveszik a "kisköbcentis" turbodízeleket amik nem esznek sokat, felcsippelik "mehát úgyis csak így fog annyit enni mint az előző" aztán nyomják neki. Hány ilyen passatos meg focusos kombit látok naponta.. Hát így nem csoda, hogy szétszakad mindene.Declare hát igen. ettől függetlenül azért morcisan elfogadnám a pacikat amivel az 1.6 benzin -> 1.9 turbodízel váltás járna én is
KillHates sok a hazugság, és mindig úgy keverik azt a bizonyos szart, hogy jót tegyen a marketingnek
-
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Yettel topik
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Politika
- Milyen autót vegyek?
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Dragon Age: Origins
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Fujifilm X
- Magisk
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Időjárás állomás - keress napi 5 dollárt!
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!