-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Declare
őstag
válasz Findzs #34095 üzenetére
Jo bar szerintem kicsit ez is ilyen tulspilazott cikk...de hasznos es azt irja ez a parabeszivo szivacs nem hülyeseg. Lehet rendelek egyet probakepp.
Viszont a cikkböl linkelve talaltam a "nyomatek öl" kifejezest. Ezt csak azert linkelem es ajanlom a figyelembe, mert beszeltünk mar erröl es sokan irtatok, hogy ilyen 1000-1200 fordulaton közlekedtek. Itt a TC cikk, hogy ez valoban nem ajanlott [link]
-
gban
Közösségépítő
válasz Petya25 #34100 üzenetére
Leírásodból egyértelmű hogy fékhibára gyanakszol.
Próbáld ki hogy gurul-e ilyenkor az autó simán - gurulás közben azonnal észreveszed ha magától fékez.
Másfelől, próbáld ki, hogy behúzott kézifékkel hogy reagál az autó a kuplung felengedésre, tisztán érzed, hogy az autó menne, de nem indul.
Ha hasonlót érzel, akkor szorul valami, ha simán gurul, akkor nem.
Harmadik: "A kuplungra gyorsan rárugva a motor feléled" - ekkor vissza is hőköl a kocsi, vagy gurul tovább?
Negyedrészt, nekem ez gyújtás gondnak tűnik, valami azt súgja hogy ilyen jellegű a hiba.Postázást nem vállalok.
-
Petya25
addikt
Igazából tök olyan mintha a fékezett autóra engedném rá a kuplungot, meg sem mozdul de már fullad, pedig a kéziféket sem használtam előtte. Eddig nem kötöttem még össze, de mostanában produkált olyat, hogy a már éppen guruló autóra is rá kellett kuplungolnom, hogy ne fulladjon le. Igazából ez fajult most addig, hogy már nem is akar moccanni csak noszogatva. Gyanús a fék, de mikor megállok ezután bármikor akkor könnyen gurulgat. Most kimegyek, kiveszem sebességből és megpróbálom odébbtolni.
Antonio Coimbra de la Coronilla y Azevedo, bizony!
-
sNORh
addikt
F Astrára ha elkel a 13-as acélfelnim akkor 14-es méretben a Bestbuy Firestone Winterhawk 3 menne rá. De ha nem lesz jó haveromnak a felni, akkor marad a 13-as, arra viszont semmi ADAC teszt nincs, a Winterhawk3 sincs 13-as méretben. Mi 13-as méretben a Bestbuy? Barum Polaris 3 2 éve 14-es méretben szerepelt az ADAC-on ott Jó értékelést kapott.
Kíváncsi vagyok mit ajánlanátok.Az önbizalom egyszerűen az a nyugodt, magabiztos állapot,ami pofára esés előtt eltölti az embert. "bár a két legismertebb tesztprogram, a Prime95, meg a world of warcraft hiba nélkül lefut" xD by Soni84
-
-
gban
Közösségépítő
válasz Petya25 #34105 üzenetére
Gyújtás felé néznék körbe, már elsőre is arra tippeltem.
Vedd le az elosztófedelet, ha zöld valahol az egyik érintkező, akkor meg is van a baj.
Illetve esetleg nézd meg a rotort is, hogy a rúgó elég erős-e, kitolja-e rendesen a pöcköt.
Ezek voltak a bonyolultabbak, és mégis egyszerűbbek, lehet gyertya meg kábel is, illetve üzemanyagellátási gond is ha minden eshetőséget sorbaveszünk.[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
mohabá 007
aktív tag
Ezt nem igazán értem.
Beüzemelem a sebváltót /sebességbe teszem,kuplung ki,/ a motor lefulad.Kuplung benyom,motorterhelés megszünik,a motor egyenletesen jár. Tehát gubanc a sebvátó körül /szerintem/[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Petya25 #34108 üzenetére
Az általad leírtakból úgy látom,hogy a motor normálisan üzemel,tehát elektromos gond nincs.
/- hidegen indítva alapjáraton ketyegő motor /
A gond akkor kezdődik,amikor munkára kényszeríted a sebváltót:
/- motorra kicsi gáz és normálisan engedett kuplungra azonnal szinte állóra fullad./
Arra tippelek,hogy a váltóban lévő olaj kevés,(alacsony olajszint) hideg,dermedt olaj kisebb térfogat,tehát mivel nincs megfelelő kenés,megfogja, lefojtja túlterheli a motort.
/- az első sarkon megállva már simán megindul a szokásos módon is./
Igen,mert az olaj már nem hideg,kenési tulajdonsásai jelentősen javultak, (megtört)+ térfogata megnőtt,magasabb olajszint./hígabb lett/
Én elsőre a sebváltó olajszintjét ellenőrizném
Ez szigorúan magánvélemény.
Mennyi km van az Astrádban?[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Blue Eagle
őstag
válasz mohabá 007 #34113 üzenetére
Az olaj akkor lesz hígabb ha melegszik. A sebváltóba, hajtóművekbe nagyon lassan melegszik és egyáltalán nem drasztikusra. Az első sarokig (50m? 100m? 200m?) ugyanolyan hőfok marad.
[ Szerkesztve ]
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Blue Eagle #34114 üzenetére
(Az első sarokig (50m? 100m? 200m?) ugyanolyan hőfok marad.)
/ Eddig nem kötöttem még össze, de mostanában produkált olyat, hogy a már éppen guruló autóra is rá kellett kuplungolnom, hogy ne fulladjon le. Igazából ez fajult most addig, hogy már nem is akar moccanni csak noszogatva /
Véleményem változatlan:nem megfeleő kenés,alacsony olajszint. /de lehet,hogy tévedek/
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Blue Eagle #34114 üzenetére
Ugye őróla beszélünk:
A benne lévő olajmennyiség normál esetben: 1.6 liter. /spec váltóolaj/ Gondolom,nem véletlenül.
A követelmények között biztos szempont az üzemi hőfok mihamarabb való elérése.
Ennek a herkentyűnek a másfél liter olaj megdolgozása nem lehet gond,mivel a kenés szóróolajozás.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Declare
őstag
jah...
Hat ennyi...30 km varos 0 fok....indit gurul, megall, lampa, kikanyarodas kis utcabol nagyobba, nagyobbol kisebbe..........mind1, majd hetvegen ugyis megyek autobahnon egy 100km t kb, majd beallok valami kamion möge 80 al
(#34115) mohabá 007 : Amiota hidegek vannak reggel (-1, 0 ) azota egy 5-10 percre beinditom reggel indulas elött a motort es pl a valtasnal abszolut eszreveszem, hogy ha hidegen indulok akkor sokkal rosszabb erzete van a valtasnak. Ez az uj felfedezesem
-
gban
Közösségépítő
-
gban
Közösségépítő
válasz mohabá 007 #34112 üzenetére
Ha volt már gyújtásproblémád, emlékezz vissza, alacsony fordulaton, illetve gázadáskor jelentkezett legerősebben, pörgő motornál legtöbbször megszűnik.
Mindez terhelés alatt még erősebben előjön.
Ezért gondoltam egyből a gyújtásra, tapasztalatból.
Simán lehet hogy nincs igazam, de ez így messziről nem is csoda, de minden tipp / tanács hasznos lehet, köztük a te tipped is.[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Declare #34120 üzenetére
A gyártónak fontosabb az üa-szintjelző,mint a vízhőfok mutató.Én ezt hiányolom.
azt látom,hogy mennyi benya de hogy hány fokos a víz,/jó e a thermostat/ arról infóm meg nincs.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
Egyetérek az általad leírtakkal. Ilyen jellegű pproblémák voltak a zsigulimnál,és a 4T wartbinál is.A topiktárs leírásából jutottam arra a következtetésre,hogy a gond akkor van, ha hidegen,munkára bírja a sebváltót.Az olajszint ellenőrzése meg kb annyira egyszerű,mint a 2T trabimé.Gondos tulajnak ugyan olyan alap, mint a gyertya,rotor,elosztófedél,keréknyomás,légszűrő, stb,ellenőrzése.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
gban
Közösségépítő
válasz mohabá 007 #34127 üzenetére
Amúgy ilyenkor mindig a régi matektanárom jut eszembe, amikor tippelni kell, illetve hogy minden tipp jól jön, még a rossz is.
Volt egy feladat, matektagozat, tanár a legjobb, na, Kovács, mennyi alma marad?
Ööööö, 7....
Hülye vagy, egyes. Szabó?
Öööööööö..... 8.....
Hülye vagy, egyes. Balog?
Nem tudom.
Hülye vagy, 2 egyes. A második az antiszociális, közösségellenes magatartásért, mert nem lőttél ki egy rossz választ a többieknek.
De nem volt vége, mert nem tudtuk, mennyi alma maradt.
Jött még pár tipp, míg meglett a megoldás:
Takács, menni alma marad?
X
Igeeennnnn
Vagyis megtanultuk, hogy hogy kell egy egyenletet felállítani.Postázást nem vállalok.
-
mohabá 007
aktív tag
-
mohabá 007
aktív tag
válasz trassher #34110 üzenetére
Nem véletlenül látni a hideg beáltával egyre több pl: kisteherautón,hogy a hűtőrács egy jelentős részét kívülről
eltakarják.A túlzott hideglevegő hűtőhatása ellen próbálnak védekezni.(esztétikusnak nem mondanám),de hasznos.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Petya25
addikt
válasz mohabá 007 #34113 üzenetére
A motor szerintem is normálisan üzemel, fék+padlógáz+gyújtás kombóval megnéztem, nincs ECN hiba.
Egyesben is és hátramanetben indulva is sikerült már produkálni a jelenséget.
Szorulna a váltó? Olaj nem folyik. Váltó olajszintet hogy lehet ellenőrizni otthon?
Amúgy 14e km van benne.Antonio Coimbra de la Coronilla y Azevedo, bizony!
-
gban
Közösségépítő
válasz Petya25 #34132 üzenetére
Ja hogy ez egy ennyire új Astra.
Szerintem mindenki egy 10+ éves F-re gondolt leginkább - nekem legalábbis az ugrott be.
Akkor nem tippelnék
Vagy mégis, vákumcsöveket nézd meg, nem jött-e le valamelyik (már ha van a H-n is és látni is őket rendesen).
H? J?mod: rád szűrtem, úgy tűnik H.
[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
Kickass
őstag
válasz trassher #34110 üzenetére
Ez továbbra se probléma szerintem.
De ha nagyon meg akarsz nyugodni olvastasd ki a pontos értéket meleg motornál op-commal vagy mérjetek rá ahogy korábban írtam infrás hőmérővel.
Kint a napokban volt 1-2, nagyon max 4-5 fok, főúton ilyenkor elég jó hűtést kap, sokkal feljebb nem is fog menni.
Ha van fűtésed és a vízcsövek melegek (kinyitott a termosztát) én nem bolygatnám. -
davee_92
csendes tag
válasz mohabá 007 #34123 üzenetére
A gyártónak fontosabb az üa-szintjelző,mint a vízhőfok mutató.Én ezt hiányolom.
azt látom,hogy mennyi benya de hogy hány fokos a víz,/jó e a thermostat/ arról infóm meg nincs.Ha van GID, BID, CID, az autóban akkor van motorhőfok is, csak be kell lépni a teszt menübe!
Opel Műhely - Minden ami Opel! - http://opelmuhely.com
-
Declare
őstag
válasz tboy93 #34124 üzenetére
bah....akinek ilyen unalmas az elete, hogy hondat vezet, az sosem tudja meg mi is az elet sava borsa
Az a kis lampa azt jelzi, hogy szervizüzemmodba valt az auto (csillagok allasa, esetleg szelirany befolyasolja....de a telihold biztosan...) es akkor kiprobalhatom milyen is egy 1.7 es szívó dizelt vezetni, ami 2500 fordulatnal limitalja a fordulatot....na a honda tud ilyet?
(#34126) gban: Igen ez a masik megközelitesi mod ...a kis rasszista árja autonak árja benzin kell ...tboy93 ezt tudja a honda? Hogy kijelzi honnan szarmazik a benzin amit tankolsz?
(#34136) davee_92: nyilvan...de azert az nem egy esszerüen jarhato ut nap mint nap, hogy nyomkodom tesztüzemmodban a fedelzeti computert, ha kivancsi vagyok a vizhöfokra.....na jo ez egy precizios nemet techinka....kit erdekel a vizhö...nyilvan valo hogy tökeletes
[ Szerkesztve ]
-
gban
Közösségépítő
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Declare #34139 üzenetére
Logika? Így elmondhatták: bőséges a választék. A kedves vevő kettőből már választhat.
Ha csak egy féle lett volna:
Kell vagy nem,ne válogass!Áruld már el,végül is MI HIÁNYZIK A KÉPRŐL?
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
diablo1984
veterán
válasz mohabá 007 #34123 üzenetére
hát ehhez annyit tudok hozzá fűzni, hogy ha kikopik a benya, akkor aztán nem fog érdekelni, hogy épp 80 fokos a víz! meg nívópálcával szondázod a tankot, hogy mennyi az annyi.....
-
mohabá 007
aktív tag
válasz diablo1984 #34144 üzenetére
Nem azt mondtam,hogy az üzemanyag szintjelző nem kell, de nem is ez volt a kérdés.
/-Ha kikopik a benya/ az legyen a trehány tulaj szoc problémája,de ha vízhőfokról csak akkor,és annyi infót kapsz,hogy a motortéből sűrű gőzfelhő tört elő,rossz esetben megfőzted a motort,esetleg csak eldeformálódott a hengerfej.Szerencsés esetben lassan,szakaszosan pihengetve szerencsésen hazaérsz.Mindez infóhiány miatt.Na ez a nagyon nem midegy. /nekem legalább is/[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz diablo1984 #34144 üzenetére
meg nívópálcával szondázod a tankot, hogy mennyi az annyi A trabimba a mai napig így ellenőrzöm. De még nála is van tartalékjelző,amivel kb 50 km-t kolbászolhatok.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
gban
Közösségépítő
Fontos infó még a páramentesítőről.
Ma megvolt az esős teszt is, igen jól vizsgázott.
Annyi, hogy "jelentősen" láthatóvá vált hogy hol nem dolgoztam el rendesen száradás után az anyagot.
Ott ugyanis "erősen" más volt a fénytörés.
("erősen", "jelentősen": közel sem annyira gázos helyzetet takar, mint ha párásodna, annál azért sokkal kevésbé csökkenti a kilátást)
Szóval látszott, hol van még fölös anyag - át is töröltem egy piros lámpánál az érintett helyeket.
Senki ne tegye! Csak meg kell jegyezni, hogy hol kell törölni, majd, később, ha száraz lesz.
Mert szétkentem, és 10x akkora lett a "maszat".
De logikus is, írják ugye hogy száradás után áttörölni. Ha meg látszik a fölösleg a nedvességtől, akkor nem száraz...[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
trassher
addikt
1 hónapja van csak meg ugye az autó. Mikor nem volt ennyire "hideg" akkor sem ment feljebb csak városban ha álltam a lámpánál. Akkor kicsivel ment 90 fölé. Ha feltekerem teljesen a fűtést 110-nél pillanatok alatt leesett 80 fok alá is a mutató.
Fűtésem van, teljesen jól működik csak nekem szokatlan hogy ennyire leesik a vízhőfok. Inkább ez legyen minthogy a pirosban kóricáljon a mutató.
Ma próbáltam kicserélni a szelepfedél tömítést. Suzukihoz vagyok szokva, ez attól kicsit bonyolultabb. Mikor elolvastam hogy tömítőpaszta is kell inkább hagytam, majd holnap a szerelő megcsinálja.
[ Szerkesztve ]
Redmi Note 7
-
7Sony7
addikt
válasz trassher #34149 üzenetére
Totalcar.hu -n találtam, próbáld ki.:
Ellenőrizze, működik-e a termosztát.
Ennek legegyszerűbb módja, ha a hidegen beindított autó alsó és felső vízcsövét egy-egy kezével megfogja, és figyeli a hőmérséklet változását. Talán nem kell elmondanom, hogy mindenki nagy figyelemmel nyúljon a motortérbe, ne akadjon a keze, ruházata a ventillátor lapátjába, mert az egyszer bizony el fog kezdeni forogni. (Mechanikus hajtású és/vagy viszkokuplungos ventillátorok meg ugye indítás után rögtön...)
Normálisan működő termosztátnál az történik, hogy a motor melegedésével együtt a felső vízcső lassan melegedni kezd, az alsó pedig alig, jóval elmaradva a felsőtől. Amikor a motor eléri üzemi hőfokának alsó határát, a termosztát kinyit, és megindul a keringés a külső körben. Ilyenkor a felső cső relatíve hamar eléri azt a hőfokot, amikor már puszta kézzel fogni igen kellemetlen, az alsó pedig kis késéssel követi.
Ha az alsó cső hideg marad, vagy legalábbis jóval hűvösebb a felsőnél, a termosztát nem nyit ki, vagy nem eléggé, a motor túlmelegszik.
Ha az alső és a felső cső egyformán, vagy egymáshoz nagyon hasonlóan melegszik, a termosztát nem zár be, így az autó jóval lassabban melegszik be, a hidegüzem alatt pedig durván túlfogyaszt.
-