-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
lsebestyen
addikt
F Astrában a csomagtartó ajtaja akadozva jár, vagy kézzel kell kitolni teljesen, régen mintha szépen ment volna magától. Gondolom a teleszkóppal van valami, elfogyott belőle a kenőanyag?
2,5 órát takarítottam a verdát, de legalább most tiszta kívül-belül . -
7Sony7
addikt
válasz lsebestyen #35605 üzenetére
Fázik benne az olaj. Nekem 2 éves a teleszkóp, és nekem is kézzel kell feltolni az utolsó 15 cm -t
(kombi f)
-
-
Markizmark
addikt
Kb. mekkora fordulaton lehet maximum hajtani egy 210e km-es X14NZ motort?
Könyve szerint tartós 6000-et bírnia kéne, de ott van az a 210e km-nyi tényező is ...
Vettem megyei matricát, szóval most lesz havonta legalább 1 70-80km-nyi pályázás.
2 napja hajtottam meg először 4 személlyel, szembe szélben 130-140km/h körül haladtunk padlógázon (de tényleg, koppon nyomtam végig) és így pörgött 4000 körül. Víz 95-95 fölött volt végig a pályán, 100-at nem nagyon közelítette meg.
Hazafelé már nem volt szél, vagy hátszél volt, mert kevésbé nyomtam és jöttünk 130-140-el.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Ablakos
őstag
válasz Markizmark #35607 üzenetére
Vagyis nem sokáig akarod már hajtani azt az autót.
-
Declare
őstag
válasz Markizmark #35607 üzenetére
Azert a 6000 rpm az talan tulzas, de elvileg egy sima szivo benzinnek semmi baja nem lehet, ha szerkezetelig rendben van magas fordulattol. Söt neha kifejezetten jot is tesz neki.
Tartos 4-4500-5000 fordulattol nem lehet semmi baja. Mondjuk azert en furcsallom, hogy 4 szemellyel 130-140 et megy padlogazzal. En vw poloval erdi emelkedön egyedül ugyan, de 140 el siman fel szoktam menni, nem is padlogazon....mondjuk a kis szivo benzinek a sulytöbbletre nagyon erzekenyek....az opeled nehezebb is mint a polo, plussz 3 szemely....vegülis realis
(#35608) Ablakos : Miert is? Mert autopalyan megy 130 al?
[ Szerkesztve ]
-
gban
Közösségépítő
válasz Markizmark #35607 üzenetére
Te magad írtad le a lényeget - egyszerűen nem bír annyit pörögni, mert nem bírja.
Vagyis nyomhatod neki, nem tudod szétpörgetni, a 60 LE annyira kevés a pörgetéshez.
Máshogy fogalmazva, üresben lehet hogy felpörög 6000-ig, de terhelve képtelen felmenni odáig - te írtad, padlógázon pörgött 4000-et.
Akkor hogy akarod 4000 fölé vinni, milyen gázon?Postázást nem vállalok.
-
Markizmark
addikt
válasz Declare #35609 üzenetére
Padlógázon azért rekedt meg 130-140-nél mert bitang szembe szél volt. Lejtőkön elvettem a gázt, hogy ne menjen 140 fölé.
Hazafelé nem kellett agyonnyomni hogy szépen hasítson. Jóval kisebb volt a szélzaj.6000-et nem szeretném kipróbálni, de a 4000-et szerintem is bírnia kell tartósan. Kicsit tisztul legalább. Amúgy is szegény mindig 6-7 km-es távokat megy városon belül.
(#35610) gban: Nem akarom 6000-ig pörgetni, csak érdekel mennyi lehet a határ egy ilyen korú motornál, fölötte voltam-e vagy alatta, vagy mennyire voltam közel hozzá.
Amúgy meg elég keveset megyek 4 személlyel, pályán, szembe szélben. Sőt, legritkábban hajtom ilyen felállásban. Leginkább 2-en vagy egyedül fogok így mennyi, és reményeim szerint nem ilyen szélben.
Elég hullámos erre a pálya, ha hagytam volna akkor lejtőn mehetett volna 5000 fölé is simán.
De ekkora autóval semmiképp nem akarok gyorsabban menni. Akkor se, ha 2 hónapos lenne és 200 lovas.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Declare
őstag
válasz Markizmark #35611 üzenetére
Nem ertem ezt a hatar, nem hatar kerdest Nyugodtan meg lehet hajtani padlogazon is autopalyan, ha mesz vele huzamosabban 4000-4500 at az segit kitisztulni.
De ha a leszabalyzast akarod probalgatni hasznalj kisebb sebesseget 4. ben biztos mehetsz 5000es fordulattal is huzamosabban, de en ennek nem latom ertelmet....raadasul, az ha tepve van a motor es sokszor rövid idöre hatarig pörgetve, az biztosan nem jo....vagy gyakorolj üresben a kerteben
-
lsebestyen
addikt
válasz Markizmark #29786 üzenetére
Ennek mi lett a megoldása? Mert ma takarítás közben néztem a szőnyeget és az is kicsit vizes volt...
-
Markizmark
addikt
válasz Declare #35612 üzenetére
4000-4500-nál maradhatunk. Leszabályzásig, meg üresben, meg negyedikben nem akarok hajtani.
Ötödikben 4000-4500-nál legalább haladok is meg tisztul is. A kettő együtt lenne a cél.A másik kérdés, hogy elég-e neki 27km az említett fordulaton és sebességben a tisztuláshoz.
Attól a ponttól addig a pontig mértem, amit biztosan 130 körül teljesítek.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz lsebestyen #35613 üzenetére
Az, hogy vettem bontott levélrácsot gumival együtt, ami nem volt elvetemedve. Az most szépen fölfekszik és nekinyomja a gumit a szélvédőnek, így nem jut víz a pollenszűrőre a szélvédőről.
Ha nálad nincs hullámosra vetemedve az a műanyag és megvan a gumi is és sehol sem áll el a szélvédőtől, akkor vagy rosszul van visszatéve a vízelvezető ami alatt a pollenszűrő van, vagy repedt, vagy eldugult a vízelvezető gumi cső darab ami a pollenszűrő előtt van a tűzfalon középen. Nálam az is teljesen tele volt.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
lsebestyen
addikt
válasz Markizmark #35615 üzenetére
Köszi!
-
Declare
őstag
válasz Markizmark #35614 üzenetére
A tisztulas szempontjabol csak a fordulat szamit. A dpf regeneracional a dizeleknel van olyan modi, hogy üresben az elektronika fenn tartja a fordulatot 4000 en es pörgeti 5-10-15 percig (vagy valami hasonlo fordulat/idö ezt nem tudom pontosan).
Viszont ha 140 ekkel autozol az 1.4 essel arra keszülj, hogy az ugy emeszti a benzint, mint egy opc
-
haddent
addikt
válasz Markizmark #35614 üzenetére
Én már próbáltam 2-esben 6500 -ig ijesztő amikor konkrétan úgy leszabályoz, hogy megállsz 70-80-90 -ről (nem volt időm nézni mennyit ment) Nekem 6500 -nál van a piros, 4000 -nél van a max nyomaték, 4000 -et tartósan lazán bírnia kell csak hát akkor nagyon éhes lenne mindig. 5000-5500 szerintem még okés de itt már kezd esni a húzás, max addig felpörgetni amíg berakod a következőbe, szerintem
-
Markizmark
addikt
válasz haddent #35619 üzenetére
Én is úgy éreztem, hogy 4000-nél húz a legjobban. Ezért is jó úgy haladni, mert ennél a fordulatnál mássza legjobban a dombokat. 5000-ig ritkán pörgetem el váltáskor, szinte sose. 5000 fölött én még nem is jártam. Nem is tervezem.
Eddig talán 3 olyan alkalom volt amikor besoroltam és taposni kellett 5000-ig, hogy ne lassítsam a forgalmat.
Hiába van 6000-6500 fölött a piros, nem akarom megközelíteni se.
Ecotec 1.4 bírja tartósan a 6500-at, papír szerint.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
HWSW
tag
válasz Markizmark #35611 üzenetére
A motor bírni fogja, csak azok a csúnya, vén csapágyak egy idő után elkezdenek hangosan morogni a pörgetés miatt.
[ Szerkesztve ]
-
7Sony7
addikt
válasz Markizmark #35615 üzenetére
Sose tudtam, hogy az a kis pöcs mi a fene. Ezek szerint ott lefolyik valami viz?
Jé! Egy Opel dízel! Te 10 perc alatt cserélsz termosztátot, él 1 óra+2 l víz. ( isuzu)
-
-
Markizmark
addikt
válasz 7Sony7 #35624 üzenetére
Ja az a kis oldalra hordó gumi csöcs az a vízelvezető.
Ez nem az enyémről lett lőve, csak gyorsan kerestem egy képet amin ez látszik, hogy meg tudjam mutatni merre kell keresni. Az enyém 1.4 benga és bordó. Az enyém termosztátja a vezérlés mögött van.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
HWSW
tag
válasz Markizmark #35623 üzenetére
Ha meg van pakolva, meg nem gyári ET-s felnit használsz akkor akár arra is. De pl. nekem a szíjfeszítőm (hosszbordás) adta meg magát. De még van ott generátorcsapágy, szervoszivattyú csapágya.
[ Szerkesztve ]
-
Markizmark
addikt
Nálam egy darab ékszíj van a generátorhoz. Se hosszbordás, se feszítő, se szervó. Maximum generátor mehet el. Csapágycsere nem nagy mutatvány.
Teher max 4-5 ember + csomesz + tele tank. Ez a maximum. Így megterhelve nem is hiszem, hogy fel tudna gyorsulni olyan nagyon. A felni GM, ET49 rémlik a téli szetten. De a nyári garnitúra kicsit kijjebb van. Max ET39. De lehet, hogy 45? Nem emlékszem már.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
HWSW
tag
válasz Markizmark #35627 üzenetére
Én csak azt írtam, ami nálam beszart egy hosszabb pörgetés után. Igaz, ezzel az autóval már én körbeautóztam a Földet min. 8x, 2009-ben vettem 200e km-el, holott 2005-ben már 250e volt benne.
[ Szerkesztve ]
-
7Sony7
addikt
válasz Markizmark #35625 üzenetére
Jaaa! Értem! A 35621es ről mit gondolsz? Én nem érzem még a sárgát sem, nemhogy a pirosat!
-
-
Markizmark
addikt
válasz 7Sony7 #35629 üzenetére
Nem voltam biztos a válaszban, de szerintem a pirosba kellene tenni a kicsapatót, mert az a legvégső cső ami visszamegy a szívóoldalra. Ha a sárgába teszi akkor nem biztos, hogy minden visszavezetett gázt kondenzál, mert az még előbb bebújik a szelepfedél alá és onnan megy tovább, és amíg ott van addig keveredhet a olajból kipárolgó dolgokkal. Szóval ha a pirosba van téve, akkor biztos minden visszavezetett gáz átmegy a kicsapatón.
Bár a piros kicsit vaskos, de csak meglehet oldani. Nekem se ártana betenni egy ilyen vackot. Ha valaki talál megvásárolhatót, az linkelje mán'!
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
7Sony7
addikt
válasz Markizmark #35630 üzenetére
Nekem is úgy tűnik, hogy csak előbb bemegy a szelepfedélbe, csak azt nem tudom, hogy minek?!
-
-
Markizmark
addikt
válasz 7Sony7 #35631 üzenetére
Onnan is jönnek gázok az olaj miatt, meg talán ott is felszökik egy kis kartergáz és azt is össze kell szedni és elvezetni.
Jó lenne szerezni egy konkrét alkatrészlistát. Gázolajszűrő az oké, de mi kell még a kicsapatáshoz?
Ez a 2 dolog lenne a lényeg?
A bal karikás az világos, de mi a jobb? Mi van benne?[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
lsebestyen
addikt
Az ajtónál a csapszeget hogyan kell kicserélni? Ezt itten: [link]
-
zsolthee
senior tag
válasz Markizmark #35630 üzenetére
-
Markizmark
addikt
válasz lsebestyen #35633 üzenetére
Ki kell ütni.
(#35634) zsolthee: köszi
Azért gondolom ennél jóval olcsóbban is meg lehet csinálni.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
7Sony7
addikt
válasz Markizmark #35632 üzenetére
Sztem a jobbos a fő tartály. A bal csak valami finomszűrő utána.
Amúgy hol az Öreg? Majd ő megmondja.-
-
7Sony7
addikt
-
diablo1984
veterán
válasz Markizmark #35638 üzenetére
ez valami kompresszor olaj/vízleválasztója? annak a tartálya kicsit kevés, és az sem biztos, hogy nem nagyobb nyomáshoz van......
-
Markizmark
addikt
Találtam egy leírást listával együtt: [link]
Kérdés mennyire hatékony.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
AMD Power
titán
Sokkal jobb a második Chevrolet Volt
Jól gondolom ,hogy ez hasonló külsőre mint ami lesz majd új Astra?!
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
AMD Power
titán
Gyönyörű ez az autó.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Fűnyíró topik
- EAFC 24
- Milyen notebookot vegyek?
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- Sorozatok
- GoPro Topic
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban