-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
diablo1984
veterán
válasz Markizmark #36899 üzenetére
kisteher részen is a nagynyomású rendszer hibájáról lehet tudni, amit a gázolajszűrő nem cserélése még tovább ronthat. személyautóknál is mindig ha valami új motor jött be, az kevésbé volt jó, majd az lett a jobb(anno az 1,8-as dízel volt az isten, majd jött a 2 literes, na az eléggé finnyás volt, majd az újabb időkben már az 1,8-as szidták, a 2 literest istenesítették, de pl az 1,6tdci egy megölhetetlen peugeot motor, kettőstömegű bajjal, és turbóhibákkal, ami kb 200ezrenként kell cserélni és okés sokáig!)
-
zolikaDB
veterán
-
Declare
őstag
Jaja tudom ezt meg anno beszeltük is! Csak valahogy azt nem ertem soha, hogy a gyar akkor miert nem rakja bele a chippet? Megy mindig az adok kapok verseny, kinek van ugyanabban a motorban +1 loerö es kie fogyaszt 0,001 literrel kevesebbet. Erre kiadja (most hozom az enyemet peldanak) az 1.7 cdti t 110 loval, erre en beviszem egy garazsba, ahol ratesznek egy 1cm*1cm kis chippet es lesz belöle 150eur -ert 140 lo es picit kedvezöbb fogyasztas? en ezen nem tudok tullendülni....ha ez csak ennyi es minden moka es kacagas, akkor az opel miert nem dobja ra ugyan ezt a chippet ami akkor önköltseges aron kerülhet 60-70 euroba?
Mondjuk a turbo az akkor is gyanus mi volt a jele, hogy baja van? Miert cserelted? Nem is felujitas, komplett csere?
-
hdman
őstag
válasz Declare #36904 üzenetére
A chipp az nem HW, hanem átirják a motorvezérlő elektronikát (ECU). Az nekik 0-ba kelrül. Pár dolgot megváltoztatnak és kész. Olvasd el pl ezt: [link]
Nézd meg pl az e60 bömös 25d és 30d között csak SW különbség van, maga a felépités csavarra ugyanaz. Ugyanez a Volvo D5 mocijánál, meg még pár motornál.
Opelnél lehet van különbség, pl 1,9cdtiből van 100,120,150 lovas.
Még az előző tulaj cserélte, nincs róla papirom, csak ő mondta, hogy már volt cserélve, de megnéztem és gyári márkáju van rajta. Szóval most vagy bontottra cserélte, vagy ujra, vagy a belét ujitották fel,azt már nem tudom. Amig megy, addig ok
Sopron city :)
-
őstag
Sziasztok!
Van egy 1994-es 1.4-es, 60 lovas F Astram, gyári állapot, valós 30.000km. Első tulajdonosától vettem meg, aki egy 80 éves bácsi volt, tehát nem hiszem, hogy sokat volt magas fordulaton használva az autó. Mielőtt hozzám került sokat állt garázsban használatlanul.
Én is nagyon ritkán használom egyelőre, és ha megyek is vele az városban történik havonta max 40-50km. Mindig is nagyon törekedtem a jó fogyasztásra, az alacsony fordulaton használásra, a hamar elváltásra, totál nagypapásan vezettem mondhatjuk.
Volt alkalmam vezetni egy másik, ugyanilyen autót és azt vettem észre, hogy rakéta az enyémhez képest. Utánaolvastam és úgy tűnik nem is annyira jó ötlet mindig csak alacsony fordulaton használni a kocsit, mert totál ellustul. Ha jól tudom ilyen esetben ki kellene kicsit kormolni az autót.
Kérdésem az lenne, hogy egy ennyi km-t futott, valószínűleg sosem szétpörgetett autót (az utóbbi 4 évben minden évben 1x nyáron mentem vele egy 300km-es 130km/h utazótempós autópályázást Balatonra oda-vissza és ennyi) milyen távon, hanyas sebessségben és mekkora sebességgel javasolt kikormolni úgy, hogy ne tegyek rosszat a motornak és az autó gyári állapotának?
Előre is köszönöm
-
haddent
addikt
Nem tudhatod (én sem, csak feltételezés), hogy mi a különbség. Mármint lehet, hogy ugyanaz (ua. tűnik) ha azt mondod, de lehet, hogy 2 különböző üzemben készül, egyik a "selejtes de még azért jó" anyagokból a másik a tökéletesből stb.. Tehát lehet egyfajta szortírozás azért szerintem. "Chippelést" én az életben nem követnék el az autóm ellen, átbaxni az ecut, a gyárilag profik által számolt (nem sufni) értékek stb. Ha nagyon rá mennék a témára akkor valami tényleg profi műhelyben dino mérés stb.. és úgy programoztatám át, hogy közben figyelik. Nem beraknak egy dobozt amiről fogalmad sincs, hogy mit és mennyit állít aztán imádkozol Persze ez lehet, hogy egyéni paranoia
AMD Power igen köszi gondoltam de jobb félni.. Egyébként nem tudom ,hogy ennyire lejt a garázs vagy mivan, de most megnéztem a parkolóban is csak úgy, és kb. a max fölött 1 centivel Otthon is megnéztem (csak nem a garázsban még), ráadásul egyből leállítás után, és max. Ki érti ezt, olyat hallottam, hogy eszi, de hogy termeli még nem
dave93 az a gond, hogy ennyi állás és tunyulás után én szerviz előtt lehet, hogy kicsit félnék nyomni neki, hátha elfáradt a szíj stb.. De ezt majd atöbbiek kijavítják ha hülyeség. Egyébként 5200rpm -en van max erő leadás, én 5000 -re felküldeném tartósan.
Nekünk is volt egy kis fehér füstölés, rángatás, nyüglődés és lassulás az F Astraval, mentem vele úgy 30 km -t tartósan, teljesen egyenletesen úgy, hogy 70 -80 -al 3-asban (kis részen volt 50 es tábla ott 2esben 50-55 -el). Jó is lett egyből[ Szerkesztve ]
-
7Sony7
addikt
válasz dave93 #36907 üzenetére
Előtte mindenképpen cseréltesd a vezérműszíjat, ékszíjakat, olajat, olajszűrőt, légszűrőt. Hába csak 30000km, de elöregedett már a szíj, ha szakad, az nem jó. Nem tudom gumikkal hogy állsz, de ha öreg, azt is csewrélni kell, mintától függetlenül.
Amúgy én tennék abenzinbe valami egr tisztítót, és megjáratnám ahogy Haddent mondta, 3-4 fokozatban4-5000 fordulat körül, szigorúan figyelve a vízhőfokot. 10-20km hosszan. Sok benzin elmegy, de rá kell szánni.
Ilyen sokat állt gépnél számolni kell rá, hogy utána szivárogni fog itt-ott, de ez az öreg szimmeringek miatt van.
Ha megcsinálod, utána ne állj le hirtelen, hanem 1-2 km 5. ben 70es tempóban hűtsd vissza.-
-
Jodanovich
aktív tag
válasz Markizmark #36873 üzenetére
Biztosíték baja volt, azért ment az óra 240 et
Life is Short... Ride Hard!!!
-
bartalix
csendes tag
Sziasztok!
Olajcsere előtt állok, már 11 ezret mentem az utolsó csere óta. A kérdésem az lenne várjak vele míg melegebb lesz vagy ez nem lényeges? -
7Sony7
addikt
válasz zolikaDB #36911 üzenetére
Passz. Azt sem tudom, ezek hogy tisztítanak pontosan. Szerintem magasabb hőfokú lesz az égés, és úgy, de nem biztos.
bartalix: Sztem tartsd a periódust. Nem tudom neked mennyi, de pár száz km ide-oda nem számít.
Az olajnak mindegy, úgyis üzemmelegen kell cserélni. Neked nem mindegy, hogy megfagysz-e közben, vagy nem.[ Szerkesztve ]
-
-
gban
Közösségépítő
Említettem, akadt némi gondom a külső hőmérséklet kijelzéssel, nem vártam meg a kalibrálás végét (gondolom én).
Gondoltam, csak le lehet nullázni direkt is, nem csak a jeladót jó sokáig levéve.
A visszajelzőn 2 gomb van, nem nehéz az összel bill. kombinációt végigfuttatni
5 mp egyszerre nyomva a 2 gomb (de olyankor amikor már kijelez), és átmegy valami teszt módba.
Nekem ezeket villogtatta:
Legelején F, legvégén 12
Ugyanígy F 171
Gondolom ezek az eltárolt hibakódok - nem kell bohóckodni az OBD csati zárásával, villogtatással, ha így van.
Utána meg, először, bármennyivel mentem a nulláson, +53 kmh volt a felirat.
Városban meg + nélkül, az aktuális sebesség (nem óra szerinti).
Vagyis mintha nem tudna 53 fölöttit kiírni.
És nem is kell sebességben lenni, nincs köze hozzá.
Aki gondolja, próbálja ki.Postázást nem vállalok.
-
AMD Power
titán
válasz dave93 #36907 üzenetére
Ahogy a többiek is irtak. Vezérműszij és a baráti csere. Nehogy baj legyen. Én raknék a benzin mellé egy jobb minőségű benzin injektortisztító adalékot és go...
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Markizmark
addikt
Szerintem erről a 2 gombos funkcióról már írtam korábban. Pontosabb sebességet ír ki, mint az óra. De csak 53km/h alatt. Azt nem gondoltam, hogy hibakódot is kiír.
Amúgy a múltkor nálam is elment a külső hőmérséklet mérő. 62 fok volt. Levettem, láttam le van pattanva a sarka. Rögtön vettem újat egy helyi autós boltban 2000-ér. Egyből jó értéket írt ki, nem kellett semmit kalibrálni.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
zsoltee10
addikt
Sziasztok, akkor ismét csatlakoznék a topiclakókhoz egy Opellel. A Vivaro mellé került egy 1995-ös Frontera Sport 2.0i.
Majd készítek pár képet holnap a természetes élőhelyén az erdőn...
-
factis
tag
Nem tud valaki GSI első lököst eladót , nem muszáj eredetit csak ne legyen törött ! (95-ös évjárat)
[ Szerkesztve ]
-
gban
Közösségépítő
válasz lsebestyen #36920 üzenetére
Pontosan ilyen, igen.
Mi a 12 meg a 171?gzbotii: igen, F.
vebbful: korábban nálam is oké volt azonnal csere után, csak most 3 hétig a rosszal jártam.
És -36-ról indult, 12 fokban...
Nem találtam semmit a dupla gombos módszerről, megkeresed hol írtad?[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz 7Sony7 #36913 üzenetére
Etanol = Bioetanol = E-85
A két üzemanyag közötti legjelentősebb eltérés, amely miatt nem váltható ki egy az egyben, változtatás nélkül a benzinüzem etanollal, az utóbbi alacsonyabb égéshője. Emiatt azonos dinamikájú motorüzemhez többlet üzemanyagra van szükség, amelyet a legtöbb autó eredeti motorvezérlője nem képes biztosítani. így1:1 arányú keverékkel kell járni.Nehézkesebb hidegindítás és magasabb fordulaton egy kevés teljesítményveszteség Felold a tank és csőrendszerből minden koszt (az etanol oldja a koszt, a benzin nem!). Az összes mocskot kioldja, ami x év alatt lerakódott. Vagyis benzinszűrőt célszerű cserélni pár km után
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
zsoltee10
addikt
Van valakinek Fronterája a topicban?
-
7Sony7
addikt
válasz mohabá 007 #36928 üzenetére
Jól hangzik. Akkor ez jó az égéstérig, onnan viszont más kell, ami leszedi a kormot, ha van. Jók erre vajon ezek a egr, injektor, szeleptisztító löttyök?
-
-
gban
Közösségépítő
válasz mohabá 007 #36928 üzenetére
Nem vitatkozásképp, inkább csak kiegészítésképp, a benzin is tartalmaz (mert direkt hozzákeverik, hivatalosan) jópár százalék etanolt.
Postázást nem vállalok.
-
haddent
addikt
válasz mohabá 007 #36928 üzenetére
A benzin (mint minden finom olajszármazék) is rengeteg koszt old, csak nyilván a saját trutyiját nem
Egyébként az etanol nem pont hogy forróban ég/robban, és ezért szar az agyonhigított benzin, mert széthajtja az autót, beég? (most nem egy tisztulás erejéig, de huzamosan) -
mohabá 007
aktív tag
válasz 7Sony7 #36930 üzenetére
Löttyöket nem használok,de hogy az alapjárati motort,EGR-t,részben a katalizátort,a motorolajat,pillangószelepházat a beépített kartergáz szűrő (olajlecsapató) patyolat tisztán tartja,az tuti. Csak most látom,hogy hivatalosan mennyi trutyit etetnek meg a motorral. Sajnálom,hogy már sokkal korábban nem csináltam meg. Kész főnyeremény
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
davee_92
csendes tag
válasz mohabá 007 #36938 üzenetére
Tudom. Min: 4%. Régebben a tankoláskor kapott számlán kükön fel volt tüntetve: E-85 4%.
Uniós környezetvédös...nemtom mi.Úgy tudom már rég nem 4%, egy időben 8% volt, legutóbb amikor találkoztam ilyen jellegű infóval, emlékeim szerint már 13% volt.
Opel Műhely - Minden ami Opel! - http://opelmuhely.com
-
Declare
őstag
Jo cikk köszi! Lehet egyszer nekem is megjön a kedvem, valami minimalhoz, de egyelöre meg gyüjtöm a tapasztalaltot a gyari hangolassal
Amugy most hogy mondod, az 1.4 tsi nel is van vagy 3-4 valtozat (loeröben) es asszem csak a 180 lo körülinel van valamilyen alkatresz erösebb anyagbol, mint a 120 lovasnal. A többi minden megegyezik. A 120 es 140 lovas között is asszem semmi különbseg nincs.
(#36908) haddent Azert ez nem igy müködik, hogy a selejtböl lesz a gyengebb a nem selejtböl meg az erösebb ebben van vastagon marketing is.
Meg a profi szamitashoz annyit, hogy ezeket az autokat (de a bmw is talan csak egy fokkal lehet különb), sorozatgyartasban hannyak le a szalagrol, minnel gyorsabban, minnel olcsobban valahol beszeltük is ezt, hogy gondold csak el, hogy ugyan azt az opel astrat veszed meg a vilag minden reszen, holott az eghajlat, hömerseklet, csapadek, minden baromira elterö....akkor hol van a profizmus? belönek egy közeperteket, hogy kb birja a -20at is meg a +40 fokot 100% paratartalommal, aztan had szoljon ezeken az ertekeken biztos hogy lehet optimalizalni a sajat regiodban, sajat felhasznalasodnak megfelelöen.
-
F_Zolee
veterán
Jut eszembe, másik topikban megkérdeztem de nem jött válasz anno. Itt talán lesz is értelme.
Opel centrumról valakinek van véleménye? Javítás, vizsgáztatás, stb... -
zolikaDB
veterán
válasz mohabá 007 #36941 üzenetére
Nem értem, mi a kész főnyeremény?
-
haddent
addikt
válasz Declare #36944 üzenetére
Nyilván ez leegyszerűsített elnagyolt vázlat, de az "elméletileg látszólag ugyanaz" és a gyakorlatban anyagminőség stb.. (nem tudom a zsargont, ez egy külön szakma..) eltérhet. Én ettől azért tartanék. De biztos marketing is, illetve biztos ki lehet fogni olyan példányt ami csak marketing miatt lett a gyengusabb.
A második felével természetesen teljes mértékben egyetértek. Itt a probléma azzal kezdődik, hogy szerintem egy opel által belőtt mindenhol működő nagyon visszafogott kis középérték is 100x biztonságosabb és jobb mint egy kiskínai vagy utca sarki sufnis által beépített, jó ég tudja ki által programozott felülírás.
Mondom, ha valóban ezt egyedileg a te autódra, a te környezetedre szabná egy szakember valós terhelés mellett mérve, akkor fasza lenne (szerintem) -
DopeBob
addikt
Sziasztok,
tud esetleg valaki segíteni abban, hogy kb mennyit érhet most az autónk? Nemsokára szeretnénk eladni, hasznaltauto.hu-n nézegettem árakat, de nagyon nagy a szórás.
1998-as F Astra, kombi változat. 1.4-es 8 szelepes motorral. Start felszereltségű, ami azt jelenti kb, hogy nincs benne semmi a kötelezőn kívül... vonóhorog max. Téli nyári gumi (felnin) 126e km, 120-es nagyszervíz előző évben volt. Végig nálunk volt.
Törve egyszer volt, de nem vészes, pirosnál hátulról belénk csúsztak, hátsó ajtó lett javíttatva, itt nem olyan szép a fényezés.
MZ/X
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- DXRacer használt szék eladó