-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Markizmark
addikt
válasz Jofi81 #37903 üzenetére
Ha a tömítés csere óta eszi az olajat és füstöl akkor az nem a gyűrűk miatt van, egyik napról a másikra sem alakul ez ki. Esetleg maga a hengerfej rossz. Síkolva lett-e? A blokk sík-e? Szelepszár szimeringek?
Mi is jártunk így egy hengerfejjel dízel kisbuszon, hiába nézett ki jól, valahol repedt volt és kevesebb volt a kompresszió. Nálad lehet, hogy a szerelgetés közben valahol megrepedt az olajtér felé és ott szívja be.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Jofi81
őstag
válasz Markizmark #37905 üzenetére
Hengerfej- és szelepfedéltömítés lett cserélve, meg a csavarok, valamint síkolva is lett. De azelőtt nem ette ennyire az olajat, hogy 1000 km-en elfogyasszon 2 litert. Meg műszakin sem volt vele semmi ilyen gond.
-
mephi666
nagyúr
dobtam egy rendelést cromaxékhoz:
vezérműszíj szett Opel 1.2, 1.4, 1.6 Eredeti Opel 91240041 18 175 Ft
vízpumpa Opel Ruville 91242812 7 512 Ft
ékszíj 10x911-915 Contitech 90099582 1 535 Ft
(SUM: 27 222 Ft)jövő hét végén átviszem ide a szomszéd szervizbe a gépet: 14ért cserélnek komplett vezérműszíjkészletet... rászánom ezt az összeget és legyen rendben normálisan évekre... kifelejtettem valamit a listából? a készletben benne van minden, amit ilyenkor cserélni illik? +vízpumpa... meg ott a generátor ékszíj, ami nem tétel és hátha csere+állítás után nagyobb tócsákon áthaladás után sem kezd sikítani egy ideig
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
trassher
addikt
Festék kérdés letudva. 11-re lementem a lakás elé, akkor érkeztek ők. Bemutatkozás, hol az autó. Alvállalkozó megnézte, kérdezte mennyi lesz. Mondtam neki 20.000 forint, ennyi az autókozmetikusomnál egy teljes polír. Adta is a pénzt, kérdezte akkor ezzel rendben vagyunk e. Mondtam igen, elköszöntünk és mindenki ment a maga dolgára.
Redmi Note 7
-
trassher
addikt
-
zeg
senior tag
válasz Jofi81 #37903 üzenetére
Az astra g-m volt gyűrűzve, de ugyanúgy birta olajutántöltés nélkül a kábé 10ezres olajcsereperiódust. A fogyasztás nem változott, főleg nem füstölt, bár nem is volt rommákopva. Reggeli hidegindításkor pár percig csörgött, és biztos ami tuti alapon inkább gyűrűzettem. A szerelőm szerint kb, még 200ezer kilométert kibirt volna a motor, mielőtt komolyabban hozzá kellett volna nyúlni. Ekkor már 500ezer kilométernél járt volna, vagy fog járni egy másik tulajnál...Valamit nagyon elcseszett az a szerelő(vagy épp 'jóvanazúgy' és a 'jóazoda' felkiáltással elintézett), ha ekkora romhalmazt kaptál vissza..
3dfx cuccokat keresek megvételre
-
makro
aktív tag
-
F_Zolee
veterán
Egy ilyen légnyomásmérő megteszi? [link]Sajnos ahány kútra járok annyi félét mutatnak.
-
-
Markizmark
addikt
Na megvolt ma az olajcsere, a váltó olaj csere és a hátsó/középső motor bak csere.
Elsőre úgy halljuk többen is, hogy halkabb a motor az Eneos 5w40-el. MANN szűrő került rá, észrevehetően hamarabb alszik el az olajnyomás lámpa. Szinte azonnal.
A váltóban viszont 1 pohárnál több olaj nem volt... Színe rózsaszín volt, de kevés. Most 1,5 liter 80w90-es Eneos ment bele.
A bak az egy Automega lett, legolcsóbb, de sokkal jobb mint az előző. Az szinte szétesett, billegett a motor, rángatott.
Függő csapszegből a vezető ajtónál a felsőt sikerült cserélni, az alsót nem. Nem tudtuk kiütni. Kicsit rápihenünk. Azt majd legközelebb, de eddig úgy tűnik nem is a csapszeg kopott, hanem a zsanér. Perselyezni kell majd. Holnap felteszem az ablakokra a légterelőket.
Már csak a jobb első csillapítót kell cserélni. Következő 1-2 hétben meglesz.
Egyébként vezérlés készlethez annyit, hogy az enyémben asszem DAYCO szíj van. Nincs benne 2000km. Szerintem teljesen jó, amikor cserélve lett mindenből gyári minőségűt kértem. Szíj + feszítő + pumpa.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
mephi666
nagyúr
szíjfeszítőt kihagytad? ismerőst kérdeztem, mert azt hittem az is van a készletben, ő mondta hogy az külön kell: vezérműszíjkészlet+feszítő+pumpa... continental/contitech-et ajánlott ő is (írtam cromaxnak alvázszámot+típust a rendelések után, fussák át, nehogy olyat vegyek, ami nem is jó, mert egyes termékeknél nincs fent a weblapon normálisan a leírás, hogy melyik típusokhoz való)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
AMD Power
titán
Szerintetek?
Szívó vagy turbó? Melyik új kisautó lesz a család kedvence?
Összehasonlító teszt: Hyundai i20 1.25i, Opel Corsa 1.0 Turbo, Skoda Fabia 1.2 TSIEladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
mephi666
nagyúr
válasz AMD Power #37938 üzenetére
(amennyire értek hozzá,) szerintem szívó: kiforrottabb, hosszú távon megbízhatóbb, olcsóbban fenntartható technika, jóval kevesebb hibalehetőséggel... ami 15év körüli e220-as mercit szereztek bátyámék eladásra 30ezer km-el, arra azt mondják, hogy 1millió fölé is megy röhögve... (nem hiába terjedt el annyira pl taxisok közt) ...ami kisebb 1.4-1.6-os túródízelek vannak a cégnél, azoknál gyakrabban bejátszik a szerviz, hiába 1/4 olyan idősek
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
AMD Power
titán
válasz mephi666 #37939 üzenetére
Ezzel mondjuk én is egyetértek valamilyen szinten. Mondjuk én még mindig azt mondom ,hogy nem is az a baj ,hogy egyre " bonyolultabb - kényesebb " a technika hanem ,hogy ehhez képest az emberek nagy % hülye és primitív. És nem tudja megfelelően használni. Ezért lesz tele az ország 10 éves hulladék autókkal. De az biztos ,hogy egy sima szívó benzines tovább fog élni mint egy 1.0 Turbós csoda gép.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
gzbotii
veterán
válasz mephi666 #37939 üzenetére
Az azért vicc, hogy 1.0 ecoboost kis turbós, 3 hengeres Ford motor élettartama 250.000km...itt hányunknak van 250.000+ -os motra?
Kis motor, kisajtolnak belőle mindent, aztán hamar kuka..When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
AMD Power
titán
válasz gzbotii #37941 üzenetére
250e km valóban nem sok. De ezeket az autókat nem is arra tervezik már sajnos ,hogy 20 évig menjenek. Külföldön egy 10 éves autó már elég öregnek számít.
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
haddent
addikt
válasz AMD Power #37940 üzenetére
Ez igaz, csak nem biztos, hogy - 1-2l fogyasztás, meg egy kis +dinamika (erről megint lehetne vitatkozni, hogy az mitől dinamikus amikor érezhető várni kell rá) késve megéri-e, hogy mindenre oda kelljen figyelni. Én nem látom az embereket, amint felkelnek 6 -kor, kimennek, szépen lekaparják a jeget, ellenörzik az olajszinteket, beindítják a motort, majd hagyják járni (nem törődve a fogyasztással, ez ugye nagyon jellemző ), utánn a szépen lájtosan mennek, de amikor már lehet akkor meghuzatják ahogyan illik (fogyasztással megint nem spórolva lefulladásik ötösbe baxva városban 50 nél), majd leállás előtt megint szépen lájtosan mennek vele 1-2 tiszteletkört a munkahely körül, utánna állva is hagyják még járni egy kicsit, majd szépen ezután mennek be dolgozni vidáman, időben
...Na ehelyett én inkább azt tartom reálisnak, hogy megvesznek egy 1.0 turbó dízel kompresszor biturbo agyon kis dögöt, mert olcsó és fogyaszt 3 litert, kinnhagyják állni éjjelre, bepattannak, pöcc&röff, majd mehet a padlógáz hidegen mert mi az anyjáért nem húz ez hidegen meg amúgyis a turbó is késik de be kell érni és pofátlankodni a városba úgyhogy menjen. Ha már meleg akkor viszont nem kell nyomni neki mert van egy kis erő benne, úgyhogy akkor szépen fordulat mehet a béka segge alá, leállításkor a turbo meg figyeljen magára, sofőr nem fog
Na én ezt nem tudnám megtenni 1 géppel sem, amiért kiadtam rengeteg pénzt. Viszont cserébe nem is szeretném az 1. paragrafus tortúráját sem, pedig ha ilyen gépem lenne akkor csak akkor lenne nyugtom
[ Szerkesztve ]
-
gban
Közösségépítő
válasz gzbotii #37941 üzenetére
Na igen, és ugye az élettartam vége az azt jelenti hogy tényleg vége, az meg nem egyik pillanatról a másikra jön elő.
Vagyis ha peched van, már jóval előtte nem az igazi.
Vagy a másik lehetőség, hogy megy, hibátlan, aztán egyszer csak "szétesik", beáll minden előjel nélkül, stb.?Postázást nem vállalok.
-
KrAt
veterán
válasz mephi666 #37937 üzenetére
Nem, az a szettben benne van
(#37924) AMD Power: hát, fáj a kiadás rendesen, de ha azt nézem, hogy még mennyit szeretném használni az autót (nem egész 5 hónapja van meg, és majdnem 7,5k km-t beleraktam, ebben volt 1-2 nagyobb "kirándulás" is), és eddig mindent megkapott, akkor minden pénzt megér..
-
AMD Power
titán
válasz haddent #37943 üzenetére
Ott a pont.Ennek így kéne működiné. De sajnos nem ilyen szép a valóság. És mikor 123x is így indul el azzal a szerencsétlen autóval és 124x alkalomra megdöglik akkor mit mond a kedves tulaj. Szar az autó. A márka , motor stb... közben nem. Csak 1x suttyó a gazdája. És az nem az autó, márka , motor vagy downsizing arculat hibája.
KrenAtesz Jól tetted! Ha jól karban van tartva akkor nagyon megfogja hálálni a gép a törődést. Ezért is agyalok én is a vezérlescserén.
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
haddent
addikt
válasz AMD Power #37946 üzenetére
Szerintem azért ezt nyugodt szívvel rákenhetjük a downsizingra. Azért egy autót haszon célra vesznek az emberek, közlekedni A-ból B-be, szállítani. Aki már hobbi célra (is) veszi az úgyis odafigyel, de ez ugye 1%.. És szerintem a nagy célcsoportnak nem lenne szabad a kezébe adni egy olyan technikát, ami igazából komoly odafigyelést és némi szakismeretet is akár megkövetelhet és versenypályára való (nyilván azzal az aprócska változtatással, hogy az "alap" nem 1.0l hanem mondjuk 4.0l ).
Ez egyelőre így kicsit sok odafigyelést és nyűgöt jelent szerintem és tervezett rövid élettartamot. Nekem ez egyelőre így nem tetszik... A modernség épp arról kéne szóljon, hogy semmire nem kell odafigyeljek, csak épp arra, hogy biztonságosan és úgy ahogy tetszik mehessek. -
mephi666
nagyúr
válasz haddent #37947 üzenetére
ez az egész dolog kicsit olyan, mint a forma1 <-> le mans összehasonlítása... soha nem követtem végig a 24órás versenyt, csak olvasgattam róla: gépnek majdnem folyamatos 24óra terhelés, kb 5000km, 200 körüli átlagsebesség... és a végén az elsők közt max 1-2 kör különbség van (oké, 1kör itt 13.5km ) ...forma1ben pedig 300km-eket futnak hétvégente és 1 szezonban x motorcsere engedélyezett, aminek nincs következménye... (ha 20futammal számolunk, akkor 6000km-t tesznek meg egy szezon alatt... nem sokkal több, mint egy 24órás le mans)
...idén asszony nem fog örülni, de keresek stream-et, kapcsolgatom a tv-t és nagyjából próbálom végigkövetni a futamot kemény állóképességi teszt embernek+technikának egyaránt
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris