-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Markizmark
addikt
válasz Markizmark #37600 üzenetére
Ha jól látom adac 2014 második helyezett.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
ro_bert17
őstag
válasz ro_bert17 #35931 üzenetére
Nos, ha esetleg valakinek ne adj ég hasonló hiba jelensége lenne:
Pár hete egyik szerdán tudtam volna elvinni az autót szerelőhöz. Mivel addig az autó az udvaron állt, ezért előtte hétvégén lepróbáltam, hogy egyáltalán beindul-e. Nem volt semmi gond, rendben indult a motor, de persze a töltés visszajelző lámpa ugyanúgy izzott.
Szerdán viszont már meg sem mukkant az autó.
Jó pár nap múlva eljött a szerelő, hozott akksit. Az működő akkumulátorral sem indult. Sőt, a töltés visszajelző már ekkor is világított. Autó elvontat műhelybe.
Holnap hozzák vissza az autót. A slusszkulcs újra összebarátkoztatva a motorral, generátor teljes felújítás 25k, új electric power 72ah akku 20k.
Remélem most már működni fog, gyűjthetem a pénzt a vezérlés cserére.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Markizmark #37589 üzenetére
Még egy jó cikk. Illetve (#37600) - magyar termék
-
HWSW
tag
válasz 7Sony7 #37588 üzenetére
Kicsit ellentmondásos, mert a hígabb olaj kisebb hideg oldali viszkozitást feltételez, ami ugye annyit tesz, hogy hidegen hamarabb felépül a nyomás, ergo hamarabb kialszik a lámpa. De ha te ki fogod tudni mutatni a különbséget egy 5W és egy 10W-s olaj között az olajnyomást visszajelző lámpára hagyatkozva, akkor le a kalappal előtted. Azért, ha más nem is, kellene oda kb. -30 fok, nem? Az eléggé sűrűn előfordul kis hazánkban. Alaszkában hadd menjen bele a 0-ás olaj, itthon felesleges. Csak hát fogyasztói a társadalom, és valahogy el kell adni a drágább olajat úgy Honoluluban, mint Ojmjakonon.
Az már más tészta, hogy a motorgyártók megálmodnak különböző szabványokat, hogy miknek kell megfelelnie az olajnak, amiknek már nem tudnak a fél szintetikus olajok (mert félig ásványi, tehát magasabb pl. a hamutartalmuk). És ezek a szabványok inkább a részecskeszűrők és a katalizátorok élettartamát hivatottak növelni. Így nem ajánlott, hogy egy euro6-os motorba beleöntsél mondjuk egy 15W40-et, mert hamar hazavágja azt, amiért az euro6-os. Holott a viszkozitása szerint pl. a máltaiak nyugodtan önthetnék bele...[ Szerkesztve ]
[ Szerkesztve ]
-
Markizmark
addikt
-
őstag
Mivel lehet motortér kábelt szigetelni? Szigetelőszalagot gyorsan eldobja.
"Minél kisebb a téli szám, annál jobban bírja a hideget a motorolaj, minél nagyobb a második, annál jobban bírja a meleget. Azonban nem csak a hidegindításra kell gondolni, hiszen minél fagytűrőbb egy olaj, indulás után annál hamarabb éri el teljes kenőképességét, ezért aztán városban, rövid távokon használt autókba, de amúgy csaknem mindegyikbe érdemes sokkal fagytűrőbb olajat önteni, mint amilyet a hőmérséklet diktálna. Mivel itthon nem ritka a nyáron 30 Celsius fok feletti hőmérséklet, érdemes tág viszkozitású (például 5W-40) olajakat használni."
PhaetonV10:
A zsugorcsővel az a gond, hogy el kéne vágni a vezetéket. Valami olyan megoldás kéne, amivel egy marhasok kábelből álló kábelköteget le lehetne szigetelni.
[ Szerkesztve ]
Telefonon gyorsabban elérsz: 06705213007
-
PhaetonV10
tag
válasz KonzolKartel #37606 üzenetére
Zsugorcső?
-
PhaetonV10
tag
válasz KonzolKartel #37606 üzenetére
Próbáld ki ezt hátha jó lesz nálam elég jól szokott tapadni hosszú távon is.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Markizmark #37605 üzenetére
Ha már itt tartunk, pontosabban Made in Hungary, koreai cég (bár gondolom nem újdonság); már a Taurus sem magyar sajnos. Mindenesetre az élbolyon belül ár-érték szempontjából is jó, szerintem ésszerű választás.
-
7Sony7
addikt
Ez stimmel, én nem is tudom kimutatni s különbséget, csak többen vannak, akik azt mondják, hogy a hígabb olajat megeszi hamarabb. HA ez tényleg így lenne(amiben nem lennék biztos) akkor lehetséges, hogy a 10-40 re tervezett olajszivattyú a nagyobb illesztési hézag miatt nehezebben tudná felépíteni az olajnyomást 5-40 olajjal. Persze ez szerintem is hülyeség, csak azért kérdeztem rá, hogy megbizonyosodjak.
-
-
AMD Power
titán
Az a lemezfelni amin most egy 175/70 R14 gumi van, arra egy 185/70 vagy 185/65 R14 gumi felmegy? Lenne-e értelme az Astrara nagyobb gumikat felrakni?
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
AMD Power
titán
válasz Kickass #37615 üzenetére
Nekem ez a Infinity olyan 8000Ft körül lenne nettóban. 9500Ft körül lenne mondjuk egy Barum. Kérdés ,hogy nekem erre a 5000km nyári időszakra kell-e "jobb" gumi.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Declare
őstag
válasz AMD Power #37616 üzenetére
Ez mindig jo kerdes amugy persze. Viszont ha belegondolsz tök mind1 a km....varoson belül 50 el is lehet pont az a tapadas különbseg szamit, hogy elütsz valakit vagy nem. Vagy nyaron mesz a Balcsira es kiugrik eled egy alatt, akkor elkapod a kormanyt es kikerülöd, vagy elkapod a kormanyt es megpördül az auto es lesodrodik az utrol.
-
Declare
őstag
Egy erdekes dolgot vettem ma eszre. Tegnap este tankoltam es nullaztam a BC t. Hazamentem, majd reggel egy bö 10 percet jarattam a kocsit, mert 1cm jeg boritotta kb Amikor indultam a pillanatnyi fogyasztasra ugye alapjaraton l/perc (vagy l/h) mertekegysegben irja. Az atlag fogyasztas viszont 19,5 l/100 km volt Ez total hülyeseg nem? Azaz reggel hidegen akar szivatoval egyhelyben jaratva se fogyaszthat annyit a kocsit, mintha ugy nyomnam neki, hogy 19,5l/100 km fogyaszzon nem? (az nem is tudom kb 3. ban padlogazon lehetne kb
Egy dizel alapjaraton azt szoktak mondani szinte semmit nem fogyaszt
-
Markizmark
addikt
válasz AMD Power #37613 üzenetére
Ha van szervo akkor 195-ig is elmehetsz. De ha bírod akkor anélkül is. Az még elvileg elfér. Viszont az átmérő ne legyen nagyobb, mert a kis 60 lovas motor megérzi. Az enyémem 175/65 R14-esek vannak. 175/70 és /65 között majdnem 2 centi az átmérő különbség. Ha jól számoltam.
Szerintem ez már tudja rontani a gyorsulást. Viszont valamivel kevesebbet forog a motor ugyanannál a sebességnél. Goglizz rá egy váltó méret kalkulátorra, az megmondja, hogy széles gumihoz mekkora /xx kell, hogy ne változzon az átmérő.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
mephi666
nagyúr
válasz Declare #37618 üzenetére
na, mi január végén tankoltunk, nulláztam a számlálót, utána azonnal volt egy út szüleimhez, ami főúton oda-vissza 50km, a maradék 400km-t városban tettük meg úgy, hogy reggelente csomószor jeges volt az ablak, járattuk 5percekig a kocsit és 5-10km-eket mentünk folyamatosan... 1hete tankoltunk bele 45litert... durván 10 literre jött ki így a fogyasztás durva, hogy a nyári 5-5.5liter után, amit főutakon-falvakon-dombokon keresztül hoztunk össze, tisztán városban, téli hidegben ennyivel megugrik
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Kickass
őstag
válasz Declare #37617 üzenetére
Na de itt most nem kínai vs. prémium hanem budget vs. budget összehasonlítás van.
Szerintem egy Barum semmivel nem jobb pl. egy Nankangnál.Én a saját tapasztalataimból indulok ki, volt prémiumom is (GY, Pirelli, Yokohama, illetve középkatos Fulda, Kumho, Nokian) meg budget is, budget kevesebb, de ha előrelátóan közlekedsz és nem 6-7-8kilóra jut egy lóerő illetve pénzbe se mindegy hogy 80000 vagy 45 egy 14 vagy 15ös szett akkor igen is megfelelő utána járással jó lehet az olcsó is. Ilyenkor szoktak jönni a saját/másik élete nem ér meg pár tízezret szöveggel, de aki nem a legjobb gumit veszi magának az automatikusan gyilkos? Akkor miért a többi márkát miért nem tiltják be?
Én inkább tartok 4-5-10méterrel nagyobb távolságot.
-
Declare
őstag
válasz Kickass #37622 üzenetére
Nem ezt irtam. Ez vilagos. Szvsz a lenyeg, a lehetösegeihez merten vegye mindenki a legjobb gumit. Ennyi.
De ez a "en ovatosan vezetek es tartok nagyobb követesi tavolsagot" ezektöl falra maszom... ne kezdd Te is ....tarthatsz nagyobb követesi tavolsagot ha ugrik a szarvas, vagy esik eled a biciklis. Az hogy a köruton belecsuszol a masikba vagy sem, ott lehetsz ügyesebb vagy benabb ez igy van, de nem ez a fö szempont (legalabbis nalam) gumi vetelkor....hanem ha pl mesz 90 el föuton, jön egy kanyar es ott figyel este a vizatfolyas. Feluszik a gumi vagy nem....csak hogy ne mindig a szarvassal meg a biciklissel peldalozzak
-
gban
Közösségépítő
válasz AMD Power #37616 üzenetére
Közel sem biztos hogy jobb a Barum, ahogy nézem, más is így gondolja.
Én nem is szeretem a Barum-ot, igaz, rég volt ilyenem, de hangos volt, és vízben sem viselkedett jól - azóta nem is nézuem őket, akár változtak, akár nem.mod: ahogy nézem, megint előjött a jobb gumival hamarabb megállsz és múlhat ezen is vs. úgy kell menni hogy még annál is rosszabb gumival is biztonságos legyen a tempó meg a figyelem, mint ami amúgy fent van az autón.
Nem bántás akart lenni, senki felé, lehet mindenkinek véleménye, meg el is mondhatja.
Én amúgy az utóbbit képviselem - olcsóbb gumi, ami amúgy tök jó, és nem csak ezért, de óvatosabb közlekedés.
Csodagumikban én sem hiszek, csak annyival módosítva, hogy szerintem nem a márkájától lesz jobb egy gumi, vagyis egy nevesnél simán lehet jobb egy "márkátlanabb", ezt viszont saját tapasztalatból mondom.[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
Markizmark
addikt
válasz Declare #37626 üzenetére
Hiába van öved, ha olyan a szitu... ugyanez érvényes a gumikra. Munka autóinkon kb mindig használt vagy márkátlan gumik vannak. Sose volt felúszás, kisodródás vagy becsúszás, nem 10, de 20 év alatt se.
Volt egy nagyon jó baleset pár éve a szemem előtt. Csávó télen, X5-el jampizott, előzgetett az úton, kicsit csúszott. Egyik előzés után berántotta a kormányt vissza soroláskor, elcseszte, megcsúszott, forgott 3-at a szántásban. Kisegítettük, majd megrugdosta a gumikat, hogy "szarok pedig drágák voltak".
Aki tud vezetni az alsó kategóriással is tud biztonságosan közlekedni, aki nem azon pedig a prémium se segít.
Ha a profilmélység megvan, és nem 8 éves a gumi akkor azzal lehet közlekedni. Szvsz.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
hermandani
tag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni, nem-e tapasztalt valaki olyat, hogy menet közben a kormány forgatásakor nyikorgás hallatszik. Mintha fém a fémen súrlódna. De végiggondolva ötletem sincs, hogy mi lehet ami ilyen hangot adhat.
Astra F-ről lenne szó[ Szerkesztve ]
-
Ablakos
őstag
válasz Declare #37626 üzenetére
Az öv kötelezettség a legérthetetlenebb szabály. Jó, a büntetés kiszabása miatt nem az. Ha valaki meg akar pusztulni, hát tegye. Senkinek nem okoz bajt ezzel, magán kívül. Az meg had legyen mindenki saját felelőssége. Míg egy gyorshajtás már másnak is okozhat balesetet. Ott jogosnak mondható a szigor.
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz Markizmark #37627 üzenetére
Most total randomba gugli talalat a gumi fekut keresesre [link] a legjobb gumi 100 rol 50 m alatt allt meg, a legroszabb meg 62m en. Csak ebben a peldaban 12m a különbseg. Egy nem idöszaknak megfelelö gumi, vagy mas peldaban ez a különbseg jo esellyel joval nagyobb. Es akkor ott van a kanyarstabilitas, aquaplaning........ezek tenyek.
Azt hiszem ezt soha nem fogom megerteni, hogy mit nem lehet ezen megerteni, vagy belatni, hogy bizonyos szitukban mi mulhat azokon a metereken, vagy azon ha az egyik gumi 90 km/h nal feluszik egy vizatfolyason egy kanyarban a masik meg nem.....
Es megegyszer leirom, nem azzal van a bajom, ha valaki azt mondja, hogy ennyi penzem van gumira, ezert akarom megvenni a lehetö legjobbat...legyen az hasznalt vagy alsobb kategorias. A total nonszensz szamomra amikor ilyeneken megy a matek, hogy "soha nem volt balesetem pedig", meg "en aztan tudok vezetni", meg "mindig nagyobb követesi tavolsagot tartok".....total nonszensz.
Az x5 ös peldadat meg aztan vegkepp nem vagom....tehat akinek jo gumija van az egy barom es balesetveszelyes, mert gyorsan megy, mig akinek noname gumija van az megfontolt, vezetni tudo soför es segit a barmokon? En multkor autopalyan leelöztem egy porsche panamerat, aki ment a külsö savban wazzeee, az astram jobb, mint a panamera
De mind1, szoval nyilvan mindenki azt vesz amit akar es azzal gyözi meg magat amivel akrja....mindig felhuzom magam ezen a teman....
(#37630) Ablakos: Ha en neki megyek frontalisan a masiknak, aki nincs bekötve, kirepül az ablakon es meghal, en ezzel embert öltem. B opcio nem repül ki, nem hal meg, honapokig fekszik a korhazban, csomo cahs az egeszsegügynek. Ellenben ha be van övezve siman lehet, hogy orrbavagja a legzsak es kiszall vagy korhazba viszik es 8 nap mulva hazamegy...szvsz nem ertelmetlen.
[ Szerkesztve ]
-
Markizmark
addikt
válasz Declare #37631 üzenetére
A total nonszensz szamomra amikor ilyeneken megy a matek, hogy "soha nem volt balesetem pedig", meg "en aztan tudok vezetni", meg "mindig nagyobb követesi tavolsagot tartok".....total nonszensz.
Ez valóban hülyeség, de nem is ez volt a példám lényege.
Én azt írtam, hogy használt vagy "márkátlan" gumikat használunk.
Nem pedig kopott, elöregedet, vagy nem évszaknak megfelelőt.
Ezekkel pedig lehet biztonságosan közlekedni. Ne mondja nekem senki, hogy nem. Erre példa a balesetmentes 20 év és pár100ezer összkilométer. Pedig helyzet volt bőven.Az x5 ös peldadat meg aztan vegkepp nem vagom....tehat akinek jo gumija van az egy barom es balesetveszelyes, mert gyorsan megy, mig akinek noname gumija van az megfontolt, vezetni tudo soför es segit a barmokon?
Látom tényleg nem jött le a mondanivaló. A lényeg az, hogy a tag totál rábízta magát a király gumijaira és rá is kefélt. Ha Te low-budget vagy használt (profil mélység még megvan, és nem is kiszáradt) gumit veszel és útviszonynak megfelelően vezetsz akkor bajba nem kerülhetsz. Prémium gumi sem tud segíteni, ha nem megfelelő a sebesség vagy ecet. Ez lett volna a példám lényege.
Az, hogy valaki 1-2 milire kopott, vagy 10 éves, vagy nem évszaknak megfelelő gumival közlekedik az természetesen veszélyes és elítélendő.
De hogy valaki használtan vesz még használható gumit vagy újan olyat, ami olcsó, de még nem bukdácsol az adac teszteken, azzal szerintem nincs semmi probléma.
Tegnap este linkeltem egy hancock gumit, adac 2. És csak 11-12k. Ennél jobb nem hiszem, hogy kell. Én olyat fogok venni.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Declare
őstag
válasz Markizmark #37632 üzenetére
A kialakulo veszhelyzetet sokszor nem Te, nem a gumid, nem az autod fogja eldönteni. Ha jobb gumid van elöbb megallsz. Ezen a par meteren mulhat az, hogy felsohajtasz hogy huh ez közel volt, vagy eppen telibekapsz valakit. Szvsz ennyi a lenyeg az egeszben.
-
Markizmark
addikt
-
mephi666
nagyúr
válasz Markizmark #37632 üzenetére
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Declare
őstag
válasz Markizmark #37634 üzenetére
Nincs is a hankookkal semmi baj. Nem is erröl szolt az eszmecserenk Az hogy az ADAC teszten melyik az elsö, vagy melyik az 5., az kb hit kerdese...
Az egesz onnan indult, hogy AMDpower irta, h 5000km re jo az olcso gumi is, arra irtam, hogy szvsz tök mind1 mennyi km t mesz ez nem meghatarozo, mert baj barhol lehet.
Es igen, megvennem a legbiztonsagosabb autot, ha tehetnem....de nem tehetem. Viszont gumibol megtehetem, akkor megveszem. Nem azert vettem a michelint, mert az lett az ADAC gyöztes Michelint akartam, mert nem kopik gyorsan es jo gumi es vacilaltam az energysvaer+ es a primacy között.
Az total az en gondolkodasom, hogy most sporolhattam volna 20-30 ezret talan a szett nyari gumin, de szerencsere ez nem kell, hogy szempont legyen, ha azt nezem, hogy evi 20-25k km t megyek es ezek a gumik a következö 3-4 evben kiszolgalnak. De ez tenyleg az ember szubjektiv helyzete es merlegelese. Nem erröl volt szo.
-
őstag
válasz hermandani #37629 üzenetére
Axiális csukló talán. Vidd el pár futóműveshez. Ha az első kettő ugyan azt mondja akkor már jó vagy.
[ Szerkesztve ]
Telefonon gyorsabban elérsz: 06705213007
-
haddent
addikt
válasz hermandani #37629 üzenetére
De, csak inkább olyan mintha a szervó lenne gyengus (márkaszervíz szerint minden pacek), és inkább gumis nyikorgás, nem gondolnám, hogy fémes
-
hdman
őstag
OMV premium dízellel 7,04 liter 140tempomat, csak pálya, kb 20km város van benne.
Sopron city :)
-
AMD Power
titán
válasz AMD Power #37642 üzenetére
Meg amit most nem értek... Nekem most a kocsin az egy 175/70 R14 téli gumi. De ahogy elnézem messze nem ez a gyári mérete!? Nyári gumiból akkor most mekkorát vegyek rá!?
Opel F Astra Classic 1.4 GL. 2000/12
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html