-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
#81556480
törölt tag
válasz horvathkrisz #38604 üzenetére
erőtlen kocsi, rossz alapjárat, durrog, fura a hangja..
-
w333
félisten
válasz horvathkrisz #38604 üzenetére
Olyan hangja van mint egy traktornak ... és nincs ereje + rángat
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
gban
Közösségépítő
Akkor az mitől van, hogy minimálisan gyorsítva nagyon-nagyon aprókat és nagyon rövideket "beszaggat" az autó - vagyis nagyon minimálisan tizedmásodpercekre érezni, hogy picit kevésbé húz, igazából nem is venné észre 10-ből 9 ember?
És érdekes, ugyanez volt a karburátoros Kadettnél is.
Valamint jellemzően egy fordulatszám-tartományban, amikor még kevésbé pörög, és jobban erőlködik, de ezt ne szó szerint értsétek, megfelelő fokozatban van, nem túl lent. Vagy mégis, és nem bírja? De miért tizedmásodperceseket ugrál? Nem rángat, csak icipicit nem egyenletesen húz.
De az is igaz, pl. emelkedőn egy leheletnyit erősebben érezni, vagyis ha tényleg jobban "erőlködik".
A Kadettnál senki nem tudta megoldani, kivéve az osztrák bontós, ahol az Ascona nyerget vettem.
Elbeszélgettünk, mondtam mi a gond, fogta, fél perc alatt beállította a karbit. El is mondta, tipikus, a megoldás hogy betekerem a kis csavart a karbin míg ráng alapjáraton, másfél fordulat ki, majd a nagy csavarral belövöm az alapjáratot
Hiába, a rutin
De az Astrán nincs karburátor....Postázást nem vállalok.
-
w333
félisten
válasz #81556480 #38608 üzenetére
És tényleg ... szinte ugyan az a hang !
(#38611) horvathkrisz
EGR szelep + alapjárati motor tisztítást kell csinálni !
Írtam én is 1-2 hete hogy hasonló gondok vannak, hidegen induláskor kicsit rángat, aztán mikor bemelegszik kicsit remeg az egész autó 800 -s alapjáraton, aztán valamelyik nap 1-2 jól kihúzattam 90-100km/h és megszűnt a jelenség, de így is úgy is ha időm lesz kitakarítom én is ezeket
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
w333
félisten
Hmmm ... most jutott eszembe, mióta az OMW -nél tankolok elmúlt a rángatás induláskor hidegen, lehet csak véletlen egybeesés és tényleg a jól kihúzatás segített rajta ezt nem tudom (de az is lehet hogy előző tulaj valami sz*r benzint tankolt pl. Agip), mindenesetre akinek rángat az pontosan hol tankol ?
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
zolikaDB
veterán
válasz horvathkrisz #38604 üzenetére
Hibauzenet, P0301.
-
yoleeka
tag
Én fékpadon dolgozom, analóg hőmérőkkel, amiket digitálissá alakítunk, valamint diagra-n keresztül látjuk, amit a vezérlő is lát online. Egy 3.0-s V6-os dízelt 2000rpm/200Nm-en melegítek csak... Aztán mehet 4000/100% padlógáz! Az üzemi hőmérséklet közt, és a "Strassenfahrt" közt ez a különbség.. Autóban te nem tudod beállítani a fordulatszámot 3000-re és lepadlózni, mert nincs ami azon a fordulatszámon tartsa, egy aszinkron hajtású fékmotor pl képes erre. Autóban egyébként 90°C körül van a normál hőmérséklet, és ha feljebb megy, kinyit az olajhűtő fele a szelep. Szóval akörül fogja tartani. Ezért is piros a felsőbb tartomány.
Better to reign in hell, than serve in heaven...
-
AMD Power
titán
Ma megrendeltem a gumikat is. B
Barum Brillantis 2. 175/70 R13. 8400Ft/db áron!
10500-11000Ft körül mennek amúgy /db.
Ezekből ti mit vennétek?
- vezérműszíj készlet
inco 18832-40%
gain 18800-40%
conti 20100-40%
bosch 22435-40%
gates 18328-40%
skf 22745-40%
ina 16390-38%
dayco 16790-38%A vízpumpa már Dolz lesz az biztos.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
mephi666
nagyúr
válasz AMD Power #38627 üzenetére
nekem a conti-t mondta ismerős, hogy az jó... meg mellé feszítő is kell... (nálam az gyári(?) készletben benne volt...) vízpumpa meg ruville lett: ami infót találtam róluk, engem meggyőztek
kocsit leadtam újra, rákérdeztem azért, hogy a tegnap mennyi: csak cseréltek gyújtáselosztót meg generátor ékszíjat, így a motor bontását-méregetését is hozzáadva 14et mondtak rá... érzésre kicsit más a hibajelenség: melegen nem dadog üresben annyira, mint előtte, asszony észre sem vette lámpánál, csak amikor felhívtam rá a figyelmét, hogy ki-kihagy az a k*rva 4es henger
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
gban
Közösségépítő
válasz AMD Power #38627 üzenetére
Gates már kínai.
Név alapján a Bosch, amúgy boltos a dayco-ra mondja hogy ő olyat hozat mindig mert jó.
De ezt csak hallomás alapján mondom - de sosem hallottam olyat sem, hogy bárkinek is olyan gondja lett volna bármelyikkel is.
Én sosem vettem a felső kategóriából, minden második alkalommal cseréltem mindig is kompletten, és mint írtam korábban is, mindig azt mondták kiszereléskor, hgy tök jó volt ez még - ide értve a 2 szíjat túlélt vízpumpát, meg feszítőket is.Postázást nem vállalok.
-
AMD Power
titán
Elmeletileg nekem sem kene cserelni. Az elado szerint akitol vettem a kocsit meg vagy 2 evet elmehetnek vele. De szaros 10.000 lecserelik nekem es vizpumpaval egyutt, kedvezmennyel lenne a komplett szij stb vagy 15e ft. Szoval vicc.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
adorjant
senior tag
Én hosszbordás szíjból daycot használok már a 3. autón, elégedett vagyok vele, korábban gatesra esküdtem,de két év mindegyik elkezdett ciceregni,és annyira nem olcsó,hogy cseréljem ha kell,ha nem. A dayco meg tényleg filléres,túlvan a két éven és nincs még hangja sem
Vezérlésből csak gyárit szoktam,5 évre leosztva pénzben sem annyira tragikus, vízpumpa meg legyen valami nevesebb, bár pont a Zafiránál beszívtam,két év után kishíján beállt egy autópályás menet után,azt hiszem anno írtam is itt a topikban...
-
Skizz
addikt
válasz Markizmark #38633 üzenetére
Hát én most kicsit elvesztem. Úgy tűnik nem férek hozzá bontás nélkül.
-
mephi666
nagyúr
szinte biztos vagyok benne, hogy könnyen hozzáférhető helyen van ez nem francia autó, ahol időszakosan cserélendő/tisztítandó párezres alkatrészekhez csak fél napos bontás után lehet hozzáférni ...mi kb 2éve jártunk először így, hogy felakadt időnként az alapjárat, akkor nitróval tisztítottuk, 1 éve újrakezdte és inkább vettem párezerért egy olcsóbb újat, azóta nincs baj (kb 5perc sincs a csere) ...cserénél arra viszont figyelj, hogy újra kell tanítani az alapjáratot (akkuról kábelt lehúzod egy kis időre)
nekem ott bújt meg ...tolatólámpa-kapcsolóval nagyobbat szívtam (ahhoz 17es hosszított dugókulcs kell meg csukló a krovára, hogy éppen hozzáférjen az ember)
ui: ismerős azzal magyarázta az alapjárat fennakadását, hogy nem nyit/zár rendesen a benne lerakódott trutyitól... a hibajelenség általában pár perc után megszűnt, amikor melegedett a rendszer és hígabb lett a lerakódott ganaj (addig viszont üresben alapjáraton meg kinyomott kuplunggal olyan hangja volt, mintha padlóig nyomtad volna a gázt)
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Skizz
addikt
válasz mephi666 #38637 üzenetére
Nálam nagyon faszul van elhelyezve sajnos. Csavarhúzó oda már nem fér, csak bit+fogó ahogy előttem írták, vagy egy dugókulcsbetét+krova, de így is le kel lszedni körülötte 1-2 csövet.
valamelyest nekem is javul a helyzet, ha melegszik, de nem teljesen. 1-ben 2-ben 2500 alatt úgyis rángatózik stb... érdekes korábban azt hittem, hogy szar gyertya miatt rángat, vettem bele újat és abszolút mérséklődött a probléma pár napig. Gondolom véletlen.
Na mindegy, elugrom valami bótba aztán keresek idevaló célszerszámot. 1-2 kurvaanyjával meg lehet oldani, ha már odaférek, de még ott se tartok.
gban: ha tudsz vegyél egy legolcsóbb márkájú féktisztítót, azzal kevsebb szopás van és jobban hat.
[ Szerkesztve ]
-
gban
Közösségépítő
X14NZ alapjárati motorja így néz ki:
[link]
A kilógó részt lell megtisztítani csak, ahol a rúgó van?
Pl. fogkefe - sika, melegvíz jó lehet?Postázást nem vállalok.
-
mephi666
nagyúr
nem tenném rá a nyakam, hogy az 1-2ben rángatózást az alapjárati motor okozza... nekünk az alapjárati motor hibája csak üresben alapjáraton és kinyomott kuplung mellett jelentkezett ami miatt nem volt régen szép a hangja az a gyújtáselosztó rossz beállítása miatt volt... vagy járó motor mellett tekergeti az ember és a fülére hallgat, vagy stroboszkóppal lehet 100% tutira beállítani (ismerős csinálta, amikor ott voltam hallásra, de még az én fülemnek is szembetűnő volt, hogy kell jól beállítani...) utána alacsonyabb fokozatokban mintha kicserélték volna a gépet alattunk
ui: ja és jelzés is van az elosztón, hogy kell elméletileg állnia, de lehet minimális eltérés ehhez képest
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Skizz
addikt
válasz mephi666 #38642 üzenetére
Hát szerintem ennek is több fokozata van, végstádiumban gázelvételre a motor is leállhat... de mindenesetre egy próbát megér. Inkább én szívok vele, minthogy csengjen a rezsióradíj+az alapjárati ingadozás és lassú fordulatesés kuplungra nagyon arra utal hogy takarítani kéne. Ha utána is rángat, akkor legalább csak 1 tünet marad a 3-ból.
[ Szerkesztve ]
-
#81556480
törölt tag
válasz mephi666 #38637 üzenetére
Nem érted hogy nem ugyan arról a motorról beszélünk? a 8 szelepesnél ( AMIRŐL TE BESZÉLSZ ) kb kalapács méretű szerszámmal minden hozzáférhető. de a TIZENHAT SZELEPES EKÓTEK MOTOR ( ) legyen akár 1.4, vagy 1.6 annak a jobb hátulján van egy vákuumcső rengeteg mögött. ÉS nem férsz be hosszúszárú dugókulcsal. nekem imbusszal volt felfogatva, de ha csillaggal van akkor is csak L alakú kulcs fér be.
És nem elég a hegyét megmosni, mert magába a motorba is bemegy a cucc, azt is ki kell áztatni.
Szeretem mikor kételkednek olyanba amit már többször csináltam.
csináljak videót , képet , jegyzőkönyvet ?
így a végére odaírnám azért hogy ha nem érthető hogy én végig az x16xel, és ugyan ennek az 1.4 változatáról beszélek.
tisztításnál nem elég a melegvíz, sőt én vizet nem is használnék. féktisztító, vagy nitróhigító, ami gyorsan elpárolog, de kioldja a trutyit belül IS , ami ki tud így folyni.
[ Szerkesztve ]
-
#81556480
törölt tag
Végig olvastam most az összes hsz-t a témában, és kicsit belezavarodtam, szóval amiről ti beszéltek, az mind 8 szelepes motor, aminél tényleg hozzáférhető, de én már az elején jeleztem hogy 16v ről beszélek.
Tisztítást feljebbi hsz-be beleszerkesztettem még. amennyire tudod addig áztasd, míg belülről tiszta cucc folyik,ha féktisztítót használsz azt nem nagyon ismerem de mintha az nagyon gyorsan elpárologna. Próbát megér
-
gban
Közösségépítő
válasz #81556480 #38646 üzenetére
Ok, köszönöm, akkor víz kilőve, megnézem milyen oldószer jellegű cucc van otthon.
Valamint nem csak a csöcsét pucolgatom, hanem beljebb is áztatom ha tudom.
Benzin jó lehet?
Illetve van ami kárt tehet benne?
Gondolok itt arra hogy létezik mindenféle hígító, szerves, meg ki tudja milyen.[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.