-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
AMD Power
titán
válasz #81556480 #36049 üzenetére
Ez így van. A sok rövid táv miatt is lehet sáros a beömlő. De nálam pl a VW extrém sáros volt. Az sajnos már "kórós" ritkán cserélték az olajat szindróma is volt.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
AMD Power
titán
Ha extrém sáros a beömlő akkor belül is ez vár. Ez messze nem jó.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
mephi666
nagyúr
válasz #81556480 #36053 üzenetére
ja, de ha meg nagyon habos, lehet azt mondani: "köszönjük de nem... menjünk, ne habozzunk"
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
nagyúr
Amikor sok a rovidtav akkor nem az uzemanyagbol csapodik ki a viz ami felhigitja az olajat? Mintha valahol ezt olvastam volna. Az 100% hogy a sok rovidtavtol higul az olaj es az is tuti hogy egy hosszabb ut alatt kvazi veszesen lecsokkenhet az olajszint pont amiatt hogy eltunik belole a felesleg. Talan ebben a topikban meselte valaki, hogy a sok varos utan elment nyaralni es felvillant a check engine lampa, keves volt az olaj, pedig indulas elott rendben volt.
-
Declare
őstag
válasz tboy93 #36055 üzenetére
Na azt meg megertem, hogy viz kerül bele....de keveredni nem igen fog nem? Masreszt, mitöl lesz benne hoszabb ut utan kevesebb olaj? Ha a belekerült viztöl nö is a szint, max addig csökkenhet le, ameddig fel volt töltve, miutan a hozzakerült viz elparolog
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Declare #36056 üzenetére
Arra gondolok, hogy beleontesz mondjuk 4L olajat, nem csereled egy darabig, sok rovidtavot mesz, ezert a motorban 3L olaj lesz (minden motornal fogy valamelyest az olaj) + 1L valami az uzemanyagbol. Na ha ezutan megkuldod 600km autopalyaval a kocsit akkor az az 1L valami az eltunik es vilagitani fog a check engine. Csak rohadtul nem emlekszem mar, hogy konkretan mitol higul fel az olaj, azaz mivel keveredik pontosan.
-
#81556480
törölt tag
válasz tboy93 #36055 üzenetére
az én autó,m x16xel híres az olajfogyasztásról. Enyémet átlagosnak vagy inkább átlagon aluli olajfogyasztónak mondanám. Sokat járok rövid távon, kb az év 70%-át, de ha néha elmegyek BP-oda vissza 500km, akkor sem megy le csak kb 1/4 szintet az olaj ( a nívópálca alsó és felső szintje között ) . A lámpa villanásig jóval a szint alá kell menni az olajnak. úgyhogy a kolléga szerintem valamit elnézhetett.
(#36057) tboy93 nagyon nagy számokról beszélsz. Lehetetlennek tartom hogy a megevett 1 liter olajat 1 liter benzin vagy levegőből érkező víz pótoljon. Amelyik motor ezt csinálja ott már elég nagy problémák lehetnek.
[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
válasz #81556480 #36058 üzenetére
nálunk c14nz májusban cseréltünk olajat, főleg városban szaladgálunk 5-10km-eket, augusztusban jó volt a szint a 2000km-es országjáró körút előtt és most 1-2 hónapja néztem legutóbb, majd öntöttem rá kb 2decit, de még most is bőven megvolt a minimális szint... (úgy voltam vele, hogy ha már levittem az olajat és megnéztem a szintet, öntök már bele)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
AMD Power
titán
X14NZ van nekem. Ez egyáltalán nem eszi az olajat , meg szerintem az aránylag "kevés" km ami benne van attól is lehet. 6000km van az olajban , ez 90% itt BP. Semmi nem hiányzik belőle. Az Opeles dave szerint a NZ F Astra motor a legjobb.
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
AMD Power
titán
Ez jó!
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
adidas4death
aktív tag
válasz #81556480 #36063 üzenetére
Ezt abszolút adom. Az enyém is "olajzabáló".
Jó azért nem "zabálja az olajat" de 2 10k-s olajcsere között kb 3-4dl között kell rátöltenem. Viszont olyan is volt hogy kb 1,5et töltöttem rá és elvolt vele simán. Nagyon rapszodikus a lelki világa, de én így szeretem.[ Szerkesztve ]
Xiaomi 11T Pro 256GB | Huawei P20 Pro | HTC HD2 EU | LG G2 Black 32GB 5.0.2 v30d | HTC U11 Black 64GB | Opel Insignia B GSI 4x4 2.0CDTI |
-
davee_92
csendes tag
válasz #81556480 #36053 üzenetére
A használatból eredő habnál ha benézel látni hogy a szelephimbák tiszták.
Nem egészen, NZ motorok esetében van egy műanyag fröccsenés gátló a szelepfedélben ami miatt nem igazán lehet belátni a himbákig, mint pl egy H Astra Z16XER esetében.
Ahhoz, hogy valóban meg tudd állapítani sajnos le kell venni a szelepfedelet.Opel Műhely - Minden ami Opel! - http://opelmuhely.com
-
AMD Power
titán
Mekkora mákja volt!!
Videó: Totálkáros Opel Vectrából szállt ki a sofőr a vasúti baleset után
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Skizz
addikt
válasz #81556480 #36046 üzenetére
Persze, alku lesz, abba nincs is hiba. Jó lenne mondjuk egy papírmunkát belealkudni...
Annyira szerintem nem elvetendő, ha felemelik... már voltam ma egy szervízben, elvileg holnap elgurulnk arra, aztán rápeslognak, nehogy legyen valami huncutság. Kicsi rozsda van (még nem láttam élőben, csak holnap), elvileg hátsó sárvédőívnél, de lakatos a szomszédban van (rokony), és ha csak kicsi, akkor úgysem esik még ki alólam évekig, szóval az a része nem akadály. Ha nem porlad el egy erősebb fuvallattól, nem nagy gáz.
Futómű kopogásra figyelek, hidegindiítás nem tudom mennyire megvalósítható, mivel használatban van/lesz, de majd meglássuk, mindenesetre a szakik ha kicsit hallgatóznak, hogy hogy dorombol, az sem hátrány. Egy csapágyas hajtókart én nem biztos, hogy meghallanék - ők meg fogják. Azért is jó elcibálni az emelőre, mert egy-két ilyen turpisság kiderül és alkualapnak jó, még ha nem is életveszély. Ha patika, akkor azért nem olyan jó a helyzetem, mert hahun pl. nem ez az ár a kínálat teteje.
Leírás mondjuk elég ijesztő, de beszéltem ma a tulajjal - kiderült, hogy innen-onnan ismerjük is egymást (szomszéd város (falu)), úgyhogy annyira nem izgulok, mindent egybevetve meglehetősen alacsony a szopófaktor. Ha szar, akkor nem kell - ha tetszik, pöcc-röff és nem szakad le az emelőről, akkor viszont nem lenne hülyeség megvenni...
-
marsu
addikt
Ha minden igaz, akkor meg is lett az új gazdája az autómnak ...
... hamarosan Opel Astra tulajdonos, és az opelos topik sűrű látogatója lesz:
Üdv a klubban!
Press any key to continue ...
-
#81556480
törölt tag
Ja nem rossz az ha fel van emelve, csak nagy apokalipszisre szerintem ott ne számíts. Az alváz rendben szokott lenni ezeknél DE! ha már alulról nézegeted a kipufogó lehet alku alap állapota alapján.
Sárvédő ívet én magamnak kijavítottam úgy hogy nem fújtam telibe az elemet, és telejsen jó lett. az szerintem kicsi pénzből megoldható.
Nagy izgalmamba egyszer meg át is alakítottam b2-re azaz így néz ki. Egyébként teljesen ugyan az a szín és felszereltség mint amit Te nézel.
-
mephi666
nagyúr
na, kecskemétre kerül az ex-géped
reggel egy érdekes kísérletet végeztem (véletlenül) és megosztom a tapasztalataim (lehet csak nekem újdonság, de ha másnak is jól jön, már megérte): fogyóban a jégoldó, a kocsit körbe szépen bevonta egy átláthatatlan, de könnyen lekaparható jégréteg... úgy gondoltam, ezt inkább gyors kaparjuk körbe, ne használjuk a kemikáliát... így is lett, elindultunk és 1-esen ment végig a venti: pára, vagy belülről jegesedés 1 cseppnyi nem volt...
konklúzió (a megfakult fizikatudásommal, lehet tévedek): ha jégoldót használok, akkor az hirtelen megemeli az üveg hőmérsékletét kívülről és emiatt azonnal lecsapódik belül a pára, ami rá is fagy szépen a szélvédőre... ha viszont kapargatom, akkor csak eltávolítom a jeget/havat az ablakról, nem változik hirtelen a szélvédő hőmérséklete és így nincs párásodás... menet közben egyenletesen melegedik, el kezd olvadni a maradék jég is kívül -> innentől jégoldót csak vész esetén, ha nagyon durván le van fagyva
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
F_Gergely
őstag
Bőr ülésfűtése van valakinek? mennyi idő alatt melegszik be? Nekem 15 perc mire langyos lesz, de valahogy nem az igazi csak nem tudom hol keressem a hibát... :/
-
gban
Közösségépítő
válasz mephi666 #36078 üzenetére
Én is leírom a tapasztaltakat
Szélvédő páramentesítővel kezelve, ez a gyakorlatban úgy működik, hogy lecsapódik a pára, csak apró cseppek formájában, vagyis simán átlátható marad.
Működik is a dolog rendesen, csakhogy van buktató is.
A kívül ráfagyott jeget tegnapelőtt levakartam, majd fél óra múlva indultam.
De addigra újra ráfagyott egy vékony réteg, gondoltam nem vakarom, lespriccelem a mosóval.
Az meg ugye ráfagy, ennek oka pedig a gyorsan elpárolgó alkohol.
A párolgás meg hőt von el.
És itt jött a nem várt dolog, a benti, nem látható, de lecsapódott víz szépen megfagyott. Belül. Villámgyorsan.
Közben kívül is pici ráfagyott, lespricceltem hogy lássak, de ettől a belső még jobban fagyott
Szóval nálad sem melegebb lesz a jégoldótól, hanem a párolgástól lehül az egész üveg, azért párásodik jobban.Postázást nem vállalok.
-
haddent
addikt
Érdekes rejtélyek ezek Nem lehet, hogy a szigetelés szar valahol? Csak mert a régi családi F Astra (előző tulaj kicsit meggyűrte az ajtaját de mi már pacekra javítva vettük 10-en éve) párásodik ha lehúzom az ablakot, ha fűtök, ha hűtök csinálhatok én amit akarok, az olyan, ha olyanja van (esőben). Az új H Astrában meg ugyancsak csinálhatok amit akarok legrosszabb esetben enyhe lélegzetből keletkezett pára lesz, kicsit bekapcsolom a ventit (tökmindegy neki a hőfok) és el is tűnt mintha nem is lett volna. Csak erre tudok gondolni.. hogy a szigetelés nem az igazi.
-
mephi666
nagyúr
ja, de lényegében fizikai/kémiai reakció zajlik, ami miatt belül párásodik/fagy nem kellemes... tegnap indultam este asszonyért, gyors jégoldó, parkolóból ki... aztán a forgalomba kiérve kezdett igazán fagyni... nemondjam rendesen rámjött a para, mert meg nem állhattam és kellett neki pár perc, hogy normálisan kilássak minden irányba... nem egy élmény, de a legbiztosabb módszer a vakarás
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Declare
őstag
Nekem ez a sonax nagyon bevalt. Ahol magam elött a szelvedöt befujtam vele, semmi nyoma, de nincs semmi para sem. Pedig tegnap este szakado esöbe szalltam be a konditerem utan....hat gondolhatjatok, beültem es whuuppp minden beparasodott kiveve elöttem a szelvedö
ez a pingi paramentesitö parna meg nem jött meg, az nem volt benne a dobozba multkor megsem, remelem ma igen es akkor azt is bevetem
-
gzbotii
veterán
válasz haddent #36086 üzenetére
Nemtom' szerintem az ujabb autokban a szelvedokon van valami feluleti kezeles alapbol...vagy valamk mert negyed annyira se hajlamosak parasodni...
mephi666: multkor egy tenyernyi helyen kapartam le...ugy vezettem mint egy tankban...aztan rajottem, kurva veszelyes es megalltam, kapartam meg egy tenyerni helyen
[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
haddent
addikt
válasz gzbotii #36092 üzenetére
Amit el tudok képzelni, hogy valami extrém hydrofób (vagy hogy kéne ezt magyarul írni) réteget visz fel és egyszerűn "lecsorog" róla már a minimális mennyiségű víz is. Pl. valami szilikonos szar. Na most én ezt nem akarném felfújni az ablakomra arról nem beszélve, hogy a vízmennyiség adott a zárt térben , az el nem tűnik, jól berohad alul ahova eltűnik
-
7Sony7
addikt
Bár mostanában rikán vezetem a sajátot, de régebben úgy csináltam, hogy beszálltam, nem engedtem ki a levegőt, csak kifele, ajtót nem csuktam be. Motor indít, venti 2 fokozat ablakra,( igaz hideget fúj, de talán nem engedi a párát az ablakhoz), ajtó becsuk. Ettől jobb módszernem nagyon van. ( nincs klíma a kocsiban). F Astra. Egyébként lehet az baj nála, hogy a pollenszűrő olyan helyen van, ahol sok a pára.
-
-
mephi666
nagyúr
válasz gzbotii #36090 üzenetére
este én is elgondolkoztam, hogy simán elkenhettem volna valami bokorugrót úgy, hogy észre sem veszem zebráknál rohadtul figyeltem, viszont vannak olyan részek, ahol sövény mögül simán kiugranak a barom gyalogosok (természetesen szabálytalanul) ...ha valaki látta, hogy vezetek, szerintem jókat röhögött rajtam: begörnyedtem a kormány mögé, mint quasimodo, mert alulról tisztult legjobban a szélvédő és így láttam legjobban
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
gzbotii
veterán
válasz 7Sony7 #36094 üzenetére
Egyik volt munkatársam (50+, világ életében sofőr volt) tanított erre: mihelyt megindítod a motort, 2-3-4 fokozatban (hidegen is) az ablakra, napellenzőket kb 45 fokos szögben lenyitni.
Szerinte gyorsabb is mint egy kaparás + üveget sem karcolod szét - mondjuk ez működhet is, egy olyan autón amivel nem kell menni 5km -5 fokban, hogy meleget kezdjen fújni (mint az enyém)When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
Declare
őstag
válasz gzbotii #36090 üzenetére
Egyszerübben jobb a szellözes, jobb a levegökeringetes, szigeteles. Meg ugye jobb kocsikban vannak erzekelök, amik figyelik, ha parasodik a szelvedö akkor lefujjak, jobban van megtervezve a leveö bevezetes stb.
Szerintem ennyi a titokNano kezelesek allitolag baromi jok, csak ugye horror dragak. Neztem en is az üvegre, ilyen 30k huf egy kis ici pic üvegcse es azert idövel az is lekopik
-
gzbotii
veterán
válasz Markizmark #36097 üzenetére
ez komoly. Nekem komplekt új..
És honnan lehet tudni, hogy mikortól, mely modellekben van ez már benne?When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.