-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
cszolee79
csendes tag
válasz cszolee79 #91700 üzenetére
Itt van leírás minden turbó hibakódról (P0234 - P0250, oldal alján a linkek), olvasd át.
https://www.troublecodes.net/pcodes/p0234/[ Szerkesztve ]
A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.
-
HoaryFox
Topikgazda
Annyi a lényeg, hogy hideg olajjal ne túlságosan alacsony fordulaton használd (sztem 2000+, gépkönyv 1500+-t ír nekem) meg ne is tiltáson. Ha meleg az olaj, már azt csinálsz vele, amit akarsz
"A wikipedia nem tudományos lexikon, hanem egy multiplayer módú notepad." by Pikari
-
kisapa
senior tag
Sziasztok! Vettem egy 2009-es Astra h-t amiről a hibakeresés nyomán kiderült,hogy gázos volt de vissza lett alakítva. A kérdésem az átalakítás csak a szívósort érinti? Állítólag valami a visszaalakítással van mert fals levegő miatt hibakódom van. Esetleg egy bontott szívósor csere segítene?
-
-
kisapa
senior tag
válasz Tikakukac #91706 üzenetére
Bocs de ez nem válasz a kérdésemre. Azon már túl vagyok, hogy átvágtak és hiába vittem el állapotfelmérésre ez nem derült ki,csak egy másik szerelőnél. A kérdés továbbra is az, hogy az átalakítás csak a szívósort érinti? Mert ha igen akkor a csere valószínűleg megoldja.
[ Szerkesztve ]
-
Magnum_
nagyúr
válasz Csabex #91704 üzenetére
Nem voltam. Mult heten automosasnal az egyik klubtag oda is jott lebaszni, hogy nem mentem
Van egy projekt kormanyom, rendeltem ra Alirol "bort", mar rapozicionatam ragasztoval, delutan megvarrom, meglassuk milyen lesz
[link][ Szerkesztve ]
I humbly and respectfully decline™
-
válasz kisapa #91707 üzenetére
Nem értek Cng & LPG dologhoz , de ahogyan olvasom ha nem gyári volt a rendszer nem kis munka ennek átalakítása, ráadásul H Astra minden 1.6-os motorja tiltó listán van ,hogy tilos ennek átalakítása. Nem hiába adtak ki gyárilag erre egy különálló motort z16 yng motorkóddal.
Az alábbiakban mivan kiszerelve és mi maradt meg?"Miből áll egy átszerelés?
Mindenek előtt szükség lesz egy tartályra. Ezt a legtöbb esetben be lehet szerelni a csomagtér fenéklemezében eredetileg a pótkerék számára kialakított mélyedésbe, ahol ez nem áll rendelkezésre, sajnos lopni fogja a helyet a tartály a csomagtartóból.
Van egy többfunkciós szelep is, amit multiszelepnek hívnak. Ez védelmi funkciókat lát el, hogy rendszerben ne keletkezhessen túlnyomás.
Kerül még az autóba egy gázvezérlő és egy elpárologtató is. A tartály kap egy szabványos betöltőnyílást, itt tudjuk majd tankolni a gáztartályt. Ezt a nyílást a hátsó vészhárítóban, vagy – ha erre lehetőség van – a benzin betöltő nyílása mellett helyezik el.
A motor befecskendező szelepeit is ki kell cserélni olyan speciális alkatrészekre, amelyek a gáz üzemmódot képesek kiszolgálni. Igazán erős autóknál (pl. négyhengeres motorok esetén 150 lóerő felett) némi felár keletkezik, mert ide különlegesebb injektorok kellenek."
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Tikakukac
titán
-
cszolee79
csendes tag
válasz Luck Dragon #91709 üzenetére
"A motor befecskendező szelepeit is ki kell cserélni olyan speciális alkatrészekre, amelyek a gáz üzemmódot képesek kiszolgálni."
Ezt nem értem, gázosnál fúrnak 1-1 lukat a szívócsőbe / csonkba minden hengernek, és ott megy be az LPG. Nem kell semmit sehova cserélni. A gáz nem a benzin injektorokon megy az égéstérbe (legalábbis nálam, Z16XE-nél nem).
Mire gondolt a "befecskendező szelep"-nél? Injektor? Szívószelep? Azokhoz elvileg nem kell nyúlni, csak néhány motortípusnál kell a szívószelepeket cserélni olyanra ami bírja a magasabb hőterhelést, de azt se mindegyiknél.kisapa: mi az hogy falsot szív? Magas az alapjárat (fals szívásnál az lesz a hibajelenség)? Mi a hibakód? Melyik gázos cégnél jártál eddig?
[ Szerkesztve ]
A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.
-
-
kisapa
senior tag
válasz Luck Dragon #91709 üzenetére
-
cszolee79
csendes tag
válasz kisapa #91714 üzenetére
Akkor jól benézte, az biza nem fals levegő szívás
https://www.obd-codes.com/p0170
P0170 Fuel Trim Malfunction (Bank 1)"What are the causes of the P0170 code?
Any condition that causes the engine to run lean such as a weak fuel pump, a clogged fuel filter, or a faulty fuel pressure regulatorAny condition that causes the engine to run rich such as a mass air flow sensor, manifold absolute pressure sensor, or a faulty fuel pressure regulator"
Illetve lehet az is, mármint hogy fals levegő, de akkor annyi történik hogy felmegy az alapjárati fordulatszám. És akkor mindig szar, 800 helyett több. Én fojtószelep csere során elfelejtettem visszadugni az EVAP szelep csövét (kb 7-8mm belső átmérő), és fix 2500-ra beállt az alapjárat. Na az a fals szívás.
Ott valami más gebasz lesz, szerintem. MAF vagy MAP szenzor (MAF tisztítás, van hozzá megfelelő spray), IAT, esetleg ECT (hűtőfolyadék hőmérséklet). Azon menjetek végig hogy mi csinálja a keverékképzést: MAF / MAP érzékeli a levegő mennyiségét, IAT, ECT a levegő / motor hőmérsékletét, és az O2 (lambda) meg az oxigéntartalmat, az ECU ezekből dolgozik hogy jó legyen a keverék.
Vagy a szokásos Opel nyűg, gyújtótrafó / gyertyák, de akkor sztem más hiba lenne (P03xx) vagy O2 szenzor (misfire, ilyesmik).
Esetleg EGR ha van benne.[ Szerkesztve ]
A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.
-
kisapa
senior tag
válasz cszolee79 #91715 üzenetére
Sajnos én egyáltalán nem értek hozzá, ezért is vittem szerelőhöz. Már éppen három helyen jártam és ezek között van márka szervíz is. Ott mondták, hogy a gázos átalakítás miatt lehet. Ezért volt az eredeti kérdés, hogy ez csak a szívósort érinti-e. Egy másik szerelő szerint meg elkopott valami műanyag alkatrész a szívó torokban és annak a rezonanciája okozhatja a fals levegőt.
-
őstag
válasz Magnum_ #91708 üzenetére
Én csak drónozni járok oda és valamelyik nap láttam, hogy a rengeteg kis Tigra szép kis szabályos kört alkot A Vectra kilógott volna a sorból Sztem az remek lesz, ha megvarrod. Az én kormányomra sem ártana valami, viszont van egy ismerős aki kormány, kézifék és váltó szoknyákat varr valódi bőrből és színes cérnával nem horror áron és jó a minősége is. Én fekete - narancs kombinációt kértem amit legalább 4 éve csinált és mai napig hibátlan, pedig aztán a váltó az van használva rendesen a belvárosi forgalomban napi szinten.
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
válasz kisapa #91716 üzenetére
Én azt nem értem, ha gázos vissza állítás történt, miért fektetett bele ennyi pénzt hogy mindent kiszereljenek, vissza programoznak, na meg a tartály helyét is eltüntessék meg a hátsó lökhárító csere is volt ha még a töltő nyilas sincs meg?
Meg a matricákat is lekaparták? Ennyire 100%-os vissza állítás esetén pont ezt a hibát nem orvosolták?Ugyan már, valahogyan én nem hiszem ezt el.
Szerintem ez soha nem volt gázos autó, inkább a fentebb írt hibák lesznek. Legalábbis ahogyan eddig leírtad.[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
cszolee79
csendes tag
válasz kisapa #91716 üzenetére
Nekem is volt ilyen alapjárati gondom, de csak félhideg (40-80fok) motornál, melegen tökéletes. Aztán elkezdtem utánaolvasni, mitől lehet ez (rough idle, stalling címszavak). Nálam nem volt hibakód, csak elkezdett alapjáraton fulladozni, leesett a fordulatszám, le is állt. Most nem tudom hogy áll, legutóbb nem fulladozott, de még csak 1-2 menetem volt vele hidegindításból.
Majdnem 2 hónapja ezt guglizom Opeles, Vauxhallos, általános autós topikokban, hogy mi a túrótól ingadozhat az alapjárat.
Sorban ezek okozhatják (meg még más is...):
- fals levegő (leesett egy cső, repedt valahol a vákuumrendszer)
- IAT (Intake Air Temp - beszívott levegő hőmérséklet érzékelő) ha van
- MAP (Manifold Absolute Pressure - szívócső nyomás érzékelő) ha van
- MAF (Mass Air Flow) - ha van (általában vagy IAT+MAP vagy csak MAF van, kivéve amikor nem)
- ECT (Engine Coolant Temp)
- Crankshaft sensor (felső holtpont jeladó)
- Camshaft sensor (főtengely jeladó)
- Throttle Position Sensor / Idle Throttle Valve (gyakorlatilag a fojtószelep)
- EGR szelep
- EVAP szelep
- O2 (lambdaszonda)
- gyújtás probléma (gyújtótrafó, gyertyák)
- injektorok
- üzemanyag szivattyú, szűrő, nyomásszabályzó szelep.Szóval kb bármi okozhatja
Én elkezdtem sorban cserélgetni a vackokat (IAT, MAP, fojtószelep), ezek mellett dobott EGR és EVAP hibakódot, akkor azokat is, erre végül most dobott egy ECT hibakódot, azt is majd cserélem ha lesz lelkierőm. Üzemanyag rendszert megmérettem, az tökéletes, tartja a nyomást, szivattyú jó, stb. Amikor fulladozik, akkor gázzal is fulladozik, így a benzines része (injektorok is) kizárható. Gyertyák, lambdaszonda, trafósor újak. Remélem most abbahagyta végre. Ha nem, akkor haladok tovább, ha már nincs mit kicserélni akkor kb marad az ECU
Szóval... bármi lehet és az ellenkezője is. Félig megtört kábel. Rossz földelés. Oxidálódott csatlakozó.A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.
-
cszolee79
csendes tag
válasz Luck Dragon #91718 üzenetére
Elvileg nincs programozás, a gáznak van saját ECU-ja, azt valahogy összekötik a gyári ECU-val, ilyen-olyan érzékelővel, és kész, csak a gázvezérlőt kell programozni (már ha olyan, pl nekem olyanom van, Tartarini 2-3-4 cylinder, amit nem is nagyon lehet, csak kb annyit hogy milyen vízhőfoknál és milyen fordulatszámnál váltson LPG-re.) Gyári ECU-hoz nem nyúlnak, abban az eredeti program marad.
Tehát kiszedni annyi hogy kiveszik a gáz csöveit, reduktort, ezt-azt a motortérben, ledugózzák a szívósorban a lukakat, levagdossák a kábelkötegbe bekötött kábeleket amikkel az LPG ECU kommunikált a gyári ECU-val és érzékelőkkel és kész. Gondolhatod hogy ha profi gázos cégek 20-25 ezerért vállalják a teljes eltávolítást, nem lehet nagy csoda, saccra 1-2 óra munka annak aki ért hozzá
Nálam a pótkerék helyéről kb 5 perc kiszedni a tartályt, a töltő nyílás meg a hátsó lökhárító alatt van, a kipufogóval átellenes oldalon, nem kell semmit cserélni vagy bontani.[ Szerkesztve ]
A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.
-
Tikakukac
titán
válasz Luck Dragon #91718 üzenetére
Bennem is ez motoszkál. Ez megint valami nagyon megokosított verda lesz, amiről utólag derülnek ki vadállat sztorik.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
cszolee79
csendes tag
válasz Tikakukac #91721 üzenetére
Rendszám alapján meg lehet nézni az előéletét, korábbi vizsgáit, ingyen.
https://szuf.magyarorszag.hu/szuf_fooldal#ugyleiras,28c28a1a-7296-4629-8f36-7f3fbe6596c6
Ha valaha is LPG-s volt, vagy bármi egyéb érdekesség, itt meg lehet nézni. Korábbi óraállást, stb.Simán lehet hogy csak koszos a MAF érzékelője
Nekem a képek alapján nem tűnik okosítottnak, egész szépen néz ki. Egész pontosan mi a motorkódja?Az mondjuk tényleg gyanús hogy egy viszonylag friss autónál (H Astra, vagy mi?) valaki kiszerelteti a gázrendszert, amit 250 ezerért beleszereltetett. 10 évente gáztartály csere, igen, az 60-70e, de ha már benne van akkor életben kell tartani, mert megéri.
A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.
-
-
Tikakukac
titán
válasz cszolee79 #91722 üzenetére
Az a baj, hogy amire mi vagyunk kíváncsiak és a valódi érdekességek itt nem fognak szerepelni.
Ez a rendszer sok dologra jó. Olyanra, hogy miért szerel ki valaki gázt úgy egy kocsiból, hogy az a szerelőnek sem tűnik fel és fogalmuk sincs mi lehet a gond, na ezekre sajna marhára nem. Az ilyen egzotikus dolgok sajnos csak nyomozások után jönnek elő.
Facsén olvasok néha olyanokat, hogy elájulok. De kitartó munkával tényleg kisregénybe illő történetek jönnek elő az új tulajoknak.A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
válasz cszolee79 #91725 üzenetére
Jah, nem. Én az olyanokra gondoltam, mikor kiderült, hogy az autóval pölö Svájc-Magyar távot jártak és futtatni vitték a lányokat, és ezért volt egy Vectra pölö jó állapotban, pedig volt benne 450e.
Vannak itt drogfutár kocsik, olyan, amit konkrétan 2 darabból raktak össze stb.Na ezek a vad sztorik
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Luck Dragon #91723 üzenetére
A feltett képek alapján, úgy látom, hogy Z14XEP.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Tikakukac
titán
válasz mohabá 007 #91727 üzenetére
Ismerős minden része, gyanúsan az.
Bagóért lehet bontózni angoloktól mindent, 100k-ból kb teljes motortér új lesz. Ha utána is hibás, az szopó.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
ntomka
nagyúr
-
qfm
őstag
Szervizbe saját tulajdonú kocsira mennyiért adják ki a szerviz előzményt? Online én nem kérhetem le, ugye?
-
-
qfm
őstag
válasz Luck Dragon #91733 üzenetére
Most lett vásárolva. Csak a szervizkönyv egy ponton eltér a volt tulaj által elmondottaktól. Neki meg nincs oka hazudni róla. Szeretném tudni az igazságot, nem-e X-eltek véletlenül rosszul. A szerviz ciklus egyébként a volt tulajt igazolná (tényleg meg kellett volna csinálniuk, amit nem x-eltek be), ezért is különösen fura.
[ Szerkesztve ]
-
cszolee79
csendes tag
No, fejlemény. Ma beindítottam az autót és pöccröff 2 forgatásra indult. Alapjárat nem ingadozik se hidegen se melegen.
Az egyetlen amihez nyúltam a hétvégén, az a váltó oldali golyósfészek volt, de ahhoz le kellett húznom az ECU-ról a két csatlakozót, meg tekergetni a kábelköteget hogy hozzáférjek.
Most meg minden fasza.Akkor vagy valamelyik kicserélt b.sz miatt lett jó (volt EGR, EVAP hibakód, azok szinte biztosan rosszak voltak), vagy csak hozzá kellett nyúlni a kábelköteghez, megmozgatni, tekergetni..
F.szom se érti már ezt. De ma hibátlan volt. 10x indítottam be, 10x indult pöccröff 2 forgatásra, hidegen is melegen is. Ilyet még sose csinált. Kíváncsi vagyok holnap is jó lesz-e, vagy addigra elhülyül megintSorban cserélve (bontott eredetire):
- EVAP szelep 5k
- MAP szenzor 5k
- EGR szelep 8k
- IAT szenzor 3k
- fojtószelep 10k
Összesen: 31k + némi kézimunka és egy-két lábon kihordott agyvérzésÉs most, kábelmozgatás után jó. Hát, ez van.
A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.
-
Tikakukac
titán
Szervizkönyv az olyan, mint az óvodásoknak a kifestő. Random írnak bele dolgokat, a kocsiba is beletesznek dolgokat ahogy gondolják vagy éppen nem gondolják.
Mókás tud azért lenni a hebegés, hogy hát ööö az nem is úgy volt. Okés, akkor nem azt öntöttétek bele vagy háromszor sem tudtatok leírni 5 betűt rendesen és X-elni? Öööööööö Szervizkönyv meg márkaszerviz. Az.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
cszolee79
csendes tag
válasz Tikakukac #91728 üzenetére
Agyarországon is vannak olcsó bontók, én az Opella nevűt találtam meg, röhejes áraik vannak (pl. elektronikus fojtószelep 10 ezer - ez a neten racingbazar meg egyéb helyeken 20-30 ezerért megy). Szimpatikusak, segítőkészek, ott helyben meg lehet nézni az alkatrészt, nem zsákbamacskát veszel.
https://alkatreszshop.eu/kapcsolatA másik a 16. kerületben egy szuperskoda.hu nevű, ő drágább de vannak Opel alkatrészei (EVAP meg MAP-ot nála vettem). Ha nem jó, vissza is veszi az alkatrészt.
A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.
-
qfm
őstag
válasz athomi #91740 üzenetére
Szakmailag legalább rendben vannak? Vagy a karbantartásokra sem érdemes hozzájuk menni? Azért annyi lehetne benne, hogy legalább egy konkrét kérdésre elárulja, nem-e szúrták el a szervizkönyv írást.
Lehet ott kellene próbálkoznom, ahol eleve szerelték, csak ~120km-re van.
[ Szerkesztve ]
-
válasz athomi #91737 üzenetére
Hát ez új számomra. Az autó szervíz történet kibocsátását ahogy a tiéd az autó és ezt dokumentációval megerősítést nyer pl: (forgalmi) akkor az egész autó szervíz történetét megkapom.
Székesfehérváron a Barta Opelnél bementem, első regisztráció, (alvázszám, rendszám, ) plusz ügyfél azonosító kód.
Név, email, telefon.Majd a rendszer fel is dobta az autót, csak a tulajdonos adatait kellett változtatni, mivel nem történt az autón más változtatást.
Ez megközelítőleg három éve történt, nem azt mondom hogy egyes szervíz pontoknál nem lehet eltérés, de azért ez nagyon kellemetlen lenne.A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Magnum_
nagyúr
válasz Luck Dragon #91743 üzenetére
Azota van egy GDPR, amitol felnek es erinti az adatokat.
I humbly and respectfully decline™
-
Tikakukac
titán
válasz athomi #91742 üzenetére
Nyíregyen én nem nagyon próbálkoznék. Saját tapasztalat
cszolee79: 140k-ért 100k km alatt futott komplett motorteret is lehet kapni. Tehát nem csak motor és esetleg szívósor, hanem tokkal vonóval minden, ami kifér egyben. Ha jobban érdekelne a dolog hozatnám őket zsákszámra. Csak a sallangok érnek többet ennél.
[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
cszolee79
csendes tag
válasz Tikakukac #91745 üzenetére
Igen, ezt nem vitatom, néztem én is UK ebay ajánlatokat, de arra még jön némi szállítási költség (pofátlanságtól függően 10-50 font vagy több), várakozás, és kapsz egy használt valamit, ki tudja milyen állapotban, ki tudja mióta állt a raktárban vagy szabad ég alatt.
Itthon drágább, de el tudok menni személyesen, megnézem, megfogdosom, a bontó előtt az út szélén beépítem, és ha nem jó már viszem is vissza Ilyen kisebb baszoknál (érzékelők, stb) amiket pár perc alatt ki lehet cserélni ez a legésszerűbb. Szerintem.A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.
-
válasz Magnum_ #91744 üzenetére
GDPR akkor lenne érvényes ha a szervíz az autó előző tulajdonos (ok) nevei adatai , fizetés módja, akkori összeg feltüntetése
vagy bármilyen más adatait adnák ki.
Maga a szervizelés idő pontja és akkor cserélt alkatrészek listájára nem hinném hogy vonatkoznak.
Hiszen külön excel listán szerepel.
Meg alapból a szervíz füzet is így vagy töltve, arról nem is beszélve hogy a volt tulajok nevei is szerepelnek , legalábbis az enyémben.[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Tikakukac
titán
válasz Luck Dragon #91748 üzenetére
Olyan idióta retard dolgokat képesek besorolni ehhez, hogy el sem hiszed.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Sorozatok
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Építő/felújító topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Opel topik
- Filmvilág
- Pendrive irás-olvasás sebesség
- BIOS frissítés
- Már jövőre befuthat a Stellar Blade PC-s kiadása
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest