-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Viperator
őstag
válasz Tikakukac #91351 üzenetére
Szép napot!
Én nem vagyok opeles (hanem VW-s), egy ismerősömnek szeretnék segíteni (nemrég vett), azt hiszem, hogy '98-as 1.6 16V X16XEL kombi, csak nem találtam megfelelő szervóolajat (annyira nem ismerem az Opel típusok szerinti szabványait...). Milyen fajtát és melyik gyártótól érdemes venni?
Előre is köszönöm!
Üdv!
"Minél inkább eltávolodik egy társadalom az igazságtól, annál inkább utálni fogja azokat, akik kimondják azt." - George Orwell
-
senior tag
Sziasztok!
A "Milyen autót vegyek?" topikból lettem ide átirányítva. Tegnap a Hahun megpillantottam egy olyan autót, ami nagyon megtetszett, ez az Astra H 1.8 Cosmo. Felhívtam a kereskedést is ma délelőtt: Ausztriából hozták be, 2015-ig vezetett szervizkönyv, átnézésre és próbaútra van lehetőség az M3 Autópark környékén (mivel nincs rajta rendszám). Szerintetek milyen a hirdetés alapján a gép? A gumik 12 évesek, azokra alkudnék egyértelműen. A motorról jókat olvastam, attól egyelőre nem félek.
Külsőre és felszereltségre is pont abba a kategóriába esik, ami engem érdekel. Szegedről kicsit macerás logisztikailag a történet, úgy hogy egyelőre még csak gondolkodok, hogy mi is legyen.
Van valakinek tapasztalata amúgy az M3 Autóparkkal? Illetve a Szentmihályi úton esetleg tudtok szervizt, ahol vállalnak vásárlás előtti átvizsgálást? Nagyjából 1.3M tudok rászánni a vételárra, ezt lőttem be Hahun is limitnek. A kereskedő említett valami környékbeli Opel szervizt, én nem találtam meg neten.
⭐ Revolut meghívó ajándék 7500 Ft bónusszal | Raiffeisen Bank meghívó változó ajánlói bónusszal ⭐ Kérd privát üzenetben tőlem!
-
cszolee79
csendes tag
válasz F_Zolee #91355 üzenetére
Megszűnt, 1-2 hete voltam náluk mondván Opelesek. Most már KwikFit és az Opeles emberek leléptek a szakértelemmel együtt.
Ettől függetlenül rendesek voltak, ingyen csináltak klíma nyomáspróbát + átvizsgálást, aztán végül nem töltettem fel a klímát amikor kiderült hogy szivárog (23500 lett volna).Persze egyből felírtak mindent az átvizsgálásra hogy mennyi zsetont kéne beleölni (kormánymű 120e, összes fék+féktárcsa 80-100, anyámkínja). Amire maszek autószerelő azt mondta hogy nem is a kormánymű hanem valami... izék, tornycsapágyak, szilentek vagymi, a fékekkel meg még elmegyek 30 ezret
Szerk.: én osztrák autótól félnék. Jól nézzetek alá, mert az osztrákok még a németeknél is jobban sóznak, és kb minden rohad vagy rügyezik ami fémből van. Ja és Opeles szerelőm szerint ennek a típusnak jellemző baja hogy első toronycsapágyaknál rohad még ha máshol nem is.
Szerk2: Érdi Team a Nyírpalota úton 7500-ért vizsgálja át, őket korrektnek ismertem meg (előző autót sok évig hozzájuk hordtam). Előre be kell jelentkezni.[ Szerkesztve ]
A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.
-
senior tag
válasz Tikakukac #91356 üzenetére
Nálam is, viszont simán el tudom képzelni, hogy eladás előtt felraktak rá egy régi papucsot, csak hogy ne a frissel adja.
(#91358) cszolee79: nem akartam se német, se osztrák behozott autót venni, főleg nem kereskedőtől. De ilyen motorral, ilyen jól felszerelt autót, ráadásul olyat, ami szép is még nem találtam ennyi pénzért. Vagy felejtsem el a H Astrat ilyen árkategóriában?
⭐ Revolut meghívó ajándék 7500 Ft bónusszal | Raiffeisen Bank meghívó változó ajánlói bónusszal ⭐ Kérd privát üzenetben tőlem!
-
Tikakukac
titán
Ez bevett szokás, nem első és nem sokadik eset lenne, mikor azt látja viszont az egyszeri nézelődő, hogy szedik le a gumikat a behozott kocsikról és adják el külön, aztán gumizzák fel a bontóból a verdát.
Igazi gusztustalanság.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
cszolee79
csendes tag
Nem kell elfelejteni, jó az, ha nincs baja Meg qrva sok van belőle úgyhogy mindenhol ismerik.
De mindenképp alaposan nézesd át. Kerekeket emelgessék meg miután levegőben van az autó (azt nekem csak a maszek csinálta meg), ilyesmik.
Reálisan, azt mondom vidd el 2-3 helyre átnézetni, mielőtt döntesz. És persze nem feltétlen kell nekik hinni, ha azonnal mindent cseréltetni akarnak, hiszen a szervizek az alkatrészből élnek (megkapják a 40-45% kedvezményt az alkatrészeseknél - Unix, Bárdi - aztán eladják neked listaár +20%-n) + pofátlan munkadíjaik vannak (8-10e nettó óradíj).
Nekem pl. klíma kompresszor cserére az egyik olyat mondott hogy 140e a kompresszor + munkadíj + töltés (Unix listaár valami 120e nekem utcáról beesve).
Ehhez képest klímás specialista azt mondta hogy 73e a kompresszor, munkadíjjal töltéssel együtt 115e.
Németből rendelve Hella kompresszor 55e, ingyen szállítással...[ Szerkesztve ]
A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.
-
senior tag
válasz Tikakukac #91360 üzenetére
Az. Viszont így -80.000 forint a vételár az én szememben, mert akármennyire jó a mintázata, 12 éves gumit nem szívesen hagynék rajta.
(#91361) cszolee79: az a 2-3 hely kicsit túlzás szerintem Mármint ha ki akarnám zárni a kockázatokat, akkor alapvetően jó ötlet lenne, de fogalmam sincs mennyi egy ilyen átvizsgálás, én olyan 20.000 forinttal számolok budapesti árakkal. Kicsit necces 3x ennyit rászánni arra, hogy csak nézzék meg. Ezek a króm díszítőelemek egyébként nagyon jól mutatnak szvsz. a fekete autón, engem ez arra enged következtetni, hogy gondos gazdája lehetett a kocsinak. Meg ugye 2015-ig vezetett szervizkönyv.
⭐ Revolut meghívó ajándék 7500 Ft bónusszal | Raiffeisen Bank meghívó változó ajánlói bónusszal ⭐ Kérd privát üzenetben tőlem!
-
-
cszolee79
csendes tag
válasz Tikakukac #91366 üzenetére
Ennyi.
Azon érdemes gondolkodni, hogy azt az osztrák autót
- behozta valaki (nepper?) - keresett rajta
- M3 kereskedés is keresni akar rajta
- 12 éves gumik vannak, az kamu, osztrákoknál ilyet kivágják szerintem mint a macskát sz.rni, azt itt tették rá. És akkor kérdéses hogy még mit tettek rá / vettek le, hazudnak, stb.
Vezérlés, szíjak, vízpumpa, ki tudja a klíma milyen, lehet hogy nyomtak bele annyit hogy épp elinduljon eladásra aztán 2-3 hónap múlva amikor leereszt szopsz te is mint én... szar a hűtője és tettek bele valami tömítő folyadékot aztán fél év múlva cserélheted az egészet radiátorral együtt, motorbontással... Eszi az olajat, akkor tesznek bele vastagabbat, ami hazavágja és hengerfejezhetsz... Sok ilyen van amit laikus nem tud. Én sem tudtam. Most már 3 hónap folyamatos guglizás után tudom
Az tény hogy a gumikat nagyon nagyon szépen lekezelték hogy fényesen csillogjanak. A fontos dolgok fontosakA nemzetközi helyzet egyre fokozódik.
-
szabonagyur
félisten
válasz cszolee79 #91368 üzenetére
Ezt megcsinalja magan elado is ha eppen olyan, nem kell egybol legrosszabbat feltetelezni.
Mint minden hasznalt vasarlas igen nagy bizalmat es kompromisszumot igenyel.
Resemrol a gumi mondhatni alap, hogy cseres megvetelkor, se magyar, se osztrak se nemet nem fogja neked eladni hibatlan, friss gumival leadni az autot, nem hulye senki sem.
Amiket felsoroltal dolgok, hogy ellenorizni mene azt szerelo legyen a talpan ha megmodnaj egy gyors allapotfelmeres utan... az neg, hogy elvinni 3 helyre senki sem engedi, en sem engednem.
Aki ennyire biztosra akar menni az vegyen szalonbol, de szervizelje otthon, mert ki tudja mit raknak bele a markaszervizben is...
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
aktív tag
válasz cszolee79 #91368 üzenetére
Az meg egy külön móka, amikor a "kereskedő" még a nevére sem veszi a kinti autót, hanem kapsz egy kétnyelvű adásvételit. Valamikor márciusban volt egy Zafira, felszereltsége nagyon jó volt, első ránézésre szép is, aztán kiderült hogy a normál átírás még kétnyelvű lesz, és a kereskedő dupla átírással csak arra lett volna hajlandó, hogy magánszemélyként tőle megvehetem, a cégtől vétel fel sem merült. Aztán otthon derült ki, hogy térdig jártak a végrehajtásban.
No money, no honey.
-
haxiboy
veterán
Sziasztok!
Erről az interface-ről mi a véleményetek?
Szeretnék pár dolgot aktiválni a 2009-es insigniámban, illetve hibakód olvasásra szeretném használni.
Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)
-
válasz haxiboy #91371 üzenetére
Szerintem ugyan az a kínai klón mint ami ebay-en van fent feléért. Románok gondolom behozták tonnaszámra, ott lehet nem büntetik.
Működni működik de állítólag nem szabad szoftvert frissíteni rajta és furcsa dolgokat is tud csinálni programozásnál.Vintage Story PH szervere újra fut!
-
ntomka
nagyúr
válasz kisapa #91373 üzenetére
Nekem sincs közel, de én már elterveztem, hogy ha jelentkeznek a twinporttal problémák, akkor fogom a kis családot és foglalunk egy szállást arrafelé, úgysem láttuk még a Sissi kastélyt pl. Csak időpontot kell egyeztetni, beviszem a kocsit és csinálják meg míg "nyaralunk".
ツ Headphones on - World off
-
cszolee79
csendes tag
válasz szabonagyur #91369 üzenetére
"de szervizelje otthon, mert ki tudja mit raknak bele a markaszervizben is..."
Olajat biztos nem
Renault Baumgartner - 70e km motor krumpli, hengerfej + miazmás, újkora óta hozzájuk volt hordva az autó, olaj nem volt benne csak sűrű fekete csiriz, mint a szurok (ez úgy 12-15 éve volt).
VW Leitold - olajcsere haha, még a motorháztetőt se nyitották ki, csak a számlát írták meg. Azóta aVW visszamondta a szerződést, most már csak "független" izék. Bottalse.A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.
-
válasz cszolee79 #91378 üzenetére
ELM327 700Ft-os bluethootos megy 2001-es Astra-val.
Úgy vettem észre hogy kiolvasás és törlés is megy. (egyedül az autómata váltót nem olvassa)
Kínai opcom szintén megy az olvas szépen mindent, én vateráról rendeltem meg mert hallottam rémtörténeteket hogy ebay-est vámosok megfogják és lehet fizetni a megsemmisítést.[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
cszolee79
csendes tag
válasz MasterDeeJay #91379 üzenetére
Szuper, köszönöm a választ.
Elég ha mutatja az értékeket meg tudok hibakódot törölni ha úgy alakul.Én egy picit drágábbat néztem, WiFi-st, mert az iOS-el (iPadom van) nem mennek a 2.0-s Bluetooth szabványú olcsók, ami 4.0-s az meg drága/nincs. WiFissel meg elvileg 100% hogy jó lesz. Ez emagdigitalban vagy hol 15e, találtam egy használtat féláron.
Ma cseréltem MAP szenzort (eredeti, gyári bontott), nem az volt a baja, meleg motorral 500m után lefulladt a gép (ma MAP szenzort lehúzva közlekedtem, jó szarul, de legalább ment).
Eredeti MAP vissza, ugyanaz.IAT szenzort lehúztam -> ??? !!! nem fullad!
Holnap IAT nélkül tesztelek, aztán ha úgy jó veszek egyet Cromaxnál fillérekért.
... aztán majd a végén kiderül hogy nem az volt De sajnos bontott nem volt hogy megnézzem vele.Tünetek mindenesetre stimmelnek, de van még 4-5 másik érzékelő, ami ugyanezt produkálhatja.
Failure Symptoms of an IAT Sensor
-Rough idling when engine is cold (stimmel)
-Knocking sound from engine (ezt nem hallottam, de lehet)
-Slow ignition starts (stimmel)
-Stalling engine (stimmel)
-Engine stumbling in revolutions when cold (stimmel)
-Sudden surges in engine revolutions after warming up (stimmel)
-Check engine signal on dashboard lights up with error code for a malfunctioning sensor (nem ír hibakódot ha törlöm, szerinte jó)[ Szerkesztve ]
A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.
-
haxiboy
veterán
válasz ntomka #91375 üzenetére
Igazából a hiányzó featureket szeretném előhozni. Pl ülés automatikus beállítása attól függően melyik kulccsal van nyitva, illetve Parktronic (vagy mi a neve), hogy vizuális visszajelzés is legyen. A beállítások zöme betöltődik alapból, de az ülésbeállítás például pont nem...
Illetve hasonló elrendezést is szeretnék.
Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)
-
válasz cszolee79 #91380 üzenetére
Azért hihetetlen mennyi elektromos szar van már ezekben. El lehet velük bütykölni rendesen.
Nálam az össze vissza alapjáratot a pillangószelep koszosodás okozta, akkora volt már a szenny hogy nem mozgott rendesen. De ekkor hidegen és melegen is szar volt.
Némely hibakód nem tárolódik el teljesen csak az aktív üzemben marad meg! Nálam a MAF pont ilyen, ha leállítom kitörli. Járó motornál hibajelzéssel meg ki tudom olvasni.[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
cszolee79
csendes tag
válasz MasterDeeJay #91382 üzenetére
Igen, ne is mondd... előző, "szar francia" Rönó Megane 1-esemet 8 évesen vettem (2002-es gyártás), 9 évig annyi volt vele a dolog hogy kopó-fogyót cserélték, meg olajcsere, vezérlés, vízpumpa. Pöccröff indult hidegen-melegen, sose volt baja.
Ez meg? Lassan szervizt nyithatnék
Főtengely jeladó, felső holtpont jeladó, 2db vízhőmérséklet jeladó, MAP, IAT, 2 lambda szonda, senki sem tud értelmeset mondani, eddig kb a legokosabb az volt, hogy kezdjem el sorban cserélgetni őket aztán majd jó lesz. Ha úgy sem, akkor meg vigyem autóvillamosságihoz aztán majd lesz valami.Fojtószelep fémtiszta, csak a karter olaj van a belső felületén, megnéztem, de azért lehet hogy veszek egyet, láttam bontottat 10 ezerért szép állapotban.
A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.
-
albiosz
őstag
Sziasztok!
Ez gyanúsan olcsó, nem? [link]
Hol a hiba?
szerk.: egyébként édesapám keres 4M-ig magas építésű autót. Klíma, tempomat kellene, meg radar, de az lehet utólagos. Sima Mokka ajánlott esetleg 1.6 benyában?[ Szerkesztve ]
-
cszolee79
csendes tag
válasz albiosz #91385 üzenetére
Nagyon furcsa egy 2.5 éves autónál a 4e km
Mire kell, milyen felhasználásra?
Ha már tempomatost akar, akkor gondolom utazni szeretne vele, érdemes lehet utánanézni valami dízelnek is akár. Ennyiért én biztosan automatát vennék. Persze előtte alaposan olvassatok utána az ismert hibáknak, motoroknak, melyiknek miféle baja fordul elő, mik a zsebbenyúlós problémák a típusnál vagy motorkódnál.
Ez pl tud mindent, dízel, automata.
[link]A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.
-
albiosz
őstag
válasz cszolee79 #91387 üzenetére
4M a lélektani határ, nem megy fölé. Keveset ment eddig, egy 98-as F Astra van most, kb. 90e km-rel, első tulaja. Full fapad, semmi nincs benne szó szerint. Keveset megy továbbra is, kisvárosban él, bringával vagy gyalog jár. Évi 2-3 nagyobb túra van Bp környékéről Hajdúszoboszló, Miskolc, Balcsi, Csongrád megye, ilyesmi, autópályán. Meg mondjuk mostanában már ~ kéthetente becsúszik egy 60km-es unokalátogatás hozzánk autóúton.
Dízel vagy automata két újabb hibalehetőség.
(#91388) stickermajom: űrhajó az F után neki ez is. -
stickermajom
addikt
válasz albiosz #91389 üzenetére
Ez ismerős, nálunk is így lenne a szülőkkel. Csak a gyanúsan olcsóra reagáltam.
Ha az átírást bele tudjátok esetleg alkudni, akkor azért nem lenne rossz üzlet. Vagy körbe kell nézni az Opeleknél, hátha van elfekvőben még valami szívómotoros. Mi 4,1 + forgalombahelyezésért kicsit jobban felszerelt J Astrát vettünk asszonynak novemberben, szóval nem lehetetlen tartani a 4 milliós határt.
[ Szerkesztve ]
-
albiosz
őstag
válasz stickermajom #91390 üzenetére
Mondjuk ár-értékben nem tudom olcsó-e, csak úgy látom ez a legolcsóbb Mokka X, a következő már 4,4.
Sima Mokka is ajánlott 1.6-ban? 130 km/h fölé szerintem még életében nem ment.
[ Szerkesztve ]
-
qfm
senior tag
Debreceni Opel Magocsával mint szervizzel van valakinek tapasztalata? Ha már a korábbi gazdája a kocsinak végig márkaszervizbe hordta (másik városba), lehet megérné nekem is odavinni, hogy a szervizkönyv értéke megmaradjon. De, ha gond van velük, nem bíznám rájuk.
[ Szerkesztve ]
-
SPeti1984
senior tag
Sziasztok!
Ha valakit érdekelne szinte új állapotú Meriva B gyári csomagtértálca és 4 gyári gumiszőnyeg keressen nyugodtan.
-
cszolee79
csendes tag
válasz ntomka #91397 üzenetére
De, csak ahhoz le kell bontani a szívórendszert, kicserélni a szívócsonkot (ami a motorra ráül) + venni egy EGR szelepet. Alkatrészben nem sok (18e bontott) de szét kell borítani a fél motorteret hozzá szerelő által.
Persze van előnye is, így szépen ki lehet takarítani az egészet. Csak hát idő, pénz, stb.A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.
-
cszolee79
csendes tag
válasz ntomka #91399 üzenetére
Igen, az krumpli. Valami fekete szilikonnal csinálták, és belenyomták az EGR visszavezető csőbe is. Plusz le van törve a szélső csavar füle. Max. ragasztóval tudnám visszamókolni, de szerintem maga az EGR szelep is sz.r
Amikor először kivettem, ki volt nyitódva (kiállt belőle a kis dugó ami nyit-zár), azt visszanyomtam és úgy járattam a motort hogy látszott a szelep mozgó része, nem csinált semmit. Gondolom az is telement trutyival.A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.