-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
ntomka
nagyúr
válasz ntomka #90850 üzenetére
Eh, ki is nyomta a biztosítékot. Ez amúgy a hülye kivitelezés miatt van szerintem. Nem értem miért fém az egész vége. Mozog, rövidre is zár. Több töltőm is van, volt, mindegyiknek műanyag a vége az érintkező kivételével. Még a fém házasnak is.
ツ Headphones on - World off
-
Markizmark
addikt
válasz mohabá 007 #90842 üzenetére
Nem Cold vagy Kalt az véletlenül? :D
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Markizmark #90854 üzenetére
Így jár aki nem tudja, hogy mit olvas. valóban C, mint a Korvin árúház
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Markizmark
addikt
válasz mohabá 007 #90855 üzenetére
CÉÉÉ, mint cici /Balogh Tibi/
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
őstag
válasz Markizmark #90854 üzenetére
Igen, épp akartam írni, hogy semmilyen goldot nem látok, pedig azt hittem vmit benéztem, de ez ismerős nekem és ez az ami hideg motorra vonatkozik ugyebár... Hidegen tökéletes a vízszint, viszont az a fotó az leállítás után volt közvetlen.
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
őstag
válasz Markizmark #90858 üzenetére
Igen, sajnos az és az okát szeretném kideríteni... Nem megfelelő hűtés, vagy víz pumpa lehet esetleg a ludas?
Netán termosztát? Fogalmam sincs, ezért is dobtam fel, gondoltam hátha találkozott valaki már ilyennel."The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
Markizmark
addikt
válasz Csabex #90859 üzenetére
Ha a műszerek szerint a vízhőfok 95-100 körüli akkor semmiképp sem túl meleg a víz.
A jól kevert fagyállós víz egyébként is 120 fok alatt nem forr fel, tehát nem tágulhatna ennyit.
Vagy levegős a rendszer és a levegő tágul ekkorát benne, vagy belebüfög a motor a vízbe, tehát hengerfejes. Más tippem egyelőre nincs.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
őstag
válasz Markizmark #90860 üzenetére
Akkor ez levegő lesz... Hengerfejre utaló jel nincs, ugye nem is fogy el a víz és nem is trutyis olajos, viszont vezérlés Decemberben lett cserélve és lehet, hogy akkor nem légtelenítették rendesen ki... Légtelenítést házilag hogyan tudom megoldani? Ja, és köszi a tippet
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
Tikakukac
titán
válasz Csabex #90861 üzenetére
Ha december óta nem bírta a zityizötyi alatt kidolgozni a rendszer a levegőt, ott van baj. Egy teljes hűtőfolyadék csere után egy 30km-es út után már egy mm-t sem bírtam beönteni pluszban.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
őstag
válasz Tikakukac #90862 üzenetére
Ja, értem... Akkor nem értem miért tolja vissza... Érdekes mód, ha ilyen állapotban beindítom és jár alaphelyzetben, akkor indításnál hirtelen behörpinti ezt a sok felesleget és beáll normális szintre, vagyis a vonal fölé picivel, mivel nem hideg ugyebár. Lehet, hogy víz pumpa hiba és így nyilvánulna meg? Tuti valami hűtés lesz, mert amiatt kúszik fel a megszokott 90-hez képest éveken át.
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
Tikakukac
titán
válasz Csabex #90863 üzenetére
Passzolom, nem vagyok autószerelő, 1-2 motortípust veséztem eddig át nagyon, amihez úgy közöm is van, ott ennyit nem tud csak úgy eltüntetni a kocsi. Lehet nálad még van valami okosság. De amíg a rendszer zárt, addig annyira nagy para nincs.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
őstag
válasz Tikakukac #90864 üzenetére
Igen, ez igaz Remélem így is marad
Mindenesetre lehet, hogy hozok egy másikat helyette Németországból, mert haver apósának nem kell és nekem adja csak úgy Az is 1.8 mint enyém, csak jobb állapotban van a kasztnija, mert garázsban tartott és nincs rengeteg km benne, mivel egy papáé volt aki 6 éven át csak garázsban tartotta"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
Tikakukac
titán
válasz Csabex #90865 üzenetére
Tudok egy Fabiat itt a faluban. Nincs benne 15k km és 15 éves a kocsi. Garázsban áll. Kérdeztem szakit, aki látott már ilyet többet is. Ő azért erősen árnyalta a dolgot, kezdésként azt mondta, ami tömítés és gumi az autón, az szinte minden csere. Minden. Szó szerint. Amint használni kezded üzemi hőmérsékleten ömleni fog minden mindenből és már egy szutyok ajtószigetelés is képes úgy vetemedni, hogy ne zárjon rendesen. A papás használat pedig tud dolgokat, van, akinél ennyi idő alatt egy kuplung lemegy simán, mert nem érzi a verdát vagy épp könyököl a motor, mert hidegen a tiltás sem probléma, mert nem hallja.
Szóval azért járd körül rendesenA fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
válasz ntomka #90867 üzenetére
Csak az a baj, hogy az új autó ára is bele fog menni a verdába mire mindent kicserélgetsz. Szimering filléres tétel, utálja az állást, cserébe baromi szopó cserélni. Aki nem autószerelő és nincs helye hozzá az ezekkel simán el tud tapsolni 100-200 ropit.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
őstag
válasz Tikakukac #90866 üzenetére
Ja várj, a papié volt, de utána a haver apósa tett bele kb 100.000-et, tehát nem állt az autó miután elhozta a papától. Elvileg minden ok vele, de enyémből úgyis a motor megmaradna, azt kiszedném, meg az elektronikai cuccok, érzékelők meg ilyenek mind maradnának donornak, ha netán...
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Csabex #90863 üzenetére
A rendszer légteleníti magát, és működik megfelelően, ha a kiegyenlítő tartály zárófedelében lévő szelepek is megfelelően működnek.Csináltam egy szösszenetet, remélem érthető.
Ellenőrizd a szelepeket, lehet,hogy nem működnek. A vákuumszelepet ne piszkáld, vékony rúgó tartja a helyén, ha birizgálod, könnyen nyúlik. Az egész a sárga házból könnyen kikapható, így látni, hogy mihez kell óvatosan nyúlni.A túlnyomásszelep rúgója masszív, abba nem tudsz kárt tenni.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Sanki
addikt
Az mitől lehet, hogy a váltót néha csak nehezen lehet kivenni egyesből üresbe? Csak akkor vettem eddig észre, amikor állt a kocsi, járó motor mellett sose tapasztalom. Talán havonta / kéthavonta egyszer tapasztalom.
Reggel munkába leraktam a kocsit és 4-kor indulás előtt alig tudtam visszarakni üresbe.. Úgy kellett erősebben húzni,eddig talán sose volt ennyire beragadva. -
Doggy dog
senior tag
-
Phobion
őstag
Sziasztok!
F Astra-hoz van valami videó/leírás, hogy hogyan kell tompított izzót cserélni?
Sci-fi, fantasy könyvek eladók: https://hardverapro.hu/apro/elado_sci-fi_fantasy_konyvek_4/hsz_1-50.html
-
őstag
válasz mohabá 007 #90870 üzenetére
Hát esküszöm szívat engem ez a hűtés rendszer Lecsekkoltam a kupakot és úgy tűnik minden ok, a túlnyomás szelep valóban masszív rúgó, de azért be tudom nyomni óvatosan. Valószínű, hogy nem csavartam vissza rendesen a kupakot, mert ma délelőtt megállás után elkezdett ömleni a víz a tartályból a kupak mellett. Megálltam és egyszer csak látom, hogy folyik a víz az autó alól mint a patak, aztán hamar kinyitottam a motorháztetőt és levideóztam, hogy láthassátok ti is mit művelt... Az normális, hogy az oldalán lévő kis csövön tolta be a vizet ezerrel? Vagy csak forrt ? Linkelem a videót és töltök fel egy fotót a kupakról is.
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
Tikakukac
titán
válasz ntomka #90880 üzenetére
Passzolom, mert itt jelen esetben nekem már nincs meg a fonal vége. Az teljesen biztos, hogy ahogy melegszik be a víz, nyit a termosztát és teljes rendszerben pörög a lé, a felső csövön jön vissza a felesleg. Ezt kimatekoztam már, mikor raktam be a vízre a fűtést és nyomogattam mindenféle ágakat ide-oda.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
őstag
válasz Tikakukac #90879 üzenetére
Megnyomkodom majd, köszi Akkor ez konkrétan a hűtőből visszajövő víz? Ez nem úgy működik, hogy a víz ami ide visszajön az megy az alsó csövön be a motorba vissza a körbe? Akkor lehet, hogy a blokkban lévő víz áramlással lehet a gond, hogy nem tudja visszanyelni? No meg ha a víz normális szinten áll hidegen, akkor honnan nyomja ezt a sok felesleget vissza?
(#90880) ntomka: Nem, a szint az normális.
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
Tikakukac
titán
válasz Csabex #90882 üzenetére
Ööö, huha, itt látni kéne nálad pontosan mi van és hogyan és mi merre nyitogat és enged ide-oda. Hideg motornál termosztát zárva, teljesen más úton megy a víz, mint amikor meleg. És még akkor a rendszerben lévő gumi cuccok méretváltozásával nem is számoltunk.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
őstag
válasz ntomka #90884 üzenetére
Én is pont erre gondoltam, de fogalmam sincs hogyan derítsem ki... Hogyan lehetne hatékonyan kipucolni a hűtőrendszert? Gondolom csak vegyszeresen, nem hinném, hogy magas nyomásúval vagy ilyenekkel lehetne próbálkozni, ugye?
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
Markizmark
addikt
válasz Csabex #90885 üzenetére
Trisó állítólag jó szokott lenni erre, haverom blokkját fém tisztára pucolta, láttuk mikor kivettük a vízpumpát.
Szinte fekete volt a lé amit kioldott.Leengeded a fagyállót, feltöltőd trisós ioncserélt vízzel, járatod, melegíted, majd leengeded és sima vízzel addig öblítsed amíg nem tiszta amit leengedsz, aztán mehet vissza bele a fagyálló keverék.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
őstag
válasz Markizmark #90886 üzenetére
Ezt aknán kellene, hogy alulról tudjam leszedni a hűtőről a vastag csövet, vagy meg lehet udvaron is csinálni úgy, hogy rakok alá valamit ? Ja és gondolom nem hideg (hideg alatt ilyen szobahőm. gondolok) ioncserélt vizet, vagy az mindegy, nem lehet gubanc ?
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
őstag
válasz Markizmark #90888 üzenetére
Hát, akkor viszont melegítenem kell a vizet... Mennyi eltérés lehet? Ha kiengedem a 90 fokos vizet és ráengedek mondjuk 60 fokosat, az úgy még tűrhető? Mert akkor nem kell annyit melegíteni
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
őstag
válasz Petyyyyy #90892 üzenetére
Jaaa, hogy úgy Egy és ugyanilyen van az enyémen is Kb 3 éve lassan hogy cseréltem és mai napig ugyanolyan a foncsor, meg hát azt nem kell mondanom, hogy a gyári lámpákhoz képest fényévekkel jobban világít, meg a szórása is teljesen más. Nálam annyi hátrány keletkezett, hogy a magasságállítást nem tudtam integrálni ezekbe sajna, de valami valamiért
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
_seth_
veterán
válasz HoaryFox #90889 üzenetére
Nappal is látványos, de sötétben lesz igazán jó
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Petyyyyy
addikt
[ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
_seth_
veterán
válasz Petyyyyy #90896 üzenetére
Ott leszek
[ Szerkesztve ]
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
cszolee79
csendes tag
válasz Csabex #90875 üzenetére
Nálam fogyogat a víz (1000km alatt fél liter kb?), de csak városban rövid utakra használom, azt mondta aki ért hozzá hogy ennyi fogyás akár normális is lehet.
Lényeg, hogy keresem a hibalehetőségeket, és láttam itt hogy kiegyenlítőtartály kupak is okozhatja. Gyanús hogy a 18 éves gyári kupak már nem az igazi. Ma elmentem boltba, parkolóban levettem a kupakot (nem volt túl meleg a motor, 70-80 fokos lehetett a víz), és bár hidegen pont középen van a szint, ugyanígy buborékolt mint neked a videón és kinyomott kb 7-8 decit a tartályból. Szóval normálisnak mondhatóVízfogyásra visszatérve, nem tudom Z16XE-nél mi az elfogadható - szerintem nulla fogyás (Rönómban anno 10 év alatt pontosan nulla hűtőfolyadék / olaj fogyott). Az olaj nem vizes, a víz nem olajos, nem tudom hol tűnik el, talán valami eldugott csőnél, csatlakozásnál, ahol a meleg miatt egyből el is párolog, így nincs nyoma.
A motorblokk 5-10e kilométerrel ezelőtt lett cserélve, akkor levették a hengerfejet is és vissza, elmondás szerint szép állapotban volt. Hűtőket szintén akkor cserélték újra.
Érdemes lehet hűtőtömítő adalékot tenni bele? Ha valahol kis szivárgás van azt elvileg megoldja. Nem vágja az haza a rendszert ha utána benne marad?
Ja, más. Pár napja elkezdett meghalni az AF13/17 automata váltó. A váltókar úgy lötyögött hogy alig lehetett D-be tenni. Na, mondom kész, ennek annyi, bontó, 2 hónapig se használtam. Persze egyből nekiestem, szétszedtem, semmi. Hát mi lehet? Na kiderült, hogy a váltókar egy szál bowdent húzogat, az meg a váltó tetején a fokozatválasztót állítja. Itt a képen látszik, a bowden végén van egy bigyó, abban van egy kis gumi betét ami rámegy a váltó tetején a fokozatválasztón lévő kis bütyökre. Hát ebből 18 év után kihalt a gumi betét, és lötyögött a bowden. Persze pont nálam, ki másnál?...
Itt látszik. 5-ös tétel a bowden, annak a vége cuppanna elvileg rá a 11-es tételen lévő bütyökre.
https://opel.7zap.com/en/car/j96/h/12/1-1/
Vettem 500 forintért pár kb hasonló méretű gumidarabot, ráapplikáltam arra a bütyökre, és most nem lötyög. Majd bemegyek Opelékhez megkérdezni mennyi lenne egy ilyen gumibetét, de félek hogy komplett bowdent akarnak majd rámsózni 38 ezer forintért.Van valakinek ötlete mi ez és hol lehet olcsón kapni? Képek alapján mindenbe ezt teszik Vectra B-től Astra H-ig de cikkszáma nincs.
[ Szerkesztve ]
A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.