-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
cszolee79
csendes tag
válasz Phobion #91549 üzenetére
Nekem Z16XE van, ez leírások szerint már nem esz olajat (nekem sem).
Sima 16 szelepes motor, nincs benne semmi varázslat, nincs változó szelepvezérlés, nincs TwinPort mechanika. Egyszerű mint a bot. Vezérműszíjas, elektromos gázpedállal (nincs bowden, mindent az elektromos fojtószelep vezérel). ECU-ja hajlamos meghalni mivel a motorra szerelték, de ha jól sejtem az összes többi X vagy Z motoré is. Ezt onnan lehet felismerni hogy felmelegedve leáll (ECU-ban elenged a fuel pump relay földje). Nem túl borzasztó.
Van benne EGR szelep, ezt érdemes ledugózni vagy ECU-ból kiiktatni. Újabbakban úgy tudom már gyárilag nincs EGR.A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.
-
-
#81556480
törölt tag
válasz odorgg #91547 üzenetére
Nem ez nem jó, de nem tragikus. 😀 Nekem a febi cuccokkal rossz a tapasztalat , kb fél év múlva így nézett ki az új.Csak a torony szilent "gumi" esik össze. Nem tudom milyen kocsi ez, nekem b Vectraban volt így. Kb 3* cseréltem már ( két autóban)
Amúgy ez megemelve elképesztően lóg, de menet közben , ha rajta a súly, kb semmit nem veszel észre belőle. Sokan járnak így vele. Amúgy nem lehet ott hézag.
[ Szerkesztve ]
-
-
félisten
2011-12-s J Astra 110-150e km környékével mennyire reális a 2M Ft körüli ár? 1.6 nem turbó motor, ferdehátú.
Ebben az automata rendes vagy még mindig az easytronic féle? Típushiba van a J-nek (súlyon kívül, de nem zavar).
-
válasz szabonagyur #91557 üzenetére
Tudtommal J-ben már nincs easytronic .
Ha hát sebességes automata akkor az hagyományos.
De majd a szakik megírják.A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
odorgg
addikt
válasz #81556480 #91555 üzenetére
G Astra.
Megemeltem, tényleg lóg mint a barom. Akkor nem Febi lesz a csere darab az már biztos. Szerintem a torony csapágyak is mennek akkor már a szilentekkel, mert nem egy akkora tétel, hogy később azok cseréje miatt is meg legyen bontva külön.
Origin/BF3/BF4/BF1/BF5: odorgg
-
őstag
válasz mohabá 007 #91531 üzenetére
Szia Köszönöm a segitő szándékot . Igen nem voltam gépközelben bocsi.
Astra G CC 1598 cm3 55kw X16szr02jh2715 M1ahogy az abs hibakód megjelenik eltünik egyszerre km/h
évekig láncos technikát szereltem de mindig csak irányítva ha mondod mit csináljak megcsinálom . hétvégente vagyok itthon és pont most jöttek rokonok és nem tudtam vele foglalkozni . ja meg ami azóta megjelent hogy folyik az olaj az olaj jel már elötte meg jelent de most már folyamat világít.
motor hibakód amióta megvettük világít de szerelő szerint fals jel hiba kódot nem tudok d emajd lehet el tudom vinni ismerőshöz hogy kinéze .[ Szerkesztve ]
"Arms wide open, I stand alone I'm no hero and I'm not made of stone Right or wrong, I can hardly tell I'm on the wrong side of heaven And the righteous side of hell I'm on the wrong side of heaven And the righteous side, the righteous side of hell"
-
-
őstag
válasz Luck Dragon #91562 üzenetére
Lehet az lesz ha le tudom rakni az autót de barátnőm azzal is jár dolgozni én meg hétvégente vagyok mostanában itthon.Nem egyszerű igazából már kifogytam ötletekből új autókat nézünk de ezt még használni kell és jó lenne ha beszamitanak .
"Arms wide open, I stand alone I'm no hero and I'm not made of stone Right or wrong, I can hardly tell I'm on the wrong side of heaven And the righteous side of hell I'm on the wrong side of heaven And the righteous side, the righteous side of hell"
-
őstag
válasz cszolee79 #91563 üzenetére
Csöpög az aljanal pár olajfolt már van
"Arms wide open, I stand alone I'm no hero and I'm not made of stone Right or wrong, I can hardly tell I'm on the wrong side of heaven And the righteous side of hell I'm on the wrong side of heaven And the righteous side, the righteous side of hell"
-
SaNyEe
aktív tag
Sziasztok,
Rancfelvarrt Opel Vectra C 1.8 benzinesrol (z18xer) szeretnek tudakolni.
Milyen tipushibai vannak a vectranak, mire erdemes vasarlasnal figyelni, mi nyugje van az adott motornak?Illetve mennyi olajat ker ezer km-enkent?
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
-
cszolee79
csendes tag
válasz DamianB #91565 üzenetére
Ja hát ja, akkor ott nagyobb bibi van... másik szerelőt mindenképp keress szerintem is.
"fals jel" ez csúcs. Nem ártana tudni mi az a hibakód, azért, ami falsPersze nem feltétlenül az lesz a hiba amit a hibakód mutat (pl. lambdaszonda hibakódot okozhat bármi is, MAP, MAF, IAT, fojtószelep, stb és akkor hiába cseréled a hibátlan lambdaszondát, a hiba megmarad). De kiindulásnak nem rossz, hogy lehessen valamerre elindulni.
A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.
-
Magnum_
nagyúr
Elvittem lemosni, de sajnos olyan mar nem lesz, mint volt. Persze igy is boven az atlag felett van, de a lelki bekemnek egy szalonuj auto lenne a tuti, de ide, a SinCitybe ez is tul draga.
I humbly and respectfully decline™
-
őstag
válasz cszolee79 #91570 üzenetére
Most elsőnek villamoságihoz terveztem vinni de szerelőt meg nagyon nehéz találni normálisat ezért gondoltam hogy egydül neki állok.
"Arms wide open, I stand alone I'm no hero and I'm not made of stone Right or wrong, I can hardly tell I'm on the wrong side of heaven And the righteous side of hell I'm on the wrong side of heaven And the righteous side, the righteous side of hell"
-
mohabá 007
aktív tag
válasz odorgg #91552 üzenetére
Ott van hézag, levegőben van az a bütykös gumialátét. Nekem is a levegőben van, még eredeti gyári, és még hibátlan.
A kormány tekerésekor ez a gumis rész billen, mozdul. Ha nem lenne a levegőben, befeszülne, nem tudnál kormányozni.A kerék egyenes állásában párhuzamosan áll ez a bütykös gumialátét,nem billen semerre: [kép]
Kerék balra kitekerve felfelé billen :[kép]
Kerék jobbra kitekerve lefelé billen:[kép]Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
#81556480
törölt tag
válasz mohabá 007 #91573 üzenetére
Na ne, egy újnál ott nincs hézag. Nem feszül be az új sem ha lent van ahogy kell.
[ Szerkesztve ]
-
mohabá 007
aktív tag
válasz DamianB #91572 üzenetére
Ha egyedül is nekiállsz, segítek.Kezdjük sorba:
- Motorolajszint ellenőrzés. Ha kevés van benne és azért van jelzés, tölts utána. Ha jó a szint, mégis világít, a jeladó rossz.
- A motortérről egy kép, hogy hol, mi van:- A hibakódot így tudod kivillogtatni:[kép]
10, vagy 16 pines csatid lehet.Mindkettőnél látni mit kell áthidalni, egy vékony dróttal. Ha megvan a hibakód, megmondjuk mit jelent. több hibakód is lehet. Ezeket addig villogja fojamatosan, míg meg nem unod.- Sorban megnézni a befecskendező egységre menő gumicsöveket, hogy épek e, nincs e a levegőbe szabadon lógó cső, a befecskendező egységen lnincs e szabadon lévő csonk.
- A befecskendező egység tömítések épek e nem e tud fals levegőt beszívni.
- Alapjárati motort kivenni, megtisztítani.
- EGR-t kivenni, megtisztítani, ellenőrizni, hogy működőképes e. (ha nem tudod hogy kell kérdezz.)
- Ellenőrizni, hogy a befecskendező egységen lévő fojtószelepállás érzékelő működőképes e.
- Nem ártana a befecskendező egységet kivenni, szétkapni,kitakarítani.
- Ellenőrizni, hogy a tankszellőztető rendszer működik e.
- Mivel nagy az üzemanyag fogyasztás, az alapjárat is ingadozik, érdemes megnézni, hogy a szívólevegő előmelegítő jól működik e:[kép]
Ha ezek rendben, nagy baj nem lehet.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
odorgg
addikt
válasz mohabá 007 #91573 üzenetére
Köszi neked is!
A feltett képemen ha megnézed, hatalmas a hézag. 2cm van legalább, míg az általad linkelteken sokkal kisebb. Értem én hogy nem ér hozzá teljesen, de azért nálam már nagyon extrémen felette van a gumi perem szerintem.
Azt hozzá tenném még, hogy éles balra kanyarodásnál hallok sokszor egy nagy kattanást jobb oldalról, ami tippre a torony csapágy lehet. Legalább is olyan hangja van, mint egy hibás megfeszülő csapágynak, ami a szorult állapotból, hirtelen tovább ugrik. Lengőkarok, stabilizátor rúd szilentjei rendben vannak, szóval onnan nem jöhet ez a hang. Persze nem vagyok szerelő, de egyéb kirívó problémát nem látok.
Egyenlőre kicserélem a toronycsapágyakat meg a szilenteket, mert nem tűnik bonyolult műveletnek, és szeretek szerelgetni egyébként is. Csak rendelnem kellett egy rugó összehúzót, mert olyanom még nincs, de lényegében a szerelő munkadíjából bőven futja rá.Origin/BF3/BF4/BF1/BF5: odorgg
-
cszolee79
csendes tag
válasz DamianB #91572 üzenetére
Mohabá leírta hogy lehet kivillogtatni a kódot, ami azért jó, mert nem minden autóban működik. Még évjáraton belül sem nekem pl a Vekiben a gemkapcsos trükk sem és a fék és gázpedál nyomása trükk sem működik.
Olcsó bluetoothos OBD2 adaptert kapsz már pár ezerért (2-3-4e, Android only), vagy veszel kicsit jobbat, wifiset (7-8e) ami iOS-el is megy.
Vagy rendelsz Alibabáról 15 dollárért ingyen szállítással Sose árt ha van, jó lesz az még akármire is. Hozzá valami szimpatikus ingyenes app, és egyből tudsz hibakódot nézni, törölni.A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz odorgg #91578 üzenetére
Én csak arra a kérdésedre válaszoltam, hogy kell e oda, van e ott hézag. A feltett képem csalóka. Nekem alap helyzetben 4mm. A 2cm nagyon sok. Jó a tipped, a toronycsapágy kattan, kopog, na meg a kátyúknál se marad csendben. Mindkét oldal komplett csere, és jó darabig nem lesz gond.Az van megcsinálva normálisan, amit sk csinálsz. Csere után futómű ( kerékdőlés ) beállítás szükséges.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Tikakukac
titán
válasz #81556480 #91574 üzenetére
Ha nincs ott hézag, akkor nálunk is gond van. Gyárilag is volt, toronycsapágy és szilent csere után is van, másnál is van. Attól függ hol mérem, 2.5 és 5mm között változik. Ha feküdne vagy kisebb lenne a hézag kiszaggatnád a tornyot
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
#81556480
törölt tag
válasz Tikakukac #91581 üzenetére
Miért szaggatná ki? Az az alsó gumi ami össze van ülve, az hivatott elvégezni azt a "munkát" amire azt gondolod hogy a távolság hivatott. Nameg hol mered azt a távolságot? Mert a felső tányértól a toronyig ok, de azok a kis gumi dudorok a felső lapon a kasztniig kell hogy érjenek. Azaz nem mozoghat az egesz rugóstag felemelt állapotban. Mert ha ilyen hézag van akkor tud mozogni .
Én ilyet 3* cseréltem . Különböző autókon. B1 és B2 Vectra. Újnál szépen le lehet húzni hogy a két gumi alul felül kozrefogja a tornyot. Ha tekerednie kell, a gumi elvégzi a mozgást. Hézag nem lehet.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz cszolee79 #91579 üzenetére
Mohabá olaj az van benne nagyon minimálisan fogy volt már volt már hengfejes is a drága . Többi pontodra felkészülök jövő hétvégére és ha haza jövök neki látok 4 éve nem szereltem
Hibakód elkezdett ki potyogni de nem nagyon igazodok még el rajta felvettem és a napokban lesz időm be küldöm.
Köszi Zoli igen elvileg van ismerősnek csak mire el olvastam mohabá üzenetét be esteledett .
"Arms wide open, I stand alone I'm no hero and I'm not made of stone Right or wrong, I can hardly tell I'm on the wrong side of heaven And the righteous side of hell I'm on the wrong side of heaven And the righteous side, the righteous side of hell"
-
Tikakukac
titán
válasz #81556480 #91582 üzenetére
Mert mikor elfordítod a kereket a tányér is dől?
Azért írtam, hogy 2.5mm és 5mm között. Ahol van hupli, ott kisebb, ahol nincs, ott nagyobb.
Ha nem lehet hézag, akkor mondj egy számot mennyi G Astra tornyot fotózzak le. Meg fogod kapni
[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
#81556480
törölt tag
válasz Tikakukac #91584 üzenetére
Új gumi beszereléskor nálam sosem volt hézag.
Ha van, akkor neked mozog az egész rugóstag felemelt állapotban ide oda?
Az hogy a magyar g Astra állomány, vagy egy gyári 20 éves torony milyen állapotban van, végképp nem érdekel.
Lehet hogy terhelésen fel-1 év után lesz némi hézag azt elfogadom , de újnál nincs. Kozrefogja a kasztnit teljesen . Vagy akkor túlméretezett az utángyártott alkatrész?
[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
válasz #81556480 #91585 üzenetére
Teljesen újonnan berakva is megvolt a hézag ééééééééééés még mielőtt jönne az ultimate érv, bezony ez egy első tulajos, szalonból kihozott, nem tört, nem összehegesztett autó a családban 0km-es kora óta és ilyen volt és lesz is. Mert ez ilyen. Igen, meg volt nézve és kérdezve még sok-sok évvel ezelőtt, mert az egyszeri embernek ez fura dolog. Ne legyen az.
Engem meg az nem érdekel a Vectrákba mit pakoltál. Na akkor most pariban vagyunk?
Parancsolj, rég volt mosva a motortér, tökéletesen láthatod, hogy a gumik helye ahogy felülnek pont amikor kottra tekered a kerekeket. A toronymerevítőket ki nem találod hova kéne rakni
Az külön nem lenne semmi, ha így futóműben 1-2 centicskéket elmásznánk ide-oda, főleg hajtott/kormányzott kerekeken. Úgy vinnéd ki már a kertkaput is, mint a sz@rt.[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz #81556480 #91582 üzenetére
Van a családban 0km-től egy Z10XE Corsa C. A toronycsapágy gyárilag ilyen, nem volt hozzányúlva:
"...Mert ha ilyen hézag van akkor tud mozogni..." Nekem miért nem mozog egyikbe se?
"...de azok a kis gumi dudorok a felső lapon a kasztniig kell hogy érjenek..."
Megmondanád hogy tudna a kaszniig érni, mivel ez a bütykös porvédő gumi a támcsapágy rögzítő anyájára ül fel,tehát a távolság adott, állítási lehetőség nincs.
És igen, a kormány tekergetésekor ez a bütykösgumi porvédő billen,mozdul, de a kasznihoz nem ér hozzá, csak majdnem.
A korábban feltett képeim szintén b1 vekimről valók.
Nem nagy dolog pár képet lőni a te toronycsapágyadról, ahogy szépen köbe üli a kasznit. Nagyon várjuk.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Tikakukac
titán
válasz #81556480 #91587 üzenetére
Nem akarsz lemenni arra a szintre, amik tényeket, fotókat és konkrét működési elveket tartalmaz? Vagy bánt, hogy én is szelektálom a te merítésedet cserébe? Hát ezt így őszintén nem sokan jelentik ki, de elfogadom, így is lehet tolni, csak légyszíves amikor a zetorkalapáccsal bevered a gólyaláb tetejét, mert nem tetszik neked a hézag, akkor rakj ki egy piros táblát a kocsik tetejére, hogy időben el lehessen kapni a kormányt az úton.
Én viszont azt javaslom, hogy te viszont ne terjeszd nagyon ezeket, mert akkor a környékeden annyi G Astra csapágy, szilent, rugóstag fog elfogyni újra meg újra meg újra, mert nem akar a toronyra feküdni a gumi, hogy csuklani fog a felmenő ág.
Ha az okos dolgok nem tetszenek--> modker. Bátran lehet cáfolni, alátámasztani érvekkel miért nincs igazam, miért beszélek hülyeséget, aztán töröltetni a hülyeségeimet. Évek óta ezt javasolom mindenkinek, akinek gondja van az általam modolt topikkal is
Ha megengeded, akkor én így hagyom az autót. Jó ez így, anno kiszámolták az Opelnél, így is jött le, jó 14 éve működik is. Meg terjesztem az okosságaimat is. De csak ha nem bánod.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
#81556480
törölt tag
válasz mohabá 007 #91588 üzenetére
Én tisztelem a te hozzászólásaidat, mert felkészültek, és pontosak, ne értsd félre, beléd végképp nem akartam beléd állni, csak az " ultimate, meg kertkapu kivivő" téma nem jön be. Ezen kívül a tapasztalataimat írtam le.
Én csak azzal kezdtem hogy ha egy új gumi kerül alulra akkor annak vastagsága miatt nálam két csere után is leértek ezek a gumi bogyók, és simán elforgott a kormány, mivel az az alatta lévő csapagyon fordul. Miskolci futómű szervizben ellenőrizték hogy cserélni kell mert nagy a hézag. Febi és Sachs került be, a febi fel év után összeült megint. Ha van hézag, nem működik rosszul, nem kopog, nem veszek észre semmit. Csak feltételezem hogy ha új alkatrészekkel nincs hézag akkor a 2cm nem normális.
2-3 centit összeült torony guminak felemelt állapotban már mozog az egész , mert nincs ami kozrefogja a kasztnit.
Csinálhatok majd képet, de csak kb 3 hét múlva tudok. Nekem lent van, és működik. És futómű beállításon volt így.
[ Szerkesztve ]
-
_seth_
veterán
A Hézag Gate-hez csak annyit írnék, hogy a toronyra nem fekszik fel, nekem B vekiben volt toronymerevito, arra viszont ráfeküdtek, de az kb fel-1 centit emelt a torony és a felső határoló tányér közötti magasságon. Cseréltem komplett futóművet, akkor is ez volt a helyzet. Amikor már nagyon kiáll a torony akkor a szilent halott és a kerek nem tapad megfelelően. Hogy ennek a távolságnak mi a helyes mérete szerintem autója válogatja.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
albiosz
őstag
Sziasztok!
Az autók szélességét vajon minden márka tükrök nélkül adja meg? Pl. F astra sedan 1688 mm adatot találok, de nem írják, hogy tükrök nélkül.
-
Tikakukac
titán
válasz albiosz #91592 üzenetére
Ilyen rajzot kell keresned, hirtelen kombi lett meg, de persze, tükör nélkül annyi, elég keskeny lenne szegény kocsi ha ebből lejönne még az is
F-ben nem vagyok büfé, G-nek a manualja is tartalmazza minden típus rajzát mm pontosan tükörrel, nélküle stb. de neten tutira meglesz a sedan blueprint is.[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Ferike81
senior tag
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem Insignia tulajokhoz, vagy aki tud valami hasznos ötletet. Van egy 2008-as 2.0 cdti Insigniám amin mind a 4 izzítógyertyát kellene cserélnem. A gyári 50K/db, de már 27K/db körül találtam (autodoc.hu). Nyomásérzékelős mind a négy. Valami tipp, hogy hol nézzem lenne valakinek? Ebay-n van 13K körül, de megmondom őszintén nem kísérleteznék vele, ha lenne valami jobb hazai beszerzés emberi áron. A cikkszám megvan, csak nem tudom hol érdemes keresni.[ Szerkesztve ]
Nem mindegy, hogy egy okos hülyéskedik, vagy egy H.Ü.L.Y.E. okoskodik.
-
Sanki
addikt
Rákérdeztem Kauffer-nél a mobil 1 esp 5w30 olajra:
"Az ESP Formula gyártását felfüggesztették, sajnos nem tudják megmondani, hogy mikor lesz legközelebb elérhető." -
KrAt
veterán
Sziasztok,
klímakompresszor felújítás / csere témakörben kinek mi a tapasztalata? Érdemes venni 80k körül egy újat, vagy inkább a régit felújíttatni (mennyiért?)
-
haxiboy
veterán
Ez engem is érdekelne, illetve hogy lehet-e jele a kevés gáznak az hogy ha benyomom a klímát alapjáraton nem kapcsol be, ha nyomok egy kis gázt akkor "mintha bekapcsolna", az alapjárat is kb ~50-el feljebb kerül és csak a klíma kikapcsolásakor esik vissza. (ettől függetlenül hideg levegő csak magas fordulaton jön).
Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)
-
fecaga21
senior tag
Üdv!
Egy ilyen Astrát szeretnék venni munkába járós autónak aminek kis fenntartási költségei vannak, és keveset fogyaszt. MI a véleményetek?Megérik ezek a H Astrák?Mire figyeljek oda ha ilyet keresgélek?MK2-es Focusokat nézegetek még, de arról meg azt olvastam szeretnek rozsdásodni úgyhogy lehet H Astra lesz belőle inkább.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest