-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
arpii
tag
Sziasztok,
A Z18XE motorról milyen típushibák említhetőek? Luck Dragon (ha jól emlékszem) nagyon jól körbeírta a Z18XER motor általános problémáit, mint kb. 150e Km élettartam, visszacsapó szelep hiba stb. no de mik a vélemények a gyengébbik 1.8-asról? Eléggé szemezek egy Vectra C-vel, ami a jó öreg Ferences Astra utódja lenne.
Köszi! -
mohabá 007
aktív tag
válasz kisapa #92587 üzenetére
Megnézheted az utasoldali csatikat,és kiderül, hogy neked van e beépítve utasoldali ülésfoglaltság érzékelő. Az opcom szerint a vezetőoldalon van gubanc, és lehet, hogy csak kontakt hiba. Széthúzott csatinál gyújtást ne adj rá. Mivel nem tudom, hogy viselkedik az autód, ezért kérdezek:
- Amikor előjött a légzsák hiba, folyamatosan világított ,amig a szerelő nem törölte?
- Most, hogy újra előjött, folyamatosan világít, vagy pislog.? ( nincs kontakt – világít, van kontakt elalszik?)Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
makro
senior tag
Erre gondoltam én is, hátha fordítva dugtam rá. Hétvégén meg is cserélem, aztán meglátjuk mi lesz.
2. körben pedig odorgg megoldása lesz, akksi le majd fel. Aztán ha ez sem jön be, akkor legvégső körben nekiállok szétszedni.
Köszi a tippeket, ezekkel most elleszek pár napig
-
odorgg
addikt
válasz mohabá 007 #92605 üzenetére
Nemtudom mi köze hozzá az ecunak, de én is beleszaladtam ebbe a hibába, azért írtam. Nálam jó lett utánna.
Ott is kezdődött a probléma emlékeim szerint, hogy szerelés közben nem vettem le a sarut, és mikor lehuztam a motort majd visszacsatlakoztatam fordítva működött.
Még annyit tennék hozzá, hogy be/kikapcsolt állapottal is játszani kellett nálam hogy jó legyen. Szóval ha kikapcsolva levett saru nem oldja meg, akkor bekapcsolt állapotban kell levenni.Persze garanciát nem tudok rá vállalni, hogy tuti működik a dolog, de nálam működött.
Origin/BF3/BF4/BF1/BF5: odorgg
-
kisapa
senior tag
válasz mohabá 007 #92603 üzenetére
Törlésig folyamatosan világít.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz kisapa #92607 üzenetére
Akkor otthon semmi értelme kutakodni, mivel akkor is jelez, ha éppen jó. A szakembernek mond meg, ne csak törölje a hibakódot, hanem keresse meg a hibaforrást. Nem tudom mennyire okosak ezek a műszerek, de ha a vezetőoldali légszákrendszert hozta ki hibásnak, azt is tudnia kellene, hogy mi a hibás cucc. Kérd meg a szerelőt, hogy a műszerrel ellenőrizze az utasoldali ülésfoglaltság érzékelő működőképességét.(mutassa meg hol van)
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Tikakukac
titán
No, Z14XEP és társaik, csörgés és kattogás témakörben fejlemény. Ugye ez is zörög, mint atom. Szívósor stekker lehúzással kihúzható egyszerűen. Másik a lánc, ami problémásabb, ugyanis valóban van egy harmadik sztár, hidrotőke. Ma hallhattam élőben egy új tőkével felújított ilyen blokkot és valóban, a jellegzetes csattogós hang, az hidrotőke.
Szóval nem vezérlés cserénk lesz most, hanem 16 tőke meg egy adag hengerfej tisztogatás.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Fandango
veterán
Akksi csere után kicsit ingadozik az alapjárat, ha minden igaz akkor a motorvezérlőt kellene újra betanítani a megfelelő értékekre. Ez hogy működik, magától idővel vagy valamit csinálni kell kimondottan vele?
Z14XEP motor -
mohabá 007
aktív tag
válasz odorgg #92606 üzenetére
Rosszul mondtam, mert nem csak az ECU felejt, hanem pl: rádió, elektromos ablak,stb.
Elhiszem neked, hogy a leírt módon gyógyítottad, nem ismerem ezt a rendszert se, de ha a motor fordítva is tud működni, akkor ott valami nagyon nem jó,sőt....
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Fandango #92610 üzenetére
"..... Ezután csatlakoztassuk újra az akkumulátort, és járassuk a motort pár percig alapjáraton. Előfordulhat, hogy egy ideig az alapjárat egyenetlen lesz, vagy a motor kihagy gyorsításkor. Egy ideig lehetőség szerint kerüljük a szélsőséges terheléssel járó használatot, amíg az ECU újratanulja a reset-elt motorvezérlési paramétereket..."
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Fandango
veterán
válasz mohabá 007 #92613 üzenetére
Köszi szépen!
Ha már eltelt pár nap az akksi csere óta, az mennyire baj? Ettől függetlenül akkor járassam pár percig a motort?
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Fandango #92614 üzenetére
Semmi baj nem lesz. Előfordulhat, de nem törvényszerű, hogy első indításkor pár percig ingadozó, egyenetlen lesz az alapjárat, vagy hirtelen gyorsításnál bedadog a motor, ezért az első 5-10km nél kerülni kell a hirtelen, padlógázas gyorsítást.Ha 2-3 percig hagyod alapjáraton ketyegni, nem teszel rosszat neki.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Markizmark
addikt
Sziasztok!
Ismerősöm H astrája 13002-es hibakódot írja ki a km órán. OP-COM-mal és OBD2 ketyerével ezt nem tudtuk kiolvasni.
Z14XEP a motor. Mit takar ez a kód? Tünete nincs, csak a labancok ugranak a világító checkengine-re és szeretné megszüntetni.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
pockhome
senior tag
Sziasztok,
G astra x14xe 2000. évj. - probléma:
A rádióm rakoncátlankodik.
A hibajelenség: gyújtást ráadom, bekapcsol. Amint beindítom a kocsit, kikapcsol.
Általában nagy melegben játsza velem ezt, de van hogy 25foknál is megcsinálja.
Volt, hogy 35fokban is tökéletesen ment.
Gyári, egy AKAI illetve egy zsír új Sony magnók voltak a tesztalanyok, a rádió hibát kizárhatjuk.Biztosítékok rendben vannak.
Mit nézzek még meg esetleg? Kábelezéssel lehetne valami baj?
Előre is köszi a segítséget!Girls call me ugly, 'till they find out how much money I make. Then they call me ugly and poor.
-
Kuplungozás után észre vettem valami furát. Mondjuk 4.ben megyek, elengedem a gázt, és ahogy lassul úgy 1500ös fordulat körül ilyen óvatosan ránt egyet - gurulok ugyanúgy tovább, majd mikor óvatos gázt adok megint ránt egy picit. Mintha szét majd összekapcsolna. Ezt eddig nem csinálta emlékeim szerint
Egyébként a váltója olyan mintha új lenne, nagyon pontos, feszes lettMindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
Sanki
addikt
válasz mohabá 007 #92613 üzenetére
Z14xep katalizátor utáni lambdaszonda cserekor van valami hasonló, amire figyelni kell? Akksit érdemes lehúzni? Vagy van valami egyéb, amire ügyelni kell?
-
zolmesz
aktív tag
válasz zolmesz #92458 üzenetére
Gyorsan véget ért az ügyintézés:
Miután beküldtem nekik a törzskönyv másolatát hiánypótlásként, pár napon belül jött a levél, hogy 886e Ft-ra taksálják az autómat (2007-es Opel Astra G, 1.4-es, eddig sérülésmentes, normál állapot, októberben lett volna a műszaki vizsga, és most lett volna esedékes a fékek és lengéscsillapítók cseréje is, hátsó fék javítása).
Én elfogadtam az ajánlatot, tegnap már el is adtam a "roncsot", el is vitték, szóval a balesetet követően 3 héttel már túl is vagyok a procedúrán, és már a pénz is nálam van.
Igaz, most nincs saját autóm, de a céges autót tudom használni, nem okoz gondot a hiánya.
A pénzzel én elégedett vagyok, annó 500e Ft-ért vettem meg, amit azóta ráköltöttem (a benzinen kívül persze), azt szerintem most vissza is kaptam.
Ahhoz képest meg nagyon is, hogy a kár bejelentése után az első telefonos megkereséskor 135e Ft-ot akart adni a biztosító, csak úgy, kárfelmérés nélkül.
Meg tulajdonképpen mostanában már gondolkoztam az eladáson is, így a baleset adta meg a "lökést"Szóval ennyi, gondoltam megírom a fejleményeket, hátha valakit érdekel.
-
mohabá 007
aktív tag
Szerintem alaphelyzetben nincs áram a vezetékében, ( ha lenne, kikapcsolt állapotban is merítené az akkut ).
Ezért nem is lesz gubanc. Ha leveszed a sarut, megnyugtatod magad, hisz ebből hiba nem lehet. Utóbb lesz több macera, mert bizonyos dolgokat elfelejt, (digit km óra napi számlálója törlődik, kérheti a rádió kódot, a tárolt állomások törlődhetnek, elfelejti az ablakemelő beállításokat,stb.)[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Tikakukac
titán
válasz pockhome #92617 üzenetére
Nálunk is lekapcsol. Akkor nem kapcsol le, ha előtte volt töltőn az akku. Feszültséget mérjetek. Ha bezuhan 10.5V vagy ég tudja mennyi alá, ami azon az évjáraton a minimum, akkor rádió, venti és minden egyéb OFF.
Sanki: Semmit nem kell csinálnod. A legnagyobb gondod úgyis a stekker szétkapása lesz. Elsőre 20 percembe telt.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
pockhome
senior tag
válasz Tikakukac #92622 üzenetére
Akku csere lehet megoldást jelent?
Igen, néha a venti is offos....De ha sz@r az akku, akkor nem kellene indulnia, nem? mert ha csak gyújtás van, nem megy a motor, akkor mindig megy a rádió.
ha a generátor ment tönkre, akkor meg jeleznie kellene valamit, nem?[ Szerkesztve ]
Girls call me ugly, 'till they find out how much money I make. Then they call me ugly and poor.
-
Tikakukac
titán
válasz pockhome #92623 üzenetére
Nope, nope, nope.
Vagyis cserélhetsz akkut, meg generátort is bizgerálhatsz, de ha mondjuk az van, mint nálunk, hogy egyszerűen annyi rövid út van és annyi fogyasztó, hogy az agenerátor nem képes visszatölteni az akkut, akkor egyszerűen szépen lassan lemerül.
És ha elér egy adott küszöböt a feszültség indítózáskor, akkor a kocsi mindent lekapcsol, amit csak lehet, hogy legyen elég ereje forgatni a motort.
Tehát attól még fog indulni a kocsid, mert az akku le van merülve. Csak még annyira nincs, hogy elkattogjon az indítómotor, viszont annyira már van, hogy rádiót, szivargyújtót meg ég tudja mit leoffoljon.
Multimétert elő és hajrá.A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
kuntics
aktív tag
sziasztok!
A milyen autót vegyek csoportból ide irányítottak,mert első körben egy H astra felelne meg az igényeimnek.Hosszabb távra keresek kényelmes,kompaktoknál 1 számmal nagyobb autót,elsősorban 5 ajtóst vagy kombit.2-3 órás útra mennyire kényelmes a H astra kombi?Csak mert múltnap láttam élőben egy C vectrát - faceliftes verziót - és eléggé megtetszett a formája. Persze a facelift elötti is tetszik,mindkettő az 5 ajtós verzióban,nem a kombi kivitelben.Ezek a vectrák mennyire vállalhatóak manapság? Rohadás,valami komolyabb nyűgjei vannak a típusnak? Benzinest keresnék,ahogy gyorsan beleolvastam a fórumba,az 1.8-as blokk elég a kasztnihoz,meg viszonylag kevés a meghibásodás is. Ahogy nézem a h astra és a vectra is kapható olyan 1-1,3m ft környékén,ennyit szánnék rá(plusz kötelező szerviz az elején)
Még egy kérdés: a két C vectra között van valami lényegi különbség? vagy csak az eleje kapta meg a H astra kinézetét az újabbnak?
-
Ecu- írják talán típushibának. Megfárad mert valami barom tervező úgy gondolta jó helyen lesz a blokk oldalán.
Trafósor, ha megadja magát valamiért a szelepfedél tömítés akkor megáztatja a trafósort és a gyerkákat.
Illetve álítólag sokatt futottaknál olajfogyás.Nekem ebből a trafósor jutott cserére. Olajat nem eszik 250ekm után sem. Igaz 5w40-el megy most.
Pillangószelepet tisztítani kell ha egyenetlen az alapjárat vagy írja hibakódba.
Fogyasztás nálam átlag 8L (astra g kombi aut.), szerintem egy vectában is hasonló lenne. Astráról írtam korábban. [link][ Szerkesztve ]
-
Sanki
addikt
válasz mohabá 007 #92621 üzenetére
Értem, köszönöm.
(#92622) Tikakukac: óóó ehhez már hozzá vagyok szokva, hogy semmi se egyszerű. Egyedül eddig a légszűrővel nem volt szívás. Az pikkpakk ment elsőre.
-
Petyyyyy
addikt
Köszi mindenkinek aki tegnap vette a fáradtságot és kigurult.
Szerintem nagyon jól sikerült a meet és beigazolódott hogy jó társaságban repül az idő. Nagyon hamar elszaladt a délután/est, bírtam volna még. A felhozatal pazar volt - a kukászsákomtól eltekintve.A megszokott kitűnő minőségű kép:
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
arpii
tag
Igaz az előzőre sem válaszolt senki, de hátha most...
Srácok, mi a különbség a facelift-es C vectra kiadásokban a GTS és a 4 ajtós közt? OK, a csomagtér ajtó, ill. a küszöbön a berakás az szembetűnő, de mi egyéb?[ Szerkesztve ]
-
válasz kuntics #92626 üzenetére
Nekem egy H kombi van, hosszabb távon nem éreztem magam különösebben fáradtnak magam.
Összehasonlítási alapom nincs C vecivel. Ellenben Peugeot vagy Fiat ülései puhább, de Fábiához viszonyítva puhább az Opelé.Jó hogy minden állítható az ülésen , gondolok itt a derék támaszra és az ülés fokára. Így könnyebben elviselhető a hosszabb utazás.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
mohabá 007
aktív tag
Akkor mész vele, amikor akarsz, de ha meg akarsz győződni róla, hogy megszünt e a hiba, beindítod, és ha a hibalámpa nem világít, megszünt a hiba. A hibakód a tárolóban marad, de az ECU majd törli.
"....Az ECU csak azután törölheti az átmeneti hibát, ha az 40 felmelegítési ciklus alatt nem jelenik meg újra. Egy felmelegedési ciklus a gépjárműnek egy működési időtartama, amely elégséges ahhoz, hogy a legalább 22 fokra lehűlt motor hőmérséklete a motor elindítását követően 70 fokot érjen el...."De törölheted is ha van megfelelő ketyeréd.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Luck Dragon #92635 üzenetére
Amint látom, nem csak a rangod változott..
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
válasz mohabá 007 #92640 üzenetére
Nem-nem
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Markizmark
addikt
-
válasz Markizmark #92616 üzenetére
Ha jól tudom ez lambdaszonda lesz , 02 vagy 08 végzése pedig arra utal hogy mi a hibája. Többet nem tudok segíteni. Majd Mohabá biztosan tudja.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Markizmark #92642 üzenetére
Az álmoskönyv szerint ez a hibakód: = P1300 Ennek a hibakódnak ilyen tünetei lehetnek:
P1300 - Gyújtóáramkör hibája
P1300 - Üzemanyagtartály üres
P1300 - Hibás gyújtás érzékelve, alacsony üzemanyaggal
P1300 - Gyújtáskimaradás észlelve. Ok: alacsony az üzemanyag szint.Az üzemanyagszint mutatója normálisan mutatja a benzinszintet? Pl: jelez, hogy tartalékon megy, közben meg félig van a tank.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Markizmark #92642 üzenetére
Kezdjük az elején: Így dobta a hibakódot?
Itt az öt szám: 10008.
Neked is ugyanez az öt szám a 13002 ?Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Markizmark
addikt
válasz mohabá 007 #92645 üzenetére
Igen, így néz ki.
Nem tudom hogy, van-e rendellenesség a tankjelzőnél, arról nem szólt az ismerős.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Markizmark #92646 üzenetére
Akkor felejtsd el. amit korábban írtam, mert akkor P0130 a hibakód.
P0130 = Lambdaszonda áramkör (1.hengersor 1.szonda) (ahogy Luck Dragon korábban írta)
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Markizmark
addikt
-
Markizmark
addikt
-
válasz mohabá 007 #92647 üzenetére
:)
Markizmark szívesen.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest