-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Calogero
addikt
válasz gzbotii #54805 üzenetére
Az Európai Unión belül továbbra is az európai rendszám igazolja a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás (kgfb) meglétét, más országokban az ovális H-jelet tartalmazó matrica, illetve a zöld kártya tanúsítja a biztosítást - egyebek mellett ezt tartalmazza a Pénzügyi Szervezek Állami Felügyelete (PSZÁF) által kiadott közlemény, amely a legutóbbi Hivatalos Értesítőben jelent meg.
A felügyelet közleménye felsorolja azokat az országokat, amelyek tagjai a Zöldkártya Rendszernek, vagyis kölcsönösen elfogadják a társult országokban kötött kgfb-t. Idetartoznak az Európai Gazdasági Térség országai, továbbá Európából Albánia, Andorra, Belarusz, Bosznia-Hercegovina, Horvátország, Macedónia (hivatalos rövidítéssel F.Y.R.O.M.), Moldávia, Montenegró, Svájc, Szerbia (kivéve Koszovó területét, amely ENSZ-felügyelet alatt áll), és Ukrajna, továbbá a részben vagy egészében az Európán kívüli országok közül Oroszország, Törökország, Irán, Izrael, Marokkó, és Tunézia.
Fő szabályként a kgfb meglétét a jármű hazai biztosítója által kiállított zöld kártya igazolja, de az egyezményben vannak engedmények.
Az Európai Unió tagországaiban kiadott azon forgalmi rendszámtáblák, amelyek a bal oldalukon, vagy a bal felső sarokban, függőleges kék mezőben a körben elhelyezkedő 12 sárga csillagot és alatta a kiadó állam jelzését tartalmazzák - az úgynevezett európai rendszámok - automatikusan igazolják a kgfb meglétét.
Más országok azonban a rendszámtábla mellé megkövetelik az ovális mezőben lévő országjelzés felragasztását. Ez a magyar járműveknél ovális mezőben H-betűt jelent - függetlenül attól, hogy az ilyen matrica bármelyik benzinkútnál, vagy trafikban megvásárolható.
Minden esetben kötelező kiváltani a zöld kártyát a következő országokba gépjárművel történő utazáskor: Albánia, Belarusz, Irán, Izrael, Marokkó, Moldávia, Montenegró, Oroszország, Törökország, Tunézia és Ukrajna.
A Koszovó területére utazóknak az ország határán határbiztosítást kell váltaniuk mindaddig, amíg Koszovó az ENSZ által is elismert független állammá válik, ami feltétele a Zöldkártya Rendszerbe történő tagfelvételnek.
[ Szerkesztve ]
-
mohabá 007
aktív tag
válasz gzbotii #55432 üzenetére
A helyzet nem vészes,akár még így is maradhat,de azért illene megcsinálni,hogy a repedt résznél levágod a csövet,de legalább annyit levágni,hogy a repedt rész a csonkra felmenjen.Ha jól látom,az az alkatrész amire a cső felmegy az a szekunderlevegő szelep.Hidegindításkor 1-2 percig van szerepe,a kipuf leömlőbe enged + levegőt..Nekem is van,így van beszerelve.
Ez meg a szekunderlevegő pumpa Ez termeli a + levegőt
Működése:
Ha nincs az se baj,van aki kiszerelte[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz gzbotii #55439 üzenetére
Vízpumpa ennek a közelében sincs. Úgy működik,és azért van,ahogyan korábban linkeltem.(már ha jó a szivattyú,és működik)Működését úgy tudod ellenőrizni:hideg motort beindítod,ilyenkor a motor is emelt fordulaton üzemel,és hallani is lehet a szivattyú forgását,amikor az ECU kikapcsolja, a fordulat is lejjebb esik,és a fütyülő hang is megszünik.
Nézd meg figyelmesen a képet,amit linkeltél.Jobbra van a szekunderlevegő szivattyú.Alul van egy vastag cső,szabad végén egy zárt doboz a hűtő közelében.(szekunderlevegő befújó szűrője) A felső vastag cső pedig a szekunderlevegő szelepre csatlakozikEzen a csövön kapja a levegőt,ekkor a szelepe nyit,és a levegőt beengedi a kipufogó leömlő csonkba,amin ül.Amikor a levegőnyomás megszünik,zár a szelep,(úgy nyit,zár,mint azEGR).
99 előtti b vekiben is ua az elrendezés.
Szerintem tuti, szerinted?[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz gzbotii #55443 üzenetére
Néztem a motorteredet,és most már legalább tudom hol van neked az elektromosan működtetett "tankszellőztető szeleped"
/a képen jobb oldalt fent,a szelepfedél alatt.Kis piros füle is van nekije /Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
amargo
addikt
válasz gzbotii #71181 üzenetére
Én most vettem egyet.
Benzin vagy dízelt keres az ismerős?Én benzinest kerestem, de megnéztem pár dízelt is, de a dízelről nem nyilatkoznék.
Benzinesből a sima szívóst érdemes kerülni, mert kevés lesz ehhez a kasznihoz.. így maradnak az 1.4 T v. 1.6 T.
Utána meg jön a felszereltség kérdése. Hibákat még nem tudok sorolni.. de az 1.6 T-nél érdemes váltóolajat cserélni, mert abból gond lehet.“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
bexinho23
őstag
válasz gzbotii #32018 üzenetére
Nálam 80-90 között szokott pont középre beállni. 1,5 éve van nálam ez az 1.2-es C Corsa (előtte egy orvosé volt 15 évig, szalonból kihozva, szervízkönyvvel, mindent időben cserélve), de talán csak egy-egy alkalommal ment éppenhogy 90 fölé a mutató (nagy nyári kánikulában). Én is sok helyen rákérdeztem, de mindenhol azt a választ kaptam, hogy ez nem probléma.
-
Sza_Sa
senior tag
válasz gzbotii #81568 üzenetére
Mielőtt h astrát vettem, néztem a d corsát is, illetve a szomszédomnak van egy 1.4-es.
Jó autó, kevés hibával. Az 1.2-est nem vezettem, az 1.4 teljesen élhető motor, bár ha az após 1.4-es astrája is megfelelt futkosós autónak, a jóval könnyebb corsa is elmehet az 1.2 motorral."Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
-
Petyyyyy
addikt
válasz gzbotii #83720 üzenetére
És most jöjjön az én irgalmatlan, ordenáré nagyságú szagértelmem:
Az 5 ajtós kiadás amire utalsz, GTS lesz. Szvsz legszebb variáció.
Hogy az FL milyen fícsöröket hozott, arról majd az illetékes herr Szada, de úgy tudom ott dobták be a bi-xenon kanyarfényszórót.[ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Szada85
aktív tag
válasz gzbotii #83720 üzenetére
Szia.
Nekem egy FL elötti C Vectra GTS-em van, 5 ajtós, a 3.2-es benzinessel.
Van pár változás a preFL/FL között, mind motorikusan, mind egyéb területeken.
Az 1.6 benzin nem túl fickós, de kényelmes vonulásra rendben van, klímát viszont megérzi, FL után ugyanez Twinport-ként élt tovább, picit erösebben.
Az 1.8-as talán a legkedveltebb motor, az 1.6-nál combosabb, jobban türi a klímázást is, és elegendö dinamikát ad az átlagos közlekedéshez. FL elött Z18XE (125Le), FL után Z18XER (140Le) néven. Elég strapabíró motor alapvetöen, a 200 ezer Km feletti motoroknál elöfordulhat azonban megnövekedett olajfogyasztás. Az 1.8-hoz minden esetben 5 sebességes a kézi váltó. (F17-es típusú)
A 2.2-es benzinesek ismert gondja a vezérlés, emiatt nem túl népszerü motor, a FL-es 2.2-ese Z22YH pedig a totalcar-os "20 motor ezeket kerülje" cikkben is szerepelt, ettöl függetlenül én azt gondolom, hogy egy idöben cserélt vezérléssel ott is meg lehet elözni a bajt.
A 3.2-essel (csak FL elött volt) nekem nagyon pozitív a tapasztalat eddig, megbízható szívómotor böséges erövel/nyomatékkal, cserébe persze picit magasabb fogyasztással, illetve ez is - ahogy persze véleményem szerint minden motor - igényli a gyakori, jó minöségü olajcserét, valamint vannak a nagy köbcentiböl adódó apró "típusnyügök", amire figyelni kell, de nem végzetes.A dízelek közül az 1.9-esek szintén elég népszerüek, 3 féle teljesítménnyel is, Z19DTL (101Le)/ Z19DT (120Le)/ Z19DTH (150Le), ezekhez 6 sebességes kézi váltó volt, ott ha M32-essel szerelt verziót nézel érdemes a váltót vétel elött alaposan átnézni/hallgatni, a Vectra korában még fennállt a csapágy probléma, ami javítható persze, utána pedig megfelelö olajcserékkel meg is elözhetö. Illetve van még 1-2 dízel probléma ( szívósorban eltörö müanyag bizbasz ), de arra van orvoslás, néhány tíezezer Ft-ból.
A 3 literes dízel szintén nem egy nagy szám, ott is olvasni gondokról, szóval az akkor javasolt, ha dízel kell, és V6 is.A FL-el változott az orr rész kompletten (itt ugye, kinek mi tetszik, sokan a FL elötti autók frontját csúnyának találják), ahogy Petyyyyy is írta, már volt Bixenon változat is fényszóróból, a beltér nagyrészt változatlan, az üléseket tervezték át picit (tömés, szabás), illetve az ajtódíszléceket. Valamint az " elektromos rendszer" változott, FL elött még "fél-CAN-Bus" rendszer van a Vectrában, FL után pedig már "Full-CAN-Bus" rendszer, a rádiók is sokkal fejlettebbek, jobban bövíthetöek mindenféle firlefranccal (gyári rádióhoz is lehet utólag MP3-at, BT-t, egyes modulokkal TV/ Tolatókamerát is pattintani, a klubban van, aki pl. a FL-es rádiókhoz komplett magyarítást csinált navi, menü, minden).
Kasztniból én is az 5 ajtós (GTS-ként hivatkozott) verziót javaslom, egyrészt a forma is talán sportosabb, az üveggel együtt nyíló 5. ajtó pedig hihetetlenül felturbózza a pakolhatóságot, Anyukámnak Sedan-ja van, azt macerásabb pakolni. A bör belsö ha vételkor nincs szétkopva, szakadva, akkor elég tartós, megfelelö ápolással persze.
Remélem így hétfö reggelre emészthetö mennyiségü infó lett.
-
-
Szada85
aktív tag
válasz gzbotii #85576 üzenetére
Én néhányszor mentem barátnőm C Corsájával, a kasztnija mindenképpen merevebb, emiatt a kanyarokban nem csavarodik annyira, mint egy B Corsa. A kerekek ugyanúgy a kasztni sarkain vannak, a stabilitása nem rossz a C-nek sem szerintem, de persze ez relatív.
A kultautóvá válást nehezen tudom elképzelni, teljesen mezei daraboknál legalábbis biztosan nem kell ilyenen aggódni. Maximum a különlegesebb, ritkább változatok tudnak ilyen státuszt elérni, különösen ha majd egyszer elkezd fogyatkozni. Nagyjából mint mostanra az E Kadett/F Astra GSi variánsai.
Ha C-t néznék ilyen céllal, akkor biztosan egy FL-es, extrákkal teletömött (bőrős, klímás, navis, xenonos, stb) GSi-t néznék, amivel néha lehet jókat autózni, de később is érdekes lehet egy hot hatch őrültnek.
-
HoaryFox
Topikgazda
válasz gzbotii #90894 üzenetére
és mindenki másnak köszönöm
Igen, fájó lesz, amikor el kell adnom, nálam az új Insignia után ez a legszebb forma.
Ma kapott egy tusolást isJelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html
-
gzbotii
veterán
válasz gzbotii #59210 üzenetére
Sziasztok,
Visszatérek ide, szeretnék beköszönni. Ezúttal a menyasszonyomnak vettünk egy Opel Corsa C, 1.2 Z12XE, 55kW háromajtós csodagéppel.
220.000Ft-ért volt, két hete, azóta volt szerelőnél, cseréltek mindent amit úgy ítéltek, még 130.000 lett ráköltve.
Gondos gazdája volt előttünk is, sok mindent cserétek rajta nemrég (kipufogó, vezérlés. kuplung). Tulaj elég őszintén elmondott olyan apró hibákat is, amikre több hét használat után jönne rá az ember. Parkolóban állt már két napja, így meg tudtuk hallgatni a motort hidegen is. Vannak kisebb szépséghibái kívül, de nekünk is arra kell, hogy a menyasszonyom tanuljon meg vezetni, mert eddig 11 év alatt nem ment 1.000 kilométert.When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
nagyúr
válasz gzbotii #98276 üzenetére
Mohabá 007 kifejtette korábban, hogy a műszerfalon a kijelzés nem pontos.
Természetesen ettől még lehet a fűtéskörben is a hiba.
(0/-5 fokban 3-4 km kell, mire megmoccan a visszajelző; de aztán onnantól már langyos, és aztán elég hamar meleg is lesz; igaz, ez x16szr)B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF
-
mohabá 007
aktív tag
válasz gzbotii #99248 üzenetére
Úgy van, ahogy írod, de kell még váltó alsó tömítés is.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
zgospel
őstag
válasz gzbotii #99270 üzenetére
http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/216/f17_valto_olajcsere
Itt van róla egy jó kis leírás. Hogy pontosan van-e itt különbség az F17 és a tiedben lévő között, azt nem tudom, de az alsó tömítés ugyanaz, szóval a leeresztés is gyanítom ugyanaz.
"Minden csavaron először csak pár menetet hajtunk ki, pár csavar után már valószínűleg megindul az olaj, ha mégsem, akkor a teknőt kopogtassuk meg, hogy leváljon a váltóról, majd ha megindul az olaj, akkor hagyjuk, hogy lecsorogjon a nagy része, ha lassan jönne, a csavaron lazításával lehet még rá engedni."Én is pont mostanában tervezem, 1 hete vettem meg pont az olajat és a tömítést, már csak szabadidőt kéne találjak hozzá
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
gzbotii
veterán
válasz gzbotii #99248 üzenetére
Váltóolaj csere téma: nem került még rá sor, mivel gond nem volt vele, most kerül ez sorra.
Nagy macera egy C Corsan váltóolajat cserélni? Mi az előírt csereperiódus - szokásos 60.000km?When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
csoszogi
tag
válasz gzbotii #105257 üzenetére
Most komolyan...őszintén mit vársz? Nyáron lemerül az elem és nem törődsz a kulccsal? Képzeld magad a helyébe...több, mint fél év... én biztos tuti berágnék, ha csak ennyit jelentenék valakinek....
Astra J 2010, nem kellett tanítani semmit. De volt már olyan is, hogy rossz volt a gombelem amit vettem.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen