-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
zgospel
őstag
válasz zgospel #99676 üzenetére
Ugye volt korábban még ez meg ez a hozzászólás a váltóolaj cseréről.
Ma megejtettem a váltóolaj cserét (F17 váltó, de ahogy néztem az F13-ban is ugyanez a folyamat, ugyanezek a csavarok stb), valóban időigényes, de bonyolultnak egyáltalán nem az. Én kb jó ha havonta 1x fogok szerszámot a kezembe, nem is vagyok egy műszaki figura, de a leírás alapján simán ment minden.
Szerelőaknából elég lassú tempóban 2 óra alatt volt meg a leeresztés és a dekli visszarakása (alapos tisztítás után). Az új váltóolajjal feltölteni utána a szuszogón keresztül max 10 perc volt mindennel.Szerintem ez csápos emelőn egy olyan embernek aki rendszeresen szerel, neadjisten ezt a műveletet már többször is elvégezte, annak 1 óra alatt simán meglehet. Ha én szerviz lennék kiszámláznék rá 3-4 órát, és közben megvan 1 alatt
A folyamatról:
- A dekli leszedése és az olaj leeresztése egyszerű, 11-es krovával megvan hamar
- A gyári papírtömítés a csavarok pontjainál le van ragadva, ott egy snitzerrel vagy egy borotvapengével kell kapargatni, a többi helyen ujjal leszedhető. Ez pepecs meló 20-30 perc lazán elment mire mindent alaposan leszedtem, de legközelebb már gyorsabban menne, mert a végére rájöttem hogyan nyúljak alá a pengével.
- Az új tömítést érdemes Loctite 5910-zel (vagy hasonlóval) ujjal nagyon vékonyan átkenni, mindkét oldalát. Apósom mutatta a technikát ma, nagyon jó Így nem lesz rajta felesleg és nem fogja benyomni a váltó belsejébe.
- Leheletnyi csavarrögzítő és mehetnek vissza a csavarok. A 12 Nm nagyon kevés, kb éppencsak szorosra húztam miután már le is kattant a nyomatékkulcs. Ha nincs nyomatékkulcs akkor ne tépd meg, elég csak finoman ráhúzni. Kirázódni nem fog az tuti, a gyárit is alig bírtam meglazítani a rögzítő miatt.
- Betölteni az új olajat a szuszogón keresztül a legkényelmesebb, még az akksit sem kell kiszedni, simán hozzáférni alapból is. Annyi hogy a krovához kell egy jó nagy hosszabbító, akár 2 hosszabbító egybefűzésével is.
- Először érdemes féktisztítóval kicsit megfújni és egy ronggyal megtörölni. Van rajta egy fekete műanyag kupak, azt kézzel le lehet szedni, utána pedig 17 milis krovafejjel simán kijön a szuszogó csavar.
- 12 milis szilikoncső kényelmesen belefér, ennek a végére egy tölcsér, és mehet is bele az új olaj
- A szuszogó csavart visszarakáskor nem kell megtépni, csak szolidan lehúzni, gyárilag is úgy voltPár észrevétel:
- H Astra csoportban mindenki javasolja a váltóolaj cserét, mert a gyári előírás 1.6 liter, és ők pedig 8-9 deciket engedtek le a sajátjukból.
- Hát az enyémből lejött 1.5 liter, fémreszeléknek nyoma sem volt, és olajsár is nagyon minimális volt csak a ház belsejéb. 330 ezer km van a kocsiban, ez volt a gyári olaj benne, korábban még sosem volt cserélve.
- Szintén az említett csoportban olyanokat is írtak, hogy csere után finomabban járt a váltó, csendesebb lett. Én nem észleltem semmiféle különbséget, de tényleg semmit. Ergo a gyári töltet is teljesen jó volt.
- Ezekből arra következtetek laikusként, hogy szerintem esetemben igaz lett volna az élettartam periódus, és tök felesleges volt ez a mai mutatvány Pláne hogy faterom erősködött, hogy töltsek bele Metabondot, amiből került bele még 1 deci, így aztán még drágább volt. De ez innentől örök élet
- Azon agyaltam még, hogy lehet hogy a facelift előttiekbe töltöttek kevesebbet, és a facelift után növelték gyárilag 1.6 literre. Az magyarázná hogy sok csoporttagnak miért csak 8-9 deci jött le.Így alulról nézve az autót a mindenféle múltbéli és aktuális olajfolyások nyomai aggasztóbbak A motor mindkét oldala totál olajos. Ez még szép feladat lesz kideríteni, hogy mi honnan jön, és mi az ami már meg lett oldva...
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Hachiko95
aktív tag
válasz zgospel #100089 üzenetére
Meleg időjárásban könnyebben előjön a hang. Ha több napot áll az autó, akkor hidegindításkor nekem is van hangja (és a szelep cserélve van), de ősszel-télen-tavasszal nem volt.
Konkrétan mikor kezdted el hallani, amikor melegre fordult az időjárás?
Tavaly nyáron megvolt már az autó? -
Hachiko95
aktív tag
válasz zgospel #100099 üzenetére
Nekem melegen csak akkor csinálta, amikor nem volt benne a szelep, egyik fórumban volt egy leírás, hogy lehet üresen is használni, na utána lett igazán rossz. Tavaly lett egy szívó kerék és a visszacsapó cserélve. Azóta csak hidegindításnál, ha több napot állt, akkor van hangja. 35 fokban hallhatóan hosszabban zörög (kb 1.5 másodperc), 25 fokban csak egy kicsit, de amikor lemegyünk ősszel 15 fok körülire, akkor szerintem nem is lesz hangja. Külföldi fórumokban is hasonlót tapasztaltak, volt akinek a szelep, mindkét okoskerék, mindkét szolenoid cserélve lett és 30 fok körül nekik is zörgött hidegindításnál. Sőt az sem mindegy, hogy milyen pozicióban van leállítva az autó, előre-hátra, balra-jobbra dől.
Szerintem mindegyik 3 ajtós GTC, ha nem OPC.
[ Szerkesztve ]
-
Integrale
veterán
válasz zgospel #100472 üzenetére
Nem ott olvastam, vagyis ott is, de az mas.
Ez egy hivatalosnak tuno formula, hibák/tünetek es azok elharitasai, javítási folyamatai. Na, ott írják többek között azt is, hogy a bejáratási idôszak utám, nem szükséges a szolenoidokon lévô szûrô sem, javasolt olaj pedig a 0W40."Bad reklám is reklám too"
-
nagyúr
válasz zgospel #100535 üzenetére
2000-es évjáratú astra könyvében (gondolom motorkészlet hasonló a corsa esetén is) 15w-40, 10w-40, 5w-50 a három ajánlás.
Eddig a miénk szervizfüzet alapján már a kezdetektől 10w-40-et kapott (első 5 év márkakereskedésben).
Nem értek hozzá, csak tényeket közöltem.Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
Tikakukac
titán
válasz zgospel #100916 üzenetére
1-be és 2-be ha egyedül ülsz és nincs megrakva bátran cserélhetsz gumit 10 perc után, mert ott tényleg ugrik és lehet kapartatni agyatlan módon. Az 1-es fokozat olyan rövid, hogy ilyet én félkatonai tehereket vezetgetve éreztem, ahol jellemzően kettes az induló fokozat, az 1-es csak kúszó.
A gond akkor van amikor pakolsz, klímázol és eléred a 3-ast. Na ott tényleg okoskodni kell
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
vzsryl
nagyúr
válasz zgospel #100916 üzenetére
Igen.
Szépen, érthetően leírtam, hogy mihez képest.
Az MK2-es, faceliftes, 2.0 CRTDI-s, 1.5 tonna feletti Superb-em sokkal jobban ugrik, mint az a V40, és kb. fél év különbség van a gyártási idejük között, szóval mindkettőt modern turbómotoros autónak gondolom. Értem én, hogy a dízel nyomatékosabb, de a V40 minden tartományban közelebb volt a szívó Astra-hoz. Ha a szívó Almera-hoz hasonlítom, akkor ~félúton lenne.diablo1984: Klímával 2000-es fordulat alatt tényleg megnéztem a kéziféket.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
addikt
válasz zgospel #100956 üzenetére
Én is átalltam (most fogok a cserénél) a "drága" fuchs gt-ről mannol-ra (pedig az is kevesebb mint felébe volt mint amit venne a kollega), és inkább dupla annyit veszek mert úgyis megkajálja egy csereperidus alatt... A mannol-nak is megvan minden minősítése. Nem hiszem, h a 20 éves motornak bármi baja lesz tőle
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
mohabá 007
aktív tag
válasz zgospel #100967 üzenetére
API SM - 2004 től, API SN - 2010 ben került bevezetésre. [kép]
Eddig a műanyag kannás olajokon (1 - 5 lit) csak API SM jelöléssel találkoztam, de van fémdobozos, amin API SN jelölés van.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Tikakukac
titán
válasz zgospel #101042 üzenetére
C Corsában nehezen lesz javítva a CIM, mert nincs D-től van CAN-bus, valamint H Astra és C Veci ami szintén hasonló buli. G Astra meg C Corsa és B Veci max kapcsolót koptat, de ebben incs ami tönkremenjen ilyen téren, rendesen parasztba' megy a vezeték, amit ha valaki direkt el nem vág, örök élet.
[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Newlachka
őstag
válasz zgospel #101085 üzenetére
1,4 xep
a jelenlegi hibajelenség az,hogy csak gázpedál nyomással indul(pedál nyomás nélkül lefullad),dadog,melegen nem indul,vagy csak nehezen.
ami eddig volt:
üzemanyagrendszer végig pucolva,benzin szűrő cserélve,üa nyomás megfelelő,egr offolva van/volt,fojtószelep kipucolva.
olaj helyén,víz helyén
gyertyák tisztáktényleg azért írtam már ide,mert a kocsi tulajdonosa értetlenül nézi,hogy nem jó a kocsi.
[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
válasz zgospel #101488 üzenetére
jaja, én is úgy tudom hogy előre az újabbat... (vagyis hajtott tengelyre) de ez a fél év szinte semmi ami az elsőkben van hirtelen ötlettől jött, hogy cseréljük most a hátsókat is és a "megszokott" gumisnál conti/barum volt (kis pluszpénz volt a cégtől, előbb jött a gumicsere) ...elfutottak volna még 1 szezont, de nyugodtabb a család, hogy most rendben van gumival a kocsi ...az F-re 2015ben vettünk barum polaris2-ket és 6 év után nagyon rendben volt a profilmélység... a Zafirán levő hátsók sokkal jobban le voltak harcolva, de még a gumis szerint is elmentek volna egy ideig... kíváncsi vagyok, hogy mennyire fog nálunk nyíródni: 90%ban városi tempó, 10% országút "óra100" tempóval, 0 autópálya... szerintem lényegtelen, hogy más típus van elől-hátul... (ugyanúgy téli, ugyanolyan sebességindex-el)
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Danecay
őstag
válasz zgospel #101615 üzenetére
Szia!
Köszi a választ! Igen én is arra jutottam, hogy a csupa nulla, az minden bizonnyal nem tárolt hibakódra utal, a Delphi cucc viszont mégis tudott kiolvasni adatot, de mondjuk az lehetett valós idejű adat is, nem tudom nem értek hozzá. A hibakód nem tudom mi volt sajnos és a kollégám sem emlékszik már rá, csak a szöveges részét néztük meg gyorsan meló után reggel a parkolóban, és a kapott infó is hasznos volt. Én is először a kábelezést, csatlakozást, stb. akarom megnézetni, mert egy FB csoportban is feldobtam a témát és két emberél is volt a közelmúltban hasonló problémája és mindkét esetben a kábel volt sérült, vagy rágcsáló által, vagy egyéb úton.
A hűtőfolyadék érzékeléssel kapcsolatosan pedig, igen lehet az amit Te is mondasz, bár az a gyűrű szerintem nincs letapadva, már takarítottam is a tartályt, a szóban forgó fánk szerű úszó szabadon tudott mozogni minden akadály nélkül. Arra is gondoltam, hogy esetleg lyukas így telemegy folyadékkal és nem feltétlenül a folyadékszint tetején úszik. Persze itt is hallottam olyan sztoriról, hogy a tulajdonos szenzort és tartályt is cserélt, de nem tűnt el a hiba, majd kiderült, hogy a szenzorcsatlakozónál volt kontaktos az érintkezés. -
sherlock82
senior tag
válasz zgospel #101625 üzenetére
Igen, néztem pl. 2008 - 2012 közti kocsikat. Nem feltétel Opel hanem Skoda és VW is többek közt.
És ezekben a kocsikban simám van 250 E km feletti km és kb 2M ft körüli áruk van.
Pedig annyira ezek nem is régi járgányok.Iphone 8, Adidas ultraboost 22, Casio G-Shock GBD-200-9ER
-
mephi666
nagyúr
válasz zgospel #101631 üzenetére
Ja, ezt mondták, hogy forrasztani lehet jól a gyárit és ki lehet tolni az életciklusát majd benézek oda is a csoportba... nem égetően sürgős, eddig is elvoltam duda nélkül...
101629: ott még szerencsére nem tartunk eddig igazából nagy meglepetés nem ért... futómű alapból benne volt a pakliban... igazából úgy érzem, hogy 14 évig nem sokat foglalkoztak a kocsival, motort rendbekapták, a többi apróság meg ránk vár... ez a kábeltörés a hátsó ajtóban elég népbetegség és gyorsan orvosolható... holnap bontóból kukázok pár apróságot egy 10esért, ami elöregedett és akkor a cim-modul marad valamikor egy nagyobb falatnak... jobban utánajárok, mert lehet tempomatosítjuk akkor már, hogy valami "extrát is kapjunk, ha már ráverünk pár 20ezrest"
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
válasz zgospel #101637 üzenetére
Jaja... céges kocsikban mindben van tempomat, de soha nem használtam... a jobb lábam az adaptív tempomat és remélhetőleg nem romlik el még vagy 40 évig volt, hogy egyben levágtam pályán a debrecen-kecskemét távot, mert oda akartam érni fiunk fél éves státuszára a gyerekorvoshoz és akkor se éreztem hogy használnom kéne... jövőre tervezünk nagyobb utat, amikorra műszakilag 100%osnak kellene lenni a gépnek, mert nem lenne jó, ha liverpool környékén rohadna le alattunk ...a cim-modulra addig alszok még párat (ha a közelben találnék megbízható szakit, szerintem gyorsan meggyőzném magam)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
diablo1984
veterán
válasz zgospel #101722 üzenetére
Mint írtam koplungozás kinyomócsapággyal, váltóolah cserével és a féltengely szimering cserével, lendkerék szabályozással(ha kell).
Tehát egy normális kuplungozás, semmi több.
50 ezer lett mondva munkadíjra, a többi alkatrészár, tehát 130e az alkatrész, ami a kuplungozáshoz kell.
Integrale: Hajdúböszörmény.[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
válasz zgospel #101732 üzenetére
A gondom ezzel az, hogy ezt betolják a srácok akkor is, amikor tudják, hogy nem egy újszülött sügér áll velük szemben.
Ja és árak. Oké, legyen piszokdrága. Akkor viszont tezsvérem peregjen a nyomatékkulcs, menjen a féktisztító ezerrel, különben az nem munka hanem kókányolás. És akkor itt már megy fel a szemöldök, ő meghúzott százezer csavart, érzi. Igaz, hogy utána cserélhetek megint tömítést, mert pár csavart nem érzett annyira, de hát az már ugye az én bajom. Hát kedves szerelő kollégák, ez a gondotok, ezért nincs ennek a szakmának se becsülete.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
diablo1984
veterán
válasz zgospel #101732 üzenetére
Cromax olyan áron adja a cuccot, hogy az 50%-os bardis kedvezménytől(nekünk is ez van céges szinten) is olcsóbb alapból(nem tudom, hogy ott van-e más kedvezményrendszer is).
A mondhatni olcsóbb ajánlatnál bárdi alapár minusz 20%-ot mondott, de ha az utcáról bemégy az is 10% kedvezmény, szerelőknek 50%...nem sajnálom és senkitől, de én a cégünkre meg tudnám venni a cuccokat, még a cég az áfát is vissza tudná igényelni, el tudná költségként számolni, de a bemondott 180-200ezreket zsebre, na az pont annyi is!Integrale: az baráti. Én is számoltam vele, hogy legyen 60 ezer a munkadíj, 60ezer a cromaxban a kuplung szett kinyomóval, 2-3 ezer a főtengely szimmering, egy ezresért síkra húzzák a lendkereket ha kell, kis fékolaj filléres tétel, 2db féktisztító+ akkor a váltóolajat is dobjuk le, az kb 8e ft. Nem akarok senki tempójával kukacoskodni, de kb pár órás munkáról van szó. Ez ennyiért nem reális? Persze tudom, hogy nem én szabom az árakat, de egy harmad gazdasági totálkárral felér a 18éves tragacsunk kuplungcseréje és akkor is marad még hibája ezen kívül...
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz zgospel #101737 üzenetére
Váltóolaj leenged és feltölt újal szintig és kész, semmi extra.
Váltóolaj bele az olajshop.hu-n 2070ft/liter 1,6l kell bele, így 4140ft, gyári szabványát teljesítő olaj.
A fékfolyadék tudtommal a hidraulikus kinyomócsapágyhoz kell, nem a szervóról megy tudtommal, hanem a fékkel használ egy folyadékot(a kormányszervó tartály a kormányműre van integrálva, az nem közösködik semmivel).
A Cromaxos árat leírtam, utána kerestem, nem hasamra ütöttem.
Nem budapestről van szó hanem vidék, de ahogy elnézem az ár már nyugatias...
Van garancia(de az is fizetős) , számla nem minden esetben.
Cégezős áfázós része az más, ha lenne számla, akkor elírható, ha zsebre kp az nem...[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
válasz zgospel #101860 üzenetére
Ha Cromaxnál nincs, akinél elvben minden van ami gyári, akkor ez elég bukta. Nekem csinos listám van oylan cuccokból, amik nem elérhetőek. Nem az, hogy nincs itt vagy ott, hanem sehol. Egy szaros kalaptartó gumit nem lehet venni újonnan. Márkaszervizből sem, Csergőből sem, sehonnan sem.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
mephi666
nagyúr
válasz zgospel #102064 üzenetére
...ha a cd30 mp3 hibátlan és cserélni akarod, mondj rá egy jó árat és viszem
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
válasz zgospel #102067 üzenetére
Elsőre azt mondanám, hogy "lakkfekete, pfejjnemkell" ...de be vagyok ivva és lehet nem mutatna az se rosszul
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
penge111
addikt
válasz zgospel #102161 üzenetére
Szerelőm is ezt lőtte be, hogy kb 300-400k. Ez ok, de még ki tudja mi minden jött volna még mellé... Engem ez az olaj+vízfogyás aggaszt, mert tágulási tartály csere volt 1-2 éve. Olvasatom szerint ez a kettő kombó, akár a hengerfejesség előjele lehet. Szóval lutri így is... De sajnálom, mert csak "fiatal" 2015-ös, nekem űrhajó technológiai a kis 2008-as Fiestámhoz képest
PSN: Dragonmage1980, http://huncritic.hu/
-
nagyúr
-
Integrale
veterán
válasz zgospel #102175 üzenetére
Ugyanezt látom, kivéve anyukámnál, ô figyel, hallgatózik, ellenôriz stb.
De az asszony, szóltam neki ezerszer, hogy nem kell egybôl váltani, emelkedôn pláne ne, ne féljen a fordulattól, ne álljon a kuplungon, hiába fût amíg hideg, meleg úgysem lesz, de legalább késôbb melegszik be a motor.Alacsony fordulaton nyektetés mondjuk autó hiba (is), van egy Corolla és két Auris a családban, Mátrába felfele menet 18000-nál már villog, hogy mehet a következô fokozat.
"Bad reklám is reklám too"
Új hozzászólás Aktív témák
- EAFC 24
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- NBA és kosárlabda topic
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Ukrajnai háború
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Star Citizen
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs