-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
MPowerPH
félisten
Valaki tudja, hogy az adaptiv fenyszoronal a belso ego az milyen foglalatu? Cornering lightnak hivjak, csak alacsony sebessegnel kapcsol be, vagy tolatasnal. Nagyon gyenge, sarga fenye van, szeretnem kicserelni, de sehol nincs info rola, hogy milyen izzo van benne.
Don't Tread On Me
-
ADAM1337
nagyúr
Nah megcsináltam az első szélvédő gumikéder cseréjét.
Most már azért mutatósabb is lett a kocsi, előző tulaj eléggé elhanyagolta, de legalább nem ázott.
Most még kis szigetelést is csináltam végig.
A pollenszűrőházra még mindig nem tudom mit csináljak, lehet szunyoghálóval a rácsos részeket bevonom, hogy ne "egye" a leveleket. -
haddent
addikt
De kinézetre is, számomra pl. E46 -nál újabb sose kéne, szakadt 36 -omat nem adnám érte. Vagyis de, aztán még aznap túl adnék rajta és jönne az M3 E36 Nekem személy szerint haverom E46 -a is "sok" már. Túl finom már a fék, a kormány, minden. Az E46 már az átmenet a régi és az új módi közt szvsz. (meg sokak mások szerint is, épp ezért imádják rengetegen, mert ötvözi a kettőt). De nekem a jó öreg kemény, durva, nyers "szar" kell
htomi85 ez most trollkodás a 32750 hsz. -ben? Nem tudom, mi adhat nagyobb élményt egy klasszikus tökéletes kupé formába épített, értelmes elrendezéssel (értsd: nem fordítva megülve a lovat, keresztbe a motort, hanem rendesen irány szerint) beépített szívó sor6, hátsó keréknél kemény futóműnél, manuális váltónál? Mindezt ergó "szaré-hugyé", legalábbis fele annyiért, mint egy átlagos 1.2 -es használt néhány éves szériautó ára manapság.
Nekem semmi, de biztos valakinek a 60 milliós full automatán vezető porse genyára áll fel a broki, azzal jobb menőzni/csajozni, mint egy igazi régi szakadt paraszt vassal -
ADAM1337
nagyúr
Nah túlestem a nagy szélvédő gumi cserén, kb. félórás művelet volt de megérte.
Előző tulaj semmit nem foglalkozott a gumik ápolásával.
Már csak a hátsó ajtókon lévő kis kédereket kéne cserélnem, ami a kis ablakon van, arra esetleg tipp hol kapok hozzávalót ?(carglassnál vettem az első kédert 6ezer forint volt, meg egy ezres az fbs ragasztó) -
majnkopf
tag
válasz haddent #32760 üzenetére
A héten láttam egy új Jaguart, 22 misi az ára kb. az xf S változatnak, hát nem tudom.. nekem a feléért ha kellene. Szerintem rettentően túl vannak árazva, de hát valakinek ez jön be, hogy 8 sebesség automata, másnak meg nem. Csak meggyőzni nem kellene a saját igazunkról a másikat..
-
majnkopf
tag
Sziasztok. Acélfelni vásárlása előtt állok és látatlanban tudnátok segíteni nekem, hogy egy 2004es e46-os sedannak mik a felniméretei? 5x120 7,5"-t néztem első körben 47es ET mérettel. ez reális? illetve 16os méretbe milyen téligumit ajánlotok? Nekem Pirellit javasoltak első körben. Tapasztalatok esetleg?
-
haddent
addikt
válasz majnkopf #32762 üzenetére
Én senkivel nem szeretek vitába szállni, amíg szubjektíven beszél az ő preferenciájáról. De amikor általánosít, meg objektívként adja el, azt nem tudom hova tenni. Szerintem, számomra, az a nagy élmény, amikor egy "hülyebuta" de rendkívül jól megtákolt autót jól tud az ember pályán tartani és állatkodni vele. Persze, biztos nagy élmény 300 -al villogni le a "tanyasiakat" a pályán egy 500 lóerős 4 turbós ultramodern autóval, de számomra nem épp világos, hogy ebben hol a vezetés élménye? Mert hogy itt semmit nem csinálsz, csak nyomod a gázt, semmi tudás nem kell hozzá
De ugyaníg szerintem a forma1 egy szar, a rallye meg jó (nem tom jól írtam-e le, sose tudom helyesne ) -
MPowerPH
félisten
válasz haddent #32760 üzenetére
"Nekem semmi, de biztos valakinek a 60 milliós full automatán vezető porse genyára áll fel a broki, azzal jobb menőzni/csajozni, mint egy igazi régi szakadt paraszt vassal "
Ez attol fugg, mire hasznalod. En E36-ot csak palyanapokra vennek, de a kormanyt akkor is le kellene cserelni a fekekkel es a futomuvel egyutt, mert egyiknek sem elvezet a hasznalata.
Azert azt megnezem, hogy egy E36 -bol hogy szallnal ki 1000, vagy akar 2000km utan. Ha egyaltalan celba ernen persze. Baratom occse is visszaert az E46 320i -vel, de 2200km alatt mint kiderult, 12l olajat ontott bele.
Na meg ott a biztonsagi faktor. Sajnos a mai autokhoz kepest az E36 nem nyujt elegseges vedelmet, egy frontalis utkozes, vagy egy faval valo talalkozas biztos halal lenne. En nyugodt vagyok, hogy olyan autoba ultethetem a felesegem, amiben tudom, hogy biztonsagban van.A vezetesi tudast pedig nem kozutakon kell megmutatni, egy kozutra valo autoval, mert azokbol van a karambol. Hanem tessek kimenni palyara, slick gumival, ABS nelkul, es csapatni. Mi autot berlunk erre a celra, boven eleg az evente parszor palyazni, haverokkal. Kozutra teljesen felesleges a manualis valto, mert nincsenek olyan helyzetek, ahol hasznat venned. Es alt. az ilyen nagyhanguaknak szokott eloszor kitorni palyan az auto segge dsc nelkul, majd mennek gombat szedni az erdobe egy kemeny fektav utan, mert nem tudja az amator, hogy kell visszavaltani... De kozben nagy a hangja, hogy "csak a manual", de arrol meg egyik sem hallott, hogy T.B., ha meg igen, akkor fix, hogy nem tudja, hogy kell csinalni.
A szare-hugye meg kicsit tulzas, mert csak egy normalis futomu+fek olyan kozel 2 milla, meg a gumik(nem tobb eves, palyan szetzuzott) tehat az auto aranak a tobbszorose. Egy sima E36 -al kirepulnel a 8. nagyobb fektav utan, mert felforrnak a fekeid.
"Szerintem, számomra, az a nagy élmény, amikor egy "hülyebuta" de rendkívül jól megtákolt autót jól tud az ember pályán tartani és állatkodni vele. Persze, biztos nagy élmény 300 -al villogni le a "tanyasiakat" a pályán egy 500 lóerős 4 turbós ultramodern autóval, de számomra nem épp világos, hogy ebben hol a vezetés élménye? Mert hogy itt semmit nem csinálsz, csak nyomod a gázt, semmi tudás nem kell hozzá "
Te hol akarod tartani? Hol akarsz vele allatkodni? A kozuton? Az autopalyan? Driftelni mindenki tud hoban, nem kell hozza tudomany, az egy automata valtos autoval is pont ugyan ugy megy, mint egy manualissal. Az 500 loeros autoval nem csak a palyan tudsz villogni, hanem a kanyarokban is, ha az a celod. Az E92-vel annyi kiszuperalt, agyontuningolt, spoileres, hangos/uvolto, budos, a baratnonekjanizniakaro majercsavot tettem helyre, de csak szolidan, hogy meg nem tudom szamolni. Es nem kellett hozza gyorsan menni, de meg csak nyikorgosra sem venni a kanyarokat, mert a kiszuperalt autok alt. pont az olyan fontos kiegeszitokkal allnak hadilabon, amik igazan szamitanak, ha elvezni akarod az autozast. Mert a 12 eves, majd slickre kopott nyarigumi, vagy a 'markas' kinai sem arra valo, hogy elmenyautozz, meg a lengescsillapito/rugoparos sem, amibol mar elfolyt az olaj, a rugo meg az utolsokat rugja. Lehet van olyan ember, akinek elmeny a hatarokon valo egyensulyozas, de nem az auto fizikai adottsagai, hanem a rossz kiegeszitok miatt. En valahogy azt nem elveznem, orosz rulett. A tudas ugyan ugy kell mindegyik autohoz, a gazpedal taposashoz pedig sehol nem kell tudas. Az nem attol fugg.... De 3 ember van. Aki tudna gyorsan menni, es meg is teszi. Aki tudna, de csak ritkan, okkal teszi. Es aki nem teszi, mert nem is tudna, de titokban arrol almodik, barcsak....
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
Ma voltunk kirandulni, lezuztam kemeny 500km -et, de rossz volt kiszallni az autobol. A fogyasztas 7,5l/100km, amiota megvan az auto, most fogok majd este tankolni bele, utanellenorzes celjabol. Elvileg csak 70l -es a tankja... azt hittem van vagy 80l.
Utolag jottem ra, hogy olyan buta, hogy parhuzamosan beparkol magatol, ha 'megkerem', bar eleg finnyas a helyeket tekintve, es nem is egy villam muvelet. Jot mosolyogtam rajta, azert a padkatol hagyott vagy 15cm -et. Biztos nem fogom tobbet bekapcsolni.
A fenyszoroja brutalis, meg mindig csodalkozok, hogy mennyivel jobb, mint az E92-ben. A cornering lightba rendeltem vegul egy Osram night breaker laser -t, ami igaz nem igazi feher, de rohadt jol vilagit.A comfort+ mod hihetetlen, mintha egy hajoban ulne az ember, hullamzik. Nincs is kedvem olyankor kanyarvadaszni. Nagy sebessegnel nem is erzem stabilnak abban a modban egyebkent. A valto az brutal, mikor sportmodba kerul. Mint a villam, a sebessegmero meg sem torpan gyorsulas kozben, folyamat huz. Megkockaztatom, gyorsabb mint a DSG. Foleg 0-rol valo indulasnal feltuno. Ma lemertem, 5.4s, gyorsabb, mint a coupe-m volt(de csak 100-ig...), pedig nehezebb, nagyobb, es gyengebb.
Egy szolid remap kerul bele biztosan, meg a vegseb limit is tavozik, kiprobalom, aztan ha nem tetszik, akkor 60 napig van refund.Don't Tread On Me
-
STC Speed
őstag
Hali!
Xenon izzóm E46-ban szerintem elég gyenge, sokszor pályán veszem észre,hogy a legtöbb halogénes autó levilágít,mikor mellém ér, én pedig alig látom a gödröket is,csak az utolso pillanatban, nem beszélve,hogy ha jönnek szembe semmit nem látok.
Az izzó lehet elöregedve? Néha észreveszem,hogy bevillan a fény egy pillanatra...
Ha van tippetek,megköszönöm
-
-v-
addikt
válasz MPowerPH #32765 üzenetére
De 3 ember van. Aki tudna gyorsan menni, es meg is teszi. Aki tudna, de csak ritkan, okkal teszi. Es aki nem teszi, mert nem is tudna, de titokban arrol almodik, barcsak....
Szerintem - ha jól értem - épp nem a gyorsan menésről beszélt a kolléga, hanem hogy egy régi gépnél közelebb érzed az utat, meg a gépet, a vasat, őszintébb élmény .. a megtanulni vele "szépen" menni nem feltétlen a határok feszegetéséről szól, ha olyan a feedback amit az ember szeret, lassabban is nagyobb élvezet menni. Ez nem mindenkinek ugyanannyira fontos, meg mindenkinek mások a szempontok (2000 km-eket nyilván nem az üvöltő motorral jó megtenni ), gondolom azért mondta, ne általánosítsunk.
Trade-off meg mindig van mióta mérnök szakma tehát olyan sose lesz, ami mindent tud ami mindenkinek kell, azt hiszem ebben megegyezhetünk[ Szerkesztve ]
-
chess001
aktív tag
válasz MPowerPH #32766 üzenetére
A 8-as ZF-et mindenhol istenítik, tényleg attól lehet gyorsabb, mint az E92ed.
Nyilván mások az igények egy hosszú távon hajtott dízel (traktor) kocsival, vagy egy 20 éves benzines E36-tal. Gyorsabb, kényelmesebb, kiszámíthatóbb, de elszigetel, steril, nincs sebességérzet.
Az E36-ban az a jó, hogy nem öl meg olyan sebességnél, amikor már tök jól érzi magát a gépész. Nem olyan pihentető, mint egy újabb változatban, de ugye van aki direkt csak ezért veszi.
A fék, kormány, futómű utcára fillérekből feljavítható, a pálya más kérdés, ott ugye nincs felső határ, de még mindig a legolcsóbbak között van. Azért nem fog kifingani a fék, mert kisebb a súly, kevesebbet kell dolgoznia. Ezért szeretik az E30-at is. Nagy motor, kis súly. Persze a japó turbók egy másik flame war..A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
MPowerPH
félisten
Azt a megjegyzest az egyik kijelentesere reagalva irtam, ki is masoltam idezetbe.
"Persze, biztos nagy élmény 300 -al villogni le a "tanyasiakat" a pályán egy 500 lóerős 4 turbós ultramodern autóval, de számomra nem épp világos, hogy ebben hol a vezetés élménye?"Egy regi E36-ban a megfelelo modifikaciok nelkul nincs vezetesi elmeny, nagy sebesseg viszont ott is lehet. Nem jon at nekem, hogy milyen tudasrol beszel, ami a regi autokat vezetve megmutatkozik, az ujaknal meg egyaltalan nem kell, es a leghurkabb is siman keresztbe rakja, vegigdriftelve vele tobb kanyart. Az E36-rol pedig azert irok ilyen biztosan, mert mi egy olyat nyuzunk evente ketszer, egy 28-as motorral. De csak azert jo, mert a kormannyal nem kell ketszer letekerni a foldgolyo atmerojet, es a fek+futomu+gumik az auto ala atszamolva megutotte a 2 millat, es akkor meg a bukokeret, uleseket nem is irom. Az autot pedig 200k -ert vette... Azt vezetve, persze szigoruan palyan, van elmeny. A hetkoznapokban ez viszont pont az ellenkezoje lenne, iszonyat utalnam.
Ha minden jol megy, akkor jovore eladova valik ez a bizonyos E36, amikor is 3-an befizetunk ra.(meg egy autoszallitora is) Annyi, hogy a mostani 28-as motorral azert eleg gyengus nagyobb palyakra, igy ugyan segitseggel, de harman bevallalunk egy hajtascseret valami M3-bol, 300-400k korul mar lehet talalni 3.2-est kompletten, megkerik az arat.chess001: Neked ugyan ez, tudom az E36 feelinget, a rendeset. Valszeg kozuton abban halalfelelmem lenne, leven teljesen kibelezett a suly vegett. De palyan ott a bukoter, meg senki nem jon szembe. Maximum felre kell huzodni a gyorsabbak elol.
Szerintem az E90-ig nem volt gond ezzel az oldallal, palyazni persze csak manuallal lehet jot, de a kormany, a fek, a gazpedal(meg ha nem is bowdenes) boven kapsz annyi visszajelzest, mint a regebbiekkel, es az elmeny is megvan. Ezt az egeszet az elektromos szervo lerombolta az F30-ban, az mar nagyon mu, nagyon mas. De a gazpedal ott is villam.STC Speed: A D2S az izzo tipusa. Van belole tobbfele, a kinaitol az Osram -ig.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
chess001
aktív tag
Azért az új állítható futóművekkel, okos motorvezérlővel eléggé ki tudják tolni a határokat ugyanannál a kocsinál. Milyen durvák már a villanyautók...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
-v-
addikt
válasz chess001 #32774 üzenetére
Én vevő lennék az elérhető árú, jó vezetési élményt kínáló elektromos driver's carra ami gombnyomásra állítja az összes szarát hogy bringóhintóvá változzon, ha épp az kell.
(#32776) chess001: momentán nem a 37 milliót értettem az elérhető árú alatt és azért ott 2 tonna fölött van a súly, és a kormányzásról meg fékről sem azt olvastam tesztekben, nagyon driver's carrá varázsolná azt az autót. A gyorsulás ellenére nekem az jön le, az egyáltalá nem ilyen
[ Szerkesztve ]
-
chess001
aktív tag
válasz MPowerPH #32773 üzenetére
Ha kevés a 28-as, akkor pont pályára könnyen tuningolható: szívósor, leömlő, tengely, chip, min. 50 le benne van szintén nem sokért. Egy turbóval meg ugye 4-500 le...
[rvilike]:
Ott a Tesla p100 37 millió és 2,5 alatt gyorsul 100-ra nulla hanggal...[ Szerkesztve ]
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
MPowerPH
félisten
válasz chess001 #32776 üzenetére
Az a gond, hogy ez a gyari motorja, ami mar kopott, fel eve egy palyanap utan bele kellett onteni 3L olajat, mert zabalja, leven kapta az ivet rendesen, neha driftel(de akkor sperrel). A turbo alatt nem tudom birna e a motor a kikepzest, a felujitas mellett fotengely, hajtokarok stb... csereje elhagyhatatlan lenne. A valto+kuplung sem birna azt a teljesitmeny. Es mi nem vagyunk szerelok, de a negyedik ember az, aki anyagilag nem, de a tudasaval beszallna a projectbe. Egy motorcsere egyszerubb lenne, mint ezt megcsinalni es turbositani. Ott az instant 320 lo(vagy ami megmaradt belole), erosebb es jobb valto+kuplung melle. Egy direktszuro, meg egy nyitott rendszer hatra, es lehet veretni.
Don't Tread On Me
-
chess001
aktív tag
válasz MPowerPH #32777 üzenetére
Itthon olyan millió körül vannak az S-es motorok, meg a beépítés is elég drága, és M3-as azért több, mint a motor, több mindent okosítottak. Mondjuk úgy tudom, hogy a váltó pont ugyanaz a ZF, azok eléggé bírják.
Pályán könnyen halnak ezek motorok, mert nem száraz karteres a motor és ha elmozdul egy durvább terhelésváltásnál az olaj, akkor beszorulhat a dugattyú. Szóval ha sokáig akarjátok hajtani érdemes abban is gondolkozni, mert a többit nagyon bírják...
Most a Facebookon árulják Speer Zsolt 328i turbós kombiját, mert a srác az m3 után vette és nem meri vezetni...[ Szerkesztve ]
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
MPowerPH
félisten
válasz chess001 #32778 üzenetére
Lattam mar BMW talakozon kompresszoros 28i-t, de egy hasznalt M5 arat elverte az autora az atalakitassal az akkori tulaj.
Ha egy komplett M3-ast akarnank venni, es azt atalakitani, az eleg sokba lenne, es nem is erne meg szetb@rmolni. A motort es a 6 gangos valtot(a 28i csak 5-os) pedig ha keres az ember, tized aron megveheti. Az egyeb kiegeszitok mind jobbak a mostani auton, tenyleg csak a hajtas az, ami keves. Igy a motort atemelve szerintem elorebb lennenk.
Tudom, hogy nagyon mennek, de egy szivo motor egyszerubbnek tunik(szerelhetoseg szempontjabol) palyara, jooban is birna a strapat(vagy nem?), es a turbositas miatt jelentkezo turbojuk sem a legidealisabb. Dragra jok, de palyan zavaro lehet. Ilyen teren jo a kompresszor, mert az nem kesik, de az is ugyan olyan bonyolult. Egy szivonal nincs annyi hibalehetoseg, es az egyenletes teljesitmenyleadas miatt a vezethetoseg is sokkal jobb. Mert ugye nincs se ASC, de DSC, de meg ABS sem.
A Nordon isten tudja hany km-et beletettek az E36 M3-akba, birtak. Aztan lehet tevedek, akkor majd fizethetunk az idonkkel. Persze a beepitest is mi csinalnank, tudunk muhelyben helyet berelni emelovel olcson, estenkent lehet butykolni.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
haddent
addikt
válasz MPowerPH #32765 üzenetére
"Baratom occse is visszaert az E46 320i -vel, de 2200km alatt mint kiderult, 12l olajat ontott bele."
Hát azért ez nem sztenderd"Kozutra teljesen felesleges a manualis valto, mert nincsenek olyan helyzetek, ahol hasznat venned."
Ahogy ez előbb is írtam, én elfogadom a véleményed és tisztelem, de kérlek ne beszélj objektíven, mintha ez lenne az alfa-omega, "AZ" igazság. Szerintem pl. nettó faszság és rühellem az összes automatát. Lehet, hogy nem kell, de hogy nem is lehet jó, azért az erős túlzás."..kozel 2 milla.."
Na álljunk meg egy szóra. Nem agyonpályázásról beszélünk Oda DTM M3 kell aztán viszonlátásra! Pont ezt mondtam, hogy szerintem élménykedéshez nem is kell eszeveszettül menni. Lehet normálisan, ésszel élni, és mégis baromi élvezetes egy fapados de jól megkonstruált szériautóban is egy szlalom a Mátrában Mindegy, más életszakasz, nincs ezzel gond, de te megint kollektíve, objektíven szólod le az egészet.."...meg a lengescsillapito/rugoparos sem, amibol mar elfolyt az olaj,... [..szakadék autó..]"
Teljesen egyetértünk! Épp ezért kezdtem azzal, hogy 4 új lengéscsillapító, 4 új fék kompletten mindenestől, új kuplung (na jó, ezt nem direkt, csak szarráégett, nem bírta az iramot velem a 20 éves kuplung ), kormányösszekötő stb.. Messze nem tökéletes, de bőven biztonságos. Kevesebb, mint 2% eltérés van NKH vizsgaállomás mérése alapján a lengéscsillapítók és a fékek közt is. Széria vadonatúj autóknál is ez lehet akár több, mint 5% is. Nem DTM pályagép, de nem is arra van. Arra van, hogy élvezetesen, biztonságosan, a normálnál sportosabban lehessen vele menni, néha kicsit elrugva a gépet és az agyamat. Akinek ez nem elég, annak valóban több misi kell... És ezt megértem, ha lenne annyim, már nekem sem lenne[rvilike] teljesen megértetted, legalább te Egy az egyben, az utolsó szóig amit írtál, 100%. Főleg az, hogy ez csak igazi betegeknek élmény, mert tényleg 150-200 szívó lóerő nem versenygép és soha nem is lesz. De mégis jó. Ahogy 116 is jó egy mx5 -ben
BMW001 későbbi hsz. -eid: hú, látom jó kis port kavartam, nem volt célom. Fejezzük itt be, nincs semmi gond ha más mást szeret, én tiszteletben tartom és tudom, hogy nagyon kis réteg "vagyok én", de kérlek kollektíve ne mondd, hogy nem jó, mert ez nem igaz
Egy dolgot engedj meg még, és ez is szigorúan személyes vélemény: nincs se DSC se ESP de még ABS sem a 36 -omban. Épp ezért ésszel megyek vele, pedig van "bennem" sok km már, és szerencsére tehetséges sofőrnek is mondhatom magam (nem faszméregetés, nyilván nem profi meg versenyző, az átlagból kiemelkednia zért nem nagy mutatvány lássuk be..).
Szerinted én fogok előbb balesetet okozni, vagy a hülyegyerekek akik cégesnek megkapnak egy ugyanekkora teljesítményű Oktáviát, nem érez lófaszt sem, mert elektromos gázpedál, elektromos szervo, olyan fék, hogy hozzáér és már tolat is kb (marha fontos!!! nem jobb a fék és nem erősebb, csak jobban "elő van feszítve"!!!) és ezért azt hiszi ő az utak királya és mindenkire 1 cm -re megy meg a saját tudta nélkül feszegeti a fizikai határokat, mert úgyis megmenti az abs dsc anyámkínja. Ha meg egyszer eldobja a seggét akkor kézcsók annak aki fele tart, mert az össze nem szedi az életben[ Szerkesztve ]
-
BeZol
őstag
válasz haddent #32780 üzenetére
Egy időzített bomba vagy közúton az írásaid alapján. Könnyű, erősebb, régi kocsi, pályázás szöveg, nulla elektronika, mindez végig közúton. Már 2xer jöttek majdnem így nekem, mert a faszagyerek éppen driftelni akart, és ha már a lámpához értem volna, akkor faszán oldalbaver, mert túlpördült, így viszont át tudtam korrigálni még a másik sávba. Ez speciell egy szakadt szar opel corsás volt, aki kézifékkel driftelt, mögötte meg jött a bmw-s haverja aki szintén az én sávomba korrigált át...
Nem mondom, hogy rossz dolgok ezek, de én is csak akkor incselkedek közúton, mikor látom, hogy a közelben nincsen egy autó sem, remélem te is így teszed.
Lehet teperni, kanyarogni, élményautózni szerpentineken, de azért itt is ért már 2 veszélyhelyzet: egyszer, egy szakadsz szar kisteherautó pont a kanyar közepén robbant le. Beláthatatlan kanyar, 60as tábla, de be lehet venni 110zel is legalább. Természetesen éppen jöttek szemből is, még jó, hogy jó volt a fék ss pont meg lehetett állni kb. 80ról padlófékezve. HA te itt gyorsabban mész, és ABS nélkül vészfékezel, akkor bele is csúszol, és még át is sodródsz a blokkoló kerekek miatt. És ne mondd nekem, hogy tudnád rendesen kontrollálni a fékezést abs nélkül, mert hidd el mikor ilyen vészhelyzet jön, tutira buknál legalább 1méter féktávot az abs-hez képest.
A másik veszélyhelyzet szintén beláthatatlan kanyarban egy kibaszott őzike volt a kanyar közepén a sávomban, ezt az élményt sem kívánom senkinek.
Ezeket mind megúsztam, mert nem élménykocsikáztam, hanem rendesen közlekedtem. Azzal, hogy te ilyen helyeken és városban is élménykocsikázol, azzal valós veszélybe sodrod magadat és másokat is, remélem átérzed már, hogy eddig szerencséd volt, és nem kéne közúton feszegetni a határokat.
Bármennyire is rosszul esik neked, de közúton a legbiztonságosabban jelenleg az autópályán tudod a legjobban kiaknázni azt, amit a kocsid tud, oda pedig kakaó kell és 200 feletti tempó. Itt már nincsen vadveszély, mint az országutakon, beláthatóak a kanyarok és az egyenesek is, csak néha kijönnek eléd, és akkor nagyot kell fékezni, viszont ez a legbiztonságosabb, ahol nem leszel időzített bomba, bááár páran itt is eltúlozzák, és tényleg nem tartanak rendes követési távolságot, és még cikázva előzgetnek is, na azokra már előre keresztet vetek, mert már 2 ilyen faszagyereket is láttam később oldalt az árokban pár kilométerrel odébb
Tehát ami neked közeli gépi érzet, és lehet vele jókat kanyarodni, élményautózni, az számomra egy megkötésekkel teli hétköznapi autó, mert normális/biztonságos keretek között nem tudom kihasználni, marad az A-ból B-be közlekedés, oda meg feleslegesen zajos, rázós, és teszem azt sokat zabál.
Tudom miről beszélek, mert van egy mini cooper s-ünk, és az ilyen, még ha elől is hajt (bár cincálja a kormányt rendesen, kész életveszély nyomvályúknál). Jót autóztam vele szerpentinen/országúton, de kb. majdnem meg is haltam közben, és csak hajtott hajtott az adrenalin h még-még-még, a végén kb. remegett a kezem mikor kiszálltam, annyira állatul mentem végig.Tehát lehet szeretni a régi autókat, lehet velük jókat autózni, lehet őket szépen babusgatni meg minden, de egyáltalán nem biztonságosak semmilyen szempontból, ezért a véleményem az, hogy "élményautózni" közúton manapság már csak autópályán lehet biztonságosan, az összes többi közúti helyszínre pedig egy olyan kocsi kell, ami vészhelyzet esetén kihúz a pácból. Legyen az egy elmért kanyar, olajfolt, vízátfolyás, karambol, vészfékezés, bármi. Legyen a kocsiban minél több biztonsági elektronika, töréstesztje is legyen csillagos ötös, amihez pont nem árt, ha nagy a súly, és pl. egy x5-x6-ban ér minket ilyen szitu, akkor a nagy sebességű baleseteket leszámítva igazából semmi bajunk nem lehet, ahhoz pedig h autópályán menjen is egy ilyen kocsi, ahhoz meg már 300+ lóerő kell. Persze ezt már túlontúl biztonságmániákusoknak ajánlanám, egyébként szerintem bármelyik modernebb bmw megfelel ezeknek a kritériumnak, csak nem vagyok képben, hogy miben mennyi elektronika volt.
Nekem eddig csak havas-jeges úton nem tudta igazán megfogni az elektronika a kocsit, úgyhogy nem kell a céges autós emberke miatt aggódnod, de majd remélem egyszer jól pofára esel, és bele vered a fejed a falba így vagy úgy.
ui.: leléptem a fórumról, lényeges emberekkel privátban megy majd a szöveg úgy is, de az elmúlt hónapok mentalitása nekem nem bejövős, csak ideg lesz bennem minden egyes olvasás alkalmával.
-
MPowerPH
félisten
válasz haddent #32780 üzenetére
Ez a hozzaszolasod igy rendben van, latom mit akartal kozolni. Semmi harag, csak volt par olyan mondatod, ami furcsan jott le. En is csak annyit irtam, hogy a kozutakra az osszes biztonsagot fokozo extra minket szolgal, az automata valto pedig lassan altalanos lesz, es ha akarsz, ha nem, nem fogsz tudni masba beulni.
Az, hogy az emberek jelentos szazaleka nem tud vezetni, teljesen helytallo. Ezert meg a rutint is megszuntettek a tanulo fazisban. Jo is, mert idopocsekolas volt, parkolni igy sem tudott senki sem, ezutan pedig megugysem fog... Igazabol az autok kiegeszitik ezt a tudashianyt, mert az uj rendszerekkel mindegyik bolondbiztos, es ez a fontos. Persze a gyorshajtasra igy sincs ellenszer. De akkor is ez kell. A regi autok pedig szepen kikopnak az utakrol lassacskan, megamard par muzeumba valo peldany hetvegere. Sot, mondok jobbat, 10 ev mulva mar csak elektromos(vagy mas alternativ) hajtas lesz. Meg a maniakusok megmentenek parat palyazni, mert koltseghatekony, es elvezetes. Ott a biztonsag nem szempont(bukocso megved), es az elektronika is nyug.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
negro
őstag
válasz ADAM1337 #32761 üzenetére
A szelvedot nem vetted ki? Mert ugy latom illetve latszik a tomitesen. Az ugy nem biztos hosszu tavon helyen marad es 100% -ig tudja a funkciojat. Furcsan is all benne a kepek alapjan jobb felul.
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
negro
őstag
Latom temanal vagytok
En nem mondom neha nem jon ram es rakom keresztbe, korforgonal kifele de vagy mert oregszem vagy nem tudom de ma mar kozuton nem allatkodok. Nincs mit bizonyitanom. Ha palyazni akartam ki mentem Kakucsra, Hringre, ha drift akkor meg Brezova. Egyedul telen azert minden evbe osszejon egy illegal Matraban ott azert ott vagyok es megy a csapatas. Persze hajnali orakban mikor csak az a ~20 auto van a kornyeken akik ezert jottek. Azert az jo erzes mikor egy 400 kiloval konyebb E30 318is-el tartom a tempot vegig kilncsel elore. Azert ez csak 1,5 tonna meg joval nagyobb.
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
haddent
addikt
Hidd el, én nem csinálom ezt. Hülyék mindig voltak és lesznek is, új autóval is. Főleg azzal, mert azt hiszi, hogy elöl hajt, ABS, DSC, ESP, stb.. akkor mindenből megmenti az őrangyal. Hát nem.. Mindegy, értem amit mondassz és igazad van, jogos, de ebben az a szép, hogy ettől amit én mondtam sem lesz érvénytelen. Nem zárja ki a kettő egymást
BMW001 van ahol és van akinek tudnak segíteni az új rendszerek, de pont rossz embernek mondod, szakmabeli vagyok, ilyen geciket programoz itt körülöttem mindenki (abs, esp, airbag stb..). Ha van legyen, de ne kelljen használni, lehessen kikapcsolni. Ha nincs akkor tudom, hogy úgy kell számítani, hogy nincs. Idióták ellen semmi nem véd. Ezek a rendszerek a saját hibádat tudják korrigálni, nem másét. A saját hibádat pedig te is tudod, ha ésszel élsz és gyakorolsz. Az elektromos gennyek meg őszintén remélem nem ölik meg az igazi autókat
-
CharlieDrop
veterán
Én vagyok a hülye lehet, de nem emlékszem ABS mentes e36-ra, se ASC nélkülire (bár lehet az csak 96 után volt széria)...
kövezzetek meg, ha tévedek, köfi
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
haddent
addikt
válasz CharlieDrop #32786 üzenetére
Kő nincs, de ABS és ASC sem. 95 dec / 96 320i, M pakk ráadásul, ülésfűtéssel
-
chess001
aktív tag
válasz MPowerPH #32779 üzenetére
Igaz, az újabb, 3.2-es E36 M3-on már tényleg 316LE és 6 sebességes... Pályára tényleg a szívó a legjobb, mert az egyenletesen adja le a teljesítményt, precízen lehet vele menni. Majd dokumentáljatok, érdekesnek ígérkezik!
Driftre jó a turbó, hogy pörögjön a kerék.A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
haddent
addikt
válasz CharlieDrop #32788 üzenetére
Nem haragszom, de ebben nincs, hát hidd el Nincs ABS kocka sem.
kenguru99 EP09399 a VIN, nincs benne
[ Szerkesztve ]
-
majnkopf
tag
Az élménykocsikázás miért jelenti mindenkinek azt, hogy kilinccsel előre 60as táblánál 140nel??
Múltkor kanyarban vizes úton balra kanyarodva a gázt kicsit korán nyomva a 3as után a 46ommal megcsúsztam és azt vettem észre, hogy nem az előttem lévő kocsi segge van előttem hanem a padka. Kintről meg lehet úgy tűnt, hogy "na a hülye BMW-s már vereti a kanyarban, mert csúszik az út" aztán közben meg annyi volt az egész, hogy tényleg teljesen véletlenül hamarabb léptem a gázra, mint kellett volna, ráadásul az út közepét kijárták és ott picit mentesült a jobb hátsó kerék ami leérkezés után mikor ráharapott az útra ki is baszott egyből.. meglett a manőver simán aztán sávváltás meg törés nélkül is, jó DSC is segített nyilván, de attól, mert valaki keresztbe jön az úton BMW-vel még lehet véletlen is[ Szerkesztve ]
-